quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
1-0 winnen door een eigen goal mag ook hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik zie Twente geen doelpunt meer maken eigenlijk
Wie van Twente gaat er een eigen doelpunt maken danquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
1-0 winnen door een eigen goal mag ook hoor
Twente is kut, dus ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:17 schreef honkeytonk het volgende:
Hoe gaat het? Ik weet alleen de stand tot nu toe. Is dat terecht? Bijzonderheden?
Bramatischquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:17 schreef honkeytonk het volgende:
Hoe gaat het? Ik weet alleen de stand tot nu toe. Is dat terecht? Bijzonderheden?
Over een paar minuten mag het, dan komt studio sportquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik krijg zin om deze slappe hap maar gewoon uit te zetten
Toen speelden ze niet tegen Excelsiorquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef June. het volgende:
Ik verwacht 1-0, net in de laatste minuten een goal voor excelsior. Net als vorige week. Bah.
Ik betrapte mezelf erop dat ik al 7 minuten nieuwsuur aan het kijken was.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik betrap me erop dat ik denk fluit maar af, het is niks en het wordt ook niksquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:20 schreef Opaas het volgende:
[..]
Ik betrapte mezelf erop dat ik al 7 minuten nieuwsuur aan het kijken was.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef Opaas het volgende:
Pietertje! Dat is de tweede keer in 2 minuten dat je een zwakke voorzet geeft.:/
Normaal wel hoor, maar in zon hoogstaand duel tegen een topclub die europa ingaat en op kunstgras lukt het nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Mama_Mia het volgende:
Chadli kan niet eens een tegenstander passeren
Absoluutquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:31 schreef Frutsel het volgende:
Ajax walst over Twente heen als dit de vorm van volgende week is
Dit seizoen heeft hij dat echt nog niet laten zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Normaal wel hoor, maar in zon hoogstaand duel tegen een topclub die europa ingaat en op kunstgras lukt het niet
Volgens mij moet je je sarcasme-detector repareren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dit seizoen heeft hij dat echt nog niet laten zien
Gewoon doen. Heb ik ook gedaanquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hij is half sarcastische...hij onderkent dat Chadli slecht is maar normaal beter...quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:33 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je sarcasme-dertector repareren.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
Zijn jullie nou eigenlijk blij met zo'n overwinning?
Waarom zou je als supporter van Twente niet blij zijn met een overwinning?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
Met de overwinning wel, met het spel absoluut niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
Homoquote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Met de overwinning wel, met het spel absoluut niet.
Extreem lelijke overwinning. Maar ja, vorige week was het gelijkspel ook achterlijk. Past wel in de serie van wedstrijden waar Twente mee bezig is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
quote:
Onterecht moet je het niet noemen. Hooguit onverdiendquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:38 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Het is niet verdiend, maar als supporter ben je altijd blij als je team wint, hoe onterecht ook.
dat zeg ik tochquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Onterecht moet je het niet noemen. Hooguit onverdiend
Oh sorry, ben in de warquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
dat zeg ik tochik zeg alleen verder dat je altijd blij bent als je wint, hoe onterecht of onverdiend het is.
Dit plaatje is misleidend. Er staan 2 schalen opquote:
Laat me raden, je was zo blij dat we gewonnen hadden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:45 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Oh sorry, ben in de war
[..]
Dit plaatje is misleidend. Er staan 2 schalen op
Het zal ongetwijfeld slaapverwekkend zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef Ties02 het volgende:
Benieuwd wat steve er allemaal uit gaat gooien
Ik staat van euforie. Zo intens blij was ik met dat late doelpunt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:45 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Laat me raden, je was zo blij dat we gewonnen hadden?
En wat dacht je van de Johan Cruyff-schaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik staat van euforie. Zo intens blij was ik met dat late doelpunt.Alles om Rotterdam te fucken he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Ik ben zijn clicheteksen meer dan zat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef Ties02 het volgende:
Benieuwd wat steve er allemaal uit gaat gooien
clean sheet, dat was toch het belangrijkste?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ben zijn clicheteksen meer dan zat.
Overkill aan sarcasme in dezequote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef Gramulanion het volgende:
Geweldige overwinning, gefeliciteerd.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef Gramulanion het volgende:
Geweldige overwinning, gefeliciteerd.
Die penal had sowieso gegeven moeten worden, dan had je een hele andere pot die misschien wel in 0-3 was geëindigd. Of 1-1 natuurlijk, gezien het spelbeeld van Twente sinds PSV-uitquote:Op zondag 22 april 2012 01:38 schreef -AnneX- het volgende:
Had het trouwens 0-2 moeten zijn? (Brama, pen.?)
Wat een enorme prijzenkast man, misschien moet Joop maar een extra gebouw neerzetten om al die prijzen neer te zetten.quote:
En er mist daar nog een beker en JC-schaal uit 2011, ze mogen de parkeerplaatsen wel ombouwen tot prijzenkastquote:Op zondag 22 april 2012 19:22 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wat een enorme prijzenkast man, misschien moet Joop maar een extra gebouw neerzetten om al die prijzen neer te zetten.
morgenavond maar een kijken nemenquote:Toegang
Supporters hebben via de ingangen K, J en I toegang tot De Grolsch Veste.
quote:Er komen is eenvoudiger dan er blijven. FC Twente komt met de stelling over het bereiken van de top dit seizoen keihard in aanraking. Hoe hoog het verwachtingspatroon in tukkerland inmiddels is, vond de kampioen van 2010 zaterdag uit in Rotterdam.
Na de gelukkige 0-1 zege in de slotminuut bij Exceslior liepen de spelers van Twente naar het uitvak om de meegereisde supporters te bedanken. Daar aangekomen werden zij getrakteerd op wegwerpgebaren. Tot ontsteltenis van Dwight Tiendalli.
"Dat vond ik nergens op slaan. We weten, dat we niet in een beste vorm steken, maar we hebben wel keihard gewerkt. Ik vind dat zo'n actie ook helemaal niet past bij onze supporters, want meestal staan ze achter ons", aldus de back in De Telegraaf.
Het oh zo nuchtere en trotse publiek krijgt joodse trekjes. Dat dit kan.quote:
Er was tegen Excelsior weinig om trots op te zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het oh zo nuchtere en trotse publiek krijgt joodse trekjes. Dat dit kan.
Dat ze keihard hebben gewerkt vind ik onzin. Dit is niet alleen een vormcrisis maar ook een mentaliteitskwestie.quote:
Uit zal dat niet gauw gebeuren bij Ajax, de mensen die meereizen kan je toch wel in de categorie echte supporters plaatsenquote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het oh zo nuchtere en trotse publiek krijgt joodse trekjes. Dat dit kan.
Je mist een KNVB beker en Johan Cruijff schaal, of het is een oud plaatje.quote:
Precies. Keihard gewerkt, laat me niet lachenquote:Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat ze keihard hebben gewerkt vind ik onzin. Dit is niet alleen een vormcrisis maar ook een mentaliteitskwestie.
Dit.quote:Op maandag 23 april 2012 14:08 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Precies. Keihard gewerkt, laat me niet lachen
quote:De selectie van FC Twente begint vandaag aan een speciaal trainingskamp. Trainer Steve McClaren neemt zijn spelers mee naar het plaatsje Delden.
In het seizoen 2009/2010 vertrok McClaren & co in de beslissende fase van het seizoen ook richting Delden. Destijds met succes, want de tukkers veroverden de tot op heden enige landstitel in de historie.
FC Twente ontvangt zondag koploper Ajax. De ploeg van McClaren heeft het vizier in de laatste drie duels vooral gericht op de tweede plek.
Vraag ik me ook af, niet eens door RTV Oost?quote:Op maandag 23 april 2012 17:35 schreef -AnneX- het volgende:
Hey, die kampioenswedstrijd van de Jeugd.. wordt die nog ergens uitgezonden ofzo?
lawl z,on kamp gaat het verschil niet maken. wat wel het verschil maakte was de heer Ruizquote:Op maandag 23 april 2012 14:28 schreef Tarado het volgende:
ma 23 apr 2012, 11:55
FC Twente op speciaal kamp
Van onze Telesportredactie
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och jee. Hou je kinderen maar van straat af als Patje weer gereden heeft na het feestje.quote:
quote:Op maandag 23 april 2012 23:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Och jee. Hou je kinderen maar van straat af als Patje weer gereden heeft na het feestje.
Toen Joop Tadic vastlegde, had ik al zo'n vermoeden dat hij een deal voor Chadli gereed had.quote:'Benfica zet in op dubbelslag Chadli-Mihaylov'
FC Twente raakt in de zomer mogelijk twee sterkhouders kwijt aan Benfica. De Portugese club praatte vorige week op Schiphol met Twente over Nacer Chadli en Nikolay Mihaylov, meldt Voetbal International.
Twente versterkte zich voor volgend seizoen al met Dusan Tadic, Andreas Bjelland en Tim Breukers, maar lijkt ook twee basisspelers kwijt te raken. Benfica is overtuigd van de kwaliteiten van Chadli en Mihaylov, die bij Twente tot medio 2014 onder contract staan.
Dirk Kuyt speelt mogelijk een indirecte rol in de transfer van met name Chadli. Mocht de Oranje-international vertrekken bij Liverpool, dan staat Benfica-speler Nolito op de nominatie de overstap naar Anfield Road te maken. Vervolgens zou Chadli dan in beeld komen als vervanger van Nolito.
De 23-jarige Mihaylov maakt er al langer geen geheim van te willen vertrekken, terwijl Chadli (22) naar verluidt in onmin leeft met Twente-trainer Steve McClaren. De Enschedeërs zouden om die reden openstaan voor een verkoop van het tweetal.
http://www.voetbalprimeur(...)Chadli_Mihaylov.html
quote:'Villa meldt zich bij FC Twente voor Douglas'
Douglas heeft er een nieuwe bewonderaar bij. De verdediger van FC Twente mag zich in de belangstelling weten van Aston Villa, meldt Voetbal International.
De club uit Birmingham heeft zich in navolging van Newcastle United gemeld in de strijd om de handtekening van de Braziliaan, die zich sinds kort ook Nederlander mag noemen. Volgens het magazine hebben The Villans één groot voordeel: zij kunnen wél voldoen aan de vraagprijs van FC Twente voor de verdediger.
Villa zou ver willen gaan voor Douglas. De club is zelfs bereid tot 28 augustus te wachten met het aantrekken van Douglas. Eind augustus is de verdediger vijf seizoenen in dienst van FC Twente, daarmee voldoet hij aan de eis van de FIFA om speelgerechtigd te zijn voor het Nederlands elftal.
Trainer Alex McLeish, die eerder Brett Holman (AZ) al wist te strikken, is naarstig op zoek naar versterkingen. Aston Villa maakt een dramatisch seizoen door in Engeland en weet zich kort voor het einde van de Premier League nog niet zeker van lijfsbehoud.
http://www.voetbalprimeur(...)te_voor_Douglas.html
Ben ik met je eens.. Marsman zal nog even bij de Beloften blijven en daarna doorstromen..quote:Op woensdag 25 april 2012 18:09 schreef Opaas het volgende:
Ik denk dat Marsman er langzaam maar zeker bij gaat komen en dat Boschker gaat verdwijnen. Boschker is en blijft en held maar er is een tijd van komen en gaan. Dat laaste is voor het nu aan de orde.
Hij is wel zeer blessuregevoeligquote:Op donderdag 26 april 2012 08:40 schreef Q. het volgende:
Martens zou wel een overstap binnen NL willen maken dus ik zie daar wel een match.
Dat valt wel mee hoorquote:Op donderdag 26 april 2012 08:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij is wel zeer blessuregevoelig
Ach, Michailov is na een bloedneus al twee maanden uitgeschakeld.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij is wel zeer blessuregevoelig
Idd, dan speelt hij over 5 jaar ook in Iran. Benfica zou wel meer dan 10 miljoen willen bieden. Boel geld voor Ome Joop, heeft ie bijna meteen zn 2e ring rond.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:29 schreef Ascendancy het volgende:
Als ola nu weg gaat is dat een ramp voor zijn carrière. veel te jong nog.
Ola kon vorig jaar al naar Arsenal...waarom zou hij dan naar Benfica gaan. Plus het feit dat hij vanaf dichtbij heeft gezien hoe een vroege overstap naar het buitenland fataal mis kan gaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:29 schreef Ascendancy het volgende:
Was ook onbespreekbaar voor Twentequote:Op donderdag 26 april 2012 12:29 schreef Ascendancy het volgende:
Martens, Schilder, Breukers, Bjelland en dan nog een keeper lijkt mij?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef Typisch het volgende:
En wie gaan Twente allemaal terug halen? Loopt er nog wat jeugd rond? Want met die Bengtsson wordt je geen eens zesde.![]()
En een nieuwe keeper is dan ook nodig.
Dubbel winst voor Twente dusquote:Op donderdag 26 april 2012 16:06 schreef Plasterk het volgende:
Chadli gaat veel te vroeg weg. Heeft nog geen pepernoot geraakt dit jaar.
lees het nieuws eens. Voor douglas, rosales en chadli zijn al vervangersquote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef Typisch het volgende:
En wie gaan Twente allemaal terug halen? Loopt er nog wat jeugd rond? Want met die Bengtsson wordt je geen eens zesde.![]()
En een nieuwe keeper is dan ook nodig.
Het zou jammer zijn als Rosales vertrekt. Verreweg de beste back in de selectie. Twente heeft 2 miljoen voor hem betaald, en hij is pas 23, dus er moet wel een aardig sommetje tegenover staan.quote:'Twente wil Verhaegh, kans op komst klein'
FC Twente ziet in Paul Verhaegh de gewenste kandidaat om een vertrek van Roberto Rosales op te vangen. De Tukkers vangen echter bot als diens huidige club FC Augsburg handhaving in de Bundesliga afdwingt.
De kans dat rechtsback Verhaegh naar FC Twente komt is dan ook afgenomen, meldt TC/Tubantia. Augsburg heeft met nog twee duels te gaan zes punten voorsprong op een degradatieplek en vier punten op de positie die veroordeeld is tot een beslissingsduel.
Slaagt Augsburg in de missie om het Bundesliga-verblijf te verlengen, dan wil Verhaegh de club niet verlaten en kan FC Twente fluiten naar zijn komst. Verhaegh is één van de kandidaten om een eventueel vertrek van Rosales, die op diverse lijstjes in Europa staat, op te vangen.
Ook Racing Genk-back Anele Ngcongca is in beeld. Daarnaast hebben de Enschedeërs in Tim Breukers al een rechtsachter gecontracteerd. Hij komt over van Heracles Almelo.
http://www.voetbalprimeur(...)_op_komst_klein.html
Goede scouting? Geen idee. Volgens mij was Paul Verhaegh altijd een aardige speler voor de middenmoot.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dan nog: waarom Verhaegh?! Volgens mij heb je met Breukers al een goed alternatief binnengehaald...
Al jaren niet meer neequote:Op donderdag 26 april 2012 21:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Voor de middenmoot inderdaad. Daar richten we ons toch niet meer op?!
Yupquote:Op donderdag 26 april 2012 20:53 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Goede scouting? Geen idee. Volgens mij was Paul Verhaegh altijd een aardige speler voor de middenmoot.
Weet iemand trouwens of Tiendalli's contract deze zomer afloopt?
Okee. Dan is de stand (Rosales meegerekend) -2 backs, +1. Dan snap ik dat Joop nog een back erbij wil. Cornelisse wordt er ook niet beter op natuurlijk.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:17 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Yup
http://www.gelderlander.nl/sport/eredivisie/article9035977.ece
Cornelisse mag met pensioen worden gestuurd samen met Boschker.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:22 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Okee. Dan is de stand (Rosales meegerekend) -2 backs, +1. Dan snap ik dat Joop nog een back erbij wil. Cornelisse wordt er ook niet beter op natuurlijk.
Cornelisse heeft nog een jaar op zijn contract, als ik me niet vergis (en dat doe ik bijna nooitquote:Op donderdag 26 april 2012 21:26 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Cornelisse mag met pensioen worden gestuurd samen met Boschker.
Overigens speelt Tiendalli een stuk beter de afgelopen 2/3 wedstrijden.
Denk dat zijn ''vorm'' nu ook mede dankzij het feit komt omdat zijn contract niet is verlengd..quote:Op donderdag 26 april 2012 21:26 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Cornelisse mag met pensioen worden gestuurd samen met Boschker.
Overigens speelt Tiendalli een stuk beter de afgelopen 2/3 wedstrijden.
Ja nee ik vind hem een lachertje nog net iets beter dan Manolevje maar eigenlijk kan het gewoon niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:31 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Cornelisse heeft nog een jaar op zijn contract, als ik me niet vergis (en dat doe ik bijna nooit).
Tiendalli wisselt sterke optredens af met ontzettend zwakke wedstrijden en rampzalige fouten. Geen betrouwbare back dus.
Hij kan een nieuw contract verdienen bij Twente als hij nu beter speelt, dus ja.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef d1ce het volgende:
[..]
Denk dat zijn ''vorm'' nu ook mede dankzij het feit komt omdat zijn contract niet is verlengd..
De vraag is of hij dat zelf wil... wat mij betreft halen we nog wat nieuw volk, lui die wel consistent zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Hij kan een nieuw contract verdienen bij Twente als hij nu beter speelt, dus ja.
bron: fctwente.nuquote:FC Twente topscorer Luuk de Jong moet wellicht de topper missen aanstaande zondag tegen landskampioen Ajax. Luuk ligt volgens Twente watcher Leon ten Voorde thuis ziek onder de wol.
Voor FC Twente zal dit een fikse aderlating zijn aangezien het zondag moet winnen om nog kans te maken op de tweede plek in de competitie die recht geeft op het spelen van de voorronde Champions League. Bij winst op Ajax is zelfs het kampioenschap nog in zicht maar hier houdt in Twente niemand rekening meer mee aangezien Ajax de volgende wedstrijd thuis speelt tegen het laag geklasseerde VVV Venlo.
Bij Ajax is vanmorgen sterkhouder Jan Vertongen tijdens de training uitgevallen met een blessure aan zijn kuit. Ook achter zijn naam kan dus een vraagteken worden gezet.
Gezellig!quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:05 schreef TwenteFC het volgende:
http://www.afca.nl/nieuws/huldiging-2/
Zeg me dat dit een grapje is
Gaat fout, 100%.quote:
Sarcasmequote:Op vrijdag 27 april 2012 14:05 schreef TwenteFC het volgende:
Ik vind het wel een goeie oplossingquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:05 schreef TwenteFC het volgende:
Dat is dus het probleem, sommigen vinden rellen een feestquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:16 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ze kunnen onderling niet eens feest vieren zonder te rellen.
Fffuuuuquote:
Ja, na de wedstrijd sowieso ff koninginnenacht vieren.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef smegmanus het volgende:
Zondag na de wedstrijd ga ik zeker nog wel het centrum in en dan ben ik vast niet de enige.
Daar zijn echt geen ajax-supporters kan ik je garanderen.
Em 'n paar drink'nquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja, na de wedstrijd sowieso ff koninginnenacht vieren.
Wat stond er dan? Pagina is inmiddels offline gehaald.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:05 schreef TwenteFC het volgende:
Dat alle Ajax pikkies de wedstrijd in Enschede wilden gaan vieren.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:39 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Wat stond er dan? Pagina is inmiddels offline gehaald.
Dat is triestquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:53 schreef Stienn het volgende:
Bibi (het meisje waarvoor die actie opgezet was) is uitbehandeld.
Jullie ook.quote:
Wat mij betreft niet, ik mag die club gewoon niet.quote:
Dan ben je sowieso niet de enige, eerst paar drink'n in 't Home en dan richting de oude marktquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef smegmanus het volgende:
Zondag na de wedstrijd ga ik zeker nog wel het centrum in en dan ben ik vast niet de enige.
Daar zijn echt geen ajax-supporters kan ik je garanderen.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:39 schreef 100% Tukker het volgende:
Wat stond er dan? Pagina is inmiddels offline gehaald.
Moet er niet aan denken, niet zozeer om die lui maar meer dat de stad dan wel is volledig op slot kan gaan en het voor de rest van de dag (En de volgende dag?) afgelopen is.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:55 schreef ReMcOrE het volgende:
en Ajax-supporters die feest willen vieren op de Oude Markt![]()
Ja inderdaad, en Hengelo is leuk maar tipt natuurlijk nooit aan E'dequote:Op vrijdag 27 april 2012 19:06 schreef ReMcOrE het volgende:
ja, dan kun je Koninginnenacht @ Van Heek / Oude Markt wel vergeten![]()
geen idee hoe Hengelo is, maar Enschede bevalt al jaren primaquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:13 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en Hengelo is leuk maar tipt natuurlijk nooit aan E'de!
Idd, alleen al door die 'afreis' actie zouden we ze af moeten maken met een Duits doelpuntjequote:Op vrijdag 27 april 2012 18:59 schreef Mama_Mia het volgende:
Wat gun ik het Ajax toch zo om in de laatste minuut het kampioenschap NIET te krijgen in Enschede
De stad gaat al volledig op slot met Koninginnennacht.. Overal staan weer controles net als vorig jaarquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:06 schreef ReMcOrE het volgende:
ja, dan kun je Koninginnenacht @ Van Heek / Oude Markt wel vergeten![]()
Dat is wel begrijpelijk alleen vind ik die benadering van jou als Twente supporter fout, "Twente moet gewoon voor de winst gaan en die 2e plek zien te bemachtigen, dat Ajax dan dit weekend (nog) geen kampioen wordt is een prettige bijzaak" lijkt me een betere benadering maar goed daar zijn jullie nog niet aan toe.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:59 schreef Mama_Mia het volgende:
Wat gun ik het Ajax toch zo om in de laatste minuut het kampioenschap NIET te krijgen in Enschede
En dat ook de "normale" supporters niet welkom zijn wat mij betreft.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:08 schreef Saekerhett het volgende:
Laat AZ of Feyenoord maar gewoon winnen, dat is denk ik het beste voor iedereen. Ik snap dat Twentesupporters niet willen dat er zoveel Ajacieden naar Enschede komen. Persoonlijk vind ik dat zoiets moet kunnen als het ordelijk verloopt, de realiteit is echter dat er dan ook een bus mongolen meegaat die niks anders wil dan rellen.
Jammer dat je dat vindt, is juist leuk zolang geweld achterwege blijftquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
En dat ook de "normale" supporters niet welkom zijn wat mij betreft.
Helemaal op een nacht zoals zondag is dat gewoon vragen om problemen. Helemaal wanneer andere supporters in clubkleuren door de stad lopen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer dat je dat vindt, is juist leuk zolang geweld achterwege blijft
Een muur eromheen dan maar?quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:00 schreef ReMcOrE het volgende:
gezien de andere activiteiten in de stad morgenavond, lijkt het mij ook verstandig om geen Ajax-supporters toe te laten...
Laat maar ik zing wel in mijn eigen stadquote:Op zaterdag 28 april 2012 16:40 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Paar regeltjes plat zingen, dan mag je door.
Tuurlijk wel, even op de vuistquote:Op zaterdag 28 april 2012 16:00 schreef ReMcOrE het volgende:
gezien de andere activiteiten in de stad morgenavond, lijkt het mij ook verstandig om geen Ajax-supporters toe te laten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♔ KoningenUitGroningen ♔
Dat lijkt me een prima plan. Amsterdammers die plotseling plat beginnen te zingen roepen altijd veel agressie en plaatsvervangende schaamte op.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laat maar ik zing wel in mijn eigen stad
quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:14 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, even op de vuistZegt onze heldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.was weer top gisteren grunn
![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:40 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Paar regeltjes plat zingen, dan mag je door.
Ditquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zegt onze heldwas weer top gisteren grunn
quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]A-j Plat Könt Proatn, mö-j 't nie loatn!
Aangezien ik altijd in dit topic post lijkt me dat dat buiten kijf staatquote:Op zaterdag 28 april 2012 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel begrijpelijk alleen vind ik die benadering van jou als Twente supporter fout, "Twente moet gewoon voor de winst gaan en die 2e plek zien te bemachtigen, dat Ajax dan dit weekend (nog) geen kampioen wordt is een prettige bijzaak" lijkt me een betere benadering maar goed daar zijn jullie nog niet aan toe.
Werd net wel gegeven bij Roda - PSV maar ben het met je eens, geel was voldoende. Mihaylov zat er trouwens nog akelig dichtbij..quote:Op zondag 29 april 2012 15:11 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja was ook geen rood hoor. Geen zware overtreding ofzo.
Nja als scheids kun je een wedstrijd aanvoelen he. En dat is in dit geval uitstekend gedaan...quote:Op zondag 29 april 2012 15:20 schreef d1ce het volgende:
[..]
Werd net wel gegeven bij Roda - PSV maar ben het met je eens, geel was voldoende. Mihaylov zat er trouwens nog akelig dichtbij..![]()
En netjes van Theo dat hij niet juicht.
Vorig jaar werd Theo bekogeld met troep in Amsterdam. Je hebt nu eenmaal idioten er tussen zitten.quote:
Nee bij jullie zitten allemaal brave kinders...quote:
quote:Op zondag 29 april 2012 16:24 schreef blistah het volgende:
Wat een kut seizoenseinde is dit. Kut kut kut
Ajoh, overdrijven is ook een vak. Groningen heeft pas een kut seizoen. Dat Twente een keer wat minder doet is absoluut te verwachten.quote:Op zondag 29 april 2012 16:24 schreef blistah het volgende:
Wat een kut seizoenseinde is dit. Kut kut kut
Boehoehoe. Alsof er bij de rest geen randdebielen in het stadion zitten.quote:Op zondag 29 april 2012 16:25 schreef Devv het volgende:
Ik gunde Feyenoord die tweede plek niet, maar na vandaag ben ik blij dat Ajax heeft gewonnen en Twente helemaal niets heeft.
Kutpubliek.
Donder op joh, overal zitten idioten, dus volgens jouw gedachtengang verdient niemand hetquote:Op zondag 29 april 2012 16:25 schreef Devv het volgende:
Ik gunde Feyenoord die tweede plek niet, maar na vandaag ben ik blij dat Ajax heeft gewonnen en Twente helemaal niets heeft.
Kutpubliek.
Ajax supporters zijn dit dus alweer vergeten.quote:Op zondag 29 april 2012 16:03 schreef blistah het volgende:
[..]
Vorig jaar werd Theo bekogeld met troep in Amsterdam. Je hebt nu eenmaal idioten er tussen zitten.
Jullie zijn gewoon heel slechte verliezers. En dan nog gaan juichen als de concurrent voor de tweede plek op voorsprong komt. Hoe dom ben je danquote:Op zondag 29 april 2012 16:28 schreef Opaas het volgende:
[..]
Boehoehoe. Alsof er bij de rest geen randdebielen in het stadion zitten.
Ja, die staat ook in het veld hè.quote:Op zondag 29 april 2012 16:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Die Steve McClaren bakt er niet zo veel van.
dus eigenlijk maakt het niet uit wie coach is?quote:Op zondag 29 april 2012 16:38 schreef 10% Tukker het volgende:
[..]
Ja, die staat ook in het veld hÚ.
Uiteraard, selectief geheugen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:30 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Ajax supporters zijn dit dus alweer vergeten.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:45 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Aangezien ik altijd in dit topic post lijkt me dat dat buiten kijf staat
Ze gunden ons een kampioenschap in eigen huis lijkt me.quote:Op zondag 29 april 2012 16:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Geniaal publiek wel. Juichen voor Feyenoord. Nu staan ze zelf 6e
Is gewoon een topprestatie voor een clubje als Twente.quote:Op zondag 29 april 2012 17:04 schreef Ties02 het volgende:
Wat een kutmiddag, bah..
6e plaatsdoet weer denken aan jaren geleden, toen mochten we er blij mee zijn
quote:Op zondag 29 april 2012 17:14 schreef Afhaalchinees het volgende:
Nieuwe TT: Juichen dat twente zesde staat
nee, dan is het een play offs plekquote:Op zondag 29 april 2012 17:27 schreef Mama_Mia het volgende:
Als PSV geen 2e wordt boeit het geen ene fuck dat we zesde staan, dan hebben we alsnog direct EL als het goed is
Want?quote:Op zondag 29 april 2012 17:28 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
nee, dan is het een play offs plek
play offs is 6 t/m 9quote:Op zondag 29 april 2012 17:29 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Want?
PSV 3e, 4e of 5e maakt 1 plek extra voor EL want PSV heeft door bekerwinst al automatisch EL.
Ik zei dan ook, als PSV geen tweede wordtquote:Op zondag 29 april 2012 17:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
play offs is 6 t/m 9
Als ze 2e worden 5 t/m 8 en gaat heracles naar vEL
Volgend jaar beter, met dit tempo dan ook geen europees voetbal en volop concentreren op de competitie.quote:Op zondag 29 april 2012 16:27 schreef Opaas het volgende:
[..]
Ajoh, overdrijven is ook een vak. Groningen heeft pas een kut seizoen. Dat Twente een keer wat minder doet is absoluut te verwachten.
De manier waarop het gaat is alleen tenenkrommend. Het seizoen duurt 10 wedstrijden te lang voor dit Twente.
Dan nog is de zesde plek 1 voor de play-offsquote:Op zondag 29 april 2012 17:32 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik zei dan ook, als PSV geen tweede wordt
Leg mij dan eens uit wat er gebeurt met het ticket wat PSV zou krijgen als ze 3e, 4e of 5e worden?quote:Op zondag 29 april 2012 17:35 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Dan nog is de zesde plek 1 voor de play-offs
De zesde plek is dit seizoen NOOIT garantie op europees voetbal
Je hebt nu 1 ticket te veel. De play offs zijn eigenlijk voor 5-8 maar omdat psv al verzekerd is van europees schuift het op als ze geen 2e worden.quote:Op zondag 29 april 2012 17:32 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik zei dan ook, als PSV geen tweede wordt
EL Tickets verdeling:
3 voor plekken 3-4-5
1 voor plek 6-9
1 voor bekerwinnaar
dus als PSV dan 3, 4 of 5 wordt, benutten zij niet het ticket van deze plek maar het bekerwinnaar ticket, en zou dus plek 6 ook direct toegang geven tot EL.
Geweldig ja. Een wassen beeld in de dugout, Mihaylov in de spits en Ola John als centrale verdediger.quote:Op zondag 29 april 2012 16:38 schreef VeX- het volgende:
Het was dan ook gewoon bij voorbaat kansloos om Mclaren 'terug' te halen als de verlosser.
Adriaanse deed het meer dan prima als je voor de prijzen gaat.
normaal:quote:Op zondag 29 april 2012 17:36 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat er gebeurt met het ticket wat PSV zou krijgen als ze 3e, 4e of 5e worden?
Kijk dat is handigquote:Op zondag 29 april 2012 17:38 schreef Tarado het volgende:
REGLEMENT DEELNAME EUROPESE CLUBCOMPETITIES EN PLAY-OFF VOOR EUROPEES TICKET
BETAALD VOETBAL SEIZOEN 2011/'12
1. De hoogst geklasseerde betaaldvoetbalorganisatie na afloop van de reguliere competitie in de Eredivisie is kampioen van Nederland en heeft op grond daarvan in het seizoen 2012/'13 direct toegang tot de groepsfase in de UEFA Champions League (CL).
De nummer 2 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie heeft op grond van deze klassering in het seizoen 2012/'13 toegang tot de derde kwalificatieronde CL (Q3).
De nummer 3 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie heeft op grond van deze klassering in het seizoen 2012/'13 toegang tot de UEFA Europa League (EL) en zal (evenals de winnaar van de KNVB beker seizoen 2011/'12) instromen in de play-off EL.
De nummer 4 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie heeft op grond van deze klassering in het seizoen 2012/'13 toegang tot de EL en zal instromen in de derde kwalificatieronde EL (Q3).
De nummers 5 tot en met 8 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie nemen deel aan de play-off voor Europees Ticket (ET) voor een ticket in de tweede kwalificatieronde EL (Q2) als genoemd in artikel 3, tenzij hiervan overeenkomstig het bepaalde in dit reglement wordt afgeweken.
Idd, Tadic er bij, hopelijk helpt dat.quote:Op zondag 29 april 2012 17:39 schreef 100% Tukker het volgende:
Gelukkig wel een stijgende lijn in het spel. Volgend seizoen gaan ze er weer voor!
Dat zag je vorig jaar toch met de huldiging in A'dam! Voorbeeldige aanhang...quote:Op zondag 29 april 2012 16:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nee bij jullie zitten allemaal brave kinders...
jullie pakken reserve spelers wel...quote:Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat zag je vorig jaar toch met de huldiging in A'dam! Voorbeeldige aanhang...
Bij Twente waren er ook vechtpartijen. Het is gewoon niet mogelijk om grootschalige festiviteiten waar men genotsmiddelen neemt rustig te laten verlopen.quote:Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat zag je vorig jaar toch met de huldiging in A'dam! Voorbeeldige aanhang...
Is nou al de tweede keer dat ik dit lees vandaag, vechtpartijen, wat een onzin. Op 2 mei was het een en al vreugde en liefde op de oude markt, enige opstootjes waren met ME en politie omdat er wat vuurwerk werd afgeschotenquote:Op zondag 29 april 2012 17:47 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Bij Twente waren er ook vechtpartijen.
Bij ajax waren er maar 3 man aan het vechten.quote:Op zondag 29 april 2012 17:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is nou al de tweede keer dat ik dit lees vandaag, vechtpartijen, wat een onzin. Op 2 mei was het een en al vreugde en liefde op de grote markt, enige opstootjes waren met ME en politie omdat er wat vuurwerk werd afgeschoten
vuurwerk afsteken in enschede...quote:Op zondag 29 april 2012 17:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is nou al de tweede keer dat ik dit lees vandaag, vechtpartijen, wat een onzin. Op 2 mei was het een en al vreugde en liefde op de grote markt, enige opstootjes waren met ME en politie omdat er wat vuurwerk werd afgeschoten
Ja media blaast het graag allemaal opquote:Op zondag 29 april 2012 17:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij ajax waren er maar 3 man aan het vechten.
Op het Leidseplein vandaag was er ook weinig aan de handquote:Op zondag 29 april 2012 17:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
quote:Vlak na de wedstrijd FC Twente-Ajax was het vanmiddag even onrustig op het Leidseplein in Amsterdam. Dat zei een politiewoordvoerster.
Enkele honderden Ajaxfans zagen dat hun club in Enschede met 1-2 won. Doordat Feyenoord in Rotterdam AZ met 1-0 versloeg, kon er nog geen kampioensfeest worden gevierd.
Na de wedstrijd was er een kleine vechtpartij op het Leidseplein. De ME stelde zich uit voorzorg op voor enkele cafés. De rust keerde echter spoedig weer, waarop de ME het plein kon verlaten, aldus de politie.
maar er gaan rellen komen , of je wilt of niet er blijven altijd een stel idioten over die alles verpesten als ze kwaad willenquote:Op zondag 29 april 2012 17:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op het Leidseplein vandaag was er ook weinig aan de hand
[..]
Precies. Twente staat nu waar ze thuis horen, in de subtop.quote:Op zondag 29 april 2012 17:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is gewoon een topprestatie voor een clubje als Twente.
Denk je nou echt dat FCT na vandaag nog op 1 staat in het fairplay klassementquote:Op zondag 29 april 2012 17:50 schreef Smoofie het volgende:
Als Nederland in de top 3 van het fairplay klassement blijft .....
1: FCT
2: SC Heer.
3: Excelsior.
dat is waarquote:Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef vincerusso het volgende:
[..]
maar er gaan rellen komen , of je wilt of niet er blijven altijd een stel idioten over die alles verpesten als ze kwaad willen
quote:Op zondag 29 april 2012 18:00 schreef Devv het volgende:
[..]
Precies. Twente staat nu waar ze thuis horen, in de subtop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |