Checkt.quote:Op maandag 23 april 2012 22:52 schreef kaasplankje het volgende:
lapo:
Het stickertje met de lettertjes op de buitenband moet precies op het midden bij je ventielgat zitten want anders is het niet gesoigneerd.
quote:Op maandag 23 april 2012 22:55 schreef kaasplankje het volgende:
Oja, als je de buitenband gaat verwisselen heb je ook een andere cassette nodig hé?
Ze is ook aan het mountainbiken, dat volk is nooit gesoigneerd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:03 schreef Freddeh het volgende:
1 Die helm heeft een viziertje.
2 Haar mouwen sluiten niet goed aan.
3 Die bril hoort op haar neus.
4 Wie is dat!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
1. er zijn sowieso maar weinig mountainbikesters (ik zie bij toertochten overwegend mannen, en die schijtwijven durven nooit alleen in het bos te trainen omdat achter elke boom tenslotte een verkrachter staat)quote:Op dinsdag 24 april 2012 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
2 vragen:
1. Is dit representatief voor mountainbikesters?
2. Mountainbiken, is dat die sport met gemengd douchen na afloop?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 08:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
1. er zijn sowieso maar weinig mountainbikesters (ik zie bij toertochten overwegend mannen, en die schijtwijven durven nooit alleen in het bos te trainen omdat achter elke boom tenslotte een verkrachter staat)
van de paar vrouwen die meerijden is 3/4 te oud, een pot met stekeltjeshaar, of niet zo aantrekkelijk. De paar die er uitzien zoals op bovenstaande foto worden al door een horde mannelijke fietsvrienden omringd, want die kerels zien natuurlijk ook wel dat ze iets bijzonders in hun midden hebben. Dus dat wordt goed beschermd.
2. Als jij onder samen douchen verstaat met een hogedrukreiniger de modder van elkaar afspuiten, dan ja. De meeste mensen douchen gewoon thuis.
Dus jij vind oude potten met stekelhaar in sommige gevallen wel aantrekkelijk? Dudequote:Op dinsdag 24 april 2012 08:55 schreef Gripper het volgende:
van de paar vrouwen die meerijden is 3/4 te oud, een pot met stekeltjeshaar, of niet zo aantrekkelijk.
Dus er is in zekere zin een wet t-shirt festival na afloop?quote:Als jij onder samen douchen verstaat met een hogedrukreiniger de modder van elkaar afspuiten, dan ja.
Het leven is 1 grote desillusie.quote:
Om het weer een beetje goed te maken voor je: hier een vies en voor de verandering eens niet onaantrekkelijk fietsmeisje!quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het leven is 1 grote desillusie.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:18 schreef Gripper het volgende:
Kijk Ivo, dit is nou echt een shirt voor jou!
http://www.spokeshirts.co.uk/products-page/mens-t-shirts/audax-2/
Laatst bij onze MTB tocht hadden ze helaas geen hogedruk spuitquote:Op dinsdag 24 april 2012 08:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
1. er zijn sowieso maar weinig mountainbikesters (ik zie bij toertochten overwegend mannen, en die schijtwijven durven nooit alleen in het bos te trainen omdat achter elke boom tenslotte een verkrachter staat)
van de paar vrouwen die meerijden is 3/4 te oud, een pot met stekeltjeshaar, of niet zo aantrekkelijk. De paar die er uitzien zoals op bovenstaande foto worden al door een horde mannelijke fietsvrienden omringd, want die kerels zien natuurlijk ook wel dat ze iets bijzonders in hun midden hebben. Dus dat wordt goed beschermd.
2. Als jij onder samen douchen verstaat met een hogedrukreiniger de modder van elkaar afspuiten, dan ja. De meeste mensen douchen gewoon thuis.
Sorry to burst your bubble Captain
haha, dat plaatje had ik uiteraard ook zien staan op google afbeeldingen, maar ik mag die site niet bezoeken volgens onze internetpolitie. Daarom heb ik mn toevlucht maar genomen tot dat andere plaatje. Die kwam ik tegen omdat ik op zoek ben naar leuke casual fiets T-shirts, en die gasten van dirty girl design maken wel vette shirts, vooral voor bikemeisjes. 1 hele leuke: plaatje van een downhill mountainbikester, met de tekst "i go down on the first date"quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Laatst bij onze MTB tocht hadden ze helaas geen hogedruk spuit
[ afbeelding ]
Haha! Die met "Velovangelist"is wel geestig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
haha, dat plaatje had ik uiteraard ook zien staan op google afbeeldingen, maar ik mag die site niet bezoeken volgens onze internetpolitie. Daarom heb ik mn toevlucht maar genomen tot dat andere plaatje. Die kwam ik tegen omdat ik op zoek ben naar leuke casual fiets T-shirts, en die gasten van dirty girl design maken wel vette shirts, vooral voor bikemeisjes. 1 hele leuke: plaatje van een downhill mountainbikester, met de tekst "i go down on the first date"
Hier staan ook leuke: http://www.spokeshirts.co.uk/
Ventileert niet goed. Duidelijk te kleine gatenquote:
das zeker een aanraderquote:
Bedoel je deze mevrouw?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:32 schreef Blik het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord gehoord op de vraag: Wie is dat?
KMC?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:31 schreef marcodej het volgende:
Tweede rit met ketting: kettingbreuk. Bijna op mijn smoel na vol aanzetten uit een bocht... Kutzooi. Ketting stukje korter gemaakt en toch nog door kunnen rijden.
Kutje.
Met een net nieuwe ketting moet je toch ook nog een beetje rustig aan doen? Of lag het daar niet aan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:31 schreef marcodej het volgende:
Tweede rit met ketting: kettingbreuk. Bijna op mijn smoel na vol aanzetten uit een bocht... Kutzooi. Ketting stukje korter gemaakt en toch nog door kunnen rijden.
Kutje.
Weet ik niet. Zondag in mijn eentje een rustig rondje gereden, geen last. Nu net 5km onderweg, trok op uit een bocht (binnenblad) en trapte er doorheen. Niet gebroken bij het missing linkje, maar een willekeurig schakeltje gewoon gebroken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met een net nieuwe ketting moet je toch ook nog een beetje rustig aan doen? Of lag het daar niet aan?
Nou, zolang je een goede ketting koopt die nog nieuw is zou het net zo goed moeten zijn. Of wassie gebruikt?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Weet ik niet. Zondag in mijn eentje een rustig rondje gereden, geen last. Nu net 5km onderweg, trok op uit een bocht (binnenblad) en trapte er doorheen. Niet gebroken bij het missing linkje, maar een willekeurig schakeltje gewoon gebroken.
Tsja, dan ben je een 10,- goedkoper uit via MP, maar je ziet het.
Hij zou nieuw moeten zijn, maar hij zag er gebruikt uit moet ik zeggen, behoorlijk wat zwarte resten. Maar ja, dat is het risico.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, zolang je een goede ketting koopt die nog nieuw is zou het net zo goed moeten zijn. Of wassie gebruikt?
Wel irritant ja. Aan de ene kant is het snel verdiend, zo'n tientje. Aan de andere kant ben je nu weer extra geld kwijt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij zou nieuw moeten zijn, maar hij zag er gebruikt uit moet ik zeggen, behoorlijk wat zwarte resten. Maar ja, dat is het risico.
Heb nog een bestelling van twee kettingen lopen bij Extraparts.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel irritant ja. Aan de ene kant is het snel verdiend, zo'n tientje. Aan de andere kant ben je nu weer extra geld kwijt.
Maar het had denk ik ook wel met een nieuwe ketting kunnen gebeuren.
Vreemd, ik predik meestal dat je vervangingsonderdelen alleen nieuw moet kopen en niet van een particulier gebruikt. Toch, als ze breekt zat er iets niet goed. Dat mag nooit zomaar gebeuren, ook niet met een versleten ketting of 't nou HG53 Shimano of KMC gold SL of Campagnolo of wat dan ook..quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:31 schreef marcodej het volgende:
Kutje.
Mjah, ketting was iig niet te kort (nu wel.) Misschien dat er een schakeltje net wat vaster zat, minder soepel was, heb je ook weleens in het begin.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vreemd, ik predik meestal dat je vervangingsonderdelen alleen nieuw moet kopen en niet van een particulier gebruikt. Toch, als ze breekt zat er iets niet goed. Dat mag nooit zomaar gebeuren, ook niet met een versleten ketting of 't nou HG53 Shimano of KMC gold SL of Campagnolo of wat dan ook..
Ja, maar daar breekt ie niet op hoor, als er een schakeltje net iets vaster zit loopt ze niet mooi over de derriewieltjes maar breken nee. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar ze ingekort & geponst en dit niet goed gedaan. Of het was een produktiefout.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mjah, ketting was iig niet te kort (nu wel.) Misschien dat er een schakeltje net wat vaster zat, minder soepel was, heb je ook weleens in het begin.
Moet haast wel inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, maar daar breekt ie niet op hoor, als er een schakeltje net iets vaster zit loopt ze niet mooi over de derriewieltjes maar breken nee. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar ze ingekort & geponst en dit niet goed gedaan. Of het was een produktiefout.
Ja, je kan 10 of 11 speed kettingen wel inkorten maar dan mag je nooit het pennetje wat je uit draait terug ponsen. Je moet dan zo'n speciaal linkje of een nieuw pennetje nemen zoals bij Campa of Shimano. Daar zitten van die opstaande randjes op waar de schalmpjes precies tussen vallen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Wat valt er verkeerd te monteren aan een ketting? Te lang of te kort? Of lopen kutten als je geen missing link hebt?
Inderdaad dat denk ik ook, een KMC ketting 10 speed terug geponsd. Dat mag NOOIT volgens KMC.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, maar daar breekt ie niet op hoor, als er een schakeltje net iets vaster zit loopt ze niet mooi over de derriewieltjes maar breken nee. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar ze ingekort & geponst en dit niet goed gedaan. Of het was een produktiefout.
Ja, die bedoelde ik inderdaad. Altijd mooi om wat extra materiaal zo te zienquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bedoel je deze mevrouw?
[ afbeelding ]
Ze doet het erom, toch? Toch?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bedoel je deze mevrouw?
[ afbeelding ]
Of pekel bij Shimano 6700 kettingen. Verkeerd geponst is wel aannemelijk.. vooral als-ie van een onbekende (beunhaas) komt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Probeer maar eens op een oude fiets door te rijden met een versleten ketting tot deze breekt, je zult versteld staan van de duurzaamheid. Je kan doorrijden tot je voorbladen praktisch rond zijn en je kettingrollen vergaan zijn. Maar breken doen ze zelden.
Behalve bij verkeerd monteren.
En bij goedkope troep kettingen ;-) een decathlon bike van 130 euro het is in spanje toch echt gelukt om die ketting te laten knappen in 6 maand.quote:Op woensdag 25 april 2012 00:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Of pekel bij Shimano 6700 kettingen. Verkeerd geponst is wel aannemelijk.. vooral als-ie van een onbekende (beunhaas) komt.
@Blik: ff gauw een rondje getekend: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=384529
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naden zijn ook een beetje sloppy, en ik vermoed matige kwaliteit stiksel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Danielle Overgaagquote:Op woensdag 25 april 2012 05:54 schreef buzz1291 het volgende:
En wat betreft die dames, dit is toch wel het mooiste wat het Nederlandse dameswielrennen heeft voortgebracht.
[ afbeelding ]
Ja ik weet het, Buzz is er vroeg bij vanmorgen maar nu in Cambodja is het al een paar uurtjes later...
https://www.google.nl/search?hl=nl&cp=11&gs_id=x&xhr=t&q=danielle+overgaag&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1680&bih=849&wrapid=tljp1335337840780020&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=cqOXT-vBD4Wq8QOqq_i1Bgquote:Op woensdag 25 april 2012 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je wil zeggen die dame waar Oerlemans daar tegenwoordig mee aan het tandemen is?
Je hebt wel van die jasjes met zo'n wat langere flap die je dan kan openritsen en over aars valt.quote:Op woensdag 25 april 2012 09:12 schreef Deetch het volgende:
Laatst heen en weer naar Zwolle gedaan vanaf Groningen maar kwam daar een tekortkoming in mijn outfit tegen vanwege de regen.
Ik heb dan dus een regenjasje aan maar de spray van mijn achterwiel komt dus tegen de onderkant van mijn bovenbenen, onderrug en kont aan. Na verloop van tijd loopt dus mijn wielrenbroek vol (natte zeem, blegh).
Weten jullie of er ook regendingetjes zijn die dit deel van je lijf afschermen. Ik heb vroeger wel eens met regenbroek gefietst maar dan raak ik oververhit dus moet wel mijn warmte nog kwijt kunnen.
Oh ja spatborden zijn gay dus die wil ik niet.
quote:Op woensdag 25 april 2012 09:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Niet zeuren over Gay graag...SorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee in een strakke natte broek fietsen is niet gay, bedoel je? Spatbordjes zijn de beste oplossing, Niet voor niks dat veel profs (Westra, Weening etc) ze ook gebruiken. Ik train er zelf weer regelmatig mee en maakt het een stuk comfortabeler in de regen. Blij dat ik hem kon krijgen van Freddeh!quote:Op woensdag 25 april 2012 09:12 schreef Deetch het volgende:
Laatst heen en weer naar Zwolle gedaan vanaf Groningen maar kwam daar een tekortkoming in mijn outfit tegen vanwege de regen.
Ik heb dan dus een regenjasje aan maar de spray van mijn achterwiel komt dus tegen de onderkant van mijn bovenbenen, onderrug en kont aan. Na verloop van tijd loopt dus mijn wielrenbroek vol (natte zeem, blegh).
Weten jullie of er ook regendingetjes zijn die dit deel van je lijf afschermen. Ik heb vroeger wel eens met regenbroek gefietst maar dan raak ik oververhit dus moet wel mijn warmte nog kwijt kunnen.
Oh ja spatborden zijn gay dus die wil ik niet.
Vooral als die nog zeer gesoigneerd wit is ookquote:Op woensdag 25 april 2012 09:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee in een strakke natte broek fietsen is niet gay, bedoel je? Spatbordjes zijn de beste oplossing, Niet voor niks dat veel profs (Westra, Weening etc) ze ook gebruiken.
Maar blijf vooral niet gay rondfietsen met een natte kont
quote:Op woensdag 25 april 2012 09:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fuck Wordpeace.
Wij hebben Keisel. Einde van elke discussie.World Peace > Keisel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hmmmz da's dan ook wel weer waar.quote:Op woensdag 25 april 2012 09:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt wel van die jasjes met zo'n wat langere flap die je dan kan openritsen en over aars valt.
Spatbord is toch de beste optie. Als je dat gay vindt moet je ook niet zo gay lopen zeiken over natte billetjes.
Klopt. Ik rij alleen maar met spatborden. Bij de regenachtige PBP van 2003 bleken de rijders met spatborden minder vaak op te geven wegens ziekte. Minder troep die op de bidons gespoten werd.quote:Op woensdag 25 april 2012 09:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee in een strakke natte broek fietsen is niet gay, bedoel je? Spatbordjes zijn de beste oplossing, Niet voor niks dat veel profs (Westra, Weening etc) ze ook gebruiken. Ik train er zelf weer regelmatig mee en maakt het een stuk comfortabeler in de regen. Blij dat ik hem kon krijgen van Freddeh!![]()
Maar blijf vooral niet gay rondfietsen met een natte kont
Ik heb zowel voor als achter een snel (de)monteerbaar spatbordje: SKS Racebladequote:Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef PipodeOoi het volgende:
Goed punt wat betreft dat spatbord, ik ben nu ook wel klaar met natte kleding bij een nat wegdek!
Heb hier wel eens iets gelezen over een eenvoudig te (de)monteren spatbord. Iemand een linkje?
Super, ga die zondag rijden en laat het weten hoe die route was!quote:Op woensdag 25 april 2012 00:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Of pekel bij Shimano 6700 kettingen. Verkeerd geponst is wel aannemelijk.. vooral als-ie van een onbekende (beunhaas) komt.
@Blik: ff gauw een rondje getekend: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=384529
De SKS X/tra Dry bevalt mij erg goed, makkelijk en snel te monteren. Door het sluitingssysteem blijft hij goed zitten.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:52 schreef PipodeOoi het volgende:
Goed punt wat betreft dat spatbord, ik ben nu ook wel klaar met natte kleding bij een nat wegdek!
Heb hier wel eens iets gelezen over een eenvoudig te (de)monteren spatbord. Iemand een linkje?
quote:Op woensdag 25 april 2012 19:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Super, ga die zondag rijden en laat het weten hoe die route was!
Die zijn goed, dan heb je ook een voorspatbord en dat is eigenlijk onmisbaar in regenachtig weer. Want dan blijven je schoenen veel langer droog en schoon.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb zowel voor als achter een snel (de)monteerbaar spatbordje: SKS Raceblade
In Limburg kan je niet beter trainen voor fietsen in het hooggebergte, althans volgens mij niet beter dan in de Haarlemmermeer bijvoorbeeld. In het hooggebergte moet je in je ritme zien te komen, zoals bij hardlopen. Dat is heel iets anders dan de Brienenoordbrug of een ardennenklim. Die doe je meer op de macht.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:59 schreef Landgeld het volgende:
Vraag aan jullie wielrenkenners
Aankomende zomer ga ik La Marmotte en de Alpe d'huez beklimmen.
Nu ben ik al flink aan het inlezen, maar ik zoek nog goede tips om te klimmen. Met name de techniek / houding ed. vind ik interessant.
Wat ik inmiddels weet (los van techniek):
- Voeding is essentieel: voor de klim, tijdens de klim en na de klim
- Een tempo rijden
- Niet te zwaar en te licht trappen, gelijkmatig verdelen op gevoel.
- Vooral zitten, af en toe zitten en staan afwisselen.
Wat ik inmiddels weet m.b.t. techniek:
- handen op het stuur, beetje uit elkaar voor een goede ademhaling.
- rustig ademhalen, jezelf niet opblazen.
- kracht uit de benen laten komen, niet je hele lijf als een gek bewegen.
- buikspieren licht aanspannen? Dit heb ik ooit gehoord, maar weet ik het fijne niet van.
Ben benieuwd of iemand een leuke site weet met interessante tips om nog te oefenen in bijvoorbeeld Limburg. Of iemand die zelf deze bergen heeft beklommen en me daar tips over kan geven.
Hoi,quote:Op woensdag 25 april 2012 19:59 schreef Landgeld het volgende:
Vraag aan jullie wielrenkenners
Aankomende zomer ga ik La Marmotte en de Alpe d'huez beklimmen.
Nu ben ik al flink aan het inlezen, maar ik zoek nog goede tips om te klimmen. Met name de techniek / houding ed. vind ik interessant.
Wat ik inmiddels weet (los van techniek):
- Voeding is essentieel: voor de klim, tijdens de klim en na de klim
- Een tempo rijden
- Niet te zwaar en te licht trappen, gelijkmatig verdelen op gevoel.
- Vooral zitten, af en toe zitten en staan afwisselen.
Wat ik inmiddels weet m.b.t. techniek:
- handen op het stuur, beetje uit elkaar voor een goede ademhaling.
- rustig ademhalen, jezelf niet opblazen.
- kracht uit de benen laten komen, niet je hele lijf als een gek bewegen.
- buikspieren licht aanspannen? Dit heb ik ooit gehoord, maar weet ik het fijne niet van.
Ben benieuwd of iemand een leuke site weet met interessante tips om nog te oefenen in bijvoorbeeld Limburg. Of iemand die zelf deze bergen heeft beklommen en me daar tips over kan geven.
Zorg dat je 1,5 uur lang op 90 tot 100% van je maximum kunt fietsen. Pak de afsluitdijk en fiets die af (uiteraard met tegenwind). Dat is veel beter dan lopen te kutten op heuvels in Limburg.quote:Op woensdag 25 april 2012 20:55 schreef Landgeld het volgende:
Excuses, ik ga de Galibier beklimmen, uiteraard niet La Marmotte én de Alpe d'huez.
Tips zijn zeer welkom, hier heb ik al wat aan.
Trainen in Limburg is wel handig voor de 'kracht' in je benen? Om bijvoorbeeld een keer een dag daar te trainen? Niet continue....
Maar dat is toch niet de bedoeling op de bergen? Dan moet je zoveel mogelijk onder je omslagpunt blijven (Anaërob) en juist niet gaan verzuren. als ik 1,5 uur continue volle bak rij, verzuur ik binnen de kortste keren, lijkt me?quote:Op woensdag 25 april 2012 21:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zorg dat je 1,5 uur lang op 90 tot 100% van je maximum kunt fietsen. Pak de afsluitdijk en fiets die af (uiteraard met tegenwind). Dat is veel beter dan lopen te kutten op heuvels in Limburg.
Aan jou de taak om uit te zoeken hoe je moet trainen om uiteindelijk die 1,5 uur vol te houden.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 25 april 2012 20:55 schreef Landgeld het volgende:
Excuses, ik ga de Galibier beklimmen, uiteraard niet La Marmotte én de Alpe d'huez.
Tips zijn zeer welkom, hier heb ik al wat aan.
Trainen in Limburg is wel handig voor de 'kracht' in je benen? Om bijvoorbeeld een keer een dag daar te trainen? Niet continue....
Lauteret is een eitje, buitenblad.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tuurlijk.
De Galibier is trouwens geen koekie, Dan ben je over de Lautaret 40 of 50km aan het klimmen aan mss 15 per uur als je goed getraind bent. Dat is 3 uur. Vanaf de Telegraphe kant is ze eigenlijk nog zwaarder, als je de Telegraphe meetelt.
Lautaret wel, maar als je dan afslaat naar de Galbier wordt 't wel flink steiler.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:23 schreef Zwansen het volgende:
Lauteret is een eitje, buitenblad.En vanaf de kant van de Telegraphe heb je een flink stuk afdalen waar je kunt herstellen.
Succes ik duim voor je.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:24 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb a.s. vrijdag m'n 2e sollicitatiegesprek bij een bedrijf. Heb nu de teamleider en de recruiter gehad, heb vrijdag gesprek met de senior servicedeskmedewerker. Ik ga er vanuit dat het nu wel eens moet gaan lukken.
M'n huidige werkgever is overal van op de hoogte en heeft vast iemand aan de slag gezet ter vervanging van mij bij de eindklant. Ik ga dus heel binnenkort terug naar een interne servicedeskfunctie, voor een paar weekjes tot een maand. Voordeel: Ik ben m'n leaseauto kwijt omdat ik terug ga naar een interne functie. Voordeel 2: Ik kan dagelijks weer naar kantoor fietsen. Mooie ritjes, 2x25km per dag.
En dan hopelijk zo snel mogelijk aan de slag in Zwolle, eindelijk weer thuis wonen, fatsoenlijke dagen draaien, m'n gezin niet meer missen, avondjes fatsoenlijke tijd om te fietsen. Ik heb mijn leven gemist.
Ik heb basisconditie. In ieder geval al 2 maanden buiten aan het (duur) trainen.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:51 schreef eentwee het volgende:
@Landgeld: heb je al veel basisfietsconditie of moet je nog beginnen met trainen?
Als ik het zo hoor hoop ik echt voor je dat je 'm krijgtquote:Op woensdag 25 april 2012 21:24 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb a.s. vrijdag m'n 2e sollicitatiegesprek bij een bedrijf. Heb nu de teamleider en de recruiter gehad, heb vrijdag gesprek met de senior servicedeskmedewerker. Ik ga er vanuit dat het nu wel eens moet gaan lukken.
M'n huidige werkgever is overal van op de hoogte en heeft vast iemand aan de slag gezet ter vervanging van mij bij de eindklant. Ik ga dus heel binnenkort terug naar een interne servicedeskfunctie, voor een paar weekjes tot een maand. Voordeel: Ik ben m'n leaseauto kwijt omdat ik terug ga naar een interne functie. Voordeel 2: Ik kan dagelijks weer naar kantoor fietsen. Mooie ritjes, 2x25km per dag.
En dan hopelijk zo snel mogelijk aan de slag in Zwolle, eindelijk weer thuis wonen, fatsoenlijke dagen draaien, m'n gezin niet meer missen, avondjes fatsoenlijke tijd om te fietsen. Ik heb mijn leven gemist.
Rosier bijvoorbeeld, komt het dichste in de buurt van een alpencol.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:03 schreef Zwansen het volgende:
Grand Ballon is relatief dichtbij en dat is een echt serieuze col. Ook prachtige omgeving (Vogezen).
Overigens zou ik niet naar Limburg gaan als je echt keertje wilt klimmen, maar paar km verder België in. Daar heb je al snel een aantal klimmetjes van 4 a 5 km.
Dat is een goede tip. Nog leuke dorpjes voor overnachten in de omgeving? Daar kan ik ook een weekend heen namelijk.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Rosier bijvoorbeeld, komt het dichste in de buurt van een alpencol.
Overigens ook de invloed van zuurstofarmere lucht niet vergeten op een col als de Galibier
Stavelot, Coo, Malmedy, Spaquote:Op woensdag 25 april 2012 22:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is een goede tip. Nog leuke dorpjes voor overnachten in de omgeving? Daar kan ik ook een weekend heen namelijk.
Eens kijken of ik daar iets van een B&B of fietshotel kan vinden. En dan een site met routesquote:Op woensdag 25 april 2012 22:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Stavelot, Coo, Malmedy, Spa
Zoek het een beetje in die hoek, alle bekende klimmen van de Ardennen zijn daar te vinden
Alle klimmetjes in de omgeving zijn in ieder geval te vinden op een site als kuitenbijters.com, routes zijn waarschijnlijk wel te vinden op gpssies.com of met wat google-werk vind je waarschijnlijk ook wel veel.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:38 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens kijken of ik daar iets van een B&B of fietshotel kan vinden. En dan een site met routes
Blijft leuk!quote:Op woensdag 25 april 2012 22:42 schreef marcodej het volgende:
2 juni weer eens een rondje in Limburg fietsen.
Techniek bij het klimmen?quote:Op woensdag 25 april 2012 22:45 schreef Landgeld het volgende:
Thx.
Als jullie nog tips hebben voor techniek, graag
Ik ga zaterdag in Winsum rijden (voor de eerste keer)quote:Op woensdag 25 april 2012 21:22 schreef FredWielergek het volgende:
Vraag, ik wil dit weekend of zaterdag de 'winsumerwierdentocht' winsum of zondag de 'hondsrug op en af tocht' in exloo rijden. wie heeft een van deze tocht gereden?
vind 60-70 rpm nog steeds aan de lage kant, beter ligt je cadans richting de 90quote:Op woensdag 25 april 2012 22:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Techniek bij het klimmen?
Vooral doen wat je zelf het prettigst vind, maar probeer iig niet te veel op kracht te rijden en je cadans op een redelijk niveau te houden (bv 60-70 rondjes per minuut ipv 50) want dan verzuur je wat minder snel. En probeer ook niet te veel te gaan schokken met je bovenlichaam, buikspieren aanspannen helpt daarbij.
Ja is het misschien ook nog wel, maar ten opzichte van met 50 rpm op de grote plaat rammen maakt het al een heel verschil. 80-90 rpm is wellicht nog beter maar niet iedereen vind dat prettigquote:Op woensdag 25 april 2012 23:02 schreef Blik het volgende:
[..]
vind 60-70 rpm nog steeds aan de lage kant, beter ligt je cadans richting de 90
UIteraard is het heel persoonlijk, maar 60-70 is gewoon stoempen en lijkt me qua efficiëntie toch niet ideaalquote:Op woensdag 25 april 2012 23:32 schreef Littlecreep het volgende:
Hangt ook een beetje af wat voor klimmer je een beetje bent naar mijn idee. Eén van mijn fietsmaten is echt een souplesse-klimmer, tikt alles op een licht verzet omhoog. Ik trap me een slag in de rondte op dat verzet en rij liever net wat zwaarder.
Het is ook gewoon een stukje uitproberen wat lekker is natuurlijk.
QFTquote:Op donderdag 26 april 2012 01:12 schreef Littlecreep het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt bezig ben met een speciaal rpm aan te houden op zo'n klim. Maar toen ik de Ventoux op ging heb ik het eerste stuk van het bos op het lichtste verzet gedaan. Gevolg was dat ik (en ik vind mezelf heel dapper dat ik dit toegeef) er op een gegeven moment af moest. Uiteindelijk weer opgestapt en opgeschakelt en dan ging toen beter. De bergen die volgden in de rest van de week ook net even op een wat zwaarder verzet gedaan en dat ging beter.
Wat ik eigenlijk ook wil zeggen is dat voor iemand die nog nooit geklommen heeft, het niet zoveel zin heeft nog om een bepaald tempo aan te houden. Je moet gewoon die verdomde berg op komen en hoe je dat doet maakt niet zoveel uit.
Ook wel een leuke snelle afdaling. Alleen jammer dat je daar over dezelfde weg op en af moet. Wat meer naar het Noordwesten geloof ik heb je ook erg mooie glooiende wegen door de bossen.quote:Op donderdag 26 april 2012 07:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kahler asten in sauerland schijnt ook een wat langere klim te zijn. Km of 10 is daar mogelijk maar dus wel een vrij lange aanloop. Ga het vanaf zaterdag eens proberen
Ik kwam net bij het zoeken naar leuke gps route's rond Winterberg deze foto tegen, was dat niet jouw OP foto van een tijd terugquote:Op donderdag 26 april 2012 14:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Ook wel een leuke snelle afdaling. Alleen jammer dat je daar over dezelfde weg op en af moet. Wat meer naar het Noordwesten geloof ik heb je ook erg mooie glooiende wegen door de bossen.
Dat lelijke dranghek? Al kreeg ik geld toe.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een auto.
Iemand racefiets kopen?
[ afbeelding ]
Hij was duurder dan mijn fiets, dus 't zal wel een goede auto zijnquote:Op donderdag 26 april 2012 21:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat lelijke dranghek? Al kreeg ik geld toe.
Ik denk dat 'ie met dat dranghek je fiets bedoeltquote:Op donderdag 26 april 2012 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij was duurder dan mijn fiets, dus 't zal wel een goede auto zijn
Oh, handig forum. Kende ik nog niet.quote:
Heeft ie ook een goed punt.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:24 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie met dat dranghek je fiets bedoelt
Zo ziet het er wel uit ja!quote:Op donderdag 26 april 2012 21:27 schreef No-P het volgende:
Word je er nu uitgefietst door mijn vriendin?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:27 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
Hehequote:Op donderdag 26 april 2012 21:27 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit een 'bekend' rondjequote:Op woensdag 25 april 2012 22:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Zou ik Malmedy nemen. Kun je een mooi rondje maken over de Baraque Michel, de Signal de Botrange en de Gileppe.
Ja, ik ben ernstig klusmoe geloof ik. Zelfs foto's trekken geen zin in momenteel.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hehe![]()
Kaas doe eens de foto's van je appartement in je klustopic zetten![]()
Haha, hij komt me niet bekend voor. Volgens mij zag ik het topic wel voorbij komen :pquote:
Oksel. Ik weet niet waarom.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:10 schreef Pritt het volgende:
Ik heb er nog nooit echt zo over na gedacht, en zou me niet door m'n vrouw laten nemen met een strapon ofzo. Maar ik sta wel open voor een vingertje eigenlijk.
Wiens quote is dit denken jullie?
Dat is geen quote, maar een regel uit zo'n geboden lijst voor gesoigneerde wielrenners. Komt vaak direct na het gebod over het scheren van de benen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:10 schreef Pritt het volgende:
Ik heb er nog nooit echt zo over na gedacht, en zou me niet door m'n vrouw laten nemen met een strapon ofzo. Maar ik sta wel open voor een vingertje eigenlijk.
Wiens quote is dit denken jullie?
Voor zover ik weet niet uitgepijld.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:02 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Is dit een 'bekend' rondje? (uitgepeild?) Anders ga ik het eens uitvogelen....
Moet dat dan? Dus je moet al die tijd dat je onderweg bent aan dingen als fietsen denken? Of de staat van de economie? Het kabinet?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef Freddeh het volgende:
Blijkt opeens dat ik de enige ben die fietsen en sex gescheiden kan houden.
Ik zeg altijd maar zo: Fietsen is ook een kijksport!!!!quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Moet dat dan? Dus je moet al die tijd dat je onderweg bent aan dingen als fietsen denken? Of de staat van de economie? Het kabinet?
![]()
![]()
![]()
Dus niet even langzamer gaan als je langs een strandje aan het Ijselmeer komt, en er lopen lekker wijven rond?
Trosjes 18-jarige meiden op weg naar hockey, dus al in rokje, mag je niet even stalken onder het mom van een hongerklop?
Een plaspauze is geen handige mogelijkheid tot exhibitionisme langs de landweg?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben zwaar, ik zeg zwaar teleurgesteld. ik overweeg opeens korfbal. Of competatief doedelzakspelen.
Typisch na 10-en onderwerp hierbovenquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Moet dat dan? Dus je moet al die tijd dat je onderweg bent aan dingen als fietsen denken? Of de staat van de economie? Het kabinet?
![]()
![]()
![]()
Trosjes 18-jarige meiden op weg naar hockey, dus al in rokje, mag je niet even stalken onder het mom van een hongerklop?
Ik heb wegens gebrek aan talent helaas geen fans langs de weg staan....quote:beetje nonchalant flirten met fans
Hihi. Toen we tijdens de laatste km's van de 300 met verzengende snelheden door een dorpje (Tongeren ofzo, in Vlaams Limburg) reden werden we ook door een mooi meisje nageroepen. "Heeey mannen!"quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:18 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Typisch na 10-en onderwerp hierboven![]()
Een beetje nonchalant flirten met fans kan niet tegen de soignee-regels zijn.
Een gelijke? Twee blinden op een tandem gaat ook niet werkenquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:48 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dan moet ie een gelijke vinden anders wordt dat niks.
Nee daha een die dezelfde cadans heeftquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een gelijke? Twee blinden op een tandem gaat ook niet werken
waar krijg je zo een kaart?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dankzij Freddeh wel alvast het 1e vakje op m'n Ducrot bingo kaart kunnen aanvinken![]()
[ afbeelding ]
Ik krijg het er al een beetje warmpjes van. En ik ben geeneens een dame.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hihi. Toen we tijdens de laatste km's van de 300 met verzengende snelheden door een dorpje (Tongeren ofzo, in Vlaams Limburg) reden werden we ook door een mooi meisje nageroepen. "Heeey mannen!"
Best te begrijpen dat je nageroepen wordt natuurlijk. 5 super-soigné cowboys die de avondschemering tegemoet denderen zonder ook maar enig zichtbaar spoor van vermoeidheid, welke vrouw zou daar niet van soppen?
Als je tandemmaat altijd een hogere cadans hebt kan je dat toch ook oplossen door een kleinere/groter kettingwiel te monteren?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee daha een die dezelfde cadans heeft
Ahum hum.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hihi. Toen we tijdens de laatste km's van de 300 met verzengende snelheden door een dorpje (Tongeren ofzo, in Vlaams Limburg) reden werden we ook door een mooi meisje nageroepen. "Heeey mannen!"
Best te begrijpen dat je nageroepen wordt natuurlijk. 5 super-soigné cowboys die de avondschemering tegemoet denderen zonder ook maar enig zichtbaar spoor van vermoeidheid, welke vrouw zou daar niet van soppen?
Wat? Jullie waren er met zn drieën in dat dorp al af, in geen velden of wegen te bekennen...quote:
Waarom was je dan niet mee met ons?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:28 schreef Gripper het volgende:
Wat? Jullie waren er met zn drieën in dat dorp al af, in geen velden of wegen te bekennen...
quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dankzij Freddeh wel alvast het 1e vakje op m'n Ducrot bingo kaart kunnen aanvinken![]()
[ afbeelding ]
2x hetzelfde rondje? Amai, ik moet er niet aan denken. bij ons op de club is er altijd een 200km tijdrit geweest in 't najaar. 20 rondjes van 10 km in de polder. Nooit aan meegedaan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanavond een eerste opzet gemaakt voor een 1000km brevet in 2013. Wordt een leuk rondje (2x 500km vanuit Maastricht).
Mijn man die rijdt tandem voor de kost en die zweert erbij dat hij een piloot wil hebben die zijn cadans kan draaien. Ze zoeken liever een piloot die past dan technische aanpassingen aan de fiets.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je tandemmaat altijd een hogere cadans hebt kan je dat toch ook oplossen door een kleinere/groter kettingwiel te monteren?
Hij is toch een sporter met een beperking? Kan je zoiets ook voor de kost doen? Ik zag gisteren een programma met 3 Paralympics deelnemers die amper de kosten voor de sport via sponsoren binnen konden krijgen. 1 werd ondersteund door NOCNSF maar dat was ook enkel onkosten vergoeding.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:22 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Mijn man die rijdt tandem voor de kost en die zweert erbij dat hij een piloot wil hebben die zijn cadans kan draaien. Ze zoeken liever een piloot die past dan technische aanpassingen aan de fiets.
Is voor homo'squote:
Zo is het, we moeten eerlijkheid waarderen en niet met het vingertje wijzen wanneer iemand met de billen bloot gaat.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:27 schreef Freddeh het volgende:
Echt jongens, ik voel me een beetje voor lul gezet omdat ik m'n eerlijke mening durf te gevenIk ben weg, genieten van m'n laatste anderhalf uur als 20'er.Ciao
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast gefeliciteerd!
quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zo is het, we moeten eerlijkheid waarderen en niet met het vingertje wijzen wanneer iemand met de billen bloot gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast gefeliciteerd!
Feli freddeh!
Nee, twee verschillende rondjes. Naam van het brevet wordt het 5- Landenbrevetquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
2x hetzelfde rondje? Amai, ik moet er niet aan denken. bij ons op de club is er altijd een 200km tijdrit geweest in 't najaar. 20 rondjes van 10 km in de polder. Nooit aan meegedaan.
Misschien kom ik ff kijken. Is het 1 ronde van 110 km, of zijn het meerdere rondjes?quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik rijd zondag de schermer. Pff net griep gehad en nu moet ik daar starten. Volgens de weerberichten wordt het weer waterfietsen plus direct na de neutralisatie komt de wind op de kant...
lol nooit tandem gereden zeker ?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je tandemmaat altijd een hogere cadans hebt kan je dat toch ook oplossen door een kleinere/groter kettingwiel te monteren?
12 uur geloof ik. Dus het kan meevallen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:35 schreef SuperWeber het volgende:
www.buienradar.nl
Hoe laat start je?
Ik heb vandaag training, dus ook ik ben de sjaak....
Btw, feli Freddeh
Hmmmmmmmmmm... Ik moet om 9.10 de deur uit, jouw kansen zijn dus beter dan de mijne... Alhoewel het er op lijkt dat het vrij vlot daarna over moet zijn...quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
12 uur geloof ik. Dus het kan meevallen.
Het heeft gewoon niet zoveel zin om 5uren door de regen een duurtraining te doen. Aanslag op je lichaam waardoor je de rest van de week minder goed kunt trainen. Lijkt me veel beter om in de regen kort en intensief te trainen (int. interval)quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:42 schreef SuperWeber het volgende:
Echte kerels buigen niet voor een beetje regen...
Alhoewel, toen ik dat vorige week deed, heb ik vervolgens een dikke 5 dagen mijn armen niet fatsoenlijk kunnen gebruiken omdat die spieren daarin blijkbaar veel te koud waren geweest op de fiets....
Daar had ik niet zo snel over nagedacht nee. Maar ik heb nooit tandem gereden nee. Lijkt me wel gaaf om een keer te doen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 06:33 schreef dop het volgende:
[..]
lol nooit tandem gereden zeker ?
je krijgt onbalans met sturen als je allebij een ander ritme fietst, gewoon voor de lol is dat niet erg maar als je serieus de bocht om wil dan is het toch wel prettig als je weet wat de fiets gaat doen
verder krijg je met een ongelijk ritme telkens op een ander moment van je slag een tik mee, door dat iedere mens niet 100% van zijn slag de zelfde pedaalkracht geeft, als dat altijd op het zelfde moment gebeurd pas je je daar vanzelf op aan maar als dat altijd onverwacht gebeurd is dat niet bepaald prettig
Je bedoelt toch zeker wel starten in 020 en finishen in the one and only ROTTERDAM mag ik aannemen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:21 schreef kaasplankje het volgende:
Feli Freddeh!
Straks Alleycat rijden in Mokum start en finish in nultien. Hopen dat ´t een beetje opklaart.
Jajaja, praat maar weer recht wat krom is....quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het heeft gewoon niet zoveel zin om 5uren door de regen een duurtraining te doen. Aanslag op je lichaam waardoor je de rest van de week minder goed kunt trainen. Lijkt me veel beter om in de regen kort en intensief te trainen (int. interval)
Er waren dus 2 onverstandige introductiecursistenquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:25 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jajaja, praat maar weer recht wat krom is....
Tommeke heeft gewoon keihard gelijk, van de 20+ triathlon introductiecursisten waren er welgeteld 2. Alle andere mietjes waren afgehaakt (net als Patroon). Ik heb lekker afgezien en alle andere mietjes liggen met hun luie reet op de bank. Wacht maar tot matchday, dan ga ik ze alle kanten van het fietsparcour laten zien...
[/dreams]
Ja klote is dat. Wanneer ik onderweg in de regen kom en moet nog een uur ofzo dan vind ik het niet zo erg, meestal ga ik dan wel wat sneller fietsen. Maar vertrekken met regen doe ik nooit, tenzij het ik maar 1,5uur intensief moet trainen en het blijft regenen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:39 schreef eentwee het volgende:
Ik heb afgelopen zondag ook geheel tegen mijn gewoonte in gefietst met regen. Zelfde avond al keelpijn en nu nog steeds verkouden.(maar gelukkig niet erger..)
Jullie zijn gewoon een stelletje mietjes, die gewoon niks kunnen hebben. Ik had na vorige week alleen maar last van mijn armen en dat komt ook nog omdat ik te dom benquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:39 schreef eentwee het volgende:
Ik heb afgelopen zondag ook geheel tegen mijn gewoonte in gefietst met regen. Zelfde avond al keelpijn en nu nog steeds verkouden.(maar gelukkig niet erger..)
quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jullie zijn gewoon een stelletje mietjes, die gewoon niks kunnen hebben. Ik had na vorige week alleen maar last van mijn armen en dat komt ook nog omdat ik te dom benom een regenjas mee te nemen. Vandaag heb ik als een echte "Cancellara" in mijn eentje tegen de wind in geramd. Alle metrosexuelen lagen hun haar te kammen op de bank.
Ach wees blij dat jij er wel tegen kunt.. ik wil best ruilen hoorquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jullie zijn gewoon een stelletje mietjes, die gewoon niks kunnen hebben. Ik had na vorige week alleen maar last van mijn armen en dat komt ook nog omdat ik te dom benom een regenjas mee te nemen. Vandaag heb ik als een echte "Cancellara" in mijn eentje tegen de wind in geramd. Alle metrosexuelen lagen hun haar te kammen op de bank.
Ik ben blij dat ik niet op die meet was...quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:55 schreef Patroon het volgende:
Jongens, google eens op afbeeldingen en dan "wielrennen pannenkoeken" haha
Uiteraard, alhoewel ik denk dat jezelf goed kleden hier een belangrijke rol speelt...quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ach wees blij dat jij er wel tegen kunt.. ik wil best ruilen hoor(behalve dat dommige
)
Ik zie zelfs Blikchick nog voorbij komen op de 2de paginaquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:55 schreef Patroon het volgende:
Jongens, google eens op afbeeldingen en dan "wielrennen pannenkoeken" haha
dat moet ook gebeuren he me haar kammen. Maar ik baal wel ontzettend van dit bagger weer... Ach ja over 4 weekjes fietsen op mallorcaquote:
Hij krijgt er gewoon voor betaald. Hij rijdt voor Spaans nationaal team. Omdat hij voor een groot deel blind is krijgt hij vanuit Spanje pensioen. Hij verdiend op dit moment meer dan dat ik doe en ik zit in de ICT.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij is toch een sporter met een beperking? Kan je zoiets ook voor de kost doen? Ik zag gisteren een programma met 3 Paralympics deelnemers die amper de kosten voor de sport via sponsoren binnen konden krijgen. 1 werd ondersteund door NOCNSF maar dat was ook enkel onkosten vergoeding.
120km in meerdere rondjes. Elk rondje 18m geloof ik. Verwacht niet teveel van deze pink lady want ga een operatie en een zware griep start ik alleen om het team te laten starten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien kom ik ff kijken. Is het 1 ronde van 110 km, of zijn het meerdere rondjes?
Dan is hij dus ook Spaans neem ik aan? Of is hij voor de sport van nationaliteit veranderd?quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:45 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hij krijgt er gewoon voor betaald. Hij rijdt voor Spaans nationaal team. Omdat hij voor een groot deel blind is krijgt hij vanuit Spanje pensioen. Hij verdiend op dit moment meer dan dat ik doe en ik zit in de ICT.
Och, lijkt me evengoed wel weer leuk om te zien. En ff wat fototjes schieten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:46 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
120km in meerdere rondjes. Elk rondje 18m geloof ik. Verwacht niet teveel van deze pink lady want ga een operatie en een zware griep start ik alleen om het team te laten starten.
Ik heb er een beetje moeite mee. Elke licentiehouder krijgt een steeds hogere rekening terwijl de selectie aangepast wielrennen van de KNWU lekkere snoepreisjes naar Mallorca. Daarnaast krijgt een wereldkampioen lekker 1000 euro premie naast de betaalde reis naar Canada...quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:45 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hij krijgt er gewoon voor betaald. Hij rijdt voor Spaans nationaal team. Omdat hij voor een groot deel blind is krijgt hij vanuit Spanje pensioen. Hij verdiend op dit moment meer dan dat ik doe en ik zit in de ICT.
Nu begrijp ik waarom Spanje bijna failliet is...quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:45 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hij is Spaans.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan is hij dus ook Spaans neem ik aan? Of is hij voor de sport van nationaliteit veranderd?
[..]
Och, lijkt me evengoed wel weer leuk om te zien. En ff wat fototjes schieten.
Ja de Nederlandse selectie ja. Mijn man die moet dus naar spanje omdat hij spaans is en moet dat zelf betalen. Ze hebben wel trainingskampen maar die zijn ook in spanje. Mijn man krijgt geen premies per kampioenschap, alleen als hij medaille haalt bij WK of Paralympics krijgt hij geld het jaar daarna als een soort salaris. Hij traint er echt hard voor en ik vind die trainingskampen verre van snoepreisjes als ik het zo van hem wel eens hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb er een beetje moeite mee. Elke licentiehouder krijgt een steeds hogere rekening terwijl de selectie aangepast wielrennen van de KNWU lekkere snoepreisjes naar Mallorca. Daarnaast krijgt een wereldkampioen lekker 1000 euro premie naast de betaalde reis naar Canada...
Je wilt nu toch niet zeggen dat mijn man een pakhaas is he? Als dat zo is vraag ik mij af waar hij het verstopt heeft....quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:56 schreef Tommeke het volgende:
Maar dat betekent niet dat ik niet tegen gehandicaptenwielrennen ben. Vind dat supermooi. Maar de KNWU is niet heel erg van de breedtesport in z'n algemeen. Vraag me af hoe dat met de nationalepakhaasbondspanje zit...
Dit las ik dus nu pas..quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:01 schreef Tommeke het volgende:
Niet dat ik jouw man een pakhaas noem
Maar elke Spaanse prof wel, behalve Freire, die lust geen doping!
of ik verdien te weinigquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom Spanje bijna failliet is...
quote:
Tsjah. Denk je anoniem iets te posten, wordt je door dit tuig hier nog afgezekenquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef Freddeh het volgende:
Bedankt voor de felicitaties jongens
Leuke woordspelingen overigens over dat andere topic. En ik geef toe, I had it coming
Dat is inderdaad wel raar ja. Sowieso zijn er nauwelijks sporten waarbij de vrouwenvariant net zo belangrijk/beroemd is als de mannenvariant.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja de Nederlandse selectie ja. Mijn man die moet dus naar spanje omdat hij spaans is en moet dat zelf betalen. Ze hebben wel trainingskampen maar die zijn ook in spanje. Mijn man krijgt geen premies per kampioenschap, alleen als hij medaille haalt bij WK of Paralympics krijgt hij geld het jaar daarna als een soort salaris. Hij traint er echt hard voor en ik vind die trainingskampen verre van snoepreisjes als ik het zo van hem wel eens hoor.
Buiten dat vind ik het niet eerlijk dat een winnaar waalse pijl 16000 euro krijgt en bij de dames je blij moet zijn met 200 euro.
Ik rijd in bijn hetzelfde pakje, alleen zit er nu ook zwart in. Ik heb een roze oakly en een witte catlike whisper. Je kunt proberen te roepen maar of ik je hoor is iets anders. Of misschien ben ik er al af hehehquote:Op zaterdag 28 april 2012 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah. Denk je anoniem iets te posten, wordt je door dit tuig hier nog afgezeken![]()
Maar daar moet je schijt aan hebben.
[..]
Dat is inderdaad wel raar ja. Sowieso zijn er nauwelijks sporten waarbij de vrouwenvariant net zo belangrijk/beroemd is als de mannenvariant.
Als ik er morgen ben (denk dat ik ff ga MTB'en en dan rij ik via de schermer naar schoorl) waar kan ik je dan aan denken en wat moet ik roepen zodat je door hebt wie ik ben? Zelfde pakje als in je avatar?
Ja dat weet ik maar het is dus wel zo.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet alles te serieus nemen hè?
Zeker niet van mij
Krijgt de winnares van de WP echt maar twee bankjes? Er zijn amateurcriteriums waar je meer verdient!
Ik wilde het niet zeggen.... maar het was wel de eerste gedachte die bij me opkwam.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom Spanje bijna failliet is...
Waarom wil je zo'n groep op zo'n frame? Is het frame niet wat te groot?quote:Op zondag 29 april 2012 09:40 schreef kaasplankje het volgende:
Meer foto´s:
Hier de Giant peloton die ik op Fok kocht voor 100.- geloof ik in V&A. Met nieuwe groep en wielset. Niet voor mij btw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn mijn tubewielen, zelfgemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eigenaar rijdt al jaren op precies ditzelfde frame in dezelfde maat. Old fashioned geometrie is het, uit de tijd van Merckx. Je zit dan wat langer en wat minder diep. Het is ook geen koersfiets maar een werkfiets. Voor ons perfect zoiets. Niet stuk te krijgen dat frame. Giant maakte in die tijd echt goede frames voor het geld. Alleen de afmontage was niet zo veel soeps.quote:Op zondag 29 april 2012 09:54 schreef Patroon het volgende:
Waarom wil je zo'n groep op zo'n frame? Is het frame niet wat te groot?
Ja, oude chorus naven. En radiaal inspaken mag idd niet, maar ik doe het toch. En het kan wel hoor.quote:Op zondag 29 april 2012 11:56 schreef eentwee het volgende:
Zijn dat Chorus naven? Mag je die wel radiaal inspaken (voornaaf met 36 gaten)? Volgens mij niet.. door al die gaten is er weinig vlees over op de flens. De manier van spaken (heads-in) vergroot nog eens de krachten op de flens. Ik weet van bijv. CK en Shimano dat de garantie vervalt bij radiaal spaken en dan al bij 32 gaats. Het spaakpatroon aan de NDS snap ik ook niet, vergroot alleen maar de verschillen in spaakspanning tussen DS-NDS omdat je links meer offset krijgt. Door de flexibele velg en de lage spaakspanning kunnen de NDS spaken tijdens het rijden bijna helemaal zonder spanning komen te staan wat vermoeidheidsbreuken in de kop danig versnelt.
Ja heb je ook gelijk in. Als ik een nieuwe fiets wil dan wil ik dat het frame perfect bij mij past. Dan bedoel ik met zo weinig mogelijk spacers. Alleen ben ik er wel achter gekomen dat er dan niet zoveel frames overblijven. Het is dus zeker niet zo dat elk merk geschikt is voor iedereen.quote:Op zondag 29 april 2012 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
Vroeger waren de zadelpennen ook de helft korter dan wat ze nu zijn.
Het valt ook niet mee om een fabrieksframe te vinden wat precies jouw juiste maat is. Niet dat het heel veel uitmaakt. Ik heb fietsen van 60 hoog en 58 lang en ook van 56 hoog en 55 lang. Ik moet zeggen dat grotere frames wel iets comfortabeler rijden. Kleinere frames sturen beter. Het optimum vind je in the middle.
Ja natuurlijk. Met spatborden kan je gesoigneerd in de regen trainen, zonder dat je witte koersbroek vies wordt. Alleen voor echte fietsers is dat hé? Die hebben namelijk een extra fiets voor de natte dagen.quote:
Lijkt idd een mooi setje, benieuwd naar je bevindingen. Mijn spartbord achter bevalt goed alleen zoek ik nog een spatbordje voor aan mijn voorwiel.quote:Op zondag 29 april 2012 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker gefietst gisteren. Het was wel weer tof met de mannen. Ik was uiteindelik 5e. Totaal 135km ongeveer met 32 gemiddeld. Er zat ook een klein tijdritje in de alleycat van 11km. En ik reed verkeerd.Anders had ik gewonnen.
![]()
Ik heb wel een nieuwe spatbordenset waar ik erg blij mee ben. Beter dan race blades van SKS. Super gesoigneerde set speciaal voor de koersfiets. En maar 35 Euro.
Onder andere verkrijgbaar bij Kaptein Amsterdam.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze zijn wel anders hoor, ze zijn speciaal gemaakt voor racefietsen met weinig ruimte. Ze lopen vlak over de banden. Je kan ze ook met speciale clips vastmaken maar dat moet ik nog even uitvogelen. ik had ze al eerder gespot deze winter bij anderen maar ik was de naam vergeten.quote:Op zondag 29 april 2012 13:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lijkt idd een mooi setje, benieuwd naar je bevindingen. Mijn spartbord achter bevalt goed alleen zoek ik nog een spatbordje voor aan mijn voorwiel.
Lijkt er wel op van SKS:
http://www.bikeparts4u.nl/toebehoren-5/spatborden/sks-1/sks-bluemels
Nog een beetje een uitslag gelopen? Had ook een plekje kunnen bemachtigen dit jaar in een UvA team door een vriend, maar uiteindelijk niet gedaan. Volgend jaar wellicht.quote:Op zondag 29 april 2012 15:10 schreef No-P het volgende:
Even een uurtje uitfietsen na de batavierenrace. Wilde op de racer gaan maar pak de breedband nu ik buienrader heb gezien.
Mooi spatbordje inderdaad.
9de overall op de etappe. Ook voor een uniteam gelopen. Tempo wat tegenvallend, maar de loop zelf was wel weer erg tof.quote:Op zondag 29 april 2012 16:32 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Nog een beetje een uitslag gelopen? Had ook een plekje kunnen bemachtigen dit jaar in een UvA team door een vriend, maar uiteindelijk niet gedaan. Volgend jaar wellicht.
Gelukkig heeft mijn man het beter gedaan. 2e in het algemeen klassementquote:Op zondag 29 april 2012 16:49 schreef kanovinnie het volgende:
Nog nooit zoveel wielrendames op 1 dag gezien! Wat hierbovenstaat, een echte kutwedstrijd
Ik heb die dingen ook, althans de eerste serie. Een crime om af te stellen en goed te houden, je blijft eraan klooien en ze zaten in de weg op de montagestandaard en bij vervoer in de auto. Voor 25mm banden ook te weinig ruimte.quote:Op zondag 29 april 2012 14:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Deze zijn wel anders hoor, ze zijn speciaal gemaakt voor racefietsen met weinig ruimte. Ze lopen vlak over de banden. Je kan ze ook met speciale clips vastmaken maar dat moet ik nog even uitvogelen. ik had ze al eerder gespot deze winter bij anderen maar ik was de naam vergeten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, buurvrouw CyclingGirl natuurlijkquote:Op zondag 29 april 2012 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Bonuspunten voor degene die raad wie dit is.
Diverse redenen, waaronder uiteraard dat ik je nu nog buurvrouw mag/kan noemen en ik jou vaker voorbij heb zien komen dan andersomquote:
Ik wist niet dat Cap Fap een vrouw was?quote:Op zondag 29 april 2012 20:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Diverse redenen, waaronder uiteraard dat ik je nu nog buurvrouw mag/kan noemen en ik jou vaker voorbij heb zien komen dan andersomen het feit dat jij uiteraard de coolste wielrenster van dit topic bent! (Hoewel Captain Fabulous wel in je buurt komt
)
Is de Captain dan ook een wielrenster??quote:Op zondag 29 april 2012 20:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Diverse redenen, waaronder uiteraard dat ik je nu nog buurvrouw mag/kan noemen en ik jou vaker voorbij heb zien komen dan andersomen het feit dat jij uiteraard de coolste wielrenster van dit topic bent! (Hoewel Captain Fabulous wel in je buurt komt
)
Lelijke kerel in een grijs vest, grote camera en een nog grotere lensquote:Op zondag 29 april 2012 20:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Toch jammer dat ik Vinnie niet gezien heb
quote:Op zondag 29 april 2012 20:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Cap Fap een vrouw was?
quote:Op zondag 29 april 2012 20:40 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Is de Captain dan ook een wielrenster??
Had geen inspiratiequote:Op zondag 29 april 2012 20:28 schreef Narcotical het volgende:
De titel van de foto: "Fietsmeisje", was ook niet heel subtiel ofzo
quote:Op zondag 29 april 2012 20:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Cap Fap een vrouw was?
Denk dat ik zelf samen met Fab de grootste cupmaat in dit forum heb, dus ik mag het zeggenquote:Op zondag 29 april 2012 20:40 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
zucht ik wil weer terug... het is daar zo chill ;-)quote:Op zondag 29 april 2012 22:13 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag een heerlijke rit gemaakt van 130Km. Echter ging het niet helemaal vanzelf. Mijn knie werkte niet echt mee en ik ben op de terugweg met de trein naar huis gegaan omdat ik mijn knie niet verder wilde belasten.
Tevens ben ik geschept door een "bejaarde" automobilist op een rotonde (verder niks aan de hand, niks stuk etc. alleen mijn handpalmen zijn een beetje gaar van het asfalt) . Hij ging dus blijkbaar rechts af, waar ik dus fietste, en aangezien hij geen richting aan gaf lag ik na wat gestuntel op de grond. Beetje geschreeuw over en weer, en weer verder gefietst![]()
[ afbeelding ]
http://connect.garmin.com/activity/172996496
Verder is het echt mooi fietsen hier:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die zag ik ook ja. Dat is een beetje de stijl van ons team. Als je tot 5 minuten te laat in mag stappen, zijn wij in staat om tegen een tegenstander die we niet mogen 4 minuten te laat in te stappen om daarna alleen maar te eikelenquote:Op zondag 29 april 2012 21:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb je echt niet zien staan maar ik stond te sterven van de kou bij de start echt niks voor mij geef mij maar 30 graden of meer dan is iedereen gaar en rijd ik super. Plus ik ben zo nerveus bij de start dat ik niet goed om mij heen kijk.
Wat trouwens wel grappig was, bij de start zei een teamgenote tegen mij dat ik naar rechts moest kijken en over het water stond er een auto met daarbij 2 rensters die zich heel snel om stonden te kleden om er nog bij te komen, en wij stonden al opgesteld! hahahaha.
Minder sporten en meer frituren. En als je jouw tanden ziet weet je dat je en[b] je aan de kant moet springen [b]en wat de voorkant isquote:Op zondag 29 april 2012 23:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat mag je zeggen, over cupmaten ga ik niet in discussieIk moet eigenlijk een helm met een zonneklepje dan zie je wat de voorkant is
Dat zal de Montseny zijn denk ik die je bedoeld. (kun je ook op het kaartje zien)quote:Op maandag 30 april 2012 01:11 schreef mytec het volgende:
boven granollers schijnt trouwens een berg te liggen die wel een leuke zware beklimming heeft of is dat de berg die jij ook gedaan hebt?
In Tossa de Mar heb je een gruwelijk mooi klimmetje naar het kasteeltje aan de kust. De kustweg naar het noorden is ook supermooi! Ben er vorig jaar geweest. Echt een mooi gebied!quote:Op zondag 29 april 2012 22:13 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag een heerlijke rit gemaakt van 130Km. Echter ging het niet helemaal vanzelf. Mijn knie werkte niet echt mee en ik ben op de terugweg met de trein naar huis gegaan omdat ik mijn knie niet verder wilde belasten.
Tevens ben ik geschept door een "bejaarde" automobilist op een rotonde (verder niks aan de hand, niks stuk etc. alleen mijn handpalmen zijn een beetje gaar van het asfalt) . Hij ging dus blijkbaar rechts af, waar ik dus fietste, en aangezien hij geen richting aan gaf lag ik na wat gestuntel op de grond. Beetje geschreeuw over en weer, en weer verder gefietst![]()
[ afbeelding ]
http://connect.garmin.com/activity/172996496
Verder is het echt mooi fietsen hier:
Ja, maar niet echt waar jij op staat. Tenzij je intresse hebt in een foto van je achterkantquote:
Nee., maar wel soms een oud wijf...quote:Op zondag 29 april 2012 20:40 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Zo'n krakeling zou ik ook willen als ik een vakantiefiets zou hebben. Biedt je toch extra handposities en een stukje comfort. Op de racer is dat toch anders, comfort is daar een pre, maar geen vereiste.quote:Op maandag 30 april 2012 10:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee., maar wel soms een oud wijf...
Ga vrijdag naar Oostenrijk met het plan de Donau af te fietsen tot Regensburg, deze week 25+ en een zonnetje daar, vanaf het weekend regen. Just my luck. Hoop dat ik niet wegspoel met tent en al.
Op zich niet heel dramatisch weer, 21 graden, bewolkt, en kans op regen, is best in te fietsen. Je gaat niet dood van de hitte tenminste, maae een zonnetje zou leuk zijn!
Zo'n bejaarden stuur op de vakantiefiets gezet, zo'n krakeling. Eens kijken hoe dat gaat bevallen, had dat stuur vorig jaar gekocht, en het rechte stuur dat er op zat, had te weinig plekken om eens te verpakken, hele dag je handen in 1 stuurpositie is ook niet alles!
Er zijn nog meer plekken die ik moet "befietsen". Ik heb de racefiets pas vanaf februari hier, en het begint nu langzaam aan mooier weer te worden, dus dat wordt kilometers maken :-)quote:Op maandag 30 april 2012 10:00 schreef Tommeke het volgende:
Je moet trouwens de Turo de lHome opfietsen. Ligt in de buurt van St. Celoni. Geweldige klim! Vooral de laatste 6 km.
Staat ook op je kaartje aangegeven haha.
Korte broek gefietst ofwa?quote:Op maandag 30 april 2012 14:09 schreef Patroon het volgende:
Mooie tocht vandaag van 130km met 33km/h gemiddeld. Moest weer uitdraaien op een wedstrijd.
Eentwee!quote:Op maandag 30 april 2012 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zag er vandaag 1 met beenstukken en armstukken. Die was zeker van stront of suiker gemaakt
Heb er ook genoeg gezien ja, zelfs 1 met lange broek en lange mouwen. Ik hoop dat hij voor 8 uur al vertrokken was, maar dat denk ik niet. Ook 'gewone' fietsers met dikke jassenquote:Op maandag 30 april 2012 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zag er vandaag 1 met beenstukken en armstukken. Die was zeker van stront of suiker gemaakt
hahaha nee hahaha laat maar, het gaat idd hard he is echt moeilijk om een goede foto te maken.quote:Op maandag 30 april 2012 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar niet echt waar jij op staat. Tenzij je intresse hebt in een foto van je achterkant![]()
't gaat zo loeisnel voorbij, voor je het weet is het peleton er weer voorbijgesneld.
aah die bedoelde ik ja niet granollers maar st celoni.quote:Op maandag 30 april 2012 10:00 schreef Tommeke het volgende:
Je moet trouwens de Turo de lHome opfietsen. Ligt in de buurt van St. Celoni. Geweldige klim! Vooral de laatste 6 km.
Staat ook op je kaartje aangegeven haha.
Een prof aan het trainen misschien? Ga eens in Brabant kijken. Daar rijden all die BWF werkeloze of WAO uitkeringstrekkers wannabee wielrenners met arm en beenstukken totdat de mussen dood van het dak af vallen.quote:Op maandag 30 april 2012 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Wij vertrokken om 8uur. Eerst beenstukken en langemouwen. Was al snel warm dus beenstukken uit. Ik had achteraf boven nog iets minder kunnen aan doen maar ik train nooit snel met korte armen. Altijd lastig inschatten als je vroeg vertrekt.quote:
Core-stability oefeningen doen op zo'n bal. Je moet je buikspieren en rugspieren wel goed ontwikkelen om ze goed te gebruiken.quote:Op maandag 30 april 2012 20:29 schreef Landgeld het volgende:
Heerlijk fietsweer vandaag!
Met betrekking tot het trainen voor het Hooggebergte: tijdens mijn duurritten pak ik regelmatig wat heuvels mee (Veluwe - Limburg). Is het juist verstandig om deze heuvels juist snel of in het 'Alpe temp' (10km/u) te nemen? Zijn daar theorieën over? Soms neem ik een klim van 500-1 km, gemiddeld 6-7% tien keer. Dit doe ik in een 'lekker' tempo. Niet snel, niet langzaam.
Verder hoorde ik dat het handig is om je buikspieren aan te spannen tijdens het klimmen. Dit lukt me niet echt, kom niet in de goede houding. Iemand nog tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |