Zet het er zo wel ff bijquote:Op zondag 22 april 2012 23:03 schreef Klummie het volgende:
En waar is de motivering voor deze personen?
Je moet hem ook niet als lijsttrekker aanstellen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:55 schreef Friek_ het volgende:
Rinnooy Kan als premier zie ik wel zitten. Alleen is het te hopen dat het geen tweede Job Cohen wordt.
Pechtold moet gewoon fractieleider in de tweede kamer zijn, daar is hij het beste op zijn plekquote:Op zondag 22 april 2012 23:56 schreef Euribob het volgende:
Pechtold komt er trouwens niet in voor? Verklaring?
Cohen is met het oog op een verwacht premierschap lijsttrekker geworden. D66 moet, indien van toepassing, Rinnooy Kan pas van stal halen als het moment daar is.quote:Op zondag 22 april 2012 23:55 schreef Friek_ het volgende:
Rinnooy Kan als premier zie ik wel zitten. Alleen is het te hopen dat het geen tweede Job Cohen wordt.
quote:Op zondag 22 april 2012 23:59 schreef KeimpeHart het volgende:
Edwin van der Sar: Defensie
[ afbeelding ]
Defensief zeer sterk, stuurt teammaten goed aan. Laat geen enkele bal door. Neerlands recordhouder.
Maar je ziet hem dus niet als minister(-president)? Want dat is meestal wel de functie die een fractieleider van een partij die meeregeert heeft.quote:Op zondag 22 april 2012 23:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Pechtold moet gewoon fractieleider in de tweede kamer zijn, daar is hij het beste op zijn plek
Ik volg een beetje de Bolkestein lijn waarbij de politiek leider in de 2e kamer blijft. Dat versterkt het dualisme en vergroot zichtbaarheid van partijen.quote:Op maandag 23 april 2012 00:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar je ziet hem dus niet als minister(-president)? Want dat is meestal wel de functie die een fractieleider van een partij die meeregeert heeft.![]()
Rutte en Samson trouwens ook niet zie ik nu, waarom geen fractieleiders op ministriële functies? Strookt dat met je politieke ideologie?
Lijkt me niet goed dat een partij twee "boegbeelden" heeft, dan ontstaat er meestal een machtstrijd (zie VVD met Verdonk en Rutte). Verder moet je Rutte en Samson nog maar zo ver krijgen, misschien staan die er wel heel anders tegenover dan Pechtold (leuke man trouwens wel, verder).quote:Op maandag 23 april 2012 00:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik volg een beetje de Bolkestein lijn waarbij de politiek leider in de 2e kamer blijft. Dat versterkt het dualisme en vergroot zichtbaarheid van partijen.
Daarbij is Pechtold een typische politicus en minder een bestuurder. Een soort omgekeerde Job Cohen.
Dat is overigens ook wat Pechtold zelf iedere keer vermeld als ze hem vragen of hij nog minister wil worden
quote:Op zondag 22 april 2012 23:56 schreef Euribob het volgende:
Edith Schippers is ook de vrouw van ''de Olympische spelen naar Nederland'' hé. Beetje raar gevoel houd ik er bij haar aan over. Wie is je tweede keus daar?
Roger van Boxtel is een mooie optie.quote:Op maandag 23 april 2012 00:21 schreef Hexagon het volgende:
Een tweede keus op volksgezondheid is lastig ken weinig mensen in die wereld
Als D66 die post zou krijgen zou ik er Ursie Lambrechts of Roger van Boxtel neerzetten
Ik heb liever Rijkman Groenink op FIN, Erik Staal op VROM en Jan van Vlijmen op EZ.quote:
quote:Op maandag 23 april 2012 01:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb liever Rijkman Groenink op FIN, Erik Staal op VROM en Jan van Vlijmen op EZ..
En Nurten Albayrak natuurlijk op Immigratiequote:Op maandag 23 april 2012 01:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb liever Rijkman Groenink op FIN, Erik Staal op VROM en Jan van Vlijmen op EZ..
Ben je mal? Ehsan Jami!quote:Op maandag 23 april 2012 01:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En Nurten Albayrak natuurlijk op Immigratie
Wel een leuk idee voor een topicquote:Op maandag 23 april 2012 01:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel hier het meest rampzalige kabinet samen.
Zij dwingt 600 mensen om zich dood te roken p/jaarquote:Op maandag 23 april 2012 01:26 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan met heel veel van de hierboven genoemde namen leven, maar beslist niet met Edith Schippers, de minister van Tabak. Iemand die beleid voert zoals het hare, hoort niet te worden herbenoemd, maar moet strafrechtelijk worden vervolgd: Beleid Schippers, minister van tabak: 600 extra rokersdoden
Weg ermee; zo snel mogelijk graag.
Nee, maar haar beleid heeft wel die gevolgen. En dat beleid voert ze willens en wetens, omdat ze twee handen op één buik is met de tabakslobby.quote:Op maandag 23 april 2012 01:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zij dwingt 600 mensen om zich dood te roken p/jaar?
Ah, u wil sneller naar een samenleving toe waar 50% van de rijksuitgaven in het zorgpotje terecht komen?quote:Op maandag 23 april 2012 01:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, maar haar beleid heeft wel die gevolgen. En dat beleid voert ze willens en wetens, omdat ze twee handen op één buik is met de tabakslobby.
Maar sowieso wil ik geen VVD'er op Volksgezondheid. Het is namelijk dringend nodig om de doorgeschoten marktwerking terug te draaien. Niets iets om aan een VVD'er over te laten.
Ik wil zorgkosten beheersbaar houden door de zorg goed te organiseren en niet door te schieten in marktwerking, want dat werkt overduidelijk voor geen meter.quote:Op maandag 23 april 2012 01:35 schreef GSbrder het volgende:
Ah, u wil sneller naar een samenleving toe waar 50% van de rijksuitgaven in het zorgpotje terecht komen?
Ik beticht Schippers niet van een volksverheffend beleid, waarmee zij middels campagnes en reclames tracht het leven van de dommeren te beteren en de rokers verder uit te melken. Dit zeg ik overigens als overtuigd niet-roker.
Hoeveel marktwerking hebben we in de zorg dan, volgens jou?quote:Op maandag 23 april 2012 01:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil zorgkosten beheersbaar houden door de zorg goed te organiseren en niet door te schieten in marktwerking, want dat werkt overduidelijk voor geen meter.
O gelukkig, ze krijgt een nieuw plekje bij de overheid.quote:Op maandag 23 april 2012 01:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En Nurten Albayrak natuurlijk op Immigratie
Te veel. Maar die discussie voeren we elders wel; niet hier.quote:Op maandag 23 april 2012 01:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel marktwerking hebben we in de zorg dan, volgens jou?
nou ik dacht aan SP / Pvda / D66 / GLquote:Op zondag 22 april 2012 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Na deze rechtse rammelconstructie vol regenten wordt het tijd voor ministers die wel in deze eeuw leven.
Daarom een topicklassieker herstarten. Stel hier je ideale kabinet samen met de mensen die Nederland weer dat voorbeeldland moeten gaan maken.
Mijn favoriete kabinet Paars III D66-PvdA-VVD. Daarbij blijven Rutte, Samsom en Pechtold gewoon in de kamer
Die marktwerking is er niet , dus die kunnen we er inderdaad wel uit halenquote:Op maandag 23 april 2012 07:50 schreef OeJ het volgende:
Milieu: Thom de Graaf
Volksgezondheid: Niet zo'n bevoogdend persoon als Ab Klink hoor, met zijn rookverbod. Nee, gewoon iemand die alert is, als het nodig is, bij een griepvirus ofzo.
Iemand die de marktwerking uit de zorg wil en iemand met een idee hoe ziekenhuizen en andere zorginstellingen beter kunnen gaan functioneren.
Op naar hetvolgende rammelkabinet, want elke politici die bekent is van televisie en TK is een regent.quote:Na deze rechtse rammelconstructie vol regenten wordt het tijd voor ministers die wel in deze eeuw leven
Dit is toch wel het meest onliberale kabinet dat je kunt makenquote:Op maandag 23 april 2012 13:10 schreef Arolsen het volgende:
Mijn droomkabinet is SP-PvdA-CU-CDA links-conservatief
Minister president: Emiel Roemer (SP)
Minister van financien: Doekle Terpstra (CDA)
Minister van Volksgezondheid: Ab Klink (CDA)
Minister van Buitenlandse zaken: Harry van Bommel (SP)
Minister van binnenlandse zaken: Lodewijk Asscher (PvdA)
Minister van veiligheid: Eberhard van der Laan (PvdA)
Minister van Immigratie en integratie: Andre Rouvoet (CU)
Minister van defensie: Joel Voordewind (CU)
Minister van Infrastructuur en Milieu: Tiny Kox (SP)
Minister van sociale zaken en werkgelegenheid: Paul Kalma (PvdA)
Minister van Onderwijs: Ruth Peetoom (CDA)
Minister van Economische zaken: Ewout Irrgang (SP)
D66 en GroenLinks gaan niet met de sp.quote:
Welk ministerie?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:26 schreef Mederiacvm het volgende:
Voor het ministerie wil ik Tjibbe Joustra nog voorstellen.
Sorry, ministerie van veiligheidquote:
Dat zullen bijzondere biologielessen worden. Serieus nemen van het scheppingsverhaal en de volledige afwezigheid van seksuele voorlichting.quote:Op maandag 23 april 2012 14:32 schreef Geelman het volgende:
Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: v/d Staaij
Die slapjanus aan het roer en de veiligheid van Nederland kan je op straat gooienquote:Op maandag 23 april 2012 13:10 schreef Arolsen het volgende:
Mijn droomkabinet is SP-PvdA-CU-CDA links-conservatief
Minister president: Emiel Roemer (SP)
Minister van financien: Doekle Terpstra (CDA)
Minister van Volksgezondheid: Ab Klink (CDA)
Minister van Buitenlandse zaken: Harry van Bommel (SP)
Minister van binnenlandse zaken: Lodewijk Asscher (PvdA)
Minister van veiligheid: Eberhard van der Laan (PvdA)
Minister van Immigratie en integratie: Andre Rouvoet (CU)
Minister van defensie: Joel Voordewind (CU)
Minister van Infrastructuur en Milieu: Tiny Kox (SP)
Minister van sociale zaken en werkgelegenheid: Paul Kalma (PvdA)
Minister van Onderwijs: Ruth Peetoom (CDA)
Minister van Economische zaken: Ewout Irrgang (SP)
Hoezo slapjanus? Op Koninginnedag worden er boetes uitgedeeld voor openbare dronkenschap, de ambulance mag je zelf betalen bij comazuipen (is een idee, weet niet of dat er al door is) en het 538-feest is verboden. Noem dat maar halve maatregelen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Die slapjanus aan het roer en de veiligheid van Nederland kan je op straat gooien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |