geenidee ,iets met zwellingen ofzo zei die meneerquote:Op maandag 23 april 2012 22:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Waarom moet je eigenlijk 24 uur wachten dan?
Sowieso einde verhaal dus.quote:Op maandag 23 april 2012 22:47 schreef sjipsjap het volgende:
hier thuis hebben we al zo lang als ik me kan herinneren , en een uur geleden belde de buurman aan , hij zei ''jullie kat is aangereden'' ik rende naar buiten , en ik zag daar mijn lieve kleine maatje aangereden maar nog levend liggen , ik stopte haar in een doosje en toen zijn we met het hele gezin naar de dierenarts gereden, eenmaal daar zei de dierenarts dat het een trombose , een gebroken rug , of gebroken bekken zou kunnen zijn, als het een trombose of gebroken rug was mesten we haar in laten slapen , maar hij ging eerst röntgenfoto's maken , daaruit bleek dat de bekken gebroken zijn en dat de zenuw misschien kapot is, en als dat zo is moeten we mn maatje inlaten slapen, maar we moeten eerst 24 uur wachten om te kijken
, ik typ dit al huilend
komop lieverd blijf nou leven
en die klootzak belt dan ook gewoon niet aan !!quote:
Dit dus.quote:Op maandag 23 april 2012 22:55 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
en die klootzak belt dan ook gewoon niet aan !!,die mag van mij echt zelf kapotgereden worden ofzo
t is al de 4e, 2hadden trombose ,en de andere was aangereden, maar deze had ik al heel mn leven, ik hoop zo dat die t redquote:Op maandag 23 april 2012 22:57 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Honden zijn pas echt vreselijke rotbeesten
Katten
Heel veel sterkte TS, ik weet hoe het voelt om een kat te verliezen, het is vreselijk
dankjequote:Op maandag 23 april 2012 23:01 schreef CamelNLD het volgende:
Wat een kut bericht, ik heb het dan niet op katten maar dit gun je ook niemand om je maatje te verliezen.
Veel sterkte
Is toch logisch, iedereen kan het zich wel voorstellen hoe je je nu voelt.quote:Op maandag 23 april 2012 23:02 schreef sjipsjap het volgende:
dankjullie allemaal voor jullie medeleven
11quote:Op maandag 23 april 2012 23:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Is toch logisch, iedereen kan het zich wel voorstellen hoe je je nu voelt.
Hoe oud is de kat?
dankje manquote:Op maandag 23 april 2012 23:19 schreef StateOfMind het volgende:
Veel sterkte toegewenst kerel![]()
Ik ben dan wel meer een hondenmens, maar ik weet hoe dol je kan zijn op een huisdier, Toen mijn vorige hond in 2004 overleed, heb ik ook dagen lopen janken als volwassen kerel.
Overigens heb ik vroeger ooit eens per ongeluk ook een kat overreden met 80 km/u: hij schoot opeens de weg op vlak voor me op een provinciale weg en ik kon hem dus ook niet meer ontwijken. Om zeker te zijn dat ie echt dood was en niet meer zou lijden ben ik er nog maar eens over heen gereden.
Heeft me nog maanden dwars gezeten.
* geeft hond Tara een knuffel
dankje!quote:Op maandag 23 april 2012 23:28 schreef yvonne het volgende:
Opgeschoond en naar Flora en Fauna gehaald.
Sterkte joh, waardeloos als je maatje dit overkomt.
11, had TS al gezegdquote:Op maandag 23 april 2012 23:46 schreef StateOfMind het volgende:
Niet dat het er iets toe doet, maar hoe oud is je kat?
Ah, overheen gelezenquote:
Die van mij was ook 11 toen hij viel, niet meteen opgevenquote:Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Meike26 het volgende:
Erg vervelend zeg ! Wij hebben er hier ook 2 verloren door de drukke weg voor ons huis.
En een week of 2 geleden hebben we afscheid genomen van Bolle, ook ongeveer 11 jaar, maar erg ziek en het mannetje was gewoon op.
Houd er maar rekening mee dat het einde verhaal is voor je maatje. Zijn leeftijd is niet bevordelijk voor het genezingsproces plus een hoge kans op verlammings-verschijnselen. Om dan zo'n beesie in zijn lijden te laten vind ik dan ook maar zielig.
Sterkte !
Geld is wel het laatste waar je aan denkt op zo'n moment...quote:Op maandag 23 april 2012 23:57 schreef epicbeardman het volgende:
Sterkte, ook met de ¤1000+ rekening
We hadden bij Bolle ook de keuze, of een hele malle molen met kuren en medicaties, of die arme jongen uit zijn lijden verlossen.quote:Op maandag 23 april 2012 23:56 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Die van mij was ook 11 toen hij viel, niet meteen opgeven
Ik ben niet zo van de felix silvester maar het is nooit leuk als je huisdiertje wat naars overkomt, sterkte aan tsquote:Op maandag 23 april 2012 22:55 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
en die klootzak belt dan ook gewoon niet aan !!,die mag van mij echt zelf kapotgereden worden ofzo
Vandaar ook mijn vraag aan TS of de kat thuis is of bij de dierenarts. Dat ie in ieder geval in de laatse momenten bij 'm kan zijn. Erg belangrijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
We hadden bij Bolle ook de keuze, of een hele malle molen met kuren en medicaties, of die arme jongen uit zijn lijden verlossen.
Bolle had een ernstige leveraandoening en alles was geel bij hem. Daarbij was Bolle ook geen makkelijke kater. Omdat hij zo ziek was, konden we hem nog wel pakken en in dat reiskooitje doen, maar hem voeren en medicatie geven werd dan een heel ander verhaal. Hij was gewoon enorm schuw en zoals de dierenarts hem al typeerde, een aanvaller ! Hoe meer hij verzorgd en verbetering zou hebben in zijn gezondheid, des te moeilijker zou zijn verzorging ook worden.
Het geval van TS is heel anders natuurlijk, maar als rug of bekken gebroken is bij een auto-aanrijding en deze leeftijd, ben ik eerder realistisch dan iemand valse hoop te geven. Sorry daarvoor.
quote:Op maandag 23 april 2012 23:19 schreef StateOfMind het volgende:
Veel sterkte toegewenst kerel![]()
Ik ben dan wel meer een hondenmens, maar ik weet hoe dol je kan zijn op een huisdier, Toen mijn vorige hond in 2004 overleed, heb ik ook dagen lopen janken als volwassen kerel.
Overigens heb ik vroeger ooit eens per ongeluk ook een kat overreden met 80 km/u: hij schoot opeens de weg op vlak voor me op een provinciale weg en ik kon hem dus ook niet meer ontwijken. Om zeker te zijn dat ie echt dood was en niet meer zou lijden ben ik er nog maar eens over heen gereden.
Heeft me nog maanden dwars gezeten.
* geeft hond Tara een knuffel
Ja lach maar. Het was midden in de nacht op een provinciale weg in the middle of nowhere. Ik had het als dierenliefhebber niet over mijn hart kunnen krijgen om gewoon door te rijden en het beestje maar gewoon te laten lijden midden op de weg. Maar gezien de omstandigheden was het beestje waarschijnlijk op slag dood geweest.quote:
Dat moet erg moeilijk geweest zijn, brrrrquote:Op dinsdag 24 april 2012 00:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja lach maar. Het was midden in de nacht op een provinciale weg in the middle of nowhere. Ik had het als dierenliefhebber niet over mijn hart kunnen krijgen om gewoon door te rijden en het beestje maar gewoon te laten lijden midden op de weg. Maar gezien de omstandigheden was het beestje waarschijnlijk op slag dood geweest.
Het heeft mij wel lang dwars gezeten.
Dat was idd klote, maar ik had geen keusquote:Op dinsdag 24 april 2012 00:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat moet erg moeilijk geweest zijn, brrrr
Lief.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was idd klote, maar ik had geen keus![]()
Ik heb ook een keer in de situatie gezeten dat ik ķf een overstekende hond zou scheppen, ķf dat ik uit zou wijken waarbij schade aan mijn auto onvermijdelijk zou zijn.Uiteindelijk heeft het mij 700 gulden gekost, maar ik heb de hond niet geraakt![]()
Als hondenliefhebber had ik maar 1 optie en dat was het voor mij waard.
Ik lach niet om de daad maar meer om de manier hoe je het beschreef. Ik weet niet hoe hard je reed maar er was inderdaad een goede kans dat dat beestje al dood was. Heb in mijn leven helaas al de nodige dieren kapot gereden maar aangezien dat altijd op die provinciale wegen was ben ik eerlijk gezegd nooit gestopt om te kijken of dat beest wel dood was.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja lach maar. Het was midden in de nacht op een provinciale weg in the middle of nowhere. Ik had het als dierenliefhebber niet over mijn hart kunnen krijgen om gewoon door te rijden en het beestje maar gewoon te laten lijden midden op de weg. Maar gezien de omstandigheden was het beestje waarschijnlijk op slag dood geweest.
Het heeft mij wel lang dwars gezeten.
Wat een zielig figuur ben jij.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:26 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik lach niet om de daad maar meer om de manier hoe je het beschreef. Ik weet niet hoe hard je reed maar er was inderdaad een goede kans dat dat beestje al dood was. Heb in mijn leven helaas al de nodige dieren kapot gereden maar aangezien dat altijd op die provinciale wegen was ben ik eerlijk gezegd nooit gestopt om te kijken of dat beest wel dood was.
Jij maakt duidelijk geen kilometers met de auto. Ik zeg niet dat ik vaak dieren dood rijd, maar 1x per maand komt er wel iets tegen de grill of onder de banden. En alhoewel ik een dierenliefhebber ben (de een om te aaien, de ander het liefst met een sausje) ga ik niet in de ankers en wijk ik al helemaal niet uit, daar is mijn leven mij te lief voor. Ik stop naderhand trouwens wel om het kadavertje in de berm te scheppen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:45 schreef vronie het volgende:
[..]
Wat een zielig figuur ben jij.
Let g.v.d op de de weg.
Hard remmen of uitwijken is te gevaarlijk vaak. En ik ga ook echt geen onnodige schade rijden door een beest te ontwijken. Ja, een hert misschien, maar katten of honden niet. Die beesten maar vooral hun eigenaren moeten eens doorhebben dat niet iedereen hun beest zo geweldig en schattig vinden. Ze gedragen zich alsof de hele wereld van hun is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:45 schreef vronie het volgende:
[..]
Wat een zielig figuur ben jij.
Let g.v.d op de de weg.
Heeft niets met kilometers te maken, ik denk dat ik de afgelopen 12 jaar wel over het miljoen ben gekomen, maar ik kan mij slechts één vogel en één kat herinneren die ik heb aangerden op zo'n provinciale weg. Heb in al die jaren en kilometers ook nog nooit een "overstekend wild" ervaring meegemaakt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 03:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij maakt duidelijk geen kilometers met de auto. Ik zeg niet dat ik vaak dieren dood rijd, maar 1x per maand komt er wel iets tegen de grill of onder de banden. En alhoewel ik een dierenliefhebber ben (de een om te aaien, de ander het liefst met een sausje) ga ik niet in de ankers en wijk ik al helemaal niet uit, daar is mijn leven mij te lief voor. Ik stop naderhand trouwens wel om het kadavertje in de berm te scheppen.
aw, wat zielig! moest je haar niet in een bench doen ofzo?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:54 schreef sjipsjap het volgende:
ik ben zo bang, ze is sinds 5 uur weer thuis, en ze heeft de hele tijd pijnaanvallen, ze miauwt dan heel hard, en als ze niet poept of plast, moeten we haar nog steeds in laten slapen
,ik hoop zo dat ze het red!
ze zit nu in een bench , de hele tijd te schreeuwen om hulp, maar ik kan haar niet helpen, ik moet dr elke dag pijnstillers geven , en ze wil de hele tijd opstaan om te poepen , maar dat lukt niet want haar bekken zijn helemaal naar de klotequote:Op dinsdag 24 april 2012 18:56 schreef Shreever het volgende:
[..]
aw, wat zielig! moest je haar niet in een bench doen ofzo?
Mag aannemen dat ze wel een lekkere pijnstiller gehad heeft? Arm zieltje..
Ik duim mee dat alles op gang komt
ik zit nu met laptop naast dr,ze zit de hele tijd te mauwen en me met hele grote pupillen aan te kijken, ik ga van binnen echt kapot hierquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:42 schreef Shreever het volgende:
aww, wat sneu. Help een dekentje eroverheen niet? Misschien gaat ze dan wat sneller slapen.
Ook raar voor zo'n beestje om daarin te zitten. Zielig hoor, hou je taai.![]()
Anders ga je er gewoon de hele tijd bij zitten, boekje of laptop drbij? Of helpt dat ook niet?
en ik hoop zo dat haar darmen &blaas het nog goed doen ,anders moet ze alsnog ingeslapen wordenquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:42 schreef Shreever het volgende:
aww, wat sneu. Help een dekentje eroverheen niet? Misschien gaat ze dan wat sneller slapen.
Ook raar voor zo'n beestje om daarin te zitten. Zielig hoor, hou je taai.![]()
Anders ga je er gewoon de hele tijd bij zitten, boekje of laptop drbij? Of helpt dat ook niet?
Misschien niet zo'n leuk idee, maar wellicht zou het werken als je er juist niet vlakbij bent?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:44 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
ik zit nu met laptop naast dr,ze zit de hele tijd te mauwen en me met hele grote pupillen aan te kijken, ik ga van binnen echt kapot hier
ja,maar ik heb echt het gevoel dat ik dr niet in de steek kan laten, dat had ze ook niet bij mij gedaan =( ,ik hoop zo dat ze blijft leven ;'( ,voor mij is ze de liefste kat ter wereldquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:47 schreef Shreever het volgende:
[..]
Misschien niet zo'n leuk idee, maar wellicht zou het werken als je er juist niet vlakbij bent?
Ja kan ik me voorstellen, als je niets kan doen, zo frustrerend.
jep, ze licht in de huiskamer in de bench met een deken en allemaal kussentjes , een voerbak en waterbak, en een bak voor als ze moet poepen/plassen ,maar dat heeft ze nu al heel lang niet gedaanquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:49 schreef CesarMilan het volgende:
Maar voor de genezing is stil liggen en niets forceren dus echt een must! (afgezien van mogelijke andere complicaties). Ligt je kat al ergens afgesloten in een bench? Onze hond hadden we met bench en al midden in de woonkamer staan, want ze wou er desondanks natuurlijk heel graag bij zijn.
Oh maar dat snap ik, maar het kan ook zijn dat ze meer blijft miauwen en veel onrustiger is omdat ze er niets van snapt, en in dat hok zit, er wellicht uit wil, of bij je op schoot wilt, of wat dan ook.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:49 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
ja,maar ik heb echt het gevoel dat ik dr niet in de steek kan laten, dat had ze ook niet bij mij gedaan =( ,ik hoop zo dat ze blijft leven ;'( ,voor mij is ze de liefste kat ter wereld
nee ook totaal nietquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:52 schreef CesarMilan het volgende:
Denk eraan bij dat poepen dat ze mogelijk nog in shock is, het kan even duren... Heeft ze wel eetlust?
Kan tijd nodig hebben natuurlijk, weet niet hoe dat bij katten is, onze honden hebben aktijd honger. Heeft ze wel pijnstillers/ontstekingsremmers gehad?quote:
ahwquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:01 schreef Plantagehouder het volgende:
[ afbeelding ]
Een glimlach
[ afbeelding ]
en wat zonneschijn
[ afbeelding ]
Laten alle zorgen
[ afbeelding ]
gauw verdwijnen
[ afbeelding ]
Hopelijk gaat voor jou
[ afbeelding ]
de zon weer heel snel schijnen
[ afbeelding ]
Mijn kat heeft 2 maanden aan de kattenmorphine gezeten. Aan de ene kant heel triest maar aan de andere kant wel weer lachwekkend om een kat knake stoned te zien. Ontlasting duurde trouwens daar ook 3 dagen (bijna 4). Ontlasting had daarna een hele rare vorm, is normaal, ivm de zwellingen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
ahw, ik vraag me zo af of ik wel de goede keuze heb gemaakt, straks gaat ze over 3 dagen alsnog dood en heeft ze zo erg moeten lijden
ik kreeg speciale mee van de DA , en ik heb genoeg voor 9 weken zei diequote:Op dinsdag 24 april 2012 21:05 schreef L-E het volgende:
Ach gosWat heftig dit. Wat voor pijnstillers heeft ze? Heeft ze wel genoeg, aangezien je de indruk hebt dat ze pijn heeft?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:08 schreef Oognip het volgende:
Hoe lang moet het duren voordat ze gaat plassen/poepen? Dit is ondraaglijk.
Als ze in een bench opgesloten zit gewoon van te voren eten en drinken geven, een minikattenbak neerzetten in de bench en de dingen doen die moeten gebeuren in het leven. Als ze pijnstilling heeft zal ze toch wel veel slapen en zijn die 4 uur zo voorbij voor haar.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:03 schreef sjipsjap het volgende:
jongens ik ga hier echt stuk, en dan moet ik me voorstellen dat ze morgen 4 uur alleen is , omdat mn moeder gesprek met dr baas MOET hebben, en ik gewoon naar school moet, en mn vader is bij zn vriendin,hoe los ik dit op
Het zou prettig zijn als je alle vragen beantwoord in dit topic.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:03 schreef sjipsjap het volgende:
jongens ik ga hier echt stuk, en dan moet ik me voorstellen dat ze morgen 4 uur alleen is , omdat mn moeder gesprek met dr baas MOET hebben, en ik gewoon naar school moet, en mn vader is bij zn vriendin,hoe los ik dit op
die vertrekt om 9 uur en zal pas om 1uur weer thuis zijnquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:13 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het zou prettig zijn als je alle vragen beantwoord in dit topic.
Verder kun je er niets aan doen vrees ik. Wordt het een lang gesprek van je moeder?
jaquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:58 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Kan tijd nodig hebben natuurlijk, weet niet hoe dat bij katten is, onze honden hebben aktijd honger. Heeft ze wel pijnstillers/ontstekingsremmers gehad?
Heb je ook Hill's AD of een ander merk aansterkingsvoer gekregen van de dierenarts...dat kun je desnoods met een spuitje voeren en is extra goed(en extra smakelijk) voor zieke katten. Ik heb het hier altijd in huis en zelfs katten die ziek zijn doen er een moord voor.quote:
Tja niets aan te doen als je zelf pas 14 bent. Als jullie de kat gewoon in de bench doen met alle benodigdheden kan ze best vier uur alleen zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:18 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
die vertrekt om 9 uur en zal pas om 1uur weer thuis zijn
Metacam?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:25 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
ik kreeg speciale mee van de DA , en ik heb genoeg voor 9 weken zei die, we hebben net met het hele gezin even haar geaaid in dr nek , dat vind ze wel erg fijn! dan gaat ze ook snorren enzo,ik heb al een matras neergelegd dat ik vannacht ook naast dr kan slapen
Misschien niet verstandig zo kort na de narcose van de operatie. Alleen water op dit moment is het beste.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb je ook Hill's AD of een ander merk aansterkingsvoer gekregen van de dierenarts...dat kun je desnoods met een spuitje voeren en is extra goed(en extra smakelijk) voor zieke katten. Ik heb het hier altijd in huis en zelfs katten die ziek zijn doen er een moord voor.
Bij een operatie kan een kat 's avonds al vaak weer eten...een kat moet zelfs weer eten binnen 24 uur.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:57 schreef Poeke het volgende:
[..]
Misschien niet verstandig zo kort na de narcose van de operatie. Alleen water op dit moment is het beste.
Dat is inderdaad apart, de meeste dierenartsen zullen zo'n beestje toch even ter observatie in de kliniek houden alhoewel er vaak 's nachts ook geen toezicht is op de beestjes.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:00 schreef Greys het volgende:
Maar de kat heeft vanmiddag de operatie gehad en meteen daarna weer naar huis?
Waarom heeft de dierenarts de kat dan niet even daar gehouden om te zien of de blaas nog werkt? Straks werkt die blaas niet en dan heeft de kat heel de nacht pijn. Zei hij daar niets over?
Ik vind het zo gek dat jullie de kat nu meteen alweer mee naar huis kregen
Volgens mij is de kat nog niet geopereerd, tenminste dat is wat ik uit deze post opmaak:quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:05 schreef Greys het volgende:
Is de kat eigenlijk al geopereerd?
Want in je andere topic hier in F&F zeg je vanmiddag dat de kat waarschijnlijk incontinent is en dat je hem niet naar buiten durft te laten omdat hij gister is aangereden. Dus hij was gewoon heel de middag thuis? Of begrijp ik het nou verkeerd?Ik ben even de draad kwijt zo met verschillende topics.
Is de dierenarts nou bang dat de kat incontinent is (en zijn plas dus niet meer kan ophouden) of juist dat hij niet meer kán plassen? En zei hij niets over hoe je dat in de gaten moest houden ofzo?
Ik denk dat er nu eerst gekeken wordt of de kat kan plassen en poepen, mocht dat lukken dat er dan een operatie aan het bekken volgt. Als de kat nu geopeerd wordt aan het bekken en achteraf blijkt dat ie niet kan plassen en poepen, is de operatie voor niets geweest. Dus ik denk dat ze het eerst afwachtenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:28 schreef sjipsjap het volgende:
ik ben net gebeld door dierenarts, ze krijgt een operatie aan dr bekken in de rug want die waren gebroken ,alles komt hopelijk goed
Ik snap het ook nietquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:19 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt
Dus dan laten ze een kat gewoon mee naar huis gaan met een compleet kapot bekken en zonder dat ze weten of de blaas nog werkt?Ik snap er niets van eerlijk gezegd dat ze hem daar dan niet houden onder toezicht.
Dat zou de enige reden zijn die ik kan bedenken..quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:20 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet
Maar misschien dat ze hoopten dat de kat thuis wat meer op zijn gemak is en daardoor beter kan poepen en plassen?
Nee, want TS krijgt wel voor 9 weken pijnstilling mee?quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:19 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt
Dus dan laten ze een kat gewoon mee naar huis gaan met een compleet kapot bekken en zonder dat ze weten of de blaas nog werkt?Ik snap er niets van eerlijk gezegd dat ze hem daar dan niet houden onder toezicht.
Die grote pupillen is shock waarschijnlijk. Heeft de DA daar niets voor gegeven?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:44 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
ik zit nu met laptop naast dr,ze zit de hele tijd te mauwen en me met hele grote pupillen aan te kijken, ik ga van binnen echt kapot hier
quote:Op woensdag 25 april 2012 08:25 schreef sjipsjap het volgende:
ze heeft vannacht geplast, dus met dr blaas is niks mis
Wat fijnquote:Op woensdag 25 april 2012 08:25 schreef sjipsjap het volgende:
ze heeft vannacht geplast, dus met dr blaas is niks mis
dierenarts zegt dat ze dat zelfs misschien niet meer hoeft als ze 9 weken in die kooiding zitquote:Op woensdag 25 april 2012 09:38 schreef Greys het volgende:
[..]
En nu, wanneer krijgt ze dan haar operatie?
dm je adres maar, dan breng ik je taartquote:Op woensdag 25 april 2012 09:50 schreef CamelNLD het volgende:
Goed nieuws! Ik vind wel dat je de fokkers in dit topic een stuk taart moet sturen. Met al die positieve fok-energie die we gestuurd hebben
Dus er wordt nu eerst 9 weken lang gekeken of de breuken genezen als ze in de bench zit? Om er dan vervolgens achter te komen dat een operatie toch nodig blijkt en ze kan weer weken in een bench doorbrengenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:58 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
dierenarts zegt dat ze dat zelfs misschien niet meer hoeft als ze 9 weken in die kooiding zit
Dan zijn de zwellingen wat afgenomen en kan je checken of de zenuwen die bekneld zaten het dan wel weer doen.quote:Op maandag 23 april 2012 22:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Waarom moet je eigenlijk 24 uur wachten dan?
Wat ondraaglijk voor zo'n beestje. Nu snap ik waarom je voor 9 weken pijnstilling mee heb gekregenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:58 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
dierenarts zegt dat ze dat zelfs misschien niet meer hoeft als ze 9 weken in die kooiding zit
donequote:Op woensdag 25 april 2012 16:59 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
dm je adres maar, dan breng ik je taart
Oh wat vreselijk, 9 weken in een kooi?quote:Op woensdag 25 april 2012 16:58 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die van mij heeft dat ook gehad en ook zo lang in een bench gezeten. Eerste 4 weken echt constant, daarna er een beetje uithalen voor kleine stapjes en absoluut voorkomen dat hij ging rennen/springen.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh wat vreselijk, 9 weken in een kooi?
Dat kan toch niet?Dat beest wordt één hoopje ellende dan lijkt me, meer dan twee maanden opgesloten.
Lijkt ze zich al iets beter te voelen?
neequote:Op woensdag 25 april 2012 17:02 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dus er wordt nu eerst 9 weken lang gekeken of de breuken genezen als ze in de bench zit? Om er dan vervolgens achter te komen dat een operatie toch nodig blijkt en ze kan weer weken in een bench doorbrengen
Heeft ze trouwens al gepoept?
wel al rustiger? eet hij nog wel? wellicht anders iets laxerend of of is mag dat niet van de DAquote:
Oh het klinkt echt afschuwelijk, zo lang in een benchquote:Op donderdag 26 april 2012 13:03 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die van mij heeft dat ook gehad en ook zo lang in een bench gezeten. Eerste 4 weken echt constant, daarna er een beetje uithalen voor kleine stapjes en absoluut voorkomen dat hij ging rennen/springen.
Dan zou ik even opnieuw bellen met de dierenarts voor iets laxerends.quote:
Onderdeel van de standaard behandeling bij gebroken bekken/poot etc is vaak minimaal 6 weken benchrust. Kan langer zijn. Leuk is anders maar de consequenties van je niet aan de benchrust houden kunnen ook heel vervelend zijn. Ik herinnerde me ineens dit topic; Djamu en het mysterie van de gebroken pootquote:Op woensdag 25 april 2012 21:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh wat vreselijk, 9 weken in een kooi?
Dat kan toch niet?Dat beest wordt één hoopje ellende dan lijkt me, meer dan twee maanden opgesloten.
Och het beestje kreeg 2x per dag morfine. Verder dan roze olifantjes tellen kwam hij echt niet die eerste 4 weken.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh het klinkt echt afschuwelijk, zo lang in een bench
Maar je hebt gelijk, als het niet anders kan, dan moet het, om je beestje beter te krijgen
Ja.... dat zeg ik ook altijd tegen de slachtoffers van een aanrijding... had je maar niet buiten op staat moeten lopen/fietsen etc....quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef Ferdii het volgende:
Volgende keer je kat dus binnen houden, kan ie ook niet aangereden worden
Je kunt dat niet met elkaar vergelijken.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... dat zeg ik ook altijd tegen de slachtoffers van een aanrijding... had je maar niet buiten op staat moeten lopen/fietsen etc....
Lekkere vergelijking, katten kennen ook echt de verkeersregelsquote:Op vrijdag 27 april 2012 10:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... dat zeg ik ook altijd tegen de slachtoffers van een aanrijding... had je maar niet buiten op staat moeten lopen/fietsen etc....
Nou dat zal hem leren ja! De ondoordachte rakker!quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef Ferdii het volgende:
Een kat hoort buien rond te kunnen zwerven, vind ik. Met alle risico's die daarbij horen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef Ferdii het volgende:
Wat kan je dan ineens blij zijn met poep he?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:01 schreef Nemephis het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik het fijn vind online te kunnen lezen dat er een kat heeft gescheten
Ach ja, dat wachten op het poepen... Onze kat moest aan de lactulose (laxeermiddel) dat in het begin wel lukte, maar naar mate de kat verder herrees steeds lastiger toe te dienen was (drankje met een spuit naar binnen werken...)quote:
Ik ben het niet met je eens, maar da's nogal off-topicquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Een kat hoort buien rond te kunnen zwerven, vind ik. Met alle risico's die daarbij horen.
ze miauwt heel vrolijk en slaapt op t moment lekker, de dierenarts denkt dat ze niet eens onder eht mes hoeftquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:17 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens, maar da's nogal off-topic
Jeeeeee, poepHoe doet je kat het verder? Miauwt ze nog zo? Wanneer mag ze onder het mes?
Geef d'r maar een dikke knuffel namens mij
goed nieuwsquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:19 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
ze miauwt heel vrolijk en slaapt op t moment lekker, de dierenarts denkt dat ze niet eens onder eht mes hoeft![]()
Haha! en voor de eerste keer in je leven was je vast blij dat je kattenpoep kon opruimen!quote:
dat is een opluchting!quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:43 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Haha! en voor de eerste keer in je leven was je vast blij dat je kattenpoep kon opruimen!
Goed om te lezen zo te horen komt het weer goed met je kat! Super!
Ik neem aan dat die katten wel zo slim zijn om door te hebben dat ze jouw tuin moeten overslaan i.v.m. je honden...die buurman is echter niet zo slim om dat niet door te hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:32 schreef BeffJeck het volgende:
Hou je kat dan binnen! Ik vind het heel erg voor je! Het lijkt mij vreselijk!! Maar het is buiten op straat geen veilige situatie voor een kat.
Ik woonde vroeger op een boerderij. Ik had twee katten. De ene is dood gereden en de ander is door een boer doodgeschoten.
Dat heeft mij doen besluiten om geen kat / poes meer te nemen. Ik heb twee keuzes: of ik laat het poezebeest lekker naar buiten met alle risico's van dien ( moet ik ook niet zeuren als het beest een ongeluk krijgt ), of ik hou het beest binnen. Dit laatste betekent dat ik binnen genoeg prikkels aan het beest moet bieden zodat het beest een leuk leven krijgt.
Nu een discussie met de buurman. Ik heb nu 2 duitse herders en een hollandse herder. Mijn buurman wil dat ik de honden niet meer los in mijn eigen tuin laat lopen. Want het is een gevaar voor zijn katten. Hij vind dat zijn katten recht hebben om in mijn tuin te lopen. Alleen mijn honden denken daar anders over.
Mooi!quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:19 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
ze miauwt heel vrolijk en slaapt op t moment lekker, de dierenarts denkt dat ze niet eens onder eht mes hoeft![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Overigens zijn mijn katten tevreden met het afgezette balkon...heerlijk, nooit discussies met buren.![]()
Jouw buurmanquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:32 schreef BeffJeck het volgende:
Nu een discussie met de buurman. Ik heb nu 2 duitse herders en een hollandse herder. Mijn buurman wil dat ik de honden niet meer los in mijn eigen tuin laat lopen. Want het is een gevaar voor zijn katten. Hij vind dat zijn katten recht hebben om in mijn tuin te lopen. Alleen mijn honden denken daar anders over.
Je buurman heeft pech. Jouw tuin, jouw honden, zijn probleem. Als je net zoals je buurman denkt hebben jouw honden net zoveel recht om in zijn tuin te lopen. Wat een sukkelquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:32 schreef BeffJeck het volgende:
Hou je kat dan binnen! Ik vind het heel erg voor je! Het lijkt mij vreselijk!! Maar het is buiten op straat geen veilige situatie voor een kat.
Ik woonde vroeger op een boerderij. Ik had twee katten. De ene is dood gereden en de ander is door een boer doodgeschoten.
Dat heeft mij doen besluiten om geen kat / poes meer te nemen. Ik heb twee keuzes: of ik laat het poezebeest lekker naar buiten met alle risico's van dien ( moet ik ook niet zeuren als het beest een ongeluk krijgt ), of ik hou het beest binnen. Dit laatste betekent dat ik binnen genoeg prikkels aan het beest moet bieden zodat het beest een leuk leven krijgt.
Wat gaat er nou precies gebeuren? Poes gaat eerst 9 weken in een bench om te kijken of dat voldoende helpt. En werkt dat niet dan een operatie en weer weken in de bench?quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:03 schreef sjipsjap het volgende:
de kat heeft vandaag weinig gegeten& gedronken, ook bromt en miauwt ze als ze slaapt, zijn dit nachtmerries van de kat?
ja, maar waarschijnlijk hoeft ze geen operatie zei de dokter ,dus hopenquote:Op zaterdag 28 april 2012 23:13 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wat gaat er nou precies gebeuren? Poes gaat eerst 9 weken in een bench om te kijken of dat voldoende helpt. En werkt dat niet dan een operatie en weer weken in de bench?
Goed mogelijk, maar ik ben niet the cat whisperer.quote:..ook bromt en miauwt ze als ze slaapt, zijn dit nachtmerries van de kat?
Nee. Het is ķf de bench ķf een operatie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:13 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wat gaat er nou precies gebeuren? Poes gaat eerst 9 weken in een bench om te kijken of dat voldoende helpt. En werkt dat niet dan een operatie en weer weken in de bench?
TS schreef dat een operatie misschien niet nodig was, dat dr breuk zichzelf kan herstellen met 9 weken rust in een bench. Het is dus niet zeker dat de breuk na 9 weken herstelt is en het is mogelijk dat ze dan alsnog een operatie moet. En indien operatie moet de kat nog een paar weken rust houden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:03 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee. Het is ķf de bench ķf een operatie.
Ach iedereen wil het beste voor zijn beesten!quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:08 schreef Skaai het volgende:
[..]
Je buurman heeft pech. Jouw tuin, jouw honden, zijn probleem. Als je net zoals je buurman denkt hebben jouw honden net zoveel recht om in zijn tuin te lopen. Wat een sukkel
Als ie bang is betaald ie maar een therapie sessie voor je honden met Cesar Milian, kan ie ze helemaal zen maken zodat je honden katten gaan knuffelen ofzo.
Je bent vaag.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:26 schreef sjipsjap het volgende:
de dierenarts zei dat het ook zou kunnen dat iemand dr zo hard geschopt heeft toen ze buiten was,want ze had geen kale /vieze plekken
ja ipv aanrijding ,quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je bent vaag.
Ipv dat ze is aangereden bedoel je?
Maak je niet te druk, je zult nooit weten wat er gebeurd is.
Daar kun je waarschijnlijk lang over speculeren maar je zult inderdaad nooit weten wat er misschien is gebeurd. Konden dieren soms maar praten... Maar ach het belangrijkste is dat ze er nog steeds is right?quote:
Na 9 weken rust valt er niets meer te opereren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
TS schreef dat een operatie misschien niet nodig was, dat dr breuk zichzelf kan herstellen met 9 weken rust in een bench. Het is dus niet zeker dat de breuk na 9 weken herstelt is en het is mogelijk dat ze dan alsnog een operatie moet. En indien operatie moet de kat nog een paar weken rust houden.
Zou kunnen, er lopen zieke geesten rond op de wereld. Sommige katten zijn allemans vrienden en als die dan de verkeerde treft... moet het overigens niet zien gebeuren....quote:
als ik het had gezien had ik die kerel serieus kapotgetraptquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zou kunnen, er lopen zieke geesten rond op de wereld. Sommige katten zijn allemans vrienden en als die dan de verkeerde treft... moet het overigens niet zien gebeuren....
hoe is het met je vriendjequote:Op woensdag 2 mei 2012 21:16 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
als ik het had gezien had ik die kerel serieus kapotgetrapt.
Ja.... hoe is het eigenlijk met je harige vriendjequote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... hoe is het eigenlijk met je harige vriendje
Sorry hoor maar ik maak nog redelijk wat km's maar ik heb toch echt nog nooit iets geschept. Wel 1x bijna een konijn maar dat ging net goed. Elke maand vind ik sowieso al vaak, elk jaar eigenlijk al wel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 03:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij maakt duidelijk geen kilometers met de auto. Ik zeg niet dat ik vaak dieren dood rijd, maar 1x per maand komt er wel iets tegen de grill of onder de banden. En alhoewel ik een dierenliefhebber ben (de een om te aaien, de ander het liefst met een sausje) ga ik niet in de ankers en wijk ik al helemaal niet uit, daar is mijn leven mij te lief voor. Ik stop naderhand trouwens wel om het kadavertje in de berm te scheppen.
Of je ontwijkt zo'n beestje. Verschilt per situatie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:48 schreef Craptacular het volgende:
Voor dieren moet je nooit remmen. Hoe hard ook, maar door als een gek te remmen wat sommigen ook doen zorg je voor veel meer leed.
Ligt eraan waar je rijd en wat er achter je zit. Mijn beleving is dat je op wegen tot 50km/u wel degelijk kan remmen, alles boven de 50km/u word een heel ander verhaal en volg ik het zelfde advies.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:48 schreef Craptacular het volgende:
Voor dieren moet je nooit remmen. Hoe hard ook, maar door als een gek te remmen wat sommigen ook doen zorg je voor veel meer leed.
Daar heb je een claxon voorquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je rijd en wat er achter je zit. Mijn beleving is dat je op wegen tot 50km/u wel degelijk kan remmen, alles boven de 50km/u word een heel ander verhaal en volg ik het zelfde advies.
Vogels zijn sowieso niet te ontwijken of in te schatten. Bij eekhoorn/konijnen/katten wil het soms nog wel eens helpen door je koppelingspedaal in te trappen en even het gas in te trappen en zo even toeren te maken = grommen. Jij bent als auto+mens niets anders dan een gevaarlijk monster voor zo'n beestje dat heel hard gaat grommen. Meestal gaat zo'n beestje dan of in de turbo en schiet harder de weg over, maakt een rare sprong of keert in rap tempo terug de berm in !
Je bedoeld dat er dan iemand achterop je klapt, met alle gevolgen van dien? Dat kan je oplossen door meer afstand te houden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:48 schreef Craptacular het volgende:
quote:
t gaat goed, ze ligt veel te slapen en als naar haar bakje van eten wil loopt ze er gewoon heenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:19 schreef DjinN het volgende:
Het is trouwens al weer 2 dagen geleden dat je een berichtje hebt gepost hier, hoe gaat het nu met je kattendametje TS ???
nee , ze wil alleen wel heeeeel erg veel aandacht , elke 5 minuten miauwt ze om geknuffeld te wordenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:38 schreef Greys het volgende:
En ze gaat in haar bench gewoon netjes op de kattenbak ook nog steeds enzo?
En ze klinkt niet meer zo heel ongelukkig qua gillen en mauwen?
Dat is normaal, dat doen alle vrouwen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:48 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
nee , ze wil alleen wel heeeeel erg veel aandacht , elke 5 minuten miauwt ze om geknuffeld te worden
Je weet ook dat je daar een heel zware bekeuring voor kan krijgen he, en zelfs je rijbewijs kan kwijtraken? Onnodig remmen, andere bestuurders in gevaar brengen etc etc. Maar buiten dat: goed gedaanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:20 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je bedoeld dat er dan iemand achterop je klapt, met alle gevolgen van dien? Dat kan je oplossen door meer afstand te houden.
Ik heb het ook een keer meegemaakt hoor, dat ik met 80 km/u plots vol op de rem moest en dat wijf achter me al tierend en scheldend naast me tot stilstand kwam. Maar mama eend en haar kroost hadden het maar mooi overleefd.
Oh maar dat is logisch, ze verveelt zich te pletter nu natuurlijk, dus jij moet haar constant entertainenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:48 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
nee , ze wil alleen wel heeeeel erg veel aandacht , elke 5 minuten miauwt ze om geknuffeld te worden
'Onnodig remmen' is een vaag begrip en in principe is het doodrijden van dieren ook strafbaar net als het onvoldoende houden van afstand t.o.v. je voorganger... Tja... ik rem meestal ook, al was het maar in een automatische reactie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Je weet ook dat je daar een heel zware bekeuring voor kan krijgen he, en zelfs je rijbewijs kan kwijtraken? Onnodig remmen, andere bestuurders in gevaar brengen etc etc. Maar buiten dat: goed gedaanIk rem ook als ik het zie aankomen
Op de N11 gebeurd mij dit 1x per week zowat
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:37 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
t gaat goed, ze ligt veel te slapen en als naar haar bakje van eten wil loopt ze er gewoon heen, dan zakt ze wel een paar keer door ,mja
Wat fijn om te lezen dat het een stuk beter met haar gaat nuquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:48 schreef sjipsjap het volgende:
[..]
Geweldig, fijn dat het zo goed gaat!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:56 schreef sjipsjap het volgende:
ze heeft net een paar rondjes door de huiskamer gewandeld, ze loopt weer heel erg goed , ze zit nu weer in t kooitje maar volgende week zondag mag ze er uit
Leuk om te lezen dat het weer zo goed gaat met haar, geef haar een dikke knuffel!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:56 schreef sjipsjap het volgende:
ze heeft net een paar rondjes door de huiskamer gewandeld, ze loopt weer heel erg goed , ze zit nu weer in t kooitje maar volgende week zondag mag ze er uit
Superblij voor jequote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:56 schreef sjipsjap het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:59 schreef xenobinol het volgende:
in principe is het doodrijden van dieren ook strafbaar
Geweldig, fijn dat het zo goed gaat!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:56 schreef sjipsjap het volgende:
Geniet maar lekker van haar!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:47 schreef sjipsjap het volgende:
bedankt allemaal voor de steun de hele tijd, en we lieten haar net weer uit t kooitje , rent ze gelijk naar de koelkast toe
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:16 schreef Lucky2011 het volgende:
Ik lees dit verhaal nu pas voor de eerste keer, maar wat fijn om te lezen dat het met je kat weer wat beter gaat
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:01 schreef Strega het volgende:
[..]
Geweldig, fijn dat het zo goed gaat!
[..]
Geniet maar lekker van haar!Is toch gelukkig nog wonderbaarlijk snel gegaan.
Levens gevaarlijke actie. Niet alleen voor achteropkomend verkeer. Maar ook voor jezelf.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:20 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je bedoeld dat er dan iemand achterop je klapt, met alle gevolgen van dien? Dat kan je oplossen door meer afstand te houden.
Ik heb het ook een keer meegemaakt hoor, dat ik met 80 km/u plots vol op de rem moest en dat wijf achter me al tierend en scheldend naast me tot stilstand kwam. Maar mama eend en haar kroost hadden het maar mooi overleefd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |