abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 16:16:23 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110678767
Voorheen was die iets langer volgens mij. Maar het stukje hoeft ook maar een meter of 20 te zijn natuurlijk.
  maandag 23 april 2012 @ 16:16:30 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110678778
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:39 schreef James1988 het volgende:

Toen het oorspronkelijke ATB-systeem werd ingevoerd (nu bekend als ATB-EG) werd er aangenomen dat je onder de 40 km/h op zicht rijdt.
Nee. Dat is niet "op zicht rijden"! Je rijdt zonder ATB-bewaking, maar je volgt gewoon seinbeelden op. Op zicht rijden is: "Succes, en hou er rekening mee dat er iets in de weg staat, zoals een andere trein.".
quote:
Het is dus een ontwerpkeuze dat ATB pas vanaf 40 km/h werkt.
True, dat schreef ik al:

quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 10:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Scheelt gekut voor rangeerbewegingen, en tevens kun je dan emplacementen zonder ATB-code uitvoeren. Aangezien ATB in wissels complex en duur is, scheelt dat een hoop!
quote:
Omdat er toch wel wat ongelukken gebeurden aan snelheden lager dan 40 km/h is besloten om een additioneel systeem in te voeren: ATB Verbeterde Versie (ATB-Vv). Dit systeem kan ingrijpen bij snelheden onder 40 km/h.
Maar dat zit alleen op seinen die een bijzonder gevaarpunt afdekken of seinen die in het verleden regelmatig stoptonend gepasseerd zijn. En met alternatieve rijwegen als zaterdag, wordt een sein niet snel een recidivesein...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110678801
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 16:14 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ah, ik snap het denk ik. Dus de loc koppelde af en ging via de wissel op het andere spoor? Maar is dat niet wat kort of lijkt dat maar zo?
Als je goed kijkt naar de trein die er naast staat zie je dat (door het gebruik van een telelens) het perspectief nogal in elkaar gedrukt is en je er bijna een heel treinstel op kwijt kunt...
pi_110678832
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 16:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Als je goed kijkt naar de trein die er naast staat zie je dat (door het gebruik van een telelens) het perspectief nogal in elkaar gedrukt is en je er bijna een heel treinstel op kwijt kunt...
Hier zie je het ook. :)
pi_110679304
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Toffe treinen zijn dat, wat ik mij nou afvraag hč, wat zit er achter die "deur"?
  maandag 23 april 2012 @ 16:29:13 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110679329
Leeuwarden :Y
  maandag 23 april 2012 @ 16:30:02 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110679370
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 16:28 schreef DrNick het volgende:

[..]

Toffe treinen zijn dat, wat ik mij nou afvraag hč, wat zit er achter die "deur"?
Die grote plaat voorop? Dat waren de oude 'doorloopkoppen', waarmee je via de ene naar het andere stel kon lopen. Die zijn verwijderd bij de revisie, maar waren al enige maanden/jaren buiten dienst ivm vele defecten en problemen bij koppelen.
pi_110679376
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 16:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee. Dat is niet "op zicht rijden"! Je rijdt zonder ATB-bewaking, maar je volgt gewoon seinbeelden op. Op zicht rijden is: "Succes, en hou er rekening mee dat er iets in de weg staat, zoals een andere trein.".

Rijden op zicht volgens het wetboek zoals ik hem moet leren:
"Voorbijrijden toegestaan met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40km/h, om op elke plaats achter dit sein, waar een belemmering voor het verder rijden aanwezig is, te kunnen stoppen."
pi_110679462
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Die grote plaat voorop? Dat waren de oude 'doorloopkoppen', waarmee je via de ene naar het andere stel kon lopen. Die zijn verwijderd bij de revisie, maar waren al enige maanden/jaren buiten dienst ivm vele defecten en problemen bij koppelen.
Bedankt ^O^
pi_110679528
Dat is voor het geel knipper sein.
Je kan ook rijden op zicht procedureel krijgen, dan geldt bovenstaande ook.

Je hebt ook nog een bord rijden op zicht:


Dat houdt in:
"Voorbijrijden toegestaan met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40km/h, om op elke plaats achter dit sein te kunnen stoppen in verband met een mogelijke belemmering dan wel het ontbreken van de zekerheid dat de inrichtingen, gelegen tussen dit sein en het eerstvolgende lichtsein, goed functioneren."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2012 16:35:00 ]
pi_110679726
Mijn trein voor vandaag is helaas uitgevallen. Dus vandaag vrij van stage, en morgen en woensdag had ik al 2 roostervrije dagen. 3 dagen vrij, niet verkeerd op zich, maar ik wil gewoon lekker op de bok zitten en lekker rangeren.
pi_110679766
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:29 schreef greavy het volgende:
Leeuwarden :Y
Klopt.
pi_110680521
Wel een hele schone icm!
  Redactie Sport maandag 23 april 2012 @ 17:15:59 #45
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110681296
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 16:28 schreef DrNick het volgende:

[..]

Toffe treinen zijn dat, wat ik mij nou afvraag hč, wat zit er achter die "deur"?
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:29 schreef greavy het volgende:
Leeuwarden :Y
O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110681776
Zijn er hier, behalve Monopoly, nog machinisten eigenlijk?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2012 17:31:14 ]
pi_110681840
Ik ben nog geen machinist, nog 1 jaar te gaan :P
pi_110681881
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 17:30 schreef DrNick het volgende:
Zijn er hier, behalve Monopoly, nog machinisten eigenlijk?
Zonder Ziggyŗ kom je niet zover als machinist, tis maar hoe je het bekijkt :P
pi_110682013
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 17:32 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben nog geen machinist, nog 1 jaar te gaan :P
Klopt, maar wel bijna. (Van jou wist ik het al) ;)
pi_110682185
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 23:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Op een "normale" schooldag veel theorie wel. Maar dat is ook wel belangrijk. Je begint met de basis over bijv spoorwegbeveiliging, practicum door middel van elektra onderdelen (relais etc).
Ook wat groepsopdrachten (rangeeropdrachten maken etc), interactieve software met seinen enzo.

Kom naar de open dag zou ik zeggen: Woensdag 25 april. Ik ben er dan ook :) (Van 13.00 tot 16.00)
Nog even inhaken.
Ik kies denk ik voor de opleiding in Amsterdam ipv Rotterdam. Reden is dat Ams mij zo'n anderhalf uur reistijd op een dag scheelt (en daarmee ook extra kosten). Dat is als ik uberhaupt al voor de opleiding kies natuurlijk :P

Maar kijken kan geen kwaad, dus ik kom waarschijnlijk wel naar de open dag in Rtd (mits ik het geregeld krijg met mijn huidige stage). Als er duidelijke voordelen zitten aan Rtd dan kan ik natuurlijk altijd nog voor die locatie kiezen :)
pi_110682384
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nog even inhaken.
Ik kies denk ik voor de opleiding in Amsterdam ipv Rotterdam. Reden is dat Ams mij zo'n anderhalf uur reistijd op een dag scheelt (en daarmee ook extra kosten). Dat is als ik uberhaupt al voor de opleiding kies natuurlijk :P

Maar kijken kan geen kwaad, dus ik kom waarschijnlijk wel naar de open dag in Rtd (mits ik het geregeld krijg met mijn huidige stage). Als er duidelijke voordelen zitten aan Rtd dan kan ik natuurlijk altijd nog voor die locatie kiezen :)
Gelijk heb je :)
Het enige is dat in Amsterdam de opleiding door NS wordt gegeven, en bij ons niet.
Met andere woorden: In Amsterdam wordt je klaargestoomd om als reizigersmachinist aan de slag te gaan, en in Rotterdam op het STC voor het gehele vak. Dus ook goederen en infra.
Zo kan je later alle kanten op en ken je alle facetten van het vak :)
  maandag 23 april 2012 @ 18:32:23 #52
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110684240
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ze voelt zich gedwongen om met iets naar buiten te komen. Het is leuk dat het is op basis van het eerste onderzoek van het IL&T, maar als je later het volledige rapport leest dan staan er vaak veel meer nuanceringen in en verzachtende omstandigheden dan in die paar regels nu genoemd worden.
Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.

Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/120421.php
  maandag 23 april 2012 @ 18:33:56 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110684306
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:

Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.

Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaag ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110684345
Is er data waarop staat welke seinen wel ATB-Vv hebben en welke niet?
pi_110684484
ATB-VV is op een x aantal trajecten ipv losse seinen.
pi_110684511
En persoonlijk denk ik dat ATB-VV niet ingevoerd gaat worden maar een versnelling van de invoering van ERTMS.
  maandag 23 april 2012 @ 18:40:00 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110684539
Hadden we niet al eerder besloten dat ATB-Vv niet nodig geweest was aangezien beide treinen rond de 50 kmh reden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 18:44:03 #58
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110684726
quote:
3s.gif Op maandag 23 april 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaag ;)
Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil. ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 18:48:29 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110684905
quote:
5s.gif Op maandag 23 april 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden we niet al eerder besloten dat ATB-Vv niet nodig geweest was aangezien beide treinen rond de 50 kmh reden?
het is vooral geīnstalleerd op punten waar de kans aanwezig is dat treinen door rood rijden. Daarom zijn vooral de gevaarlijke punten aangepakt en niet de trajecten waar normaal gesproken weinig tot geen problemen te verwachten zijn.

Snelheid is in dit geval niet echt een criterium geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 18:49:55 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110684961
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:39 schreef Monopoly het volgende:
En persoonlijk denk ik dat ATB-VV niet ingevoerd gaat worden maar een versnelling van de invoering van ERTMS.
de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.

Bovendien zorgt een versnelde invoer van ERTMS ervoor dat Nederland eindelijk weer in de pas zal gaan lopen. We hobbelen bij de invoering van het systeem namelijk wat achteraan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')