Zullen we dat boekje maar wel heel snel afdoen als onzin?quote:Op donderdag 19 april 2012 08:30 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Niet te snel afdoen als onzin deze dingen. Ik heb hier namelijk ook heel veel over gelezen en gekeken de laatste tijd en deze theorië spreekt mij ook het meeste aan. Ik heb er expres niks over gezegd hier omdat dit F&L is en niet TRU, maar vind het zeer aannemelijk. Mocht je interesse hebben, lees Graham Hancock's - Fingerprints of the Gods (Het ontstaan en het einde van alles, in het nederlands) geweldig boek!
http://en.wikipedia.org/wiki/Fingerprints_of_the_Godsquote:Members of the scholarly and scientific community have described the proposals put forward in the book as pseudoscience and pseudoarchaeology.[3][4]
Fingerprints of the Gods has been translated into 27 languages and is estimated to have sold more than three million copies around the world.[5]
Of belangrijker nog: waar is al dat water gebleven? Het gaat volgens de Bijbel om een waterhoeveelheid tot een aantal meters boven de hoogste bergtoppen en gezien het feit dat de Everest 8850 meter is, gaat dat dus om een wereldwijde laag water van bijna negen kilometer boven het waterpeil van nu.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:16 schreef Daniel1976 het volgende:
@MisterSqueaky dat is allemaal helemaal waar hoor.
Maar laten we het allemaal simpel houden, waar is toch die wereldwijde sediment laag die duidt op een wereldwijde overstroming?
Volgens de bijbel in de aardequote:Op donderdag 19 april 2012 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of belangrijker nog: waar is al dat water gebleven? Het gaat volgens de Bijbel om een waterhoeveelheid tot een aantal meters boven de hoogste bergtoppen en gezien het feit dat de Everest 8850 meter is, gaat dat dus om een wereldwijde laag water van bijna negen kilometer boven het waterpeil van nu.
Van zo gauw de wetenschap antwoord heeft op al de anomaliën die er nog zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:45 schreef Daniel1976 het volgende:
Zullen we dat boekje maar wel heel snel afdoen als onzin?
Boek al gelezen of enkel de recensies ?quote:
Ben je daar ook al zeker van ? En heeft dit iets met de inhoud te maken? Als er nooit iemand zou geweest zijn die kritische vragen zou gesteld hebben draaide de zon nog steeds rond de aarde.quote:Ach hij is er ieder geval rijk van geworden.
Heb jij die "dingen" ( Egypte ) al onderzocht ? Laat je bevindingen eens weten. Ik ben één en al oor.quote:Kom jij net als ik ook jaarlijks in Egypte? En heb je die dingen die hierboven worden geponeerd ook weleens zelf onderzocht?
Kijk Daniel, hier krijg ik het maagzuur van; wetenschappers en pseudo-wetenschappers. Beiden maken dezelfde domme conclusies.quote:Misschien moet je eens iets van Bob Brier lezen. Daar heb je meer aan. Maarja dat is natuurlijk niet zo spannend als pseudowetenschap he.
wat bedoel je met in de aarde?quote:Op donderdag 19 april 2012 08:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens de bijbel in de aarde![]()
Iets zegt me dat de kern van de aarde dan wel aardig afgekoeld was na die vloed.
onder de aardkorst?quote:Op donderdag 19 april 2012 13:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
wat bedoel je met in de aarde?
er wordt toch gesproken over de wateren onder de aarde. In die tijd was de aarde nog plat en dan kun je een hoop water kwijt onder de aarde. Maar tegenwoordig is de aarde rond en dan wordt het al wat minder. Je kunt toch moeilijk gaan beweren dat de zondvloed door nikkelijzer werd gevormd...quote:Op donderdag 19 april 2012 14:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
bedoel je water onder de aardkorst?
Omdat je het over de zondvloed hebt neem ik aan.
Ik probeer namelijk alleen nog maar een beeld te krijgen van wat je precies bedoelt voordat ik een amogelijk antwoord geef.
Een zondvloed op een platte aarde? Gaat niet hè?quote:Op donderdag 19 april 2012 15:02 schreef hoatzin het volgende:
[..]
er wordt toch gesproken over de wateren onder de aarde. In die tijd was de aarde nog plat en dan kun je een hoop water kwijt onder de aarde. Maar tegenwoordig is de aarde rond en dan wordt het al wat minder. Je kunt toch moeilijk gaan beweren dat de zondvloed door nikkelijzer werd gevormd...
Ik begon mijn post dan ook met "stel dat Koninkrijk gelijk heeft en de evolutietheorie + de theorieen achter zaken als radiometriche dateringsmethodes, geologie etc allemaal niet kloppen"quote:Op donderdag 19 april 2012 08:16 schreef Daniel1976 het volgende:
@MisterSqueaky dat is allemaal helemaal waar hoor.
Water onder de Aardkorst en zowel boven de Aarde voordat der vloed kwam.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
bedoel je water onder de aardkorst?
Omdat je het over de zondvloed hebt neem ik aan.
Ik probeer namelijk alleen nog maar een beeld te krijgen van wat je precies bedoelt voordat ik een amogelijk antwoord geef.
Genesis 7:20 Fifteen cubits upward did the waters prevail; and the mountains were covered.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:02 schreef hoatzin het volgende:
[..]
er wordt toch gesproken over de wateren onder de aarde. In die tijd was de aarde nog plat en dan kun je een hoop water kwijt onder de aarde. Maar tegenwoordig is de aarde rond en dan wordt het al wat minder. Je kunt toch moeilijk gaan beweren dat de zondvloed door nikkelijzer werd gevormd...
Bid dan even. Kun je het vragen.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:56 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Genesis 7:20 Fifteen cubits upward did the waters prevail; and the mountains were covered.
Dus er waren bergen,alleen weet niemand weet hoe hoog de bergen waren.
De Aarde waar Adam in leefde had ook een hogere luchtdruk, bijvoorbeeld grote dieren wat wij nu dino noemen zouden nooit het hedendaagse luchtdruk kunnen overleven, de luchtdruk is te laag en te lage zuurstof percentage vergeleken wat toen was.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik begon mijn post dan ook met "stel dat Koninkrijk gelijk heeft en de evolutietheorie + de theorieen achter zaken als radiometriche dateringsmethodes, geologie etc allemaal niet kloppen"
Want in tegenstelling tot wat veel creationisten denken hebben we het hier niet over eilandjes. Als de theorie achter radiometrische datering niet klopt dan klopt de theorie achter bijv. magnetrons, beeldbuizen en lasers ook niet. Maar ze werken toch.
Dus moet zijn Bijbelse verklaring dat a) uit kunnen leggen en b) verbeteringen kunnen voorstellen door superieur begrip.
Vooral b vind ik erg interessant. Betere computers door creationisme ? Sign me up !
En ok, ik wil ook graag 5 m hoog worden, enorm sterk zijn en honderden jaren leven.
Amber? Je bedoelt barnsteen. Je weet wel, die miljoenen jaren oude versteende hars.quote:Op donderdag 19 april 2012 19:06 schreef Kingdom34 het volgende:
Wetenschappers hebben een amber gevonden waar een luchtbelletje in zat, dat luchtbelletje bevat 24% meer zuurstof dan wij nu kennen, dus er is zeker heel andere Aarde geweest wat wij nu kennen.
Wanneer leer je nou eens om bronnen te geven? Zo kan je alles wel roepen en dan moeten wij je maar geloven op je blauwe ogen?quote:Op donderdag 19 april 2012 19:06 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Wetenschappers hebben een amber gevonden waar een luchtbelletje in zat, dat luchtbelletje bevat 24% meer zuurstof dan wij nu kennen, dus er is zeker heel andere Aarde geweest wat wij nu kennen.
Dus magnetrons, televisies en cd spelers werken volgens jou niet ?quote:Op donderdag 19 april 2012 19:06 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Aarde waar Adam in leefde had ook een hogere luchtdruk, bijvoorbeeld grote dieren wat wij nu dino noemen zouden nooit het hedendaagse luchtdruk kunnen overleven, de luchtdruk is te laag en te lage zuurstof percentage vergeleken wat toen was.
Dino's waren nooit uitgestorven door kometen, maar door de mens en de verandering van de Aarde na de vloed, je leest ook in de Bijbel dat mensen na de vloed steeds minder oud werden.
De Dateringen worden grotendeels door Atheisten gebaseerd op de geologische kolom om hun theorie te passen na vele testen, want elk meting heb je een andere getal en ze testen net zo lang door als zij het gemiddelde hebben.
Het is onmogelijk om een stuk bot of hoopje botten in de modder kunnen dateren hoe oud ze zijn.
De Geologische kolom is de Bijbel van de Atheisten (evolutionisten) en bestaat alleen in de lesboeken en Museums.
Fossielen worden altijd gemeten bij de steen en welke lager het is en ook andersom en dat heet circulatie.
Fijne dag mensen
Magnetrons, televisies en cd-spelers werken door de kracht van LORD GOD. Niet door evolutie!quote:Op donderdag 19 april 2012 19:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dus magnetrons, televisies en cd spelers werken volgens jou niet ?
Chips. Dan moet ik maar naar het gesticht... want ik beeld me al jaren in dat ze dat wel doen :s
Ik dacht meer door THE POWER OF PHYSICS... maar kingdom vertelt ons nu dat de wetenschap daarachter geheel bestaat uit verzinsels en net zo lang "metingen" herhalen tot je een antwoord krijgt dat je aanstaat.quote:Op donderdag 19 april 2012 19:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Magnetrons, televisies en cd-spelers werken door de kracht van LORD GOD. Niet door evolutie!
-"De visie van ongelovigen is de evolutietheorie."quote:Op vrijdag 20 april 2012 13:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
mischien moeten jullie dit eens lezen, kwam het net tegen toen ik wat wou opzoeken.
http://www.bijbelstudies.com/tim.htm
Wij komen niet met mogelijke feiten maar met aantoonbare feiten, dat is een behoorlijk verschil.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik vind het gewoon best interessant hoe daar dingen worden beschreven die misschien toch niet helemaal kloppen met wat wat er in de evolutie theorie word beschreven.
En verder heb ik toch helemaal niet gezegt dat ik met iets heel goeds aan kom.
Op die site die ik post word gewoon eigenlijk het tegenovergestelde beschreven van wat jullie vaak schrijven over evolutie en creatie.
jullie komen met allerlei mogelijke feiten over waarom evolutie waar zou zijn, zo kom ik gewoon met mogelijke feiten over waarom creationisme waar zou zijn. meer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |