Ja, zou kunnen, alleen is de tijd nu wat in mijn nadeel, maar geen verkeerde optiequote:Op donderdag 7 juni 2012 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een wedstrijdje organiseren? Schriftelijk vragen stellen die ze met een hiervoor relevante voorbereiding kunnen oplossen. De zwakste van de 6 koppel je met de beste van de 6 enz.
Ik denk dat het niet mag. Ik heb zelf na een jaarcontract een tweede jaarcontract gekregen, maar daarna moeten ze volgens mij toch echt kiezen, vast of laten gaan..quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:27 schreef Descendent het volgende:
Een tweede tijdelijke verlenging; mag dat? (vragen ik en veel van mijn collega's ons af? )
Dus: contract; tijd verlenging (na een jaar) en dan weer tijdelijke verlenging (na een jaar)
CAO is niet heel erg duidelijk daarover.
Aldus de site van de AOB.quote:In de cao is bepaald dat iemand die
gedurende een periode van 36 maanden in
tijdelijke dienst is geweest bij dezelfde
werkgever, zonder daarin een onderbreking
van meer dan drie maanden, na deze 36
maanden recht heeft op een vaste aanstelling.
De vaste aanstelling geldt voor de
betrekkingsomvang van de op dat moment
geldende arbeidsovereenkomst. Let wel, de
36 maanden moeten overschreden worden.
Het is daarbij niet erg om gedurende de
36 maanden op verschillende scholen te
hebben gewerkt, mits dat telkens bij dezelfde
onderwijswerkgever (bevoegd gezag) was.
Dus als ik t zo lees kan t wel; pas na 36 maanden moeten ze je vast in dienst nemen.....quote:
quote:Van de nieuwe collega verwachten wij goede didactische kwaliteiten, een collegiale houding en de bereidheid tot het verrichten van activiteiten op het gebied van leerlingbegeleiding.
Verder verwachten wij dat u lid bent van een van de protestants-christelijke kerken en dat u kerkelijk meelevend bent.
Ik ben ook nog binnen de marge gebleven, dus in die zin geen probleem. Maar het moet gewoon hoger kunnen als ik kijk hoe leerlingen bij andere vakken presteren, vind ik. Het is sowieso wel interessant om te bekijken hoe je dingen beter kunt doen. Zo'n analyse van Wolf is daarbij ook wel handig.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:01 schreef Hippos het volgende:
Ik ben ook ontevreden over mijn CE gemiddelde, wel binnen de bandbreedte.
Net goed, toch?quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:37 schreef kwakz0r het volgende:
ze zijn met nogal wat eigendunk het examen in gegaan schijnt, hebben het hele jaar met een arrogantie door de school gelopen die écht niet paste... en nu zijn er dus een handvol op hun bek gegaan.
Je kunt je ook afvragen wat er pedagogisch gezien de afgelopen zes jaar is misgegaan als ze zoveel misplaatste arrogantie hadden. En als ze het CE onderschat hebben, was dan het SE relatief te gemakkelijk? Niet om vervelend te doen hoor, maar het is als school altijd goed om je af te vragen hoe zoiets kan, denk ik, en wat het aandeel van de school daarbij is.quote:
Het SCP heeft in 2008 berekend dat een HBO-afgestudeerde leraar gemiddeld 11% minder verdient dan de gemiddelde andere HBO-afgestudeerde. Een WO-afgestudeerde leraar verdient gemiddeld 23% minder dan zijn oud-studiegenoten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:02 schreef Aardappeltaart het volgende:
maar hoe verhoudt het loon van een eerstegraads bètadocent zich tot de andere lonen die hij/zij zou kunnen verdienen?
nou ja, dezelfde docenten hebben in de havo 0 tot 0,5 discrepantie en 89% geslaagd, met mogelijkheid tot 96%... lijkt me dat ze in het vwo niet ineens veel te makkelijk toetsen of slechter lesgeven. Er zit er vast wel eentje tussen die kwalitatief wat minder is, maar ik heb van deze collega's toch een vrij hoge pet op.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 06:32 schreef mane het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen wat er pedagogisch gezien de afgelopen zes jaar is misgegaan als ze zoveel misplaatste arrogantie hadden. En als ze het CE onderschat hebben, was dan het SE relatief te gemakkelijk? Niet om vervelend te doen hoor, maar het is als school altijd goed om je af te vragen hoe zoiets kan, denk ik, en wat het aandeel van de school daarbij is.
Wij hadden deze week weer een ontspoord Facebook-gedoe. Verwijzingen naar genocide, en een familie die voor de deur van de school verhaal kwam halen.
Wow, je zegt echt precies wat ik altijd denk en dat terwijl ik nog maar derde jaars ben nu. Ik studeer voor docent maatschappijleer (2e graads) en ben vooral in mijn derde jaar (voorheen ook, maar nu nog meer) gaan twijfelen of ik wel het onderwijs in wil. Dit vooral omdat ik de stof veel te oppervlakkig vind en ik denk dat een ieder ander (die mijn vak niet heeft gestudeerd) dit wel kan geven.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:17 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Maar ik merkte steeds meer dat ik uitdagingen nodig heb in de zin van 'de hersens laten kraken', terwijl de uitdagingen in het onderwijs veel meer zitten in je communicatieskills verbeteren, klassenmanagement, goede werkvormen bedenken, veel balletjes tegelijk in de lucht kunnen houden enz. Ik zoek meer naar uitdaging op de manier van 'iets ingewikkelds eerst niet snappen en later met veel moeite wel'. Dat vond ik niet in het onderwijs (sterker nog, ik heb me wild geergerd aan het oppervlakkige niveau en het hoge opendeurgehalte van de -helaas verplichte- scholingen). Daarom ben ik toch wat anders gaan doen en misschien ga ik weer lesgeven als ik die drang om zelf ingewikkelde dingen te leren niet meer zo heb. Ik vond het lesgeven erg leuk en zinvol maar had het gevoel dat ik zelf teveel stil stond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |