Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:52 schreef Nober het volgende:
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:
[ afbeelding ]
1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke racequote:Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef JohnB52 het volgende:
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.
De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994.
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:14 schreef Aniron het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.
Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.
Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef staticdata het volgende:
[..]
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
quote:Panis had driven a quite brilliant race. He started 14th on the grid and was 12th in the early laps as he took care with a very heavy fuel-load. Then he began to put the hammer down. As everyone else sat in line, Olivier went past Martin Brundle on lap seven going up the hill from Rascasse Corner to Anthony Noghes; on lap 17 he got Hakkinen going downhill from Casino Square and on lap 25 he passed Herbert at the Loews Hairpin. He pitted at exactly the right moment, taking just a hint of fuel - after the race he didn't even know the car had been refueled - and the stop was so slick that he went from seventh to fourth place as other teams messed up strategies.
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen...
Ik heb geen SkySports, heb die race slechts gedownload.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:06 schreef Eenskijken het volgende:
50 euro per maand for skysport? tehfuck..
en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook
Wel duidelijk te zien dat Lotus Renault en Ferrari de beste starts hadden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:25 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
Die race duurde 2 uur, dan moet je vanzelf een keer naar de pits.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.
[..]
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar isquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)
Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:41 schreef Aniron het volgende:
[..]
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
kun je er ook voor kiezen om bij de stops te eisen dat er of bijgetankt wordt of van banden gewisseld wordt. Beide mag niet in dezelfde stop.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.
Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Precies daarom is het verbod op tanken goed, omdat je dan op de baan inhaalt en niet in de pits. Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race in plaats van dat ze allemaal hetzelfde reageren omdat ze voor een lichte auto zijn afgesteld. Enige voordeel zou zijn dat de banden langer meegaan omdat de auto de hele race licht is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.
Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Ik denk dat dat een kopieer fout is. Op de Engelse versie staat dat alleen bij 1997 en niet bij 1998.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is
Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race
Strategie is juist nu belangrijk. Kijk eens naar die force india afgelopen race en de saubers in de meeste races. Die rijden op een compleet andere strategie en halen op die manieren punten. Het probleem is dat de meeste teams te conservatief zijn qua strategieen. Met brandstof tanken wordt het weer gewoon continu snelle rondes rijden en de inhaalacties die je gaat zien worden weer echt van die inhaalacties die we vorig jaar zagen. Aangezien je met een lichte auto met drs zo om een zware auto heen vliegt. Dat noem ik geen spektakel. Drs in combinatie met tanken is gewoon het verpesten van het racen. Dan kan je weer het drs gaan verbieden, alleen dan zijn we weer bij het begin en gaan we weer treintjes rijden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:28 schreef Aniron het volgende:
[..]
Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.
Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.
De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.
Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |