abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 20:49:14 #101
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110691692
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben het met je eens dat er met ATB nog winst te behalen valt, alleen het is niet voor niets dat ATB ingesteld is, omdat je ook rekening moet houden met goederentreinen. Het verbeteren van de ATB kan op veel trajecten dus minder makkelijk dan je in eerste instantie voor mogelijk zou houden.
Dat is onzin. Het remcriterium zit ín de trein. ATB-VV op de baan. Kort volgen met ietwat kortere remwegen kan prima. Momenteel stemmen we de seinafstanden nog steeds af op treinen in de jaren '50 die 80 km/h moesten rijden maar waarbij de beremming bijzonder waardeloos is in vergelijking met wat de 99 % van de goederentreinen vandaag de dag heeft. Aan dat laatste beetje wat over blijft wat eisen stellen mag best.

quote:
Je kunt er echter ook voor kiezen om die investeringen niet te doen en meteen te investeren in ERTMS dat verschillende treinen verschillende remcriteria op kan leggen, zoals ATB-NG ook kan doen.
Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.

quote:
Het in de pas lopen heeft meer betrekking op de verplichte invoering van ERTMS. Nederland heeft zich er aan geconformeerd en is nu vooral achter de schermen bezig met de invoering van het systeem. Het daadwerkelijke inbouwen is nog maar op een paar trajecten gedaan ...
Ik weet dat er behoorlijk wat achter de schermen gebeurd en dat NL relatief gezien wat achterloopt met de invoering. Het probleem is echter dat de verwachte verbeteringen zeer waarschijnlijk niet behaald gaan worden. (ok, wat veiligheidaspecten dan..) Daardoor is het aantrekkelijk om de invoering alleen op de verplichte trajecten te doen.

Voor de liefhebber die niet weet wat het remcriterium is: ATB grijpt niet in vanaf het moment dat een bepaalde minimum remstand is ingeschakeld op de remkruk. Bij veel treintypen is dat redelijk losjes. Daar kan best iets aan geschroefd worden. Dat zou de effectiviteit van ATB-vv ook wat vergroten.
pi_110691931
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.

Op zich valt hier wel mee te spelen. Kijk, je moet remmen om onder je remcurve te blijven, maar als blijkt dat de remcurve te vroeg is ingesteld, of dat de snelheid nergens op slaat, kan men natuurlijk hier wat aanpassingen in doen. Dit is wel een voordeel.

En vloek of zegen valt te betwijfelen. Je hebt wel veiligere omgeving, en je kan in principe je capaciteit verhogen en harder rijden.
  maandag 23 april 2012 @ 21:02:06 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110692486
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Voor de liefhebber die niet weet wat het remcriterium is: ATB grijpt niet in vanaf het moment dat een bepaalde minimum remstand is ingeschakeld op de remkruk.
Bij NG heb ik gezien dat dat niet op remdruk, maar op snelheid gaat. Op een bepaalde afstand voor een sein moet een bepaalde snelheid zijn bereikt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 april 2012 @ 21:02:52 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110692538
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 21:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bij NG heb ik gezien dat dat niet op remdruk, maar op snelheid gaat. Op een bepaalde afstand voor een sein moet een bepaalde snelheid zijn bereikt.
Maar nog steeds gaat de software dan uit van een grote marge, om problemen met doorglijden voor te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 21:14:31 #105
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110693258
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Op zich valt hier wel mee te spelen. Kijk, je moet remmen om onder je remcurve te blijven, maar als blijkt dat de remcurve te vroeg is ingesteld, of dat de snelheid nergens op slaat, kan men natuurlijk hier wat aanpassingen in doen. Dit is wel een voordeel.
Het systeem houdt rekening met dat je harder rijdt dan je rijdt, minder goed remt dan mogelijk is, de machinist 4 seconden door de permitted-curve heen zit te suffen, dat het langer duurt tot de remmen zijn aangeslagen dan in werkelijkheid en houdt daarnaast ook nog rekening met een onjuiste afstandregistratie van de trein. Dat stapelt zich een beetje op. Als een machinist dan onder, in plaats van op de remcurve remt dan krijg je er gratis nog wat meer afstand en tijdverlies bij.
quote:
En vloek of zegen valt te betwijfelen. Je hebt wel veiligere omgeving, en je kan in principe je capaciteit verhogen en harder rijden.
Veiliger.. ja, t.o.v. nu wel. Niet t.o.v. een situatie met een strakker ATB-remcriterium en ATB-vv op alle seinen waar een gevaarpunt achter zit. Capaciteit verhogen: Afhankelijk van de treintypes. Bij reizigerstreinen nauwelijks, bij goederentreinen is het resultaat negatief. Harder rijden: Ja, dat kan.
  PR/Manusje van alles maandag 23 april 2012 @ 21:18:44 #106
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110693550
uiteindelijk valt er altijd wel iets te zeggen over de veiligheid. Wanneer je alle systemen up to date hebt gemaakt komen ze met de eis dat elke trein een eigen spoor moet hebben en dat je een spoor maar in één richting mag gebruiken. Het is nooit 'goed' genoeg.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 21:28:15 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110694155
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is onzin. Het remcriterium zit ín de trein. ATB-VV op de baan. Kort volgen met ietwat kortere remwegen kan prima. Momenteel stemmen we de seinafstanden nog steeds af op treinen in de jaren '50 die 80 km/h moesten rijden maar waarbij de beremming bijzonder waardeloos is in vergelijking met wat de 99 % van de goederentreinen vandaag de dag heeft. Aan dat laatste beetje wat over blijft wat eisen stellen mag best.
Het is het samenspel tussen de seinen en de ATB. Veel hiervan is nog conservatief. Korter volgen, hogere snelheden, strakker ATB prima, maar je moet nog altijd rekening houden met het materieel dat op dat traject de langste remweg heeft.

Het wachten is eigenlijk op ERTMS level 3 dat geen vaste seinblokken meer heeft. Dan pas kun je echt winst boeken. Onder level 2 zouden de seinblokken ook korter kunnen worden dan onder het huidige systeem, omdat je geen seinen langs de baan meer nodig hebt.
quote:
Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.
mja, dan kun je ERTMS ook wat aanscherpen, zeker met het oog op de toekomst als er een level 3 komt of de korte volgafstanden in level 2.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 21:42:25 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110695062
over ERTMS gesproken:
quote:
Voorstel beveiliging spoor komt voor zomer

Voor de zomer wordt duidelijk welke delen van het Nederlandse spoor een modern Europees beveiligingssysteem krijgen. Dat liet het ministerie van Infrastructuur en Milieu weten in reactie op de stelling van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) dat er nog geen lijstje met gevaarlijke punten op het spoor was verstrekt.

Het systeem, dat ERMTS heet, is al aangelegd op de Betuweroute, hsl, tussen Amsterdam en Utrecht en op de Hanzelijn. Daarnaast krijgen steeds meer seinen een beveiligingssysteem met de naam ATB-Verbeterde versie, dat treinen ook laat afremmen als ze met minder dan 40 kilometer per uur door een rood sein rijden, aldus het ministerie.

Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen had in eerste instantie besloten de spoorsector zelf een plan te laten maken voor het aanleggen van ERMTS. Maar in maart trok zij dat proces naar zich toe om sneller met een voorstel te kunnen komen.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)omt-voor-zomer.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 21:42:42 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110695081
quote:
Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen wil van spoorbeheerder ProRail weten of de komende tijd vergelijkbare situaties voorkomen als rond het treinongeval in Amsterdam van zaterdag.
Wereldvreemde asfaltkoe is wereldvreemd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 21:43:35 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110695141
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wereldvreemde asfaltkoe is wereldvreemd.
"Neemt u hier maar de trein, veel plezier!"

*bonk*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110695357
quote:
Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
  maandag 23 april 2012 @ 21:50:55 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110695699
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
Eerder een gevalletje 'Stoere taal spreken en later de daden niet uitvoeren'.
  maandag 23 april 2012 @ 21:51:00 #113
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110695710
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is het samenspel tussen de seinen en de ATB. Veel hiervan is nog conservatief. Korter volgen, hogere snelheden, strakker ATB prima, maar je moet nog altijd rekening houden met het materieel dat op dat traject de langste remweg heeft.
In dat laatste zit in de praktijk dus nog veel marge.

quote:
Het wachten is eigenlijk op ERTMS level 3 dat geen vaste seinblokken meer heeft. Dan pas kun je echt winst boeken. Onder level 2 zouden de seinblokken ook korter kunnen worden dan onder het huidige systeem, omdat je geen seinen langs de baan meer nodig hebt.
Nu zijn blokken van 400 meter mogelijk. Een remweg van 140 tot 0 kan zo in drie blokken worden opgedeeld. Die 400 meter kan nog ingekort worden bij strengere remregels. Bij ERTMS L2 kan je de blokken zo kort of lang maken als je wilt maar zit het wel aan een draadje. Draadjes zijn snel. Bij Level 3 zullen er weer veel marges om de hoek komen kijken. Waarschijnlijk is Level 2 met korte blokken qua capaciteit dus beter dan Level 3. Level 3 is echter wel veel goedkoper doordat er geen kabels meer langs het spoor nodig zijn. Een slimme combinatie van beiden is dus aan te bevelen.

quote:
mja, dan kun je ERTMS ook wat aanscherpen, zeker met het oog op de toekomst als er een level 3 komt of de korte volgafstanden in level 2.
Die volgafstanden zijn dus juist niet korter. Na aanscherpen wel maar dan moet je wat veiligheidmarges opofferen die in de remcurveberekening zitten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 21:53:56 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110695931
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
vind ik niet. Het Nederlandse spoor is al heel erg veilig, alleen het kan altijd beter. Daar is het nu wel tijd voor, maar vergeet niet dat in het verkeer bijvoorbeeld 600 doden per jaar te betreuren zijn en nu één treinpassagier.

Je hebt nog aanrijdingen met personen. Dat is lastig te voorkomen, omdat er altijd mensen zullen blijven zijn die springen of betrokken zijn bij andersoortige aanrijdingen. Bij werkzaamheden aan het spoor zijn in de afgelopen jaren weinig slachtoffers geweest, omdat bij werk aan het spoor vaak gelijk een heel baanvak afgesloten wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 21:55:08 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110696014
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En tikje foute reden, naar nu blijkt... :(
Kunnen we geen rechtszaak aanspannen tegenover Bert Klerk?
  maandag 23 april 2012 @ 21:57:37 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110696216
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf

Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
  maandag 23 april 2012 @ 22:00:08 #117
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110696400
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf

Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
Ik bedenk me: Schultz zoekt weer een uitvlucht om de seinen rondom Amsterdam niet te vervangen.

Hoeveel treinen moeten elkaar zoenen voordat die faalhazin tot inkeer komt?
  maandag 23 april 2012 @ 22:02:51 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110696582
quote:
Naar schatting waren er in totaal honderdzeventien mensen
kunnen er ook 116,8 geweest zijn, of 117,3. 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110696634
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik bedenk me: Schultz zoekt weer een uitvlucht om de seinen rondom Amsterdam niet te vervangen.

Hoeveel treinen moeten elkaar zoenen voordat die faalhazin tot inkeer komt?
Waar lees jij dat dan? Ik lees alleen dat de Slet rood heeft gepakt :?
pi_110696733
Prorail moet opheldering geven aan minister Schultz over treinongeluk
Demissionair minister van Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) wil van spoorbeheerder ProRail weten of vergelijkbare situaties als rond het treinongeval van dit weekend zich de komende tijd voordoen. Dat schrijft de minister vanavond in een brief (pdf) aan de Tweede Kamer.

Voorlopig onderzoek van ProRail wijst uit dat de Sprinter die betrokken was bij het ongeluk een rood sein heeft genegeerd. Het veiligheidssysteem waarmee het sein was voorzien was van een eerste generatie. Een verbeterde versie van het systeem had ervoor gezorgd dat de trein, die met lage snelheid reed, waarschijnlijk wel was gestopt. De minister schrijft:
quote:
“Voorlopige bevindingen van ProRail betreffen dat de botsing tussen de VIRM-dubbeldekkerstrein en de Sprinter is veroorzaakt door de Sprinter, die een rood sein heeft gepasseerd. Het door de Sprinter gepasseerde sein was wel uitgerust met ATB-EG, maar niet met ATB-Verbeterde versie (ATB-Vv). Volgens ProRail had ATB-Vv bij dit sein waarschijnlijk deze botsing voorkomen. Er vonden werkzaamheden plaats nabij Amsterdam. De planning van de treinen was zodanig dat ze elkaar niet tegen zouden komen (“conflict-vrij”). Door de vertraging van de VIRM-dubbeldekkerstrein, die op zich vrij gebruikelijk van omvang was, ontstond de conflicterende beweging.”
De minister wil nu vier dingen weten van ProRail:

1. Of dit soort situaties, gecreeerd door minder spoorcapaciteit dan normaal, vaker voorkomen de komende periode.
2. Welke maatregelen er genomen moeten worden bij dit soort situaties.
3. Of er een andere procedure moet komen als er bij dit soort situaties seinen van de eerste generatie zijn betrokken.
4. En of een versnelde verdere uitrusting van de seinen met de verbeterde vieligheidssystemen nodig zijn.

In 2010 werd 172 keer een rood sein genegeerd
In NRC Handelsblad schrijven redacteuren Steven Derix en Kees Versteegh vandaag dat het regelmatig voorkomt dat treinen door een rood sein rijden. In 2009 werd 214 maal een ‘Stop Tonend Sein’ genegeerd; in 2010 was het aantal ‘STS-passages’ 172. Dat dit bijna nooit leidt tot ongelukken, is te danken aan de Automatische Treinbeïnvloeding (ATB), een systeem dat vanaf de jaren zeventig in heel Nederland is ingevoerd. De tekortkomingen, waar Schultz in haar brief over schrijft, zijn al langer bekend. Derix en Versteegh:
quote:
“Al in de jaren tachtig begonnen de Nederlandse Spoorwegen met de ontwikkeling van een beter systeem. Dat project werd in de jaren negentig echter stopgezet, in de verwachting dat er nog voor het jaar 2005 een Europese veiligheidssysteem op het Nederlandse spoor zijn zijn ingevoerd, ERTMS. Maar NS schrok terug voor de hoge kosten van dat nieuwe systeem. Anno 2012 is er daarom zelfs nog geen begin gemaakt met de invoering van ERTMS. Door het steeds drukkere treinverkeer nam intussen het aantal roodlichtpassages toe. In 2006 besloot het ministerie in te grijpen. Sinds dat jaar zijn ProRail en de Nederlandse Spoorwegen bezig met de invoering van ‘ATB-VV’, een verbeterde versie het ATB-systeem.”
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110696820
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vind ik niet. Het Nederlandse spoor is al heel erg veilig, alleen het kan altijd beter. Daar is het nu wel tijd voor, maar vergeet niet dat in het verkeer bijvoorbeeld 600 doden per jaar te betreuren zijn en nu één treinpassagier.

Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.

Maar is het niet wat toevallig dat er nu zo'n plan komt, net na een botsing?
  maandag 23 april 2012 @ 22:08:06 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110696879
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf

Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
Geachte Stuntkoe,

quote:
Via deze brief breng ik u op de hoogte van de feitelijke bevindingen tot nu toe inzake het treinongeval op zaterdag 21 april 2012.
staat tot

quote:
Op basis van de eerste resultaten van het ILT-onderzoek lijkt het erop dat de Sprinter een stop tonend sein (STS) heeft gepasseerd. Verder onderzoek van de data zal moeten uitwijzen of dit in definitieve zin bevestigd wordt. Ook zullen alle betrokkenen worden geïnterviewd. Bovendien zal worden onderzocht welke factoren daarnaast een rol hebben gespeeld bij dit ongeval.
als lul staat tot drumstel. Gelieve zich van dit soort speculatieve en voorbarige passages te onthouden, ingeval u zich voorneemt het over "feitelijke bevindingen" te hebben.

Met vriendelijke groet,

Meer titels dan u, hoewel geen "mw." goddank,

Fles, Stationsnar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 22:56:10 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110699779
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 22:07 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.

Maar is het niet wat toevallig dat er nu zo'n plan komt, net na een botsing?
Het is toevallig. Er wordt al veel langer aan de plannen voor de invoering van ERTMS gewerkt. Wellicht dat het nu iets sneller naar buiten komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 23:07:34 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110700497
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat dus.

België kloot ook maar aan. Omdat ERTMS-instroom duur is, rollen ze nu TBL1+ uit.
De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.
  maandag 23 april 2012 @ 23:11:30 #125
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110700707
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.
Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet. Probleem van TBL1+ is trouwens wel dat ze het niet verplicht kunnen stellen voor de vervoerders op het spoor, een of andere maffe Europese regel. Alleen ERTMS mogen ze verplichten, als dat eenmaal is uitgerold.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 23 april 2012 @ 23:17:49 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110700986
quote:
4s.gif Op maandag 23 april 2012 23:11 schreef V2 het volgende:

[..]

Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet.
Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 23:26:08 #127
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110701387
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

*Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen wil van spoorbeheerder ProRail weten of de komende tijd vergelijkbare situaties voorkomen als rond het treinongeval in Amsterdam van zaterdag.*

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 april 2012 @ 23:34:18 #128
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110701792
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.
Ohja idd, dat was het ... Vv wordt opgepikt met dezelfde spoelen als het EG-signaal natuurlijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 23:40:36 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110702138
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Ze gaan er om dobbelen waar het zal moeten gaan gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:00:54 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110703130
Tegengekomen op Facebook:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:09:06 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110703556
Oh ja, was deze link hier al langsgekomen? Voorlopig rapport over de botsing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:10:11 #132
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110703608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tegengekomen op Facebook:

[ afbeelding ]
Barbertje moet hangen http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbertje

Ik ben nog altijd een leek, vanavond weer een machinist gesproken er is nog niks bewezen, de machiniste denkt dat ze een sein heeft gemist. Dat voeren ze dan ook op als argumenten tegen de voorlopige verklaringen van NS/Pro-Rail en direct onderbouwd met tig verhalen over zelf kijken/baankennis/het bellen naar de posten en geen antwoord krijgen etc. Waarschijnlijk krijgen we hier ook een staaltje zwarte pieten te zien waar je u tegen zegt.
Mijn opmerking blijft trouwens staan dat veiligheid niet de prioriteit is bij de top van de NS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:13:36 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110703758
Dat laatste ben ik niet met je eens, veiligheid is weldegelijk een topprioriteit voor de spoorwegen. Dat zit in de hele keten in het bloed - van de man die het draaistel last tot de medewerker die een vervangend lampje in een sein schroeft, van verkeersleider tot machinist, van conducteur tot president-directeur en van koffieverkoper tot schoonmaker.

Wel is Schultz bezig om zo snel mogelijk de schuld van zich af te schuiven. Het is maar goed dat het kabinet gevallen is, hopelijk zijn we binnenkort van dat mens verlost. Haal dan Eurlings maar terug :Y
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:16:03 #134
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110703858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Dat laatste ben ik niet met je eens, veiligheid is weldegelijk een topprioriteit voor de spoorwegen. Dat zit in de hele keten in het bloed - van de man die het draaistel last tot de medewerker die een vervangend lampje in een sein schroeft, van verkeersleider tot machinist, van conducteur tot president-directeur en van koffieverkoper tot schoonmaker.

Wel is Schultz bezig om zo snel mogelijk de schuld van zich af te schuiven. Het is maar goed dat het kabinet gevallen is, hopelijk zijn we binnenkort van dat mens verlost. Haal dan Eurlings maar terug :Y
We zullen zien, ik ben misschien meer een pessimist en ik hoop dat jij gelijk hebt James maar ik vrees met grote vreze.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:23:01 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_110704113
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:29:52 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110704391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Maar dat kost geld. Geld dat Barbie liever in asfalt stopt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:31:04 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110704452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Ja maar wie betaalt het?
Dat staat hier op het spel. In het grote onoverzichtelijke spel voor ons de bijstaanders. Als de publieke opinie aangeeft dat de beveiliging niet voldoet en de NS hard genoeg roept we hebben geen geld!! (Wat pertinent niet waar is btw) dan krijgen ze het! Dat is mijn niet significante mening in dit politieke steekspel.
En ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar ik denk het wel en James val me maar aan dat moet je ook doen maar dit ongeluk mocht gebeuren van hogerhand. Ik hoop echt dat ik ongelijk heb btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:42:23 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704875
Dit ongeluk valt blijkbaar binnen de marges die men acceptabel acht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:52:37 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110705198
Als je de verschillende modaliteiten bekijkt is dat ook wel begrijpelijk: er gebeuren zeer weinig ongelukken op het Nederlandse spoorwegnetwerk, het aantal doden dat in de trein is gevallen (personeel, passagiers) valt op één of twee handen te tellen.

Op de autoweg vallen vele malen meer doden. Het is niet geheel onterecht dat er meer geld wordt uitgetrokken om het dodental onder automobilisten en fietsers omlaag te krijgen dan om het dodental onder spoorpersoneel en -reizigers omlaag te krijgen.

Iedere dode is er één teveel, maar als je met 100 miljoen euro de dood van 25 fietsers per jaar kunt voorkomen tegenover 0,1 treinreiziger per jaar... stem ik toch ook voor de fietsers.
pi_110707838
Bah ik zou willen dat ik nu een treinreiziger was ipv fietser.. het regent
pi_110708429
Ik weet beter dan dat, maar schiphol ligt er wel ERG vaak uit de laatste tijd. Ze evenaren winterswijk -> Arnhem daar :{
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:22:10 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110708471
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Exactly. Dat we nu al weten dat we na afloop naar de machinist kunnen schreeuwen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110708771
De telefraaf insinueert vandaag eventjes dat het maar heel slecht is om eerst het onderzoek aftewachten. Nee, de kramt van wakker nederland ziet het liefste dat de machinste van de sprinter nu al strafrechtelijk vervolgd zal worden. Vóórdat vast staat of ze überhaupt wel schuld heeft aan het ongeval.

Eens een foute NSB-krant, altijd een foute NSB-krant.
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:04 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110708916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:47 schreef Fixers het volgende:
De telefraaf [..] de kramt
Miep pooften mep je momp fol :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:10 #145
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110708918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:47 schreef Fixers het volgende:
De telefraaf insinueert vandaag eventjes dat het maar heel slecht is om eerst het onderzoek aftewachten. Nee, de kramt van wakker nederland ziet het liefste dat de machinste van de sprinter nu al strafrechtelijk vervolgd zal worden. Vóórdat vast staat of ze überhaupt wel schuld heeft aan het ongeval.

Eens een foute NSB-krant, altijd een foute NSB-krant.
Dat is ook lekker gechargeerd Fixers, hoewel ik ben iemand die de Telegraaf nooit een krant zal noemen maar als bedrukt papier, maar dit terzijde :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:01:16 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110709004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:57 schreef bork het volgende:

Dat is ook lekker gechargeerd Fixers,
Nee hoor, er staat dit:

quote:
Het staat nog niet vast dat de machiniste die verantwoordelijk is voor de treinramp van afgelopen zaterdag, strafrechtelijk wordt vervolgd.

De machiniste van de sprinter reed door rood en knalde bij Amsterdam frontaal op een volle intercity, met een dode en 117 gewonden tot gevolg. Tot voor kort werd een machinist automatisch vervolgd als hij een rood sein miste. Maar door een succesvolle lobby van onder meer FNV Bondgenoten wordt volgens het openbaar ministerie nu eerst het onderzoek afgewacht en gekeken of er strafbare feiten zijn gepleegd.
Dat is dus KUT journalistiek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:04:12 #147
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110709055
Overigens leidde een STS-passage ook eerder niet automatisch tot vervolging, zelfs niet altijd tot een IVW-onderzoek. Ze lullen dus uit hun nek, zoals gewoonlijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110709242
Wat zou ze dan ten laste worden gelegd? Dood door schuld? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 09:47:15 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110710079
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:17 schreef Yreal het volgende:
Ik weet beter dan dat, maar schiphol ligt er wel ERG vaak uit de laatste tijd. Ze evenaren winterswijk -> Arnhem daar :{
Ditmaal was het niet Schiphol zelf, maar Hoofddorp - Leiden.

Komt nog bij dat er in Leiden een wissel een gescheurd puntstuk heeft. Waar hebben we dat vaker gehoord :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:48:17 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110710100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:15 schreef Yreal het volgende:
Wat zou ze dan ten laste worden gelegd? Dood door schuld? :?
Ten hoogste.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')