In die topics werd vaak genoeg de films met de boeken vergelekenquote:Op woensdag 18 april 2012 19:40 schreef VeX- het volgende:
Nee, het is inderdaad niet te verwachten dat je spoilers leest over de boeken in een topic dat puur gaat over de serie.
Zou mooi zijn zeg als je lekker bij topics over de Harry Potter films dingen uit de boeken gaat spoileren.
Dat is ook nonsens. Genoeg boekenlezers die niet spoileren en erg voorzichtig posten.quote:De mods zijn er duidelijk over geweest, maar boekenlezers kan het blijkbaar niets schelen.
Mike is er duidelijk genoeg over geweest. Misschien dat het tijd wordt om deze post in de OP te quoten.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Mike het volgende:
We hebben dit ook al in een ander serietopic gezien en het bespreken van de boeken is gewoon ontzettend irritant voor de mensen die alleen de serie volgen. En we zijn er in dit forum tenslotte toch voor de serie. Daarom aub alle boekopmerkingen in het boekentopic en niet meer hier. Opmerkingen hierover graag in het feedbacktopic, zodat we dit topic voor de serie kunnen houden. (Opmerkingen die in dit topic erover geplaatst worden zullen verwijderd worden).
Dat gebeurt in dit topic ook. Dat is wat anders dan filmkijkers spoileren met gebeurtenissen uit de boeken.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
In die topics werd vaak genoeg de films met de boeken vergeleken.
[..]
Ja en het is bewezen dat er genoeg boekenlezers dat ook niet doen. Het hoeft maar een keer fout te gaan en het plezier van een tv-kijker kan spontaan worden vergald.quote:Dat is ook nonsens. Genoeg boekenlezers die niet spoileren en erg voorzichtig posten.
Spoilers over series gaan vaak enkel over een volgende aflevering en niet tot in de details, terwijl er boekspoilers zijn geweest die gaan over hoe bepaalde personages zich ontwikkelen de komende boeken. En dat is dus fucked up want als er zich nu een spannend moment voordoet betreffende dat personage, weet je al dat hij toch niet dood gaat omdat er al verteld is dat ie zo geweldig is in boek nummer zoveel.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:44 schreef ems. het volgende:
Als je geen spoilers wil lezen druk je niet op de grote knop waar "spoiler" op staat. Zo simpel is het.
Ik snap ook niet goed wat daar zo moeilijk aan is. Als ik me in een topic stoor aan spoilers dan lees ik het topic gewoon niet.
Je gaat voorbij aan zn punt. Je scheert iedereen over een kam. Erg storend. Minstens zo erg als een spoilerquote:Op woensdag 18 april 2012 20:04 schreef VeX- het volgende:
Ja en het is bewezen dat er genoeg boekenlezers dat ook niet doen. Het hoeft maar een keer fout te gaan en het plezier van een tv-kijker kan spontaan worden vergald.
Ik vind het leuk om te lezen hoe niet-boeklezers de serie ervaren. Ook vind ik de plaatjes enzo die hier geport worden leuk. En ik vind het leuk om eventuele vragen van de kijkers te beantwoorden op een niet spoilerige manierquote:Op woensdag 18 april 2012 20:17 schreef kingmob het volgende:
waarom de boeklezers niet gewoon precies dezelfde gesprekken in dat andere topic gaan hebben. De enige interactie die de 2 doelgroepen in dit topic hebben is deze discussie. Te trots? Zelfs al vind je het onzinnig, wat is de toegevoegde waarde om mensen te blijven irriteren hier?
Dat dus, meer hoef je niet te weten.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:44 schreef ems. het volgende:
Als je geen spoilers wil lezen druk je niet op de grote knop waar "spoiler" op staat. Zo simpel is het.
Kijkers willen hun vragen niet beantwoord hebben van boeklezers.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:36 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te lezen hoe niet-boeklezers de serie ervaren. Ook vind ik de plaatjes enzo die hier geport worden leuk. En ik vind het leuk om eventuele vragen van de kijkers te beantwoorden op een niet spoilerige manier
Soms wel, bijvoorbeeld toen met saltwives en rockwives. En ik zie niet in wat er zo kwalijk aan is als er wat extra achtergrondinformatie gegeven wordt, als daar vraag naar is.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:57 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Kijkers willen hun vragen niet beantwoord hebben van boeklezers.
Alles wat niet in de tv serie is verduidelijkt is dan ook een spoiler. Er is dan ook geen reden dat boekenlezers voor ons arme tv kijkers uit de doeken moet doen hoe het verhaal 'werkelijk' in elkaar zit.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat dus, meer hoef je niet te weten.
Dat scheelt topics lang geneuzel over wel of geen spoiler. Alles word namelijk beschouwd als een spoiler door sommigen.
Oh.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:57 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Hmm vind hem helemaal niet lijken.. alleen het haar en die draak.quote:
*tyrionquote:Op woensdag 18 april 2012 22:28 schreef megamandy het volgende:
S02e01 is nu op HBO, nog maar eens kijken
Turion komt zometeen naar binnen bij the small council
Dat wilde ik ook typenquote:
Ok perfecte uitleg in 1 postquote:Op woensdag 18 april 2012 23:12 schreef Luuksor het volgende:
Mijn eerste post in deze reeks. Wat een gezeik over die spoilers! Als de boeklezers gewoon hun kop houden over toekomstigheden (en dingen misschien wel mogen toelichten als het al uitgezonden is, stelletje spoilernazi's), en de niet-lezers gewoon stoppen met huilen scheelt dat zo'n 3 pagina's nutteloos gelul per topic!
Alsof zulke posts voorbij komen.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:08 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb de boeken ook gelezen maar ben nogal vergeet achtig dus ik vind het erg vervelend als er hier een post staat van: "ah, <naam> speelt er tof mee, jammer dat hij in ep5 dood gaat."
Terwijl ik hier alleen maar kom voor release nieuws e.d. ivm de spoilers. Maar goed.. er is nu een boek topic met spoilers dus dan zou er geen reden hoeven te zijn om hier over pas gereleasde of nog komende ep's te praten. (qua spoilers dan)
Inderdaad.. Hiermee is namelijk niemand tevreden.. Gewoon iedereen ff dat bord voor de kop weg en normaal doen..quote:Op woensdag 18 april 2012 23:20 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ok perfecte uitleg in 1 post![]()
Niet vooruitkijken, wel toelichten, ik ben voor.
Als meerdere mensen het hier mee eens zijn groot in de OP zetten? Helpt misschien ook een klein beetje
Bullshit. In Baelor wordt overduidelijk gemaakt hoe het zit met de overlevingskans van een leading character; als het zo uitkomt worden ze afgemaakt. Zelfs als je per ongeluk zou zeggen dat zus of zo iets gaat doen zegt dat niks over zijn rol in het grotere spel. Ned Stark leek een centrale rol te hebben in de Game of Thrones, en toen was hij plotseling niet meer dan een pion die opgeofferd kon worden.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Spoilers over series gaan vaak enkel over een volgende aflevering en niet tot in de details, terwijl er boekspoilers zijn geweest die gaan over hoe bepaalde personages zich ontwikkelen de komende boeken. En dat is dus fucked up want als er zich nu een spannend moment voordoet betreffende dat personage, weet je al dat hij toch niet dood gaat omdat er al verteld is dat ie zo geweldig is in boek nummer zoveel.
Buiten dat is er al een tijdje een topic om de serie met de boeken te vergelijken dus ik begrijp niet zo goed waarom we deze discussie hier nog steeds moeten volgen.
Dan moeten ze ook geen vragen stellenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:57 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Goed puntquote:Op donderdag 19 april 2012 07:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit. In Baelor wordt overduidelijk gemaakt hoe het zit met de overlevingskans van een leading character; als het zo uitkomt worden ze afgemaakt. Zelfs als je per ongeluk zou zeggen dat zus of zo iets gaat doen zegt dat niks over zijn rol in het grotere spel. Ned Stark leek een centrale rol te hebben in de Game of Thrones, en toen was hij plotseling niet meer dan een pion die opgeofferd kon worden.
Daarnaast is A Song of Ice and Fire nou niet echt een traditionele serie waar het de boeken betreft. Martin heeft sinds het eerste boek niet linear maar parallel geschreven. Dat betekent zelfs als je zegt dat iemand in boek 4 voorkomt, dat heel goed kan betekenen dat de schrijvers van de scripts voor de TV serie schrijven besluiten om die persoon een kopje kleiner te maken in aflevering 4 van seizoen 2. Gewoon omdat dat beter uitkomt met de lineaire aanpak die je zou kiezen voor een tv-serie.
Voor boekenlezers is de TV-serie daarom nagenoeg net zo nieuw en verrassend als mensen die alleen de TV-serie kijken; je kunt er nooit zeker van zijn wat wanneer behandeld gaat worden. Tenzij je een van die lezers bent die een full-time studie heeft gemaakt van alle boeken en zelf een schema hebt gemaakt van wat wanneer gebeurt. Maar zelfs die kunnen niet echt spoileren, om het simplele feit dat het verhaal niet af is er er behalve Martin niemand weet wat er nou gaat gebeuren (als hij het al weet).
Dit.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit. In Baelor wordt overduidelijk gemaakt hoe het zit met de overlevingskans van een leading character; als het zo uitkomt worden ze afgemaakt. Zelfs als je per ongeluk zou zeggen dat zus of zo iets gaat doen zegt dat niks over zijn rol in het grotere spel. Ned Stark leek een centrale rol te hebben in de Game of Thrones, en toen was hij plotseling niet meer dan een pion die opgeofferd kon worden.
Daarnaast is A Song of Ice and Fire nou niet echt een traditionele serie waar het de boeken betreft. Martin heeft sinds het eerste boek niet linear maar parallel geschreven. Dat betekent zelfs als je zegt dat iemand in boek 4 voorkomt, dat heel goed kan betekenen dat de schrijvers van de scripts voor de TV serie schrijven besluiten om die persoon een kopje kleiner te maken in aflevering 4 van seizoen 2. Gewoon omdat dat beter uitkomt met de lineaire aanpak die je zou kiezen voor een tv-serie.
Voor boekenlezers is de TV-serie daarom nagenoeg net zo nieuw en verrassend als mensen die alleen de TV-serie kijken; je kunt er nooit zeker van zijn wat wanneer behandeld gaat worden. Tenzij je een van die lezers bent die een full-time studie heeft gemaakt van alle boeken en zelf een schema hebt gemaakt van wat wanneer gebeurt. Maar zelfs die kunnen niet echt spoileren, om het simplele feit dat het verhaal niet af is er er behalve Martin niemand weet wat er nou gaat gebeuren (als hij het al weet).
QFTquote:Op donderdag 19 april 2012 07:23 schreef HiZ het volgende:
quote:Op donderdag 19 april 2012 07:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Mike het volgende:
We hebben dit ook al in een ander serietopic gezien en het bespreken van de boeken is gewoon ontzettend irritant voor de mensen die alleen de serie volgen. En we zijn er in dit forum tenslotte toch voor de serie. Daarom aub alle boekopmerkingen in het boekentopic en niet meer hier. Opmerkingen hierover graag in het feedbacktopic, zodat we dit topic voor de serie kunnen houden. (Opmerkingen die in dit topic erover geplaatst worden zullen verwijderd worden).
...
Mike is er duidelijk genoeg over geweest. Misschien dat het tijd wordt om deze post in de OP te quoten.
Boek 4 en 5 zijn parallel 1,2 en 3 zijn lineair dus dat is regelrechte onzin. Geef anders maar een voorbeeld van wat in boek 4 of 5 gebeurt nu al in de serie te zien is geweest. Een opmerking over een personage dat in meerdere boeken verder wordt uitgewerkt is gewoon een spoiler.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja (bij season 1 iig wel) maar gaat vooral om de mensen die de episode die net is uitgekomen spoileren.quote:
Maar dat is standaard in elk USA topic.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Oh my... naast de boekspoiler discussie gaan we nu dus ook de discussie rond de betekenis van een "USA" topic dunnetjes overdoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, als dat stuk nu eens in de OP komt, dan is het toch klaar?quote:Op donderdag 19 april 2012 13:16 schreef Tweek het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel: Als een aflevering is uitgezonden is het geen spoiler meer. Is de informatie nog niet in de serie te zien geweest dan is het een spoiler. Dit geldt dus ook voor previews, graag spoiler tags en eventuele discussie ook.
Mensen moeten alleen niet gaan zeuren als er in spoiler tags een vraag beantwoord wordt. Oh mijn god er is een antwoordt op de vraag dat had ik niet willen weten, in dat geval kan je jezelf beter opsluiten. Aangezien dingen als Carice tekent in principe voor meerdere seizoen, afhankelijk van hoe het het personage vergaat, gewoon in de krant staan of genoemd worden bij rtl boulevard.
Daarnaast is deze serie gebaseerd op een zeer populaire boekenreeks en lijkt het me dus logisch dat de serie met de boeken vergeleken wordt, dit topic is mede door de boeklezers in eerste instantie groot geworden. Ik zou alleen zeggen voor vergelijkingen met de boeken geldt ook, is het uitgezonden dan is het geen spoiler. Nog niet uitgezonden? Begin er dan niet over, aangezien je dan net zo goed de boeken kan bespreken in het boekentopic. Iets als ik vind het gaaf wat met karakter x gebeurt dan en dan, hoort hier niet thuis. Een vergelijking tussen de relatie van Loras en Renly met de boeken kan dan weer wel.
Eventueel kan je nog onderscheidt maken in spoilers door [ spoiler=boek]...[/spoiler] en [ spoiler=serie]...[/spoiler] te gebruiken.
Iemand vondt een antwoord op de vraag of syrio nog terug kwam in spoiler tags al teveel, maar als het in spoiler tags staat kan het antwoord ja, nee, nog niet bekend zijn. Dus voor je over reageert op iets, bedenk even of jezelf niet teveel in iets leest.
Margaery vond ik wel een heel sexy jurk aanhebben moet ik zeggenquote:On-topic vond Brienne erg goed gecast en margeary viel me erg mee.
Dat is ook wat ik dacht idd.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De eerste indruk van Margeary is inderdaad dat ze graag mee wil doen aan het Spel om de Troon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |