abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110504452
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO

Nijnepijn
Nytar

9 december: Ladylike
December: Vulpenballetje
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_110504484
En alweer een nieuwe! Over ijzer en bevallingen etc. Roep maar voor aanpassingen in de OP.
pi_110504506
Ik sluit me aan bij Sannne. Persen is 100x fijner dan ontsluitingsweëen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110504550
Inderdaad kersjes, vind het allemaal maar heftig voor je, vervelend dat het nog steeds zo af en aan is. Nog eventjes en dan is je kindje er en voel je je weer helemaal fijn :*
pi_110504561
Marjolijntje
:* & goedgekeurd!

Kwisted
*O* schopjes van je beeb!

Sproetje ook goed gekeurd! *O*

Hb was hier rond de 30 weken 7.4 geloof ik
pi_110504611
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo gek hoe dat dan kan verschillen hè? Hier dus echt andersom :D
pi_110504612
Zoe ik vond jou wel een heel lief buikje hebben ... Was er een beetje jaloers op! O+
pi_110504622
Ik vond persen echt verschrikkelijk, en toch mocht ik het anderhalf uur doen. Maar ja, wel het allermooiste meisje aan over gehouden.
pi_110504700
Ja en zo ook met de pijn.. de een poept het kind zo voor haar gevoel uit .. de ander beschrijft het als de hel. Dat blijft zoiets persoonlijks.

Daarom kan ik er gewoon geen oordeel over hebben totdat ik het zelf ervaren heb. En ik ga gewoon uit van de krachtr van mijn lijf (en denk ondertussen aan oma die 12 kindjes op de wereld heeft geholpen :9 ).

Maar sommige vrouwen zijn wel uberbikkels als i kzo die bevallingsverhalen lees .. Daar heb ik echt wel diep respect voor.
pi_110504825
Ik vond persen niet zo boeiend :') Maar had gelijk een vaccuumpomp erbij :P
Maar goed die hele bevalling vond ik toen al niet meer leuk, dus dan dat nog maar erbij.
pi_110504838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Zo gek hoe dat dan kan verschillen hè? Hier dus echt andersom :D
Nou het staan van het hoofdje tijdens het persen was het enige moment van die hele bevalling dat ik auw auw auw gejammert heb hoor :+
Dus persen was ook geen roze wolk maar dat duurde maar 23 minuten itt tot de ontsluiting van 20 uur.
The way you rock'n'roll
pi_110505156
1,5 uur persen. Was niet fijn maar ik was dolbij dat het lukte en dat na 27 uur het einde dus in zicht was *O* De verdoving en de knip was echt wel een aaaarghhh moment. .
pi_110505157
Ik heb een foto van mezelf tijdens het persen, ik lig met 2 handen op mn buik te slapen met een grote suffe grijns op mn kop :D Zegt genoeg he haha.

Wat ik vooral heel fijn vond is dat ik eindelijk wist; dit gaat goed, dit is zo voorbij!
Ik voelde Elise heel goed zakken en wist ook dat het niet lang zou duren het persen..
Maar ik voelde echt geen pijn! Persweeen waren 10000000000 keer minder pijnlijk dan de laatste ontsluitingsweeen. Ik vond het persen wel spannend en het staan van het hoofdje brandde wel iets maar goed had weinig zin daarover te gaan piepen vond ik.
En toen kwam de knip :X
pi_110505231
Ik zou alles van de bevalling zo weer over doen, behalve dat ene moment dat het hoofd echt door het nauwste punt moet. Dat was voor mij echt effe een psychologische grens, want AU! De rest, tja fijn is anders, maar vond het zeker geen drama.
pi_110505234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
ontsluitingsweeen zijn heftig ja..
persen weet ik niet.. niet gedaan... :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110505277
persweeen bij de eerste : 8 min.
persweeen bij de 2e: 3 min.

Kop op jankerds! :* O+
pi_110505294
ahhh persen dat was heerlijk na de weeën!! eindelijk geen pijn maar beetje ik moet poepen gevoel.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_110505314
nou, ik moest wel heel erg poepen gevoel hoor.
pi_110505322
Persen heb ik ook lang van mogen genieten. Van half elf tot en met half 1. Maar het deed geen pijn, want ik had geen persweeën. Ontsluitingsweeen gingen wel prima.
pi_110505406
Ja precies dat Bitter!

Ik lag vast aan het ctg en mocht mn bed niet uit. Ik was doodsbang van de pijn en toen moest ik ineens poepen en toen dacht ik nog OOK DAT NOG!
Dus ik zeg Ik moet poepen, mag ik los?
Nee, poep maar, zegt de vpk.
En toen zakte er iets mega groots in mijn lijf.. En toen viel het kwartje. En de pijn kwam niet meer terug.
pi_110505419
*snif* *hormonen* *emo*

het lijkt zo lang geleden :o
pi_110505471
Wat zo fijn was bij mij was dat ik kon lekker uitrusten tussen de persweeën..tussen de ontsluiting weeën bijna geen pauzes...zo pijnlijk :N
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_110505573
Voor mn gevoel heb ik 5 minuten geperst. Maar ik sliep steeds tussendoor dus dat leek zo.. Duurde in werkelijkheid 28 minuten :P

Ik wachtte steeds maar op een beetje drukgevoel..
pi_110505574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Sannne het volgende:
Ja precies dat Bitter!

Ik lag vast aan het ctg en mocht mn bed niet uit. Ik was doodsbang van de pijn en toen moest ik ineens poepen en toen dacht ik nog OOK DAT NOG!
En toen zakte er iets mega groots in mijn lijf.. En toen viel het kwartje. En de pijn kwam niet meer terug.
Ik dus ook aan het ctg op bed!! ik dacht dat ik dood ging :@ :') en toen ging de pijn weg en het drukte van onder...eindelijk rust
pi_110505660
Katy heb je mijn pbtje gehad??

;) en om toch ontopic te blijven..
Hier welgetelt 1 wee gehad... een na-wee... Teminste.. dat denk ik want ik heb geen anderen gehad om mee te vergelijken ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_110505678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Zoe ik vond jou wel een heel lief buikje hebben ... Was er een beetje jaloers op! O+
Vond? :@

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Sannne het volgende:
Ja precies dat Bitter!

:o wauw

Raar om dit allemaal te lezen, duurt niet lang meer en dan maak ik ook een bevalling mee.. Pfff!!
pi_110505796
Jaaaaaaa zo voelde het! idd.. Eindelijk rust! (en toen moesten we eigenlijk nog, lol)
pi_110505798
Ja, en dan kom je ook massaal weer hier posten zodra het over bloed, knippen en poepen tijdens de bevalling gaat. :P
pi_110505811
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:22 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik dus ook aan het ctg op bed!! ik dacht dat ik dood ging :@ :') en toen ging de pijn weg en het drukte van onder...eindelijk rust
Hoe kom je die tijd door dat t zo heftig is, dat je denkt van dit trek ik niet (ofzo)

Ben geen voorstander van pijnstillers enz maar misschien moet ik me daar ook in verdiepen :{
pi_110505869
Ik weet helemaal niet of ik gepoept hebt.
Volgens mij wel, de verloskundige zei Wauw wat ben jij sterk! Toen zei de verpleegkundige: En wat ruik je sterk
Kutwijf haha. Had net gekotst, zweette als een otter en was ws. aan het poepen, maar DAT wil je niet horen dan!
pi_110505882
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, en dan kom je ook massaal weer hier posten zodra het over bloed, knippen en poepen tijdens de bevalling gaat. :P
Haha :D
pi_110505978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef Sannne het volgende:
Ik weet helemaal niet of ik gepoept hebt.
Volgens mij wel, de verloskundige zei Wauw wat ben jij sterk! Toen zei de verpleegkundige: En wat ruik je sterk
Kutwijf haha. Had net gekotst, zweette als een otter en was ws. aan het poepen, maar DAT wil je niet horen dan!
Sjong :{ nee
niet echt professioneel
pi_110505997
Ik wou geen pijnstilling maar op dat moment had ik die spuit er zelf nog wel in gejast.. Ze was zo sloom! SCHIET OP MENS!
En boos zijn he, dat die morfine niet meteen werkte :D

Als je op het punt bent dat je echt niet meer kan, dan ben je er bijna. Probeer dat maar te denken dan...
pi_110506001
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:
*snif* *hormonen* *emo*

het lijkt zo lang geleden :o
Ik heb de mijne net ook weer opgezocht. En ook weer tranen. N kwam net thuis en vroeg zich af waar ik nou weer om huil....
pi_110506010
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hoe kom je die tijd door dat t zo heftig is, dat je denkt van dit trek ik niet (ofzo)

Ben geen voorstander van pijnstillers enz maar misschien moet ik me daar ook in verdiepen :{
Op één of andere manier zit je echt in een tijd vacuum.... het is in elk geval slim om te weten welke pijnstilling er is ;) van tens tot remifentanil, ruggeprik en je hebt nog die ene prik waar ik de naam van kwijt ben?

Beslissen hoef je pas op het moment dat jij vind dat het nodig is ;)
pi_110506017
Vind Zoe .. Vind :D

Ow fijn van die verpleegkundigen die dingen gaan zeggen die je op dat moment helemaaaaaaal niet wil horen .. Aarrggh .. Dat zijn momenten dat ik ineens HEUL assertief kan zijn ben ik bang :@

MAar dat zijn ze wel gewened op zo'n momenten.. toch? :@
pi_110506043
pethidine gerberaatje?
pi_110506080
quote:

[..]

Je moet wel. De tranen hebben bij mij wel over mijn wangen gerold. Toen ik na tig uur nog maar 1cm ontsluiting had heb ik voor een ruggenprik gekozen om de tijd door te komen. Daar heb ik heerlijk op geslapen een paar uurtjes ^O^
The way you rock'n'roll
pi_110506086
Die ja! :)
pi_110506091
Ik had pethidine. Ik was te stoned daarvan om te reageren op de verpleegkundige. Anders had ze een stomp voor dr stomme kop gehad :D
pi_110506094
Ohh Gerbera had jou verhaal nooit gelezen!
Ik duik er ff in :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_110506146
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Kyara het volgende:
haha! ja!
En ik zou het zo weer over doen!
Gek genoeg heb ik af en toe gewoon heimwee naar de bevallingen. Zo bijzonder was het.
En persen was bij de eerste 12 minuten en bij nummer 2 ook maar 3 minuten.
En ik heb de buurvrouw wakker gegild. :') O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_110506147
quote:

[..]

Ik heb dus om pijnstillers gevraagd maar de vk zei dat het te snel ging ervoor
ik heb gegild :@ en met mijn benen geschopt :@ en geroepen dat het moet ophouden want ik wil het niet meer :')
en toen zei de vk "je mag bijna persen" *)
ohja ik heb mijn ogen de hele tijd dicht gehad denk ik
pi_110506318
Ik heb door dat bed heen getold. Stond op een gegeven moment naast mn bed tijdens 1 van die ontsluitingsweeen en gilde heel hard OOOOOOOOOOOOH MY GOOOOOOOOOOOOOOD!
En toen is mn infuus verkeerd gaan zitten dus drupte al het vloeistof in mn hand. had daarna een olifantenhand haha.

En die avond lag ik alleen op de verloskamer met mijn dochter op mn borst. In de kamer ernaast gilde iemand 'Oooooh myyy goooood'. Toen moest ik even heel hard huilen..
pi_110506324
:D :D ik kan me niet voorstellen dat ik het nog eens ga doen :@

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:30 schreef oeke het volgende:

[..]

haha! ja!
Gek genoeg heb ik af en toe gewoon heimwee naar de bevallingen. Zo bijzonder was het.
pi_110506513
Ik krijg echt kippenvel van :'(
Ik heb na mijn bevalling niemand horen gillen...dus of niemand het deed of ze hebben geweldige geluidsisolatie want volgens mij hebben ze mij in Tokyo wel gehoord :X

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef Sannne het volgende:
Ik heb door dat bed heen getold. Stond op een gegeven moment naast mn bed tijdens 1 van die ontsluitingsweeen en gilde heel hard OOOOOOOOOOOOH MY GOOOOOOOOOOOOOOD!
En toen is mn infuus verkeerd gaan zitten dus drupte al het vloeistof in mn hand. had daarna een olifantenhand haha.

En die avond lag ik alleen op de verloskamer met mijn dochter op mn borst. In de kamer ernaast gilde iemand 'Oooooh myyy goooood'. Toen moest ik even heel hard huilen..
pi_110506543
Sannne
Ok, Dankje :)

Gerberaatje
Ja precies, ik heb hier op t forum wel het e.e.a. gelezen over pijnstilling maar het is wel goed denk ik om het even op een rijtje te zetten met voors en tegens enz.

DML
Goed om te weten.

Twinkle
Das lief van je :) O+
ben benieuwd naar jou buikje! Die komt binnenkort ook in het buikentopic toch? :)!
pi_110506574
*kop in het zand steekt*
:P
pi_110506668
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:30 schreef oeke het volgende:

[..]

haha! ja!
:Y ik heb er gewoon zin in :@
pi_110506718
Ik was lyrisch over de ruggeprik. Zeker toen hij na 8 uur en amper 3 cm ontsluiting eindelijk werd gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')