Kleffe_Dop | maandag 23 april 2012 @ 11:12 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 13 mei pas weer: ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-04-2012 11:28:18 ] | ||
Kleffe_Dop | maandag 23 april 2012 @ 11:13 | |
Laatste posts en Kimi troll:
| ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 11:13 | |
Kan je de taal niet wijzigen? Wat een geld trouwens | ||
vosss | maandag 23 april 2012 @ 11:15 | |
Sorry van het grapje Weltschmerz, ik kon het niet laten ![]() =edit= Ow en ik had neit gezien dat ik hem slotte; anders had ik wel ff een nieuwe geopend ![]() | ||
Marks | maandag 23 april 2012 @ 11:20 | |
Interessant van Schumi en tja.... heeft hij niet gewoon gelijk? Het enige ''probleem'' is dat de races nu wel mooi zijn ![]() ''“Wat mij het meest stoort is dat we allemaal onder ons kunnen moeten rijden om de banden te sparen”, aldus Schumacher tegen BBC Radio 5. “Ik vraag me af of de banden zo’n grote rol moeten spelen”, vervolgt Schumacher. “Het zou misschien beter zijn als ze iets langer mee zouden gaan. Dan kun je op een normale racesnelheid rijden, in plaats van rondcruisen alsof je achter een safety car zit.” Pirelli-chef Paul Hembery is teleurgesteld over het commentaar van Schumacher. “Tijdens de wintertests was hij juist erg enthousiast over de banden”, zegt hij tegen Autosport. “Nu lijkt hij opeens van gedachten te zijn veranderd. Het is jammer om dat te horen van iemand met zijn staat van dienst. Anderen kregen de banden wel aan de praat.” Volgens Schumacher staat hij echter niet alleen. “Als het een kwestie is van een specifieke auto, dan moeten we het zelf oplossen”, stelt de Mercedes-coureur. “Maar op een paar uitzonderingen na heeft iedereen er last van. En als tachtig procent van het veld moeite heeft, moet de bandenleverancier misschien eens opnieuw nadenken over de benadering van de races.” | ||
vosss | maandag 23 april 2012 @ 11:21 | |
Het meest constante is Webber natuurlijk. Die is 4x vierde geworden. Veel constanter dan dat krijg je het niet ![]() | ||
Kleffe_Dop | maandag 23 april 2012 @ 11:29 | |
Geen probleem, heb er maar wat toepasselijke plaatjes ingezet. ![]() ![]() | ||
Weltschmerz | maandag 23 april 2012 @ 11:29 | |
Alles wijst erop dat hij de beste auto had gisteren. Zelfs Grosjean kon Webber voorblijven gisteren, en het verschil tussen Vettel en Webber leek me ook groter. Dan was er dus een Vettel nodig om de beste auto van de dag te verslaan. | ||
staticdata | maandag 23 april 2012 @ 11:31 | |
GP van Spanje, die GP kan ik wel overslaan, is vaak de saaiste van het jaar. | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 11:33 | |
And the sequel continues![]() | ||
vosss | maandag 23 april 2012 @ 11:38 | |
Spanje kan ik ook niet live zien en daar kan ik niet echt heel rouwig om zijn. Dit jaar kan ik de meeste mooie races wel gewoon live zien dus daar ben ik wel blij om. Vorig jaar kon ik bijna niks live zien. ![]() | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 11:43 | |
Het is wel op de BBC, viel me niet mee gisteren RTL7, ik denk dat ik de BBC uitzendingen thuis kijk en de andere GP's maar in een pub ga kijken of zo | ||
vosss | maandag 23 april 2012 @ 11:51 | |
In een pub woon je in engeland of wat? ![]() | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 11:52 | |
Nee in Amsterdam ![]() | ||
Marks | maandag 23 april 2012 @ 12:15 | |
Is iedereen hier het werkelijk epsiche gevecht tussen Hamilton en Vettel van vorig jaar in Barcelona al vergeten ofzo... ![]() | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 12:23 | |
Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelaten | ||
Marks | maandag 23 april 2012 @ 13:22 | |
JA, helaas heeft youtube geen filmpjes er meer van... belachelijk is dat... | ||
M.Melandri | maandag 23 april 2012 @ 17:48 | |
Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs. | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 17:56 | |
Dat vind ik ook weer wat overdreven gesteld | ||
Aniron | maandag 23 april 2012 @ 17:58 | |
Formule 1 is inderdaad niet meer wat het is geweest. Schumacher en Rosberg hebben dan ook gewoon gelijk. Het is toch belachelijk dat je niet meer 100% kan pushen, omdat je anders je banden na 5 ronden al moet wisselen. Button, Hamilton, Schumacher, Alonso zijn allemaal coureurs die super hard kunnen pushen en erg mooie prestaties kunnen neerzetten. Helaas moeten al deze fantastische coureurs nu vechten met matige coureurs of nieuwkomers, omdat ze zichzelf niet 100% kunnen geven. Heel leuk dat we nu 4 races met 4 verschillende winnaars hebben en dat we heel veel inhaalpogingen zien, maar daar kijk ik persoonlijk niet voor. Ik wil coureurs zien die alles geven tijdens een race. Ik wil een Hamilton zien die een achterstand van 10 seconden goed kan maken, omdat hij keihard pushed. Ik wil een Schumacher zien die van p16 een race kan winnen. Ik wil een Vettel zien die iedereen op een rondje zet, omdat hij van p1 start en een seconde per rondje pakt. Ik wil een Alonso en Schumacher zien die rondenlang elkaar het leven zuur maken. Dan zie je tenminste wie de echte coureurs zijn .... maar helaas ben ik één van de weinigen die er nog zo over denkt. | ||
Kleffe_Dop | maandag 23 april 2012 @ 18:03 | |
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien. Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen. Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden. | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 18:04 | |
Ik ben het je eens | ||
Aniron | maandag 23 april 2012 @ 18:06 | |
Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden? | ||
#ANONIEM | maandag 23 april 2012 @ 18:17 | |
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden. Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja... ![]() | ||
Waffle | maandag 23 april 2012 @ 18:19 | |
Wat te denken met brandstof besparen en dergelijke ![]() | ||
Meike26 | maandag 23 april 2012 @ 18:20 | |
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien. Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer. Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren. Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zien ![]() Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen ! | ||
Sinister-D- | maandag 23 april 2012 @ 18:24 | |
Dus de stunt van RBR in Monaco was dus helemaal geen reclame, maar een voorbode op wat komen zou ![]() ![]() ![]() | ||
kepler | maandag 23 april 2012 @ 18:26 | |
en dan elke twee weken een saaie race hebben omdat er niemand kan inhalen en iedereen gewoon rijdt waar hij maximaal kan rijden? (op wat coureurs na die een fout in de kwali/race maken). Ik was eerst ook geen voorstander van het DRS bv, maar de laatste twee races hebben ze het goed toegepast. Net genoeg extra om erbij te komen en dan later remmen om er echt voorbij te komen (wat uitzonderingen daar gelaten). Kers voegt naar mijn idee niet veel toe, kunnen ze veel beter gebruiken om electrisch te rijden in de pits oid. Pirelli banden is hetzelfde verhaal, maar ik kan me nog herinneren van 'vroeger' dat coureurs de blaren op de banden reden en daardoor ook grip gingen verliezen. Maar goed, daar kan ik ook naast zitten ![]() | ||
kepler | maandag 23 april 2012 @ 18:28 | |
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden. | ||
ari_zahav | maandag 23 april 2012 @ 18:29 | |
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams. En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht? | ||
M.Melandri | maandag 23 april 2012 @ 18:34 | |
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race. Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden
| ||
M.Melandri | maandag 23 april 2012 @ 18:35 | |
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet. | ||
Aniron | maandag 23 april 2012 @ 18:36 | |
Ik mag Hamilton niet, maar dat is wel een heerlijke quote. Het is inderdaad niet meer racen, maar rondjes rijden en hopen dat je banden het dit keer lekker gaan doen. | ||
Weltschmerz | maandag 23 april 2012 @ 18:48 | |
Toch is dat wel anders. Zorgen dat de motor niet plofte was er eigenlijk niet bij, het was meer hopen dat de motor niet plofte. Pas als er iets mee was maar hij nog niet geploft was kon je proberen hem te sparen en dan hopen dat de opgebouwde voorsprong groot genoeg was. Met de huidige banden heb je de kwestie dat ze snel van de cliff donderen als je op de limiet rijdt, de grens tussen de snelste manier om een bocht te nemen en de manier om de bocht uit te vliegen. Daar ging het in de F1 volgens mij altijd om. De beste coureurs waren de coureurs die de limiet van de auto wisten te vinden zonder er overheen te gaan. Nu wordt een groot deel van de race de limiet niet meer gemaakt door het uit de bocht vliegen als je er overheen gaat, maar door de banden te vernielen. Enerzijds is de F1 per definitie nooit meer wat het geweest is, omdat de F1 altijd nieuwe problemen voor de coureurs voorziet waar ze dan maar het beste van moeten zien te maken. Anderzijds raakt dit wel aan de kern, en is het eigenlijk al die jaren zo geweest dat het erom ging de bochten zo hard mogelijk te nemen. | ||
Peterselieman | maandag 23 april 2012 @ 18:51 | |
mja, het is door de kleine verschillen nu ook zo dat als je goed gekwalificeerd bent en je een goede start hebt je gewoon weg bent. | ||
Sinister-D- | maandag 23 april 2012 @ 18:52 | |
Ik ben het warempel eens met Weltschmerz' laatste post ![]() | ||
kepler | maandag 23 april 2012 @ 18:56 | |
Dat is waar, maar toch zijn de races leuk ![]() Een stabielere band is inderdaad beter voor het racen zelf, alleen niet voor het vermaak tijdens de races ![]() | ||
Meike26 | maandag 23 april 2012 @ 19:08 | |
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen. Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff. Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had. Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden. | ||
Sinister-D- | maandag 23 april 2012 @ 19:22 | |
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders. | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 19:26 | |
Daarom en laten we blij zijn dat de tijd dat Bridgestone exclusief banden maakte voor Schumacher achter ons ligt | ||
Beach | maandag 23 april 2012 @ 19:26 | |
Vooral de tijd zonder bandenstops. | ||
Sinister-D- | maandag 23 april 2012 @ 19:41 | |
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd: Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2. Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12. Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan ![]() Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set. btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html | ||
Marks | maandag 23 april 2012 @ 20:49 | |
Of doe het nog weer anders: laat Pirelli 2 soorten bandensets maken. 1 zoals het nu is, waar je dus banden moet sparen, maar voor het weekend erna banden waar je gewoon mee kan trappen. Zo is iedereen uiteindelijk blij... Of zie ik iets over het hoofd... | ||
Nober | maandag 23 april 2012 @ 21:59 | |
Zouden ze al stoelen hebben?![]() | ||
Scheringa | maandag 23 april 2012 @ 22:20 | |
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers? Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden! | ||
Meike26 | maandag 23 april 2012 @ 22:31 | |
Natuurlijk gaat het ook om het vermaak van de toeschouwers, maar het gaat ook om het echte racen en niet om het banden sparen. Als het echt alleen om de show zou gaan, dan maar de F1 wagens inruilen voor driftwagens ofzo. | ||
Nober | maandag 23 april 2012 @ 22:37 | |
Alonso doet een pitstop in ronde 25 en eindigt vierde omdat Heidfeld en Webber wel twee pitstops deden. Australië 2010, ook al zo'n een-stopper waarbij Alonso en vele anderen in ronde 8-9 hun stop deden, Hamilton en Webber deden nog een stop en waren uiteraard sneller dan de eerste 4. Maar gelukkig raken Webber en Hamilton elkaar zodat Alonso rustig de race kon finishen. Edit: Alonso kreeg toen te maken met Rosberg, helemaal vergeten. | ||
StateOfMind | maandag 23 april 2012 @ 22:41 | |
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien ![]() Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist. En wat ben ik blij dat Kimi terug is ![]() | ||
Nober | maandag 23 april 2012 @ 22:43 | |
Bahrain 2006 was verre van saai, 2008 en/of 2009 volgens mij ook niet. | ||
Aniron | dinsdag 24 april 2012 @ 00:14 | |
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen. Is het leuker om naar te kijken? Soms wel. Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet. Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden. | ||
Waffle | dinsdag 24 april 2012 @ 00:48 | |
Omdat de F1 aan het uitsterven was. Fabrikanten trokken zich terug, kijkers lieten het afweten, bezoekers aantallen lopen terug, etc. De F1 heeft dit nodig net zoals de MotoGP de extra motoren nodig heeft als veldvulling anders is de sport ten dode opgeschreven. Als de FIA niet snel maatregelen had genomen was er een grote kans geweest dat teams overstapten naar andere klassen bijvoorbeeld Le Mans. Ik ben liefhebber van de F1 sinds 1997. Ik kan me vrijwel niet herinneren dat ik ooit een race echt gemist heb, toch was ik mijn interesse in een aantal races compleet verloren. Het kwam er zo'n beetje op neer dat de kwalificatie leuk was om te kijken en de eerste 10 rondes. Daarnaast is volgens mij nog altijd het hoofddoel van de sport om de toeschouwers te vermaken. Zonder toeschouwers geen interesse voor sponsoren, zonder sponsoren geen sponsorgeld en zonder sponsorgeld geen F1. | ||
Nober | dinsdag 24 april 2012 @ 00:52 | |
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:![]() 1 Vettel 2 Hamilton 3 Webber 4 Button (6de, -2) 5 Rosberg (9de, -4) 6 Ricciardo (16de, -10) 7 Grosjean (4de, +3) 8 Pérez (10de, -2) 9 Alonso (5de, +4) 10 Di Resta (12de, -2) 11 Räikkönen (7de, +4) 14 Massa (8ste, +6) | ||
Eenskijken | dinsdag 24 april 2012 @ 01:06 | |
50 euro per maand for skysport? tehfuck.. en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook ![]() | ||
Marks | dinsdag 24 april 2012 @ 09:25 | |
Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie. | ||
JohnB52 | dinsdag 24 april 2012 @ 11:33 | |
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden... | ||
GotenSSJ | dinsdag 24 april 2012 @ 11:34 | |
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 24 april 2012 @ 11:47 | |
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop. De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 24 april 2012 @ 11:58 | |
Volgens mij probeerde Minardi het in 2003 in Brazilië nog met Verstappen. Dat was die knotsgekke race waarbij Fisichella won en Webber hard crashten bij het opkomen van het rechte stuk van start/finish. Verstappen kwam niet aan de meet, omdat hij net als onder meer Schumacher en Montoya zijn Waterloo vond in bocht drie waar een riviertje was ontstaan. | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 24 april 2012 @ 12:16 | |
Salo zonder pitstop was toch in '97? In die afzichtelijk witte Tyrrell. | ||
sasquatsch | dinsdag 24 april 2012 @ 12:30 | |
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron) Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd. | ||
staticdata | dinsdag 24 april 2012 @ 13:25 | |
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994. | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 13:47 | |
Was dat ook die race op Monaco die hij won dan ? Panis vond ik trouwens ook wel een onderschatte coureur, zelfde caliber als Mika Salo en Sutil. | ||
Scheringa | dinsdag 24 april 2012 @ 15:22 | |
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen. Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen... ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 24 april 2012 @ 15:37 | |
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.
| ||
Aniron | dinsdag 24 april 2012 @ 15:41 | |
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden. | ||
Nober | dinsdag 24 april 2012 @ 15:46 | |
Ik heb geen SkySports, heb die race slechts gedownload. ![]() Wel duidelijk te zien dat Lotus Renault en Ferrari de beste starts hadden. Die race duurde 2 uur, dan moet je vanzelf een keer naar de pits. ![]() | ||
GotenSSJ | dinsdag 24 april 2012 @ 15:54 | |
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is ![]() | ||
Automatic_Rock | dinsdag 24 april 2012 @ 15:54 | |
Wat heeft tanken dan met topsport te maken?? | ||
Fir3fly | dinsdag 24 april 2012 @ 16:01 | |
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken. Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken. | ||
Peterselieman | dinsdag 24 april 2012 @ 16:07 | |
kun je er ook voor kiezen om bij de stops te eisen dat er of bijgetankt wordt of van banden gewisseld wordt. Beide mag niet in dezelfde stop. Denk dat dit wel interessante strategiën op zal gaan leveren. | ||
sasquatsch | dinsdag 24 april 2012 @ 16:07 | |
Precies daarom is het verbod op tanken goed, omdat je dan op de baan inhaalt en niet in de pits. Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race in plaats van dat ze allemaal hetzelfde reageren omdat ze voor een lichte auto zijn afgesteld. Enige voordeel zou zijn dat de banden langer meegaan omdat de auto de hele race licht is. Al in 2010 was te zien dat er zonder bijtanken (en DRS) al meer werd ingehaald dan in de ruim 16 jaar ervoor dat je mocht bijtanken. En dat is door DRS en de Pirelli banden alleen maar meer geworden. | ||
sasquatsch | dinsdag 24 april 2012 @ 16:16 | |
Ik denk dat dat een kopieer fout is. Op de Engelse versie staat dat alleen bij 1997 en niet bij 1998. | ||
Aniron | dinsdag 24 april 2012 @ 16:28 | |
Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake. Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden. De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij. Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen. | ||
Fir3fly | dinsdag 24 april 2012 @ 16:46 | |
Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden. | ||
Waffle | dinsdag 24 april 2012 @ 17:32 | |
Strategie is juist nu belangrijk. Kijk eens naar die force india afgelopen race en de saubers in de meeste races. Die rijden op een compleet andere strategie en halen op die manieren punten. Het probleem is dat de meeste teams te conservatief zijn qua strategieen. Met brandstof tanken wordt het weer gewoon continu snelle rondes rijden en de inhaalacties die je gaat zien worden weer echt van die inhaalacties die we vorig jaar zagen. Aangezien je met een lichte auto met drs zo om een zware auto heen vliegt. Dat noem ik geen spektakel. Drs in combinatie met tanken is gewoon het verpesten van het racen. Dan kan je weer het drs gaan verbieden, alleen dan zijn we weer bij het begin en gaan we weer treintjes rijden. Nee hoe de F1 nu is, is het goed. Heb in jaren niet zulke mooie races gezien. | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 17:36 | |
Nee, tanken hoeft van mij niet zozeer terug te komen, DIT is voornamelijk de reden dat het zo dicht bij elkaar zit en we steeds weer gevechten zien. Alleen dat er nog 1,5 liter over moet blijven eind van de race, vind ik dan wel weer flauw... Volgens mij is een reageerbuisje al voldoende om de benzine te testen op diverse additieven. Tank die auto's af voor de start, lever een kannetje peut in bij de FIA en slurp dat ding tot de bodem toe leeg !! Sommige coureurs moeten nu ook gevechten om plaatsen laten gaan voor die 1,5 liter. Waanzin ![]() En de Pirelli banden dus. Wanneer deze 20/30% beter worden, kom je weer op de 1/2 stop strategieën uit. | ||
Peterselieman | dinsdag 24 april 2012 @ 17:40 | |
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen. Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden. | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 17:51 | |
Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen. Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? ![]() | ||
kepler | dinsdag 24 april 2012 @ 18:57 | |
Wat maakt het nu uit of je niks of 1,5 liter moet overhouden ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 19:12 | |
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb. | ||
Bastard | dinsdag 24 april 2012 @ 19:13 | |
Ik mis dat tanken eigenlijk ook wel. De spanning van de tankslang loskrijgen, fikkie zo nu en dan. Coureurs die licht kwalificeerde of sneller gingen door hun lege tank. Niet dat het echt nodig is, we zien nu al meer inhaalpogingen dan in heel seizoen 2010 vlgs mij dus het werkt goed. Ook dat sullige DRS werkt daarom wel.. maar toch, oldscool pitstop ![]() | ||
Weltschmerz | dinsdag 24 april 2012 @ 19:21 | |
Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant. | ||
#ANONIEM | dinsdag 24 april 2012 @ 19:21 | |
Ik mis het tanken totaal niet. | ||
#ANONIEM | dinsdag 24 april 2012 @ 19:23 | |
DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd. DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen. Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone. | ||
Sinister-D- | dinsdag 24 april 2012 @ 19:41 | |
Dat is toch onzin wat je nu verteld ![]() ![]() ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 24 april 2012 @ 19:41 | |
Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen. Drs mag blijven, ze fine-tunen de drszones dit jaar, goed plan! En dan nog komen niet alle autos de andere wagens voorbij. Alhoewel k benieuwd ben naar de zones in canada en spa! | ||
Peterselieman | dinsdag 24 april 2012 @ 19:42 | |
Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren. | ||
JohnB52 | dinsdag 24 april 2012 @ 19:45 | |
Dat bedoel ik ook... Weet nog wel n race met barrichello, dat ie, ik dacht san marino, op t rechte stuk zonder brandstof kwam te staan, weg plek 4. | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 20:01 | |
Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren. | ||
Sinister-D- | dinsdag 24 april 2012 @ 20:22 | |
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2012 20:31:00 ] | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 20:34 | |
Klinkt idd als een heel logisch hulpmiddeltje ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 24 april 2012 @ 20:36 | |
mag niet meer. Je moet één tank hebben | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 20:40 | |
Duidelijk ![]() | ||
bloodymary1 | dinsdag 24 april 2012 @ 20:44 | |
Ik herinner me Jean Alesi. Maar dat is ook wel een hele tijd geleden, zal vast nog iemand na zijn geweest. | ||
mar456 | dinsdag 24 april 2012 @ 22:01 | |
Alguersuari abu dhabi 2009. Stopte bij red bull en kwam later dat rondje zonder benzine te staan. | ||
Nober | woensdag 25 april 2012 @ 00:37 | |
Ik denk dat Hamilton echt wel heeft geprobeerd voor Alonso te komen, en Alonso voor Di Resta...? | ||
LWD-Godius | woensdag 25 april 2012 @ 09:34 | |
Ik vond het wel prachtig hoe een achterhoedeteam als Force India voor Ferrari (>400 miljoen dollar begroting) weet te eindigen bij de finish. Daar kan ik echt van genieten. | ||
sasquatsch | woensdag 25 april 2012 @ 09:41 | |
Ik denk juist dat de banden dat verschil maskeren, omdat ze te belangrijk zijn geworden. Als je rijdt op banden die het een hele of halve race volhouden zul je (imho) wel degelijk dat verschil zien, maar nu wordt het verschil gemaakt door de banden. | ||
Weltschmerz | woensdag 25 april 2012 @ 09:49 | |
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen. | ||
Marks | woensdag 25 april 2012 @ 10:18 | |
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt. En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast! Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof. | ||
H_T | woensdag 25 april 2012 @ 17:37 | |
BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje | ||
Weltschmerz | woensdag 25 april 2012 @ 18:05 | |
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over DRS, alleen is een DRS manouevre nooit zo mooi als een echte en haalt het ook een element uit de strijd. Het er op het juiste moment voor zitten was heel belangrijk, dat is het niet meer zo. Zeker samen met tankstopstrategiën was dat een mooi spelletje, op het moment dat de ander snel was ervoor zitten zodat hij tijd verspilde en dan zelf wel vrij baan hebben op het moment dat je zelf op je snelst bent. Denk ook aan Irvine op Suzuka. De voetbalbond wilde ooit ook voetbal aantrekkelijker maken met grotere goals, want dan werd er meer gescoord. Maar ja, dan heb je wel meer goals, maar die goals stellen ook minder voor, dus je juicht wel vaker, maar minder hard. Daarnaast werden het allemaal afstandsschoten, en dat gaat dan ook vervelen. Ja, dat weet ik nog, wat een kutseizoen was dat. Die brandstofbeperking was volgens mij om de snelheden naar beneden te krijgen. Het was in ieder geval een faliekante mislukking, en coureurs klaagden al heel snel dat het een zuinigheidsrace werd, en geen rijden op de limiet meer, waarmee de aard van de sport in het geding was. Hetzelfde zien we nu, het is dus een argument vóór Schumacher. Er is toen ook snel bakzeil gehaald. Uiteraard hoort het bij de sport dat je met slijtage te maken hebt en er is dan ook niks mis mee dat er af en toe even de auto gespaard moet worden. Maar laten we zeggen dat het een snelheidsrace moet blijven en dat je wel normaliter 80% van de wedstrijd vol op de limiet moet kunnen gaan. | ||
kepler | woensdag 25 april 2012 @ 18:19 | |
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train ![]() Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld) | ||
M.Melandri | woensdag 25 april 2012 @ 19:48 | |
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden. | ||
nils7 | woensdag 25 april 2012 @ 20:19 | |
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben... prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil. | ||
#ANONIEM | woensdag 25 april 2012 @ 20:51 | |
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen ![]() | ||
kepler | woensdag 25 april 2012 @ 20:54 | |
Vergeet de airmiles niet! | ||
#ANONIEM | woensdag 25 april 2012 @ 20:55 | |
En de zegeltjes! | ||
Marks | woensdag 25 april 2012 @ 20:56 | |
Daar is hij weer: het door iedereen overgewaardeerde probleem van te dicht achter elkaar rijden. Bijna elke race is er wel een moment dat er 2 echt dicht achter alkaar blijven kleven in een snelle bocht hoor. Een paar jaar terug was dit misschien anders, maar nu is dit echt geen issue meer om over te klagen. | ||
Michael_Moore | woensdag 25 april 2012 @ 21:02 | |
![]() En dan wordt Kimi elke race laatste, omdat hij nog even een ijsje moet halen bij de Shell Shop. ![]() | ||
Nober | donderdag 26 april 2012 @ 23:04 | |
Trulli vs Sutil, na hun crash in Brazilië 2009 komen ze er in Abu Dhabi nog steeds niet uit, waarna Alonso tegen Räikkönen zegt: ''Shall we go?''. Barrichello begon het jaar nog goed achter Fisichella in Australië en Ferrari had een prachtige 1-2 in Amerika maar verder niet veel nee. [ Bericht 25% gewijzigd door Nober op 26-04-2012 23:14:11 ] | ||
Burnie88 | vrijdag 27 april 2012 @ 15:01 | |
GP2 race I met Giedo op pole: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html | ||
franklop | vrijdag 27 april 2012 @ 15:01 | |
Zijn ze niet een week te laat met de race daar? ![]() Is dit voor Asia series ofzo? | ||
Fir3fly | vrijdag 27 april 2012 @ 15:03 | |
Nee, gewoon een dubbel race weekend. | ||
Fir3fly | vrijdag 27 april 2012 @ 15:15 | |
Leuke race overigens, bewijst maar weer eens dat inhalen in Bahrein prima mogelijk is. | ||
LWD-Godius | dinsdag 8 mei 2012 @ 18:51 | |
![]() ![]()
![]() ![]()
![]() ![]()
![]() ![]()
![]() | ||
Tarado | donderdag 10 mei 2012 @ 11:43 | |
Unwell Ross Brawn will skip the Spanish Grand Prix Thursday, May 10th 2012, 09:33 GMT . http://www.autosport.com/news/report.php/id/99465 | ||
Peterselieman | donderdag 10 mei 2012 @ 11:52 | |
Wel een gemis voor Mercedes ... | ||
Nober | donderdag 10 mei 2012 @ 19:51 | |
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel. | ||
Michael_Moore | donderdag 10 mei 2012 @ 20:04 | |
| ||
Nober | donderdag 10 mei 2012 @ 20:45 | |
Ik reed 1:17.9 in Q2 maar in Q3 vielen er wat druppels waardoor die 1:19.2 genoeg was voor pole. ![]() | ||
JohnB52 | donderdag 10 mei 2012 @ 21:03 | |
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?) | ||
Michael_Moore | donderdag 10 mei 2012 @ 21:06 | |
F1 2012 komt pas in september. ![]() | ||
Nober | donderdag 10 mei 2012 @ 21:32 | |
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend. | ||
Tarado | donderdag 10 mei 2012 @ 22:16 | |
Ik verwacht geen wonderen van ze, Mercedes en Lotus zouden het goed moeten doen hier, Kimi en Michael op het podium? | ||
Marks | donderdag 10 mei 2012 @ 22:17 | |
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic... ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 10 mei 2012 @ 22:22 | |
Met een stuurtje, de G25. Een van de beste die je kunt krijgen. | ||
vosss | donderdag 10 mei 2012 @ 22:55 | |
Ehmz, eentje met een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding als je een laag budget hebt zou ik eerder zeggen. Er is echt heel heel heel erg veel veel veel beter spul te krijgen dan het speelgoed van Logitech hoor. Maargoed, dan praat je wel over compleet andere bedragen natuurlijk. (ik heb overigens ook een G25 ![]() | ||
Nober | donderdag 10 mei 2012 @ 23:09 | |
DRS Zone is nog niet bekend, wanneer doen ze dat?Ik vind het erg makkelijk, zowel F1 2010 als F1 2011 en aangezien er weinig veranderd dit jaar denk ik dat ik F1 2012 niet ga halen, maar misschien verander ik nog van gedachten. | ||
wimderon | vrijdag 11 mei 2012 @ 02:02 | |
M.Melandri | vrijdag 11 mei 2012 @ 03:14 | |
Handling met 2011 is wel een stuk lastiger hoor als je TC off zet. | ||
Marks | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:27 | |
Ja, ik heb alles uit, en hoogste moeilijkheidsgraad. Met F1 2010 won ik met de lotus altijd wel een paar races per seizeon op 20 of 30% raceafstand (bagger trouwens dat de 30% optie er nu niet meer is!!!....) Nu heb ik na 2,5 seizoen slechts 4 puntenfinishes ... En ik heb ook een G25 trouwens... | ||
Tarado | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:47 | |
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html iets van 6 links voor FP1 | ||
Tarado | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:01 | |
F1 Fanatic - F1 information - F1 circuits - Circuit de Catalunya, Barcelona – circuit information Circuit de Catalunya, Barcelona – circuit information Lap data Lap length 4.655km (2.892 miles) Race laps 66 Race distance 307.104km (190.826 miles) Pole position Left-hand side of the track Lap record* 1’21.670 (205.192 kph) by Kimi Raikkonen, 2008 Fastest lap 1’19.954 (209.596 kph) by Rubens Barrichello, 2009 Maximum speed (2011) 330.1 kph (205.115 mph) by Sergio Perez, Sauber DRS zone/s (race) Pit straight Car performance Full throttle 56% Downforce level High Gear changes per lap 40 Fuel use per lap 2.2kg Strategy Pit lane time loss 21 seconds 2012 prime tyre**: Hard (2011: Hard) 2012 option tyre**: Soft (2011: Soft) ![]() http://www.f1fanatic.co.u(...)circuit-information/ Practice 1 Fri 10:00 Practice 2 Fri 14:00 Practice 3 Sat 11:00 Qualifying Sat 14:00 Race Sun 14:00 Qualifying en race ook op de BBC dit weekend voor FP streams zie http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html | ||
Mickeys | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:17 | |
Ow, op BBC dit weekend ![]() Wegens omstandigheden kan ik het nieuws niet goed volgen. Heb er wel voor gekozen dat ik de race zelf in ieder geval niet mis. Daarvoor is deze sport mij te dierbaar. Dus excuses als ik soms wat stom/dom/blond overkom, maar gewoon geen puf ook om alles terug te lezen. Misschien dat het in de loop van dit seizoen beter zal gaan. Vind het wel super dat ik kan kijken en gezellig met jullie mee kan posten! | ||
LWD-Godius | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:26 | |
De neus van McLaren ziet er vanuit de T-CAM nu heel raar uit. Dat wordt even wennen. | ||
Tarado | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:17 | |
• 1. Alonso Ferrari 1:24.430m • 2. Vettel Red Bull 1:24.808m • 3. Kobayashi Sauber 1:24.912m • 4. Button McLaren 1:24.996m • 5. Bottas Williams 1:25.120m • 6. Schumacher Mercedes 1:25.187m • 7. Grosjean Lotus 1:25.217m • 8. Hamilton McLaren 1:25.252m • 9. Räikkönen Lotus 1:25.285m • 10. Hülkenberg Force India 1:25.339m • 11. Vergne Toro Rosso 1:25.367m • 12. Massa Ferrari 1:25.433m • 13. Webber Red Bull 1:25.539m • 14. Rosberg Mercedes 1:25.607m • 15. Perez Sauber 1:25.918m • 16. Ricciardo Toro Rosso 1:26.226m • 17. Maldonado Williams 1:26.297m • 18. Bianchi Force India 1:26.630m • 19. Petrov Caterham 1:27.475m • 20. Glock Marussia 1:28.267m • 21. Rossi Caterham 1:28.448m • 22. Pic Marussia 1:28.633m • 23. De la Rosa HRT 1:29.107m • 24. Clos HRT 1:31.618m | ||
LWD-Godius | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:13 | |
Snelheidscontrole VT1
| ||
Haarklip | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:34 | |
Bottas gaat lekker in die Williams. | ||
Atreidez | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:13 | |
Even een spuit11 reactie : McLaren heeft een getrapte neus ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:43 | |
Neu niet echt. De neus is wel hoger. Als Mclaren en echte getrapte neus zou hebben zou dat betekenen dat ze de monocoque opnieuw moeten ontwerpen. Denk dat dat net iets teveel van het goede zou zijn. Edit: betere foto ![]() | ||
Nober | vrijdag 11 mei 2012 @ 17:49 | |
Bottas rijdt niet in een andere klasse? Alexander Rossi rijdt de Formula Renault 3.5. Een keer uitgevallen, een keer vijfde, 10 punten. Jules Bianchi rijdt de Formula Renault 3.5. Een keer tweede (maar gediskwalificeerd), een keer dertiende, 0 punten. Dani Clos rijdt in de GP2. 0 punten uit 4 races, allen in Bahrein. | ||
Atreidez | vrijdag 11 mei 2012 @ 18:50 | |
Ik zei het naar aanleiding van de onboard, maar zo valt het eigenlijk heel erg mee idd ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 11 mei 2012 @ 19:03 | |
Hé, ik heb nog 2010 maar in 2011 zien de graphics er een stuk beter uit. Ik zit nu wel te twijfelen om 2011 aan te schaffen, ik vond het niet waard om elk seizoen een nieuw spel te kopen. Waarschijnlijk koop ik in september gewoon 2012, even afwachten voor mij dus. | ||
Michael_Moore | vrijdag 11 mei 2012 @ 19:34 | |
Goed plan. ![]() Button leidt de dans op eerste dag in Spanje
| ||
kepler | vrijdag 11 mei 2012 @ 19:48 | |
Het voelt een beetje als het begin van een nieuw seizoen ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 11 mei 2012 @ 20:01 | |
Ik koop m ook hoor in september, alleen jammer dat ze m altijd zo laat uitbrengen, fifa bijvoorbeeld is er altijd veel eerder! | ||
Schunckelstar | vrijdag 11 mei 2012 @ 22:59 | |
nog steeds mooi ![]() | ||
vosss | zaterdag 12 mei 2012 @ 00:24 | |
Het is eerst wachten op de kalender. Daarna is het wachten op hoe de auto's eruit zien stuk voor stuk. Vervolgens wachten op de sponsors. Daarna wachten op hoe de verhoudingen nou echt liggen. Dat eerste, tweede en derde punt kost niet veel tijd lijkt me. De banen heb je, die hoef je maar in je game te frotten. Auto´s hoe ze eruit zien lijkt me ook niet heel erg veel werk om dat 3d voor elkaar te krijgen. Sponsoren is een kwestie van textures. Ook dat stelt geen zak voor. Dan wachten op hoe de verhoudingen liggen een paar races na europa. Dat in je game zetten, alles naar de persen en voor het in de winkel ligt is het september denk ik. Dat is over een kleine 4 maanden al he. Ik denk niet dat het gaat werken om op de dag van de seizoensopener je game in de winkel te leggen eerlijk gezegd. ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 12 mei 2012 @ 01:47 | |
![]() ![]() | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 01:54 | |
Je moet ook rekening houden met bandensoort, het ene weekend zijn de options de rode, de andere keer de gele. Weet niet of dat vorig jaar allemaal goed is gegaan, misschien zijn er wel een aantal GP's met de rode als option terwijl dat in het echt de gele was. Een DRS zone. ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 12 mei 2012 @ 02:23 | |
https://picasaweb.google.(...)297/FokF1Banners2012 Nog maar eens een herinnering ![]() | ||
nils7 | zaterdag 12 mei 2012 @ 02:48 | |
F1 2000 lukte het aardig en was helemaal niet zo'n verkeerde game... | ||
Fir3fly | zaterdag 12 mei 2012 @ 03:17 | |
F1 2011 is wel behoorlijk makkelijk, ik zet op de hoogste moeilijkheidsgraad al een Force India op pole... | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 10:57 | |
Zo, even de live-stream kijken vanuit Oostenrijk. | ||
vosss | zaterdag 12 mei 2012 @ 11:14 | |
Gezien je naam (die natuurlijk slaat op de Groene Hel lijkt me), vroeg ik me ineens af, gezien het feit dat je in Oostenrijk zit, of je misschien op de A1 ring was nu? ![]() | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 11:16 | |
Nee, was met maar zo mooi. Die wil ik nog wel bezoeken. Ik ben in Ossiach, vlakbij Villach aan de Ossiacher See. Ben daar voor zomerwerk. | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 12 mei 2012 @ 11:18 | |
![]() | ||
Marks | zaterdag 12 mei 2012 @ 12:08 | |
Met alle hulpmiddelen uit ? Dat is wel heel goed volgens mij al heb ik nog nooit met een FI gereden. Maar met F1 2010 won ik altijd op Canada en Abu Dhabi en had altijd pole op Canada, zelfs met een Virgin ![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:20 | |
Even snel douchen en dan mag het spektakel weer beginnen | ||
Schunckelstar | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:21 | |
oeh, gelukkig weer bbc deze race ![]() | ||
vosss | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:21 | |
Inderdaad. Het spektakel op mn werk begint weer om 1400 ![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:22 | |
![]() | ||
vosss | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:22 | |
Veel plezier alvast met de Q. Ik kijk hem vanavond om 0000 terug als ik thuis ben.![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:22 | |
Werkze ![]() | ||
vosss | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:23 | |
Jups. Deze races kan ik live zien. De rest niet helaas. Maargoed, Monaco, canada, silverstone, spa, brazilie live dus ik heb niks te klagen ![]() • 24-27 mei - monaco - 14:00 uur • 8-10 juni - canada - 20:00 uur • 22-24 juni - valencia - 14:00 uur • 6-8 juli - silverstone - 14:00 uur • 31-2 september - spa - 14:00 uur • 21-23 september - singapore - 14:00 uur • 12-14 oktober - korea - 08:00 uur • 2-4 november - abu dhabi - 14:00 uur • 23-25 november - brazilie - 17:00 uur | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:23 | |
Altijd dat werk van jou ![]() ![]() | ||
vosss | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:26 | |
Ik wou dat ik werkeloos was ![]() En de jackpot gewonnen had eergister ![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:26 | |
koos werkeloos | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:29 | |
Die jackpot willen we allemaal wel ![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:40 | |
Niet iedereen hoor... Al die kneusjes in het Gooi | ||
dery1990 | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:50 | |
Zo, die gasten van Sky beschikken wel over de hoogwaardige techniek daar met hun touchscreen lap analyse. RTL7 ![]() | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:51 | |
Ik breng even een ode aan streams! ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:55 | |
Doe ik het even voor BBC One HD. ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:55 | |
Zo, tv staat weer aan hoor! | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 13:58 | |
Nu pas? | ||
dery1990 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:00 | |
TV staat uit, Sky Sports all the way ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:00 | |
Ja, eerst stond ie op 3fm, en zat aan de brunch! (uitslapen tot 11:00 wtf) | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:00 | |
Je hebt geen BBC? | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:02 | |
Nou! Komt er nog wat van? ![]() | ||
darkshadow16 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:02 | |
Ze gaan gewoon met zijn alle niet. ff grapje uithalen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:02 | |
Spannend zeg, tot nu toe... | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:04 | |
Banden sparen voor zondag, kwalificatieuitslag is de wk stand? | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:04 | |
Ze hebben gewacht tot Rosberg klaar was met het föhnen van z'n haar? | ||
darkshadow16 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:04 | |
Hehe eindelijk dan toch iemand die gaat. | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:05 | |
Godver! Is de bbc opeens weg uit mn zenderpakket! | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:06 | |
de smeerlappen ![]() | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:08 | |
Ik gok dat Felippe als eerste weer op zacht weggaat. ![]() | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:10 | |
![]() | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:10 | |
Wat voor rare "provider" heb jij dan? | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:11 | |
Bedoel ook meer van de top-teams. En Saubers is eerder een subtopper. | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:11 | |
Button dadelijk weer klagend op de radio... | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:11 | |
Die mercedessen had ik wat verder van voren verwacht | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:12 | |
delta | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:13 | |
Lol, die Maldonado | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14 | |
Daar heb je het al. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14 | |
![]() | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14 | |
Bingo. | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14 | |
Voorspellende blik :-) | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14 | |
Volgens hun website zou BBC 1 en 2 er standaard in zitten | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:15 | |
Hoezo gaat iedereen op softs? | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:17 | |
Klopt, ik zette m ook op 475, maar niks dus. In de pauze maar ff uit&aan zetten! | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:18 | |
tijdverschil met hard en zacht, mindere teams op zacht gaan harder dan topteams op hard | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:19 | |
omg, Narain 3.3s langzamer dan Pedro. Pedro ~1.3s binnen de 107%, Narain ~2.1 er buiten ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:20 | |
Doet Narain gewoon om Pedro een goed gevoel te geven. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:21 | |
Senna ![]() | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:21 | |
Senna ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:21 | |
grrrrrr..........indbak | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:22 | |
Vaste prik bij Button, Hamilton's 1:23.989 was genoeg voor Q2, toch weer een run doen op options. ![]() | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:23 | |
Laat Narain dan ook niet starten morgen! | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:23 | |
Nu snap ik ook waarom Red Bull Ricciardo daar heeft weggehaald. die hadden al een zeepkisten klasse met amateurs als rijders ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:24 | |
Lotus is een beetje bang geloof ik. Softs in q1... Tssss... | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:24 | |
Ik denk dat die zeepkisten aerodynamisch gezien nog beter zijn dan de HRT. ![]() | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:26 | |
Petrov en Pic doen dat wel goed. | ||
M.Melandri | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:26 | |
Geweldige ronde van Pastor | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:26 | |
Nou dat resetten hielp dus niks :-( | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:26 | |
iig sneller ![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:26 | |
Senna had net zo goed niet hoeven racen | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:27 | |
Weird | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:28 | |
Pole in de 1:21 mogelijk? | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:28 | |
Vorig jaar was het 1:20.9 | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:28 | |
Zou goed kunnen. | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:28 | |
Je zou eigenlijk gewoon mee moeten doen met die zeepkistenrace. Je team HRT noemen, om te laten zien hoe het wel moet. ![]() | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:31 | |
Maar in China waren ze 1.4 seconden langzamer, 1:33.7 om 1:35.1 | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:31 | |
Iemand nog wat gehoord over grosjean? Had motorprobleem in vt3 dacht ik? | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:32 | |
Zo dus: ![]() | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:33 | |
lol | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:33 | |
Had problemen met de fuel pressure. Zoiets. ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:34 | |
Senna komt in hoofdrace nog wel terug, houdt setje over voor de race | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:34 | |
Hij zit in Q2... | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:35 | |
Vettel gaat niet helemaal lekker... | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:35 | |
Button heeft vier uur de tijd en dan nog klagen tijdens de kwalificatie. | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:35 | |
Ja, klopt, maar of er nog wat gewisseld is bedoel ik | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:36 | |
De max is dus 1:22.3 want vorig jaar 1:20.9, eens kijken. ![]() | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:36 | |
Staat niets op autosport daarover. | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:36 | |
Volgens mij niet, brandstoftoevoerprobleem. | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:37 | |
Gelukkig niet. | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:39 | |
kimi zit er iig bij ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:39 | |
Komop massa, je kan het! | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:40 | |
Vergne Held! ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:41 | |
Ohnee, toch niet. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:42 | |
Komt Perez even aankachelen... | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:42 | |
Ah wat jammer nou .. | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:42 | |
Die Perez | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:42 | |
perez ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Maldonado!!!!!! | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
wtf ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Dag Webber en Button ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
malle dono ![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Webber ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Huh? Maldonado? | ||
M.Melandri | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Weer een super ronde van Pastor ![]() Webber en Button lol | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Maldonado 1 ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Maldonado ![]() | ||
Mickeys | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Rare Q2 | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43 | |
Jammer van Button!! | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
90 seconden geleden stond Vergne nog 5de ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
button, you stupid | ||
wimderon | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
Plek 5 1:22.856 ... Plek 12 1:22.977 | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
Massa beter dan senna! | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
Verwachte Weltschmerz opmerking: ''Vettel wordt wéér gepiepeld door de superieure Webber zie ik......''![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
Derde pole achter elkaar in spanje mislukt dus. | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
Massa toch maar mooi op een puike P17. | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
Maldonado op pole? Senna op P18... zou wat zijn! | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44 | |
Massa 17e ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:45 | |
Vol overtuiging van zijn super ronde natuurlijk ![]() | ||
Maver24 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:46 | |
Dikke kwalificatie tot nu toe, wow, Maldonado gek, waar haalt tie dat vandaan dan | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:46 | |
Koba's Sauber doet het niet meer, die wordt dus uiteindelijk tiende. | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:46 | |
M WISSELT VOOR M? | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:47 | |
Bottas vindt dat niet erg. Frank daar en tegen............ | ||
Stiggie | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:47 | |
Jammer dat Massa de oude Massa nooit meer is geworden na het ongeluk | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:47 | |
Deed ie in de vt ook al, en q1 was ook lekker | ||
DennisDeBengel | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:47 | |
Omdat met deze banden je 2e rondje vrijwel altijd langzamer is. | ||
M.Melandri | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:47 | |
Gewoon een goede coureur over 1 lap, doet me wat denken aan Montoya | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:48 | |
Als je 1:23.444 noteert, net als Vettel dan ben je wel echt goed! | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:48 | |
Jammer alleen dat Massa in z'n eerste rondje ook niet echt snel is. | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:49 | |
Ik wil ook n fail knopje op mn stuur! :-p | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:50 | |
Eddie Jordan gokt op een Engelsman op pole, hoe verrassend. | ||
darkshadow16 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:51 | |
Hij is ook de enige met nieuwe softs dus ik zou ook hamilton hebben gezegd. | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:52 | |
Vettel? | ||
wimderon | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:52 | |
Zal ook wel niet genoeg benzine hebben gehad. | ||
Maver24 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:52 | |
Vettel ?, die rijdt een toeristenrondje | ||
THEFXR | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:52 | |
vettel voor de show ![]() | ||
Maver24 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:53 | |
ga dan niet rijden zou ik zeggen | ||
darkshadow16 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:53 | |
En dan nog denk ik dat het voor vele van ons moeilijk zal zijn om de tijd van zijn toeristenrodje te halen. | ||
JohnB52 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:53 | |
Toch nog p9 voor vettel | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:55 | |
Wat is dit voor een dwaze Q3 ![]() | ||
Scrutinizer | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:55 | |
Commentator is enthousiast. "Hamilton has gone fastest." Dat gaat ook nogal snel als je als eerste een tijd neerzet. | ||
darkshadow16 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:55 | |
Nu al vreemde Q3 | ||
Bluurgh | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:55 | |
gaat niemand een tijd zetten behalve hamilton en maldonado? ![]() | ||
Stiggie | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:56 | |
wtf? | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:57 | |
Dit lijkt meer een statement richting Pirelli dan een Q ![]() | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:57 | |
Luiwammesen | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:57 | |
Iedereen doet slechts één ronde? | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:57 | |
Dan ben ik benieuwd wat er morgen uit de kast komt | ||
ElmarO | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:57 | |
Meest spannende kwalificatie ooit. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58 | |
Rondje KERS laden voor de start en dan nokken ![]() | ||
Nober | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58 | |
Mercedes heeft het niet. | ||
RingBewoner | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58 | |
Mini-race. | ||
Ajacied422 | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58 | |
Kom op, ik wil team radio | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58 | |
Op deze manier had een HRT nog voor pole kunnen meedoen ![]() |