abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 25 april 2012 @ 17:37:50 #101
39237 crew  H_T
2733
pi_110775607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_110776577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef Marks het volgende:

[..]

Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over DRS, alleen is een DRS manouevre nooit zo mooi als een echte en haalt het ook een element uit de strijd. Het er op het juiste moment voor zitten was heel belangrijk, dat is het niet meer zo. Zeker samen met tankstopstrategiën was dat een mooi spelletje, op het moment dat de ander snel was ervoor zitten zodat hij tijd verspilde en dan zelf wel vrij baan hebben op het moment dat je zelf op je snelst bent. Denk ook aan Irvine op Suzuka.

De voetbalbond wilde ooit ook voetbal aantrekkelijker maken met grotere goals, want dan werd er meer gescoord. Maar ja, dan heb je wel meer goals, maar die goals stellen ook minder voor, dus je juicht wel vaker, maar minder hard. Daarnaast werden het allemaal afstandsschoten, en dat gaat dan ook vervelen.

quote:
Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
Ja, dat weet ik nog, wat een kutseizoen was dat. Die brandstofbeperking was volgens mij om de snelheden naar beneden te krijgen. Het was in ieder geval een faliekante mislukking, en coureurs klaagden al heel snel dat het een zuinigheidsrace werd, en geen rijden op de limiet meer, waarmee de aard van de sport in het geding was. Hetzelfde zien we nu, het is dus een argument vóór Schumacher. Er is toen ook snel bakzeil gehaald.

Uiteraard hoort het bij de sport dat je met slijtage te maken hebt en er is dan ook niks mis mee dat er af en toe even de auto gespaard moet worden. Maar laten we zeggen dat het een snelheidsrace moet blijven en dat je wel normaliter 80% van de wedstrijd vol op de limiet moet kunnen gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:19:16 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110777107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train :P).

Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
The line is a dot to you!
pi_110780984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
  woensdag 25 april 2012 @ 20:19:53 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_110782937
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_110785121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:19 schreef nils7 het volgende:
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen :P
  woensdag 25 april 2012 @ 20:54:35 #107
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110785356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen :P
Vergeet de airmiles niet!
The line is a dot to you!
pi_110785422
En de zegeltjes!
pi_110785464
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train :P).

Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
Daar is hij weer: het door iedereen overgewaardeerde probleem van te dicht achter elkaar rijden. Bijna elke race is er wel een moment dat er 2 echt dicht achter alkaar blijven kleven in een snelle bocht hoor. Een paar jaar terug was dit misschien anders, maar nu is dit echt geen issue meer om over te klagen.
pi_110786027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:

En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen :P
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:54 schreef kepler het volgende:

Vergeet de airmiles niet!
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:55 schreef Wombcat het volgende:
En de zegeltjes!
:D

En dan wordt Kimi elke race laatste, omdat hij nog even een ijsje moet halen bij de Shell Shop. :+
Feel free to ignore my comments.
pi_110842896

Trulli vs Sutil, na hun crash in Brazilië 2009 komen ze er in Abu Dhabi nog steeds niet uit, waarna Alonso tegen Räikkönen zegt: ''Shall we go?''.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
Barrichello begon het jaar nog goed achter Fisichella in Australië en Ferrari had een prachtige 1-2 in Amerika maar verder niet veel nee.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nober op 26-04-2012 23:14:11 ]
pi_110862918
's Avonds een man, overdags rustig an
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:45 #113
194695 franklop
Fran knock
pi_110862947
Zijn ze niet een week te laat met de race daar? :P

Is dit voor Asia series ofzo?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:42 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110863037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:01 schreef franklop het volgende:
Zijn ze niet een week te laat met de race daar? :P

Is dit voor Asia series ofzo?
Nee, gewoon een dubbel race weekend.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:15:07 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110863463
Leuke race overigens, bewijst maar weer eens dat inhalen in Bahrein prima mogelijk is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_111299522
quote:
01 Sebastian Vettel 53
02 Lewis Hamilton 49

quote:
03 Mark Webber 48
04 Jenson Button 43

quote:
05 Fernando Alonso 43
06 Nico Rosberg 35

quote:
07 Kimi Räikkönen 34
08 Romain Grosjean 23

quote:
09 Sergio Perez 22
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:43:16 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111371238
Unwell Ross Brawn will skip the Spanish Grand Prix
Thursday, May 10th 2012, 09:33 GMT

quote:
Mercedes team boss Ross Brawn will not travel to the Spanish Grand Prix this weekend on doctors' advice.

Brawn saw a doctor last week after feeling unwell, and he has been advised to skip the Barcelona race.

He is expected to return to the paddock in Monte Carlo.

"We fully expect Ross to be back in Monaco," said Mercedes GP CEO Nick Fry.

Bob Bell is assuming the leadership role this weekend
.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/99465
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 mei 2012 @ 11:52:46 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111371590
Wel een gemis voor Mercedes ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111390243
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
pi_111390924
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
Feel free to ignore my comments.
pi_111393198
quote:
Ik reed 1:17.9 in Q2 maar in Q3 vielen er wat druppels waardoor die 1:19.2 genoeg was voor pole. ;)
pi_111394254
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?)
pi_111394457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:03 schreef JohnB52 het volgende:
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?)
F1 2012 komt pas in september. :Y)
Feel free to ignore my comments.
pi_111395918
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:16:59 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111398087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef Nober het volgende:
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend.
Ik verwacht geen wonderen van ze, Mercedes en Lotus zouden het goed moeten doen hier, Kimi en Michael op het podium?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')