Gewoon uit laten deuken door een paar Polen, eitje.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:01 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Voor degene die denken dat de klap met 2 van zo'n zware treinen wel meevalt.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Gewoon uit laten deuken door een paar Polen, eitje.
was maar een paar minquote:
Kreukelzones, dit geeft helemaal geen goed beeld. Als je de andere foto's bekijkt zie je dat het passagiersgedeelte nog helemaal intact is! En dat is ook precies de bedoeling.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:01 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Voor degene die denken dat de klap met 2 van zo'n zware treinen wel meevalt.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:09 schreef iBenny het volgende:
Muisje, jij wint...
NS-dienstregeling Amsterdam zondag normaal
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:01 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Voor degene die denken dat de klap met 2 van zo'n zware treinen wel meevalt.
Correct, maar zoals eerder in het topic gezegd is waren beide treinen overvol, dus zullen ook de balkons vol geweest zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:10 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Kreukelzones, dit geeft helemaal geen goed beeld. Als je de andere foto's bekijkt zie je dat het passagiersgedeelte nog helemaal intact is! En dat is ook precies de bedoeling.
Die berichten van jou lopen altijd een half uur achter.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef plopkweker het volgende:
UPDATE 22:46 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
Zo is het op dit moment.
Ik vind jou wel een beetje negatief overkomen hoor. Die jongen doet ook maar z'n best.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Die berichten van jou lopen altijd een half uur achter.
Waarschijnlijk hebben de reizigers in de Sprinter(de witte trein) de meeste schade opgelopen. Die stond(!) blijkbaar helemaal vol met mensen, bij een klein beetje remmen vlieg je al alle kanten op. Met zo'n grote knal kan ik me best voorstellen dat mensen dan worden gelanceerd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef Specularium het volgende:
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.
Wat heb je aan nieuws van een half uur geleden dan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind jou wel een beetje negatief overkomen hoor. Die jongen doet ook maar z'n best.
Door de beperkte vervorming was de remweg ook veel korter, resulterend in een flinke lancering voor de passagiers (die hun eigen snelheid willen behouden door de eerste wet van Newton)quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.
Je vergeet de kreukelzones van beide treinen, dit gaat niet op.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.
Een auto heeft ook een kreukelzone. En toch ga je met je hoofd tegen de voorruit aan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef Duvel het volgende:
Je vergeet de kreukelzones van beide treinen, dit gaat niet op.
Daar gaat het niet omquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Die berichten van jou lopen altijd een half uur achter.
Niet veel, maar gezien er verder ook weinig nieuws te melden valt kan het geen kwaad af en toe een samenvatting te zien voor mensen die niet de hele tijd in dit topic zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat heb je aan nieuws van een half uur geleden dan.
Klopt helemaal, hoewel overvol niet bestaat. Omdat vrijwel altijd 1 persoon, 2 stoelen in beslag neemt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Correct, maar zoals eerder in het topic gezegd is waren beide treinen overvol, dus zullen ook de balkons vol geweest zijn.
Het is aannemelijk dat beide treinen 60 km/u redenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.
De kracht wordt ook verdeeld over de massa van de twee treinen. Je komt dus niet op 40 uit, maar gewoon een klap van 20 km/u.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.
Die 20km/u was idd best case scenario.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:18 schreef KopieerMachine het volgende:
Het is aannemelijk dat beide treinen 60 km/u reden
ATBquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:18 schreef Leef het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met dat Traject Beveiligings Systeem of hoe het ook heet?
Daardoor zou elke trein toch volautomatisch digitaal ultra turbo speciaal remmen als ze op hetzelfde spoor zaten?
2 x 20 km u frontaal is ook al een klap.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die 20km/u was idd best case scenario.
Je zeurt een beetje. Alles goed verder met je? Ik bedoel: er zijn genoeg mensen die niet constant op FOK! of het nieuws van alles bijhouden en die wel wat hebben aan die samenvatting.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat heb je aan nieuws van een half uur geleden dan.
Ja, dat zei ik dus.. lees je ff mee? Thanks.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
2 x 20 km u frontaal is ook al een klap.
In de twitter berichten zag ik dat in ieder geval in een van de treinen ook de mensen in de wagons tussen de banken stonden. Dus best wel vol. Daarnaast was de dubbeldekker bezig het CS binnen te komen. Juist het stuk bij het westerpark gaan de meeste mensen opstaan om naar de balkons te lopen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Klopt helemaal, hoewel overvol niet bestaat. Omdat vrijwel altijd 1 persoon, 2 stoelen in beslag neemt.
En ik denk dat de mensen op de balkons net zoveel kans gevaar liepen als de overige reizigers. Het carrosserie neemt toch de meeste energie van de klap op.
Zo, jij en ik zitten wel heel erg op één lijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je zeurt een beetje. Alles goed verder met je? Ik bedoel: er zijn genoeg mensen die niet constant op FOK! of het nieuws van alles bijhouden en die wel wat hebben aan die samenvatting.
Wat ze wel zouden kunnen doen, is bijvoorbeeld de tweede klasse wat zwakker bouwen, zodat die de klap kan opvangen voor de reizigers in de eerste klasse.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Een trein heeft lijkt me geen kreukelzone.
Ik denk wel meer gevaar, uitstekende draaipunten, trappetjes die naar beneden lopen met glas erachter, trappetjes die maar boven lopen met ijzeren randjes etc. Ik denk dat je achterin he beste zat op dit momentquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Klopt helemaal, hoewel overvol niet bestaat. Omdat vrijwel altijd 1 persoon, 2 stoelen in beslag neemt.
En ik denk dat de mensen op de balkons net zoveel kans gevaar liepen als de overige reizigers. Het carrosserie neemt toch de meeste energie van de klap op.
Met de snelheden die gehaald worden en het plotselingen remmen + de impact van de botsing, vlieg je door de coupe en je hoeft je hoofd maar tegen een bankleuning te botsen en je hebt een coma te pakken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Heb je haar ook weer....quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je zeurt een beetje. Alles goed verder met je? Ik bedoel: er zijn genoeg mensen die niet constant op FOK! of het nieuws van alles bijhouden en die wel wat hebben aan die samenvatting.
lekker boeiend knul.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik dus.. lees je ff mee? Thanks.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo, jij en ik zitten wel heel erg op één lijn.
Net als die twee treinen trouwens.
Klopt, en ook het beste achteruit kan zitten. Dan krijg je hooguit je vooruit zittende passagier op je schoot, maar wordt jezelf in je stoel gedrukt door de klap.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Ik denk wel meer gevaar, uitstekende draaipunten, trappetjes die naar beneden lopen met glas erachter, trappetjes die maar boven lopen met ijzeren randjes etc. Ik denk dat je achterin he beste zat op dit moment
Dat glas is misschien wel hard, maar het is wel staalglas. dat valt in die mooie perfecte vierkante blokjes. Het is niet geheel prettig inderdaad, maar dodelijk of zwaargewond kan je er ook niet mee raken. Ik denk dat het gevaarlijkste toch dat je onderaan de trap valt en dat er 5 mede passagiers boven op je vallen. Misschien is dat ook de manier waarop de meeste gewond zijn geraaktquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Ik denk wel meer gevaar, uitstekende draaipunten, trappetjes die naar beneden lopen met glas erachter, trappetjes die maar boven lopen met ijzeren randjes etc. Ik denk dat je achterin he beste zat op dit moment
een voorwerp dat met een behoorlijke klap op je afkomt is ook niet echt fijn zeg maar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt, en ook het beste achteruit kan zitten. Dan krijg je hooguit je vooruit zittende passagier op je schoot, maar wordt jezelf in je stoel gedrukt door de klap.
Grappig, dit zijn de eerste foto's die ik zie die vanaf de park kant gemaakt zijn.quote:
Ik zit overigens het liefste midden in een trein.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt, en ook het beste achteruit kan zitten. Dan krijg je hooguit je vooruit zittende passagier op je schoot, maar wordt jezelf in je stoel gedrukt door de klap.
Meest gevaarlijke voorwerp wat de gemiddelde passagier tegenover mij in zijn handen heeft is een telefoon of tablet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een voorwerp dat met een behoorlijke klap op je afkomt is ook niet echt fijn zeg maar.
Goed dat er zoveel technologische ontwikkeling is. Tien jaar geleden was het nog een desktop geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Miendientje het volgende:
Je zult maar precies de laptop van je overbuurman tegen je voorhoofd aankrijgen
Als het een Macbook Air zou zijn, zou de klap wel meevallen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Miendientje het volgende:
Je zult maar precies de laptop van je overbuurman tegen je voorhoofd aankrijgen
Denk het ook ja. Wat ook aardig gevaarlijk is, zijn onderaan die trappetjes nog zo een ophoginkje, ik denk om de draden oid weg te werken, maar dat is ook erg scherp als je het mij vraagdquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:25 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Dat glas is misschien wel hard, maar het is wel staalglas. dat valt in die mooie perfecte vierkante blokjes. Het is niet geheel prettig inderdaad, maar dodelijk of zwaargewond kan je er ook niet mee raken. Ik denk dat het gevaarlijkste toch dat je onderaan de trap valt en dat er 5 mede passagiers boven op je vallen. Misschien is dat ook de manier waarop de meeste gewond zijn geraakt
De meest ongelukken gebeuren thuis hequote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Strani het volgende:
Als we nou ineens allemaal gaan incalculeren waar en hoe we het best kunnen gaan zitten in de trein, kunnen we net zo goed gewoon thuisblijven. In een kamer zonder meubilair en andere voorwerpen.
Zie me 2na laatste postquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Strani het volgende:
Als we nou ineens allemaal gaan incalculeren waar en hoe we het best kunnen gaan zitten in de trein, kunnen we net zo goed gewoon thuisblijven. In een kamer zonder meubilair en andere voorwerpen.
daar brengen veel mensen ook de meeste tijd door.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De meest ongelukken gebeuren thuis he
Vandaar zonder meubilair en andere voorwerpenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De meest ongelukken gebeuren thuis he
Oh ja. Ik loop altijd naar het deel van de trein dat het verst weg is want daar is het meestal rustiger. Een beetje lopen heb ik er dan wel voor over.quote:
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja. Ik loop altijd naar het deel van de trein dat het verst weg is want daar is het meestal rustiger. Een beetje lopen heb ik er dan wel voor over.
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:29 schreef Biogarde het volgende:
Heb veel fotoseries zitten bekijken. Moet wel zeggen dat het er qua hulpdiensten georganiseerd uitziet. Tenten, afgezet met hekken, zouden ze dit geoefend hebben?
Wow, heftig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.
Gelukkig heb ik de littekens nog.
gr gr
met je rug in de rijrichting waarbij je uitkijkt op een muur, middelste treinstel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef plopkweker het volgende:
Zoals strani zegt, laten we incalculeren waar en hoe je het beste kan zitten in een trein
Vaker tochquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar.
Maar als je frontaal van achteren word geraakt ( niet doordenkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja. Ik loop altijd naar het deel van de trein dat het verst weg is want daar is het meestal rustiger. Een beetje lopen heb ik er dan wel voor over.
Dat zijn geen oefeningenquote:
Jaaaa maar de machinist zit als het goed is aan de andere kantquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Maar als je frontaal van achteren word geraakt ( niet doordenken) heb je ook zo de machinist die jouw stoel kopt
Daarom moet je ook niet in het midden van de achterbank gaan zitten, daar heb je een grote vrije doorgang naar de voorruit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.
Gelukkig heb ik de littekens nog.
gr gr
Een grotere ramp, waarbij echt alle diensten en 'slachtoffers' betrokken zijn bedoel ikquote:
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Wow, heftig.
Maar krijg je zeker wel veel meisjes mee, met die littekens?
Ik had een bank voor me, maar ging er overheen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet in het midden van de achterbank gaan zitten, daar heb je een grote vrije doorgang naar de voorruit.
En dan (in geval van een dubbeldekker waar ik altijd inzit) boven of onder? Ik zou boven zeggen, omdat er bij een trein een stootblok oid uitsteekt, die aan de onderkant zit...quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
met je rug in de rijrichting waarbij je uitkijkt op een muur, middelste treinstel.
pics?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen.
Het is dat ik hetero ben man, het is dat ik hetero ben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen.
ik zou zeggen onder, omdat het daar waarschijnlijk steviger is en bij een ernstig ongeluk je op het dak terecht zou kunnen komen waardoor je wat platter wordt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef plopkweker het volgende:
[..]
En dan (in geval van een dubbeldekker waar ik altijd inzit) boven of onder? Ik zou boven zeggen, omdat er bij een trein een stootblok oid uitsteekt, die aan de onderkant zit...
Ohw ja, op die fiets...quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Een grotere ramp, waarbij echt alle diensten en 'slachtoffers' betrokken zijn bedoel ik
Laatste was begin deze maand in de Piet Heijn tunnel als ik mij goed herinner.
Ik heb vaak genoeg gezien dat de machinist en de condocteur (soms wel 2) gewoon slap lopen te ouwehoeren in de cockpit(weet niet hoe dat in een trein heetquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Jaaaa maar de machinist zit als het goed is aan de andere kant
je hebt veiligere en minder veilige plekken in een trein. true story.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Biogarde het volgende:
Er komen zoveel factoren bij kijken, dat is haast niet te 'berekenen'.
Hoe zwaar is een persoon, wat is de houding van die persoon? Voorwerpen? Snelheid en ik geloof dat er ook een beetje mazzel bij komt kijken. Vooral mazzel.
Je kan frontaal in een auto op een brugpijler klappen en het overleven, maar je kan ook overlijden. Niet door de klap, maar omdat er een stuk beton in je schedel klapt nadat je de airbag overleefde.
Uitproberenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik zou zeggen onder, omdat het daar waarschijnlijk steviger is en bij een ernstig ongeluk je op het dak terecht zou kunnen komen waardoor je wat platter wordt.
Ik denk dat je in dit geval (ondanks dat sommigen vinden dat aan de hand van de fotos de schade aan de treinen nog wel meevalt) best van een geluk mag spreken dat er (nog) geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Biogarde het volgende:
Er komen zoveel factoren bij kijken, dat is haast niet te 'berekenen'.
Hoe zwaar is een persoon, wat is de houding van die persoon? Voorwerpen? Snelheid en ik geloof dat er ook een beetje mazzel bij komt kijken. Vooral mazzel.
Je kan frontaal in een auto op een brugpijler klappen en het overleven, maar je kan ook overlijden. Niet door de klap, maar omdat er een stuk beton in je schedel klapt nadat je de airbag overleefde.
ik gok dat ze eerst de families willen inlichten. 13 zwaar gewond klinkt toch alsof er wel een paar doden moeten zijn imo.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat je in dit geval (ondanks dat sommigen vinden dat aan de hand van de fotos de schade aan de treinen nog wel meevalt) best van een geluk mag spreken dat er (nog) geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen.
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar.
Waar en wanneer is de eerstvolgende meet waar ik je aan kan raken en aanbidden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.
Gelukkig heb ik de littekens nog.
gr gr
En dan nog. Je kan voorin zitten en een korte vliegweg hebben richting iets wat pijn gaat doen. Of achterin zitten en 30 meter superman spelen en je nek breken onderweg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt veiligere en minder veilige plekken in een trein. true story.
Maar tot in hoeverre wil je dat gaan vergelijken? En is dat wel betrouwbaar na bijv. 1970?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kan. of onderzoek doen naar ongevallen uit het verleden.
Oefening geslaagdquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef ddx het volgende:
[..]
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :
http://www.dichtbij.nl/za(...)en-in-hemtunnel.aspx
treinen zijn treinen. zo heel veel spannends is er niet veranderd. misschien zijn ze wat minder stevig geworden maar echt structurele zaken als kreukelzones ed heb je nauwelijks mee van doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Maar tot in hoeverre wil je dat gaan vergelijken? En is dat wel betrouwbaar na bijv. 1970?
Extra nos journaal op NL1 nu
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef ddx het volgende:
[..]
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :
http://www.dichtbij.nl/za(...)en-in-hemtunnel.aspx
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'
Prima zo toch? En ik moet zeggen dat het er op foto allemaal heel goed uitziet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er niet
Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er niet
niets wrang. mooi dat ze mensen kunnen helpen. klaar. tegelijk extra ervaring, of je dat nou bij een oefening op doet of in het echt boeit niet zoveel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'
Helemaal waarquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
treinen zijn treinen. zo heel veel spannends is er niet veranderd. misschien zijn ze wat minder stevig geworden maar echt structurele zaken als kreukelzones ed heb je nauwelijks mee van doen.
Wrang omdat je als hulpverlener donders goed weet dat je met een oefening bezig bent, en nu ipv een oefening de realiteit krijgt. Dat hakt er ook bij hulpverleners best in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets wrang. mooi dat ze mensen kunnen helpen. klaar. tegelijk extra ervaring, of je dat nou bij een oefening op doet of in het echt boeit niet zoveel.
Een insiderquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef plopkweker het volgende:
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk.
Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar?
En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk?
Meer om 12 uur zometeen op NL1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |