abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110909955
Werkzoeken is kut! Vorig jaar raakte ik rond deze tijd ook werkloos. Wat een ellende was dat. Succes.
pi_110911446
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:08 schreef Bombshell het volgende:
Werkzoeken is kut! Vorig jaar raakte ik rond deze tijd ook werkloos. Wat een ellende was dat. Succes.
Inderdaad, ben nu al ruim 3 maanden aan het zoeken, maar ik heb een IT achtergrond, en in mijn provincie is er haast geen IT, dus dat is echt bagger..
Ik denk dat ik tegenwoordig 1 sollicitatie per week verstuur, meer vacature's zijn er gewoon niet..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 29 april 2012 @ 20:38:20 #103
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110943102
Mijn huidige contract duurt nog grofweg een maand, verlenging is niet uitgesloten. Desalniettemin ga ik het aantal sollicitaties per week eens flink opschroeven en ook solliciteren op vacatures die slechts deels aansluiten op mijn CV. CV heb ik trouwens bijgewerkt; nu korter en bondiger. De sollicitatiemails bevatten slechts ongeveer 10 regels waarin ik kort en krachtig mijn bedoelingen duidelijkmaak ... !
pi_110943782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad, ben nu al ruim 3 maanden aan het zoeken, maar ik heb een IT achtergrond, en in mijn provincie is er haast geen IT, dus dat is echt bagger..
Ik denk dat ik tegenwoordig 1 sollicitatie per week verstuur, meer vacature's zijn er gewoon niet..
in utrecht (midden van het land) en in de randstad zijn er genoeg vacatures
pi_110945708
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:55 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

in utrecht (midden van het land) en in de randstad zijn er genoeg vacatures
Als verkoper ja :)
pi_110946979
en ook op IT-gebied
pi_111027334
Nou ik heb sinds 2.5 week werk, maar ben bang dat ik binnenkort weer zonder zit. Ben nogal hardnekkig ziek (niet chronisch trouwens), en elke keer kom ik wel op werk, maar gisteren ben ik naar huis gegaan en vandaag gaat het ook niet echt lukken. Hoop maar van harte dat ik morgen weer kan werken. Maar als uitzendkracht heb je gewoon geen rechten, heb het idee dat ze me verder ook te onzelfstandig vinden binnen mijn functie. Heb er gewoon geen goed gevoel over.

Ik moet trouwens het uitzendbureau bellen, misschien een stomme vraag, maar bel je dan gewoon je intercedent op? Ze zijn namelijk nog niet open, maar je moet volgens de folder een halfuur bellen voordat je werkzaamheden beginnen, en dat is nu over een halfuur. Ik ga er alles aan doen om morgen wel te werken, alleen nou weten ze al wat voor ziekte ik heb en dat werkt niet in mijn voordeel :N
pi_111032385
Over 3 weken wordt mijn jaarcontract niet langer verlengd.
Achtergrond: Financiele administratie
Opleiding: HBO
Zijn er meer mensen hier met deze achtergrond?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_111032427
Ik heb een sollicitatie verstuurd naar een bedrijf, hoelang laten ze je meestal wachten op antwoord? En als er geen reactie komt wanneer neem ik dan contact op?

Het gaat trouwens over mijn droombaan, dus ik ben al dagen zenuwachtig.
pi_111032718
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Over 3 weken wordt mijn jaarcontract niet langer verlengd.
Achtergrond: Financiele administratie
Opleiding: HBO
Zijn er meer mensen hier met deze achtergrond?
Yup ik, ben alleen wel een starter met een HBO bedrijfseconomie diploma.
Begin volgende week bij de Big 4 als Assistent Accountant.
pi_111032857
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:47 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Yup ik, ben alleen wel een starter met een HBO bedrijfseconomie diploma.
Begin volgende week bij de Big 4 als Assistent Accountant.
Gefeliciteerd!
Lang werkloos geweest?
Mijn laatste "in between jobs" was in 2005. Dat duurde 6 weken. Na een faillisement. Wat zijn de huidige do's en don'ts. Vacaturesites, Wervingbureaus...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  FOK!fotograaf woensdag 2 mei 2012 @ 13:10:35 #112
148247 taxibabe
pi_111035669
Net terug van het tweede gesprek met een soort van assessment (die ik gelukkig kon voorbereiden). Het was een kort gesprek, voor mijn gevoel ging het wel redelijk goed. Hij was iig positief over mijn uitwerking van de opdracht.

Vanmiddag hebben ze nog een gesprek met de andere overgebleven kandidaat, morgen bellen ze over de uitslag. Wordt dus nog ff in spanning zitten.
pi_111038444
Pfff eerste keer dat ik een sollicitatiebrief moet gaan schrijven voor een "echte" baan. Inspiratie laat nog op zich wachten... :{
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:37:33 #114
47102 Elvi
miemkwien
pi_111066914
Tering ik ben zelfs afgewezen voor vrijwilligerswerk. Ze hadden al genoeg mensen :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:48:48 #115
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111067528
Iemand op zoek naar een logistieke orderentry functie in de regio noord-limburg?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:04:32 #116
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_111068299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:37 schreef Elvi het volgende:
Tering ik ben zelfs afgewezen voor vrijwilligerswerk. Ze hadden al genoeg mensen :')
Haha ik ook! Moest zelfs 3 weken op mijn afwijzing wachten :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_111078272
Zojuist een sollicitatiebrief verstuurd, krijg ik na 4 ( :') ) minuten al een mail terug dat 'in overleg met de verantwoordelijk manager' is besloten mij niet mee te nemen in de procedure...
pi_111079105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:48 schreef Luxuria het volgende:
Iemand op zoek naar een logistieke orderentry functie in de regio noord-limburg?
Gewenst profiel?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:41:23 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_111080256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:45 schreef PteV het volgende:
Zojuist een sollicitatiebrief verstuurd, krijg ik na 4 ( :') ) minuten al een mail terug dat 'in overleg met de verantwoordelijk manager' is besloten mij niet mee te nemen in de procedure...
Zozo, dat is nog eens snel :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_111081335
quote:
:')
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:12:34 #121
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_111081383
quote:
say what :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:26:40 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111081933
Ik wil bericht teruuuuhuuug. 'eind deze week begin volgende week, even overleggen met de boekhouder'

*slik*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:27:49 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111081974
quote:
Is dat ene dus niet gelukt?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_111082032
quote:
:')
pi_111084871
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:07 schreef casualguy het volgende:
Tip voor degenen die precies weten wat ze willen en kunnen qua werk.. bedenk een goed plan.. surf internet af om info te verzamelen om als freelancer of zzp'r aan de slag te gaan(voordelen: geen werknemers in dienst en geen baas die hele dag naar je zit te kijken, geen gedoe met contracten)..
dat is waar ik op dit moment mee bezig ben om te gaan doen(lekker je eigen baas, je eigen tijden bepalen, meer loon) echter moet je wel zelf zorgdragen voor je administratie en fiscale gedeelte ervan.

Een vriendin van mij werkt al ruim 2 jaar lang als zzp'r en succesvol, door haar ben ik dus eigenlijk over de streep getrokken om ook als zzp'r aan de slag te gaan.
Ik zou dit ook wel wat vinden hoor. Alleen beschik ik nog niet over de kennis hoe je het best als zelfstandige kan beginnen. Ook moet je inderdaad echt weten waarin je wilt handelen en je moet een goed ondernemers plan hebben.

Ik merk het wel bij mezelf dat ik verkopen van spullen echt leuk vind. 2ehandse spullen vanuit huis verkopen doe ik al jaren en dat vind ik ook echt leuk. Het onderhandelen met die mensen, het verkopen van jouw spullen aan hun vind ik gewoon heel leuk.
Daarom zit ik er ook weleens aan te denken om daarmee iets te gaan doen. Langs markten gaan vind ik ook leuk, en dan proberen het goedkoper te krijgen dan wat die persoon eigenlijk zou willen.

Zelf wil ik ook wel een opleiding gaan volgen. Alleen weet ik niet welke daar een beetje bij zou passen. Zodat je de kennis krijgt en precies weet hoe je een onderneming kan starten. Of desnoods eerst beginnen bij een winkel van iemand anders.

Maar het zou mij in ieder geval wel echt leuk lijken om een eigen webwinkeltje te hebben. En later dan wellicht een eigen winkeltje. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')