abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110657231
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 23:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat je geen nuances ziet.
Leg uit.
  zondag 22 april 2012 @ 23:28:25 #202
104871 remlof
Europees federalist
pi_110657370
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:25 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Leg uit.
Nederland 2 = NOS :')

Alles is de schuld van Europa :')
pi_110657571
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 23:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Nederland 2 = NOS :')

Alles is de schuld van Europa :')
Ik zeg helemaal niet dat Ned 2 de NOS is.
Jij zegt dat het niet weten dat Brandpunt wordt gemaakt door de KRO een teken is van slechte algemene kennis. Dat is eerder specifieke kennis. Algeme kennis is bv wie is de president van de verenigde staten of wanner brak WOII uit. Ik leg het maar even heel duidelijk voor je uit want volgens mij ben je zelf niet al te slim.

Verder heb ik nooit beweerd dat alles de schuld van Europa is. En wat bedoel je met alles? Als je dan toch zo op nuances let.
  zondag 22 april 2012 @ 23:34:21 #204
104871 remlof
Europees federalist
pi_110657625
Ik ken je ook niet, ik ga alleen maar af op je posts in dit topic.
  zondag 22 april 2012 @ 23:43:10 #205
241662 Jian
Well, well, well
pi_110658011
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 23:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ik zeg alleen dat je het maken van beleid moet overlaten aan mensen die zich er in verdiept hebben. En die mensen kiezen wij, afhankelijk van je politieke voorkeur.
Mensen als Wilders dus ... !?
pi_110658298
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:43 schreef Jian het volgende:

[..]

Mensen als Wilders dus ... !?
Populisten als Wilders zijn eigenlijk gewoon wandelende referendum-uitslagen, juist een goed argument om niet alles aan de onderbuik van het volk over te laten.
pi_110658540
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:50 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Populisten als Wilders zijn eigenlijk gewoon wandelende referendum-uitslagen, juist een goed argument om niet alles aan de onderbuik van het volk over te laten.
We hebben het over het stemrecht, of wou je dat soms afschaffen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 22 april 2012 @ 23:58:42 #208
241662 Jian
Well, well, well
pi_110658599
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:50 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Wilders niet dus, ik denk wel dat Remlof het daarmee eens is. Maar populisme is op zich toch een politieke stijl die het volk centraal stelt ... ? O, shoot, dat volk moet z;n bek houden, da's waar ook .. dit soort zaken moeten bepaald worden door de Politieke Elite en dan wel die elite die in dit geval Pro Europa is, want dat is goed, dat kan elk intelligent mens zien ^O^
pi_110658633
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:58 schreef Jian het volgende:

[..]

Wilders niet dus, ik denk wel dat Remlof het daarmee eens is. Maar populisme is op zich toch een politieke stijl die het volk centraal stelt ... ? O, shoot, dat volk moet z;n bek houden, da's waar ook .. dit soort zaken moeten bepaald worden door de Politieke Elite en dan wel die elite die in dit geval Pro Europa ie, want dat is goed, dat kan elk intelligent mens zien ^O^
Dat is inderdaad de tendens op Fok! ja.
pi_110658710
quote:

[..]

Wilders niet dus, ik denk wel dat Remlof het daarmee eens is. Maar populisme is op zich toch een politieke stijl die het volk centraal stelt ... ? O, shoot, dat volk moet z;n bek houden, da's waar ook .. dit soort zaken moeten bepaald worden door de Politieke Elite en dan wel die elite die in dit geval Pro Europa is, want dat is goed, dat kan elk intelligent mens zien ^O^
Tja, volgens sommige op Fok! is democratie goed, totdat diezelfde democratie politici als Wilders macht geeft. Dan is het volk ineens te dom om te stemmen en moeten we maar stoppen met democratie.
pi_110658832
quote:

[..]

Laten we ook maar gelijk een journalistieke raad oprichten zodat we bepaalde journalisten kunnen weren uit Den Haag.

Iets met een fatsoenskloof ofzo.
pi_110658918
quote:

[..]

Idd goed verwoord.
pi_110659499
quote:

[..]

Het volk mag stemmen, bijv op een anti-europa partij, dus hoeft z'n bek helemaal niet te houden. Specifieke complexe materie kun je dan beter overlaten aan mensen die zich er full-time in kunnen verdiepen. Als het volk niet blij is met de uitkomsten daarvan moeten ze de 'elite' die ze zelf een mandaat hebben gegeven maar afstraffen bij de volgende verkiezingen..
  maandag 23 april 2012 @ 00:27:47 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_110659626
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:23 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Het volk mag stemmen, bijv op een anti-europa partij, dus hoeft z'n bek helemaal niet te houden. Specifieke complexe materie kun je dan beter overlaten aan mensen die zich er full-time in kunnen verdiepen. Als het volk niet blij is met de uitkomsten daarvan moeten ze de 'elite' die ze zelf een mandaat hebben gegeven maar afstraffen bij de volgende verkiezingen..
Precies, zo en niet anders hoort een parlementaire democratie te werken.
  maandag 23 april 2012 @ 00:28:22 #215
241662 Jian
Well, well, well
pi_110659648
quote:

[..]

O, Ook Wilders wel dus ^O^ , ik kreeg eerder de indruk van niet ...
pi_110659664
quote:

[..]

Het punt is iedergeval dat de Euro bijvoorbeeld vrij onaangekondigd is gekomen en dat geld ook voor die Europese grondwet 2.0. Het politieke systeem is dusdanig verrot dat er over zulke ingrijpende zaken altijd een referendum moet komen omdat we simpelweg niet genoeg informatie krijgen over dat soort ingrijpende zaken.
  maandag 23 april 2012 @ 00:33:36 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_110659815
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:28 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het punt is iedergeval dat de Euro bijvoorbeeld vrij onaangekondigd is gekomen en dat geld ook voor die Europese grondwet 2.0. Het politieke systeem is dusdanig verrot dat er over zulke ingrijpende zaken altijd een referendum moet komen omdat we simpelweg niet genoeg informatie krijgen over dat soort ingrijpende zaken.
Nogmaals, referenda horen niet in een parlementaire democratie.
pi_110659865
In elk geval, mochten we ooit weer een referenda houden dan moeten we wel enige waarde aan de uitkomst hechten.
pi_110659893
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 00:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Nogmaals, referenda horen niet in een parlementaire democratie.
Leugens verkopen en tegen de wil van het volk in gaan ook niet, wat is je punt?
pi_110659898
Oh en Remlof: Zo'n sig staat toch veel beter, niet dan?
  maandag 23 april 2012 @ 00:41:15 #221
104871 remlof
Europees federalist
pi_110660091
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:35 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Leugens verkopen en tegen de wil van het volk in gaan ook niet, wat is je punt?
Nee, maar daarvoor hebben we verkiezingen hè? Dan mag je je mening geven.
  maandag 23 april 2012 @ 00:41:43 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_110660109
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oh en Remlof: Zo'n sig staat toch veel beter, niet dan?
Hij komt op hetzelfde neer, is alleen meer verkapt :P
pi_110660160
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2012 00:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij komt op hetzelfde neer, is alleen meer verkapt :P
Tja, ik heb er vrede mee. Vind het zelfs wel een leuk nummer.
pi_110660272
Ontopic weer: Ik hoop dat zo'n populist als Wilders niet teveel stemmen krijgt bij de nieuwe verkiezingen, maar mocht dat wel gebeuren dan is dat toch echt de wens van het volk.
Hoe onnadenkend die stemmen ook geweest mochten zijn.
pi_110660300
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 00:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar daarvoor hebben we verkiezingen hè? Dan mag je je mening geven.
Als men dan ineens draait als een blad aan de boom dan hebben die verkiezingen niet veel nut he. Daarom voor zulk soort ingrijpende veranderingen gewoon een referendum.
Een heel mooi voorbeeld is de invoering van de Euro, als heel Nederland op de hoogte was geweest van de invoering van de Euro dan geloof ik gerust dat de partijen die voor waren heel weinig zetels hadden gehad. Nog een voorbeeld het verdrag van Lissabon, een massaal nee werd uiteindelijk toch een ja door onze volksvertegenwoordigers die zogenaamd onze belangen hoog in het vaandel hebben. Geen van die partijen heeft voor de verkiezingen kenbaar gemaakt of zelfs laten weten dat het er gewoon door heen gedrukt zou worden. Het gebeurde gewoon zonder enige vorm van inspraak laat staan dat ze het volk er goed over informeerden. Referenda zijn in mijn ogen nog het enige wat het volk nog een beetje macht geeft tegenover de politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')