abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110617151
quote:
48 gewonden door treinbotsing in Amsterdam

Laatste update: 21 april 2012 20:00 info Bekijk op de kaart

AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 48 gewonden gevallen.

Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt.

Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. Het zou gaan om een intercity en een stoptrein. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigt. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
Van de gewonden zaten er 40 in een stoptrein die volgens de NS onderweg was van Amsterdam naar Uitgeest. De anderen zaten in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeluk gebeurde tussen de stations Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal.
Locatie treinspoor nabij Westerpark, Amsterdam:

Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de stremmingen de rest van de dag duren.
Onderzoek

De twee passagierstreinen zijn frontaal op elkaar gebotst. Dat heeft een woordvoerster van de Inspectie Leefomgeving en Transport zaterdagavond gezegd.
De inspectie begint volgens haar een groot onderzoek naar de oorzaak van de aanrijding. De materiële schade is op het eerste gezicht groot, zo heeft de woordvoerster gehoord van de inspecteur die al ter plaatse is. Twee andere inspecteurs zijn nog onderweg naar de plaats van het ongeval.


Nieuwe telling:

UPDATE 22:46 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
Bron:http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.html

Eerste beelden:

Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110617164
De oefening gaat ook niet door :

http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
pi_110617187
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:
De oefening gaat ook niet door :

http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
nou dat is een mooie besparing. die is alvast in th pocket O+
pi_110617226
Werk dan ook de OP even bij. :')
pi_110617265
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:51 schreef braddofiel het volgende:
Werk dan ook de OP even bij. :')
Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijk :@

OT:

Laatste comment:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.
Casa Rossa brand? :@
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 23:52:30 #6
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110617274
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:49 schreef ddx het volgende:
De oefening gaat ook niet door :

http://www.noordhollandsd(...)unnel-gaat-niet-door
Terecht niet lijkt mij.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_110617298
Vliegtuigen hebben een zwarte doos, waarom hebben touringcars (zoals in Zwitserland) en treinen dat niet ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 23:53:24 #8
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110617306
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:52 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Soort van gedaan, maar op mijn mobiel is dat niet echt makkelijk :@

OT:

Laatste comment:

[..]

Casa Rossa brand? :@
Sorry Casa Rosso....
Maar dat is voor hier heel niet relevant ;)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_110617340
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef TLC het volgende:
Vliegtuigen hebben een zwarte doos, waarom hebben touringcars (zoals in Zwitserland) en treinen dat niet ?
Stuur een email naar de minister van veiligheid en infrastructuur (dacht dat die bij elkaar hoorden)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110617360
Het gebeurt wel laatste vaak dat er iets mis met trein, spoor, slechte onderhouden of kwaliteit.

Ennog NS laat trein ook gewoon bomvol door rijden, wat eigenlijk niet zo kan.

Er is gewoon van alles mis bij NS, Pro-rail en andere maatschappij.
Wiens precies schuld doet er niet toe.
Want hen allen samen dragen gewoon verantwoordelijk over veiligheid en kwaliteit op spoor, daarin zijn ze gewoon samen gefaald in afgelopen jaren en nu toe.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_110617372
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:53 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Sorry Casa Rosso....
Maar dat is voor hier heel niet relevant ;)
Nee klopt, maar ik wist het niet :@

Nu ff linkje bekijken :7
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110617373
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?

Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.

In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_110617458
Ik zou me er niet op voorbereiden, kans op ongeluk is zo klein dat er niet echt beste plek is.
Bij het ICE ongeluk in duitsland zat je bijvoorbeeld juist voorin beter.
pi_110617464
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef plopkweker het volgende:
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk.

Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar? :o
Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.
quote:
En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk? :o
Wil je zo graag dat er doden vallen?
pi_110617493
3,5 uur over gedaan om van Amsterdam naar Castricum te komen, normaal 25 minuten :'( moest eerst naar Duivendrecht, daarna naar Leiden en van Leiden weer naar Haarlem, allemaal stoptreinen en op Duivendrecht ben ik genaaid door een conducteur die zei dat ik via schiphol moest wat niet zo was waardoor ik ook nog een uur verneukt heb.

Verder vreselijk voor de mensen die in die treinen zaten, want dat is natuurlijk 100x erger dan een paar uurtjes extra reistijd.
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_110617506
Ik zit vaak achterin de trein, gewoon vanwege gemaktzucht(trap is vlakbij het in- en uitstappen van de trein).

Volgens mij maakt het geen donder uit waar je zit. Er kan net zo goed een vrachtwagen bij een overgang door de trein denderen.
Sowieso gebeurt een ongeluk als deze zelden... :D
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 23:59:34 #17
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_110617520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:57 schreef ddx het volgende:
Ik zou me er niet op voorbereiden, kans op ongeluk is zo klein dat er niet echt beste plek is.
Bij het ICE ongeluk in duitsland zat je bijvoorbeeld juist voorin beter.
Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.
Denk dat er niet echt een goede of slechte plaats is, maar ik persoonlijk zit dan liever midden in, en op een achteruitzitplaats :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_110617571
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?

Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.

In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
De klap is het meest neutraal, of je nu van voor of achteren word geraakt, denk ik
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110617584
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik moet zeggen dat de hele discussie interessant is die op gang is gebracht in het vorige topic.
In hoeverre kun je je hier op voorbereiden als nietsvermoedende passagier zijnde?

Ik zit altijd in de voorste coupe, gewoonte zal ik maar zeggen. Maar daar moet de klap het hardst aankomen, omdat je het dichtst bij de punt van impact bevind.

In het midden van de trein-coupes heb je de beste kans om de minste schade op te lopen?
Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.
  zondag 22 april 2012 @ 00:01:31 #20
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_110617607
De kans is net zo groot als een vliegtuig ongeluk en daar kiezen heel veel mensen uit bijgeloof toch een plekje bij de nooduitgang.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_110617631
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Denk dat je het over deze hebt Treinramp bij Eschede die was ik juist al aan het zoeken.
Denk dat er niet echt een goede of slechte plaats is, maar ik persoonlijk zit dan liever midden in, en op een achteruitzitplaats :)
Die bedoelde ik idd.
pi_110617634
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:58 schreef Light het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Als er automatisch geremd wordt, dan is dat niet halfslachtig maar gewoon vol in de ankers.

[..]

Wil je zo graag dat er doden vallen?
Daar ga ik niet eens op reageren :{
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110617698
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Een paar aanbevelingen op de site van Nico Spilt.
Ik kan alleen maar lachen om zulke bangmakerij :')
pi_110617759
Jaja, lekker laat. Kijk eens aan:

UPDATE 23:30 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.

En dit:

AMSTERDAM - Buurtbewoners die een gigantische knal hoorden, waren compleet verrast dat er twee treinen voor hun deur in Amsterdam tegen elkaar waren gebotst.

“Ik voelde de grond trillen en hoorde een knal en daarna gegil. Het was eind van de middag, ik dacht dat het een overval was. Pas toen de traumaheli’s en de ambulances aankwamen, realiseerde ik mij dat er iets op het spoor was. Dit had ik nooit verwacht”, vertelt een bewoonster van de Zaanstraat. De woonhuizen daar liggen pal aan het spoor. Herman Vormer, die op twee hoog woont, dacht zelfs aan een gasexplosie in de buurt. De passagiers die in de sprinter en de dubbeldekker zaten, hoorden piepende remmen gevolgd door een enorme knal, “waarna bijna iedereen door de coupé vloog”, vertelt Marije de Wit die van Amsterdam op weg was naar haar werk. “Ik gelukkig niet, want ik heb een keertje een deskundige op TV horen vertellen dat het veiliger is om tegen de rijrichting in te zitten. En dat doe ik sindsdien altijd. Bizar, nu ik het zo vertel.” 'Helemaal onder het bloed' “Na de klap, zag ik gebroken glas en een paar mensen helemaal onder het bloed. Eén iemand zat te schreeuwen en anderen huilden. Ik dacht ‘Oh jee, is er brand? Dan moet ik wegwezen’. Maar dat bleek gelukkig niet het geval. Ik ben de machinist gaan zoeken, maar ik hoorde dat die nog leefde. Er werd niets omgeroepen in de trein, maar de hulpdiensten waren er wel supersnel ter plaatse. Ikzelf ben gelukkig niet gewond. Wel heb ik pijn in mijn kuiten. Van de klap, gok ik.” Bij de botsing, die rond half zeven plaatsvond ter hoogte van het Amsterdamse Westerpark, raakten 136 mensen gewond, van wie 56 zwaargewond en 13 zeer ernstig gewond. De tientallen lichtgewonden werden gisteravond opgevangen op straat, op de hoek van de Adrichem- en Zaanstraat. Ene Karlijn liep verdwaasd rond met een hoofdwond die nog moest worden gehecht. "Ik heb mezelf achtergelaten in de trein," stamelde ze. 'Geen duidelijkheid' Een andere passagier, ook met een nog niet gehechte hoofdwond: “Ik heb een gat in mijn hoofd en wil naar huis. Maar het moet gehecht worden en ik mag niet weg, maar niemand weet iets of geeft duidelijkheid. Ik zit hier al twee uur en heb het stervenskoud”, vertelde ze geïrriteerd. Later werden en dekens en folie aan de lichtgewonden treinpassagiers uitgedeeld. Voor enkele familieleden was het tot laat op de avond onduidelijk wat er met hun geliefden was gebeurd omdat zij geen telefonisch contact konden krijgen en het vermoeden bestond dat zij zich in een van de ramptreinen bevonden.

Bericht van de burgermeester:

AMSTERDAM - Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam is zaterdagavond op de plek waar twee passagierstreinen op elkaar botsten. Dat meldde een woordvoerder van de gemeente.

Hij bezoekt daar de locaties die zijn ingericht om passagiers uit de treinen op te vangen. Volgens de woordvoerder spreekt Van der Laan daar met de slachtoffers. De burgemeester geeft later een verklaring, aldus de woordvoerder. De gemeente Amsterdam heeft een telefoonnummer geopend voor mensen die vragen over het ongeval hebben: 020 - 25 39 200. De spoorwegpolitie doet momenteel onderzoek naar de oorzaak van de treinbotsing. Ook onderzoekers van twee andere instanties zijn ter plaatse. Als de eerste onderzoeken klaar zijn, kunnen de treinen worden weggehaald.

Bron: telegraaf
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  zondag 22 april 2012 @ 00:05:36 #25
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110617771
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef iBenny het volgende:
Ik zit vaak achterin de trein, gewoon vanwege gemaktzucht(trap is vlakbij het in- en uitstappen van de trein).

Volgens mij maakt het geen donder uit waar je zit. Er kan net zo goed een vrachtwagen bij een overgang door de trein denderen.
Sowieso gebeurt een ongeluk als deze zelden... :D
ik meestal voorin of in het midden
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteorod: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')