abonnement Unibet Coolblue
pi_112575528
Wat zou je dan? Ik kan 3 koppels volgend schooljaar plaatsen bij een bepaalde instelling waar ze hun profielwerkstuk (6V) kunnen plaatsen. Omdat de plaatsen opeens open gaan is er haast bij om deze 3 koppels te selecteren. Normaal reageren er maar een paar leerlingen, nu heb ik al 7 of 8 koppels die willen. Op basis van motivatie gaat niet vanwege de tijd (een brief duurt te lang, maandag moeten we al) en op cijfers vind ik zelf een beetje te zwart wit, iemand die een 6,5 staat kan even gemotiveerd zijn als iemand die een 7,5 staat voor mijn vak.

Ik heb zelf wel een voorkeur voor 3 koppels (uit deze 7/8) op basis van werkhouding en inzet. Maar het enige wat ik me kon bedenken is een loting, gewoon lootjes. Maar weet iemand misschien een slimmere manier om dit luxe probleem te tackelen?
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:59:02 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112575737
Een wedstrijdje organiseren? Schriftelijk vragen stellen die ze met een hiervoor relevante voorbereiding kunnen oplossen. De zwakste van de 6 koppel je met de beste van de 6 enz.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_112576100
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een wedstrijdje organiseren? Schriftelijk vragen stellen die ze met een hiervoor relevante voorbereiding kunnen oplossen. De zwakste van de 6 koppel je met de beste van de 6 enz.
Ja, zou kunnen, alleen is de tijd nu wat in mijn nadeel, maar geen verkeerde optie
pi_112580468
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:27 schreef Descendent het volgende:
Een tweede tijdelijke verlenging; mag dat? (vragen ik en veel van mijn collega's ons af? )
Dus: contract; tijd verlenging (na een jaar) en dan weer tijdelijke verlenging (na een jaar)
CAO is niet heel erg duidelijk daarover. :{
Ik denk dat het niet mag. Ik heb zelf na een jaarcontract een tweede jaarcontract gekregen, maar daarna moeten ze volgens mij toch echt kiezen, vast of laten gaan..
pi_112582465
quote:
In de cao is bepaald dat iemand die
gedurende een periode van 36 maanden in
tijdelijke dienst is geweest bij dezelfde
werkgever, zonder daarin een onderbreking
van meer dan drie maanden, na deze 36
maanden recht heeft op een vaste aanstelling.
De vaste aanstelling geldt voor de
betrekkingsomvang van de op dat moment
geldende arbeidsovereenkomst. Let wel, de
36 maanden moeten overschreden worden.
Het is daarbij niet erg om gedurende de
36 maanden op verschillende scholen te
hebben gewerkt, mits dat telkens bij dezelfde
onderwijswerkgever (bevoegd gezag) was.
Aldus de site van de AOB.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_112692288
Een van mijn stagiaires is aangenomen bij de concurrent. Op onze school had hij ook gesolliciteerd maar geen reactie gehad. :') x 100
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_112745708
ja leuk he de communicatie van de schoolleiding af en toe. Wel verwachten dat het goede voorbeeld gegeven wordt, maar zelf ho maar.
En dat zeg ik na slechts 1 jaar in het onderwijs. Gaat wel snel zo die mentale aftakeling.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 11 juni 2012 @ 18:17:47 #158
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_112747043
De afdeling P&O zal daar wel een steekje hebben laten vallen.
.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:42:24 #159
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112755786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:34 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Aldus de site van de AOB.
Dus als ik t zo lees kan t wel; pas na 36 maanden moeten ze je vast in dienst nemen.....
Scholen, krimp en.... grmblgrmbl... Zou allang een vast contract moeten hebben.... maar ja. ;(
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 11 juni 2012 @ 21:45:12 #160
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112760316
Hee leuk; een vacature bij het Nuborgh College in de Veluwe!

quote:
Van de nieuwe collega verwachten wij goede didactische kwaliteiten, een collegiale houding en de bereidheid tot het verrichten van activiteiten op het gebied van leerlingbegeleiding.

Verder verwachten wij dat u lid bent van een van de protestants-christelijke kerken en dat u kerkelijk meelevend bent.
:')

Dat dit soort ..... scholen nog bestaat in Nederland..... :{w
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_112896543
Zo. 79% op de havo, 85% op het vwo. Kan nog omhoog want herkansers.

Ik geloof dat wij weer een beetje uit ons dal kruipen qua examenresultaten!
pi_112896883
Mooi, Razz!

Hier 82% op de havo en 88% op het vwo. Gelukkig niet één van mijn leerlingen gezakt op mijn vak. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_112897540
N1 tijdvak 81% Mavo (wordt 89% denken we), ook rond de 81% Havo (wordt 90% denken we) en VWO nu 76% en naar verwachting 87% na CE2.
pi_112900393
Hier 93% op cat. gymnasium, na herkansing mogelijk 97%. Maar ben persoonlijk wat minder content met het ce-gemiddelde bij mijn vak. Ik wil dat echt omhoog krijgen komende jaren. Mijn collega Frans had met zijn klas een 8,3 gemiddeld. _O_ . Jaja, luxeproblemen, ik weet het.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_112902922
Bij ons was de VWO ploeg de laatste groep die met een zogenaamde kwalificatie in 4V zomaar kon doorstromen naar het examen. Dat is inmiddels al verleden tijd, maar zeker 4 gezakten hadden met de nieuwe regels nooit examen kunnen doen. Ik ben ook ontevreden over mijn CE gemiddelde, wel binnen de bandbreedte. Volgend jaar mag ik voor het eerst 6VWO proberen na 2x 4Mavo. Mijn Scheikunde collega had een 7,3, ook een luxe als CE.
pi_112904199
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:01 schreef Hippos het volgende:
Ik ben ook ontevreden over mijn CE gemiddelde, wel binnen de bandbreedte.
Ik ben ook nog binnen de marge gebleven, dus in die zin geen probleem. Maar het moet gewoon hoger kunnen als ik kijk hoe leerlingen bij andere vakken presteren, vind ik. Het is sowieso wel interessant om te bekijken hoe je dingen beter kunt doen. Zo'n analyse van Wolf is daarbij ook wel handig.

Geen gedoe gehad met tweede correctie, mensen? Mijn tweede corrector vond dat ik 'strak en consequent' had nagekeken maar dat er wel wat puntjes bij mochten. Daarover ben ik natuurlijk niet in discussie gegaan. :+ .

Mijn tweede correctie-werk was lastiger. Iemand die bij sommige vragen heel streng en bij andere vragen juist weer heel soepel had nagekeken. Lekker zwabberen. En toen ik aangaf dat bij bepaalde leerlingen er volgens mij punten af moesten, kwam er een verhaal over dat die ene leerling zo zielig was want dyslect en de andere leerling omdat ie zo hard had geleerd en zo teleurgesteld zou zijn. Tja. Daarvoor is dus tweede correctie uitgevonden. O+ .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:37:15 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112908163
bij ons was basis/kader 100%, mavo 86 (kan nog 92 worden), havo 87 (kan nog 93 worden), vwo 67 :X kan nog wel iets omhoog. maar ja, 7 uit een klas van 25 die nu gezakt zijn in t eerste tijdvak. ze zijn met nogal wat eigendunk het examen in gegaan schijnt, hebben het hele jaar met een arrogantie door de school gelopen die écht niet paste... en nu zijn er dus een handvol op hun bek gegaan. jammer, want we hadden op beter gehoopt...
Kwak
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:53:36 #168
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_112909172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:37 schreef kwakz0r het volgende:
ze zijn met nogal wat eigendunk het examen in gegaan schijnt, hebben het hele jaar met een arrogantie door de school gelopen die écht niet paste... en nu zijn er dus een handvol op hun bek gegaan.
Net goed, toch?
.
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:04:11 #169
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_112909761
Hier vmbo 83%, verwacht wordt uiteindelijk rond de 90%.
pi_112914792
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:53 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Net goed, toch?
Je kunt je ook afvragen wat er pedagogisch gezien de afgelopen zes jaar is misgegaan als ze zoveel misplaatste arrogantie hadden. En als ze het CE onderschat hebben, was dan het SE relatief te gemakkelijk? Niet om vervelend te doen hoor, maar het is als school altijd goed om je af te vragen hoe zoiets kan, denk ik, en wat het aandeel van de school daarbij is.

Wij hadden deze week weer een ontspoord Facebook-gedoe. Verwijzingen naar genocide, en een familie die voor de deur van de school verhaal kwam halen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_112922603
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:02 schreef Aardappeltaart het volgende:
maar hoe verhoudt het loon van een eerstegraads bètadocent zich tot de andere lonen die hij/zij zou kunnen verdienen?
Het SCP heeft in 2008 berekend dat een HBO-afgestudeerde leraar gemiddeld 11% minder verdient dan de gemiddelde andere HBO-afgestudeerde. Een WO-afgestudeerde leraar verdient gemiddeld 23% minder dan zijn oud-studiegenoten.

Ik kan me voorstellen dat het verschil bij beta's groter is, omdat die buiten het onderwijs waarschijnlijk meer verdienen dan alfa's en gamma's. Maar eerstegraads beta's in het onderwijs hebben ook wel weer meer kans op LD.

Over de motivatie om docent te worden en blijven: het salaris heeft mij nooit geinteresseerd. Ik leef heel sober, heb niet veel nodig. Had dus prima nog tot m'n 67e leraar kunnen blijven. Heb veel plezier gehad van de grappige en soms ontroerende contacten met leerlingen en vond het leuk om leerlingen kennis te laten maken met het mooie vak dat ik gaf.

Maar ik merkte steeds meer dat ik uitdagingen nodig heb in de zin van 'de hersens laten kraken', terwijl de uitdagingen in het onderwijs veel meer zitten in je communicatieskills verbeteren, klassenmanagement, goede werkvormen bedenken, veel balletjes tegelijk in de lucht kunnen houden enz. Ik zoek meer naar uitdaging op de manier van 'iets ingewikkelds eerst niet snappen en later met veel moeite wel'. Dat vond ik niet in het onderwijs (sterker nog, ik heb me wild geergerd aan het oppervlakkige niveau en het hoge opendeurgehalte van de -helaas verplichte- scholingen). Daarom ben ik toch wat anders gaan doen en misschien ga ik weer lesgeven als ik die drang om zelf ingewikkelde dingen te leren niet meer zo heb. Ik vond het lesgeven erg leuk en zinvol maar had het gevoel dat ik zelf teveel stil stond.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:11:34 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112965796
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 06:32 schreef mane het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen wat er pedagogisch gezien de afgelopen zes jaar is misgegaan als ze zoveel misplaatste arrogantie hadden. En als ze het CE onderschat hebben, was dan het SE relatief te gemakkelijk? Niet om vervelend te doen hoor, maar het is als school altijd goed om je af te vragen hoe zoiets kan, denk ik, en wat het aandeel van de school daarbij is.

Wij hadden deze week weer een ontspoord Facebook-gedoe. Verwijzingen naar genocide, en een familie die voor de deur van de school verhaal kwam halen.
nou ja, dezelfde docenten hebben in de havo 0 tot 0,5 discrepantie en 89% geslaagd, met mogelijkheid tot 96%... lijkt me dat ze in het vwo niet ineens veel te makkelijk toetsen of slechter lesgeven. Er zit er vast wel eentje tussen die kwalitatief wat minder is, maar ik heb van deze collega's toch een vrij hoge pet op.

Leerlingen hebben verteld dat ze de avonden voor examens allemaal feestjes hadden, zich moed indronken, en sommigen zijn de week voor het examen op vakantie gegaan en kwamen om 8 uur 's ochtends aan van vakantie en gingen om 9 uur hun eerste examen maken. anderen kwamen ook niet opdagen bij de examentrainingen op school enzo.

Waarom ze zo arrogant zijn? ze zijn 6 jaar lang de enige vwo klas in hun jaarlaag geweest. de school is pas 10 jaar oud, en begonnen met maar 1 brugklas, toen deze kinderen op school kwamen waren ze de enige vwo klas, en zijn dat gebleven in hun jaarlaag. komend jaar en het jaar erna zijn het er twee, het jaar daarna twee of hopelijk drie...

Deze leerlingen hebben zich continu boven alles en iedereen verheven gevoeld. De discrepantie snap ik ook niet, want die was vorig jaar, met dezelfde docenten(!) gewoon goed, en nu veel te groot.
Kwak
pi_112975053
Zie ik nu pas dit topic :D

Ik doe m'n tweedegraads lerarenopleiding maatschappijleer aan de NHL in Leeuwarden. Vanaf september een heel jaar lio stage! (3 dagen lio en 2 dagen minor pedagogiek). Heb nog geen plek toegewezen gekregen, dus dat is nog afwachten :)
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_112975193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:17 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Maar ik merkte steeds meer dat ik uitdagingen nodig heb in de zin van 'de hersens laten kraken', terwijl de uitdagingen in het onderwijs veel meer zitten in je communicatieskills verbeteren, klassenmanagement, goede werkvormen bedenken, veel balletjes tegelijk in de lucht kunnen houden enz. Ik zoek meer naar uitdaging op de manier van 'iets ingewikkelds eerst niet snappen en later met veel moeite wel'. Dat vond ik niet in het onderwijs (sterker nog, ik heb me wild geergerd aan het oppervlakkige niveau en het hoge opendeurgehalte van de -helaas verplichte- scholingen). Daarom ben ik toch wat anders gaan doen en misschien ga ik weer lesgeven als ik die drang om zelf ingewikkelde dingen te leren niet meer zo heb. Ik vond het lesgeven erg leuk en zinvol maar had het gevoel dat ik zelf teveel stil stond.
Wow, je zegt echt precies wat ik altijd denk en dat terwijl ik nog maar derde jaars ben nu. Ik studeer voor docent maatschappijleer (2e graads) en ben vooral in mijn derde jaar (voorheen ook, maar nu nog meer) gaan twijfelen of ik wel het onderwijs in wil. Dit vooral omdat ik de stof veel te oppervlakkig vind en ik denk dat een ieder ander (die mijn vak niet heeft gestudeerd) dit wel kan geven.
Ik mis heel erg de diepgang op het vmbo die ik op mijn opleiding zelf wel heel erg krijg in de vakken. Ben zelf ook veel meer een persoon die theorie veel leuker vind in plaats van de vaardigheden.

Ik vind leerlingen heel leuk, mijn vak vind ik super maar of ik erin wil lesgeven weet ik niet. Eerst volgend jaar mijn lio!

Mag ik vragen wat je nu voor werk bent gaan doen en in welk vak je les gaf? (Heb de rest van het topic niet gelezen) :P
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:43:24 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112975318
maatschappijleer wordt dan ook heel vaak gegeven door mensen die er niet voor zijn opgeleid (omgeschoolde psychologen, geschiedenisdocenten, etc.). er is ook niet zo veel werk in te vinden :@ want het is mede om die reden geen tekort aan...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')