abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111834005
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:28 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat is echt een van de redenen dat ik er echt geen hoef :D :P

Zou je er anders eentje overwegen? O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_111834019
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:46 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ze is een jaar of 5. Maar dat wordt nog nagevraagd.

En met de andere katten, dat komt wel goed. Het is een beetje grommen omdat het hoort, maar ze zijn ook wel erg nieuwsgierig. Kwestie van tijd voordat de nieuwsgierigheid wint :)

[ afbeelding ]
Ahhhh, ze is leuk zeg O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_111834046
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:49 schreef oh-oh het volgende:
Eten ze ook nog hetzelfde voer?
Ik weet dat het bij honden heel veel uitmaakt.
Waarmee was je ze?
Gewoon benieuwd hoor :D
De fokker heeft allerlei verschillend voer meegegeven. Droog en nat voer. Zalm, rund, kip etc.
We wassen ze met neutrale waslotion en een washandje.
Ook stom, ik lees verschillende dingen m.b.t. olie. Op de ene pagina wordt geadviseerd ze in te smeren met olie zodat het vuil een beetje afstoot (hoewel olie ook weer vuil aantrekt. :? ) en ergens anders lees ik weer dat insmeren juist niet de bedoeling is want dat trekt meer vuil aan en zorgt ervoor dat hun poriën verstopt raken en dus eerder vuil worden. :')
Dat verklaard overigens wel waarom ze nu zo snel vuil zijn want we hebben laatst van die babyolie geprobeerd.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:55:49 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_111834062
Oh nee olie zou ik zeker mee stoppen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_111834117
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:55 schreef oh-oh het volgende:
Oh nee olie zou ik zeker mee stoppen :D
Ja, dat van die poriën verstopt klinkt wel logisch. Maar wel stom dat we het op enkele sites weer als tip zien. -O-
  maandag 21 mei 2012 @ 16:00:27 #56
176471 oh-oh
pi_111834244
Oh ja nou wat er over naakthonden staat is ook grotendeels larie hoor, ik leer liever van mensen met ervaring die ik ken :D
Vorig jaar maakte ik helemaal de blits, ik scheer de oren van Billy op een bepaalde manier, zodat niet opvalt dat ze geschoren zijn zeg maar. Was een van de bekendste foksters van het land bij me, die zat te kijken van heel dichtbij, en die is ook keurmeester nu, dus die wil sowieso zoveel mogelijk honden goed bekijken.
Zegt ze woooooow, ik zie echt nu pas dat dat geschoren is, wat netjes en wat goed, hoe doe je dat precies? Nu gebruikt zij het ook bij sommige honden, en ze heeft die manier mijn naam gegeven _O-
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_111840002
Turbo, wat een mooie dame, fijn dat ze bij jou mag wonen! Gezien haar leeftijd: weet je wel wat van haar achtergrond en heeft ze recent HCM-onderzoek gehad? Het is wel verstandig je hierin te verdiepen en als dit nog nooit gedaan is een echo te laten maken van haar hart bij een erkende kliniek, HCM zit diep in de sphynxen genesteld en als je het weet kun je met medicijnen de boel lang stabiel houden. Kijk ook eens in de online hcm-database als je haar stamboom hebt.

Het verschil in vies zijn scheelt wel per kat en per kleur! Ik was mijn sphynxen nu niet zo vaak meer, eens per maand ofzo. Ik heb de indruk dat hoe vaker je ze wast hoe viezer ze worden. Zeker nu het broeierig is buiten en je hebt 3 sphynxen die liggen kleffen is het niet te vermijden dat ze snel bruin worden. Spot ziet er ook niet uit nu :{
Ik hou alleen de snoet een beetje bij, dus rond de bek, ogen en oren, en de pootjes een beetje. De rest van het lijfje is een kansloze onderneming.
Met olie insmeren is heul niet goed voor ze, olie droogt de huid op lange termijn alleen maar erger uit. Zou ik dus ook niet doen. Gewoon lekker de boel laten en zorgen dat je overal kleedjes hebt liggen waar ze op slapen, en vooral geen witte kleden of dekbedovertrekken neerleggen ;)

Overigens helpt het ook als ze elkaar veel wassen. Spot houdt de oortjes van Budgie keurig bij :D Jammer genoeg doet Budgie het weer niet bij Spot :{

Oh-oh, wat stoer, je eigen scheermethode :D
I had a signature once. It was awful.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:35:05 #58
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_111840763
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Turbo, wat een mooie dame, fijn dat ze bij jou mag wonen! Gezien haar leeftijd: weet je wel wat van haar achtergrond en heeft ze recent HCM-onderzoek gehad? Het is wel verstandig je hierin te verdiepen en als dit nog nooit gedaan is een echo te laten maken van haar hart bij een erkende kliniek, HCM zit diep in de sphynxen genesteld en als je het weet kun je met medicijnen de boel lang stabiel houden. Kijk ook eens in de online hcm-database als je haar stamboom hebt.

Ik zal 's bij haar vorige baas informeren over hoe en wat. Ik hoop dat er niks aan de hand is.

En nog ff wat fotospam:
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  maandag 21 mei 2012 @ 19:23:10 #59
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111843122
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja nou wat er over naakthonden staat is ook grotendeels larie hoor, ik leer liever van mensen met ervaring die ik ken :D
Vorig jaar maakte ik helemaal de blits, ik scheer de oren van Billy op een bepaalde manier, zodat niet opvalt dat ze geschoren zijn zeg maar. Was een van de bekendste foksters van het land bij me, die zat te kijken van heel dichtbij, en die is ook keurmeester nu, dus die wil sowieso zoveel mogelijk honden goed bekijken.
Zegt ze woooooow, ik zie echt nu pas dat dat geschoren is, wat netjes en wat goed, hoe doe je dat precies? Nu gebruikt zij het ook bij sommige honden, en ze heeft die manier mijn naam gegeven _O-
:D Niiiiice B-) *)
  maandag 21 mei 2012 @ 19:23:37 #60
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111843152
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:35 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik zal 's bij haar vorige baas informeren over hoe en wat. Ik hoop dat er niks aan de hand is.

En nog ff wat fotospam:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Lief!!!!

En awwwww @ pootjesfoto :D
pi_111852385
Rani.

Xena.

Raja.

Oh en een actiefoto. :P
pi_111856194
Zoooooo leuk en lief en ondeugend! O+
pi_111859272
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Zoooooo leuk en lief en ondeugend! O+
Erg ondeugend. Vooral Xena is hardleers. Vandaag waren we met foto's bezig en daar wilden ze allemaal constant aan knabbelen, grijpen en spelen. Soms kan je ze wel tig keer op hun kop geven voordat ze er een beetje vanaf blijven. :')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:50:13 #64
6067 Turbomuis
pi_111867875
Gisteravond viel me opeens op dat ze een logo op haar zij heeft staan. Mijn vriend herkende het als de Triforce uit de 'Legend of Zelda'. Maar goed, Zelda vind ik ook niks qua naam. Maar ik vind wel dat ik er wat mee moet eigenlijk, tis zo bijna een weggevertje :)

dinsdag 22 mei 2012 @ 10:53:51 #65
176471 oh-oh
pi_111868000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:50 schreef Turbomuis het volgende:
Gisteravond viel me opeens op dat ze een logo op haar zij heeft staan. Mijn vriend herkende het als de Triforce uit de 'Legend of Zelda'. Maar goed, Zelda vind ik ook niks qua naam. Maar ik vind wel dat ik er wat mee moet eigenlijk, tis zo bijna een weggevertje :)

[ afbeelding ]
Aan dr andere kant heeft ze een hartje, noem dr dan gewoon Hartje :P
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:54:15 #66
176471 oh-oh
pi_111868017
Ik moest harop lachen om de actiefoto trouwens venco :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:50:18 #67
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111884783
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:52 schreef vencodark het volgende:
Rani.
[ afbeelding ]
Xena.
[ afbeelding ]
Raja.
[ afbeelding ]
Oh en een actiefoto. :P
[ afbeelding ]
Hahahaha die actiefoto! Dat soort foto's vind ik altijd het leukst :D

Ik heb er ook nog een van Sushi. Midden in haar sprong toen ze d'r staart achterna zat op t balkon :D

vrijdag 25 mei 2012 @ 10:54:28 #68
6067 Turbomuis
pi_112009800
Paar vraagjes; hoe maak ik haar oren goed schoon? Ze vindt het echt niet leuk als ik aan d'r oren friemel, misschien heeft iemand een handige truc?

Ze heeft hele vieze tanden. Meurt ook behoorlijk uit haar giechel. Ik ga komende week met 'r naar de dierenarts, en ik hoop dat die het goed schoon kan maken. Hoe kan ik zorgen dat het niet weer zo erg wordt?

En ze verbrandt in de zon, kan ik haar insmeren? Met dit weer staat de deur open, en ze is dol op de tuin en gras (ze woonde op een appartement, dus gras kende ze niet) en ze ligt graag in de zon. Uit de zon houden is moeilijk maar lukt wel, maar om het zekere voor het onzekere te nemen...
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:46:19 #69
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_112011688
Ik gebruik voor de oren wattenstaafjes voor de plooien (niet IN het oor). Maar het scheelt dat Sushi dat heel fijn vindt. Misschien eerst even aan de oren kriebelen?

Wat betreft insmeren: ik zou een onschadelijke zonnebrandcreme kopen, misschien van Neutral o.i.d.? Dat het in elk geval niet giftig is als ze het eraf likt bij het wassen.

Sushi is na 2 x 10 minuutjes in de zon al kei'bruin'! Van lichtgrijs naar donkergrijs. Maar zeker katten met roze huid of roze vlekken zijn heeeel gevoelig voor verbranding.

Met het tandenverhaal heb ik geen ervaring helaas!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:39:32 #70
6067 Turbomuis
pi_112173357
Momo is Japans voor perzik
Momo is het aapje van Avatar

dus Momo it is :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:56:40 #71
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_112177107
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:39 schreef Turbomuis het volgende:
Momo is Japans voor perzik
Momo is het aapje van Avatar
[ afbeelding ]
dus Momo it is :)
Leuk!

Momo, momo, momo, momo. Ja, klinkt goed en lief, haha!

Koosnaampjes Moemoe, mopseflops, mohammed, moezepoes , momonster (afhankelijk van de mate van ongehoorzaamheid).

Cool!
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:20:18 #72
6067 Turbomuis
pi_112205504
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:56:33 #73
6067 Turbomuis
pi_112253791
Geen wonder dat ze het niet fijn vind als ik haar oren schoonmaak. Ze heeft een knal van een oorontsteking. Heel zielig, zelfs de dierenarts stond er van te kijken. Antibioticaspuit, en twee weken zalven, dan hoop ik dat het over is.
Haar tanden moeten ook worden schoongemaakt, maar dat kan pas na een hartecho (ivm de narcose).
Echo is morgen.

En ze is zoooo lief!
pi_112273948
Aaaw, arme dame ;( Waar ga je de echo laten maken? En goed dat je dat eerst doet!!
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:26:08 #75
6067 Turbomuis
pi_112274147
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:19 schreef zoeperzazke het volgende:
Aaaw, arme dame ;( Waar ga je de echo laten maken? En goed dat je dat eerst doet!!
Er is in Eindhoven geloof ik maar 1 praktijk waar dat kan. Dus daar ga ik dat doen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')