Nee. Dat is niet "op zicht rijden"! Je rijdt zonder ATB-bewaking, maar je volgt gewoon seinbeelden op. Op zicht rijden is: "Succes, en hou er rekening mee dat er iets in de weg staat, zoals een andere trein.".quote:Op maandag 23 april 2012 13:39 schreef James1988 het volgende:
Toen het oorspronkelijke ATB-systeem werd ingevoerd (nu bekend als ATB-EG) werd er aangenomen dat je onder de 40 km/h op zicht rijdt.
True, dat schreef ik al:quote:Het is dus een ontwerpkeuze dat ATB pas vanaf 40 km/h werkt.
quote:Op maandag 23 april 2012 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Scheelt gekut voor rangeerbewegingen, en tevens kun je dan emplacementen zonder ATB-code uitvoeren. Aangezien ATB in wissels complex en duur is, scheelt dat een hoop!
Maar dat zit alleen op seinen die een bijzonder gevaarpunt afdekken of seinen die in het verleden regelmatig stoptonend gepasseerd zijn. En met alternatieve rijwegen als zaterdag, wordt een sein niet snel een recidivesein...quote:Omdat er toch wel wat ongelukken gebeurden aan snelheden lager dan 40 km/h is besloten om een additioneel systeem in te voeren: ATB Verbeterde Versie (ATB-Vv). Dit systeem kan ingrijpen bij snelheden onder 40 km/h.
Als je goed kijkt naar de trein die er naast staat zie je dat (door het gebruik van een telelens) het perspectief nogal in elkaar gedrukt is en je er bijna een heel treinstel op kwijt kunt...quote:Op maandag 23 april 2012 16:14 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ah, ik snap het denk ik. Dus de loc koppelde af en ging via de wissel op het andere spoor? Maar is dat niet wat kort of lijkt dat maar zo?
Hier zie je het ook.quote:Op maandag 23 april 2012 16:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je goed kijkt naar de trein die er naast staat zie je dat (door het gebruik van een telelens) het perspectief nogal in elkaar gedrukt is en je er bijna een heel treinstel op kwijt kunt...
Die grote plaat voorop? Dat waren de oude 'doorloopkoppen', waarmee je via de ene naar het andere stel kon lopen. Die zijn verwijderd bij de revisie, maar waren al enige maanden/jaren buiten dienst ivm vele defecten en problemen bij koppelen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:28 schreef DrNick het volgende:
[..]
Toffe treinen zijn dat, wat ik mij nou afvraag hč, wat zit er achter die "deur"?
Rijden op zicht volgens het wetboek zoals ik hem moet leren:quote:Op maandag 23 april 2012 16:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet "op zicht rijden"! Je rijdt zonder ATB-bewaking, maar je volgt gewoon seinbeelden op. Op zicht rijden is: "Succes, en hou er rekening mee dat er iets in de weg staat, zoals een andere trein.".
Bedanktquote:Op maandag 23 april 2012 16:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Die grote plaat voorop? Dat waren de oude 'doorloopkoppen', waarmee je via de ene naar het andere stel kon lopen. Die zijn verwijderd bij de revisie, maar waren al enige maanden/jaren buiten dienst ivm vele defecten en problemen bij koppelen.
quote:Op maandag 23 april 2012 16:28 schreef DrNick het volgende:
[..]
Toffe treinen zijn dat, wat ik mij nou afvraag hč, wat zit er achter die "deur"?
quote:
Zonder Ziggyŗ kom je niet zover als machinist, tis maar hoe je het bekijktquote:Op maandag 23 april 2012 17:30 schreef DrNick het volgende:
Zijn er hier, behalve Monopoly, nog machinisten eigenlijk?
Klopt, maar wel bijna. (Van jou wist ik het al)quote:Op maandag 23 april 2012 17:32 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben nog geen machinist, nog 1 jaar te gaan
Nog even inhaken.quote:Op donderdag 19 april 2012 23:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op een "normale" schooldag veel theorie wel. Maar dat is ook wel belangrijk. Je begint met de basis over bijv spoorwegbeveiliging, practicum door middel van elektra onderdelen (relais etc).
Ook wat groepsopdrachten (rangeeropdrachten maken etc), interactieve software met seinen enzo.
Kom naar de open dag zou ik zeggen: Woensdag 25 april. Ik ben er dan ook(Van 13.00 tot 16.00)
Gelijk heb jequote:Op maandag 23 april 2012 17:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nog even inhaken.
Ik kies denk ik voor de opleiding in Amsterdam ipv Rotterdam. Reden is dat Ams mij zo'n anderhalf uur reistijd op een dag scheelt (en daarmee ook extra kosten). Dat is als ik uberhaupt al voor de opleiding kies natuurlijk
Maar kijken kan geen kwaad, dus ik kom waarschijnlijk wel naar de open dag in Rtd (mits ik het geregeld krijg met mijn huidige stage). Als er duidelijke voordelen zitten aan Rtd dan kan ik natuurlijk altijd nog voor die locatie kiezen
Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.quote:Op maandag 23 april 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze voelt zich gedwongen om met iets naar buiten te komen. Het is leuk dat het is op basis van het eerste onderzoek van het IL&T, maar als je later het volledige rapport leest dan staan er vaak veel meer nuanceringen in en verzachtende omstandigheden dan in die paar regels nu genoemd worden.
Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaagquote:Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.
Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil.quote:Op maandag 23 april 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaag
het is vooral geīnstalleerd op punten waar de kans aanwezig is dat treinen door rood rijden. Daarom zijn vooral de gevaarlijke punten aangepakt en niet de trajecten waar normaal gesproken weinig tot geen problemen te verwachten zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden we niet al eerder besloten dat ATB-Vv niet nodig geweest was aangezien beide treinen rond de 50 kmh reden?
de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.quote:Op maandag 23 april 2012 18:39 schreef Monopoly het volgende:
En persoonlijk denk ik dat ATB-VV niet ingevoerd gaat worden maar een versnelling van de invoering van ERTMS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |