Zo gek hoe dat dan kan verschillen hè? Hier dus echt andersomquote:Op woensdag 18 april 2012 21:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik sluit me aan bij Sannne. Persen is 100x fijner dan ontsluitingsweëen.
Nou het staan van het hoofdje tijdens het persen was het enige moment van die hele bevalling dat ik auw auw auw gejammert heb hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Zo gek hoe dat dan kan verschillen hè? Hier dus echt andersom
ontsluitingsweeen zijn heftig ja..quote:Op woensdag 18 april 2012 21:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik sluit me aan bij Sannne. Persen is 100x fijner dan ontsluitingsweëen.
Ik dus ook aan het ctg op bed!! ik dacht dat ik dood gingquote:Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Sannne het volgende:
Ja precies dat Bitter!
Ik lag vast aan het ctg en mocht mn bed niet uit. Ik was doodsbang van de pijn en toen moest ik ineens poepen en toen dacht ik nog OOK DAT NOG!
Dus ik zeg Ik moet poepen, mag ik los?
Nee, poep maar, zegt de vpk.
En toen zakte er iets mega groots in mijn lijf.. En toen viel het kwartje. En de pijn kwam niet meer terug.
Vond?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Zoe ik vond jou wel een heel lief buikje hebben ... Was er een beetje jaloers op!
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Sannne het volgende:
Ja precies dat Bitter!
Ik lag vast aan het ctg en mocht mn bed niet uit. Ik was doodsbang van de pijn en toen moest ik ineens poepen en toen dacht ik nog OOK DAT NOG!
Dus ik zeg Ik moet poepen, mag ik los?
Nee, poep maar, zegt de vpk.
En toen zakte er iets mega groots in mijn lijf.. En toen viel het kwartje. En de pijn kwam niet meer terug.
Hoe kom je die tijd door dat t zo heftig is, dat je denkt van dit trek ik niet (ofzo)quote:Op woensdag 18 april 2012 21:22 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik dus ook aan het ctg op bed!! ik dacht dat ik dood ging![]()
en toen ging de pijn weg en het drukte van onder...eindelijk rust
Hahaquote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, en dan kom je ook massaal weer hier posten zodra het over bloed, knippen en poepen tijdens de bevalling gaat.
Sjongquote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef Sannne het volgende:
Ik weet helemaal niet of ik gepoept hebt.
Volgens mij wel, de verloskundige zei Wauw wat ben jij sterk! Toen zei de verpleegkundige: En wat ruik je sterk
Kutwijf haha. Had net gekotst, zweette als een otter en was ws. aan het poepen, maar DAT wil je niet horen dan!
Ik heb de mijne net ook weer opgezocht. En ook weer tranen. N kwam net thuis en vroeg zich af waar ik nou weer om huil....quote:Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:
*snif* *hormonen* *emo*
het lijkt zo lang geleden![]()
Op één of andere manier zit je echt in een tijd vacuum.... het is in elk geval slim om te weten welke pijnstilling er isquote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoe kom je die tijd door dat t zo heftig is, dat je denkt van dit trek ik niet (ofzo)
Ben geen voorstander van pijnstillers enz maar misschien moet ik me daar ook in verdiepen
Je moet wel. De tranen hebben bij mij wel over mijn wangen gerold. Toen ik na tig uur nog maar 1cm ontsluiting had heb ik voor een ruggenprik gekozen om de tijd door te komen. Daar heb ik heerlijk op geslapen een paar uurtjesquote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoe kom je die tijd door dat t zo heftig is, dat je denkt van dit trek ik niet (ofzo)
Ben geen voorstander van pijnstillers enz maar misschien moet ik me daar ook in verdiepen
haha! ja!quote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, en dan kom je ook massaal weer hier posten zodra het over bloed, knippen en poepen tijdens de bevalling gaat.
Ik heb dus om pijnstillers gevraagd maar de vk zei dat het te snel ging ervoorquote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:30 schreef oeke het volgende:
[..]
haha! ja!
En ik zou het zo weer over doen!
Gek genoeg heb ik af en toe gewoon heimwee naar de bevallingen. Zo bijzonder was het.
En persen was bij de eerste 12 minuten en bij nummer 2 ook maar 3 minuten.
En ik heb de buurvrouw wakker gegild.![]()
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef Sannne het volgende:
Ik heb door dat bed heen getold. Stond op een gegeven moment naast mn bed tijdens 1 van die ontsluitingsweeen en gilde heel hard OOOOOOOOOOOOH MY GOOOOOOOOOOOOOOD!
En toen is mn infuus verkeerd gaan zitten dus drupte al het vloeistof in mn hand. had daarna een olifantenhand haha.
En die avond lag ik alleen op de verloskamer met mijn dochter op mn borst. In de kamer ernaast gilde iemand 'Oooooh myyy goooood'. Toen moest ik even heel hard huilen..
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:30 schreef oeke het volgende:
[..]
haha! ja!
En ik zou het zo weer over doen!
Gek genoeg heb ik af en toe gewoon heimwee naar de bevallingen. Zo bijzonder was het.
En persen was bij de eerste 12 minuten en bij nummer 2 ook maar 3 minuten.
En ik heb de buurvrouw wakker gegild.![]()
Voor jouw werk is het denk ik heel waardevol dat jij het nu zelf hebt meegemaakt, niet?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef Sannne het volgende:
Ik heb door dat bed heen getold. Stond op een gegeven moment naast mn bed tijdens 1 van die ontsluitingsweeen en gilde heel hard OOOOOOOOOOOOH MY GOOOOOOOOOOOOOOD!
En toen is mn infuus verkeerd gaan zitten dus drupte al het vloeistof in mn hand. had daarna een olifantenhand haha.
En die avond lag ik alleen op de verloskamer met mijn dochter op mn borst. In de kamer ernaast gilde iemand 'Oooooh myyy goooood'. Toen moest ik even heel hard huilen..
Ohh pff kan 't me helemaal voorstellen!quote:Op woensdag 18 april 2012 21:30 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb dus om pijnstillers gevraagd maar de vk zei dat het te snel ging ervoor
ik heb gegilden met mijn benen geschopt
en geroepen dat het moet ophouden want ik wil het niet meer
![]()
en toen zei de vk "je mag bijna persen"![]()
ohja ik heb mijn ogen de hele tijd dicht gehad denk ik
Ik zoek nog een goede kraamquote:Op woensdag 18 april 2012 21:37 schreef Sannne het volgende:
Ja heel apart, ik vond alleen al die vrouwen waar ik de bevalling van gezien heb 100 keer sterker dan mij zelf. Ik denk dat het een enorm verschil is; thuis bevallen met je eigen hormonen, of in het ziekenhuis met kunstmatige bijstimulatie.
Vooral het mama zijn vind ik speciaal en zou best nog eens een kraamgezinnetje willen doen, gewoon omdat ik nu weet wat het is!
Ga je niet meer als kraam aan de slag nu dan?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:37 schreef Sannne het volgende:
Ja heel apart, ik vond alleen al die vrouwen waar ik de bevalling van gezien heb 100 keer sterker dan mij zelf. Ik denk dat het een enorm verschil is; thuis bevallen met je eigen hormonen, of in het ziekenhuis met kunstmatige bijstimulatie.
Vooral het mama zijn vind ik speciaal en zou best nog eens een kraamgezinnetje willen doen, gewoon omdat ik nu weet wat het is!
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:37 schreef Kyara het volgende:
Ik wil nog wel een keer hoor. Maar dan vooral vanweze het eindresultaatniet voor de lol of zo.
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:37 schreef Susie het volgende:
Maak die meiden hier nu niet zo bang![]()
Het kan ook "gewoon" relaxed hoorNatuurlijk kan je 17 uur weeen hebben en een uur en 40 minuten persen en dan ook de pomp en een knip, maar dat is allemaal prima te doen hoor
Gewoon zonder pijnstilling, behalve verdoving voor de knip... Mja, bevallen is gewoon niet fijn, zal er geen hobby van maken, maar op zich te doen. Onthoud gewoon dat het echt een keer eindigt en dat je dan het allermooiste van de hele wereld mag begroeten.
Dealquote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Sannne het volgende:
Haha Gerberaatje als ik Elise mee mag nemen kom ik wel hoor
Wat zonde dat het niet te combineren isquote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Sannne het volgende:
Shit mijn quote is kapot!
DML nee ik werk nu in een verpleeghuis.. Niet te combineren met single mama zijn..
Het is denk ik ook maar goed dat je het van tevoren niet weet. Maar je kan wel veel meer dan je ooit gedacht hebt tijdens de bevalling. De juiste krachten komen op dat moment wel naar boven, onthoudt datquote:Op woensdag 18 april 2012 21:40 schreef Zoë23 het volgende:
[..]dat klinkt goed
Bevallen is sowieso wel spannend omdat je je van te voren niet kunt voorstellen hoe het gaat zijn (is ook zo verschillend bij iedereen)
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:37 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ohh pff kan 't me helemaal voorstellen!
Als ik nu hele erge kramp heb dan span ik m'n buik/onderlichaam
Hoop zo dat ik het wat toelaten allemaal
Met m'n ziekenhuisopname was ik heel rustig terwijl ik heel veel buikpijn had (wel gehuild maar dat kwam ook een beetje omdat de verloskundige daar wat in paniek was omdat ze dacht dat ik zou gaan bevallen)
Terwijl ik het ziekenhuis heel eng vond, maar nu dus niet meer
Ietsjes (maar) uit de richting...quote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Sannne het volgende:
Ik zeg altijd ik wil nooit meer bevallen.
Maar voor Elise zou ik het nog 10 keer overdoen hoor
Gezellie Gerberaatje, waar woon je? Haha..
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het is denk ik ook maar goed dat je het van tevoren niet weet. Maar je kan wel veel meer dan je ooit gedacht hebt tijdens de bevalling. De juiste krachten komen op dat moment wel naar boven, onthoudt dat![]()
Dat klinkt goed, dankjewelquote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het is denk ik ook maar goed dat je het van tevoren niet weet. Maar je kan wel veel meer dan je ooit gedacht hebt tijdens de bevalling. De juiste krachten komen op dat moment wel naar boven, onthoudt dat![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef bitterend het volgende:
De vk riep steeds dat ik moest ontspannen en het laten gebeuren
als ik 1 tip zou hebben is dus ontspan zo goed mogelijk en raak niet in paniek...want je bent in goede handen
[..]
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:50 schreef Sannne het volgende:
Oh Zoe, je gaat zo'n bijzondere tijd tegemoet![]()
De eerste keer dat je je kindje ziet, de verliefdheidshormonen, de bijzondere eerste dag, het kennismaken, en zélfs het besef tijdens de bevalling WOW ik ga NU moeder worden..
Dat is onbetaalbaar!
Ja misschien! maar ik heb een hele kleine schaafwondje gehad en een kleine scheurtjequote:Op woensdag 18 april 2012 21:50 schreef Zoë23 het volgende:
Bitterend
Oh omdat je anders kunt uitscheuren ofzo? Of niet?
Ja dat had ik dus ookquote:Op woensdag 18 april 2012 21:48 schreef bitterend het volgende:
Tijdens het persen riep de vk nu niet meer persen
en ik dacht ja daaaahaaaag het kind moet er NU!!! uit ERUITTTTTT
Ontspannen is idd echt heel belangrijk!quote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef bitterend het volgende:
De vk riep steeds dat ik moest ontspannen en het laten gebeuren
als ik 1 tip zou hebben is dus ontspan zo goed mogelijk en raak niet in paniek...want je bent in goede handen
[..]
Ik kon dat. De VK zei dat ze nog nooit iemand zoveel energie had zien steken in het wegpuffen van de persweeen.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:56 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ookAlsof dat je persweeen kunt tegenhouden zeg
![]()
Maar goed...ik heb wel een poging gedaanAchteraf zei ze dat de navelstreng om het nekje zat, en daarom moest ik wachten met persen
ja idem dito.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik kon dat. De VK zei dat ze nog nooit iemand zoveel energie had zien steken in het wegpuffen van de persweeen.
Het besef dat ik een kind king krijgen drong 'inééns' in zo'n volle hevigheid tot me door dat ik plankenkoorts kreeg.
quote:Op woensdag 18 april 2012 22:19 schreef covie het volgende:
Best leuk om te lezen hoe het bij jullie een beetje ging. En hoe zwaar het ook was eigenlijk vind ik het toch nog best positief overkomen allemaal!
Jaquote:Op woensdag 18 april 2012 22:28 schreef Sannne het volgende:
Mignonne, bij ons doen ze dat al! Zowel thuis als in kraamhotel. Bevalt enorm goed! Heb het een keer gedaan voor ik met verlof ging en dat was de meest bijzondere bevalling. Je komt binnen als de kraamvrouw nog in staat is om gewoon te praten en leert ze zo ook een beetje kennen ipv binnen te komen in de oerkrachten en zenuwachtige papa-fase..
En voor de gezinnen enorm fijn natuurlijk, alleen zijn tijdens je bevalling sucks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |