Ben een film/serie freak daarnaast uit verveling game ik... ben nu ook van plan om met een goeie vriend te gaan hardlopen.quote:
Dit ja! Klinkt simpel, maar je al eens aansluiten bij een club of vereniging die je aanspreekt gaat je op vele manieren helpen. Je doet aan zelfontplooiing, hebt ontspanning (beiden helpen voor rust in het hoofd) en je leert er mensen kennen met dezelfde interesses.quote:
Dit inderdaadquote:Op zondag 22 april 2012 00:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dit ja! Klinkt simpel, maar je al eens aansluiten bij een club of vereniging die je aanspreekt gaat je op vele manieren helpen. Je doet aan zelfontplooiing, hebt ontspanning (beiden helpen voor rust in het hoofd) en je leert er mensen kennen met dezelfde interesses.
Zoals je zegt klinkt simpel.quote:Op zondag 22 april 2012 00:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dit ja! Klinkt simpel, maar je al eens aansluiten bij een club of vereniging die je aanspreekt gaat je op vele manieren helpen. Je doet aan zelfontplooiing, hebt ontspanning (beiden helpen voor rust in het hoofd) en je leert er mensen kennen met dezelfde interesses.
Het enige wat hier in de buurt zit is een sportschool die ik geblokkeerd heb van me bankpas omdat ze na afmelden nogsteeds dood leuk wouden stilzwijgent verlengen.quote:Op zondag 22 april 2012 00:34 schreef rhubarbje het volgende:
Stap uit je comfort zone.
Voetbal is heus niet het enige in de buurt
verder hoor ik alleen maar een stapel excusus.
Als jij wil dat er iets veranderd moet je dat toch echt zlef doen. zorg voor momenten waar je andere ontmoet (cursus, clubje etc) en ga op zoek naar meer vrienden. Maar werk ook aan jezelf: je zelfvertrouwen en identiteit etc
Zodat je leven de grote ommekeer krijgt en alles lekker gaat. Ik kan je vertellen: zo werkt het nietquote:Op zondag 22 april 2012 00:40 schreef MichaelH26 het volgende:
ik probeer zelf aan een auto te komen om uit huis te gaan werk te kunnen zoeken verder dan het boere gat waar ik zit. Waar ik dan vervolgens ook een andere woning kan gaan zoeken zodra ik een auto heb.
Ik weet dat niet alles in eenkeer verandert. Maar waar ik nu zit wordt ik nogsteeds om de 2 dagen geconfronteerd met problemen van mijn ouders. En in de afgelopen 5 jaar heb ik er van die 5 ruim 2 jaar lang dag en nacht tussen gezeten en gezeik over me heen gehad. en in die tussentijd heb ik nu in de afgelopen 7 maanden ook wekenlijks gezeik met de vriendin van een goeie vriend van mij.quote:Op zondag 22 april 2012 00:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Zodat je leven de grote ommekeer krijgt en alles lekker gaat. Ik kan je vertellen: zo werkt het niet
Het is stapje voor stapje, een revolutie in je leven bestaat niet.
Wat let je buiten te komen dan?quote:Op zondag 22 april 2012 00:48 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Ik weet dat niet alles in eenkeer verandert. Maar waar ik nu zit wordt ik nogsteeds om de 2 dagen geconfronteerd met problemen van mijn ouders. En in de afgelopen 5 jaar heb ik er van die 5 ruim 2 jaar lang dag en nacht tussen gezeten en gezeik over me heen gehad. en in die tussentijd heb ik nu in de afgelopen 7 maanden ook wekenlijks gezeik met de vriendin van een goeie vriend van mij.
Zolang ik hier in dit huis zit heb ik gewoon geen rust ik wordt eigenlijk dagenlijks in dit huis geconfronteerd er mee.
Zoals al gezegd: sport is niet alles. Neem een cursus Spaans, piano, tekenen, pottenbakken...etc. Verder ben je heel negatief en denk je dat er niets kan gebeuren omdat je geen auto hebt. Het zal waarschijnlijk lastiger zijn om dan werk te zoeken dat ontken ik niet, maar je komt overal met de fiets en/of het ov.quote:Op zondag 22 april 2012 00:40 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Het enige wat hier in de buurt zit is een sportschool die ik geblokkeerd heb van me bankpas omdat ze na afmelden nogsteeds dood leuk wouden stilzwijgent verlengen.
Verder een tennis baan met 1jaar + wacht tijd voor een plekje en 2 voetbal clubs.
Het is niet zo zeer dat ik erg vindt om te sporten of dingen te doen heb tijden gehad dat alles "beter" ging en ik gewoon ma-vrij werk/school had en in weekend leuke dingen ging doen.
Het is nu alleen zo van alles is tegelijk en heeft verband met elkaar.. ik probeer zelf aan een auto te komen om uit huis te gaan werk te kunnen zoeken verder dan het boere gat waar ik zit. Waar ik dan vervolgens ook een andere woning kan gaan zoeken zodra ik een auto heb.
zoek een hobby vindt ik een goeie want ik zou niet zo zeer weten waar ik naar zou moeten zoeken. film en serie kijken zijn zo beetje mijn tijdsverdrijf.quote:Op zondag 22 april 2012 00:47 schreef Xetran het volgende:
Stel je niet zo aan en zoek een hobby. Kom buiten, of zoek een baan. Je leert vanzelf mensen kennen.
de situatie is niet ideeal maar dat is ie voor zo veel mensen niet. Wat ga je nu doen dan? Wachten tot de situatie veranderd en inzeteen op 1 paard zeg maar of ga je pro actief al wat ondernemen ipv jammeren?quote:Op zondag 22 april 2012 00:48 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Ik weet dat niet alles in eenkeer verandert. Maar waar ik nu zit wordt ik nogsteeds om de 2 dagen geconfronteerd met problemen van mijn ouders. En in de afgelopen 5 jaar heb ik er van die 5 ruim 2 jaar lang dag en nacht tussen gezeten en gezeik over me heen gehad. en in die tussentijd heb ik nu in de afgelopen 7 maanden ook wekenlijks gezeik met de vriendin van een goeie vriend van mij.
Zolang ik hier in dit huis zit heb ik gewoon geen rust ik wordt eigenlijk dagenlijks in dit huis geconfronteerd er mee.
Er is inderdaad meer dan sport alleen. Ik doe zelf naast sport ook nog eens vrijwilligerswerk. Ik doe iets wat mij interesseert en ik doe het samen met andere mensen.quote:Op zondag 22 april 2012 00:43 schreef rhubarbje het volgende:
Ga fietsen of met het ov. Daar kom je in nederland ver mee hoor
en er is meer op de wereld als sport. Desnoods ga je ergens gratis stage lopen of zo
niet zo miepen
Neem morgen de trein naar de dichtsbijzijnde grotere stad. Ga eens wat wandelen door de straten, doe wat nieuwe indrukken op, maak je hoofd wat leeg, begeef je onder de mensen... Zijn kleine dingen die kunnen helpen om je cirkel te doorbreken.quote:Op zondag 22 april 2012 00:51 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
zoek een hobby vindt ik een goeie want ik zou niet zo zeer weten waar ik naar zou moeten zoeken. film en serie kijken zijn zo beetje mijn tijdsverdrijf.
Kom buiten .. het is hier een boere gat, ik ben geen uitgaans mensen af en toe zit ik gezellig bij mensen wat te drinken of ga ik langs buren maar daar houdt het mee op.
En zoek een baan makkelijker gezegt dan gedaan al 3 maanden bezig enige wat ik kon vinden is oproep kracht die nooit belt dus ook niks aan heb. zit nogsteeds te zoeken dagenlijks.
Je maakt alles je eigen probleem en vervolgens zeik je over het feit dat het je probleem is. Het is niet zo dat je geen keuze hebt he. Jij maakt de keuze om iets jouw probleem te maken. Je ouders, ja, dat is kut, maar daar zul je hard in moeten zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 00:48 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Ik ben opzoek naar een steunende schouder of iemand om echt alles mee over te praten. En eigenlijk mijn allergrootste wens uit dit huis zijn en echt een plekje van mezelf hebbenquote:Op zondag 22 april 2012 00:54 schreef AlexanderC het volgende:
TS welke verandering zou je op korte termijn willen zien?
Auto, werk, eigen huis, vrienden, aansluiting bij een club waar ze graag series kijken...en dit alles het liefst zonder buiten te komen.quote:Op zondag 22 april 2012 00:54 schreef AlexanderC het volgende:
TS welke verandering zou je op korte termijn willen zien?
Dat kun je wel vergeten. Die ga je niet vinden zonder heel veel tijd in te investeren, want dat noemen ze vrienden. Die komen niet uit de lucht vallen. En als je direct je shit bij zo iemand neerlegt denkt die ook van 'wtf is dit? ik moet die crap niet'.quote:Op zondag 22 april 2012 00:57 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Ik ben opzoek naar een steunende schouder of iemand om echt alles mee over te praten. En eigenlijk mijn allergrootste wens uit dit huis zijn en echt een plekje van mezelf hebben
jij bent TS nietquote:Op zondag 22 april 2012 00:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Auto, werk, eigen huis, vrienden, aansluiting bij een club waar ze graag series kijken...en dit alles het liefst zonder buiten te komen.
Die problemen maak ik niet mijn eigen problemen aangezien ik al 30x aan heb gegeven dat ik gewoon niks ervan wil horen en iedere keer krijgen ze dat antwoord en toch iedere keer hoor ik het omdat ze ook eens in zoveel tijd langs komen en binnen 30 minuten is er weer ruzie in huis iedere keer.quote:Op zondag 22 april 2012 00:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je maakt alles je eigen probleem en vervolgens zeik je over het feit dat het je probleem is. Het is niet zo dat je geen keuze hebt he. Jij maakt de keuze om iets jouw probleem te maken. Je ouders, ja, dat is kut, maar daar zul je hard in moeten zijn.
En de vriendin van je maat nota bene, en dan ook nog 7 fucking maanden. Vertel die teef dat ze gewoon lekker dr shit met dr vriend uit moet zoeken. Als je niet wil dat het jouw probleem is dan ís het jouw probleem ook niet.
Dat zeg ik. Je maakt die problemen je eigen probleem. Als je iets al 30x hebt aangegeven dan moet je niet doen alsof zij het niet snappen. Jij bent dan gewoon niet duidelijk genoeg. Fucking hell. Als ik iets écht duidelijk wil maken heb ik maar 1x nodig en dan is 't ook klaar.quote:Op zondag 22 april 2012 00:59 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Die problemen maak ik niet mijn eigen problemen aangezien ik al 30x aan heb gegeven dat ik gewoon niks ervan wil horen en iedere keer krijgen ze dat antwoord en toch iedere keer hoor ik het omdat ze ook eens in zoveel tijd langs komen en binnen 30 minuten is er weer ruzie in huis iedere keer.
En die vriendin heb ik al met der neus op de feiten gedrukt en die wil nu "vrienden" blijven maar ik heb gewaarschuwed zodra weer begin is meteen contact weg.
die komen allebij niet uit je computer gekropen en gaan tijd kosten. Dus nu naar bed en morgen meteen actie ondernemenquote:Op zondag 22 april 2012 00:57 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Ik ben opzoek naar een steunende schouder of iemand om echt alles mee over te praten. En eigenlijk mijn allergrootste wens uit dit huis zijn en echt een plekje van mezelf hebben
Voor werk, school, vriendenen dagenlijkse dingen kom ik gewoon buiten. Het gaat mij niet om niet naar buiten te gaan. Er is hier gewoon niks zonder uur reistijd.quote:Op zondag 22 april 2012 00:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Auto, werk, eigen huis, vrienden, aansluiting bij een club waar ze graag series kijken...en dit alles het liefst zonder buiten te komen.
dan ga je een uur reizen hequote:Op zondag 22 april 2012 01:03 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Voor werk, school, vriendenen dagenlijkse dingen kom ik gewoon buiten. Het gaat mij niet om niet naar buiten te gaan. Er is hier gewoon niks zonder uur reistijd.
Die gene waar ik 30x tegen gezegt heb is ouders. en de luisteren gewoon nooit maakt niet uit wat ik zeg. En ik ben heel duidelijk geweest maar er wordt gewoon niet geluisterd omdat ze het gewoon vertikken.quote:Op zondag 22 april 2012 01:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Je maakt die problemen je eigen probleem. Als je iets al 30x hebt aangegeven dan moet je niet doen alsof zij het niet snappen. Jij bent dan gewoon niet duidelijk genoeg. Fucking hell. Als ik iets écht duidelijk wil maken heb ik maar 1x nodig en dan is 't ook klaar.
Oh dan pas is het contact meteen weg? Dat is diezelfde vriendin van dat stel waar je al 30x hetzelfde tegen gezegd hebt?
Weet je wat jij bent? Een mietje die de verantwoordelijk voor shit graag bij anderen legt.
Maar denk je dat iedereen in een metropool woont dan?quote:Op zondag 22 april 2012 01:03 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Voor werk, school, vriendenen dagenlijkse dingen kom ik gewoon buiten. Het gaat mij niet om niet naar buiten te gaan. Er is hier gewoon niks zonder uur reistijd.
Ja, dan ga je gewoon weg he. Jezus tering gast, jij moet echt een ruggegraat krijgen man. WTF, je bent toch geen hondje wat daar zit en niet weg kan komen bij een situatie die 'm niet aan staat?quote:Op zondag 22 april 2012 01:06 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Die gene waar ik 30x tegen gezegt heb is ouders. en de luisteren gewoon nooit maakt niet uit wat ik zeg. En ik ben heel duidelijk geweest maar er wordt gewoon niet geluisterd omdat ze het gewoon vertikken.
En met die vriendin is wat ingewikkelder verhaal maar die luisterd teminste tot zo verre.
Dan ga ik een uur reizen en dan ben ik in binnen stad ?? en dan rondlopen ?? koffie op terras drinken in me uppie??quote:Op zondag 22 april 2012 01:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan ga je een uur reizen he
het is allemaal geen rocket science kerel
en was het probleem niet dat je geen vrienden en school meer hebt en meer in je leven wil dan alleen de dagelijkse dingen?
Ik ken het gevoel.quote:Op zondag 22 april 2012 00:57 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Dan kan je wel zo makkelijk zeggen dan ga je weg maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Om het huis uit te komen heb je een woning nodig. En als ik alleen dan de deur uit zou gaan begin het net zo hard weer als ik thuis ben.quote:Op zondag 22 april 2012 01:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dan ga je gewoon weg he. Jezus tering gast, jij moet echt een ruggegraat krijgen man. WTF, je bent toch geen hondje wat daar zit en niet weg kan komen bij een situatie die 'm niet aan staat?
dan stuur je ze weg of ga je zelf wegquote:Op zondag 22 april 2012 01:06 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Die gene waar ik 30x tegen gezegt heb is ouders. en de luisteren gewoon nooit maakt niet uit wat ik zeg. En ik ben heel duidelijk geweest maar er wordt gewoon niet geluisterd omdat ze het gewoon vertikken.
En met die vriendin is wat ingewikkelder verhaal maar die luisterd teminste tot zo verre.
Oke, dus, wat wil je dan met dit topic? Gaan slapen en morgen wakker worden en dan dat alles anders is? Want dat gaat niet gebeuren. De enige die iets aan deze situatie kan doen ben jij zelf. Dus of je blijft hier uitvluchten verzinnen voor alles of je doet iets, maar links om of rechts om; er is niemand die het vóór je gaat doen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:11 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Dan kan je wel zo makkelijk zeggen dan ga je weg maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Om het huis uit te komen heb je een woning nodig. En als ik alleen dan de deur uit zou gaan begin het net zo hard weer als ik thuis ben.
Het punt is ik heb dit nu al JAREN ik kan veel hebben maar eens is het teveel ik heb daarom ook niet voor niets iets van 8 maanden bij een goeie vriend gewoont omdat het niet meer te doen was.
ja waarom niet? Meer kans dat daar iets gebeurd dan thuis. En anders heb je lekker koffie op. Rn het is goed om dingen te doen die je niet gewent bent daar krijg je zelfvetrouwen van etcquote:Op zondag 22 april 2012 01:09 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Dan ga ik een uur reizen en dan ben ik in binnen stad ?? en dan rondlopen ?? koffie op terras drinken in me uppie??
Gelukkig/Herlaas ben ik niet de enige bij mij is geld ook een probleem aangezien ik nog op school zit krijg ik geen uitkering waardoor ik geen huis nog kan krijgen. En een baan krijgen gaat ook heel moeilijk merk ik.quote:Op zondag 22 april 2012 01:10 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel.
Bij mij thuis is er ook voortdurend ruzie, zelfs met mishandeling enzo. Ik had ook niemand om mee te praten... alhoewel, één vriend die ik had ontmoet via internet. Internet is tegenwoordig volgens mij een prima medium om mensen te leren kennen. Ik ben blij dat ik tenminst iemand heb om mee te praten. Verder ging ik ook naar een maatschappelijk werker om te kijken of zij mij kunnen helpen met de situatie thuis, maar zij konden niet veel doen behalve mij het advies geven om een kamer of iets dergelijks te zoeken.
Ik besefte mij, nadat er weer een ruzie was tussen mijn ouders, dat ik ècht uit huis moet, omdat wonen in zo'n situatie niet gezond is.
Met een WW-uitkering is het mij gelukt om een kamer te huren. Het is een kleine kamer, maar het is in ieder geval wat.
Dit is mijn persoonlijke verhaal.
Gastquote:Op zondag 22 april 2012 01:14 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Gelukkig/Herlaas ben ik niet de enige bij mij is geld ook een probleem aangezien ik nog op school zit krijg ik geen uitkering waardoor ik geen huis nog kan krijgen. En een baan krijgen gaat ook heel moeilijk merk ik.
bijbaan, lenen en op een crappy kamer gaan zitten dan hequote:Op zondag 22 april 2012 01:14 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Gelukkig/Herlaas ben ik niet de enige bij mij is geld ook een probleem aangezien ik nog op school zit krijg ik geen uitkering waardoor ik geen huis nog kan krijgen. En een baan krijgen gaat ook heel moeilijk merk ik.
Het is hun huis... niet mijne.quote:Op zondag 22 april 2012 01:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan stuur je ze weg of ga je zelf weg
Kun je lenen om iets kleins voor jezelf te huren? Probeer om op kamers te gaan. Kijk voor het goedkoopste wat je kunt nemen, ookal is het aan de andere kant van de wereld en neem het!quote:Op zondag 22 april 2012 01:14 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
er staat toch ook een tweede optie meneer slachtofferrol?quote:
bijbaan ... ik zeg net een baan dat ik letterlijk alles van vakken vullen tot 1 hersencel productie werk. Er is hier gewoon weinig werk.quote:Op zondag 22 april 2012 01:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
bijbaan, lenen en op een crappy kamer gaan zitten dan he
zoals de rest van de wereld dat doet
als jij je in zo'n situatie zou bevinden dan zou je je ook bekneld voelen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
er staat toch ook een tweede optie meneer slachtofferrol?
ja 26quote:Op zondag 22 april 2012 01:17 schreef Barbapapamama het volgende:
Ben je 26 jaar uit je username af te leiden ?
kan moeilijk mijn ouders uit hun eigen huis gooien? en zelf weggaan had ik net gezegt dan als ik terug kom thuis begin weer of moet een woning hebben waar ik geld voor nodig heb.quote:Op zondag 22 april 2012 01:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
er staat toch ook een tweede optie meneer slachtofferrol?
ik zat in zo'n situatie (net als veel andere die niet zo zeuren) en ja dat is kutquote:Op zondag 22 april 2012 01:19 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
als jij je in zo'n situatie zou bevinden dan zou je je ook bekneld voelen.
Ja das leuk en aardig maar jij had waarschijnlijk een baantje erbij.quote:Op zondag 22 april 2012 01:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik zat in zo'n situatie (net als veel andere die niet zo zeuren) en ja dat is kut
Dus ik ben op mijn 18 het huis uit gegaan naar een kamer van 8 m2 ipv zeuren op een forum want daar heb je niks aan
verhuis naar een plek waar wèl werk is.quote:Op zondag 22 april 2012 01:18 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
bijbaan ... ik zeg net een baan dat ik letterlijk alles van vakken vullen tot 1 hersencel productie werk. Er is hier gewoon weinig werk.
heb je een studiefinanciering of wat? je kunt extra lenen. Zie het als een investering in je toekomst. Als je verhuist naar een plek waar werk is, kun je prima de lening terugbetalen.quote:Lenen begin ik nooit aan en om te lenen heb je geld nodig wat ik niet heb
hoe kom je daarbij? Een kamer van 290 per maand is niet duur hoor.quote:En een kamer gaan zitten weet je hoe duur wel een kamer is per maand. huren is nog goedkoper.
ik voel me echt een enorme papegaai maar ga werken en/of lenenquote:Op zondag 22 april 2012 01:19 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
kan moeilijk mijn ouders uit hun eigen huis gooien? en zelf weggaan had ik net gezegt dan als ik terug kom thuis begin weer of moet een woning hebben waar ik geld voor nodig heb.
kamer huur hier in provincie utrecht ligt hoog. ik heb niks voor die prijs hier kunnen vinden en ook al zou er bewijze van spreken morgen een op staan heb ik het geld niet voor. aangezien een auto op moment belangrijker is voor een baan voor een vast inkomen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:23 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
[..]
heb je een studiefinanciering of wat? je kunt extra lenen. Zie het als een investering in je toekomst. Als je verhuist naar een plek waar werk is, kun je prima de lening terugbetalen.
[..]
hoe kom je daarbij? Een kamer van 290 per maand is niet duur hoor.
ik vind wel dat je meer begrip kunt tonen en behulpzaam kunt zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 01:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik zat in zo'n situatie (net als veel andere die niet zo zeuren) en ja dat is kut
Dus ik ben op mijn 18 het huis uit gegaan naar een kamer van 8 m2 ipv zeuren op een forum want daar heb je niks aan
Ik ging op achtientiende uit huis, op mijn eenentwintigste had ik een baby en ¤ 25quote:Op zondag 22 april 2012 01:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik heb geleent in het beginquote:Op zondag 22 april 2012 01:23 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Ja das leuk en aardig maar jij had waarschijnlijk een baantje erbij.
Gedachtenfout. Geen woning maar woonruimte, dus kamers zoeken. Natuurlijk heb je gelijk dat je daar weg moet. Maar nu moet je zolang je er woont, minder in huis zijn zonder dat je je tijd/energie/persoonlijkheid maar wat verlummelt. Dat heb je nodig om iets als een soort grens te trekken tussen jouw persoonlijke leven en hun persoonlijke leven en ook om ruggegraat te kweken. Je treft het slecht, want dit is wel de periode waarin je dit moet gaan leren. Een heleboel tieners hebben iets vergelijkbaars.quote:Op zondag 22 april 2012 01:11 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Dan kan je wel zo makkelijk zeggen dan ga je weg maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Om het huis uit te komen heb je een woning nodig. En als ik alleen dan de deur uit zou gaan begin het net zo hard weer als ik thuis ben.
Het punt is ik heb dit nu al JAREN ik kan veel hebben maar eens is het teveel ik heb daarom ook niet voor niets iets van 8 maanden bij een goeie vriend gewoont omdat het niet meer te doen was.
een auto is geen voorwaarde voor een vaste baan. Verkoop je auto, gebruik dat geld om te verhuizen waar er meer kans is op een baan en gebruik openbaar vervoer.quote:Op zondag 22 april 2012 01:25 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
kamer huur hier in provincie utrecht ligt hoog. ik heb niks voor die prijs hier kunnen vinden en ook al zou er bewijze van spreken morgen een op staan heb ik het geld niet voor. aangezien een auto op moment belangrijker is voor een baan voor een vast inkomen.
Ze kan sommige dingen misschien wat subtieler brengen akkoord, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden hoor... Ben ervan overtuigd dat ze TS een goedbedoelde en hopelijk effectieve wake up call aan t geven is...quote:Op zondag 22 april 2012 01:25 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
ik vind wel dat je meer begrip kunt tonen en behulpzaam kunt zijn.
hier ts! en hoeveel denk je dat daarvan uit de computer is komen vallen?quote:Op zondag 22 april 2012 01:25 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik ging op achtientiende uit huis, op mijn eenentwintigste had ik een baby en ¤ 25. Heb gewerkt, gestudeerd (gedoctoreerd zelfs) en dat alles met een baby, zonder partner of hulp van ouders. Heb nu een goede baan, paar diploma's en een prachtige tiener. En vooral zelfrespect, maar dat had ik al
Dus TS, het kan altijd nog erger
Lees eens... Hij heeft geen auto. En geen werk... dus waarschijnlijk ook geen inkomen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:27 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
een auto is geen voorwaarde voor een vaste baan. Verkoop je auto, gebruik dat geld om te verhuizen waar er meer kans is op een baan en gebruik openbaar vervoer.
wat voor inkomen heb je?
en ik vind dat ts wat meer kan doen en minder kan zeurenquote:Op zondag 22 april 2012 01:25 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
ik vind wel dat je meer begrip kunt tonen en behulpzaam kunt zijn.
inderdaad het werk wat ik had was zo nihiel (oproep kreacht en dan maar 1x per 2 weken gebelt worden) en dan nogsteeds dagenlijk door zoeken voor werk in tussen tijd tot zo verre..quote:Op zondag 22 april 2012 01:28 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Lees eens... Hij heeft geen auto. En geen werk... dus waarschijnlijk ook geen inkomen.
Kijk dat het goed met haar gekomen is ben ik blij om. Wil niet direct aanvallen op marie. maar als je alleenstaande ouder ben met baby heb je teminste ook recht op een uitkering ik weet is niet veel. maar je heb een inkomen. wat ik dus niet heb.quote:Op zondag 22 april 2012 01:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hier ts! en hoeveel denk je dat daarvan uit de computer is komen vallen?
krijg ik niet zolang ik op school zit. Ik zit in mijn laatste periode voor afronding van mijn opleidingquote:
Ik heb eerlijk waar nog nooit een uitkering genoten. Op zwangerschapsverlof na, na de geboorte van mijn baby, maar dat is niet echt hetzelfde... Ik werkte en studeerde tegelijk.quote:Op zondag 22 april 2012 01:34 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Kijk dat het goed met haar gekomen is ben ik blij om. Wil niet direct aanvallen op marie. maar als je alleenstaande ouder ben met baby heb je teminste ook recht op een uitkering ik weet is niet veel. maar je heb een inkomen. wat ik dus niet heb.
Ga jij het hele topic maar eens lezen voor dat je je verder uitlaat. Ik heb al genoeg concrete dingen voorgesteld aan TS en ik niet alleen. Lees de eerdere posts maar eens door.quote:Op zondag 22 april 2012 01:32 schreef AlexanderC het volgende:
Wat een stel gefrustreerde mensen hier. In plaats dat er concrete plannen worden voorgesteld...
Werken vind ik totaal niet erg, ik heb op school stage gelopen op een bedrijf waar ik gewoon als een van het bedrijf mee werkte. Nergens klachten over gehad deed goed me werk.quote:Op zondag 22 april 2012 01:36 schreef Simpel-Zat het volgende:
Michael,
Ben jij nou dyslecties én gewoon te lui om even over je post heen te lezen voordat je post of ben je gewoon te lui om even over je post heen te lezen voordat je post? Ik ben echt geen taalnazi, maar dit is gewoon tenenkrommend. Op het asociale af.
OT: je hebt de negatieve vipe Michael, je zit in de vicieuze cirkel naar beneden, je gedraagt je als een loser en mogelijke oplossingen heb je ook nog geen zin in. Ik voorspel je dat je nog dieper door het dal zult gaan de komende tijd, want jij bent nog niet toe aan het werken aan een oplossing proef ik door al je spelfouten heen.
Probeer jezelf op te rapen en aan te pakken kerel. Ff hard voor jezelf zijn, hoe moeilijk dat ook is.
Dat denk ik niet. Het effect van even een rotklap geven, zal hij thuis vaak genoeg ervaren. Je zal dus met haalbare adviezen moeten komen en niet grof uitvallen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:27 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ze kan sommige dingen misschien wat subtieler brengen akkoord, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden hoor... Ben ervan overtuigd dat ze TS een goedbedoelde en hopelijk effectieve wake up call aan t geven is...
Niet effectief gebleken.quote:Op zondag 22 april 2012 01:37 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ga jij het hele topic maar eens lezen voor dat je je verder uitlaat. Ik heb al genoeg concrete dingen voorgesteld aan TS en ik niet alleen. Lees de eerdere posts maar eens door.
er zijn echt kei veel concrete adviezen gegeven. Als de enige reactie dan meer gemekker en slappe excusus zij tja dan hoef je van de mensen hier ook geen engelen geduld te verwachten hoorquote:Op zondag 22 april 2012 01:40 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het effect van even een rotklap geven, zal hij thuis vaak genoeg ervaren. Je zal dus met haalbare adviezen moeten komen en niet grof uitvallen.
Je kan helemaal niet concluderen dat die voorstellen niet effectief gebleken zijn zonder dat de TS ze eerst eens uitprobeert hé.quote:
jij hebt gewoon niet genoeg geduld om iemand goed en effectief advies te geven.quote:Op zondag 22 april 2012 01:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
er zijn echt kei veel concrete adviezen gegeven. Als de enige reactie dan meer gemekker en slappe excusus zij tja dan hoef je van de mensen hier ook geen engelen geduld te verwachten hoor
Het is hier geen WGR, maar R&P.quote:Op zondag 22 april 2012 01:43 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Je kan helemaal niet concluderen dat die voorstellen niet effectief gebleken zijn zonder dat de TS ze eerst eens uitprobeert hé.
Zoals ik al zei sommige dingen mogen subtieler gezegd worden. Dus grof uitvallen, stond ik niet achter...en heb ik hier zelfs ook nog niet echt gelezen eerlijk gezegd. En hij zit inderdaad in een problematische thuissituatie en kan wel wat vriendschap en steun gebruiken. Maar hij komt hier advies vragen, en meegaan in die excuses gaat hem zeker niet vooruit helpen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:40 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het effect van even een rotklap geven, zal hij thuis vaak genoeg ervaren. Je zal dus met haalbare adviezen moeten komen en niet grof uitvallen.
veel kamers gaan ook via via en het is dus klote als je weinig mensen kent. ik zou wel contact willen opnemen met de bedrijf waar ik een kamer huur voor jou. zij hebben een hele bestand met woningen/kamers, misschien dat iets voor jou geschikt is. als je wil dm je me.quote:Op zondag 22 april 2012 01:45 schreef MichaelH26 het volgende:
Kijk het is leuk en aardig dat jullie precies zeggen van "ga werk zoeken" of "ga verhuizen" en ik dat alle 2 al heletijd zit te doen en gewoon niks vindt. op die 1ne oproep kracht baan na. Ik ben aan het zoeken en zal blijven zoeken net zo lang tot ik iets vindt.
@Simpel
En mijn nederlands hoef je niet af te kraken ik weet ik typ niet zuiver en dat zal mij ook een zorg zijn. Het gaat er om dat iedereen het kan lezen.
zou ik zeer op prijs stellen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:47 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
veel kamers gaan ook via via en het is dus klote als je weinig mensen kent. ik zou wel contact willen opnemen met de bedrijf waar ik een kamer huur voor jou. zij hebben een hele bestand met woningen/kamers, misschien dat iets voor jou geschikt is. als je wil dm je me.
Serieus, je bent 26 jaar en je ouders zorgen dat jij vrij en alleen in hun huis mag .Hoe haal je het in je kop om hier het slachtoffertje uit te hangen. Ik ken genoeg users die het zoveel zwaarder hebben dan jij. Ga werken en regel het zelf eens met je verwende hoofd.quote:
Precies, en eigenlijk is het nog een stukje erger dan dat. Je ziet telkens hetzelfde patroon in dit soort topics: het wordt een rollenspel. Mensen geven advies, TS ontwijkt het, mensen worden offended en gaan 4 pagina's volschrijven om TS in een hoek te drijven zodat ze hem gerechtvaardigd een mietje met slachtofferrol kunnen noemen.quote:Op zondag 22 april 2012 01:43 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
jij hebt gewoon niet genoeg geduld om iemand goed en effectief advies te geven.
Terwijl het merendeel van dit zooitje hier ergens in de marge bungelt. Het zij sociaal, het zij professioneel, het zij seksueel, etc, etc.quote:Op zondag 22 april 2012 09:37 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Precies, en eigenlijk is het nog een stukje erger dan dat. Je ziet telkens hetzelfde patroon in dit soort topics: het wordt een rollenspel. Mensen geven advies, TS ontwijkt het, mensen worden offended en gaan 4 pagina's volschrijven om TS in een hoek te drijven zodat ze hem gerechtvaardigd een mietje met slachtofferrol kunnen noemen.
Dit is op zichzelf ook weer een slachtofferrol: kijk ons eens behulpzaam advies geven en TS doet er niets mee. Als deze mensen niets meer dan het welzijn van TS voor ogen hebben, en daarvoor bereid zijn een beperkte hoeveel energie te besteden, dan houden ze na een aantal pogingen gewoon op met posten. Tijdens die pogingen zouden ze constructief blijven. In plaats daarvan zie je dat men steeds meer een rol aanneemt: de beschuldigende opvoeder, die bewijs aan het verzamelen is dat het kleine kind de adviezen niet opvolgt en alle problemen aan zichzelf te danken heeft. Daartoe worden alle wegen van excuses afgesloten, en de rol van TS sluit daar naadloos bij aan: die zoekt steeds nieuwe uitwegen. Kernpunt is om je te realiseren, dat je TS nooit gaat helpen door dit rollenspel voort te zetten. Hij wordt er niet beter van als jij erin slaagt alle excuses weg te nemen. Het enige wat je daarmee bereikt, is dat je hem definitief kunt wegzetten als 1) ondankbare hond die niets doet met jouw advies; 2) slappeling (dus minder sterk dan jij).
Dit rollenspel is gedocumenteerd en mooi beschreven in Games People Play – The Basic Hand Book of Transactional Analysis. Beide partijen zijn nodig om het in stand te houden, en beide partijen proberen er op de één of andere manier iets uit te halen. De advies-negerende partij haalt er de bevestiging uit dat zijn problemen niet oplosbaar zijn, zelfs niet door zelfbenoemde "sterke, ervaren" mensen die adviezen geven. De zelfbenoemde "sterke, ervaren" mensen met hun adviezen halen er zelfbevestiging uit dat zij hun zaakjes toch wel goed voor elkaar hebben - m.a.w. dat zij "sterk en ervaren" zijn.
Ik verwacht niet dat met deze post het hele rollenspel ophoud. Integendeel, hij zou een heel nieuw rollenspel kunnen beginnen. Doe ermee wat je wilt, maar mijn advies zou zijn: als je vindt dat TS stelselmatig adviezen negeert, houd dan gewoon per direct op met posten hier.
Mijn advies aan TS: dit hele spel is de reden dat er professionele therapeuten bestaan die getraind zijn om hier niet aan mee te doen. Je kunt bijvoorbeeld het boek R.E.T. jezelf van Jan Verhulst kopen en daarmee aan de slag gaan. Succes.
Zou dat helpen, een dergelijk boek gaan lezen?quote:-knip- Je kunt bijvoorbeeld het boek R.E.T. jezelf van Jan Verhulst kopen en daarmee aan de slag gaan. Succes.
Vast meer dan een dergelijk boek op het dak gooien.quote:Op zondag 22 april 2012 10:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zou dat helpen, een dergelijk boek gaan lezen?
Heb je wel tijdverdrijfquote:Op zondag 22 april 2012 10:58 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Vast meer dan een dergelijk boek op het dak gooien.
Ik vond het ook een dooddoener als men zegt ik kan niets als ik geen auto heb we leven niet in Amerika op het platteland of zo. Juist ook die mensen gaan vroeg of laat het huis uit...quote:Op zondag 22 april 2012 16:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
MichaelH26, rijdt er bij jou geen openbaar vervoer? Heb je geen fiets? Aangezien je zegt dat je pas iets aan je situatie kan veranderen als je een auto hebt...
Ik heb geen rijbewijs en dus geen auto, maar ik heb wel een fiets en er rijdt hier openbaar vervoer.
Ik begrijp je sowieso niet. Je bent 26 en je zit te zeuren dat je het niet leuk vindt bij je ouders, maar de meeste mensen zijn op hun 26e al járen het huis uit. Oók de mensen zonder auto, óók de mensen die het financieel niet heel breed hebben.
Er bestaat ook nog zoiets als een kleine kamer huren of anti-kraak.
Tja, ik was vóór mijn 20e het huis uit en heb ook wel baantjes gehad waarbij ik een uur (of langer) heen en een uur terug in het openbaar vervoer moest zitten (en overstappen). Natuurlijk is het altijd prettiger om een kwartiertje van je werk af te wonen, maar een uur reistijd is echt niet abnormaal.quote:Op zondag 22 april 2012 16:18 schreef Sneezeechu het volgende:
Ik vond het ook een dooddoener als men zegt ik kan niets als ik geen auto heb we leven niet in Amerika op het platteland of zo. Juist ook die mensen gaan vroeg of laat het huis uit...
Natuurlijk is dat toen ik 17 was en een tijdelijke baan had zat ik 2 uur van mijn werk af zit maar je zult wat moeten als je geld nodig hebt tenslotte woonde ik toen al op mijn eigen... Hoorde er nu eenmaal bij.quote:Op zondag 22 april 2012 16:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, ik was vóór mijn 20e het huis uit en heb ook wel baantjes gehad waarbij ik een uur (of langer) heen en een uur terug in het openbaar vervoer moest zitten (en overstappen). Natuurlijk is het altijd prettiger om een kwartiertje van je werk af te wonen, maar een uur reistijd is echt niet abnormaal.
Op mijn 3de al en op mijn 15de stond ik op straat...quote:Op zondag 22 april 2012 18:52 schreef AlexanderC het volgende:
Iedereen is hier voor hun 21e al het huis uit.![]()
Ikzelf wil al een tijdje op mezelf wonen en met veeeeel inspanning is het me nu eindelijk gelukt op mijn 23e.
Ik had het niet naar mijn zin bij mijn ouders, dus ja, toen ben ik vóór mijn 20e het huis uitgegaan. En dat was echt niet meteen de meest luxe woonruimte. Gewoon een zolderkamertje.quote:Op zondag 22 april 2012 18:52 schreef AlexanderC het volgende:
Iedereen is hier voor hun 21e al het huis uit.![]()
Ikzelf wil al een tijdje op mezelf wonen en met veeeeel inspanning is het me nu eindelijk gelukt op mijn 23e.
Nee. Het toepassen wel.quote:Op zondag 22 april 2012 10:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zou dat helpen, een dergelijk boek gaan lezen?
Zo is het leven... Lang verhaal maar goed 15 jaar dak & thuisloos binnen een jaar mijn eigen hokje geregeld het kan gewoon maar dan moet je willen!quote:
Ja, en bezienswaardigheden bezoeken, naar de bioscoop, winkelen, ETC ETC.quote:Op zondag 22 april 2012 01:09 schreef MichaelH26 het volgende:
[..]
Dan ga ik een uur reizen en dan ben ik in binnen stad ?? en dan rondlopen ?? koffie op terras drinken in me uppie??
ik op mijn 26ste, toen ik een mooi huisje van de woningbouw kon krijgen. Zag het niet zitten om voor veel geld op 4x3 te gaan zitten terwijl m'n slaapkamer bij m'n ouders ook 4x3 wasquote:Op zondag 22 april 2012 19:31 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik had het niet naar mijn zin bij mijn ouders, dus ja, toen ben ik vóór mijn 20e het huis uitgegaan. En dat was echt niet meteen de meest luxe woonruimte. Gewoon een zolderkamertje.
Ja o.k., maar blijkbaar had jij het naar je zin bij je ouders, dan vind ik het anders.quote:Op maandag 23 april 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:
ik op mijn 26ste, toen ik een mooi huisje van de woningbouw kon krijgen. Zag het niet zitten om voor veel geld op 4x3 te gaan zitten terwijl m'n slaapkamer bij m'n ouders ook 4x3 was.
Normaal is dat ook zo, maar het kan moeilijk zijn als je geen inkomen en psychische problemen hebt. Er zijn zat factoren wat iemand het niet in staat maakt.quote:Op maandag 23 april 2012 13:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Mensen die het ná hun 20e niet naar hun zin hebben bij hun ouders zouden niet zo moeten zeuren, maar iets voor zichzelf moeten gaan zoeken.
Ik heb de TS nergens over psychische problemen zien schrijven, maar goed, misschien heb ik iets gemist. (Behalve dan dat hij 'depri' begint te worden omdat de situatie niet verandert, maar de term 'depri' zegt mij zo weinig.)quote:Op maandag 23 april 2012 14:05 schreef AlexanderC het volgende:
Normaal is dat ook zo, maar het kan moeilijk zijn als je geen inkomen en psychische problemen hebt. Er zijn zat factoren wat iemand het niet in staat maakt.
In mijn ogen vat jij nu ongeveer samen wat er mis is met de samenlevingquote:Op maandag 23 april 2012 16:24 schreef AlexanderC het volgende:
Ik het het over het algemeen, maar is zeker ook voor TS van toepassing.
Je gaat toch niet ontkennen dat er bepaalde factoren zijn wat iemand het niet in staat maakt om werk te vinden en uit huis te gaan? Ik ga ze niet opnoemen want ik denk dat je intelligent genoeg bent om daar zelf wat bij voor te stellen.
Dat TS niet schrijft over eventuele psychische problemen betekend niet dat ze er niet zijn. Ik ben van overtuigd dat als het thuis niet goed gaat, dat je psychische gesteldheid ook achteruit gaat.
De meeste vermoedelijke redenen van anderen in dit topic waarom TS in zijn situatie zit vind ik zó kortzichtig.
Naja, dat is jouw beeld van de ontwikkeling in de samenleving. Ik heb het meer over een specifiek geval.quote:Op maandag 23 april 2012 16:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In mijn ogen vat jij nu ongeveer samen wat er mis is met de samenleving
Als het niet mee zit en je komt zelf niet van je kont af dan is er vast iets aan de hand! Laten we met google er zelf een pddnos label op plakken of zo
en ons daarna collectief afvragen waarom er toch zoveel meer mensen een psychische stoornis hebben dan 50 jaar geleden
Soms moet je gewoon een paar ballen kweken en wat beslissingen nemen en er wat voor gaan doen
bijvoorbeeld een vervelende bijbaan of wonen in een mini hok
Wat voor begeleiding? we moeten dus iedereen die het zelf niet redt in de meest basic dingen maar massaal bij het handje nemen?quote:Op maandag 23 april 2012 16:35 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Naja, dat is jouw beeld van de ontwikkeling in de samenleving. Ik heb het meer over een specifiek geval.
Ik ben zeker voor begeleiding van mensen zoals TS, omdat die het duidelijk nodig hebben. Iemand afkraken hoe lamlendig hij wel niet is vind ik niet echt goeie begeleiding. Het kan beter op een andere manier benaderd kunnen worden.
Iemand confronteren met zijn eigen lamlendigheid is misschien wel goed voor TS. Allemaal mee lullen hoe zielig hij wel niet is gaat ook niet werken. Sommige mensen hebben gewoon af en toe een goede schop onder hun kont nodig.quote:Op maandag 23 april 2012 16:35 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Naja, dat is jouw beeld van de ontwikkeling in de samenleving. Ik heb het meer over een specifiek geval.
Ik ben zeker voor begeleiding van mensen zoals TS, omdat die het duidelijk nodig hebben. Iemand afkraken hoe lamlendig hij wel niet is vind ik niet echt goeie begeleiding. Het kan beter op een andere manier benaderd kunnen worden.
En denk je dat de meeste mensen die jong uit huis gaan (omdat ze het bij hun ouders niet meer naar hun zin hebben) zo'n geweldige psychische gesteldheid hebben?quote:Op maandag 23 april 2012 16:24 schreef AlexanderC het volgende:
Ik het het over het algemeen, maar is zeker ook voor TS van toepassing.
Je gaat toch niet ontkennen dat er bepaalde factoren zijn wat iemand het niet in staat maakt om werk te vinden en uit huis te gaan? Ik ga ze niet opnoemen want ik denk dat je intelligent genoeg bent om daar zelf wat bij voor te stellen.
In mijn geval is het dat ik waarschijnlijk autistisch ben waardoor ik geen baan kan behouden. Heb nu een uitkering en daarmee ben ik in staat geweest om een kleine kamer te huren. Als ik geen uitkering had was dat mij niet gelukt.
Dat TS niet schrijft over eventuele psychische problemen betekend niet dat ze er niet zijn. Ik ben van overtuigd dat als het thuis niet goed gaat, dat je psychische gesteldheid ook achteruit gaat.
De meeste vermoedelijke redenen van anderen in dit topic waarom TS in zijn situatie zit vind ik zó kortzichtig.
Hoe had jij het dan aangepakt als jij rhubarbje was? Welke woorden had je gebruikt om hem een 'schop onder zijn kont' te geven?quote:Op maandag 23 april 2012 16:35 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Maarja, ieder zijn eigen mening.
Het is niet zo extreem zoals jij het doet voordoen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Wat voor begeleiding? we moeten dus iedereen die het zelf niet redt in de meest basic dingen maar massaal bij het handje nemen?
Misschien is dit het enigste waarin de persoon geholpen moet worden en lukt het daarna prima. Dat zou heel goed kunnen. Jij gaat uit van een doemscenario, vind ik. En áls hij naarna nog hulp noudig zou moeten hebben bij dingen, so what?quote:En als het hem nu al niet lukt in simpele dingen hoe is dat dan over 10/20 jaar?
Sorry maar zo kweek je wel echt een volk van schapen
Is ook wel zo, maar wat als dat niet de juiste benadering voor bepaalde specifieke mensen is? Wat als het bij bepaalde mensen juist averechts werkt?quote:Op maandag 23 april 2012 16:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Iemand confronteren met zijn eigen lamlendigheid is misschien wel goed voor TS.
Nee, tuurlijk niet. Dat hoeft je ook niet te doen. Wel begrip en erkenning voor zijn situatie en dat gemoedstoestand niet blijven voeden want daar bereik je niks mee.quote:Allemaal mee lullen hoe zielig hij wel niet is gaat ook niet werken.
Je hebt hebt heel veel variaties van psychische problemen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En denk je dat de meeste mensen die jong uit huis gaan (omdat ze het bij hun ouders niet meer naar hun zin hebben) zo'n geweldige psychische gesteldheid hebben?
Dezelfde woorden.quote:Op maandag 23 april 2012 16:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe had jij het dan aangepakt als jij rhubarbje was? Welke woorden had je gebruikt om hem een 'schop onder zijn kont' te geven?
Persoonlijk heb ik meer moeite met de eerste keer, dan moet je meestal nog wat gevoel krijgen voor de groep en voel je je meestal nog wat de vreemde eend in de bijt. zou jij dat voor mij kunnen overnemen, dan neem ik het over bij de tweede keer. Dat gaat meestal al stukken beterquote:Op maandag 23 april 2012 16:48 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind het overigens erg treurig dat TS radeloos is, om advies vraagt, en dat advies in de wind slaat.
Wil je dan wel echt advies vraag ik me af.
PS: Als bepaalde dingen 'moeilijk' zijn wil ik ze wel voor je doen. Zoals je inschrijven bij een sportvereniging oid.
Ik kan TS wel helpen met een voorstelrondje en zijn openingsspeech schrijven?quote:Op maandag 23 april 2012 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik meer moeite met de eerste keer, dan moet je meestal nog wat gevoel krijgen voor de groep en voel je je meestal nog wat de vreemde eend in de bijt. zou jij dat voor mij kunnen overnemen, dan neem ik het over bij de tweede keer. Dat gaat meestal al stukken beter
Nee, tuurlijk niet. Dat hoeft ook niet. Wel begrip en erkenning voor zijn situatie, maar dat gemoedstoestand niet blijven voeden want daar bereik je niks mee.quote:Op maandag 23 april 2012 16:51 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Het is niet zo extreem zoals jij het doet voordoen.
Begeleiding in het uitkomen van de situatie. Dat is niet zo heel gek hoor...
Wat voor de een basic is voor de een, kan voor een ander heel moeilijk zijn. Ik ben niet voor een samenleving waarin, als je het niet red maar weg kunt rotten.
[..]
Misschien is dit het enigste waarin de persoon geholpen moet worden en lukt het daarna prima. Dat zou heel goed kunnen. Jij gaat uit van een doemscenario, vind ik. En áls hij naarna nog hulp noudig zou moeten hebben bij dingen, so what?
[..]
Is ook wel zo, maar wat als dat niet de juiste benadering voor bepaalde specifieke mensen is? Wat als het bij bepaalde mensen juist averechts werkt?
Ik denk wel dat je iets flexibeler kunt zijn bij het adviseren van anderen, in plaats van te overtuigd te zijn van jouw aanpak en te zeggen: "als mijn aanpak niet werkt, dan moet het wel aan de ander liggen".
Allemaal mee lullen hoe zielig hij wel niet is gaat ook niet werken.
Dat lijkt me heel sociaal van je, ik zeg doenquote:Op maandag 23 april 2012 16:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kan TS wel helpen met een voorstelrondje en zijn openingsspeech schrijven?
En vooral het excuus van: "Ik heb geen auto en de dichtsbijzijnde stad is een uur reizen."quote:Op maandag 23 april 2012 16:54 schreef rhubarbje het volgende:
daarna komt ie na elke post met een lame excuus
tja dan houdt het wel een keer op hoor en ligt het toch echt aan jezelf
Nee, niet massaal voor basic maar wel degelijk in crusiale situaties zodat ze vooruit kunnen ipv blijven gevangen zitten in samenhangende factoren die ons niets aan gaan.quote:Op maandag 23 april 2012 16:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Wat voor begeleiding? we moeten dus iedereen die het zelf niet redt in de meest basic dingen maar massaal bij het handje nemen?
En als het hem nu al niet lukt in simpele dingen hoe is dat dan over 10/20 jaar?
Sorry maar zo kweek je wel echt een volk van schapen
Op grond van wat hij schreef, zie ik geen zieligheid. Niet bij hem en niet bij degenen die hem uitvoerbare tips proberen te geven.quote:Op maandag 23 april 2012 16:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Iemand confronteren met zijn eigen lamlendigheid is misschien wel goed voor TS. Allemaal mee lullen hoe zielig hij wel niet is gaat ook niet werken. Sommige mensen hebben gewoon af en toe een goede schop onder hun kont nodig.
Vragen staat vrij en antwoord geven ook.quote:Op maandag 23 april 2012 16:48 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind het overigens erg treurig dat TS radeloos is, om advies vraagt, en dat advies in de wind slaat.
Wil je dan wel echt advies vraag ik me af.
PS: Als bepaalde dingen 'moeilijk' zijn wil ik ze wel voor je doen. Zoals je inschrijven bij een sportvereniging oid.
Nou als je weg wil kom je wel weg kan ik je vertellen en dat zonder auto...quote:Op maandag 23 april 2012 21:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Vragen staat vrij en antwoord geven ook.
Advies vragen staat vrij, advies geven ook, advies opvolgen in het geheel niet, wij adviseren allen vrijblijvend.
Dichtsbijzijnde stad is een uur reizen. Ik weet wel plaatsen waar je dan niet zonder eigen vervoer = auto weg kunt.
Ik vraag me serieus af welke plaatsje echt een uur verwijderd is van de dichtsbijzijnde stad, ik denk dat het schromelijk overdreven wordt. In de provincie Utrecht lijkt me dat je op de meeste plaatsen redelijk openbaar vervoer hebt, het is geen Frriesland of Limburgquote:Op maandag 23 april 2012 21:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Advies vragen staat vrij, advies geven ook, advies opvolgen is in het geheel niet verplicht, wij adviseren allen vrijblijvend.
Dichtsbijzijnde stad is een uur reizen. Ik weet wel plaatsen waar je dan niet zonder eigen vervoer = auto weg kunt.
Het is volgens de etiquetteregels van het leven wel verplicht dat je iets doet met de adviezen.quote:Op maandag 23 april 2012 21:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Advies vragen staat vrij, advies geven ook, advies opvolgen is in het geheel niet verplicht, wij adviseren allen vrijblijvend.
Dacht het niet, als jij me adviseert in de sloot te springen dan doe ik dat toch echt niet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is volgens de etiquetteregels van het leven wel verplicht dat je iets doet met de adviezen.
Als de adviezen redelijk zijn, uiteraard.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dacht het niet, als jij me adviseert in de sloot te springen dan doe ik dat toch echt niet.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als de adviezen redelijk zijn, uiteraard.
Bijvoorbeeld als je in de fik staat kan ik je best adviseren om in de sloot te springen.
Ja en? Stel dat hij nu in zo'n omgeving woont is dat misschien een beetje lastig, maar hij kan toch iets gaan zoeken in een omgeving waar het openbaar vervoer beter geregeld is?quote:Op maandag 23 april 2012 21:45 schreef Teslynd het volgende:
Ik zag dat woningkrant van de regio Utrecht waarschuwde voor woningen dat er géén winkels zijn en vrijwel geen OV is. Bijvoorbeeld twee bussen 's morgens naar de stad en 's avonds ook weer twee terug naar huis. Dat is wel minder dan een uur per auto, met de bus doe je er wel lang over door het vele stoppen.
Weet wel dat Nederland erg veramerikaanst... Of hoe je dat wil noemenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja en? Stel dat hij nu in zo'n omgeving woont is dat misschien een beetje lastig, maar hij kan toch iets gaan zoeken in een omgeving waar het openbaar vervoer beter geregeld is?
I.p.v. zoals hij zelf beweert: "Ik moet eerst een auto hebben, maar daar heb ik geen geld voor, maar zonder auto kan ik geen werk vinden/kan ik niet werken, dus ik ben zielig en ik kan hier nooit meer weg."
Pff, Nederland heeft geen woestijngebieden ofzo hoor waar je geen kant op kan.
Ik red het prima zonder.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:25 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Weet wel dat Nederland erg veramerikaanst... Of hoe je dat wil noemen![]()
Men moet een auto hebben!!!
Hee pssst, Sneezeechu bedoelde het sarcastisch.quote:
Sarcastisch bedoeld en ook wel op de zeikers die zo denken, heb geen auto meer en woon op ruim een half uur van een middelgrote stad af openbaar vervoer is redelijk te noemen [quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hee pssst, Sneezeechu bedoelde het sarcastisch.
(En/of hij doelde op die zeikerds die inderdaad zo denken.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |