Als je BE ná januari 2013 haalt mag je alleen nog aanhangers rijden met een maximummassa van 3,5 ton. Daartegenover staat dat voor het gewone B-rijbewijs de regel vervalt dat de maximummassa van een aanhanger niet hoger mag zijn dan het leeggewicht van de trekkende auto. Dus je mag dan in principe elke combinatie rijden zolang de maximummassa van auto en aanhanger tezamen niet meer is dan 3,5 ton.quote:Op maandag 23 april 2012 17:30 schreef Pap89 het volgende:
Weet iemand trouwens of er nog wat veranderd qua BE rijbewijs en A?
Heb namelijk B en C, maar had destijds tijdens het lessen voor C gehoord dat je mogelijk BE erbij zou krijgen.
Wat nu namelijk zo is met CE.
En ook zoiets dat je een 125cc motor met B zou mogen berijden.
Of is dat weer van de baan?
Heel fijn. Heb het net zitten lezen. 3 weken geleden mijn E gehaald... En dat was dus voor niets. Na 1 januari mag ik toch wel rijden met alleen B. Dat is wel echt zonde van mijn geldquote:Op maandag 23 april 2012 17:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als je BE ná januari 2013 haalt mag je alleen nog aanhangers rijden met een maximummassa van 3,5 ton. Daartegenover staat dat voor het gewone B-rijbewijs de regel vervalt dat de maximummassa van een aanhanger niet hoger mag zijn dan het leeggewicht van de trekkende auto. Dus je mag dan in principe elke combinatie rijden zolang de maximummassa van auto en aanhanger tezamen niet meer is dan 3,5 ton.
En 125 cc rijden met B is in veel Europese landen toegestaan, maar in Nederland moet je daarvoor gewoon je A'tje halen, ook na 2013.
En als je al C hebt zou ik meteen voor CE gaan, dan krijg je als je daarvoor slaagt, BE er gratis bij, en mocht je in een later stadium ook je D-rijbewijs halen komt daar ook automatisch een E achter.
Alleen gelden voor jou de oude regels, hé. Voor jou maakt het geen bal uit hoe zwaar de aanhanger is. De limiet is dan domweg wat de auto aankan.quote:Op maandag 23 april 2012 21:40 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Heel fijn. Heb het net zitten lezen. 3 weken geleden mijn E gehaald... En dat was dus voor niets. Na 1 januari mag ik toch wel rijden met alleen B. Dat is wel echt zonde van mijn geldHad ik geweten dat er iets ging veranderen, was ik er nooit aan begonnen....
Ja klopt, tot 7000 kg geloof ik. Maar dan nog, ik heb het gehaald om een trailer met 2 paarden (= plm 1800kg) te kunnen trekken. Dat kan dus vanaf 1 januari met B als ik het goed begrijp (auto = 1500kg).quote:Op maandag 23 april 2012 21:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Alleen gelden voor jou de oude regels, hé. Voor jou maakt het geen bal uit hoe zwaar de aanhanger is. De limiet is dan domweg wat de auto aankan.
Maximum toelaatbare massa is inderdaad het criterium, niet het eigenlijke gewicht.quote:Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Ja klopt, tot 7000 kg geloof ik. Maar dan nog, ik heb het gehaald om een trailer met 2 paarden (= plm 1800kg) te kunnen trekken. Dat kan dus vanaf 1 januari met B als ik het goed begrijp (auto = 1500kg).
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik heel blij ben dat ik wat les heb gehad, want zonder lessen zou ik echt niet met zo'n ding kunnen hebben rijden. Maar het had me wel veel examenstress en toch ook wel wat geld gescheeld.
Edit: ik heb scheel gelezen. Het gaat om maximum toegestane massa. Die is 2000 (trailer) + 2040 (auto) = 4020. Meer dan 3500 dus.
quote:
Dankje! Een relaxte examinator helpt echt zo veelquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:50 schreef Marrije het volgende:
leuk verslag Prequel, netjes gedaan hoor!
Dankjequote:Op dinsdag 24 april 2012 12:13 schreef Prequel het volgende:
Thanks princess & pino! 't lijkt mij echt raar om opeens zonder je instructeur te rijden
Succes megetallen!
Volgens mij hangt alles bij zo'n examen af van 't humeur van de examinator.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:33 schreef KNAK het volgende:
Vandaag tijdens mn 4e rijles iemand die net geslaagd was in de auto gehad. Half uurtje rijden volgens de gelukkige dame, en klaar...
Half uur maar voor een rij examen? (misschien TTT vrijstellingen, dat weet ik niet)
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:06 schreef Me031093 het volgende:
Jeeej, ik ben geslaagd!! Verslagje komt later nog.
Ik hoefde ook maar 25-30min te rijden, en had geen vrijstellingen. Dat is wel de normale tijd ook denk ik.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:33 schreef KNAK het volgende:
Vandaag tijdens mn 4e rijles iemand die net geslaagd was in de auto gehad. Half uurtje rijden volgens de gelukkige dame, en klaar...
Half uur maar voor een rij examen? (misschien TTT vrijstellingen, dat weet ik niet)
In wat voor gehucht woon jij dan in vredesnaam?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:45 schreef Me031093 het volgende:
WTF, heb net het gemeentehuis gebeld om mn rijbewijs aan te vragen (hier moet je telefonisch een afspraak maken) kan ik pas vanaf volgende week woensdag terecht en de vroegste mogelijkheid was 14.50.
Zijn er standaard handelingen die altijd voorbij komen? parkeren, een draai maken, etc? of ligt dat helemaal aan de examinator?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:50 schreef Prequel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!Balen van't gemeentehuis
Ik ging vandaag heen.. zei die vrouw: 'het is er sowieso dinsdag' (ja goh, das 1 week). Ik ga vrijdag al vragen
[..]
Ik hoefde ook maar 25-30min te rijden, en had geen vrijstellingen. Dat is wel de normale tijd ook denk ik.
Geldrop-Mierlo, waarschijnlijk heb je er nooit van gehoord, ligt bij Eindhovenquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
In wat voor gehucht woon jij dan in vredesnaam?
Ken de plaatsen op zich wel van naam.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:25 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Geldrop-Mierlo, waarschijnlijk heb je er nooit van gehoord, ligt bij Eindhoven
Ehm, bij mijn E was ik met 10 min klaar volgens mij. Het zou 12 geweest kunnen zijn, maar langer heb ik echt niet gereden. Sterker nog, binnen de 55 min die voor het examen stonden, was ik weer thuis (en ik moest nog een kwartier fietsen vanaf CBR). Mijn instructeur zei toen nog: "Dit is typisch die examinator: die heeft het allemaal snel gezien."quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:50 schreef Prequel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!Balen van't gemeentehuis
Ik ging vandaag heen.. zei die vrouw: 'het is er sowieso dinsdag' (ja goh, das 1 week). Ik ga vrijdag al vragen
[..]
Ik hoefde ook maar 25-30min te rijden, en had geen vrijstellingen. Dat is wel de normale tijd ook denk ik.
Allemachtig zeg. Tuurlijk is het afhankelijk van de examinator. Je bent met t hele examen afhankelijk van de examinator.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:23 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Ehm, bij mijn E was ik met 10 min klaar volgens mij. Het zou 12 geweest kunnen zijn, maar langer heb ik echt niet gereden. Sterker nog, binnen de 55 min die voor het examen stonden, was ik weer thuis (en ik moest nog een kwartier fietsen vanaf CBR). Mijn instructeur zei toen nog: "Dit is typisch die examinator: die heeft het allemaal snel gezien."
Is echt redelijk afhankelijk van de examinator....
Sorry hoor? Ik weet niet of ze geen richtlijnen hebben bij het CBR. Misschien worden examinatoren wel verplicht een X aantal minuten te laten rijden. En B en E maakt in dat opzicht weinig uit, als ik mijn instructeur mag geloven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:26 schreef Prequel het volgende:
[..]
Allemachtig zeg. Tuurlijk is het afhankelijk van de examinator. Je bent met t hele examen afhankelijk van de examinator.Meestal (en t gaat over B) is het wel 25-30min. Heb ik toch zelf nog gevraagd gisteren. Ik vond t zelfs nog kort, was om 15.05 weg, en om 15.30 weer terug.
Zou kunnen. Ik denk dat de koppeling eventueel een probleem zou kunnen vormen. Is het echt puur het examen of mag je wel een uurtje inrijden?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef KNAK het volgende:
Als je al je lessen in auto van merk X gereden heb, is het dan niet lastig als er ineens een Y merk gebruikt moet worden voor het examen?
Richtlijnen hebben ze wel, maar een verplichting. . .? Tijdens het lessen gingen we elke les langs het cbr en soms zei mijn instructeur dan, zo, zijn die nu alweer terug? Die hebben nog geen kwartier geredenquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:33 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Sorry hoor? Ik weet niet of ze geen richtlijnen hebben bij het CBR. Misschien worden examinatoren wel verplicht een X aantal minuten te laten rijden. En B en E maakt in dat opzicht weinig uit, als ik mijn instructeur mag geloven.
Overigens zou ik zelf kiezen voor 25-30 minuten, als dat kon. Dan heb je nog een soort kans om te laten zien dat je de eerste 10 minuten stikzenuwachtig was en het toch wel kunt.
Dat had ik met mijn TTT, opeens in een andere auto (omdat de lesauto een paar minuten voor de TTT kapot gingquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef KNAK het volgende:
Als je al je lessen in auto van merk X gereden heb, is het dan niet lastig als er ineens een Y merk gebruikt moet worden voor het examen?
nee, je instructeur regelt een auto, normaal gesproken de lesauto.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:40 schreef KNAK het volgende:
.....dus je krijgt altijd van het CBR een auto toegewezen? (en niet dus je vertrouwde lesauto?)
Hoe kan het nou moeilijker zijn bijzondere verrichtingen te doen in een kleinere auto. Enige dat ik kan bedenken is dat verder van de stoep blijft staan bij fileparkeren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat had ik met mijn TTT, opeens in een andere auto (omdat de lesauto een paar minuten voor de TTT kapot ging). Ik had dus ook geen tijd meer om nog even te oefenen in de andere auto. Maar men, wat ging dat schakelen slecht, veel moeizamer en het was een kleinere auto waardoor de bijzondere verrichtingen ook anders uitkwamen, geen vrijstelling verdiend dus. maar het was dus mn TTT, dan beheers je ook nog lang niet alles. Ik zou het zelf niet willen met een examen, zonder te oefenen in een andere auto.
Je zou denken dat je dan idd handiger kan manouvrerenquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe kan het nou moeilijker zijn bijzondere verrichtingen te doen in een kleinere auto. Enige dat ik kan bedenken is dat verder van de stoep blijft staan bij fileparkeren.
Het is al een paar jaar dat je voor 's middags een afspraak moet maken, sinds 1 april moet je ook voor 's avonds een afspraak maken. Als je daar binnen komt lopen, moet je, je altijd al melden bij zo'n receptie en dan moet je daar zeggen waarvoor je komt en krijg je een bonnnetje met een nummer en dan weet je wanneer je aan de beurt bent. Kom je daar zonder afspraak binnenlopen sta je zo weer buiten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ken de plaatsen op zich wel van naam.
Maar vreemd dat je daar niet gewoon binnen kunt lopen om een rijbewijs aan te vragen.
Niet moeilijker, maar anders.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe kan het nou moeilijker zijn bijzondere verrichtingen te doen in een kleinere auto. Enige dat ik kan bedenken is dat verder van de stoep blijft staan bij fileparkeren.
Dus dat!quote:Op woensdag 25 april 2012 06:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet moeilijker, maar anders.
De richtpunten verschillen.
Daar mag je geen last van hebben, zeker niet met straatje keren, gewoon in een vak parkeren of met de stopopdracht.quote:
Rustig maar? Niemand valt je aan ofzoquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:26 schreef Prequel het volgende:
[..]
Allemachtig zeg. Tuurlijk is het afhankelijk van de examinator. Je bent met t hele examen afhankelijk van de examinator.Meestal (en t gaat over B) is het wel 25-30min. Heb ik toch zelf nog gevraagd gisteren. Ik vond t zelfs nog kort, was om 15.05 weg, en om 15.30 weer terug.
ik moest fileparkeren. T was mn ttt, niet mn examen. En of het mag of niet, ik had er last vanquote:Op woensdag 25 april 2012 09:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar mag je geen last van hebben, zeker niet met straatje keren, gewoon in een vak parkeren of met de stopopdracht.
Ik deed het ook met dat trucje en dat werkte inderdaad voor geen meter.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:09 schreef Marrije het volgende:
Ik deed vakparkeren ook met een trucje, dus nu kan ik niet achteruit vakparkeren met onze eigen auto. Moet dat nog steeds oefenen. Maar mocht de afgelopen weken ook niet rijden, nu pas weer maar ik voel me nog niet ok genoeg dus vanaf volgende week hoop ik weer te kunnen rijden. En oefenen. het gewone rijden gaat allemaal prima, voel me ook zeker genoeg op de weg, vind het ook steeds leuker worden om er op uit te gaan met de auto. Vooruit vakparkeren is eigenlijk de enige manier van parkeren tot nu toe.
Neuh daarom word ik alleen maar gequote op een vraag van iemand anders alsof ik iets geks zegquote:Op woensdag 25 april 2012 09:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Rustig maar? Niemand valt je aan ofzo![]()
En ik was ruim drie kwartier weg dus zoveel zegt het niet.
Eigenlijk is met spiegels veel makkelijker omdat je dan echt ziet wat je doet ipv dat je op hoop van zegen indraait zegmaarquote:Op woensdag 25 april 2012 10:50 schreef Marrije het volgende:
Als mijn draairuimte niet breed genoeg is en er alleen een ' middenvak' vrij is (dus links en rechts van een vrij vak staat al een auto), dan parkeer ik daar ook niet. Ik maak het mezelf wel moeiljk op deze manier dus zodra ik weer kan autorijden ga ik flink oefenen.
Ik wist niet dat het cbr zegt dat het niet mag, dat vooraf schuin indraaien. Maar ik zal inderdaad met de spiegels moeten gaan werken, dat gaat ook al wel wat beter. Die gebruik ik tot nu toe alleen nog met parkeren om te zien of mn banden geen meter van de stoeprand staan.
Da's niet met haast autorijden da's gewoon niet goed kijkenquote:Op woensdag 25 april 2012 17:17 schreef Coca_Cola het volgende:
Zojuist moest ik een trein halen en had niet veel tijd. Dus toen net voor het eerst met haast autogereden. Ik kan maar één ding zeggen, dat doe ik niet meer. Ik in mijn kleine fiat 500 werd bijna aangereden door een dikke SUV. Dacht dood te gaan maar gelukkig remde de mevrouw voor mij.
Wat er precies gebeurde, was dat ik voor haaientanden stond en dus moest wachten tot dat de voorangsweg vrij is. Gelukkig kwam de vrouw van een rotonde af en daarna heb je dus na paar meter de haaientanden, dat vanuit de andere bestuurder aan de rechterkant is. Hierdoor kwam ze niet met 50 aangereden en haalde ze het om op tijd te remmen en stil te staan.
Maar toch, de volgende keer vertrek ik 5 minuten eerder.
Door de haast ga ik niet goed opletten.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Da's niet met haast autorijden da's gewoon niet goed kijken
Nee 19.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:28 schreef Marrije het volgende:
ik begrijp iets niet, jij bent toch 15?
Ja dan kijk je toch niet goed?quote:Op woensdag 25 april 2012 18:02 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Door de haast ga ik niet goed opletten.
Ik nam namelijk niet de tijd om goed te kijken door de haast.
Het CBR zegt niet nadrukkelijk at het niet mag geloof ik, maar het zegt mij genoeg dat ze het niet aanleren bij de rijlessen, want het is echt veel makkelijker dan vanaf een haakse hoek indraaien. Aan de andere kant sta je natuurlijk even dwars over de weg, dus veiliger is het niet te noemenquote:Op woensdag 25 april 2012 10:50 schreef Marrije het volgende:
Als mijn draairuimte niet breed genoeg is en er alleen een ' middenvak' vrij is (dus links en rechts van een vrij vak staat al een auto), dan parkeer ik daar ook niet. Ik maak het mezelf wel moeiljk op deze manier dus zodra ik weer kan autorijden ga ik flink oefenen.
Ik wist niet dat het cbr zegt dat het niet mag, dat vooraf schuin indraaien. Maar ik zal inderdaad met de spiegels moeten gaan werken, dat gaat ook al wel wat beter. Die gebruik ik tot nu toe alleen nog met parkeren om te zien of mn banden geen meter van de stoeprand staan.
Alinea's please, leest wat fijnerquote:Op woensdag 25 april 2012 21:34 schreef Me031093 het volgende:
Hier komt mijn verslag van mn rijexamen van gisteren,
Ik had rijexamen om 14.55 en om 14.20 kwam mn instructeur mij ophalen, stoel, spiegels en stuur goedgezet en toen richting het cbr. Onderweg naar het cbr had mn instructeur nog een beetje de knopjes enzo in de auto uitgelegd, omdat ik die opnieuw moest doen. Bij het cbr aangekomen de auto achteruit 'vak' geparkeerd. Mn instructeur had de lichtjes nog allemaal uitgelegd. Uitgestapt en nog even onder de motorkap gekeken, ik wist alles nog dus daar waren we zo mee klaar. Toen waren we naar binnen gegaan en mn instructeur had nog een sigaretje gerookt en we hebben een beetje zitten praten. Die paar minuten dat ik daar zat leken wel een eeuwigheid te duren. Uiteindelijk naar de goede tafel gelopen en voorgesteld aan de examinator. Ik moest die reserveringsbevestiging en eigen verklaring nog ondertekenen. Het ondertekenen ging met een trillend handje en de examinator vroeg doodleuk of ik zenuwachtig was. Ik toch maar toegegeven dat ik zenuwachtig was en de examinator probeerde me al gerust te stellen door eerst te vragen wat hij kon doen om mezelf minder zenuwachtig te voelen en gezegd dat ik onderweg de auto wel een keer stil mocht zetten om uit te stappen of wat dan ook. Daarna zei hij dat ik gewoon op mijn eigen manier moest rijden terwijl hij de weg zegt. Naar buiten gelopen en een kenteken gelezen, daarna naar de auto gelopen en ik moest even onder de motorkap kijken en een paar dingen uitleggen. Ook het oliepijlen uitgelegd en gezegt dat je die moet bijvullen als het onder de min zit. Eerst vroeg hij wat ik waar in moest doen en ik zei dus gewoon olie. Vroeg hij nog wat voor olie, "frituurolie". Ik kon toen niet meer op de naam motorolie komen en zei maar auto-olie. Daarna mocht ik instappen en heeft mn instructeur me nog succes gewenst (die was niet meegereden). Het wegrijden ging echt super goed, nog netjes gewacht op een bestelbusje en toen konden we echt gaan rijden. Stukje binnen de bebouwde kom en daarna een stukje buiten bebouwde kom. Onderweg gewoon een beetje met de examintor gepraat, bleek hij al 65 te zijn. Stukje verder weer de bebouwde kom in en toen moest ik een wijkje in en achteruit in een vak parkeren. Omdat ik met mn rijlessen altijd een beetje rechts over de lijn uitkwam, besloot ik maar een keertje wat langzamer te sturen. Toen stond ik aan de andere kant over de lijn en ben meteen uit mezelf naar voren gereden om te corrigeren, de examinator was er erg positief over dat ik het zelf opgelost heb. Ik moest toen op de borden richting Eindhoven rijden en bij het tankstation rechtsaf. In die wijk had ik al vaker gereden dus wist waar de 'verborgen' straatjes lagen. In die wijk moest ik een keertje keren de enigste mogelijkheid was dmv een bochtje achteruit, die ging met mn rijles altijd goed. Ik was op dat moment zo bezig met het kijken of er niks van achteren aankwam terwijl ik achteruit reed, waardoor ik veel te laat stuurde. Ik stond echt super ver van de stoep af maar de examinator had daar niks van gezegd en ik mocht gewoon verder rijden. Toen moest ik eerst richting Nuenen en als ik Helmond op de borden zag staan moest ik richting Helmond. Het eerste stuk was een hele lange 80 weg met rotondes tussendoor. Na de laatste rotonde richting de snelweg en daar reed een vrachtwagen voor me. Ik ging te dicht op de vrachtwagen rijden en de examinator zei toen dat ik beter gas los kon laten om meer zicht te creëren. Ik ging wat langzamer rijden en de examintor zo: "zie je, nou zie je dus veel meer". Terwijl ik stil stond voor de stoplichten voor de snelweg zei de examinator dat ik nog niet in hoefde te voegen maar over de parkeerplaats en dan na de parkeerplaats pas invoegen. Zo gezegd, zo gedaan. Het invoegen ging echt super goed. Toen moest ik bij de eerste stoplichten weer rechtsaf. Hier had ik vanaf de kant waar ik gisteren aankwam nooit gereden, maar het ging naar mijn gevoel best goed. Het was een 50 weg met allemaal rotondes. Voor de laatste rotonde begon de examinator zich ermee te bemoeien dat ik gas moest loslaten, beetje bijremmen en terugschakelen. Toen moest ik rechts en werd het uiteindelijk een 60 weg met allemaal van die bochten waar je pas heel laat zicht hebt. Bij iedere bocht zei de examinator gas los en nou kun je door de bocht kijken dan weer gas bij. Ik dacht toen bij mezelf al dat ik gezakt was, omdat iemand die heel veel rijlessen gehad heeft en op examen gaat dit gewoon hoort te weten en bij mijn vorige examen ben ik om die reden gezakt (alleen toen zei de examinator hier onderweg niks van). Bij één van de laatste bochten weer hetzelfde verhaal, toen zat er ook een fietser voor mij die ik moest inhalen, als ik toen gewoon op 'mijn manier' zou zijn gereden had ik een probleem gehad, omdat er een tegenligger aankwam die ik nu net optijd zag voor ik die fietser ging inhalen. Toen moest ik terug rijden naar het cbr en ik moest zelf maar de weg uitzoeken. Dat laatste stuk ging wel goed, behalve dat ik bij de rotonde waar ik helemaal rond moest het knipperlicht te laat aan gezet had. Bij het cbr terein aangekomen de auto vooruit 'vak' geparkeerd en de auto afgezet. Eindelijk mocht ik toen weer uitstappen. Mn instructeur kwam al naar buiten lopen, omdat zijn vrouw de auto nodig had omdat zij een TTT moest rijden. Ik keek mn instructeur al aan op een manier dat ik er niet goed over dacht. Weer aan het tafeltje gaan zitten en de examinator vroeg wat ik er zelf van dacht. Ik zei toen dat ik bang was dat ik weer gezakt was, omdat hij het gezegd had van gas los laten etc. De examintor zo: "dan ben ik bang dat ik je moet teleurstellen" en toen wachten hij voor mijn gevoel best lang "je bent wel geslaagd" ik was toen echt zooooo blij. De examinator had nog effe toegelicht waarom hij die dingen onderweg gezegd had, hoe ik het wou doen mocht en kon ook wel maar het was voor mezelf makkelijker en veiliger om optijd gas los te laten en pas gas bij te geven al ik door de bocht kon kijken. Toen had hij nog mijn zelfreflectieformulier erbij gepakt, ik had mezelf bij de tweede vraag van veilig rijden al een 5 gegeven, dat was uit mn hoofd de vraag of je dingen waarneemt, en er iets mee doet ofzo. Daar had hij nog bijgezegd van dat je eerst moet waarnemen, dan een plan moet maken en dan pas moet handelen. Hij zei dat ik te snel wil handelen voordat ik iets echt goed waargenomen had. Hij maakte toen wel een hele rare vergelijking met naar de wc gaan, dat je dan ook eerst naar de wc gaat en dan pas je broek losmaakt. Ik heb het maar half gevolgd, dus veel weet ik er niet meer van. Toen weer naar de hal van het gebouw gelopen en daar feliciteerde mn instructeur mij. De instructeur had mij nog (in de auto van zn vrouw) naar huis gebracht en we hadden een beetje nagepraat. Mn instructeur zei dat als hij wel mee geweest was, ik waarschijnlijk weer gezakt zou zijn, omdat volgens hem de examinator kleine foutjes eerder door de vingers ziet als hij niet meegaat en die heb ik wel een paar gemaakt. Thuis aangekomen de instructeur nog bedankt en uitgestapt. Mijn moeder had ons al zien aankomen en vroeg en, en, en. Ik zo: "ik ben geslaaaaagd" super blij natuurlijk. Thuis nog effe familieleden gebeld, mn beste vriendin een smsje gestuurd en op facebook gezet. Toen belde mn vriendin mij op en ik was naar buiten aan het kijken, komt er al zo'n busje aan van de bloemenwinkel bij ons in het dorp. Ik had echt geen idee van wie de bloemen konden zijn, waren ze van mijn instructeur.Dus mn instructeur ook maar een smsje gestuurd met bedankje.
Nou nog een weekje wachten voor dat ik mijn rijbewijs kan aanvragen en dan weer een paar dagen wachten voor ik mn rijbewijs kan ophalen. Over 1,5/ 2 weken mag ik dan eindelijk zelf rijden. Lijkt me trouwens wel best raar om dan niemand langs je te hebben die zegt waar je naartoe moet ofzo.
Jij had dus ook zo'n relaxte examinator. Ik maakte dus ook een fout, met de omkeeropdracht, dat was ook helemaal niet erg, alleen snapte de examinator en m'n instructeur dat niet. (Het was een oprit op een industrieterrein)quote:
Sorry, niet aan gedacht. Het verslag was ook een beetje langer geworden dan de bedoeling was.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:43 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Alinea's please, leest wat fijner.
Ja hij was echt super relaxtquote:Op woensdag 25 april 2012 21:48 schreef Prequel het volgende:
[..]
Jij had dus ook zo'n relaxte examinator. Ik maakte dus ook een fout, met de omkeeropdracht, dat was ook helemaal niet erg, alleen snapte de examinator en m'n instructeur dat niet. (Het was een oprit op een industrieterrein). Hij vroeg in 't begin ook of ik bekend was in Leeuwarden, ik zei maar dat ik dat niet was. Kwam er alleen maar met rijles, en volgens mij heeft ie daarom ook de hele tijd de weg verteld.
Nou is het met alinea'squote:Op woensdag 25 april 2012 21:43 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Alinea's please, leest wat fijner.
Nee hoor, niet dat ik weet. Ik was ook niet van plan om nog 6 rijlessen te nemen.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:44 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Iedereen die geslaagd is, gefeliciteerd!![]()
Mss, balen dat je gezakt bent, joh.
Ben je - als je zakt - trouwens verplicht om daarna 6 rijlessen te nemen, voordat je weer op mag gaan?
Ik heb morgenochtend om half 11 mijn eerste rijles.
Ik zweet nu al peentjes!
Ook laatst gehad, eerste is het leukst!quote:Op donderdag 26 april 2012 13:44 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Iedereen die geslaagd is, gefeliciteerd!![]()
Mss, balen dat je gezakt bent, joh.
Ben je - als je zakt - trouwens verplicht om daarna 6 rijlessen te nemen, voordat je weer op mag gaan?
Ik heb morgenochtend om half 11 mijn eerste rijles.
Ik zweet nu al peentjes!
Jep, gewoon opgehaald.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Wat moest jij je eerste les doen, Travel?
En kwam jouw instructeur je ook thuis ophalen?
Dat had ik ook. De instructeur kwam me ophalen de eerste les en zij tegen mij dat ik achter het stuur moest zitten dan zouden we gaan. Dat was even een wtf momentje want ik was helemaal niet voorbereid.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:11 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Oh, dat moet me wel lukken, haha.
Zweette jij ook peentjes voor je eerste rijles?
En hoeveel lessen heb jij nu gehad?
En wat moest je bij je tweede rijles doen?
De gedachte alleen al, dat ik al direct achter het stuur moet gaan zitten en de openbare weg op moet gaan, maakt me al poepzenuwachtig.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:22 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat had ik ook. De instructeur kwam me ophalen de eerste les en zij tegen mij dat ik achter het stuur moest zitten dan zouden we gaan. Dat was even een wtf momentje want ik was helemaal niet voorbereid.
meer iets waar ik een rapper in zou zien rijden, ipv een rijlesautoquote:Op donderdag 26 april 2012 15:27 schreef IrCute het volgende:
Mijn rijinstructeur krijgt een nieuwe auto, dus nog 2 weken om aan die auto te wennen voor mijn praktijkexamen![]()
[ afbeelding ]
Deze wordt hetWel een mooi ding. Heb tot nu toe gelest in een Ford Focus C-max.
Je zult hem binnenkort wel zien rijden denk ikquote:Op donderdag 26 april 2012 15:42 schreef electronique het volgende:
[..]
meer iets waar ik een rapper in zou zien rijden, ipv een rijlesauto
ik had eerst les in een SUV, nu in een kleinere auto, gelukkig
Jan van Grimbergen is een oom van mij.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef IrCute het volgende:
[..]
Je zult hem binnenkort wel zien rijden denk ikAangezien je in dezelfde stad woont, ik les bij Jan van Grimbergen
En hij geeft rijles?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jan van Grimbergen is een oom van mij.
Nee grapjequote:
Naaaaaicequote:Op donderdag 26 april 2012 15:33 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik ga in een BMW 318D lessen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |