abonnement Unibet Coolblue
pi_110711729


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (Webwinkel)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
_Flash_ (ontwikkelen van websoftware)
marcel9z9 (veiligheidskundige, stralingsdeskundige en lead auditor)
CherryLips (vertaler)

Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.

[ Bericht 1% gewijzigd door CherryLips op 24-04-2012 11:40:21 ]
Tap tap tap
pi_110711815
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Deze week maar eens mijn eerste BTW-aangifte doen. Spannend.

Vijf facturen verstuurd en één binnengekregen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, moet ik ook nog doen!
Mijn zuur verdiende centjes betalen aan de belastingdienst ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wake-up-call.... btw verdien je niet, dat in je slechts :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zet het altijd apart, het is mijn geld niet.
Tap tap tap
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:00:38 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110712086
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, moet ik ook nog doen!
Mijn zuur verdiende centjes betalen aan de belastingdienst ;(
Ik hoop niet dat je BTW als zuurverdiende centjes beschouwd. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:02:37 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110712172
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik hoop niet dat je BTW als zuurverdiende centjes beschouwd. :')
Nee, maar ik vind het altijd wel zo sneu hoeveel er die kant op geschoven moet worden ;(.
Vooral omdat ik vorig jaar nog onder de KOR viel, en ik geen BTW heb hoeven afdragen. Maargoed, zo gaan die dingen nu eenmaal ;).
KuikenGuppy
pi_110712310
Moeten wij ook nog doen. Er gaan te weinig uren in een dag....
pi_110713419
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:49 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.
kunnen julllie mij ook in het lijste opnemen?
Als veiligheidskundige, stralingsdeskundige en lead auditor
pi_110713482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:39 schreef marcel9z9 het volgende:

[..]

kunnen julllie mij ook in het lijste opnemen?
Als veiligheidskundige, stralingsdeskundige en lead auditor
Check. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Tap tap tap
pi_110715554
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:07 schreef PeterPastoor het volgende:
Moeten wij ook nog doen. Er gaan te weinig uren in een dag....
Dat is het enige wat ik elke kwartaal / maand doe ;( poor me.
Facts don't care about your feelings
pi_110715739
ik wil ook wel graag in het lijstje.

Kippie franchisenemer
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:04:33 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110716285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is het enige wat ik elke kwartaal / maand doe ;( poor me.
Als ik er geld voor kreeg was het een minder erg klusje.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:58:44 #11
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110718573
Nou, de BTW aangifte was niet heel lastig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110804491
Zeker niet lastig, opzich ben ik er wel blij mee. In de eerste twee jaar hoefde ik nooit BTW af te dragen door de kleine omzet maar nu het zo goed gaat wel aardig wat, alleen maar positief.

Qua belastingen en voordelen is Nederland zo gek nog niet. Kijk deze tabel maar is http://www.eenmanszaakopr(...)t-hou-ik-netto-over/
pi_110804585
Accountant doet goed werk, heb 0 euro aan IB betaald, alleen is er van 3 maanden stagevergoeding (stage :') ) belasting automatisch afgedragen. Onder de streep krijg ik zelfs 68 euro terug :)

Ook al is het relatief duur als eenmanszaakje/freelancer/student, de accountant regelt wel alle aftrekposten en juiste papieren en ik hoef me geen zorgen te maken als ik wordt gecontroleerd. De eerste 2-3 jaar deed ik het zelf maar daar heb ik zoveel uren in moeten steken toen :') Gedoe met enkele facturen naar buitenland, activa en passiva, afschrijving. Bah, blij dat ik dat niet meer hoef te doen :D
pi_110804704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:36 schreef stoeltafel het volgende:
Zeker niet lastig, opzich ben ik er wel blij mee. In de eerste twee jaar hoefde ik nooit BTW af te dragen door de kleine omzet maar nu het zo goed gaat wel aardig wat, alleen maar positief.

Qua belastingen en voordelen is Nederland zo gek nog niet. Kijk deze tabel maar is http://www.eenmanszaakopr(...)t-hou-ik-netto-over/
Eenmanszaken (en VOF's) zijn inderdaad belastingtechnisch best gunstig. Dat tabelletje is wel verouderd, de zelfstandigenaftrek is nu een vast bedrag, waardoor je bij hogere inkomens nog meer voordeel hebt. Vergeet ook de 4,95% inkomensafhankelijke bijdrage niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:40 schreef vincm het volgende:
Accountant doet goed werk, heb 0 euro aan IB betaald, alleen is er van 3 maanden stagevergoeding (stage :') ) belasting automatisch afgedragen. Onder de streep krijg ik zelfs 68 euro terug :)

Ook al is het relatief duur als eenmanszaakje/freelancer/student, de accountant regelt wel alle aftrekposten en juiste papieren en ik hoef me geen zorgen te maken als ik wordt gecontroleerd. De eerste 2-3 jaar deed ik het zelf maar daar heb ik zoveel uren in moeten steken toen :') Gedoe met enkele facturen naar buitenland, activa en passiva, afschrijving. Bah, blij dat ik dat niet meer hoef te doen :D
Neem aan dat het niet echt een account is want dat is wel heel duur :P Als je geen IB hoeft te betalen klinkt dat misschien gunstig, maar dat maak je niet heel veel winst.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 26 april 2012 @ 10:19:42 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110805500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:36 schreef stoeltafel het volgende:
Zeker niet lastig, opzich ben ik er wel blij mee. In de eerste twee jaar hoefde ik nooit BTW af te dragen door de kleine omzet maar nu het zo goed gaat wel aardig wat, alleen maar positief.

Qua belastingen en voordelen is Nederland zo gek nog niet. Kijk deze tabel maar is http://www.eenmanszaakopr(...)t-hou-ik-netto-over/
Ik heb denk ik ook recht op KOR maar omdat ik het niet zeker weet heb ik het nog leeg gelaten bij voorbelasting. Zie aan het einde van het jaar wel of ik er recht op heb, en zo ja, dan is het dan mooi meegenomen.

Wel jammer dat je als je niet aan de 1225 uur voldoet je niet als echte 'ondernemer' wordt gezien en gewoon fijn 33% betaald. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 26 april 2012 @ 10:24:21 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_110805637
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:19 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik heb denk ik ook recht op KOR maar omdat ik het niet zeker weet heb ik het nog leeg gelaten bij voorbelasting. Zie aan het einde van het jaar wel of ik er recht op heb, en zo ja, dan is het dan mooi meegenomen.
Altijd verstandig om een slag om de arm te houden als je denkt op het randje te zitten.
quote:
Wel jammer dat je als je niet aan de 1225 uur voldoet je niet als echte 'ondernemer' wordt gezien en gewoon fijn 33% betaald. :D
Waar zouden ze volgens jou de grens moeten trekken dan?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_110805667
Als je niet meer dan 1225 uur werkt ben je OF lui :') OF je hebt daarnaast nog ander werk (meestal een baan). Het is te voordelig en ook niet helemaal eerlijk om iemand aftrekposten te geven terwijl hij bijv. 75.000 in loondienst verdient. Over het werk uit zijn eigen onderneming zou hij dan heel veel 52% tarief besparen :P
Facts don't care about your feelings
pi_110806788
Had ook een mooie begroting gemaakt, was ook verbaasd hoe weinig belasting ik ging betalen! Uitgaande van ruim 25.000 omzet met niet veel kosten en dus een hoge winst, betaal ik minder dan 20% belasting inc. 4,95% inkomensafhankelijke bijdrage. Lang leve het zelfstandig zijn. :)
  donderdag 26 april 2012 @ 11:10:56 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110807002
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Wel jammer dat je als je niet aan de 1225 uur voldoet je niet als echte 'ondernemer' wordt gezien en gewoon fijn 33% betaald. :D
Is daar niet ook een belastingvrije voet voor?
KuikenGuppy
  donderdag 26 april 2012 @ 11:35:03 #20
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110807823
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:24 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Altijd verstandig om een slag om de arm te houden als je denkt op het randje te zitten.

[..]

Waar zouden ze volgens jou de grens moeten trekken dan?
Weet ik niet, een goede grens is het vast maar ik ben voor mezelf wel een behoorlijke ondernemer als ik terwijl ik studeer al een uur of 800-1000 maak. Dat wordt dan niet erkend.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:35:22 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110807839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je niet meer dan 1225 uur werkt ben je OF lui :') OF je hebt daarnaast nog ander werk (meestal een baan). Het is te voordelig en ook niet helemaal eerlijk om iemand aftrekposten te geven terwijl hij bijv. 75.000 in loondienst verdient. Over het werk uit zijn eigen onderneming zou hij dan heel veel 52% tarief besparen :P
Ik studeer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110808290
Ik studeer ook, maar kwam vorig jaar en het jaar ervoor wel aan de urennorm. Ik hield een logboek bij waarin ik gewoon alles zette, of het nou declarabele tijd voor klanten was of tijd voor mijn rekening (dus ook afspraken, administratie bijwerken etcetera). Ook handig als je het moet verklaren tegenover de belastingdienst. Dit jaar kom ik er waarschijnlijk niet aan door fulltime afstudeerstage van januari tot juni en beginnen met master in september :(
  donderdag 26 april 2012 @ 12:05:09 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_110808859
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:35 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Weet ik niet, een goede grens is het vast maar ik ben voor mezelf wel een behoorlijke ondernemer als ik terwijl ik studeer al een uur of 800-1000 maak. Dat wordt dan niet erkend.
Is toch ook logisch? De tijd die je aan je studie besteedt, kun je niet aan je onderneming besteden. Waarom zou je daar dan een aftrek voor ontvangen? Mensen die alleen studeren krijgen toch ook geen korting op de te betalen belasting?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_110813987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:40 schreef vincm het volgende:
Accountant doet goed werk, heb 0 euro aan IB betaald, alleen is er van 3 maanden stagevergoeding (stage :') ) belasting automatisch afgedragen. Onder de streep krijg ik zelfs 68 euro terug :)

Ook al is het relatief duur als eenmanszaakje/freelancer/student, de accountant regelt wel alle aftrekposten en juiste papieren en ik hoef me geen zorgen te maken als ik wordt gecontroleerd. De eerste 2-3 jaar deed ik het zelf maar daar heb ik zoveel uren in moeten steken toen :') Gedoe met enkele facturen naar buitenland, activa en passiva, afschrijving. Bah, blij dat ik dat niet meer hoef te doen :D
Heb ik ook en het is echt zo makkelijk. Ik betaal graag voor gemak en een goed bureau heeft meer voordelen. Heb eens een controle gehad en door de accountant waren ze heel snel al positief omdat ze alleen goede ervaringen met net bureau hadden.

Verder studeer ik ook en heb een eigen bedrijf. Voordeel is dat mijn opleiding veel betrekking heeft op mijn bedrijf. Mijn scriptie gaat zelfs over de uitbreidingsplannen over mijn bedrijf. Ik studeer Small Business
pi_110814028
Blij dat het topic nog loopt, eventjes weggeweest ivm. drukke privé/studiezaken.
Ik hoop rond de jaarwisseling mijn studie te hebben afgerond en daarna is de ideale situatie een parttime baan icm. een eigen bedrijf. Spannende/leuke tijden :)
pi_110814541
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:16 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Heb ik ook en het is echt zo makkelijk. Ik betaal graag voor gemak en een goed bureau heeft meer voordelen. Heb eens een controle gehad en door de accountant waren ze heel snel al positief omdat ze alleen goede ervaringen met net bureau hadden.

Het scheelt je inderdaad tijd als alles financieel en fiscaal op orde is. Ook is een accountant / boekhouder handig om in de gaten te houden of je alles wel goed doet qua omzet, marges en tarieven. Veel ondernemers zijn toch niet financieel genoeg en komen er dan na een jaar achter dat ze eigenlijk toch niet zoveel geld overhouden als gehoopt.

Natuurlijk kan je ook veel zelf doen en dat willen de meeste ondernemers ook, maar uiteindelijk draait alles om geld verdienen dus de cijfers moeten gewoon goed zijn :)

Wat betreft boekenonderzoeken is het allemaal niet zo erg als sommige mensen doen overkomen. Fout = fout zo simpel is het. Een controleur van de belastingdienst weet ook wel dat als een boekhouder of accountantskantoor de administratie doet, bepaalde dingen gewoon goed gedaan zullen zijn. Meestal zijn de echte grote bendes van ondernemers die het zelf doen (of niets doen).

Ik heb laatst een boekonderzoek gehad bij een klant van me voor de omzetbelasting en dat ging over 4 jaar, best fors dus. De inspecteur kwam twee dagen langs. Ik heb gewoon alles met hem besproken en z'n vragen beantwoord. Uiteindelijk kwam er een bedrag uit dat nog af te dragen moest worden incl. een boete van 25%. Hier hebben we bezwaar op gemaakt (grove schuld werd er genoemd in het rapport, wat wel erg overdreven was) en de boete werd verlaagd naar 15%. Al met al vond ik dat het een hele redelijke man was, maar als hij ziet dat het een rotzooi is en niemand weet wat er gebeurt dan zal hij dieper gaan spitten. Geen enkele administratie is natuurlijk perfect.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 26 april 2012 @ 16:12:17 #27
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110819091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:05 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Is toch ook logisch? De tijd die je aan je studie besteedt, kun je niet aan je onderneming besteden. Waarom zou je daar dan een aftrek voor ontvangen? Mensen die alleen studeren krijgen toch ook geen korting op de te betalen belasting?
Ik vind het ook logisch maar vind de grens gek. Vraag me af waar dat op gebaseerd is.

Mensen zoals ik, die wellicht naast hun studie toch nog 1000 uur per jaar ondernemen hebben daar uiteraard geen recht op, en mensen die gewoon volop/fulltime met hun onderneming bezig zijn vinden 1225 een lachertje.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110821904
Boem-dikke als je heel creatief bent moet het wel lukken hoor. Bij de start van mijn bedrijf begon ik wat later in het jaar. Voor de urennorm en heb ik alle uren in de voorbereiding mee genomen en dit was goed. Bijvoorbeeld 300 uur ondernemingsplan, 200 uur marketing, enz
pi_110823698
300 uur ondernemingsplan is wel erg veel, maar het kan. Heb wel van controles gehoord over het urencriterium en als je dan een ondernemingsplan van vijf a4tjes laat zien gaan ze die 300 uur natuurlijk niet geloven. Alles moet ook redelijk kloppen met je agenda etc. Natuurlijk kan je e.e.a. bedenken als je 50 uur tekort komt, maar ik zou het niet overdrijven. Van iemand anders al eens gehoord dat ze (drie jaar later) op controle kwamen en toen het urencriterium (en daarbij horend de zelfst- en startersaftrek) afwezen. Dat kan je zo een paar 1000 euro gaan kosten :P
Facts don't care about your feelings
pi_110824154
Zijn die postzegels van de digitale postzegel meerdere malen te gebruiken?

Vraag omdat het volgende:
Bedrijf verzendt product en product moet retour. Je kan een nieuwe postzegel er overheen plakken, maar je kan ook geen postzegel er op plakken en gewoon de oude laten zitten. Er zit geen stempel o.i.d. op. Maar wordt dit nog als geldig herkent bij PostNL of staat het postzegel nr al in het systeem als 'gebruikt'?

Iemand ervaring?
pi_110849539
Dus we gaan in oktober waarschijnlijk naar de 21% btw..

Gaat mij 8 cent per gemiddelde bestelling kosten. Valt wel mee opzich, is het doorberekenen eigenlijk niet waard op alle producten. Maar die 2% leek mij in eerste instantie meer dan het wellicht daadwerkelijk is?

Bij een gemiddelde orderwaarde van 37 euro dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    ex    inc                    
inkoopw    22    26,18    btw ontv    4,18            
verkooppr    31,09243697    37    btw betalen    5,907563025        totale btw afdragt    -1,727563025
                            
                            
                            
    ex    inc                    
inkoopw    22    26,62    btw ontv    4,62            
verkooppr    30,5785124    37    btw betalen    6,421487603        totale btw afdragt    -1,801487603
Dit heb ik toch goed berekend of niet?

-1,727 / -1,80149 = 0,0739¤ meer dat ik aan btw zou moeten afdragen per gemiddelde order van 37 euro.
pi_110851235
Gewoon verhogen naar 38, mooi rond bedrag ;)

Als je inderdaad vrijwel alleen aan particulieren verkoopt en mooie ronde bedragen nodig hebt (horeca bijv.) dan kan je niet zomaar alles 2% verhogen, dus zit je idd met extra kosten opgescheept. Gelukkig heb ik daar geen last van :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:26:04 #33
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110851336
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 06:59 schreef Snoepje5 het volgende:
Dus we gaan in oktober waarschijnlijk naar de 21% btw..

Gaat mij 8 cent per gemiddelde bestelling kosten. Valt wel mee opzich, is het doorberekenen eigenlijk niet waard op alle producten. Maar die 2% leek mij in eerste instantie meer dan het wellicht daadwerkelijk is?

Bij een gemiddelde orderwaarde van 37 euro dus:
[ code verwijderd ]

Dit heb ik toch goed berekend of niet?

-1,727 / -1,80149 = 0,0739¤ meer dat ik aan btw zou moeten afdragen per gemiddelde order van 37 euro.
Ik snap werkelijk niet wat je hier hebt uitgerekend :D
Maar als je een vaste verkoopprijs hebt van ¤ 37 (inclusief btw) en je berekent de verhoogde btw niet door aan de klant, dan ga je per ¤ 37 nu ¤ 6,42 afdragen in plaats van ¤ 5,91. Een verschil van ¤ 0,51 :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110851781
-

[ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 27-04-2012 09:51:12 ]
Facts don't care about your feelings
pi_110852073
Klopt van beide inderdaad.

Wat ik meer vorder over de inkoop haal ik daar weer van de btw af die ik moet afdragen, waardoor het totale extra afdracht btw komt op 8 cent. Uitgaande dat inkoopprijzen hetzelfde blijven.

En nu haalt joshi net zijn bericht weg, maar hij had wel gelijk. Ik vorder meer btw van inkoop.
pi_110852240
Ja want je verlaagt je marge he. In eerste instantie (zoals het nu is) koop je in voor ¤ 22 en verkoop je voor ¤ 31,09. Dat is een winst van ¤ 9,09 per product. Daarover vorder je ¤ 4,18 en betaal je ¤ 5,91 af, per saldo ¤ 1,73 af te dragen (is 19% van ¤ 9,09).

Maar als de btw verhoogd wordt naar 21%, ga jij geen prijzen verhogen. Je koopt dus nog steeds in voor ¤ 22, maar verkoopt nu voor ¤ 30,85. Dat is dus een winst van ¤ 8,58 per product. Daarover vorder je ¤ 4,62 en betaal je ¤ 6,42, per saldo ¤ 1,80 af te dragen (is 21% van ¤ 8,58).

Je draagt dus 7 cent meer btw af MAAR je maakt ook ¤ 9,09 - ¤ 8,58 = ¤ 0,51 minder winst per product (zoals ElisaB inderdaad zegt).
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:01:45 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110852386
Wat weinig marge, welke branche is dat? :o

Ik gok trouwens dat de meeste bedrijven gewoon de prijzen omhoog gooien. Ik ga er eens over nadenken wat ik zelf ga doen.
KuikenGuppy
pi_110852466
Zo gek is een marge van 41% niet bij online winkels :P
Facts don't care about your feelings
pi_110852811
Oké, ik maar 51 cent minder winst omdat ik gewoon 51 cent extra aan de btw moet betalen.

Maar wellicht niet de correcte denkwijze, maar als ik toch gewoon de extra btw die ik terugkrijg, van ditzelfde product, daar weer van afhaal, zit ik toch eigenlijk gewoon op de 8 cent minder 'winst' per product?

Was overigens een voorbeeld. Ik heb marges van 60% maar ook van 10-20%.
pi_110852946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon verhogen naar 38, mooi rond bedrag ;)

Als je inderdaad vrijwel alleen aan particulieren verkoopt en mooie ronde bedragen nodig hebt (horeca bijv.) dan kan je niet zomaar alles 2% verhogen, dus zit je idd met extra kosten opgescheept. Gelukkig heb ik daar geen last van :P
Dat heb ik dus. De tarieven zijn bij mij

Dagtarief 6.5e
Middagtarief 4.5e
Abonnement 55e

2% lijkt me niet handig met wisselgeld enzo dus de BTW verhoging is jammer maar niks aan te doen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:26:15 #41
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110853125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Oké, ik maar 51 cent minder winst omdat ik gewoon 51 cent extra aan de btw moet betalen.

Maar wellicht niet de correcte denkwijze, maar als ik toch gewoon de extra btw die ik terugkrijg, van ditzelfde product, daar weer van afhaal, zit ik toch eigenlijk gewoon op de 8 cent minder 'winst' per product?

Was overigens een voorbeeld. Ik heb marges van 60% maar ook van 10-20%.
Ik snapte de code in de spoiler niet (bij jou staat het waarschijnlijk keurig onder elkaar, maar hier staat het allemaal achter elkaar namelijk), maar wmb is de vraag die je stelt een beetje krom. Volgens mij moet je - zoals Yoshi doet - kijken wat het je aan marge scheelt:

Inkoop was:
¤ 22,00 ex btw
¤ 4,18 btw 19%
¤ 26,18 in btw

Verkoop was:
¤ 31,09 ex btw
¤ 5,91 btw 19%
¤ 37,00 in btw

Marge: ¤ 31,09 minus ¤ 22,00 = 9,09

Inkoop wordt:
¤ 22,00 ex btw
¤ 4,62 btw 21%
¤ 26,62 in btw

Verkoop wordt:
¤ 30,58 ex btw
¤ 6,42 btw 21%
¤ 37,00 in btw

Marge: ¤ 30,58 minus ¤ 22,00 = 8,58

Verschil: ¤ 9,09 minus ¤ 8,58 = ¤ 0,51

[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 27-04-2012 10:33:15 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:29:21 #42
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110853234
De hele btw-discussie is alleen interessant voor de vraag wat de verkoopprijs ex btw wordt als je de verhoging van de btw niet doorberekent in de prijzen voor de klant. En in de vraag of je dat wel of niet gaat doen, is relevant of je klant de btw ook weer kan verrekenen of niet. Zo niet, dan moet een van beiden het verlies nemen (of allebei een deel). Zo wel, dan maakt het geen fluit uit, in elk geval niet voor jou en je klant :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:31:49 #43
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110853318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Oké, ik maar 51 cent minder winst omdat ik gewoon 51 cent extra aan de btw moet betalen.

Maar wellicht niet de correcte denkwijze, maar als ik toch gewoon de extra btw die ik terugkrijg, van ditzelfde product, daar weer van afhaal, zit ik toch eigenlijk gewoon op de 8 cent minder 'winst' per product?

Die vlieger gaat alleen op als jouw leverancier ook de btw-verhoging voor eigen rekening neemt (denk ik, want ik heb het niet uitgerekend). Maar zo niet, dan lever jij gewoon ¤ 0,51 in op een order van ¤ 37,00 (verkoop, inclusief btw, bij een inkoop van ¤ 22,00 ex btw).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110853700
Bedankt ik weet voldoende. Bij geen verhoging inkoopprijzen leverancier is de btw niet killing en maak je uiteindelijk na het btw gedoe toch minder verlies als dat je minder marge hebt op het product in eerste instantie (8 cent ipv 51 cent).

Uiteraard zal de leverancier wellicht meer moeten inleveren en hierdoor zijn prijzen verhogen. Dan zou ik natuurlijk ook mee moeten gaan en de prijzen verhogen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:42:59 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110853736
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Die vlieger gaat alleen op als jouw leverancier ook de btw-verhoging voor eigen rekening neemt (denk ik, want ik heb het niet uitgerekend). Maar zo niet, dan lever jij gewoon ¤ 0,51 in op een order van ¤ 37,00 (verkoop, inclusief btw, bij een inkoop van ¤ 22,00 ex btw).
Het lijkt me sterk dat een leverancier dat gaat doen, de voorbelasting wordt enkel hoger. Je krijgt het toch terug ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:58:08 #46
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110854290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:20 schreef stoeltafel het volgende:
Boem-dikke als je heel creatief bent moet het wel lukken hoor. Bij de start van mijn bedrijf begon ik wat later in het jaar. Voor de urennorm en heb ik alle uren in de voorbereiding mee genomen en dit was goed. Bijvoorbeeld 300 uur ondernemingsplan, 200 uur marketing, enz
Ik doe (nog) niet aan ondernemingsplan en marketing. :')

De enige 'non'-uren waar ik niet direct voor betaald kreeg hebben de afgelopen tijd gezeten in het bouwen van een website voor een vormgever. Dat was een ruilhandeltje. Ik bouw zijn site, hij ontwerpt mijn huisstijl.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110854742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Die vlieger gaat alleen op als jouw leverancier ook de btw-verhoging voor eigen rekening neemt (denk ik, want ik heb het niet uitgerekend). Maar zo niet, dan lever jij gewoon ¤ 0,51 in op een order van ¤ 37,00 (verkoop, inclusief btw, bij een inkoop van ¤ 22,00 ex btw).
Bij je leverancier heb je meestal netto prijzen excl. btw (ik tenminste wel) en leveren over het algemeen B2B, over btw wordt tussen mij en m'n leverancier in ieder geval nooit gesproken.
pi_110855365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:11 schreef Teeno het volgende:

[..]

Bij je leverancier heb je meestal netto prijzen excl. btw (ik tenminste wel) en leveren over het algemeen B2B, over btw wordt tussen mij en m'n leverancier in ieder geval nooit gesproken.
Neemt niet weg dat je gewoon btw moet betalen toch? Ik krijg geen factuur excl btw iig.
pi_110856519
Heeft iemand van jullie ervaring met overnames (vader-zoon)? Waar moet je rekening meehouden? Do or dont's?
Hoe schrijf je hier een ondernemingsplan voor?
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:11:30 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110857106
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:28 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat je gewoon btw moet betalen toch? Ik krijg geen factuur excl btw iig.
Klopt, maar die BTW krijg je bij de volgende aangifte weer terug.
KuikenGuppy
pi_110859288
185¤ btw krijg ik :D

1627¤ btw ontvangen en 1812¤ betaald.
Tja, als je begint moet je nog wel eens flink investeren in voorraad..
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:09 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_110865906
Nog even aan alle mede-ondernemers die op Tipica Reizen hebben gestemd: De stemronde is gesloten, WE HEBBEN GEWONNEN!!! Heel veel dank aan iedereen en sorry voor het gespam ;) Binnenkort maken we de winnaar van het ticket bekend :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:51:15 #53
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110867437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:42 schreef Burdie het volgende:

Het lijkt me sterk dat een leverancier dat gaat doen, de voorbelasting wordt enkel hoger. Je krijgt het toch terug ;).
Het lijkt mij ook sterk. Dus uiteindelijk komt de pijn bij de laatste óf de een na laatste schakel: de consument of de leverancier die aan de consument levert (of bij beide natuurlijk).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110868333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:20 schreef Snoepje5 het volgende:
185¤ btw krijg ik :D

1627¤ btw ontvangen en 1812¤ betaald.
Tja, als je begint moet je nog wel eens flink investeren in voorraad..
Wat is je webwinkel? Waarin heb je geïnvesteerd?
pi_110868510
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:12 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Wat is je webwinkel? Waarin heb je geïnvesteerd?
Is overigens meer geworden, was vergeten facturen van 30 maart er bij te rekenen welke nog een magere duizend euro waren :)

Alleen producten, voorraad dus.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:23:51 #56
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_110870840
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:16 schreef Snoepje5 het volgende:
Alleen producten, voorraad dus.
Dat zijn geen investeringen, maar inkopen. ;)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_110871390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:55 schreef De-Hamster het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met overnames (vader-zoon)? Waar moet je rekening meehouden? Do or dont's?
Hoe schrijf je hier een ondernemingsplan voor?
Het moet voor een marktconform bedrag over genomen worden dacht ik. Ik weet er alleen niet zo heel veel van af, het ligt natuurlijk ook aan de rechtsvorm.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110872591
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:16 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Is overigens meer geworden, was vergeten facturen van 30 maart er bij te rekenen welke nog een magere duizend euro waren :)

Alleen producten, voorraad dus.
Linkje van je shop? Hoe gaan de zaken?
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:25:59 #59
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_110875812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:55 schreef De-Hamster het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met overnames (vader-zoon)? Waar moet je rekening meehouden? Do or dont's?
Hoe schrijf je hier een ondernemingsplan voor?
Do's: Bij een accountant/fiscalist op bezoek, want dit is heel specifieke materie. Geruisloos, ruisend, durfkapitaal lening, schenking, goodwill. Hier kunnen zo veel verschillende aspecten spelen.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_110877054
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:13 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Linkje van je shop? Hoe gaan de zaken?
Omdat ik dit account niet geaccossieerd wil hebben met de webwinkel ga ik dat niet posten :)
Met een conversiepercentage van 4,6% (vanaf januari 2012) gaat het zeer goed als beginneling voor mijn eerste webwinkel. Begonnen eind 2011.
pi_110881073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:55 schreef De-Hamster het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met overnames (vader-zoon)? Waar moet je rekening meehouden? Do or dont's?
Hoe schrijf je hier een ondernemingsplan voor?
om wat voor bedrijf/branche gaat het?

Ik heb per 1 april een winkel overgenomen, en doordat ik als werknemer al lang genoeg in dienst was kon dat fiscaal aantrekkelijk.
Die regeling is er sowieso ook voor vader-zoon overnames, en die is volgens mij nog wat soepeler.
Grootste punt is denk ik de financiering. Kun je de overnameprijs bij je vader 'lenen'? Bijvoorbeelddmv een uitgestelde betaling over een aantal jaren, en hem dan maandelijks een bedrag voor rente&*aflossing overmaken. Op deze manier heb ik het kunnen/mogen doen, dus dat heeft voor mij een hoop gedoen gescheeld, omdat lenen bij een bank waarschijnlijk voor een hoger rentepercentage had gegaan, als het uberhaupt al had gekund.
De precieze regels weet ik niet (ik heb meer verstand van kippen dan van overnames ;) ), daar hebben we gelukkig een accountant/boekhouder voor. (Waarover ik overigens zeer tevreden ben, aanrader ;) )
pi_110881666
Heb je ook plofkippen?
Facts don't care about your feelings
pi_110881835
haha nee..uiteraard niet! ;)

ben franchisenemer van Kippie geworden, alleen maar topproducten ;)


edit: ik heb aan 't begin van dit topic geroepen dat ik ook in het lijstje wil. Word ik dan in het volgende topic opgenomen? Of is er overheen gelezen en moet ik iets harder schreeuwen ofzo?
Nu ik ook ondernemer ben wil ik uiteraard ook deze eer genieten ;)

[ Bericht 38% gewijzigd door Waterweg op 28-04-2012 00:01:52 (lijstje?) ]
pi_110889121
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:19 schreef Waterweg het volgende:

[..]

om wat voor bedrijf/branche gaat het?

Ik heb per 1 april een winkel overgenomen, en doordat ik als werknemer al lang genoeg in dienst was kon dat fiscaal aantrekkelijk.
Die regeling is er sowieso ook voor vader-zoon overnames, en die is volgens mij nog wat soepeler.
Grootste punt is denk ik de financiering. Kun je de overnameprijs bij je vader 'lenen'? Bijvoorbeelddmv een uitgestelde betaling over een aantal jaren, en hem dan maandelijks een bedrag voor rente&*aflossing overmaken. Op deze manier heb ik het kunnen/mogen doen, dus dat heeft voor mij een hoop gedoen gescheeld, omdat lenen bij een bank waarschijnlijk voor een hoger rentepercentage had gegaan, als het uberhaupt al had gekund.
De precieze regels weet ik niet (ik heb meer verstand van kippen dan van overnames ;) ), daar hebben we gelukkig een accountant/boekhouder voor. (Waarover ik overigens zeer tevreden ben, aanrader ;) )
Het gaat om een supermarkt, maar ik ben nu nog student ik wil dan eventueel als mijn vader over tien/vijftien jaar met pensioen gaat de zaak overnemen. Ofja wil ik, ik ben me erover aan het oriënteren wat er bijkomt kijken en hoe ik mezelf het allerbeste hierop kan voorbereiden.
- Met zuidelijke groet -
pi_110890956
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 01:46 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Het gaat om een supermarkt, maar ik ben nu nog student ik wil dan eventueel als mijn vader over tien/vijftien jaar met pensioen gaat de zaak overnemen. Ofja wil ik, ik ben me erover aan het oriënteren wat er bijkomt kijken en hoe ik mezelf het allerbeste hierop kan voorbereiden.
Ik denk dat dat stukken makkelijker gaat - als je nu al eenmalig in de week bijvoorbeeld gewoon daar mee gaat helpen enzo zien wat hij allemaal doet etc.
pi_110892134
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:36 schreef Waterweg het volgende:
haha nee..uiteraard niet! ;)

ben franchisenemer van Kippie geworden, alleen maar topproducten ;)


edit: ik heb aan 't begin van dit topic geroepen dat ik ook in het lijstje wil. Word ik dan in het volgende topic opgenomen? Of is er overheen gelezen en moet ik iets harder schreeuwen ofzo?
Nu ik ook ondernemer ben wil ik uiteraard ook deze eer genieten ;)
Ik kan de OP niet meer aanpassen ;(
Tap tap tap
pi_110892142
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 07:49 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat stukken makkelijker gaat - als je nu al eenmalig in de week bijvoorbeeld gewoon daar mee gaat helpen enzo zien wat hij allemaal doet etc.
Mijn voornamelijke probleem ligt erin dat veel van de huidige werknemers mij al kennen sinds ik vijf was en door die winkel rende. Ik ben bang dat dat niet gaat werken als ik daar ga werken. Ik zal altijd hét "zoontje van de baas" zijn. En dan denk ik dat je totaal buiten de groep valt of dat het op de een of andere manier niet werkt.

Ook twijfel ik omdat mijn vader vanaf zijn tiende al in de supermarkt van zijn ouders werkte en nog nooit iets anders dan een supermarkt wilde. Hij wilde het van jongs af aan en heeft telkens een stukje uitgebreid tot een net een grotere, en ook steeds uitgebreid qua personeel etc.

Dat lijkt me een veel gezondere situatie als je begint met 20 medewerkers en 600m2 en langzaam over 20 jaar groeit naar 70 medewerkers en 1300m2.

Mijn grootste probleem is dus, kan ik in een keer zo'n supermarkt 'runnen' terwijl ik nog nooit iets gerund heb.
- Met zuidelijke groet -
pi_110892382
Dat weet je zelf denk ik het beste hé. Wij weten niet hoe jij bent. Ik zou ook geen supermarkt kunnen runnen dus begin daar ook niet aan :') De meeste werknemers begrijpen wel redelijk wat ze doen, de taakverdeling is meestal wel duidelijk. Jij moet gewoon het overzicht houden, de inkoop / voorraad in de gaten houden, marketing shit bedenken (producten naast de kassa enzo) en het belangrijkste, de cijfers in de gaten houden :P Heb verder niet zoveel verstand van de supermarkt branche, maar de hoogste marges liggen op ooghoogte toch? :)

Wat jij zegt is misschien wel waar, zoontje van de baas. Wat je ook kunt doen als je het overneemt is iedereen ontslaan en met nieuwe werknemers beginnen :D

[ Bericht 6% gewijzigd door YoshiBignose op 28-04-2012 10:22:42 ]
Facts don't care about your feelings
pi_110893916
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat weet je zelf denk ik het beste hé. Wij weten niet hoe jij bent. Ik zou ook geen supermarkt kunnen runnen dus begin daar ook niet aan :') De meeste werknemers begrijpen wel redelijk wat ze doen, de taakverdeling is meestal wel duidelijk. Jij moet gewoon het overzicht houden, de inkoop / voorraad in de gaten houden, marketing shit bedenken (producten naast de kassa enzo) en het belangrijkste, de cijfers in de gaten houden :P Heb verder niet zoveel verstand van de supermarkt branche, maar de hoogste marges liggen op ooghoogte toch? :)

Wat jij zegt is misschien wel waar, zoontje van de baas. Wat je ook kunt doen als je het overneemt is iedereen ontslaan en met nieuwe werknemers beginnen :D
Weet je wel wat dat kost om mensen te ontslaan :P En als de werknemers een beetje professioneel zijn gaan ze niet zeuren over het feit dat je het zoontje van de baas bent. Moeten ze maar niet in een familiebedrijf gaan werken.

Ik weet niet wat voor opleiding je nu doet maar het is misschien een idee om werken en leren te gaan doen bij één of twee andere supermarkten om het beeld van supermarkten een beetje te verreiken om dan later bij je pa in dienst te gaan.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110893976
In een supermarkt horen 16 jarigen te werken :P
Facts don't care about your feelings
pi_110894001
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
In een supermarkt horen 16 jarigen te werken :P
Als vakkenvuller ja, maar op het middenkader ben je wel iets ouderen nodig :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110894061
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:49 schreef Kirov het volgende:

[..]

Weet je wel wat dat kost om mensen te ontslaan :P En als de werknemers een beetje professioneel zijn gaan ze niet zeuren over het feit dat je het zoontje van de baas bent. Moeten ze maar niet in een familiebedrijf gaan werken.

Ik weet niet wat voor opleiding je nu doet maar het is misschien een idee om werken en leren te gaan doen bij één of twee andere supermarkten om het beeld van supermarkten een beetje te verreiken om dan later bij je pa in dienst te gaan.
Hoezo, 'wat dat kost'?
De meeste zijn jongeren met een jaar contract oid die je niet hoeft te ontslaan, maar waar het contract van rechtswege afloopt.
pi_110894099
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:53 schreef Kirov het volgende:

[..]

Als vakkenvuller ja, maar op het middenkader ben je wel iets ouderen nodig :P
Dat is dan toch niet anders als bij een ander bedrijf?
Overal heb je een middenkader waarbij geen groentjes zitten en wel mensen met enige ervaring. Als je de wet volgt en die weet is er niets moeilijks aan.
  zaterdag 28 april 2012 @ 11:59:42 #74
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110894161
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:55 schreef Snoepje5 het volgende:

Hoezo, 'wat dat kost'?
De meeste zijn jongeren met een jaar contract oid die je niet hoeft te ontslaan, maar waar het contract van rechtswege afloopt.
Die zijn dan ook het 'probleem' niet (als er al een probleem is, maar dat terzijde).

Verder denk ik dat je 'moeilijk' een beetje onderschat. Het is verdomd moeilijk om supermarktpersoneel een beetje in het gareel te hebben en te houden. Dat vereist heel wat meer dan alleen de wet kennen :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110894165
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:55 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hoezo, 'wat dat kost'?
De meeste zijn jongeren met een jaar contract oid die je niet hoeft te ontslaan, maar waar het contract van rechtswege afloopt.
Vakkenvullers zijn geen probleem met natuurlijk verloop maar als je het meubilair wat bij de kassa wil ontslaan kost dat klauwen met geld. Maar massa ontslag van personeel is sowieso dom.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110894222
Begrijp ik ook wel, maar ik bedoel in het geval dat ze niet naar je luisteren of hun werk dus niet goed uitvoeren als jij dingen wilt veranderen als "zoon". Je kan niet zomaar mensen lopen ontslaan die er al jaren werken.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:05:44 #77
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110894315
Ik zou maar eens beginnen met er gewoon zelf ook te gaan werken. En dan onderaan beginnen: vakken vullen en dweilen. Echt ervaren wat het betekent om in een supermarkt te werken. Als je dat een poosje volhoudt en langzaam (!) omhoog kruipt, is de kans heel wel aanwezig dat de overgang van werknemer naar baasje uiteindelijk over een paar jaar vlekkeloos gaat.

En als 'ze niet naar je willen luisteren' dan doe je echt zelf iets verkeerd. Ontslaan is wel het laatste wat je moet overwegen. Je kunt namelijk nooit iedereen ontslaan en een baas die ontslaat, maakt absoluut geen vrienden.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110894398
Mwah je ziet vaak genoeg dat als een zoon het overneemt van z'n vader, alles rigoureus gaat veranderen. Een reorganisatie is misschien wat overdreven bij een buurtsupermarkt, maar je hoeft niet altijd het zelfde beleid te blijven volgen. Ook afhankelijk natuurlijk van hoe de tent loopt.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:14:48 #79
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110894546
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah je ziet vaak genoeg dat als een zoon het overneemt van z'n vader, alles rigoureus gaat veranderen. Een reorganisatie is misschien wat overdreven bij een buurtsupermarkt, maar je hoeft niet altijd het zelfde beleid te blijven volgen. Ook afhankelijk natuurlijk van hoe de tent loopt.
Maar natuurlijk! Maar als de aanpassingen tot enorme opstand leiden, dan doe je het imho dus niet goed.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110894564
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah je ziet vaak genoeg dat als een zoon het overneemt van z'n vader, alles rigoureus gaat veranderen. Een reorganisatie is misschien wat overdreven bij een buurtsupermarkt, maar je hoeft niet altijd het zelfde beleid te blijven volgen. Ook afhankelijk natuurlijk van hoe de tent loopt.
Zulke dingen zijn heel gevaarlijk. Het beste is om langzaam te veranderen en zelf heel consequent zijn.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110899596
Als je het gaat overnemen dan zou ik nu al beginnen met respect afdwingen.
If not now, then when.
pi_110961156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Check. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Als veiligheidskundige/ stralingdeskundige ben je onder andere bezig om de risico's aan werkzaamheden/ arbeidsmiddelen/ arbeidplaatsen te beoordelen (of het werk voldoende veilig uitgevoerd kan worden. (het stukje stalingsdeskundige is voor het beoordelen op stralingshygenische gebied).

en als lead auditor, beoordeel je of een bedrijf / organisatie voldoen aan de eisen die gesteld worden in een bepaalde norm (kwaliteits norm, productie norm e.d.)
pi_110962939
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als je het gaat overnemen dan zou ik nu al beginnen met respect afdwingen.
Verdienen is beter als afdwingen :p
Beneath the gold, the bitter steel
pi_110966800
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 13:38 schreef Kirov het volgende:

[..]

Verdienen is beter als afdwingen :p
Ja en nee. Heel kort door de bocht ben jij nog steeds de "baas" en degene die de lakens (en salarissen) uitdeelt. ;) Mooi meegenomen als je een leuke band met personeel hebt, maar het moet wel personeel blijven natuurlijk.
pi_111032874
Hoe kan dit :?

Ik wil een adwords advertentie plaatsen met bijvoorbeeld zoekwoord '' samsung laptop ''.

Ik heb dit zoekwoord in een oude, nog wel actieve, advertentie staan voor 0.6¤ en dit werkt goed.
Nu wil ik een nieuwe advertentie aanmaken, dit zoekwoord '' samsung laptop '' hier in zetten maar dan komt ie ineens met een melding, te laag voor eerste pagina, minimaal 1,4¤ nodig?!

Ik begrijp er niets van? Waarom zou ik 1,4¤ moeten betalen voor de eerste pagina als het met mijn andere advertentie voor 0,6¤ lukt?
pi_111032994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kan dit :?

Ik wil een adwords advertentie plaatsen met bijvoorbeeld zoekwoord '' samsung laptop ''.

Ik heb dit zoekwoord in een oude, nog wel actieve, advertentie staan voor 0.6¤ en dit werkt goed.
Nu wil ik een nieuwe advertentie aanmaken, dit zoekwoord '' samsung laptop '' hier in zetten maar dan komt ie ineens met een melding, te laag voor eerste pagina, minimaal 1,4¤ nodig?!

Ik begrijp er niets van? Waarom zou ik 1,4¤ moeten betalen voor de eerste pagina als het met mijn andere advertentie voor 0,6¤ lukt?
Heb je een andere landingspagina? Check je KW score eens, daar zit ongetwijfeld een verschil in en dat verklaart meteen het verschil.. Een hoger kwaliteitscore is een lagere cpc en andersom

Daarnaast is het de vraag of je je zoekwoord op breed, woordgroep of exact hebt staan...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111033170
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Heb je een andere landingspagina? Check je KW score eens, daar zit ongetwijfeld een verschil in en dat verklaart meteen het verschil.. Een hoger kwaliteitscore is een lagere cpc en andersom

Daarnaast is het de vraag of je je zoekwoord op breed, woordgroep of exact hebt staan...
Nou dat viel mij dus ook direct op.

Ik had het eerst op normaal staan, breed dus.
Daarna laten veranderen naar woordgroep ''..''. Omdat mijn andere advertenties daar ook op stonden. Bij breed gaf die geen melding, bij woordgroep kwam er wel ineens de melding dat het 1,75¤ moest zijn. Het licht wellicht aan het feit dat het een woordgroep is, maar dan zou dit idem dito voor mijn andere advertentie moeten zijn.

KW is 3/10 bij de nieuwe en 7/10 bij de oude.
Maar hoe kan dit verschil in KW er zijn als ze gewoon identiek aan elkaar zijn? :?
pi_111033609
Kennelijk zijn ze niet identiek aan elkaar.. Er zijn best wat factoren die de KW score bepalen..

Ten eerste is het beter wanneer je keyword in de titel omschrijving en zichtbare URL zichtbaar is. Dit verhoogt al de KW score. Daarnaast geef je geen antwoord op de vraag of de bestemmingspagina anders is, want ook dat heeft een behoorlijke invloed.

Heb je daarnaast een nieuwe campagne en advertentiegroep aangemaakt, of heb je het in een andere campagne advertentiegroep toegevoegd? ook de inrichting van je account speelt een minieme rol. Maar ook de reeds gerealiseerde CTR's op verschillende niveaus

Dus er is vast ergens een aanzienlijk verschil :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:14:34 #89
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_111038306
En dan struikel je per ongeluk over een domeinnaam waar je wel wat mee denkt te kunnen :D . Nu "moet" ik dát weer gaan uitwerken.

Leuk hoor, maar kan iemand even zorgen dat er wat meer uren in een dag gepropt worden? :7
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_111051877
Ja, dat is dus nog vager.

Mijn nieuwe advertentie heeft namelijk als titel het woord dat identiek aan het zoekwoord is.

Fictief voorbeeld:
Oud (goed voor 7KW)
Samsung elektronica goedkoop
Vandaag besteld, morgen in huis.
geen verzendkosten.

Nieuw (goed voor 3 KW) :(
Samsung Laptop ultradun
Vandaag besteld, morgen in huis.
geen verzendkosten.

Met zoekwoord: Samsung laptop.

Bestemmingspagina is anders. Deze is specifiek gerelateerd aan het zoekwoord. Was de landingspagina eerst: '' Samsung accessoires'' is de landingspagina nu '' Samsung Laptops ''

Mij een raadsel waarom de nieuwe een KW van 3 krijgt en de oude een KW van 7 heeft.

Daarnaast heb ik een nieuwe advertentiegroep hiervoor aangemaakt, geen nieuwe campagne.


Edit: En inmiddels is de KW naar 7/10 opgeschoven bij de nieuwe advertentie..
pi_111052402
Klant ruilt eerst 4 keer artikel om, en dan wanneer ik aangeef dat er niet meer geruild mag worden, en de laatste ruiling verzend is het artikel plots nooit meer aangekomen. Nu wilt de klant het geld ook nog eens terug.

Ik heb ooit een keer eerder geld terug gegeven voor een artikel dat 'volgens de klant' niet was aangekomen. Dit is natuurlijk ideaal voor iemand om een 'gratis artikel' te bemachtigen. Daarom mijn beslissing om dit niet meer te doen, maar gewoon een nieuwe via pakketpost te verzenden met bewijs.. Toch jammer.
pi_111135774
Zit een beetje met een dilemma.

De webwinkel verkoopt goed. Afgelopen maanden zitten we op 5% conversiepercentage. Afgelopen dagen op 6%+.

Nu speelt het dilemma, ik vind de webshop niet mooi terwijl het aan de ene kant wel alle functies heeft die ik wil. Aan de andere kant werkt het niet 100% omdat het een licentie webwinkel is. Ik betaal rond de 200 euro per maand, alleen al voor die licentie.

Nou speelt de gedachte rond om een webwinkel te laten maken met een open source. Offerte ergens aangevraagd en dat kwam uit op een 3500 euro excl btw. Aan de ene kant vind ik dit te veel. Aan de andere kant heeft het wel alles wat ik wil hebben + een zelf gemaakt design.

Maar ik mag niet klagen met 5% conversie. Ik heb geen idee hoe concurrenten het doen, dus misschien moet ik wel deze 'lelijke' site behouden, als het toch loopt?!
Aan de andere kant, ben ik op lange termijn hiermee duurder uit. In 2 jaar kost het meer dan 3500 euro excl btw. Voor de webwinkel met open source betaal je natuurlijk slechts eenmalig..

Mensen die ervaringen hebben en zijn overgestapt van licentie naar open source?
pi_111135999
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit een beetje met een dilemma.

De webwinkel verkoopt goed. Afgelopen maanden zitten we op 5% conversiepercentage. Afgelopen dagen op 6%+.

Nu speelt het dilemma, ik vind de webshop niet mooi terwijl het aan de ene kant wel alle functies heeft die ik wil. Aan de andere kant werkt het niet 100% omdat het een licentie webwinkel is. Ik betaal rond de 200 euro per maand, alleen al voor die licentie.

Nou speelt de gedachte rond om een webwinkel te laten maken met een open source. Offerte ergens aangevraagd en dat kwam uit op een 3500 euro excl btw. Aan de ene kant vind ik dit te veel. Aan de andere kant heeft het wel alles wat ik wil hebben + een zelf gemaakt design.

Maar ik mag niet klagen met 5% conversie. Ik heb geen idee hoe concurrenten het doen, dus misschien moet ik wel deze 'lelijke' site behouden, als het toch loopt?!
Aan de andere kant, ben ik op lange termijn hiermee duurder uit. In 2 jaar kost het meer dan 3500 euro excl btw. Voor de webwinkel met open source betaal je natuurlijk slechts eenmalig..

Mensen die ervaringen hebben en zijn overgestapt van licentie naar open source?
Ik ben momenteel zelf aan het migreren van Ezeee Webshop CMS (¤299 eenmalig) naar OpenCart (gratis), voordeel van laatstgenoemde is dat er community achter zit en je voor weinig geld hele handige extensies kan kopen, goedkoper dan Magento, deze kan je middels VqMod makkelijk zelf implementeren.

Hoeveel je wil investeren in zoiets is natuurlijk aan jezelf, ik heb zelf niet zoveel te besteden en zoek dus de goedkoopste opties, het enige wat ik uitbesteed is de visuele schil (template bestanden en css), technische zaken doe ik zelf. Als de site goed loopt zou je jezelf kunnen vragen of er nog extra omzetpotentie in zit en binnen welke termijn je deze investering wil terugverdienen.
pi_111136562
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:20 schreef Teeno het volgende:

[..]
Als de site goed loopt zou je jezelf kunnen vragen of er nog extra omzetpotentie in zit en binnen welke termijn je deze investering wil terugverdienen.
Ik zie het meer als de vraag of er nog extra conversie in zit.
De omzet stijgt maandelijks omdat we gewoon dagelijks meer bezoekers krijgen, dat ligt verder niet aan de template o.i.d..

En de vraag of er extra conversie in zit is onmogelijk om te beantwoorden voor mij. Eerste webshop & Geen idee wat concurrenten doen etc. Daarnaast hoor ik men spreken over gemiddeld 2 tot 5% als 'goed' afhankelijk van je product. Daar zit ik natuurlijk al vrij hoog tegen aan.
pi_111136791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit een beetje met een dilemma.

De webwinkel verkoopt goed. Afgelopen maanden zitten we op 5% conversiepercentage. Afgelopen dagen op 6%+.

Nu speelt het dilemma, ik vind de webshop niet mooi terwijl het aan de ene kant wel alle functies heeft die ik wil. Aan de andere kant werkt het niet 100% omdat het een licentie webwinkel is. Ik betaal rond de 200 euro per maand, alleen al voor die licentie.

Nou speelt de gedachte rond om een webwinkel te laten maken met een open source. Offerte ergens aangevraagd en dat kwam uit op een 3500 euro excl btw. Aan de ene kant vind ik dit te veel. Aan de andere kant heeft het wel alles wat ik wil hebben + een zelf gemaakt design.

Maar ik mag niet klagen met 5% conversie. Ik heb geen idee hoe concurrenten het doen, dus misschien moet ik wel deze 'lelijke' site behouden, als het toch loopt?!
Aan de andere kant, ben ik op lange termijn hiermee duurder uit. In 2 jaar kost het meer dan 3500 euro excl btw. Voor de webwinkel met open source betaal je natuurlijk slechts eenmalig..

Mensen die ervaringen hebben en zijn overgestapt van licentie naar open source?
200 in de maand is erg veel. Voor de webwinkels die ik maak (maatwerk) vraag ik eenmalige kosten die zelden boven de 2000 euro uitkomen (of er moeten wel heel veel (aparte) functionaliteiten e.d. in zitten), en daarnaast een vast maandelijks bedrag voor webhosting, support, CMS, kleine aanpassingen, enz. Dat maandelijkse bedrag varieert van 20 tot 60 euro per maand.

Stuur anders eens een PM en geef daarbij expliciet aan welke functionaliteit je nodig hebt. :)
pi_111136806
Ik zou wel willen dat ik 5% haalde :)
pi_111136808
Ik heb zelf met OpenCart gewerkt voor een eigen webshop en ben nu voor een vriend bezig met Magento uit te zoeken hoe dat allemaal werkt.

De voordelen van OpenCart zijn dat het relatief simpel is maar toch vind ik het niet een fijn systeem aangezien het toch enigzins beperkt is ondanks dat er plugins voor zijn. De voordelen van Magento zijn dat het heeeeel uitgebreid is en het heeft werkelijk alles wat jij je maar kan bedenken.

¤ 200,- per maand voor een webshop vind ik erg veel. Ik kan easy met ¤ 10,- per jaar een webshop runnen excl. thema kosten.

Ik raad je gewoon aan om een bedrijf te zoeken dat is gespecialiseerd in Magento webshops en daar eentje te laten maken. Het voordeel is dat je het zelf kan beheren. Als je zelf gaat uitzoeken hoe Magento in elkaar zit en alleen de website qua technische dingen in elkaar laat zetten zul je nog goedkoper uit zijn en als je de uber stap neemt om het helemaal zelf te doen dan zullen de kosten helemaal laag zijn.

Daarom hou ik er wel van om dingen zelf uit te vogelen, je bespaard er veel mee en met elke webshop erbij wordt het simpelere en sneller. Extra winst.
If not now, then when.
pi_111136870
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De voordelen van OpenCart zijn dat het relatief simpel is maar toch vind ik het niet een fijn systeem aangezien het toch enigzins beperkt is ondanks dat er plugins voor zijn. De voordelen van Magento zijn dat het heeeeel uitgebreid is en het heeft werkelijk alles wat jij je maar kan bedenken.
Dit hoeft niet voor iedereen een voordeel te zijn, voor veel webshophouders is een simpele back-end voldoende.
pi_111136947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:44 schreef Teeno het volgende:

[..]

Dit hoeft niet voor iedereen een voordeel te zijn, voor veel mensen is een simpele back-end voldoende.
Geef ik je gelijk in. Echter ondervond ik zelf wel problemen in de beperking. Magento heeft bijv. een mooie zoom functie voor producten die erg van belang is, voor OpenCart zou je hier $10,- voor moeten neerleggen.

Effectieve nieuwsbrieven kun je in Magento zeer eenvoudig maken. Bij OpenCart is dit ook weer wat lastiger.
If not now, then when.
pi_111137749
5% conversie? dat is echt hoog, zelfs 2% vind ik al hoog.. Zelf zit ik op een conversie van max 0,5%. Ik heb veel kijkers en mn gemiddelde online tijd ligt ook over de 10 minuten :) maar goed, het hangt erg af van wat je verkoopt denk ik.. Een gsm hoesje van 10 euro is makkelijker verkocht dan met mijn gemiddelde orderwaarde van factor 25...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')