Bron:http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.htmlquote:48 gewonden door treinbotsing in Amsterdam
Laatste update: 21 april 2012 20:00 info Bekijk op de kaart
AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 48 gewonden gevallen.
Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt.
Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. Het zou gaan om een intercity en een stoptrein. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigt. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
Van de gewonden zaten er 40 in een stoptrein die volgens de NS onderweg was van Amsterdam naar Uitgeest. De anderen zaten in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeluk gebeurde tussen de stations Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal.
Locatie treinspoor nabij Westerpark, Amsterdam:
Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de stremmingen de rest van de dag duren.
Onderzoek
De twee passagierstreinen zijn frontaal op elkaar gebotst. Dat heeft een woordvoerster van de Inspectie Leefomgeving en Transport zaterdagavond gezegd.
De inspectie begint volgens haar een groot onderzoek naar de oorzaak van de aanrijding. De materiële schade is op het eerste gezicht groot, zo heeft de woordvoerster gehoord van de inspecteur die al ter plaatse is. Twee andere inspecteurs zijn nog onderweg naar de plaats van het ongeval.
Misschien wilde de machinist van de sprinter naar het toilet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:53 schreef SillyWalks het volgende:
Als ik het goed zie een SLT (Sprinter) en een VIRM (dubbeldekker).
quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien wilde de machinist van de sprinter naar het toilet.
Pak dan gewoon de plaszak.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien wilde de machinist van de sprinter naar het toilet.
Hoe kan je nou weer niet weten welke treinen waar rijdenquote:De woordvoerster wist nog niet of het om passagierstreinen gaat.
Communicatie van de NS is altijd toch goed geweest? *kuch*quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe kan je nou weer niet weten welke treinen waar rijdenZelfs in algemeen gebruik lijkt me dat redelijk essentiele informatie, maar zeker bij calamiteiten moet dat toch gewoon duidelijk zijn
twitter:LifelinerNL twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 18:53:16Inzet #Amsterdam: Momenteel wordt gesproken van 12 slachtoffers bij het treinincident. Aard van het letsel is nog onbekend. #traumaheli reageer retweet
Een frontale botsing kan anders hard aankomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef Tornadovis het volgende:
Lijkt mee te vallen, als ik die foto zie. Alleen de 'bumper' van de sprinter is eraf. Geen omgevallen en geschaarde wagons iig.
Deze foto laat toch wat meer schade zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef Tornadovis het volgende:
Lijkt mee te vallen, als ik die foto zie. Alleen de 'bumper' van de sprinter is eraf. Geen omgevallen en geschaarde wagons iig.
Ik dacht zelfs 20 km/u.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef Barbaaf het volgende:
Het zal wel een botsing zijn bij een snelheid die onder de grens ligt waarbij ATB ingrijpt, 40 km/u is dat toch? Dan nog, als ze frontaal botsen kan het hard aankomen als je er niet op bedacht bent.
http://www.at5.nl/artikel(...)oogte-van-westerparkquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef SillyWalks het volgende:
En AT5 heeft het nog steeds over een goederentrein...
Nouja.. soms word je wel als vee vervoerd jaquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef SillyWalks het volgende:
En AT5 heeft het nog steeds over een goederentrein...
Ja, NU ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)oogte-van-westerpark
Daar staat gewoon twee personentreinen.
Volgens nu.nl:quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:18 schreef Rewimo het volgende:
Is al bekend waar die treinen vandaan kwamen?
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
achja, het hindert niet.
het enige wat telt is; waar kunnen de reizigers nu uitchecken?
Nee, echt 40 km/h.quote:
Daarom accepteer ik geen staplaats in een overvolle trein, iedere reiziger hoort recht te hebben op een zitplaats. Dat mag geeist worden zeker voor oudere mensen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:52 schreef marcb1974 het volgende:
Gaat goed met de botsende treinen bij de ns
Tnx, dat scheelt mij een hoop stressquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:18 schreef SillyWalks het volgende:
Volgens nu.nl:
"De stoptrein was op weg van Amsterdam naar Uitgeest. De sneltrein was op weg van Den Helder naar Nijmegen."
Wat een onzin, in beide situaties kan je gewond raken bij een botsing.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:22 schreef suizebol het volgende:
[..]
Daarom accepteer ik geen staplaats in een overvolle trein, iedere reiziger hoort recht te hebben op een zitplaats. Dat mag geeist worden zeker voor oudere mensen.
Dan koop je toch gewoon een 1eklaskaartje.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:22 schreef suizebol het volgende:
Daarom accepteer ik geen staplaats in een overvolle trein, iedere reiziger hoort recht te hebben op een zitplaats. Dat mag geeist worden zeker voor oudere mensen.
Die dubbeldekker zit aardig in de kreukels anders:quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:23 schreef Ame_thyst het volgende:
Valt aan de schade te zien nogal mee gelukkig.
Wow die is total lossquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die dubbeldekker zit aardig in de kreukels anders:
[ afbeelding ]
Je hebt absoluut geen recht op een zitplaats. En dan nog, ik betwijfel of dat veel scheelt in je kans op verwondingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:22 schreef suizebol het volgende:
[..]
Die kan je weggooienquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met een kaartje koop je het recht om van A naar B gebracht te worden, niet op een zitplaats.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:22 schreef suizebol het volgende:
[..]
Even de strijkbout eroverheen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja materieel is wel aardig naar de klote.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu.nl is ook weer lekker bezig.quote:Het gaat om een passagiers- en een goederentrein.
quote:AMSTERDAM - Een sprinter en een personentrein zijn zaterdagavond ter hoogte van het Westerpark frontaal op elkaar gebotst. Volgens een ooggetuigen in de trein zijn er vermoedelijk 29 gewonden gevallen.
De intercity remde in eerste instantie en maakte daarna weer vaart vervolgens ging de trein vol in de rem. ,,Het leek net alsof er aan de noodrem getrokken werd,'' aldus een ooggetuige. ,,Daarna volgde de knal, iedereen gilde en schreeuwde en er zijn veel gewonden gevallen.''
De passagiers van de volle intercity naar Nijmegen staan op het spoor en worden door een traumahelikopter een meerdere ambulances ter plaatse geholpen.
Er wordt rond 19.20 uur een gat in de heg geknipt zodat de slachtoffers van het spoor af kunnen.
www.dichtbij.nl
Ja die hadden dat van AT5quote:
Klinkt een beetje opgeblazen, het zal allemaal wel meevallen.quote:
Zo te zien reed de dubbeldekker niet rechtdoor, anders kan het schadepatroon niet verklaren. Maar je kunt ze idd weggooien.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me vrij logisch als het spoor in een bocht loopt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo te zien reed de dubbeldekker niet rechtdoor, anders kan het schadepatroon niet verklaren. Maar je kunt ze idd weggooien.
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn ze op de zwakkere plekken gewoon ingedrukt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo te zien reed de dubbeldekker niet rechtdoor, anders kan het schadepatroon niet verklaren. Maar je kunt ze idd weggooien.
Ach, de verwarring is te begrijpen: het reizigersverkeer heeft af en toe veel van veevervoer weg. En dat valt onder de noemer goederenvervoer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:30 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Ja materieel is wel aardig naar de klote.
Bedoel meer dat de boel niet is ontspoort met 90 + doden
[..]
Nu.nl is ook weer lekker bezig.
Inderdaad, het lijkt gewoon alsof de kreukelzones hun werk hebben gedaan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn ze op de zwakkere plekken gewoon ingedrukt.
Nee, scherper, als een wissel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lijkt me vrij logisch als het spoor in een bocht loopt.
Radio 1 ook.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:41 schreef Fredo55 het volgende:
NU.nl heeft het al over 48 slachtoffers.
Whoa... Niets met een boog te maken, gewoon hard *bonk*...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef MaryMouse het volgende:
De dubbeldekker is behoorlijk gekreukeld.
[ afbeelding ]
Shit hey. Die machinist van de intercity heeft een flinke beuk gehad zo te zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Deze foto laat toch wat meer schade zien.
[ afbeelding ]
Ja want die bleef zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Shit hey. Die machinist van de intercity heeft een flinke beuk gehad zo te zien
Als ik een sprinter op me af zie komen, spring ik toch van m'n stoel af.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Shit hey. Die machinist van de intercity heeft een flinke beuk gehad zo te zien
Inderdaad, dat zag je maar bij die botsing van die Argentijnse trein. Die rolde met 30 kmpu tegen een stootblok aan en meerdere doden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:04 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een frontale botsing kan anders hard aankomen.
Als je die aan ziet komen inderdaad.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:48 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Als ik een sprinter op me af zie komen, spring ik toch van m'n stoel af.
Het was toch geen blinde machinist of wel dan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Als je die aan ziet komen inderdaad.
Of welke machinist het rode sein over het hoofd heeft gezien, dat is natuurlijk ook nog een optie die ze zullen onderzoeken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nu is de hamvraag wie er heeft zitten slapen bij de verkeersleiding.
ATB?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of welke machinist het rode sein over het hoofd heeft gezien, dat is natuurlijk ook nog een optie die ze zullen onderzoeken.
"Minstens"... En seinen zijn niet multi-interpretabel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Woordvoerder van de NS zit in een (andere) trein![]()
Ze zegt dat minstens 1 van de treinen een sein verkeerd heeft geinterpreteerd.
Ohja natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of welke machinist het rode sein over het hoofd heeft gezien, dat is natuurlijk ook nog een optie die ze zullen onderzoeken.
Dat dacht ik ook idd.quote:
Als het goed is zit daar geen oude ATB, zeker niet gezien de vele werkzaamheden die ze daar uitvoeren... Die remt ook af onder de 40km/hquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als ze te langzaam reden, hoeft die niet direct te hebben ingegrepen, natuurlijk.
Boem was HO! toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook idd.
Rood = ho!
Weet jij het?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het was toch geen blinde machinist of wel dan.
quote:
Het stuk achter het Westerpark remmen de treinen vanuit Sloterdijk af om 'zachtjes' het CS binnen te kunnen rijden. De treinen vanuit CS gaan daar pas vaart maken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als ze te langzaam reden, hoeft die niet direct te hebben ingegrepen, natuurlijk.
Dan is het geen optie meer. Ho bij rood is nog wel een optie.quote:
Must resist woordgrapjequote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef zakpatat90 het volgende:
Volgens nu.nl app is het breaking news.... is het echt zo heftig?
Dan nog zit het rode sein natuurlijk altijd op dezelfde plek.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoezo verkeerd geïnterpreteerd? Een van de twee machinisten is kleurenblind?
Ik heb even naar de app gekeken, maar ik zie geen toeters en bellen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef zakpatat90 het volgende:
De machinist zag ze ook niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb even naar de app gekeken, maar ik zie geen toeters en bellen.
Er was een Push-bericht en dat doet Nu.nl alleen als het groot nieuws is over het algemeen. Hoewel vandaag twee maal, zeldzaam.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik heb even naar de app gekeken, maar ik zie geen toeters en bellen.
Ja omdat hij jouw poep uit z'n ogen moest wrijven zeker.quote:
Bijna 50 gewonden zeiden ze net op TV, waaronder mensen met gebroken armen en benen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef zakpatat90 het volgende:
quote:NS: 48 gewonden door treinbotsing
Gepubliceerd op 21 april 12, 19:44 Laatst bijgewerkt op 21 april 12, 19:51
AMSTERDAM - Door de treinbotsing zaterdagavond in Amsterdam zijn zeker 48 mensen gewond geraakt. Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen.
Van de gewonden zaten er 40 in een stoptrein die volgens de NS onderweg was van Amsterdam naar Uitgeest. De anderen zaten in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeluk gebeurde tussen de stations Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal.
bron
Dat bedoel ik inderdaad. Ik krijg bijna nooit zo'n bericht. Maar goed 50 gewonden is wel een redelijk omvang inderdaad.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Er was een Push-bericht en dat doet Nu.nl alleen als het groot nieuws is over het algemeen. Hoewel vandaag twee maal, zeldzaam.
2012!quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Stiemie het volgende:
Er staat nu daar in de buurt ook iets flink in de fik... Zie veel zwarte rook
Scheepsbrand.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Stiemie het volgende:
Oh, da's wel briliant ja, de kreukelzones net waar de deuren zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef MaryMouse het volgende:
De dubbeldekker is behoorlijk gekreukeld.
[ afbeelding ]
Klopt, brand op woonboot aan de Van Diemenkade.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Stiemie het volgende:
19:51:48 21-04-12 13 BRAN BR 1 BRAND WONING (+Inc.net: 3+) (woonboot) (woonboot) , VAN DIEMENKADE AMSTERDAM (ASD) [ NET03 TBO ALV WOW ASLN DRM ]quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Stiemie het volgende:
Het zwakste punt in de constructie, niet zo raar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Oh, da's wel briliant ja, de kreukelzones net waar de deuren zitten.
Of je zal maar net op het toilet hebben gezeten en net bezig zijn met een grote boodschapquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:08 schreef Travel. het volgende:
Maar je hoeft maar net van het trapje te lopen in de IC en je hebt zo wat gebroken ja.
De balkons zijn bij treinen expres uitgevoerd als kreukelzones, om de klap op te vangen en passagiers veilig te houden... moet je je natuurlijk niet op de balkons bevinden...quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het zwakste punt in de constructie, niet zo raar.
Ik las dat 40 van de gewonden uit de Sprinter kwamen, en die heeft juist niet die mooie kreukels... voor zover dit nu allemaal duidelijk is, uiteraard...quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:10 schreef Strani het volgende:
Nou, weten we meteen wat de zwakke punten zijn in zo'n trein.
Misschien wel daardoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik las dat 40 van de gewonden uit de Sprinter kwamen, en die heeft juist niet die mooie kreukels... voor zover dit nu allemaal duidelijk is, uiteraard...
Het stomme is toch dat ongelukken vaker lijken te gebeuren in de buurt van stations of zelfs op stations, wanneer mensen dus net op het balkon staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:10 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De balkons zijn bij treinen expres uitgevoerd als kreukelzones, om de klap op te vangen en passagiers veilig te houden... moet je je natuurlijk niet op de balkons bevinden...
Wat dacht ie, 'ik heb achter nog een stuk of 300 dummies liggen'?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:13 schreef Asskicker14 het volgende:
De machinist zat net op zijn iPad een aflevering van Crash Test Dummies te kijken en dacht: hè, dat kan ik beter!
We kunnen in ieder geval met zekerheid vaststellen dat dat niemand in die sprinter overkomen isquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Of je zal maar net op het toilet hebben gezeten en net bezig zijn met een grote boodschap
Waar nog meer dan?quote:
De trein waarin het lijkt dat de meeste gewonden zijn gevallen was juist weg gereden van het station, dan zitten de meeste mensen al wel op hun plek. In de trein die bijna op het station was vallen de gewonden mee, daarin verwacht je juist mensen die alvast bij de deur staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Het stomme is toch dat ongelukken vaker lijken te gebeuren in de buurt van stations of zelfs op stations, wanneer mensen dus net op het balkon staan.
Ja die wilde gewoon linksaf, maar dat kon niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef SpecialK het volgende:
Gaat lekker vandaag in amsterdam
[ afbeelding ]
LOL!quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja die wilde gewoon linksaf, maar dat kon niet.
lol duh, dat insinueerde ik dusquote:
Ah ok, ik vond mijn theorie ook wel wat anders.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:16 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
LOL!
edit: de metro werd geramd door de stadsbus
Koperdievenquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja die wilde gewoon linksaf, maar dat kon niet.
AT5 meldt 40 in stoptrein, 8 in intercity.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:17 schreef MaryMouse het volgende:
NOS TT meldt 19 gewonden in sneltrein DenHelder - Nijmegen en 14 in stoptrein Amsterdam - Uitgeest.
Ow dat is wat anders dan ik ergens anders las, dit is wel logischer, de sneltrein moest nog op het station aankomen dus daar stonden waarschijnlijk meer mensen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:17 schreef MaryMouse het volgende:
NOS TT meldt 19 gewonden in sneltrein DenHelder - Nijmegen en 14 in stoptrein Amsterdam - Uitgeest.
Ja dat dusquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef SillyWalks het volgende:
Watvoor gele zak kwam daar uit de trein?
Zag er inderdaad niet uit als een gewonde.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef SillyWalks het volgende:
quote:Hulpverlening.nl
Treinongeluk Amsterdam: volgens passagiers reed de trein 50/60 km per uur. Harde klap, frontaal tegen andere trein.
Als je in een auto met 120 km/u op een aankomend voertuig ramt zonder gordel, dan word je zo vanuit de bestuurdersstoel door de voorruit 20 meter verder gelanceerd. Zo'n soort impact kun je dan ook verwachten in de trein.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:18 schreef StephanL het volgende:
Kijk het nu ook op AT5. Ze zijn nog bezig mensen er uit aan het halenGaat lekker.
Toch wel zo te zien, denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Zag er inderdaad niet uit als een gewonde.
oh jeequote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef SillyWalks het volgende:
Gele zak is nu van de persoon af, dus hopelijk niet overleden...quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Zag er inderdaad niet uit als een gewonde.
Een gewonde. Hij ligt nog steeds niet in die zak, dus dan is het goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef SillyWalks het volgende:
Een gebruikte plaszak?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef SillyWalks het volgende:
De plek van het ongeval is wat lastig bereikbaar, dus ze hebben eerst moeten zorgen dat ze erbij konden en mensen van het spoor af konden krijgen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:21 schreef NightH4wk het volgende:
Meer dan 90 mins na de botsing en ze zijn nog steeds bezig om gewonden eruit te halen? :/
Lijkt mij inderdaad sterk, of de hulpdiensten moeten zeer lui zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:21 schreef NightH4wk het volgende:
Meer dan 90 mins na de botsing en ze zijn nog steeds bezig om gewonden eruit te halen? :/
Ik geloof niet dat leuk een goede term is in dit gevalquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:22 schreef StephanL het volgende:
Leuk uitzicht hebben die mensen daar. Wijntje erbij en zitten maar.
Ja, waarom?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:21 schreef NightH4wk het volgende:
Ik zie ze vrij hard werkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:22 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad sterk, of de hulpdiensten moeten zeer lui zijn.
quote:
Het is nog altijd beter vermaak dan Ik Hou van Holland.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat leuk een goede term is in dit geval
Ze zullen de prio denk ik wel eerst bij de gewonden leggenquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:20 schreef StephanL het volgende:
[..]
Een gewonde. Hij ligt nog steeds niet in die zak, dus dan is het goed.
Er kunnen honderden mensen in een trein. Dus ja, dat kan wel even duren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:21 schreef NightH4wk het volgende:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Lijkt mij inderdaad sterk, of de hulpdiensten moeten zeer lui zijn.
Hierboven werdt gemeld dat men er nog steeds gewonden uithaalt?quote:Lijkt mij inderdaad sterk, of de hulpdiensten moeten zeer lui zijn.
Het betekent niet direct dat je mensen er als een gek uithaalt.quote:Ja, waarom?
Je kan beter rustigaan doen en zorgen dat de verwondingen niet erger worden dan iedereen als een gek uit die treinen slepen, met als gevolg ernstiger verwondingen.
Die is allang opgevangen door ander personeel van de NS.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:26 schreef DrNick het volgende:
Hoe is het met de machinist gesteld eigenlijk? Ik kan niet voorstellen wat je dan doet als je in zo'n situatie zit.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:26 schreef DrNick het volgende:
Hoe is het met de machinist gesteld eigenlijk? Ik kan niet voorstellen wat je dan doet als je in zo'n situatie zit.
Begrijp ik, maar meer fysiek bedoel ikquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Die is allang opgevangen door ander personeel van de NS.
Dan heb je geen zin om weer in een cockpit te stappen idd.quote:Hoe is het met de machinist gesteld eigenlijk? Ik kan niet voorstellen wat je dan doet als je in zo'n situatie zit.
Ik las dat er nog eentje bekneld zat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Die is allang opgevangen door ander personeel van de NS.
Een ooggetuige had het er over dat hij had gezien dat ze 'bezig' waren met de machinist van de sprinter en dat de deur niet open wilde omdat die ontzet was. Zou dus best kunnen zijn dat hij daar nog voorin de trein zat tijdens de aanrijding.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:26 schreef DrNick het volgende:
Waar was het andere ongeluk dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:25 schreef StephanL het volgende:
Wel apart hoor. Volgens mij hoort het Nederlands spoorwegen net tot één van de veiligste, maar dit is nu al het tweede ongeluk in één week tijd.
Vooral als je het aan ziet komen. OOH NEENEENEE NOODREM AAAAAHHHHHHH *BOEM*quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:28 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dan heb je geen zin om weer in een cockpit te stappen idd.
Die twee knuffelende sprintertjes op Leiden: [Upd] Treinen op elkaar gebotst in Leidenquote:
In Leiden. Geen groot ongeluk en de schade viel mee. De oorzaak was volgens de NS het gladde spoor.quote:
Lijkt me sterk, ze laten reizigers door de deur van de machinistencabine van de sprinter uitstappen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:28 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Een ooggetuige had het er over dat hij had gezien dat ze 'bezig' waren met de machinist van de sprinter en dat de deur niet open wilde omdat die ontzet was. Zou dus best kunnen zijn dat hij daar nog voorin de trein zat tijdens de aanrijding.
O ja, dat was ik alweer vergeten, terwijl ik die treinen nota bene nog heb zien staan toenquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:30 schreef MPG het volgende:
[..]
Die twee knuffelende sprintertjes op Leiden.
Kan ook zijn dat het juist over die andere trein ging, hij zag het iig toen hij uit de andere trein staptequote:Op zaterdag 21 april 2012 20:31 schreef Fixers het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, ze laten reizigers door de deur van de machinistencabine van de sprinter uitstappen.
Serieus? Vind jij het niet raar dat waar de uitgang is de kreukelzone is???quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:09 schreef Duvel het volgende:
Het zwakste punt in de constructie, niet zo raar.
Waar anders? Bij de passagiers?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Serieus? Vind jij het niet raar dat waar de uitgang is de kreukelzone is???
Bij de uitgang sta je (als het goed is) alleen als de trein langzaam rijdt, dus zo raar is dat nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Serieus? Vind jij het niet raar dat waar de uitgang is de kreukelzone is???
Ik heb er geen beelden bij, maar als het een karretje met witte rolluiken is: dat is de Spoormodule. Barstensvol met gereedschappen, kan vanaf een vrachtwagen op een overweg in het spoor worden gezet en dan op eigen kracht met 60 km/h naar het ongeval rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:33 schreef Ame_thyst het volgende:
Handig zo'n karretje op rails. Die stond ervoor klaar?
Ze hebben daar zelfs stoeltjes staan?/nouja hangen. Echt nooit bij stil gestaan dat dat gevaarlijk is...quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Bij de uitgang sta je (als het goed is) alleen als de trein langzaam rijdt, dus zo raar is dat niet
Nou sta ik dikwijls volgepropt op het balkon ook als de trein op volle snelheid rijdt, maar dat ligt aan faalbeleid van de NS
Eerder zoiets, maar dan voor op het spoor:quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er geen beelden bij, maar als het een karretje met witte rolluiken is: dat is de Spoormodule. Barstensvol met gereedschappen, kan vanaf een vrachtwagen op een overweg in het spoor worden gezet en dan op eigen kracht met 60 km/h naar het ongeval rijden.
Geen idee waarom, maar ik heb toch altijd een Mickey Mouse gevoel bij onze hulpverleners. Allemaal een beetje prut. Doodgereguleerd wellicht.quote:Hoe erg het ook is voor de slachtoffers. Voor de hulpverlening best kicken zo'n ongeluk.
Dan staat de spoormodule vast een eindje verderop.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:38 schreef nattermann het volgende:
[..]
Eerder zoiets, maar dan voor op het spoor:
[ afbeelding ]
Die springen altijd dolblij van de bank als er weer ergens een ongeluk is gebeurdquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef Ame_thyst het volgende:
Hoe erg het ook is voor de slachtoffers. Voor de hulpverlening best kicken zo'n ongeluk.
Ik denk dat wel vaak.. wat nu als ie vol op de rem moet met deze snelheid, zeker op die balkonnetjes ben je een losgeslagen projectiel danquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ze hebben daar zelfs stoeltjes staan?/nouja hangen. Echt nooit bij stil gestaan dat dat gevaarlijk is...
Nu ik dit heb gezien ga ik nooit meer in het balkon staan of zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ze hebben daar zelfs stoeltjes staan?/nouja hangen. Echt nooit bij stil gestaan dat dat gevaarlijk is...
Dat zou voor de NS een unicum zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:26 schreef NightH4wk het volgende:
Hopelijk wordt het niet weer zo'n "blame game" waar uiteindelijk niets mee gebeurd.
Volgens mij kan je beter niet in een SLT gaan zitten, daar komen alle gewonden uit als ik het zo zie ?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:40 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nu ik dit heb gezien ga ik nooit meer in het balkon staan of zitten.
De kans op zo'n bosting is heel klein. Dus waarschijnlijk weegt het niet op tegen het ongemak.quote:Nu ik dit heb gezien ga ik nooit meer in het balkon staan of zitten.
Het is dat hier niets ontspoort is, maar dan zie je ook altijd dat het het voorste stuk van de trein is waar de meeste gewonden/doden vallen, daar ga ik liever ook niet zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:40 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nu ik dit heb gezien ga ik nooit meer in het balkon staan of zitten.
Hij maakt een grapje zeker, tuurlijk hoort dat wel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Directeur van de onderzoeksraad: "Er zijn twee treinen tegen elkaar gereden, en het is natuurlijk wel duidelijk dat dat niet hoort."
No shit, sherlock
Nederlanders..altijd zo bezig met 'hoe het hoort'...quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Directeur van de onderzoeksraad: "Er zijn twee treinen tegen elkaar gereden, en het is natuurlijk wel duidelijk dat dat niet hoort."
No shit, sherlock
Ik denk er nooit over na waar ik ga zitten, maar dat moet ik voortaan toch maar wel doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:41 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Het is dat hier niets ontspoort is, maar dan zie je ook altijd dat het het voorste stuk van de trein is waar de meeste gewonden/doden vallen, daar ga ik liever ook niet zitten.
Andere tijdzone.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:45 schreef Stiemie het volgende:
Traumaheli is weer terug en geland in het Westerpark.
Het blijft op de livebeelden van AT5 trouwens verdacht licht terwijl het hier begint te schemeren
Westerpark = westen = later donker.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:45 schreef Stiemie het volgende:
Het blijft op de livebeelden van AT5 trouwens verdacht licht terwijl het hier begint te schemeren
Komt door de camera die de lichtsterkte aanpastquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:45 schreef Stiemie het volgende:
Inderdaad, de zon staat daar nog vrij hoog.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:45 schreef Stiemie het volgende:
Dan hinkel je toch gewoon het talud of met je goede been.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik zou echt kapot gaan op zo'n hoogwerker met mijn hoogtevrees.
Prorail doet de verkeersleiding.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Ongelofelijk dat de NS dit keer op keer doet.... Ze weten maanden vantevoren welke trein waar moet rijden... Beide treinen hebben een bestuurder... Ze hebben een automatisch systeem om botsingen te voorkomen... En toch klappen ze keer op keer op elkaar!
Passagiers hebben geen airbags, geen kreukelzones, en niet eens een gordel... Om het nog maar niet te hebben over de situatie dat honderden mensen opeengepropt moeten staan!
Ik zou zeggen hoog tijd om alle subsidie aan de NS te stoppen, past ook mooi bij de bezuinigingen.
Obvious troll is obvious.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Ongelofelijk dat de NS dit keer op keer doet.... Ze weten maanden vantevoren welke trein waar moet rijden... Beide treinen hebben een bestuurder... Ze hebben een automatisch systeem om botsingen te voorkomen... En toch klappen ze keer op keer op elkaar!
De ene trein heeft de andere een kopstoot gegeven?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef Fredo55 het volgende:
Uhm![]()
20:39:51 21-04-12
Prio: 1 Vechtpartij Westerpark AMSTERDAM
Politie Veiligheidsregio Amsterdam Amstelland (PersInfo)
Tussen beide machinisten?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef Fredo55 het volgende:
Uhm![]()
Met de trein reizen is gewoon levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Passagiers hebben geen airbags, geen kreukelzones, en niet eens een gordel... Om het nog maar niet te hebben over de situatie dat honderden mensen opeengepropt moeten staan!
Ik zou zeggen hoog tijd om alle subsidie aan de NS te stoppen, past ook mooi bij de bezuinigingen.
Ze hebben ook een trap zag ik net, maar dat lijkt mij nog enger op een brancard.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan hinkel je toch gewoon het talud of met je goede been.
Tussen NS en Prorailquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef Fredo55 het volgende:
Uhm![]()
Dat kan ook ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Beetje een probleem.. er staan hoge hekken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef Duvel het volgende:
Je betaalt er ook nog de hoofdprijs voor en het wordt elk jaar verhoogd!quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik woon vrijwel tegenover de treinbotsingquote:
Demoniseren!quote:
Vergeleken met de huidige benzineprijzen valt dat nog wel mee op het moment.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je betaalt er ook nog de hoofdprijs voor en het wordt elk jaar verhoogd!
Beelden daarnet waren idd niet live, nu weer wel en je ziet goed dat het begint te schemeren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:49 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik woon vrijwel tegenover de treinbotsingMisschien 400 meter afstand ofzo
Overigens blijven er hier nog steeds af en toe sirenes langskomen
Jaaaa maar da's 400 meter hemelsbreed hè. De zon gaat in een boog en dan is het veel verder!quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:49 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik woon vrijwel tegenover de treinbotsingMisschien 400 meter afstand ofzo
Overigens blijven er hier nog steeds af en toe sirenes langskomen
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Jaaaa maar da's 400 meter hemelsbreed hè. De zon gaat in een boog en dan is het veel verder!
Als het in Amerika was gebeurd was echt iedereen "gewond" geweest.quote:
Hier is het ook nog steeds licht hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Het is nogsteeds licht, dat kan toch niet.
Er wordt met een camera gefilmd, niet met een oogquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
West en oost nederland scheelt ongeveer 20 10 4 minutenquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Hier in Zeeland is het al aan het schemeren hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
West en oost nederland scheelt ongeveer 20 minuten
En dan kunnen er opeens geen gewonden zijn?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Die treinen zijn amper beschadigd.
Er zijn 2 trauma heli's he..quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef Stiemie het volgende:
Er zit wel flink wat vertraging in de beelden voor mijn gevoel. Net steeg er op tv een heli op en die was hier al lang en breed over gegaan. Misschien doen ze dat om nog wat te kunnen sturen in de uitzending?
Ja want lichamen kunnen net zoveel hebben als een trein.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Ik zie nog niets, maar in die stoptrein zelf doet de verlichting het nog wel ondanks het ongeluk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wordt er al verlichting aangelegd?
[..]
Ja hoor![]()
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef Abed het volgende:
Ik had die trein gemist, pakte er eentje later. En nu lekker thuis smoken als een boss.
[..]
Ja hoor![]()
[..]
Ja hoor![]()
Ik kijk via de TVquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef Gnomestein het volgende:
[..]
Ze kunnen ons veel melden, de webstream is alweer down.
Gedurfde aanname, dat eerste.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik weet dat jullie het allemaal graag anders zien maar het zal allemaal wel weer meevallen.
Pardon?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:38 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Geen idee waarom, maar ik heb toch altijd een Mickey Mouse gevoel bij onze hulpverleners. Allemaal een beetje prut. Doodgereguleerd wellicht.
De stream werkt gewoon, is niet down geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef Gnomestein het volgende:
[..]
Ze kunnen ons veel melden, de webstream is alweer down.
Dit topic is niks meer dan een beetje sensatie zoeken. Niks mis mee, maar wees er dan wel eerlijk over.quote:
Dit forum heet Nieuws & Achtergronden. Dit is nieuws, of niet?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:01 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Dit topic is niks meer dan een beetje sensatie zoeken. Niks mis mee, maar wees er dan wel eerlijk over.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:01 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Dit forum heet Nieuws & Achtergronden. Dit is nieuws, of niet?
Dat geldt in wezen voor bijna al het nieuws, natuurlijk. Wil niet zeggen dat iedereen hier direct liefst het ergste ziet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:01 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Dit topic is niks meer dan een beetje sensatie zoeken. Niks mis mee, maar wees er dan wel eerlijk over.
Ook al een bus die op een tram was gebotst gister. Vorm van staken ofzo?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef SpecialK het volgende:
Gaat lekker vandaag in amsterdam
[ afbeelding ]
Kun je in dit geval spreken van halfdood?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:04 schreef KoningStoma het volgende:
2 ultra-mega-super-ernstig gewonde.
Traumaheli's worden niet zo maar ingezet...quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik weet dat jullie het allemaal graag anders zien maar het zal allemaal wel weer meevallen.
Traumaheli's worden vaak ingezet uit voorzorgquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Traumaheli's worden niet zo maar ingezet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |