Geen, thee met suiker vind ik niet lekker gelukkigquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:23 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, ligt er alleen aan hoeveel suikerklontjes in doet denk ik
Heb ik idd ook pas gelezen. Daarom heb ik die vandaag maar eens geproeft, maar ik houd niet zo van kaneelsmaak. Misschien dat ik de versie met honing wel lekker vind.quote:
kanariequote:Op vrijdag 20 april 2012 17:26 schreef Atmosphere82 het volgende:
:Ik drink vijf tot twaalf koppen thee per dag (inclusief groene thee), lekker boeiend!
Dan poets je gewoon met een daarvoor geschikte tandpasta je tanden...opgelost.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:25 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ohja shit thee geeft aanslag op je tanden..
MMh ik doe altijd met alle slokken drinken van de ene naar de andere wang wisselenquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:27 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Thee drinken met een rietje een optie?
Schade is niet ongedaan te maken, alleen te beperken jaquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan poets je gewoon met een daarvoor geschikte tandpasta je tanden...opgelost.
Die tandpasta's zijn juist een soort schuurmiddel wat het bovenste laagje van je tanden beschadigd. Daardoor lijken ze witter.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan poets je gewoon met een daarvoor geschikte tandpasta je tanden...opgelost.
???quote:
Dan zuip je de rest van je leven gewoon water....zucht.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die tandpasta's zijn juist een soort schuurmiddel wat het bovenste laagje van je tanden beschadigd. Daardoor lijken ze witter.
Neem een kunstgebit.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:28 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Schade is niet ongedaan te maken, alleen te beperken ja
Dutch theablend is ook lekkerquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:10 schreef Luxuria het volgende:
Welke theesmaakjes drinken jullie allemaal?
Same here, ik moet alleen veel plassen de hele dagquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:30 schreef afstandbediening het volgende:
Ik zit op gemiddeld 12 mokken per dag.poets wel mijn tanden 3 keer per dag want thee geeft gele aanslag. Doe het al een jaar of 6 en heb geen nadelige gevolgen ondervonden.
Warm water :-( dat is toch niet lekker?quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:46 schreef hugsy33 het volgende:
Ik drink zo'n 7 bekers thee per dag, wel altijd groene, en ik merk niks van gele tanden.
Drink trouwens ook vaak gewoon warm water
t is net als koud water, t smaakt nergens naarquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Warm water :-( dat is toch niet lekker?
Ik vind koud water lekker. Maar warm vind ik het niet te drinken hoor :-) maar ieder wat wilsquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:59 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
t is net als koud water, t smaakt nergens naar
In groene thee zit wel cafeïne, maar een stuk minder dan in zwarte thee.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:15 schreef hugsy33 het volgende:
Je went eraan denk ik ;
maar in groene thee zit toch ook geen cafeïne en dat maakt ook je tanden niet geel toch?
Er is ook genoeg thee zonder cafeine dacht ikquote:Op vrijdag 20 april 2012 19:17 schreef Luxuria het volgende:
[..]
In groene thee zit wel cafeïne, maar een stuk minder dan in zwarte thee.
Of het je tanden geel maakt, weet ik niet.
Smerig is dat wel vind ik!quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:53 schreef Luxuria het volgende:
Oke dan
Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat bijv. gecarameliseerde peerthee, niet slecht is
oh naja ik moet m'n tanden toch laten bleken over n tijdjquote:Op vrijdag 20 april 2012 19:17 schreef Luxuria het volgende:
[..]
In groene thee zit wel cafeïne, maar een stuk minder dan in zwarte thee.
Of het je tanden geel maakt, weet ik niet.
Ik ook maar ben al aan de alcoholquote:
Stimuleert de vetverbrandingquote:Op vrijdag 20 april 2012 20:52 schreef Hidefinition het volgende:
Het schijnt goed te zijn om elke dag drie grote koppen groene thee te drinken.
Ieder zijn ding he! Groene thee kan ik ook wel lauw drinken, maar heet vind ik toch lekkerder.quote:Op maandag 23 april 2012 12:41 schreef rapelsen het volgende:
Groene thee. Doe altijd mijn shakebeker (750ml) half vol met kokend water dan 2 zakjes groene thee erin. Ff laten trekken en dan met koud water aanvullen. Ja, ik drink mijn thee graag lauw.
Die snap ik niet; ik vind kaneel heel erg vies maar drink de hele dag rooibosthee..!quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heb ik idd ook pas gelezen. Daarom heb ik die vandaag maar eens geproeft, maar ik houd niet zo van kaneelsmaak. Misschien dat ik de versie met honing wel lekker vind.
In eten vind ik kaneel wel gaan, maar in de thee vind ik het dus echt niet lekkerquote:Op maandag 23 april 2012 16:14 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Die snap ik niet; ik vind kaneel heel erg vies maar drink de hele dag rooibosthee..!
Van pickwick vind ik niet echt lekker (behalve de rooibos citrusvruchten, die is heel mild), ik heb Skoonvallei Teesakkies (o.i.d.). Goedkoper en veel lekkerder. De ene rooibosthee is de andere niet, het is de moeite een paar soorten te proberen.
Maar wat heeft rooibosthee met kaneel te maken?quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heb ik idd ook pas gelezen. Daarom heb ik die vandaag maar eens geproeft, maar ik houd niet zo van kaneelsmaak. Misschien dat ik de versie met honing wel lekker vind.
Ohhh rooibosthee smaakt toch naar kaneel, of ben ik nou gek?quote:Op maandag 23 april 2012 17:15 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Maar wat heeft rooibosthee met kaneel te maken?
http://www.pickwick.nl/RooibosOriginal.aspxquote:Pickwick Rooibos Original is een heerlijke melange van rooibos met een vleugje kaneel en is bijzonder geschikt voor een moment van rust.
Werk je bij de PvdA?quote:Op maandag 23 april 2012 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik drink makkelijk 2 á 3 liter thee op een dag![]()
quote:Thee is goed voor je gebit
Niet alle dranken zijn goed voor het gebit. Dat komt niet alleen door de aanwezige suikers, maar ook door de zuurgraad (pH) van bepaalde dranken. Alle warme theesoorten van Pickwick, ook die met vruchtensmaak, zijn pH-neutraal en tasten het tandglazuur niet aan.
Betekent niet dat je er geen aanslag van krijgt hequote:Op maandag 23 april 2012 18:19 schreef Luxuria het volgende:
Wat ik nu dan lees op de pickwicksite
[..]
Het zal wel een héél grappige opmerking moeten zijn, maar ik snap 'm niet.quote:
Ohja heb je idd gelijk in..quote:Op maandag 23 april 2012 19:55 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Betekent niet dat je er geen aanslag van krijgt he
Oh, komt het daardoor dat ik Pickwick niet lekker vind? Rooibosthee heeft niets met kaneel te maken in ieder geval, behalve als ze er dus kaneel doorgooienquote:Op maandag 23 april 2012 17:52 schreef Luxuria het volgende:
[..]
http://www.pickwick.nl/RooibosOriginal.aspx
Daar, ik ben niet gek gelukkig!![]()
Inderdaad! Ik kreeg gisteren een kopje gekarameliseerde peer-thee aangeboden. Rook super lekker, maar die smaak!quote:
Ja de smaak is helaas niet zo lekker als die ruiktquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik kreeg gisteren een kopje gekarameliseerde peer-thee aangeboden. Rook super lekker, maar die smaak!kei bitter!
![]()
Probeer eens een Chinese supermarkt of een tokoquote:Op maandag 23 april 2012 23:02 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb nog wat losse thee over die mijn vader altijd kocht. Nu woon ik alleen en ben ik dus ook opzoek naar winkels die fatsoenlijke losse thee verkopen. Bij de AH heb je wel maar dat is van Pickwick en dat is niet echt heel goed IMO. Het is wel te doen maar zo goed is het niet. Ik heb van Pickwick groene thee gekocht en er staat op de verpakking dat je het op 100 graden celcius moet laten intrekken maar dat moet juist lager want anders gaan de bladeren 'verbranden' en dan krijg je een merkbare bittere smaak.En de bladeren moeten ook als ze in het water liggen ontvouwen en ik heb gemerkt dat dat nauwelijks gebeurt.
Maar goed ik had al eerder slechte ervaringen met Pickwick en losse thee.
Moet je eens op de site kijken die ik hierboven genoemd hebquote:Op maandag 23 april 2012 23:02 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb nog wat losse thee over die mijn vader altijd kocht. Nu woon ik alleen en ben ik dus ook opzoek naar winkels die fatsoenlijke losse thee verkopen. Bij de AH heb je wel maar dat is van Pickwick en dat is niet echt heel goed IMO. Het is wel te doen maar zo goed is het niet. Ik heb van Pickwick groene thee gekocht en er staat op de verpakking dat je het op 100 graden celcius moet laten intrekken maar dat moet juist lager want anders gaan de bladeren 'verbranden' en dan krijg je een merkbare bittere smaak.En de bladeren moeten ook als ze in het water liggen ontvouwen en ik heb gemerkt dat dat nauwelijks gebeurt.
Maar goed ik had al eerder slechte ervaringen met Pickwick en losse thee.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:08 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Moet je eens op de site kijken die ik hierboven genoemd heb![]()
Er staat ook overal een adviestemperatuur van het water bij.
Ik kan niet wachten tot ik het binnen heb!
Lemon pie vond ik juist smerigquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:24 schreef Mirjam het volgende:
pickwick is niet te hachelen, al is de lemon pie versie wel aardig
ik ga voor lipton.
of celestial seasonings
Haha ja ik kon ook echt niet kiezen, heb geprobeerd niet te veel te bestellenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:25 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel hardcore dus voorlopig wacht ik ermee anders ga ik erg overdrijven met hoeveel thee ik ga drinken. Als wat ik heb op is zal ik eens wat van internet bestellen als ik geen winkels kan vinden.
Ik word duizelig als ik zie hoeveel verschillende soorten groene thee ze hebben.![]()
Volgens mij wel, behalve buitenland dan (is ¤2,-, ook niet veel).quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef Mirjam het volgende:
hee, die theethee.com, is dat altijd gratis verzenden?
Ik heb wel eens dat ik op sommige dagen wel 10 kopjes thee drink.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:21 schreef Luxuria het volgende:
Is het slecht om veel thee te drinken?
Nu drink ik altijd 2 of 3 koppen groene thee op een dag. Maar ik zou ook wel eens nog daar bovenop 1 of 2 koppen thee met een ander smaakje willen drinken. Is eens wat anders dan al dat water.
Maar is dat nu eigenlijk slecht om een stuk of 5 koppen thee op een dag te drinken? Aangezien er ook caffeïne in zit?
Mag je blij mee zijn ja.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:51 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat ik op sommige dagen wel 10 kopjes thee drink.![]()
Zwarte thee welteverstaan. Ik bof dat mijn tanden nog steeds wit zijn.
Tot aan mijn 20ste dronk ik altijd thee met enorm veel suiker... ik zou je aanraden om het eens zonder te doen. Voor theezakjes is het begrijpelijk maar niet voor losse thee. Het maskeert de smaak. Toen ik begon te drinken zonder suiker begon ik echt veel te genieten van thee drinken. Dan is het ook gewoon veel meer helder. Maar misschien ben ik te geavanceerd/elitair of zo. (Ik hou wel van zoete dingen, maar dan hou ik het bij chocola.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:15 schreef Luxuria het volgende:
Valt mee hoor. Als ik de thee op heb, houd ik het glas gewoon een keer onder de kraan
Dat vind ik toch wat frisser.
Ik zou het vervelend vinden als ik aanslag zou krijgen, maar ik ga het thee drinken er niet voor laten. Het zal idd ook wel meevallen.
En ik drink ook altijd suiker, veel lekkerder
Goed bezig, theeleutquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:52 schreef Luxuria het volgende:
Wat ik nu ga bestellen:
- Belgische chocoladetruffel (zwart)
- Caramel (zwart)
- Wilde kersen (rooibos)
- Rode bessen (groen)
En een filtertang.
Ik bedoelde idd ook dat ik altijd zonder suiker drink, ik was het woordje zonder vergetenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:19 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Tot aan mijn 20ste dronk ik altijd thee met enorm veel suiker... ik zou je aanraden om het eens zonder te doen. Voor theezakjes is het begrijpelijk maar niet voor losse thee. Het maskeert de smaak. Toen ik begon te drinken zonder suiker begon ik echt veel te genieten van thee drinken. Dan is het ook gewoon veel meer helder. Maar misschien ben ik te geavanceerd/elitair of zo. (Ik hou wel van zoete dingen, maar dan hou ik het bij chocola.)
Soms kan je van dingen op zo'n manier genieten dat je er schuldig van gaat voelen en begint te verdenken dat het misschien slecht voor je is.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:41 schreef Geerd het volgende:
![]()
Water met een smaakje hoezo zou dat slecht zijn?
Daar sla je de spijker op de kop!quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:49 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Soms kan je van dingen op zo'n manier genieten dat je er schuldig van gaat voelen en begint te verdenken dat het misschien slecht voor je is.
Soms neem ik een klein slok van een kop zwarte thee dat zo lekker smaakt, en ik er zo van geniet, dat het voelt alsof ik een misdaad heb begaan...
True story.
Nee ik wil het nuquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:39 schreef Wii-Style het volgende:
Als rasechte theedrinker hoor je geduld te kennen, want zo zijn theedrinkers nu eenmaal.
Probeer later maar eens een kopje zwarte thee en wat jazz muziek in de achtergrond.Het versterkt de smaak!
Van groene thee ga je juist afvallen heb ik gelezen/gehoord.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:59 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben ook bang dat het nadelige gevolgen heeft bij het afvallen, wat vast niet zo is.
Klopt, groene thee stimuleert de vetverbranding.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:03 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Van groene thee ga je juist afvallen heb ik gelezen/gehoord.
quote:
Hier staat wel duidelijke uitleg:quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:51 schreef eenleukenaam het volgende:
Hoi mensen, ik ben sinds kort een beetje bezig met mijn gezondheid enzo, ben gestopt met ladingen suikers in mijn thee gooien etc. Ik ben ook begonnen met groene thee drinken, eerst gewoon zakjes uit de supermarkt maar nu heb ik de overstap naar verse losse thee gemaakt. Ik heb Japanse Sencha gekocht, een thee-ei en een glazen weckpot om het in te bewaren.
Omdat ik echter op internet allemaal verschillende dingen lees, vraag ik hier maar even hoe ik dat nou precies moet klaarmaken. Ik heb al begrepen dat je je ei er niet in moet hangen als het net van de kook af is, maar even moet wachten. Hoe lang? Ergens las ik 3 minuten, ergens anders las ik 10 minuten. Dan, hoeveel theelepels thee moet ik in mijn ei doen, voor een pot van +/- 800 ml thee? Ik lees vaak 2 gram per 200 ml, daar heb ik echter weinig aan want ik heb geen weegschaal. Laatste vraag: kan ik de thee in mijn thee-ei nog een tweede keer gebruiken voor een pot?
Alvast bedankt!
http://www.trosradar.nl/a(...)theetest-resultaten/quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:24 schreef Mirjam het volgende:
pickwick is niet te hachelen, al is de lemon pie versie wel aardig
ik ga voor lipton.
of celestial seasonings
nee (gelukkig niet?)quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]![]()
Ik had het vorige week dinsdag besteld en het zou binnen drie dagen geleverd worden. Als dat niet zo was, kon je een mail sturen. Ik dus vrijdag een mail gestuurd, krijg ik in het weekend een reactie waarin staat dat de reden voor de verlate zending het weekend en koninginnedag is. Welk weekend tussen dinsdag en vrijdag?
Maarja als het goed is hebben ze het gisteren verstuurd, dan moet het morgen toch wel aankomen..
Had jij ook wat besteld?
Die site had ik idd ook gezien. Ik had voor die andere gekozen omdat daar geen verzendkosten zijn en je hebt er meer keus.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:14 schreef Mirjam het volgende:
achterasf bezien vond ik het simpelweg te duur
dan bestel ik liever via een site als theegenot.nl ofzo, alhoewel ik daar nog steeds wacht op een afhaalmogelijkheid
Evenveel eigenlijk..quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:23 schreef trovey het volgende:
Caffeinegehalte in thee valt reuze mee en is beduidend minder dan koffie en zolang 5 koppen koffie nog niet als extreem veel wordt gezien....
Simon Levelt is een hele goede winkel, zo niet de beste. Probeer de Pi Lo Chun.quote:Op maandag 23 april 2012 23:02 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb nog wat losse thee over die mijn vader altijd kocht. Nu woon ik alleen en ben ik dus ook opzoek naar winkels die fatsoenlijke losse thee verkopen.
en?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:33 schreef Luxuria het volgende:
De thee is binnen![]()
De wilde kers ruikt heerlijk! Ik hoop wel dat hij smaakt want ik kwam er gisteren achter dat ik rooibosthee niet lekker vind![]()
De caramel stinkt naar klei. De andere twee ruiken gewoon zoals ze heten.
Ben benieuwd hoe ze smaken.
[ afbeelding ]
Stuur maar naar mij danquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:37 schreef Luxuria het volgende:
Hier even een update hoe de thee smaakt:
De rode bes groene thee smaakt goed.
Helaas kwam ik er pas nadat ik had besteld achter, dat ik niet van rooibosthee houd, dus de wilde kers rooibosthee vind ik dan ook niet zo lekker.
Er zit wel een lekkere kersensmaak aan. Ik kan me voorstellen dat mensen die wel van rooibosthee houden en van kersen, dat ze dit een lekkere thee vinden.
De caramelthee ben ik nu aan het drinken en is niet echt mijn smaak. Het smaakt een beetje slagroom-caramel-achtig, ik vind het niet lekker. Ik ga hem nu dan ook omschudden
De belgische chocoladetruffel heb ik nog niet geproefd.
Ik denk dat je beter met Earl Grey kennis kan maken dan je tijd te verdoen metquote:
Van mij mag je ze hebbenquote:
Bijna al het drinken op water en volgens mij melk na is slecht voor je tanden. En je krijgt echt geen aanslag op je tanden als je 5 kopjes thee drinkt op een dag.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:25 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ohja shit thee geeft aanslag op je tanden..
Ugh, die Chocolade Truffel thee lijkt me heel nasty.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:33 schreef Luxuria het volgende:
De thee is binnen![]()
De wilde kers ruikt heerlijk! Ik hoop wel dat hij smaakt want ik kwam er gisteren achter dat ik rooibosthee niet lekker vind![]()
De caramel stinkt naar klei. De andere twee ruiken gewoon zoals ze heten.
Ben benieuwd hoe ze smaken.
[ afbeelding ]
Ik heb hem geprobeerd, hij is heel lekkerquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:38 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ugh, die Chocolade Truffel thee lijkt me heel nasty.
Tja dan heb je wel een drankje met chocoladesmaak maar dan zonder calorieënquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:21 schreef Farenji het volgende:
Dat heeft toch geen ruk meer met thee te maken? Kun je netzogoed een beker chocolademelk maken toch? Ik moet er niet aan denken, thee met chocoladesmaak..
Chocolade zonder calorieen is geen chocolade.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tja dan heb je wel een drankje met chocoladesmaak maar dan zonder calorieën
Het is ook geen chocolade nee, duh.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Chocolade zonder calorieen is geen chocolade.
ik vind dat juist leuk en ben er steeds naar op zoekquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Natalie het volgende:
Al die vage smaken als bubblegum en chocolade etc. vind ik zo'n onzin.
Da's toch geen thee meer...
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:21 schreef Farenji het volgende:
Dat heeft toch geen ruk meer met thee te maken? Kun je netzogoed een beker chocolademelk maken toch? Ik moet er niet aan denken, thee met chocoladesmaak..
Dit dus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Natalie het volgende:
Al die vage smaken als bubblegum en chocolade etc. vind ik zo'n onzin.
Da's toch geen thee meer...
Als ik die smaken wil proberen, dan laat mequote:Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
Luxuria, ik zeg: step up your game. Kappen met die achterlijke shit en maak gewoon wat Earl Grey voor jezelf. Na je een paar kopjes achterover hebt geslagen kun je me laten weten wat je ervan vindt.
Dat is altijd nog meer thee dan die afvalzakjes van Pickwickquote:
Preciesquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:58 schreef Mirjam het volgende:
dit is geen expert en connaisseur topic , dit topic gaat gewoon over thee.
en aardbeienslagroombubblegumchocola-thee is ook thee.
Ik kom de meest vage varianten tegen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:47 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind dat juist leuk en ben er steeds naar op zoek
Heb wel Lady Grey voor je.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:58 schreef Luxuria het volgende:
Je mag me wel een zakje earl grey opsturen zodat ik die kan proeven
ik ben sowieso een liefhebber dus hou me zeker aanbevolen voor rare soorten theequote:Opdonderdag 10 mei 2012 15:28 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik kom de meest vage varianten tegen.
Als je wil kan ik er wel eens extra op letten. Wie weet leuk om naar de liefhebbers van dit soort smaken te sturen?
Okéquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik ben sowieso een liefhebber dus hou me zeker aanbevolen voor rare soorten thee
Drie van die 'parels' gekocht voor schoonmoederquote:
kan je ook zo uit een automaat in een bedrijfskantine halen - slootwater chocomelquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:21 schreef Farenji het volgende:
Die wil ik wel proberen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Heb wel Lady Grey voor je.
Is Earl Grey met oranjebloesem.
Dat is een erg leuk idee! Zou een leuk kado voor mij zijn, alleen ben ik net jarig geweestquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:45 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oké
Heb trouwens net bij Simon Lévelt twee theepakketten samengesteld voor moederdag. Een voor m'n moeder en een voor m'n schoonmoeder. In beide drie soorten thee (weet waarvan de houden) + nog wat andere theespulletjes. Ben benieuwd wat ze er van vinden.
Ik heb hem bij Simon Lévelt gehaald. Ze hebben ook een website. Maar als je wilt proeven, dan zou ik je eigenlijk adviseren om een kopje te drinken bij ze. Of een klein zakje te kopen in de winkel zelf. Dan kan je zeggen hoeveel je wilt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Die wil ik wel proberen!
Waar haal jij die vanaf?
Er komen vast wel nog wel gelegenhedenquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is een erg leuk idee! Zou een leuk kado voor mij zijn, alleen ben ik net jarig geweest
Is dat wel genoeg dan? Ik heb eens een zwarte thee variant gedronken, waarvan ik dacht... niet slecht. De volgende dag nog een keer diezelfde variant, en ik had die dag nog nooit zoveel genoten van een kop thee. Het leek wel drugs, zo goed.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:41 schreef Natalie het volgende:
Maar als je wilt proeven, dan zou ik je eigenlijk adviseren om een kopje te drinken bij ze
Voor iedereen zal het anders zijnquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:57 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Is dat wel genoeg dan? Ik heb eens een zwarte thee variant gedronken, waarvan ik dacht... niet slecht. De volgende dag nog een keer diezelfde variant, en ik had die dag nog nooit zoveel genoten van een kop thee. Het leek wel drugs, zo goed.
Dus misschien is een enkele keer proberen niet genoeg.
ik doe dat enkel met bepaalde soorten kruidenthee, verder niet, anders wordt het bittere bochtquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Dat vind ik ook zo gek. Ik maak zelf wel uit hoe lang ik mijn thee laat trekken.
Als je het volgens de aanwijzingen op de verpakking doet wordt het een soort koffie
Het is ook maar een advies. Natuurlijk kan je dat zelf bepalen. Maar als je het gewoon niet weet, kan je dat advies proberen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:28 schreef Gwywen het volgende:
Dat vind ik ook zo gek. Ik maak zelf wel uit hoe lang ik mijn thee laat trekken.
Als je het volgens de aanwijzingen op de verpakking doet wordt het een soort koffie
Je hebt eigenlijk alleen maar één soort thee, en dat is Camellia sinensis. En ook rooibos, dat komt van een ander plant. Nog niet geprobeerd. Maar groene thee, zwarte thee, whatever, dat is Camellia sinensis.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:45 schreef Luxuria het volgende:
Je hebt inderdaad echt zoveel verschillende smaken, zeker als je op internet kijkt!
Je hebt het er wel moeilijk mee héquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:05 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk alleen maar één soort thee, en dat is Camellia sinensis. En ook rooibos, dat komt van een ander plant. Nog niet geprobeerd. Maar groene thee, zwarte thee, whatever, dat is Camellia sinensis.
Je moet zelf weten wat je zuipt natuurlijk, en ik wil niet moeilijk doen... maar zogenaamde thee's als Belgische hetzalweltruffle thee moeten oprotten.
Preach on, brother.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:05 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk alleen maar één soort thee, en dat is Camellia sinensis. En ook rooibos, dat komt van een ander plant. Nog niet geprobeerd. Maar groene thee, zwarte thee, whatever, dat is Camellia sinensis.
Je moet zelf weten wat je zuipt natuurlijk, en ik wil niet moeilijk doen... maar zogenaamde thee's als Belgische hetzalweltruffle thee moeten oprotten.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:05 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:58 schreef Mirjam het volgende:
dit is geen expert en connaisseur topic , dit topic gaat gewoon over thee.
en aardbeienslagroombubblegumchocola-thee is ook thee.
quote:
Ik had er nog nooit van gehoord, dus geen ideequote:
Typerend is dat, ik ken echt niemand in mijn omgeving die het kent!quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord, dus geen idee
Dan moet ik daar toch eens beter kijkenquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:11 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Typerend is dat, ik ken echt niemand in mijn omgeving die het kent!
O.a. bij de C1000 te koop!
Wat een flauwekul. Je kunt je vitamines en mineralen ook uit andere bronnen halen hoor. Heb je geen fruitsap voor nodig. En suikervrij fruitsap bestaat niet.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:51 schreef Wesley92 het volgende:
Thee behoort zeker niet tot de beste dranken. Als je veel thee drinkt kan het je tanden erg aantasten. Vaak hoor je dat water drinken het beste is maar dat is ook niet waar. In water zitten helemaal geen vitamines of mineralen. Het beste om te drinken is suikervrij fruitsap.
Suikervrij fruitsap? Van wat voor fruit maak je dat?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:51 schreef Wesley92 het volgende:
Thee behoort zeker niet tot de beste dranken. Als je veel thee drinkt kan het je tanden erg aantasten. Vaak hoor je dat water drinken het beste is maar dat is ook niet waar. In water zitten helemaal geen vitamines of mineralen. Het beste om te drinken is suikervrij fruitsap.
Hij zal wel bedoelen: vruchtensap zonder toevoeging van smaakversterkers/suikers.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:53 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Je kunt je vitamines en mineralen ook uit andere bronnen halen hoor. Heb je geen fruitsap voor nodig. En suikervrij fruitsap bestaat niet.
In drinkwater zit wel mineralen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:51 schreef Wesley92 het volgende:
Vaak hoor je dat water drinken het beste is maar dat is ook niet waar. In water zitten helemaal geen vitamines of mineralen.
Ik heb nooit eerder gehoord dat thee drinken voor vrouwen is hoor.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:35 schreef FerryNL het volgende:
Voordat mensen gaan roepen, jongens die thee drinken![]()
![]()
Wat is daar zo erg aan![]()
![]()
Niks mis mee idd!quote:Op zondag 10 juni 2012 14:35 schreef FerryNL het volgende:
Ik drink ook 4 glazen thee per dag. Heerlijk.![]()
![]()
![]()
Dat is ook bij groene thee het geval als je het zo laat drinkt. Ik drink het nooit meer na 00.00u anders heb ik hetzelfde probleem.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:42 schreef Farenji het volgende:
Ik weet nu in ieder geval wel dat ik om half twee 's nachts geen anderhalve liter zwarte thee meer moet drinken. Geen oog dichtgedaan!
Erg lekker jaquote:Op maandag 11 juni 2012 12:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het zal hier vast al ter sprake gekomen zijn maar heeft er hier iemand ervaring met zgn. witte thee? Is dat lekker?
Ik heb het één keer gehad en ik vond het lekker!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het zal hier vast al ter sprake gekomen zijn maar heeft er hier iemand ervaring met zgn. witte thee? Is dat lekker?
Staat gewoon in de Albert Heijnquote:Op maandag 11 juni 2012 16:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik heb het één keer gehad en ik vond het lekker!
Maar ik ben het nergens meer tegen gekomen om te kopen.
Dan zal ik daar eens heen gaan, ik kom daar nooitquote:
Heb het wel vaak gehoord hoor. Zeggen ze zo stoer van, ja thee is homowater etc etc. Ja tuurlijk jongen.quote:Op zondag 10 juni 2012 15:34 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik heb nooit eerder gehoord dat thee drinken voor vrouwen is hoor.
Dan voelen ze zich minder mannelijk omdat ze niet zelf thee durven te drinken zonder te denken aan de mening van een anderquote:Op zondag 10 juni 2012 14:35 schreef FerryNL het volgende:
Ik drink ook 4 glazen thee per dag. Heerlijk.![]()
![]()
![]()
door de cafeïne misschien?quote:Op maandag 11 juni 2012 19:40 schreef OhGawd het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat thee echt slecht voor je is, tenzij je er 6 suikerklontjes in doet.
Thee is juist goed voor je tanden. Je krijgt er aanslag van, maar dit is niet per se slecht voor je tanden (het is alleen minder mooi). In thee zit volgens mij iets wat het glazuur van je tanden beschermt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:53 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Je kunt je vitamines en mineralen ook uit andere bronnen halen hoor. Heb je geen fruitsap voor nodig. En suikervrij fruitsap bestaat niet.
Ik heb echt nog nooit iemand horen zeggen dat thee voor homo's is.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:03 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Heb het wel vaak gehoord hoor. Zeggen ze zo stoer van, ja thee is homowater etc etc. Ja tuurlijk jongen.![]()
Koffie vind ik ook op z'n tijd lekker, maar thee gaat er ook altijd wel in.
Over de AH gesproken: zag daar onlangs ook Twinings staan! Alleen de Earl Grey en de Lady Grey, maar toch! Voorheen moest ik daarvoor naar De Tuinen, want geen enkele supermarkt had dat merk.quote:
Echt, top! Nu in Londen ben ik verslaafd aan Twinings, mooi op te weten dat ze het nu ook bij de AH hebbenquote:Op donderdag 14 juni 2012 07:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Over de AH gesproken: zag daar onlangs ook Twinings staan! Alleen de Earl Grey en de Lady Grey, maar toch! Voorheen moest ik daarvoor naar De Tuinen, want geen enkele supermarkt had dat merk.
Wat is er zo speciaal aan Twinings? (ken het niet)quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:40 schreef June. het volgende:
[..]
Echt, top! Nu in Londen ben ik verslaafd aan Twinings, mooi op te weten dat ze het nu ook bij de AH hebbenDe lady grey
omdat men thee associeert met Engeland, de introducé van thee in Europa. en aangezien wij in Nederland graag met engelse woorden strooien klinkt (dus lijkt) het toch beter als je komt aanzetten met echte Twinings Tea uit Engeland. waarom denk je dat Pickwick nu ook engelse namen geeft aan hun thee?quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:59 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan Twinings? (ken het niet)
De smaakquote:Op donderdag 14 juni 2012 08:59 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan Twinings? (ken het niet)
Ben ik niet met je eens, ik associeer het wel met Engeland, maar dat is omdat ik het hier in Londen heb ontdekt. Dus ik denk dan aan alle heerlijke afternoon teas die ik hier heb gehadquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:10 schreef il_Tonno het volgende:
[..]
omdat men thee associeert met Engeland, de introducé van thee in Europa. en aangezien wij in Nederland graag met engelse woorden strooien klinkt (dus lijkt) het toch beter als je komt aanzetten met echte Twinings Tea uit Engeland. waarom denk je dat Pickwick nu ook engelse namen geeft aan hun thee?
terwijl de blaadjes toch uit dezelfde Chinese, Indiase enz. bergen komen.
Groen thee drink ik beperkt, ik ben gewoon een kluns met het klaarmaken waardoor het vaak te bitter is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:22 schreef MAHL het volgende:
Iemand groene thee cranberry al geprobeerd? Erg lekker
Thee met melkquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:34 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Hooguit het looizuur(?) dat er in zit. Dat geeft aanslag in je slokdarm volgens mij.
Ik drink m'n thee altijd met melkDat schijnt daar dan weer tegen te helpen. Maar ik drink thee met melk omdat ik het anders niet lekker vind.
Ja net als in de theepot. Die niet weg te krijgen aanslagquote:
Ach ja... Weer zo'n ontwapenend facet van mijn persoon.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:36 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Thee met melkIk dronk dat vroeger altijd toen ik klein was.
Naja het is nog steeds wel lekker hoor, maar ik drink het liefst mijn thee gewoon met wat suiker.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ach ja... Weer zo'n ontwapenend facet van mijn persoon.
Hier in Engeland is dat heel normaal. Hier kijken ze mij zoquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:36 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Thee met melkIk dronk dat vroeger altijd toen ik klein was.
Ik bedoelde het ook niet lullig, maar het is nu niet echt meer een combinatie wat ik nog snel zou nemen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:00 schreef June. het volgende:
[..]
Hier in Engeland is dat heel normaal. Hier kijken ze mij zoaan wanneer ik mijn thee drink
Niet echt want je slokdarm is niet te vergelijken met een theepot waar de thee in stilstaat.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ja net als in de theepot. Die niet weg te krijgen aanslag
Ja die vind ik ook erg lekker!quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:22 schreef MAHL het volgende:
Iemand groene thee cranberry al geprobeerd? Erg lekker
Groene thee kan inderdaad bitter worden als je er kokend water op giet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Groen thee drink ik beperkt, ik ben gewoon een kluns met het klaarmaken waardoor het vaak te bitter is.Wel vanmiddag weer thee gekocht bij de Xenos...apple, citroen en chai (die moet je drinken met melk en honing)van Orient Sunset en witte biologische thee Sweet citrus van Giid Earth. Verder nog bij het Kruidvat Pickwick Lemon Pie.
![]()
Verder nog Twinings Fresh...een thee die je klaarmaakt met koud wat dus een soort ijsthee maar dan blijkbaar zonder de wagonlading suiker in de smaken perzik en citrus, eens afwachten hoe dat smaakt.
Volgens mij kun je van rooibos ook aanslag op je tanden krijgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:21 schreef cachanti het volgende:
ik drink groene thee van twinings veel lekkerder dan die vieze pickwik! ben wel bang dat ik aanslag krijg op mijn tanden. zou rooibos thee beter zijn?
Probeer ik dat eens, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Groene thee kan inderdaad bitter worden als je er kokend water op giet.
Wat ik nu altijd doe, is eerst een laagje koud water in het glas, het kokend water erop gieten en dan pas de thee erin.
Of gewoon het kokende water eerst af laten koelen kan natuurlijk ook.
Denk ik ook.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:05 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Volgens mij kun je van rooibos ook aanslag op je tanden krijgen.
Je zou eventueel minder lang kunnen laten trekken.
Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen met de aanslag.
Eens. Je proeft echt overduidelijk verschil!quote:Op maandag 24 september 2012 13:32 schreef essnhills het volgende:
Ik haal nu losse thee in een biologisch winkeltje in het winkelcentrum hier. Ik heb nu groene thee en rooibosthee. Véél lekkerder dan zo'n zakje uit de supermarkt
wegflikkeren en nieuwe kopen?quote:Op maandag 24 september 2012 21:02 schreef Inlognaam het volgende:
Mijn waterkoker maakt sluiting dus ik heb al weken nauwelijks thee op
Of voor de helft bij de Kijkshopquote:Op maandag 24 september 2012 21:13 schreef Adelante het volgende:
Precies, 25 euro bij de HEMA heb je een nieuwe met 2 jaar garantie
Zag ze bij Blokker ook al vanaf tien euro jaquote:Op maandag 24 september 2012 21:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Of voor de helft bij de Kijkshop
http://www.kijkshop.nl/pr(...)waterkoker-awk1717w/
Mijn 10 euro mediamarkt koker is wel stukken snellerquote:Op maandag 24 september 2012 21:16 schreef Adelante het volgende:
Of voor een paar euro een fluitketel
Klopt.. maar die 25 euro is de duur bij de HEMA.quote:Op maandag 24 september 2012 21:13 schreef Adelante het volgende:
Precies, 25 euro bij de HEMA heb je een nieuwe met 2 jaar garantie
Ik heb zo'n witte van de budget lijn van de Blokker, kookt het lekker snelquote:Op maandag 24 september 2012 23:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zoek eigenlijk zo'n ding wat heel snel kookt. Iemand ervaringen?
Ik had er ooit een die een volle kan binnen de kortste keren kokend had. Dat wil ik weerquote:Op dinsdag 25 september 2012 00:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb zo'n witte van de budget lijn van de Blokker, kookt het lekker snel
Krijg je van koffie drinken, roken en drop eten ook. Gewoon goed blijven poetsen. Ik drink heel veel thee en mijn tanden zijn niet verkleurd ofzo.quote:Op dinsdag 25 september 2012 01:02 schreef Vice. het volgende:
Alleen jammer dat je er aanslag op je tanden van krijgt.
Cafeïne is geen slechte stof. Sterker nog, het lijkt zelfs wat beschermend te werken tegen verschillende vormen van kanker.quote:
Heeft cafeïne ook niet een positief effect op de vetverbranding heb ik eens wat van gelezen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:12 schreef Thomas2301 het volgende:
[..]
Cafeïne is geen slechte stof. Sterker nog, het lijkt zelfs wat beschermend te werken tegen verschillende vormen van kanker.
Volgens mij heb ik die ook een keer gehad en vond ik die idd ook niet lekker.quote:Overigens heb ik laatst groene muntthee van Lipton gekocht. Vind ik niet aan te raden. Smaakt naar een kauwgompje waar de smaak al even van af is.
Nah, daar is ook maar erg weinig bewijs voor en veel tegenstrijdige resultaten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:12 schreef Thomas2301 het volgende:
[..]
Cafeïne is geen slechte stof. Sterker nog, het lijkt zelfs wat beschermend te werken tegen verschillende vormen van kanker.
Niet echt, hoewel deze studie voornamelijk over koffie gaat (maar goed, daar zit ook caffeine inquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heeft cafeïne ook niet een positief effect op de vetverbranding heb ik eens wat van gelezen?
quote:Most studies have shown no adverse effects of filtered coffee intake on plasma lipids. In the prospective cohort study cited above of over 132,000 men and women from the Health Professionals Follow-Up Study and the Nurses' Health Study, there was no association between the intake of filtered caffeinated coffee or filtered decaffeinated coffee and serum concentrations of total cholesterol, LDL-cholesterol, or HDL-cholesterol.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=16636169
Kruidenthee, of beter nog, gewoon pepermuntblad is eigenlijk veel lekkerder.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:12 schreef Thomas2301 het volgende:
Overigens heb ik laatst groene muntthee van Lipton gekocht. Vind ik niet aan te raden. Smaakt naar een kauwgompje waar de smaak al even van af is.
Die stronken zijn juist heerlijk! We verkopen ze op werk, drink als ik moet werken iedere dag 2 glazen verse muntthee. Héérlijk!quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Kruidenthee, of beter nog, gewoon pepermuntblad is eigenlijk veel lekkerder.
Dat hoeven echt niet van die stronken te zijn.
Je kunt dat allemaal gedroogd in zakjes krijgen.
Hier verkopen ze het bij de DA.
Die hebben mijn ouders geloof ik. Episch ding.quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb zo'n witte van de budget lijn van de Blokker, kookt het lekker snel
Zeker is dat lekker. Maar ik vind zelf al een flink verschil tussen kruidenthee/gedroogd pepermuntblad en die rotzooi uit het theeschap.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Die stronken zijn juist heerlijk! We verkopen ze op werk, drink als ik moet werken iedere dag 2 glazen verse muntthee. Héérlijk!
Die troep uit de supermarkt moet je sowieso niet kopen inderdaad, op een enkel merk na. Je hebt bijvoorbeeld van die rooibos teesakkies o.i.d., die smaken prima, maar daar wordt dan ook niks aan toegevoegd, dat is gewoon gedroogde rooibos in een zakje. Met gedroogd pepermuntblad heb ik geen ervaring. Thuis drink ik (gedroogde) groene thee en rooibos, en op me werk muntthee.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zeker is dat lekker. Maar ik vind zelf al een flink verschil tussen kruidenthee/gedroogd pepermuntblad en die rotzooi uit het theeschap.
Hij doet precies wat hij moet doen. Je gooit er water in, je zet hem aan en hij begint meteen te pruttelen en je hebt binnen no-time een kan gekookt water. Meer heb je niet nodig toch?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die hebben mijn ouders geloof ik. Episch ding.
Het is meestal niet of nauwelijks significant inderdaad (heb mijn info van Uptodate), maar het is niet meteen dodelijk vergif of zo.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:24 schreef June. het volgende:
Nah, daar is ook maar erg weinig bewijs voor en veel tegenstrijdige resultaten.
Hoe noem je zoiets?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:41 schreef SeLang het volgende:
Ik heb al jaren dit ding:
[ afbeelding ]
Komt direct heet (maar niet kokend! ca 85 graden) water uit. Ideaal voor groene thee en voor oelong thee waarvoor kokend water te heet is.
Dat ziet er wel hip uit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:41 schreef SeLang het volgende:
Ik heb al jaren dit ding:
[ afbeelding ]
Komt direct heet (maar niet kokend! ca 85 graden) water uit. Ideaal voor groene thee en voor oelong thee waarvoor kokend water te heet is.
Tefal Quick Cup.quote:
Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 26 september 2012 08:07 schreef SeLang het volgende:
Gebruiken jullie trouwens een filterkan om het water te filteren waarmee je thee zet? Ik wel. Is echt veel lekkerder en er komt niet zo'n velletje op je thee. Het hangt natuurlijk af van waar je woont maar hier is kraanwater erg hard en maakt het erg veel verschil.
Dit soort dingen dusquote:Op woensdag 26 september 2012 08:27 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord
Dus ik gebruik het niet. Hier krijg ik ook niet zo'n velletje als wat jij noemt.
Dit dacht ik ook inderdaad.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:37 schreef Farenji het volgende:
Ik dacht overigens dat het voor thee wel van belang was dat het water even gekookt heeft - dus eigenlijk zou het beter zijn om water te koken en dan af laten koelen. Weet niet in hoeverre dat echt waar is.
Ik ook! haha, ideaal!quote:Op woensdag 26 september 2012 11:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil zo'n kraan die heet water spuit. Net als in het restaurant waar ik heb gewerkt haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |