Jaja, lekker laat. Kijk eens aan:
UPDATE 23:30 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
En dit:
AMSTERDAM - Buurtbewoners die een gigantische knal hoorden, waren compleet verrast dat er twee treinen voor hun deur in Amsterdam tegen elkaar waren gebotst.
“Ik voelde de grond trillen en hoorde een knal en daarna gegil. Het was eind van de middag, ik dacht dat het een overval was. Pas toen de traumaheli’s en de ambulances aankwamen, realiseerde ik mij dat er iets op het spoor was. Dit had ik nooit verwacht”, vertelt een bewoonster van de Zaanstraat. De woonhuizen daar liggen pal aan het spoor. Herman Vormer, die op twee hoog woont, dacht zelfs aan een gasexplosie in de buurt. De passagiers die in de sprinter en de dubbeldekker zaten, hoorden piepende remmen gevolgd door een enorme knal, “waarna bijna iedereen door de coupé vloog”, vertelt Marije de Wit die van Amsterdam op weg was naar haar werk. “Ik gelukkig niet, want ik heb een keertje een deskundige op TV horen vertellen dat het veiliger is om tegen de rijrichting in te zitten. En dat doe ik sindsdien altijd. Bizar, nu ik het zo vertel.” 'Helemaal onder het bloed' “Na de klap, zag ik gebroken glas en een paar mensen helemaal onder het bloed. Eén iemand zat te schreeuwen en anderen huilden. Ik dacht ‘Oh jee, is er brand? Dan moet ik wegwezen’. Maar dat bleek gelukkig niet het geval. Ik ben de machinist gaan zoeken, maar ik hoorde dat die nog leefde. Er werd niets omgeroepen in de trein, maar de hulpdiensten waren er wel supersnel ter plaatse. Ikzelf ben gelukkig niet gewond. Wel heb ik pijn in mijn kuiten. Van de klap, gok ik.” Bij de botsing, die rond half zeven plaatsvond ter hoogte van het Amsterdamse Westerpark, raakten 136 mensen gewond, van wie 56 zwaargewond en 13 zeer ernstig gewond. De tientallen lichtgewonden werden gisteravond opgevangen op straat, op de hoek van de Adrichem- en Zaanstraat. Ene Karlijn liep verdwaasd rond met een hoofdwond die nog moest worden gehecht. "Ik heb mezelf achtergelaten in de trein," stamelde ze. 'Geen duidelijkheid' Een andere passagier, ook met een nog niet gehechte hoofdwond: “Ik heb een gat in mijn hoofd en wil naar huis. Maar het moet gehecht worden en ik mag niet weg, maar niemand weet iets of geeft duidelijkheid. Ik zit hier al twee uur en heb het stervenskoud”, vertelde ze geïrriteerd. Later werden en dekens en folie aan de lichtgewonden treinpassagiers uitgedeeld. Voor enkele familieleden was het tot laat op de avond onduidelijk wat er met hun geliefden was gebeurd omdat zij geen telefonisch contact konden krijgen en het vermoeden bestond dat zij zich in een van de ramptreinen bevonden.
Bericht van de burgermeester:
AMSTERDAM - Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam is zaterdagavond op de plek waar twee passagierstreinen op elkaar botsten. Dat meldde een woordvoerder van de gemeente.
Hij bezoekt daar de locaties die zijn ingericht om passagiers uit de treinen op te vangen. Volgens de woordvoerder spreekt Van der Laan daar met de slachtoffers. De burgemeester geeft later een verklaring, aldus de woordvoerder. De gemeente Amsterdam heeft een telefoonnummer geopend voor mensen die vragen over het ongeval hebben: 020 - 25 39 200. De spoorwegpolitie doet momenteel onderzoek naar de oorzaak van de treinbotsing. Ook onderzoekers van twee andere instanties zijn ter plaatse. Als de eerste onderzoeken klaar zijn, kunnen de treinen worden weggehaald.
Bron: telegraaf
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende::W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:Kudo's voor deze TS +1 positieve note.