Ligt eraan of jij denkt dat je het gaat halenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef IrCute het volgende:
Trouwens mijn rijschool heeft :
Slagingspercentage 1e examen 91 - 95%
Dan moet ik het toch wel halen.
TTT ging beter dan ik dacht, dus ik hoop het, moet alleen beter kijkenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ligt eraan of jij denkt dat je het gaat halen
Zegt maar weinig toch? Een rijschool in het dorp waar mn moeder woont heeft ook een hoog slagingspercentage.. maar ze laten dan ook iedereen pas rond 40 lessen afrijden, dan kom je wel aan je percentagequote:Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef IrCute het volgende:
Trouwens mijn rijschool heeft :
Slagingspercentage 1e examen 91 - 95%
Dan moet ik het toch wel halen.
Automaat is baas sowieso.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:04 schreef Jan-Slagter het volgende:
1ste rijles gehad, bepaalde dingen waren wel moeilijker dan ik dacht; zoals het nemen van bochten (te veel snelheid en te ruim nemen) en de rotondes vond ik ook moeilijk (op het juiste moment richting aangeven, niet te snel rijden en juist sturen), de snelheid was op sommige stukken vaak nog te hoog maar het passeren op smalle wegen ging wel goed en kon de voertuig breedte goed inschatten.
Automaat rijd echt heerlijk, wat ik wel vervelend vond is dat bestuurders vaak geen rekening met je houden en bijvoordbeeld op een weg buiten de bebouwde kom gaan bumperkleven, vond ik nogal onprettig en was geneigd om wat gas bij te geven.
Nog een reden dat je voor automaat gekozen hebt? Als je schakel kan is het handiger schakel te nemen, dan heb je, hoe chill automaat ook rijdt, geen beperking op je rijbewijs staan.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:04 schreef Jan-Slagter het volgende:
1ste rijles gehad, bepaalde dingen waren wel moeilijker dan ik dacht; zoals het nemen van bochten (te veel snelheid en te ruim nemen) en de rotondes vond ik ook moeilijk (op het juiste moment richting aangeven, niet te snel rijden en juist sturen), de snelheid was op sommige stukken vaak nog te hoog maar het passeren op smalle wegen ging wel goed en kon de voertuig breedte goed inschatten.
Automaat rijd echt heerlijk, wat ik wel vervelend vond is dat bestuurders vaak geen rekening met je houden en bijvoordbeeld op een weg buiten de bebouwde kom gaan bumperkleven, vond ik nogal onprettig en was geneigd om wat gas bij te geven.
Autisme, sommige zeggen dat iedereen het kan maar ik kan het er echt niet bij hebben, zoveel prikkels krijg je in een auto.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nog een reden dat je voor automaat gekozen hebt? Als je schakel kan is het handiger schakel te nemen, dan heb je, hoe chill automaat ook rijdt, geen beperking op je rijbewijs staan.Je weet maar nooit.
Heb je niet de neiging om het eerst te proberen met schakelen?quote:Op donderdag 26 april 2012 23:00 schreef Jan-Slagter het volgende:
[..]
Autisme, sommige zeggen dat iedereen het kan maar ik kan het er echt niet bij hebben, zoveel prikkels krijg je in een auto.
Dat wordt wat als jij examen moet doen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:26 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Oh, over een uurtje is het zo ver! Ik schijt zeven kleuren en ik zweet peentjes.Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik bedoel, om half 11 staat er een auto voor de deur.. En dan? Komt ze eerst binnen in mijn appartement, of moet ik al naar beneden lopen?
Oh, god.
lolquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:26 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Oh, over een uurtje is het zo ver! Ik schijt zeven kleuren en ik zweet peentjes.Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik bedoel, om half 11 staat er een auto voor de deur.. En dan? Komt ze eerst binnen in mijn appartement, of moet ik al naar beneden lopen?
Oh, god.
En ruitenwissersquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef HeetBoven het volgende:
En gisteren mijn eerste autootje opgehaaldeen Seat Cordoba uit 1999. Kan het niet geloven, Heetboven, nu met 4 wielen en een dak
Kun je ook meepraten in het Autorijtopic nuquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef HeetBoven het volgende:
En gisteren mijn eerste autootje opgehaaldeen Seat Cordoba uit 1999. Kan het niet geloven, Heetboven, nu met 4 wielen en een dak
Ik heb ze van de bieb, kost me geen cent dus.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:37 schreef Hersenspinseltje het volgende:
De eerste rijles van Hersenspinseltje is een feit.
Ik heb echt van elke minuut genoten en zat met een lach achter het stuur!
Volgende week donderdag ben ik weer op de weg te vinden! Helaas was mijn instructrice mijn theorieboeken vergeten mee te nemen, dus dat zal iets voor aanstaande donderdag worden. Jammer, want anders had ik dit weekend al kunnen aanpoten wat betreft het studeren. Misschien toch kijken of ik niet mijn theorieboeken via Internet kan bestellen.
Goede kans dat een boek van 2008 voldoende is, maar er zijn wel wijzigingen in de wet geweest en daarmee de verschillende uitgaven van theorieboeken. Een recente wijziging is bijvoorbeeld de status van voorrangsvoertuig van begrafenisstoeten. Ik zou wel leren ja, minder dan de helft slaagt, dus dat zegt genoegquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:44 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Een vriendinnetje was zo lief om mij haar theorieboek en een cd-rom met proefexamens en 500 theorievragen te lenen. Ik ga zometeen eens beginnen met het complete theorieboek door te lezen en de verkeersborden te oefenen.
Het is een uitgave van 2008 van 'Smit Verkeersleermiddelen', maar ik neem aan dat deze 'verouderde' versie geen punt is? Ik bedoel, qua theorie zal het toch niet veel verschillen met de nieuwste versies van andere uitgevers?
Hoelang hebben jullie trouwens geleerd voor jullie theorie-examen?
Seat Cordoba metallic groen. model na 1999 (Gefacelift) Extraatjes zijn ABS, centr. vergrendeling met afstandbediening, trekhaak, climate control, geīntegreerde radio en elektrische ramenquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Kun je ook meepraten in het Autorijtopic nu![]()
Watvooreen heb je precies?
Naaaicequote:Op zaterdag 28 april 2012 19:33 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Seat Cordoba metallic groen. model na 1999 (Gefacelift) Extraatjes zijn ABS, centr. vergrendeling met afstandbediening, trekhaak, climate control, geīntegreerde radio en elektrische ramen.
Die met 101pk? Dan kom je niet echt iets te kort denk ikquote:
de 8 klepper is 75 PK, maar ben meer dan tevreden. Als ik hard wil pak ik de motor welquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Die met 101pk? Dan kom je niet echt iets te kort denk ik![]()
Maar mss is dit meer iets voor het autorijtopic![]()
Ohja dan maakt het niet zoveel uit iddquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:59 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
de 8 klepper is 75 PK, maar ben meer dan tevreden. Als ik hard wil pak ik de motor wel
We moeten degene die het nog moeten halen wel een beetje motiveren hier, dus even een zijsprongetje mag wel af en toe
Ik weet niet of ik het al gezegd had, anders nog gefeliciteerd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:58 schreef .aeon het volgende:
Vraagje: heb vorige week mijn praktijk gehaald, maar nog niet bij de gemeente langs geweest omdat ik het erg druk heb. Hoe lang kan je maximaal wachten met het aanvragen van je rijbewijs bij de gemeente?
Ahh super, haha thanksquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:55 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het al gezegd had, anders nog gefeliciteerd.
Je rijbewijs kan je tot 3 jaar na het examen aanvragen, dus je hebt nog tijd genoeg![]()
Na het aanvragen heb je ook weer 3 maanden om je rijbewijs op te halen.
aangezien we momenteel geen regering hebben, staat deze regelgeving in de ijskast?!quote:er komen nieuwe regels voor het rijbewijs als gevolg van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze richtlijn moet worden opgenomen in de Nederlandse wet. De Tweede en Eerste Kamer moeten het voorstel hiervoor nog goedkeuren. De nieuwe regels moeten ingaan vanaf 19 januari 2013.
Nee, voor zover ik weet moet je die verklaring voor het examen overhandigd hebben.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:35 schreef JochemP het volgende:
Pff, vandaag weer kak gereden. Zegt de instructeur na afloop dat ie mijn examen aan wil vragen, zodat ik eind mei/begin juni kan afrijden![]()
Weet iemand trouwens het volgende: is het mogelijk om praktijkexamen te doen zonder Verklaring van Geschiktheid? Stel dat deze is aangevraagd maar later binnenkomt dan de datum van het praktijkexamen, kan het examen dan wel gedaan worden, en dat het rijbewijs pas wordt opgehaald als de verklaring van geschiktheid binnen is?
Nee helaas. Zit er een beetje aan vast omdat hij de enige is van die rijschool die hier rijdt, en ik heb zo'n deal waarbij het examen in zit. Anders zou ik nu overstappen denk ik, na eerdere akkefietje gaat hij nu wel mijn grens over.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:28 schreef H-D het volgende:
Is er geen andere instructeur ofzo beschikbaardit is ook geen feest lijkt me.
En keek ie echt niet dan terwijl ie belde? Want hij kan opzich natuurlijk ook telefoneren en in de spiegels kijken of er niks aan komt oid
Na 22 lessen afrijden is inderdaad wel snel, maar je moet natuurlijk ook flink wat weken wachten voordat het zover is en in die tijd komen er nog op z'n minst 10 bij. Ik wilde ook nog niet afrijden maar hij praat nu echt alsof ik er nog laaaang niet klaar voor ben, terwijl hij ook degene was die zei dat ik er wél klaar voor was. Afrijden voelt nu ineens zo ontzettend ver weg, terwijl het vorige week zo ontzettend dichtbij wasquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef Keselo het volgende:
Na 22 lessen afrijden zou echt heel erg snel zijn hoor. Je hebt er altijd wel een kutles tussen zitten, nou ja, dat moet dan maar. Gewoon lekker door blijven rijden en vragen of hij op je zwakke punten kan focussen. Niet te snel af willen rijden (dit deed ik, dacht na 30 lessen wel klaar te zijn, zakte gigantisch hard door de mand), gewoon pas als je voelt dat je er echt helemaal klaar voor bent.
Je kunt je instructeur ook vragen of hij je een paar routes of wegen kan laten rijden waar vaak op het examen langs gereden wordt, dit zijn meestal de wat moeilijkere wegen en hier leer je dan dus ook veel van.
Nja het is dan ook wel een beetje wat Keselo zegt. Probeer het gewoon zelf. Je moet toch leren zelf dingen te beslissen en in te schatten.--> zelfstandig en besluitvaardig rijdenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef princess-a het volgende:
[..]
Nee helaas. Zit er een beetje aan vast omdat hij de enige is van die rijschool die hier rijdt, en ik heb zo'n deal waarbij het examen in zit. Anders zou ik nu overstappen denk ik, na eerdere akkefietje gaat hij nu wel mijn grens over.
We stonden tussen 2 auto's in en moesten dus eerst een heel stuk achteruit voor we überhaupt íets konden zien en het was daar zķ druk. Hij keek recht voor zich tijdens het bellen. Prima hoor dat ie even belt, al ben ik daar ook niet voor, maar dan ga ik niet een redelijk nieuwe manoeuvre doen in een druk winkelgebied zonder overzicht. Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten.
Je hebt gelijk hoor, dat ik het misschien eerst zelf had moeten proberen. Ik was alleen echt heel erg boos en voelde me zwaar ongemakkelijk, omdat hij ook zei dat ie met een andere dame na een akkefietje "ook helemaal klaar was en ik wilde haar ook bijna de auto uitzetten". Ook. Mij dus ook, om niks. Ik denk dat het geen zak uit had gemaakt wat ik deed, want het was toch allemaal fout en als ik dan een echte fout maak heb je helemaal een probleem natuurlijk. Daarom koos ik even voor veilig en reed ik pas weg toen hij mee kon kijkenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Keselo het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk dat je graag zekerheid wilt, maar je moet gewoon zelfstandig en besluitvaardig kunnen rijden, hoe lullig dat ook misschien klinkt. Vertel het hem gewoon als je wilt dat hij helpt (dat hij privé belt en je niet wilt helpen is wel erg vreemd..) maar probeer het eerst eens zelf. Als je je auto rustig op de koppeling over dat terrein laat rollen kan er niets gebeuren, als je ook maar iets ziet waarbij je denkt dat het je aandacht nodig heeft sta je binnen een fractie van een seconde stil.
En de volgende keer als het zo druk is achteruit inparkeren? Is niet veel moeilijker (ik vind het zelf makkelijker) dan vooruit inparkeren en bij het wegrijden heb je prima zicht op de situatie.
Dat snap ik. Als je zo'n rotles hebt wil je absoluut niets fout meer doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef princess-a het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, dat ik het misschien eerst zelf had moeten proberen. Ik was alleen echt heel erg boos en voelde me zwaar ongemakkelijk, omdat hij ook zei dat ie met een andere dame na een akkefietje "ook helemaal klaar was en ik wilde haar ook bijna de auto uitzetten". Ook. Mij dus ook, om niks. Ik denk dat het geen zak uit had gemaakt wat ik deed, want het was toch allemaal fout en als ik dan een echte fout maak heb je helemaal een probleem natuurlijk. Daarom koos ik even voor veilig en reed ik pas weg toen hij mee kon kijken
Nog even over dit. Als jij iets niet kunt zien omdat het onoverzichtelijk is (zoals op het parkeerterrein), dan kan jouw instructeur het ook niet zien. Dat moet je beseffen. Het heeft gewoon geen zin om stil te blijven staan, want jullie kunnen allebei niets zien voordat jij naar achteren rijdt. Je rijdt sowieso in een lesauto, dus mensen hebben er echt wel begrip voor en letten goed op wat je doet. Ze hebben immers allemaal moeten lessen en ze zullen echt niet van je verwachten dat je foutloos rijdt.quote:Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten.
Oeii ik heb niet terug gelezenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:41 schreef Keselo het volgende:
Als het je helpt, ik ben vandaag afgereden en had woensdag nog een les waarbij ik dacht dat ik het parkeerterrein niet af zou komen zonder te zakken, zo beroerd reed ik. Iedereen heeft weleens een rotdag wat rijden betreft.
Als jij na 21 lessen het gevoel hebt dat je goed kunt rijden en je rijdt les 22 plots minder goed, zit de kans er goed in dat jij goed kunt rijden maar je dag niet had.
Haha bedankt, inderdaad een hele opluchting, zeker na 3 maal gezakt te zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef princess-a het volgende:
[..]
Oeii ik heb niet terug gelezenmaar gefeliciteerd
Hoe fijn moet dat zijn
![]()
Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:08 schreef princess-a het volgende:
Zo, ik heb net een zéér enerverende les gehad, en flink zitten janken bij m'n moederecht zo ontzettend balen
[...]
Ik moest het even kwijt
Nja iedereen heeft weleens een klotedag. Die heb je ook straks als je je rijbewijs hebt en dan mis je misschien ook een keer ietsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef princess-a het volgende:
[..]
Oeii ik heb niet terug gelezenmaar gefeliciteerd
Hoe fijn moet dat zijn
![]()
Ik had zelf niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Hij zei dat we het aan konden vragen, ik zei dat ik dat nog niet wil, ik wil wat zekerder zijn van m'n zaak. Daarom komt dit ook zo rauw op m'n dak vallen, hij doet net alsof ik het ineens helemaal niet kan. Terwijl we juist de laatste lessen gebruikt hadden om mij ook het vertrouwen te geven dat ik het wel kan, en dat gevoel kreeg ik ook eindelijk een beetje
Als je constant de auto weer in beweging moet brengen om een halve meter later weer te stoppen kost dit je talloze malen meer brandstof dan wanneer je dezelfde weg met 50 km/u doorrijdt. Constant de auto weer aan de gang krijgen kost gewoon veel brandstof.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:53 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
[..]
Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wintquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:51 schreef Keselo het volgende:
[..]
Haha bedankt, inderdaad een hele opluchting, zeker na 3 maal gezakt te zijn
Goed inderdaad dat je je examen pas aanvraagt wanneer jij er klaar voor bent. Besef wel dat je eerste mogelijkheid tot examen ą een maand zal duren. Er kan dus nog een hoop verbeterd worden voor je daadwerkelijk je examen moet rijden.
En ik weet niet of je ooit lessen van 2 of 3 uur hebt gedaan? En in welke stad je rijdt? Dan kun je namelijk tijdens je lessen met je instructeur naar een andere stad. Ik heb zo vaak in Breda en Bergen op Zoom gereden, steden waar ik absoluut niet bekend was en daar leer je 10 keer meer van dan 5 uur in je eigen stad lessen, waar je alles al kent. Ook heb ik 2 maal een les van 3 uur gehad, zijn we naar Dordrecht gegaan. Kutstad, veel geleerd.
Ik vind het er een beetje vanaf hangen. Als ik zeg ik wil snelweg rijden, en onderweg naar die snelweg komen we in de file, dan vind ik dat mijn schuld. Wij brachten haar nu thuis, hij wist dat we in die file terecht zouden komen (hij begon direct te vloeken dat dit echt de laatste keer was, dus hij had dit eerder gehad) en hij kon het makkelijk vermijden. Ze kon namelijk ook 100 m verderop uitstappen zodat wij de file konden vermijden. Dan vind ik het zijn schuld. Ook al had hij goede bedoelingen door haar niet dat stukje te laten lopen, dat hoeft natuurlijk niet ten koste van mijn les. En als het niet zijn schuld was, prima, maar ik ben er zeker niet aansprakelijk voor en daar gooide hij het op. Ik werd zelf ook thuis opgehaald, dus mijn schuldquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:53 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
[..]
Wow, dat is echt lullig. ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat je tijdens je rijlessen zomaar in een file verstrikt kunt raken en dat het dan lastig te zeggen is wie ervoor opdraait enz.
maar waarom kost dit hem meer brandstof vroeg ik mij af?
Ohja, oke, maar meer omdat degene waar het over ging zei dat het potdicht stond, zou ik denken dat het dan juist brandstof bespaart.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:57 schreef Keselo het volgende:
[..]
Als je constant de auto weer in beweging moet brengen om een halve meter later weer te stoppen kost dit je talloze malen meer brandstof dan wanneer je dezelfde weg met 50 km/u doorrijdt. Constant de auto weer aan de gang krijgen kost gewoon veel brandstof.
Daardoor gaan lesauto's ook een stuk vaker naar benzine stations dan personenauto's die dezelfde afstanden afleggen. Al dat parkeren, omkeren, stoppen en die ongein kost ongelofelijk veel brandstof.
Watvoor vage redeneringen zit die kerel allemaal te spuien danquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef princess-a het volgende:
[..]
Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint![]()
Hij wil nooit lessen die langer dan 1 uur durenBinnenkort zal het wel moeten omdat meneer heeft aangeboden de volgende keer een half uur langer te rijden.. Ik was namelijk wel strijdvaardig en krijg dus voor die file wel iets terug. Ik zit nu te twijfelen om 1 keer per week bij hem te blijven rijden (voor het examen dat dus al betaald is) en 1 keer per week bij een andere rijschool. En dan bij die andere dubbele uren, om inderdaad te doen wat jij ook al zegt. Eens een andere stad, eens een langere afstand en eens door kunnen gaan als het even slecht gaat, ipv met een rotgevoel naar huis te moeten zoals nu. En ik rijd in Groningen
[..]
Ik vind het er een beetje vanaf hangen. Als ik zeg ik wil snelweg rijden, en onderweg naar die snelweg komen we in de file, dan vind ik dat mijn schuld. Wij brachten haar nu thuis, hij wist dat we in die file terecht zouden komen (hij begon direct te vloeken dat dit echt de laatste keer was, dus hij had dit eerder gehad) en hij kon het makkelijk vermijden. Ze kon namelijk ook 100 m verderop uitstappen zodat wij de file konden vermijden. Dan vind ik het zijn schuld. Ook al had hij goede bedoelingen door haar niet dat stukje te laten lopen, dat hoeft natuurlijk niet ten koste van mijn les. En als het niet zijn schuld was, prima, maar ik ben er zeker niet aansprakelijk voor en daar gooide hij het op. Ik werd zelf ook thuis opgehaald, dus mijn schuld
Het is zeg maar als je het winkelgedeelte uit rijdt, daar is 1 stoplicht. Alle andere kanten op is eenrichtingsverkeer en daar mag je niet in, dus je moet het centrum uit (Groningen is 'autovrije' binnenstad). Bij dat stoplicht kunnen dus steeds een stuk of 3 auto's langs en de rest staat stil. Dus vanuit als die straatjes, waar je niet in mag, staan auto's te wachten voor dat ene stoplicht en je gaat steeds maar 3 auto's vooruit. Ministukje rijden en weer stil. Ministukje rijden en weer stilquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:09 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
[..]
Ohja, oke, maar meer omdat degene waar het over ging zei dat het potdicht stond, zou ik denken dat het dan juist brandstof bespaart.
Dat is dus wat mij zo'n rotgevoel geeft. Het was een slechte les, een momentopname. En hij bracht het alsof we er nodig aan moeten werken, alsof ik dat niet al een flink aantal lessen wel goed heb gedaan. Ik wil prima veel lessen er aan vastplakken als ik echt niet besluitvaardig etc kan rijden, maar ik wil niet nog heel lang bij zo'n vervelende man blijven hangen, omdat hij dat in een sjagrijnige bui heeft beslotenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja iedereen heeft weleens een klotedag. Die heb je ook straks als je je rijbewijs hebt en dan mis je misschien ook een keer ietsje moet je gevoel niet baseren op 1 les maar op de hele cyclus. En dan bepalen of je wel of niet klaar bent.
Zeg anders dat je dat gevoel hebt en of hij duidelijk kan stellen waarom hij vindt dat jij niet klaar bent voor het examen. Eventueel gestaafd met voorbeelden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:17 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dat is dus wat mij zo'n rotgevoel geeft. Het was een slechte les, een momentopname. En hij bracht het alsof we er nodig aan moeten werken, alsof ik dat niet al een flink aantal lessen wel goed heb gedaan. Ik wil prima veel lessen er aan vastplakken als ik echt niet besluitvaardig etc kan rijden, maar ik wil niet nog heel lang bij zo'n vervelende man blijven hangen, omdat hij dat in een sjagrijnige bui heeft besloten
Zenuwachtig was ik vooral bij mijn eerste en tweede examen. Ik had bij mijn laatste 2 wel wat zenuwen, maar niets bijzonders. Zo eng is het allemaal niet als je weet wat er komen gaat.quote:Was je dan ook onwijs zenuwachtig? Aangezien het dan al de 4e keer is! Maar zo zie je maar, de aanhouder wint
Ga hem inderdaad maar eens vragen om het voor me op te schrijven. Hij zegt namelijk dat ie heel goed weet wat ik nog moet leren en wat niet. Maar hij zegt zo vaak dat ik iets al gedaan heb wat ik echt niet gedaan heb, en ook andersom, dat we ergens aan moeten werken wat we al hebben afgerond. Misschien goed om het eens zwart op wit neer te zetten, waar we nog aan moeten werkenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Zeg anders dat je dat gevoel hebt en of hij duidelijk kan stellen waarom hij vindt dat jij niet klaar bent voor het examen. Eventueel gestaafd met voorbeelden.
Dan krijg jij ook precies de dingen waar je nog aan moet werken.
Dat klinkt ergens ook wel logisch ja, dat je minder zenuwachtig bent als je weet wat er komtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:37 schreef Keselo het volgende:
[..]
Zenuwachtig was ik vooral bij mijn eerste en tweede examen. Ik had bij mijn laatste 2 wel wat zenuwen, maar niets bijzonders. Zo eng is het allemaal niet als je weet wat er komen gaat.
Een tip: mocht je zakken voor je rij-examen (wat natuurlijk NIET gaat gebeuren), ga onmiddelijk weg bij je rijschool en zoek er een op in de regio die geclassificeerd is in leerlingen laten slagen met faalangst. Dit heeft 2 voordelen voor mij gehad. 1: Mijn oude rij-instructeur liet mij enorm ongeduldig en onrustig rijden, veel te veel kijken, veel te veel haast maken. Mijn nieuwe heeft mij opnieuw het goed (en vooral rustig) autorijden geleerd. 2: Deze zijn vaak veel geduldiger.
Of doe het bovenstaande nu al, zoals je zei dat je van plan was bij 2 rijscholen tegelijk te lessen (wat niet echt aan te raden is, twee verschillende auto's kunnen zo anders rijden dat je telkens het gevoel hebt dat je weer in je eerste les zit waarin de motor constant afslaat)>
Hoeveel rijlessen heb je al gehad dan? Ik heb ook wel eens lessen gehad dat het leek alsof ik pas net begonnen was met lessen (zelfs na 45 lessen heb ik dat nog gehad) Je kan niet meer doen dan je best en goed kijken natuurlijk als je dan een keer te hard/zacht over een kruising gaat jammer dan, komt vast wel goed. Bedenk wel dat je beter te zacht dan te hard voorbij een kruising kan gaan.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.
instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan
Haha, heel herkenbaar. Met dezelfde instructeur ook hahaquote:Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.
instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan
Herkenbaar. Legt je instructeur het niet nog een keer uit hoe je nou het best aan kan komen rijden enzo? Als je eenmaal doorhebt wat het handigst is, ga je vanzelf zekerder rijden, dat komt echt wel.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.
instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan
Allebei. Leren en examens oefenen, onderschat het nietquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef KNAK het volgende:
Dat theorie examen heb ik over 2 weken, en dat boek, CD rom, dat is nogal wat wat je in je kop moet stampen. Is het niet handiger oude examens te bekijken en dat te leren??
Ik had hem gewoon achteruit gegooid, mocht je wat raken dan is hetquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef princess-a het volgende:
[..]
Nee helaas. Zit er een beetje aan vast omdat hij de enige is van die rijschool die hier rijdt, en ik heb zo'n deal waarbij het examen in zit. Anders zou ik nu overstappen denk ik, na eerdere akkefietje gaat hij nu wel mijn grens over.
We stonden tussen 2 auto's in en moesten dus eerst een heel stuk achteruit voor we überhaupt íets konden zien en het was daar zķ druk. Hij keek recht voor zich tijdens het bellen. Prima hoor dat ie even belt, al ben ik daar ook niet voor, maar dan ga ik niet een redelijk nieuwe manoeuvre doen in een druk winkelgebied zonder overzicht. Dan heb ik liever dat er 2 paar ogen opletten.
Joh, dat heb ik zelfs nog een keer gehad toen ik m'n rijbewijs al hadquote:Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.
instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan
Dat boek lees je in een paar uur, en de cd bestaat waarschijnlijk uit tien andere examens, die bijna nog nuttiger zijn dan het boek, vooral voor inzichtsvragen. Maar je moet ze beide kennen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:13 schreef KNAK het volgende:
boek van 200 pagina's .. CD rom met 1000 vragen....... kan je niet gericht te werk gaan met theorie?
Het kan altijd ergerquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:41 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Joh, dat heb ik zelfs nog een keer gehad toen ik m'n rijbewijs al had. Echt zo'n rit dat alles fout ging. De keer daarop ging het weer prima
Dat is ook best wel minderfijn,quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:26 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Het kan altijd ergereen paar dagen mijn auto en nu al onrijdbare schade gereden -O-
![]()
Achjaa als je het zelf weet kun je er ook makkelijk wat aan doenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:56 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Dat is ook best wel minderfijn,
Ik heb sinds donderdag mn rijbewijs, en ik rij iedere keer veel te ver naar rechts dat ik bijna spiegeltjes eraf rijd. Maar daar had ik met mn rijlessen ook al commentaar op. Vandaag voor het eerst in de auto van mn zus gereden (renault megane coupe) rijdt een beetje fijner dan de auto van mn ouders (peugeot 807) beide benzine. Mijn voorkeur blijft toch een dieselOptrekken en achteruit rijden vind ik nog vrij lastig in een benzine.
Das waar, maar met de terugweg vandaag ging het wel een stukje beterquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Achjaa als je het zelf weet kun je er ook makkelijk wat aan doen
Komt vanzelf ..gewoon lekker veel rijdenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:07 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Das waar, maar met de terugweg vandaag ging het wel een stukje beter
Dieselvoorkeur ben je vrij snel vanaf hoor...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:56 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Dat is ook best wel minderfijn,
Ik heb sinds donderdag mn rijbewijs, en ik rij iedere keer veel te ver naar rechts dat ik bijna spiegeltjes eraf rijd. Maar daar had ik met mn rijlessen ook al commentaar op. Vandaag voor het eerst in de auto van mn zus gereden (renault megane coupe) rijdt een beetje fijner dan de auto van mn ouders (peugeot 807) beide benzine. Mijn voorkeur blijft toch een dieselOptrekken en achteruit rijden vind ik nog vrij lastig in een benzine.
Sommige mensem blijven altijd een dieselvoorkeur houden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dieselvoorkeur ben je vrij snel vanaf hoor...En ik merk het ook, in de ene auto moet je echt moeite doen hem af te laten slaan, terwijl je in de andere moeite moet doen om hem aan te houden. En dan rijd ik al een flinke tijd rond.
De geur van dieselquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Sommige mensem blijven altijd een dieselvoorkeur houden.
Toevallig eergisteren mn eigen spiegel ingeklapt tijdens het rijden in een smalle dorpsstraat. Schrok me rot, pats!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:56 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Dat is ook best wel minderfijn,
Ik heb sinds donderdag mn rijbewijs, en ik rij iedere keer veel te ver naar rechts dat ik bijna spiegeltjes eraf rijd. Maar daar had ik met mn rijlessen ook al commentaar op. Vandaag voor het eerst in de auto van mn zus gereden (renault megane coupe) rijdt een beetje fijner dan de auto van mn ouders (peugeot 807) beide benzine. Mijn voorkeur blijft toch een dieselOptrekken en achteruit rijden vind ik nog vrij lastig in een benzine.
Daar schrik je flink van ja, gelukkig heb ik tot nu toe altijd iemand langs me gehad die zei dat ik te ver naar rechts reed, gaat wel steeds beter nouquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
Toevallig eergisteren mn eigen spiegel ingeklapt tijdens het rijden in een smalle dorpsstraat. Schrok me rot, pats!
Moet je keer in je eentje gaan dan!quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:30 schreef Prequel het volgende:
Ik moet echt vaker gaan rijden, heb sinds dat ik dat pasje heb nog maar 2x gereden(ook met iemand naast me). Komt denk ik omdat ik 't eng vind omdat je bij deze auto totaal je dode hoek niet goed kan zien. Ik checkte met afslaan echt overdreven veel, deed dat nooit zo overdreven bij rijles, maar nu..
Ik heb precies hetzelfde. Ik zit in mijn tweede rijles, vandaag de basishandelingen uitgelegd gekregen van het schakelen. Ik heb het binnen de 30 minuten waarin we hebben gereden nog niet helemaal onder de knie en die koekenbakker van een instructeur begint al direct over het rijden met automaat.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:57 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat een faalles dit. ben echt te onzeker, vooral kruispunten in de woonwijken. Dan weer te hard, dan te zacht. Koppeling, remmen juiste versnelling. Schat dat zelden goed in.
baal ook echt dat fouten uit het verleden ineens weer spelen. Lijkt dan alsof ik weinig vooruitgang heb gemaakt in het verleden.
instructeur die dan zegt dat ik zeker moet rijden heb je dan ook veel aan
Zo herkenbaar! Maar met een beetje geduld komt het echt wel goedquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik word gek van mijn rijlessen, ik leer veel te langzaam! Ik heb nu al 28 uur gehad en ben nog niet klaar voorlopig denk iknu heb ik mezelf bijvoorbeeld weer aangeleerd dat ik te veel de koppeling intrap, bijvoorbeeld met de koppeling ingetrapt een strakke bocht door, wat dan weer irritant is want moet je ook nog bijremmen. Ik irriteer me echt aan mezelf..
Ik snap niet wat je bedoelt met direct na het schakelen en je wilt gas bijgeven. Op laten komen tot het aangrijpingspunt is bijvoorbeeld voor een stoplicht, als je weet dat je zo weer verder gaat rijden. Tijdens het stilstaan dusquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb het als volgt gememoriseerd, is het zo correct?
Rustig laten opkomen tot het aangrijpingspunt:
- Direct na het schakelen en je wilt gas bij geven
Niet iedereen leert alles even snel en in de tweede les al beginnen over met een automaat rijden is wel erg triest.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ik zit in mijn tweede rijles, vandaag de basishandelingen uitgelegd gekregen van het schakelen. Ik heb het binnen de 30 minuten waarin we hebben gereden nog niet helemaal onder de knie en die koekenbakker van een instructeur begint al direct over het rijden met automaat.
Lekker motiverend.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ik zit in mijn tweede rijles, vandaag de basishandelingen uitgelegd gekregen van het schakelen. Ik heb het binnen de 30 minuten waarin we hebben gereden nog niet helemaal onder de knie en die koekenbakker van een instructeur begint al direct over het rijden met automaat.
Je hebt gelijk!quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:36 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt met direct na het schakelen en je wilt gas bijgeven. Op laten komen tot het aangrijpingspunt is bijvoorbeeld voor een stoplicht, als je weet dat je zo weer verder gaat rijden. Tijdens het stilstaan dus
Herkenbaar helaas...laatste les koppeling intrappen bij een normale bocht terwijl ik 'm makkelijk kan hebben. Niet te onaardig tegen jezelf wezen (moet ik zeggen) maar begrijp heel goed dat het je frustreert.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik word gek van mijn rijlessen, ik leer veel te langzaam! Ik heb nu al 28 uur gehad en ben nog niet klaar voorlopig denk iknu heb ik mezelf bijvoorbeeld weer aangeleerd dat ik te veel de koppeling intrap, bijvoorbeeld met de koppeling ingetrapt een strakke bocht door, wat dan weer irritant is want moet je ook nog bijremmen. Ik irriteer me echt aan mezelf..
Ik weet 't. Alleen ik durf de auto niet mee te vragen (quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Moet je keer in je eentje gaan dan!is echt heel anders, wel leuk. En leer je meteen op jezelf te vertrouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |