abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 april 2012 @ 20:20:16 #76
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110830436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:16 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hoezo?
de meeste bedrijven waar je werk krijg je een halfjaar contract
weinig bedrijven krijg je jaar contract
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_110830628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:20 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

de meeste bedrijven waar je werk krijg je een halfjaar contract
weinig bedrijven krijg je jaar contract
Ik moet 10 mei erna toe om een contract te tekenen. Het gaat in eerste instantie maar om een periode tot september, en als het van beide kanten goed zit dan kan ik daar gewoon parttime blijven. Maar dat is dus tegen die tijd en vanaf september is het dus nog niet zeker.

Maar overal waar ik gewerkt heb werd mij contract gewoon verlengd, dus ik ga er wel vanuit dat deze ook gewoon vanaf september wordt vernieuwd/verlengd.
pi_110833831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:44 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nee oké, maar om nou nog 2 jaar fulltime in een branche te werken wat je eigenlijk helemaal niet meer wilt. Dat is ook niet echt verstandig want je gaat dan echt begeven moment chagrijnig naar je werk toe.
Daarom vind ik het ook niet erg om het nog parttime te gaan doen, maar dan wel dat ik naar school kan. En zo weer iets nieuws kan gaan leren zodat ik hopelijk over een paar jaar in een andere branche kan gaan werken.

Ja die behoud ze gewoon dan, omdat als ik naar school gaat ook weer studiefinanciering krijg. En tegen die tijd ben ik toch echt wel van plan om uit huis te gaan, en dan krijgt zei gewoon een uitkering zoals ze die altijd kreeg. Het is nu tot september fulltime werken en dan daarna als het nog goed gaat gewoon parttime met stufi (omdat ik dan naar school ga).

Maarja ik zit er nog wel een beetje mee van als ik dadelijk over 4 a 5 jaar klaar ben met MBO 3 en MBO4. Of ik dan wel überhaupt werk vind met mijn behaalde diploma's.

Want Nederland is al zo'n papiertjes land. Want hoe jonger je bent met al die papiertje hoe beter je kansen zijn.
doorstromen naar hbo
pi_110834637
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:08 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

doorstromen naar hbo
Ja dat wil ik ook wel als ik dat aan kan, maar ik ben dan wel 30 a 31 als ik daarmee zou beginnen.

En dat is toch wel een beetje te laat naar mijn mening. -O- . Want heb ik het HBO gedaan dan ben ik onderhand 34 a 35 jaar.
En welk bedrijf neemt nou iemand aan van 35 die alleen nog maar de ervaring heeft van school en stages. Even los van die 7 jaar Horeca waarin ik gewerkt heb. Tegen die tijd zal de crisis wel weer over zijn, maar toch hou ik het wel in mijn achterhoofd.
pi_110836587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:14 schreef Mint_Clansell het volgende:

Wat zouden jullie doen?
Gewoon naar je oude baan terug. Je vind dat de leukste baan ooit en je krijgt een hoger loon dan eerst! Maak je maar niet druk om dat uitzendbureau, het is hun werk om een baan voor een ander te zoeken en daarbij zijn ze zelf ook niet altijd netjes.

Ik zou de kans grijpen als ik jou was.
pi_110836934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:18 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook wel als ik dat aan kan, maar ik ben dan wel 30 a 31 als ik daarmee zou beginnen.

En dat is toch wel een beetje te laat naar mijn mening. -O- . Want heb ik het HBO gedaan dan ben ik onderhand 34 a 35 jaar.
En welk bedrijf neemt nou iemand aan van 35 die alleen nog maar de ervaring heeft van school en stages. Even los van die 7 jaar Horeca waarin ik gewerkt heb. Tegen die tijd zal de crisis wel weer over zijn, maar toch hou ik het wel in mijn achterhoofd.
Ik ken iemand die er op zijn 31e nog aan is begonnen. Hij heeft eerst een paar jaar gewerkt met een m.sc scheikunde op zak en startte daarna aan het HLO. Wat er van hem terecht gekomen is weet ik alleen niet, maar aangezien hij aan zijn afstudeerstage werkte toen ik veel met hem werkte, heeft hij het waarschijnlijk wel afgemaakt.
pi_110842027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

23 en 2 papiertjes (MBO + HBO) later nog geen werk.
ook 2 van die papiertjes hier liggen, richting Facility Management... "brede opleiding" waar je veel mee kan.

Nu werk ik als huishoudelijke hulp :') HBO schiet je helaas ook niks meer mee op.
pi_110850949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:18 schreef FerryNL het volgende:

[..]

gewoon doorstuderen, een hbo is meer waard dan een mbo
of nog beter ,doe een toelatingsexamen op hbo, wie weet kan je dat mbo meteen laten schieten en meteen op hbo nivo verder als leeftijd zon issue is
pi_110851030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:07 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

gewoon doorstuderen, een hbo is meer waard dan een mbo
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens :@
Mijn broertje heeft geen diploma's en had binnen een maand een andere baan.

Ik heb diploma's en heb na een half jaar nog geen baan gevonden :') Het is prut hier in de randstad -O- Ik word er een beetje moedeloos van.

Van de week gesolliciteerd op een financiele functie. Ik heb 14 jaar ervaring als financieel medewerkster, mijn diploma;s financieel.

Wat krijg ik terug :?

Wij hebben besloten de procedure voort te zetten met kandidaten die beter aansluiten op het profiel.

Nou dan denk ik: WTF :? Ik sluit megaveel aan op het profiel _O- Had echt de neiging om een mail terug te sturen met de vraag, wat nou de werkelijke reden is :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:01:56 #85
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_110852396
Gewoon doen en die mail sturen, jij steekt er toch ook tijd en moeite in?
pi_110853418
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:12 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens :@
Mijn broertje heeft geen diploma's en had binnen een maand een andere baan.

Ik heb diploma's en heb na een half jaar nog geen baan gevonden :') Het is prut hier in de randstad -O- Ik word er een beetje moedeloos van.

Van de week gesolliciteerd op een financiele functie. Ik heb 14 jaar ervaring als financieel medewerkster, mijn diploma;s financieel.

Wat krijg ik terug :?

Wij hebben besloten de procedure voort te zetten met kandidaten die beter aansluiten op het profiel.

Nou dan denk ik: WTF :? Ik sluit megaveel aan op het profiel _O- Had echt de neiging om een mail terug te sturen met de vraag, wat nou de werkelijke reden is :')
Dat is een erg herkenbare reden.. vaak zijn dat van die standaard afwijzingsbrieven/mailing.
Heb daar toen een keer op gereageerd en dan wel telefonisch de persoon in kwestie stond toen blijkbaar met de mond vol tanden want wist niet echt goed hoe ze het moest verwoorden.(vaak laten ze die selecties ook bij uitzendbureaus wel eens doen door stagiaires!)
Kortom soms wijzen ze je echt af met de meest belachelijke redenen terwijl je soms gewoon exact 1 op 1 past qua opleiding en ervaring met een vacature die openstaat.
Vooral die uitzendbureaus hebben er soms een handje van het beter denken te weten wat je kunt en wat niet(je weet immers alleen maar zelf wat je wel en niet kunt toch?)

Maar goed de aanhouder wint en ik merk sinds dat ik meer direct solliciteer op vacatures bij bedrijven zelf of op vacatures bij Werving en Selectiebureaus dat ze je daar toch iets serieuzer nemen dan dus bij die commerciële uitzendbureaus(op enkele uitzonderingen nagelaten!)
pi_110855158
Ik zou inderdaad gewoon dat bedrijf opbellen en ze laten uitleggen waarom andere kandidaten volgens hun 'beter aansluiten op het profiel'. Vaak rekenen ze daar niet op, dus je weet meteen of ze zitten te kletsen.
pi_110856795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou inderdaad gewoon dat bedrijf opbellen en ze laten uitleggen waarom andere kandidaten volgens hun 'beter aansluiten op het profiel'. Vaak rekenen ze daar niet op, dus je weet meteen of ze zitten te kletsen.
vaak zit er een hele HR afdeling erachter die niet eens diep ingaan op de CV's
Ze maken een selectie die volgens de HR miepjes bij de vacature passen en stuurt die dan door naar de betreffende manager die er weer vervolgens wat opbelt voor een geprek.
(een beetje het uitzendbureau verhaal , maar dan intern)
pi_110858411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:44 schreef Elvi het volgende:

[..]

Gewoon naar je oude baan terug. Je vind dat de leukste baan ooit en je krijgt een hoger loon dan eerst! Maak je maar niet druk om dat uitzendbureau, het is hun werk om een baan voor een ander te zoeken en daarbij zijn ze zelf ook niet altijd netjes.

Ik zou de kans grijpen als ik jou was.
Precies, dat is ook wat ik ga doen. Ik heb de hele volgende week nog om alles af te handelen en begin 7 mei bij mijn oude werkgever. Een halfjaarcontract is natuurlijk altijd beter dan een uitzendovereenkomst fase A. :)
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:59:41 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_110860697
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Precies, dat is ook wat ik ga doen. Ik heb de hele volgende week nog om alles af te handelen en begin 7 mei bij mijn oude werkgever. Een halfjaarcontract is natuurlijk altijd beter dan een uitzendovereenkomst fase A. :)
Zeker weten en het is geen liefdesovereenkomst he. Als ze je niet meer nodig hebben word je ook zo weer buiten gezet. Veel succes terug bij je oude baas!
pi_110876856
Pfff een BBL plek vinden is ook niet meer echt gemakkelijk.

Wilde eerst de ICT in maar daar kom ik met geen mogelijkheid in via een BBL traject.
Dus ben ik verder gaan kijken naar andere opleidingen. Iets met mensen adviseren en mensen helpen lijkt mij ook heel leuk.
Ik wil dan wel iets met mensen doen die werk zoeken of iets in die trant. Maar dat zijn alleen weer BOL opleidingen en ik wil gewoon een BBL opleiding gaan volgen in verband met mijn leeftijd.

Maar er zijn best interessante MBO4 opleidingen, maar ik moet eerst een MBO3 papiertje halen om toegelaten te worden.tot MBO4.

In welke werkgebieden bieden ze nog wel redelijk veel plekken aan?
pi_110877338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

23 en 2 papiertjes (MBO + HBO) later nog geen werk.
32 en 3 papiertjes (2 MBO 4 en HBO).

Tja, toen ik voor makelaardij koos was het nog booming buzziness :').
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_110880550
Tip voor degenen die precies weten wat ze willen en kunnen qua werk.. bedenk een goed plan.. surf internet af om info te verzamelen om als freelancer of zzp'r aan de slag te gaan(voordelen: geen werknemers in dienst en geen baas die hele dag naar je zit te kijken, geen gedoe met contracten)..
dat is waar ik op dit moment mee bezig ben om te gaan doen(lekker je eigen baas, je eigen tijden bepalen, meer loon) echter moet je wel zelf zorgdragen voor je administratie en fiscale gedeelte ervan.

Een vriendin van mij werkt al ruim 2 jaar lang als zzp'r en succesvol, door haar ben ik dus eigenlijk over de streep getrokken om ook als zzp'r aan de slag te gaan.
pi_110891617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:58 schreef Disavowed het volgende:

[..]

32 en 3 papiertjes (2 MBO 4 en HBO).

Tja, toen ik voor makelaardij koos was het nog booming buzziness :').
26, MBO 3 en 4, HBO daarna in 3 jaar afgerond, geen werk.
Nu twijfel ik om weer verder te leren, maar waarschijnlijk neemt dat het probleem van 'geen ervaring' ook niet weg, waardoor ik over 2 jaar alsnog niet aan de bak kom.
pi_110893034
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:27 schreef bikkie het volgende:

[..]

26, MBO 3 en 4, HBO daarna in 3 jaar afgerond, geen werk.
Nu twijfel ik om weer verder te leren, maar waarschijnlijk neemt dat het probleem van 'geen ervaring' ook niet weg, waardoor ik over 2 jaar alsnog niet aan de bak kom.
Ik weet het ook nog niet. Studeren zit er qua kosten voorlopig niet in. Daarvoor heb ik teveel andere plannen die ik niet wil uitstellen tot mijn 40e. Aan de andere kant ben ik het gezeik in de branche beu. Ik heb al gekeken voor een opleiiding als politiekundige, maar daarvoor zijn mijn ogen te beroerd.

Lastig :').
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 12:22:32 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110894793
Erg goed gesprek gehad gisteren :) Veel groei, veel kansen, klein bedrijfje, enthousiast en ik zie er zeker brood in. Alleen wel 130km op een dag rijden :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110899638
Wederom een aantal sollicitaties afgeschoten vanwege gebrek aan ervaring.
Twee jaar geleden afgestudeerd en in de tussentijd ander werk gedaan. Uiteraard blijven zoeken maar óveral krijg ik "gebrek aan ervaring" te horen.
Bij één bedrijf werd een open sollicitatie in eerste instantie ook afgewezen omdat ze niemand nodig hadden. Eigenaar had in zijn mail wel zijn telefoonnummer gezet voor als ik een mondelinge toelichting wilde.
Heb een paar dagen later teruggebeld en kreeg te horen dat er -misschien- toch mogelijkheden zijn. Hij had op dat moment geen tijd om uit leg te geven, as maandag krijg ik meer te horen.
Mocht dit ook niks worden dan ga ik gewoon liegen over mijn relevante werkervaring. Vroeg of laat kom ik wel een idioot tegen die deze 'werkervaring' niet natrekt. Ben het gewoon zat om telkens met dat slappe smoesje afgescheept te worden.
pi_110903295
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:31 schreef karton2 het volgende:
Wederom een aantal sollicitaties afgeschoten vanwege gebrek aan ervaring.
Twee jaar geleden afgestudeerd en in de tussentijd ander werk gedaan. Uiteraard blijven zoeken maar óveral krijg ik "gebrek aan ervaring" te horen.
Bij één bedrijf werd een open sollicitatie in eerste instantie ook afgewezen omdat ze niemand nodig hadden. Eigenaar had in zijn mail wel zijn telefoonnummer gezet voor als ik een mondelinge toelichting wilde.
Heb een paar dagen later teruggebeld en kreeg te horen dat er -misschien- toch mogelijkheden zijn. Hij had op dat moment geen tijd om uit leg te geven, as maandag krijg ik meer te horen.
Mocht dit ook niks worden dan ga ik gewoon liegen over mijn relevante werkervaring. Vroeg of laat kom ik wel een idioot tegen die deze 'werkervaring' niet natrekt. Ben het gewoon zat om telkens met dat slappe smoesje afgescheept te worden.
Wat voor studie heb je gedaan (IT, Financieel, etc.)?
pi_110904859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:54 schreef fietsbelkonijn het volgende:

[..]

Wat voor studie heb je gedaan (IT, Financieel, etc.)?
grafisch/design. Heb in de tussentijd wel freelancewerk gedaan maar dat is blijkbaar niet genoeg. Negen van de tien vacatures wordt er gevraagd naar jaren werkervaring wat ik gewoon niet heb omdat ik toen nog studeerde.
Wel bel ik altijd om meer informatie over de afwijzing te vragen en het komt altijd op hetzelfde neer:"je werk ziet er goed uit maar je hebt niet de werkervaring die wij eisen". Ook aantal keer te horen gekregen dat mijn werk niet eens werd bekeken omdat uit m'n CV al bleek dat ik de ervaring niet heb.
Het is een vicieuze cirkel. Ze eisen werkervaring van je, maar je krijgt die ervaring alleen maar als je werkt. Antwoorden van bedrijven zijn vaak hetzelfde: ze hebben niemand nodig óf je hebt te weinig ervaring.
Ik hoop dat de open sollicitatie die ik in m'n vorige post beschreef iets wordt. Ik begin wel wanhopig te worden vandaar dat ik eraan zit te denken om die werkervaring erbij te liegen ookal zie ik het niet zitten om dat te doen.
pi_110909779
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

grafisch/design. Heb in de tussentijd wel freelancewerk gedaan maar dat is blijkbaar niet genoeg. Negen van de tien vacatures wordt er gevraagd naar jaren werkervaring wat ik gewoon niet heb omdat ik toen nog studeerde.
Wel bel ik altijd om meer informatie over de afwijzing te vragen en het komt altijd op hetzelfde neer:"je werk ziet er goed uit maar je hebt niet de werkervaring die wij eisen". Ook aantal keer te horen gekregen dat mijn werk niet eens werd bekeken omdat uit m'n CV al bleek dat ik de ervaring niet heb.
Het is een vicieuze cirkel. Ze eisen werkervaring van je, maar je krijgt die ervaring alleen maar als je werkt. Antwoorden van bedrijven zijn vaak hetzelfde: ze hebben niemand nodig óf je hebt te weinig ervaring.
Ik hoop dat de open sollicitatie die ik in m'n vorige post beschreef iets wordt. Ik begin wel wanhopig te worden vandaar dat ik eraan zit te denken om die werkervaring erbij te liegen ookal zie ik het niet zitten om dat te doen.
Heel herkenbaar.
Zit zelf alweer een aantal maanden in de WW, En het is overal ofwel gebrek aan werkervaring(uhm.. Ik solliciteerde toch op een MBO startersfunctie??) of HBO nog niet afgerond(nee goh. Ik hoef alleen nog een stage te doen en mijn afstuderen). Ik volg dan een deeltijd Bedrijfskundige Informatica.

Ook een veel gelezen tekst: Onze voorkeur is uitgegaan naar sollicitanten met meer werkervaring. Oh, en vaak zat dat je er niks meer over hoort, en als toppunt het mailtje "Momenteel zijn er geen passende vacatures beschikbaar in uw regio" terwijl ik juist op een vacature solliciteerde, die perfect bij mijn profiel past, en op een locatie op c.a. 30 km afstand....

Over dat liegen: Als ze mij vragen of ik ervaring heb met product X, en ik heb er ook maar 10 minuten ofzo mee gewerkt, is het antwoord: Ja. Ken ik het niet? Dan is het altijd: "Als ik er even een middagje voor ga zitten, ken ik het programma weer."

Wat volgens mij ook helpt: vragen stellen waar jezelf het antwoord al op weet, zoals bijvoorbeeld: Wat voor software gebruikt u, Wat voor een IT-infrastructuur heeft u?
Dit natuurlijk wel afhankelijk van de functie waarop gesolliciteerd is, maar zo laat je zien interesse te hebben in het bedrijf.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110909955
Werkzoeken is kut! Vorig jaar raakte ik rond deze tijd ook werkloos. Wat een ellende was dat. Succes.
pi_110911446
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:08 schreef Bombshell het volgende:
Werkzoeken is kut! Vorig jaar raakte ik rond deze tijd ook werkloos. Wat een ellende was dat. Succes.
Inderdaad, ben nu al ruim 3 maanden aan het zoeken, maar ik heb een IT achtergrond, en in mijn provincie is er haast geen IT, dus dat is echt bagger..
Ik denk dat ik tegenwoordig 1 sollicitatie per week verstuur, meer vacature's zijn er gewoon niet..
  zondag 29 april 2012 @ 20:38:20 #103
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110943102
Mijn huidige contract duurt nog grofweg een maand, verlenging is niet uitgesloten. Desalniettemin ga ik het aantal sollicitaties per week eens flink opschroeven en ook solliciteren op vacatures die slechts deels aansluiten op mijn CV. CV heb ik trouwens bijgewerkt; nu korter en bondiger. De sollicitatiemails bevatten slechts ongeveer 10 regels waarin ik kort en krachtig mijn bedoelingen duidelijkmaak ... !
pi_110943782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad, ben nu al ruim 3 maanden aan het zoeken, maar ik heb een IT achtergrond, en in mijn provincie is er haast geen IT, dus dat is echt bagger..
Ik denk dat ik tegenwoordig 1 sollicitatie per week verstuur, meer vacature's zijn er gewoon niet..
in utrecht (midden van het land) en in de randstad zijn er genoeg vacatures
pi_110945708
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:55 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

in utrecht (midden van het land) en in de randstad zijn er genoeg vacatures
Als verkoper ja :)
pi_110946979
en ook op IT-gebied
pi_111027334
Nou ik heb sinds 2.5 week werk, maar ben bang dat ik binnenkort weer zonder zit. Ben nogal hardnekkig ziek (niet chronisch trouwens), en elke keer kom ik wel op werk, maar gisteren ben ik naar huis gegaan en vandaag gaat het ook niet echt lukken. Hoop maar van harte dat ik morgen weer kan werken. Maar als uitzendkracht heb je gewoon geen rechten, heb het idee dat ze me verder ook te onzelfstandig vinden binnen mijn functie. Heb er gewoon geen goed gevoel over.

Ik moet trouwens het uitzendbureau bellen, misschien een stomme vraag, maar bel je dan gewoon je intercedent op? Ze zijn namelijk nog niet open, maar je moet volgens de folder een halfuur bellen voordat je werkzaamheden beginnen, en dat is nu over een halfuur. Ik ga er alles aan doen om morgen wel te werken, alleen nou weten ze al wat voor ziekte ik heb en dat werkt niet in mijn voordeel :N
pi_111032385
Over 3 weken wordt mijn jaarcontract niet langer verlengd.
Achtergrond: Financiele administratie
Opleiding: HBO
Zijn er meer mensen hier met deze achtergrond?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_111032427
Ik heb een sollicitatie verstuurd naar een bedrijf, hoelang laten ze je meestal wachten op antwoord? En als er geen reactie komt wanneer neem ik dan contact op?

Het gaat trouwens over mijn droombaan, dus ik ben al dagen zenuwachtig.
pi_111032718
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Over 3 weken wordt mijn jaarcontract niet langer verlengd.
Achtergrond: Financiele administratie
Opleiding: HBO
Zijn er meer mensen hier met deze achtergrond?
Yup ik, ben alleen wel een starter met een HBO bedrijfseconomie diploma.
Begin volgende week bij de Big 4 als Assistent Accountant.
pi_111032857
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:47 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Yup ik, ben alleen wel een starter met een HBO bedrijfseconomie diploma.
Begin volgende week bij de Big 4 als Assistent Accountant.
Gefeliciteerd!
Lang werkloos geweest?
Mijn laatste "in between jobs" was in 2005. Dat duurde 6 weken. Na een faillisement. Wat zijn de huidige do's en don'ts. Vacaturesites, Wervingbureaus...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  FOK!fotograaf woensdag 2 mei 2012 @ 13:10:35 #112
148247 taxibabe
pi_111035669
Net terug van het tweede gesprek met een soort van assessment (die ik gelukkig kon voorbereiden). Het was een kort gesprek, voor mijn gevoel ging het wel redelijk goed. Hij was iig positief over mijn uitwerking van de opdracht.

Vanmiddag hebben ze nog een gesprek met de andere overgebleven kandidaat, morgen bellen ze over de uitslag. Wordt dus nog ff in spanning zitten.
pi_111038444
Pfff eerste keer dat ik een sollicitatiebrief moet gaan schrijven voor een "echte" baan. Inspiratie laat nog op zich wachten... :{
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:37:33 #114
47102 Elvi
miemkwien
pi_111066914
Tering ik ben zelfs afgewezen voor vrijwilligerswerk. Ze hadden al genoeg mensen :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:48:48 #115
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111067528
Iemand op zoek naar een logistieke orderentry functie in de regio noord-limburg?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:04:32 #116
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_111068299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:37 schreef Elvi het volgende:
Tering ik ben zelfs afgewezen voor vrijwilligerswerk. Ze hadden al genoeg mensen :')
Haha ik ook! Moest zelfs 3 weken op mijn afwijzing wachten :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_111078272
Zojuist een sollicitatiebrief verstuurd, krijg ik na 4 ( :') ) minuten al een mail terug dat 'in overleg met de verantwoordelijk manager' is besloten mij niet mee te nemen in de procedure...
pi_111079105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:48 schreef Luxuria het volgende:
Iemand op zoek naar een logistieke orderentry functie in de regio noord-limburg?
Gewenst profiel?
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:41:23 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_111080256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:45 schreef PteV het volgende:
Zojuist een sollicitatiebrief verstuurd, krijg ik na 4 ( :') ) minuten al een mail terug dat 'in overleg met de verantwoordelijk manager' is besloten mij niet mee te nemen in de procedure...
Zozo, dat is nog eens snel :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_111081335
quote:
:')
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:12:34 #121
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_111081383
quote:
say what :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:26:40 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111081933
Ik wil bericht teruuuuhuuug. 'eind deze week begin volgende week, even overleggen met de boekhouder'

*slik*
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:27:49 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111081974
quote:
Is dat ene dus niet gelukt?
pi_111082032
quote:
:')
pi_111084871
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:07 schreef casualguy het volgende:
Tip voor degenen die precies weten wat ze willen en kunnen qua werk.. bedenk een goed plan.. surf internet af om info te verzamelen om als freelancer of zzp'r aan de slag te gaan(voordelen: geen werknemers in dienst en geen baas die hele dag naar je zit te kijken, geen gedoe met contracten)..
dat is waar ik op dit moment mee bezig ben om te gaan doen(lekker je eigen baas, je eigen tijden bepalen, meer loon) echter moet je wel zelf zorgdragen voor je administratie en fiscale gedeelte ervan.

Een vriendin van mij werkt al ruim 2 jaar lang als zzp'r en succesvol, door haar ben ik dus eigenlijk over de streep getrokken om ook als zzp'r aan de slag te gaan.
Ik zou dit ook wel wat vinden hoor. Alleen beschik ik nog niet over de kennis hoe je het best als zelfstandige kan beginnen. Ook moet je inderdaad echt weten waarin je wilt handelen en je moet een goed ondernemers plan hebben.

Ik merk het wel bij mezelf dat ik verkopen van spullen echt leuk vind. 2ehandse spullen vanuit huis verkopen doe ik al jaren en dat vind ik ook echt leuk. Het onderhandelen met die mensen, het verkopen van jouw spullen aan hun vind ik gewoon heel leuk.
Daarom zit ik er ook weleens aan te denken om daarmee iets te gaan doen. Langs markten gaan vind ik ook leuk, en dan proberen het goedkoper te krijgen dan wat die persoon eigenlijk zou willen.

Zelf wil ik ook wel een opleiding gaan volgen. Alleen weet ik niet welke daar een beetje bij zou passen. Zodat je de kennis krijgt en precies weet hoe je een onderneming kan starten. Of desnoods eerst beginnen bij een winkel van iemand anders.

Maar het zou mij in ieder geval wel echt leuk lijken om een eigen webwinkeltje te hebben. En later dan wellicht een eigen winkeltje. :Y
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2012 @ 15:14:11 #126
148247 taxibabe
pi_111086668
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:26 schreef Renesite het volgende:
Ik wil bericht teruuuuhuuug. 'eind deze week begin volgende week, even overleggen met de boekhouder'

*slik*
K*t is dat wachten hè? Ze zouden vandaag bellen of ik door mag voor het voorwaardengesprek.. Dus ik zit al de hele dag zenuwachtig te wezen met de telefoon op maximaal 30 cm afstand... :X
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 15:15:38 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111086736
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:14 schreef taxibabe het volgende:

[..]

K*t is dat wachten hè? Ze zouden vandaag bellen of ik door mag voor het voorwaardengesprek.. Dus ik zit al de hele dag zenuwachtig te wezen met de telefoon op maximaal 30 cm afstand... :X
Oh, dat van jou is wel fijner - je weet dat jevandaag gebeld gaat worden ;) ! Ik word misschien morgen tijdens het werk gebeld ;( !
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2012 @ 15:24:22 #128
148247 taxibabe
pi_111087134
Ja oke, da's waar. Maar de dag duurt wel heel lang als je op een telefoontje wacht..
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2012 @ 16:56:24 #129
148247 taxibabe
pi_111091346
Ze hebben nog steeds niet gebeld .. :{
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:59:57 #130
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_111091511
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:56 schreef taxibabe het volgende:
Ze hebben nog steeds niet gebeld .. :{
Waar-De-Loos :(
Heel vervelend als ze iets beloven en dat vergeten na te komen. Sterkte!
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2012 @ 17:34:01 #131
148247 taxibabe
pi_111093078
Net mailtje gehad... :'(
Andere kandidate had meer ervaring in de commerciële sector..

En weer dus als tweede geëindigd.
pi_111095227
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:34 schreef taxibabe het volgende:
Net mailtje gehad... :'(
Andere kandidate had meer ervaring in de commerciële sector..

En weer dus als tweede geëindigd.
Die tweede plek was voor mij altijd wel een teken dat ik op de goede weg zat, ben het ook vaak geworden. Daardoor weet je dat er een moment komt dat als je zo door gaat dat er een keer zal komen dat je de eerste plek haalt. Voor de eerste plek moet je ook de omstandigheden mee hebben en dat heb je nu eenmaal niet altijd. Kun je ook niet zoveel aan doen.

Dus ik zou zeggen keep it up en wijt het niet aan je inzet! Zijn er heel veel die niet eens de eerste selectieronde door komen.
pi_111096495
ik zoek eigenlijk werk voor 1 doordeweekse dag in de week :P
weet eigenlijk niet wat ik zou willen doen.... iemand een ideetje?
pi_111096609
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:04 schreef YebCar het volgende:
ik zoek eigenlijk werk voor 1 doordeweekse dag in de week :P
weet eigenlijk niet wat ik zou willen doen.... iemand een ideetje?
Je had toch werk?
pi_111096690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:07 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Je had toch werk?
nog steeds hoor , maar ik werk 4 dagen :P
en dan 3 dagen vrij.....zoveel vrije dagen begint me wel te vervelen ;)
dus misschien iets leuks zoeken voor 1 dag in de week.
Misschien even solliciteren als part time croupier ofzo...dat lijkt me wel leuk
pi_111097656
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:08 schreef YebCar het volgende:

[..]

nog steeds hoor , maar ik werk 4 dagen :P
en dan 3 dagen vrij.....zoveel vrije dagen begint me wel te vervelen ;)
dus misschien iets leuks zoeken voor 1 dag in de week.
Misschien even solliciteren als part time croupier ofzo...dat lijkt me wel leuk
Lol :s)

Ja 3 dagen vrij is idd wel weer een beetje teveel van het goede.

In het casino werken lijkt mij ook wel tof ja.
pi_111097784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:28 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lol :s)

Ja 3 dagen vrij is idd wel weer een beetje teveel van het goede.

In het casino werken lijkt mij ook wel tof ja.
Als croupier kun je ook nog behoorlijk verdienen, vermoed ik.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:33:23 #138
368515 Rhalius
Verteller
pi_111097937
echt vreselijk dat solliciteren bij winkels nu vrijwel altijd via een hoofdbureau of arbeidsbureau gaat.. de winkeleigenaar lijkt bijna nooit meer te gaan over wie er in hun eigen winkel komt werken.

Persoonlijk ben ik erg slecht in sollicitatie brieven, een open sollicitatie heeft echt gewoon mijn voorkeur.

Ben nu al een aantal jaren op zoek, ondertussen is dat ook een beetje een verliezend gevecht tegen depressie geworden. Iedere keer weer mezelf opbouwen voor een sollicitatie brief/gesprek of open sollicitatie ronde zodat ik er zelf weer daadwerkelijk in geloof dat ik die baan ga krijgen, om weer teleurgesteld te worden.

Vervolgens wordt mijn gebrek aan succes in carriere ook weer gekoppeld aan kansen een partner te vinden.. niet dat ik de dames ongelijk geef, werken in een supermarkt en al jaren op zoek zijn zonder succes naar een betere baan is gewoonweg niet aantrekkelijk.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_111104411
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:33 schreef Rhalius het volgende:
echt vreselijk dat solliciteren bij winkels nu vrijwel altijd via een hoofdbureau of arbeidsbureau gaat.. de winkeleigenaar lijkt bijna nooit meer te gaan over wie er in hun eigen winkel komt werken.

Persoonlijk ben ik erg slecht in sollicitatie brieven, een open sollicitatie heeft echt gewoon mijn voorkeur.

Ben nu al een aantal jaren op zoek, ondertussen is dat ook een beetje een verliezend gevecht tegen depressie geworden. Iedere keer weer mezelf opbouwen voor een sollicitatie brief/gesprek of open sollicitatie ronde zodat ik er zelf weer daadwerkelijk in geloof dat ik die baan ga krijgen, om weer teleurgesteld te worden.

Vervolgens wordt mijn gebrek aan succes in carriere ook weer gekoppeld aan kansen een partner te vinden.. niet dat ik de dames ongelijk geef, werken in een supermarkt en al jaren op zoek zijn zonder succes naar een betere baan is gewoonweg niet aantrekkelijk.
Jezus, het lijkt wel of ik mezelf hoor praten :{.
pi_111106847
Nou rhalius hoe oud ben je? Knappen vrouwen denk je echt af op je omdat je in een supermarkt werkt? Zo ja dan zijn ze wel erg triest als ze je voor de rest wel leuk vinden.

Ikzelf woon nu 2 weken in Diemen (amsterdam) en ik zoek een tijdelijke parttime baan voor doordeweeks omdat ik in september weer ga studeren. In het weekend werk ik al 2 dagen in een café. Daar kan ik ook 1 weekend in de 2 weken van maken, wat ik ook wil doen eigenlijk.

Ik denk niet dat ik ergens een paar maanden fulltime kan gaan werken. Ik denk dat ik part-time meer kans heb. Ik zou ook best 2 parttime banen willen hebben.

Ik heb al 7 jaar horeca ervaring in een café. Achter de bar en op de vloer en een beetje in de keuken.

Weet iemand een café, lunchroom, club, kroeg, in amsterdam waar ze mensen zoeken?
.
pi_111108128
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:06 schreef Stoeipoesss het volgende:
Nou rhalius hoe oud ben je? Knappen vrouwen denk je echt af op je omdat je in een supermarkt werkt? Zo ja dan zijn ze wel erg triest als ze je voor de rest wel leuk vinden.

Ikzelf woon nu 2 weken in Diemen (amsterdam) en ik zoek een tijdelijke parttime baan voor doordeweeks omdat ik in september weer ga studeren. In het weekend werk ik al 2 dagen in een café. Daar kan ik ook 1 weekend in de 2 weken van maken, wat ik ook wil doen eigenlijk.

Ik denk niet dat ik ergens een paar maanden fulltime kan gaan werken. Ik denk dat ik part-time meer kans heb. Ik zou ook best 2 parttime banen willen hebben.

Ik heb al 7 jaar horeca ervaring in een café. Achter de bar en op de vloer en een beetje in de keuken.

Weet iemand een café, lunchroom, club, kroeg, in amsterdam waar ze mensen zoeken?
Lol ik heb ook precies 7 jaar ervaring in de Horeca.

Als ik jou was zou ik gewoon alle sites afgaan van horeca zaken in Amsterdam. En dan als ze mensen zoeken gewoon even bellen. Zo heb ik dat ook gedaan en ik mocht langskomen, en zodoende kan ik aan de slag op 15 mei.

Ik wil ook weer naar school toe en daarbij is een Horecabaan heel geschikt als bijbaan.
pi_111108820
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lol ik heb ook precies 7 jaar ervaring in de Horeca.

Als ik jou was zou ik gewoon alle sites afgaan van horeca zaken in Amsterdam. En dan als ze mensen zoeken gewoon even bellen. Zo heb ik dat ook gedaan en ik mocht langskomen, en zodoende kan ik aan de slag op 15 mei.

Ik wil ook weer naar school toe en daarbij is een Horecabaan heel geschikt als bijbaan.
Slim, ik ga ook eens kijken. Er zijn ook zoooo veel café's, kroegen e.d.
.
pi_111109596
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:38 schreef Stoeipoesss het volgende:

[..]

Slim, ik ga ook eens kijken. Er zijn ook zoooo veel café's, kroegen e.d.
Precies en zeker in Amsterdam. Dus je gaat echt wel wat vinden hoor nu ook de zomer voor de deur staat.
pi_111115691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Is dat ene dus niet gelukt?
Nee, tot de laatste ronde door maar helaas voldeed een andere kandidaat beter aan de criteria...zucht, wordt je toch ook moedeloos van :p maar goed, ik blijf positief (ondanks recruiters die je binnen 4 minuten afwijzen haha)
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 06:22:45 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111117081
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:29 schreef PteV het volgende:

[..]

Nee, tot de laatste ronde door maar helaas voldeed een andere kandidaat beter aan de criteria...zucht, wordt je toch ook moedeloos van :p maar goed, ik blijf positief (ondanks recruiters die je binnen 4 minuten afwijzen haha)
Pfff... -O-
pi_111120118
Inderdaad, net hier ook weer een afwijzing binnen.
Verwacht vandaag echter 2 telefoontjes: 1 van een bedrijf wat vermoedelijk mijn CV op nationalevacaturebank heeft gevonden, en 1 van een lopende sollicitatie, of ik er op gesprek mag komen.
pi_111137403
Wat is jullie ervaring met open sollicitaties?
De functies waar ik op wil solliciteren staan niet veel op internet, maar ik denk dat als je een goed profiel hebt bedrijven soms wel geinteresseerd raken (als je nog redelijk junior bent zoals ik). Toch kan ik me op een of andere manier niet voorstellen dat er veel vruchtbaars van zomaar bedrijven aanschieten uitkomt....
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 18:17:09 #148
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111137853
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:01 schreef Zocalo het volgende:
Wat is jullie ervaring met open sollicitaties?
De functies waar ik op wil solliciteren staan niet veel op internet, maar ik denk dat als je een goed profiel hebt bedrijven soms wel geinteresseerd raken (als je nog redelijk junior bent zoals ik). Toch kan ik me op een of andere manier niet voorstellen dat er veel vruchtbaars van zomaar bedrijven aanschieten uitkomt....
Mijn ervaring? Heb er mogelijk werk door - prima
pi_111137985
Wat was je inhoud van de brief? Want je kan hem eigenlijk minder richten op wat zij zoeken (het vacatureprofiel dus)..
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 18:50:50 #150
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111138982
quote:
Graag zou ik vanuit mijn interesse, kennis en capaciteiten u deze open sollicitatie onder de aandacht brengen voor alle voorkomende werkzaamheden.
quote:
Als persoon ben ik in het bezit van een grote interesse in de
quote:
Graag zou ik mijn open sollicitatie mondeling willen toelichten en eventuele mogelijkheden bij xxxxxx bespreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')