quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
1-0 winnen door een eigen goal mag ook hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik zie Twente geen doelpunt meer maken eigenlijk
Wie van Twente gaat er een eigen doelpunt maken danquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
1-0 winnen door een eigen goal mag ook hoor
Twente is kut, dus ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:17 schreef honkeytonk het volgende:
Hoe gaat het? Ik weet alleen de stand tot nu toe. Is dat terecht? Bijzonderheden?
Bramatischquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:17 schreef honkeytonk het volgende:
Hoe gaat het? Ik weet alleen de stand tot nu toe. Is dat terecht? Bijzonderheden?
Over een paar minuten mag het, dan komt studio sportquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik krijg zin om deze slappe hap maar gewoon uit te zetten
Toen speelden ze niet tegen Excelsiorquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef June. het volgende:
Ik verwacht 1-0, net in de laatste minuten een goal voor excelsior. Net als vorige week. Bah.
Ik betrapte mezelf erop dat ik al 7 minuten nieuwsuur aan het kijken was.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik betrap me erop dat ik denk fluit maar af, het is niks en het wordt ook niksquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:20 schreef Opaas het volgende:
[..]
Ik betrapte mezelf erop dat ik al 7 minuten nieuwsuur aan het kijken was.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef Opaas het volgende:
Pietertje! Dat is de tweede keer in 2 minuten dat je een zwakke voorzet geeft.:/
Normaal wel hoor, maar in zon hoogstaand duel tegen een topclub die europa ingaat en op kunstgras lukt het nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Mama_Mia het volgende:
Chadli kan niet eens een tegenstander passeren
Absoluutquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:31 schreef Frutsel het volgende:
Ajax walst over Twente heen als dit de vorm van volgende week is
Dit seizoen heeft hij dat echt nog niet laten zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Normaal wel hoor, maar in zon hoogstaand duel tegen een topclub die europa ingaat en op kunstgras lukt het niet
Volgens mij moet je je sarcasme-detector repareren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Dit seizoen heeft hij dat echt nog niet laten zien
Gewoon doen. Heb ik ook gedaanquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hij is half sarcastische...hij onderkent dat Chadli slecht is maar normaal beter...quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:33 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je sarcasme-dertector repareren.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
Zijn jullie nou eigenlijk blij met zo'n overwinning?
Waarom zou je als supporter van Twente niet blij zijn met een overwinning?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
Met de overwinning wel, met het spel absoluut niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
Homoquote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Met de overwinning wel, met het spel absoluut niet.
Extreem lelijke overwinning. Maar ja, vorige week was het gelijkspel ook achterlijk. Past wel in de serie van wedstrijden waar Twente mee bezig is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef honkeytonk het volgende:
quote:
Onterecht moet je het niet noemen. Hooguit onverdiendquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:38 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Het is niet verdiend, maar als supporter ben je altijd blij als je team wint, hoe onterecht ook.
dat zeg ik tochquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Onterecht moet je het niet noemen. Hooguit onverdiend
Oh sorry, ben in de warquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
dat zeg ik tochik zeg alleen verder dat je altijd blij bent als je wint, hoe onterecht of onverdiend het is.
Dit plaatje is misleidend. Er staan 2 schalen opquote:
Laat me raden, je was zo blij dat we gewonnen hadden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:45 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Oh sorry, ben in de war
[..]
Dit plaatje is misleidend. Er staan 2 schalen op
Het zal ongetwijfeld slaapverwekkend zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef Ties02 het volgende:
Benieuwd wat steve er allemaal uit gaat gooien
Ik staat van euforie. Zo intens blij was ik met dat late doelpunt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:45 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Laat me raden, je was zo blij dat we gewonnen hadden?
En wat dacht je van de Johan Cruyff-schaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik staat van euforie. Zo intens blij was ik met dat late doelpunt.Alles om Rotterdam te fucken he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Ik ben zijn clicheteksen meer dan zat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef Ties02 het volgende:
Benieuwd wat steve er allemaal uit gaat gooien
clean sheet, dat was toch het belangrijkste?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ben zijn clicheteksen meer dan zat.
Overkill aan sarcasme in dezequote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef Gramulanion het volgende:
Geweldige overwinning, gefeliciteerd.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef Gramulanion het volgende:
Geweldige overwinning, gefeliciteerd.
Die penal had sowieso gegeven moeten worden, dan had je een hele andere pot die misschien wel in 0-3 was geëindigd. Of 1-1 natuurlijk, gezien het spelbeeld van Twente sinds PSV-uitquote:Op zondag 22 april 2012 01:38 schreef -AnneX- het volgende:
Had het trouwens 0-2 moeten zijn? (Brama, pen.?)
Wat een enorme prijzenkast man, misschien moet Joop maar een extra gebouw neerzetten om al die prijzen neer te zetten.quote:
En er mist daar nog een beker en JC-schaal uit 2011, ze mogen de parkeerplaatsen wel ombouwen tot prijzenkastquote:Op zondag 22 april 2012 19:22 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wat een enorme prijzenkast man, misschien moet Joop maar een extra gebouw neerzetten om al die prijzen neer te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |