BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltjequote:Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zitDat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor
Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over DRS, alleen is een DRS manouevre nooit zo mooi als een echte en haalt het ook een element uit de strijd. Het er op het juiste moment voor zitten was heel belangrijk, dat is het niet meer zo. Zeker samen met tankstopstrategiën was dat een mooi spelletje, op het moment dat de ander snel was ervoor zitten zodat hij tijd verspilde en dan zelf wel vrij baan hebben op het moment dat je zelf op je snelst bent. Denk ook aan Irvine op Suzuka.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!
Ja, dat weet ik nog, wat een kutseizoen was dat. Die brandstofbeperking was volgens mij om de snelheden naar beneden te krijgen. Het was in ieder geval een faliekante mislukking, en coureurs klaagden al heel snel dat het een zuinigheidsrace werd, en geen rijden op de limiet meer, waarmee de aard van de sport in het geding was. Hetzelfde zien we nu, het is dus een argument vóór Schumacher. Er is toen ook snel bakzeil gehaald.quote:Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-trainquote:Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselenquote:Op woensdag 25 april 2012 20:19 schreef nils7 het volgende:
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
Vergeet de airmiles niet!quote:Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen
Daar is hij weer: het door iedereen overgewaardeerde probleem van te dicht achter elkaar rijden. Bijna elke race is er wel een moment dat er 2 echt dicht achter alkaar blijven kleven in een snelle bocht hoor. Een paar jaar terug was dit misschien anders, maar nu is dit echt geen issue meer om over te klagen.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train).
Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
quote:Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen
quote:
quote:
Barrichello begon het jaar nog goed achter Fisichella in Australië en Ferrari had een prachtige 1-2 in Amerika maar verder niet veel nee.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
Nee, gewoon een dubbel race weekend.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:01 schreef franklop het volgende:
Zijn ze niet een week te laat met de race daar?
Is dit voor Asia series ofzo?
quote:01 Sebastian Vettel 53
02 Lewis Hamilton 49
quote:03 Mark Webber 48
04 Jenson Button 43
quote:05 Fernando Alonso 43
06 Nico Rosberg 35
quote:07 Kimi Räikkönen 34
08 Romain Grosjean 23
quote:09 Sergio Perez 22
.quote:Mercedes team boss Ross Brawn will not travel to the Spanish Grand Prix this weekend on doctors' advice.
Brawn saw a doctor last week after feeling unwell, and he has been advised to skip the Barcelona race.
He is expected to return to the paddock in Monte Carlo.
"We fully expect Ross to be back in Monaco," said Mercedes GP CEO Nick Fry.
Bob Bell is assuming the leadership role this weekend
quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
Ik reed 1:17.9 in Q2 maar in Q3 vielen er wat druppels waardoor die 1:19.2 genoeg was voor pole.quote:
F1 2012 komt pas in september.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:03 schreef JohnB52 het volgende:
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?)
Ik verwacht geen wonderen van ze, Mercedes en Lotus zouden het goed moeten doen hier, Kimi en Michael op het podium?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef Nober het volgende:
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |