abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110562112
Audi ziet geen heil in elektrische auto's bron:http://www.telegraaf.nl/a(...)_de_toekomst___.html

Nu bedacht ik me net dat je 40 jaar geleden helemaal geen problemen had met de benzine/verbrandingsmotor. De ANWB is een Wielrijdersbond en geen Autobond!
Raar want ik kan me herinneren dat 40 jaar geleden er talloze auto's met pech langs de weg stonden. De auto was zo onbetrouwbaar dat het alleen met voorzichtig rijden en goed onderhoud mogelijk was om zonder zorgen op bestemming aan te komen. Dus voorruit met de elektrische auto zorg dat z'n actieradius wat vergroot wordt en het is wel de toekomst.
pi_110562468
Audi kijkt wel uit om weer dat hele kinderziektentraject uit te zieken.
Farts are jazz to assholes
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:35:55 #3
42847 ra
Orbis Non Sufficit
pi_110563000
Er zijn helemaal niet genoeg metalen zoals lithium en andere schaarse metalen die nodig zijn voor dit soort accu's om massaal elektrisch te gaan rijden. De energiedichtheid van fossiele brandstoffen is nog altijd ongeëvenaard. Ik vrees dat we eerder de kant van alcohol en natuurlijke olie opgaan. Misschien als er een oplossing komt voor energieopslag in bijvoorbeeld carbon nanotube condensatoren dat dan de elektrische auto echt een toekomst heeft. Maar de huidige generatie leent zich gewoon niet voor massale adoptie. De kans is groot dat de productie van accu's dan niet goedkoper wordt, maar veel duurder.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 07:41:13 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_111277543
Schopje PTA :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_111277610
Toch vind ik de Audi e-tron wel een mooie auto :)
En Audi is ook al bezig met wat voor geluid ze een elektrische auto moeten geven, omdat stille auto's in de stad met voetgangers en fietsers gevaarlijk zijn.

Dat elektrisch nog niet praktisch is, is een ander verhaal :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_111277631
"Kodak ziet niets in digitale camera's".
  dinsdag 8 mei 2012 @ 07:56:06 #7
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_111277651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 07:53 schreef MaGNeT het volgende:
_O_
En dat kan zomaar.....?
pi_111296723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 07:53 schreef MaGNeT het volgende:
niets mis met wat achter de rest aanlopen. huidige generatie elektrische auto's staat echt nog in kinderschoenen. babies. beter jat je het als het product wat volwassener wordt (idvt).
pi_111454659
Volelektrische auto's bestaan eigenlijk nog niet, aangezien ze niet autonoom zijn. Ook als de laadtijd ernstig wordt verkort blijft het een probleem, een pompstation zou ook niet werken als het tanken zelf 10 minuten kost, dan krijg je al enorme opstoppingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111456762
Duh, logisch.
Audi is voor echte autoliefhebbers, en echte autoliefhebbers nemen geen elektrische auto.
5 Ferrari's op videoband!
pi_111457205
Eindelijk een merk dat het snapt.
pi_111457650
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Volelektrische auto's bestaan eigenlijk nog niet, aangezien ze niet autonoom zijn. Ook als de laadtijd ernstig wordt verkort blijft het een probleem, een pompstation zou ook niet werken als het tanken zelf 10 minuten kost, dan krijg je al enorme opstoppingen.
Zomaar een mogelijke oplossing...

Problemen zijn uitdagingen... Je denkt toch niet dat we het ISS in een baan om de aarde hebben gekregen door te zeggen "gaat niet werken"?
pi_111457671
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Duh, logisch.
Audi is voor echte autoliefhebbers, en echte autoliefhebbers nemen geen elektrische auto.
Waarom zou een autoliefhebber geen elektrische auto nemen?
Er zijn ook mensen die nog LP's afspelen, dat wil niet zeggen dat de CD, DVD en BluRay geen succes zijn geworden. En ook die technieken lijken door hogere internetsnelheid en on-demand ingehaald te gaan worden.

Zolang er mensen zijn, is er innovatie... En zolang er innovatie is, zijn er altijd mensen die bij het oude willen blijven... Prima...
pi_111457683
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou een autoliefhebber geen elektrische auto nemen?
Er zijn ook mensen die nog LP's afspelen, dat wil niet zeggen dat de CD geen succes is geworden.
Omdat er gewoon weinig rijbeleving is bij een elektrische auto :{
pi_111457733
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen is een auto een hulpmiddel om van A naar B te komen.
Ik ben ook gek op mijn Volvo 740 uit '86 met een dikke 2.3 liter 8 klepper.
Maar dat wil niet zeggen dat ik negatief tegenover onvermijdelijke veranderingen sta.

En als je kijkt naar het koppel dat direct beschikbaar is bij een elektromotor, kom je er achter dat er echt nog wel rijbeleving is. Vooral als de dikke modellen op de markt komen.
pi_111457769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen is een auto een hulpmiddel om van A naar B te komen.
Ik ben ook gek op mijn Volvo 740 uit '86 met een dikke 2.3 liter 8 klepper.
Maar dat wil niet zeggen dat ik negatief tegenover onvermijdelijke veranderingen sta.
Ja maar je had het over autoliefhebbers. En dan is dus meer dan een hulpmiddel om van A naar B te komen. En daar was mijn reactie ook op...wel consequent blijven dan he :P

En ik moet persoonlijk gewoon niks van elektrische auto's hebben...vind het gewoon niks.

Btw heb je ook zo'n Volvoforumelandsticker op je auto dan zoals in je UI? :P
pi_111457791
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:59 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja maar je had het over autoliefhebbers. En dan is dus meer dan een hulpmiddel om van A naar B te komen. En daar was mijn reactie ook op...wel consequent blijven dan he :P

En ik moet persoonlijk gewoon niks van elektrische auto's hebben...vind het gewoon niks.
Maar "er niets van moeten hebben" en iets "niks vinden" is natuurlijk alleen een kwestie van smaak.
Mensen kijken ook naar kosten in aanschaf en gebruik. Aanschafprijs is hoog, gebruik is steeds interessanter omdat je zelf stroom kan opwekken, nachtstroom kan gebruiken, etc.
pi_111457810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:59 schreef H-D het volgende:

[..]

Btw heb je ook zo'n Volvoforumelandsticker op je auto dan zoals in je UI? :P
Sterker nog: dit is een foto van die sticker :)
pi_111457845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar "er niets van moeten hebben" en iets "niks vinden" is natuurlijk alleen een kwestie van smaak.
Vrind, daarom staat er ook 'persoonlijk'.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sterker nog: dit is een foto van die sticker :)
Ah cool :P
pi_111457877
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:02 schreef H-D het volgende:

[..]

Vrind, daarom staat er ook 'persoonlijk'.
Ah ja, daar las ik overheen.

quote:
[..]

Ah cool :P
Ja :P

Maar het is dus blijkbaar jouw liefde voor de verbrandingsmotor die hier meespeelt.
Het geluid, de geur, de trillingen, etc.

Maar ook de verbrandingsmotor is niet meer wat het was. In de 60's had je nog dikke blokken met weinig power (in verhouding tot cc's) en veel geluid. In de 70's en 80's moest het zuiniger omdat men er achter kwam dat de olie op kon raken. In de 90's tot nu moet het schoner en schoner.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-05-2012 14:10:53 ]
pi_111457911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat is onzin. Elektrisch is zelfs beter dan verbranding want je hebt in ieder toerental maximaal koppel. De accu techniek is echter veels te slecht om er echt wat aan te hebben.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111457950
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is onzin. Elektrisch is zelfs beter dan verbranding want je hebt in ieder toerental maximaal koppel. De accu techniek is echter veels te slecht om er echt wat aan te hebben.
Ten eerste is rijbeleving natuurlijk een persoonlijk iets. Dat ik geen plezier beleef aan elektrisch rijden kan jij onmogelijk als onzin bestempelen. Ten tweede gaat bij mij rijbeleving om meer dan alleen het max koppel bij ieder toerental.

Dus.
pi_111458051
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En juist die accu-techniek, laadtechniek, laadstromen en levensduur maken spectaculaire verbeteringen door. Er zit een hele groeiende industrie achter, nano-technologie is inmidels echt praktisch toepasbaar, er is een groeiende vraag (en dat moet je niet op jezelf projecteren maar op de echte vraag op de markt) en dan is er een hoop mogelijk.

Ik vind de huidige generatie "tupperware auto's" ook niet mooi, maar het verkoopt wel.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:17:49 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111460169
Als die nieuwe opslagtechniek (uit post #3) straks gemeengoed wordt, moet je eens opletten hoe snel iedereen elektrisch gaat rijden. Dan is aktieradius en capaciteit geen excuus meer, en zullen veelrijders als de sodemieter in een elektrisch hok gaan rijden.
Als je een dikke A6 (bijvoorbeeld) kunt voorzien van elektrische techniek waardoor je én minstens net zo snel kunt zijn als een S6, én 80% goedkoper, én je overal in de steden mag komen, én je net zo veel aktieradius hebt als een oldskool plantenresten mobiel, zie ik niet in waarom je fossiel zou blijven rijden ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111460192
Omdat je nou natuurlijk die lekkere 3.0TDI van Audi onder de kap van je A6 wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')