abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110398860
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_110399043
'Subtiele Vunzigheid' O+
Be someone that makes you happy
pi_110399079
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:58 schreef Nallie het volgende:
'Subtiele Vunzigheid' O+
Het was er uit voor ik er erg in had....ohwww..oeps :+
  maandag 16 april 2012 @ 16:06:00 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110399313
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Tussendoor: koude kip of ander vlees, kaas, macadamianoten (niet te veel want wel KH's). En die baconknabbels van de Appie. Koude omelet.

En ik weet dat je niet van koken houdt, maar als je die eiwit/kaas koekjes maakt.......dat is wel echt lekker en je kan ze gebruiken als cracker. En er van alles op doen. Dus gewoon eiwit stijf slaan met een beetje zout, geraspte kaas erdoor spatelen en dan op 150 graden de oven in.
Ik sta 's avonds die pannenkoekjes te bakken, dus dit kan er ook nog wel bij :+. Ik zet mn principes maar even overboord (geen vlees etc)

quote:
Je kan ook witlofbootjes eten daar kan je ook van allerlei beleg in kwijt. eiersalade, tonijnsalade.
Je mag ook roomkaas, dus daar kan je nog wat mee misschien.
Heb je een receptje voor eiersalade? Want de kant en klare lijkt me niet geschikt...

quote:
Verder zou ik nog even ver blijven van al die zogenaamde koolhydraatarme repen en zo. Daar zit toch altijd wel een gram of wat per portie in en dan zit je zo over de 20. Die 20 gram kan je beter uit groenten halen, veel gezonder dan een Atkinschocoreep.
Was ik überhaupt niet van plan!

quote:
Niet 75 gram nemen trouwens, dan raak je niet in ketose. Of misschien als je er heel veel bij sport, maar ik in ieder geval niet. 20 is prima! Dan ben je er het snelste ook weer van af.
Dat was mijn idee ook al :+

quote:
Je kan van die eiwit/geraspte kaas trouwens ook een soort pizzabodem maken. eerst wel voorbakken natuurlijk en dan je topping erop (tomatensaus, ham, champignons ui, kaas) met veel verse kruiden en dat vond ik altijd prima te eten!
Klinkt goed! :9

Wat vond je van mijn lijstje van vandaag?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 april 2012 @ 16:07:04 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110399358
Ik ga maar XL-eieren kopen. Die dingen gaan in mn holle kies.

*rammelt

Ik was trouwens niet van plan om minder te RPM'en, tenzij ik echt heel duidelijk merk dat het niet gaat. Misschien niet 3x, maar wel 2x per week ofzo.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110399396
Eiersalade: eitjes koken, prakken met wat zout, peper, mayo?!
Eventueel wat bieslook erbij :9
Be someone that makes you happy
pi_110399492
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:08 schreef Nallie het volgende:
Eiersalade: eitjes koken, prakken met wat zout, peper, mayo?!
Eventueel wat bieslook erbij :9
Kruidenboter en beetje (fijn)gesnipperde ui toevoegen! :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_110399529
ik zou wel luisteren naar t sportadvies XM... streng low carb is echt andere koek dan gewoon wat minder eten en erbij sporten. misschien proberen als je een beetje gewend bent aan zo eten?

over RPM: hoe werkt dat, heb ik speciale kleding of schoenen nodig als ik dat wil proberen? en nog belangrijker? kan het ook als je heul dik bent en slechte knieen hebt?
Kwak
  maandag 16 april 2012 @ 16:12:32 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110399590
Er zitten regelmatig vrij gevulde dames bij mij in de les, dus kan zeker ;). Je knieën.. ja zelf aanvoelen, misschien niet altijd lang staan, voldoende weerstand houden, want te licht is op zeker last van je knieën!
pi_110399670
Hoe gaat het op de sportschool Kwak?
  maandag 16 april 2012 @ 16:15:41 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110399738
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:14 schreef Sarabi het volgende:
Hoe gaat het op de sportschool Kwak?
ik ga veel te weinig, dus ik wilde maar eens groepslessen gaan proberen. rpm is twee keer op tijden dat ik zou kunnen dus dat leek me een goed idee, doe ik erachteraan wat oefeningen voor mijn arm/rug/schouder en buikspieren.
Kwak
pi_110399751
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
ik zou wel luisteren naar t sportadvies XM... streng low carb is echt andere koek dan gewoon wat minder eten en erbij sporten. misschien proberen als je een beetje gewend bent aan zo eten?

over RPM: hoe werkt dat, heb ik speciale kleding of schoenen nodig als ik dat wil proberen? en nog belangrijker? kan het ook als je heul dik bent en slechte knieen hebt?
En een fietsbroek met zeemleer lijkt me ook geen overbodige luxe tegen het schuren. Zonder onderbroek te dragen.
  maandag 16 april 2012 @ 16:17:03 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110399799
hmmm die heb ik niet en momenteel budget 0 euro, dus ik denk dat ik t eerst maar gewoon in m'n lange broek probeer...
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef anna82 het volgende:

[..]

En een fietsbroek met zeemleer lijkt me ook geen overbodige luxe tegen het schuren. Zonder onderbroek te dragen.
Kwak
pi_110399817
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ga veel te weinig, dus ik wilde maar eens groepslessen gaan proberen. rpm is twee keer op tijden dat ik zou kunnen dus dat leek me een goed idee, doe ik erachteraan wat oefeningen voor mijn arm/rug/schouder en buikspieren.
Hoe komt het dat je te weinig gaat? Te druk of is het niet leuk?
Stoer dat je RPM wilt gaan doen, ik durf dat echt niet (ik ben meer van de huppelklasjes)
  maandag 16 april 2012 @ 16:19:47 #15
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110399905
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je te weinig gaat? Te druk of is het niet leuk?
Stoer dat je RPM wilt gaan doen, ik durf dat echt niet (ik ben meer van de huppelklasjes)
pfffff geen zin, geen tijd, geen zin, ehhh... ik vind het altijd wel leuk als ik er ben, maar nadat ik kotsend thuiskwam ben ik niet meer gegaan. en geen smoes is goed genoeg als verklaring ;) dus ik ga maar gewoon weer vanavond, vriendje is toch niet thuis dus t is hier sowieso saai.

groepslesjes helpen denk ik wel om ritme te houden :Y

XCO (met zo'n grindbuis) is ook een optie vanavond
Kwak
pi_110399981
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef kwakz0r het volgende:

Dit. Ik ging 2 uur mountainbiken zonder carbs en zat van te voren al in ketose. Zwaarste rit ooit. De laastste 10 km kon ik de pedalen echt niet meer rond krijgen. Ik kon nog max 15 km/u halen. Paar keer gestopt maar na een paar minuten fietsen weer lood in de benen..
Ben daarna met ketose gestopt, :') ik wil wel lekker kunnen sporten.
pi_110400064
Ik doe mijn spinning altijd zonder broek met zeem. Vind zo'n broek ook maar vervelend zitten en het is nou niet dat je 3 uur lang aan het fietsen bent ofzo. :)

Ik doe overigens geen RPM, maar spinning. En dat hangt heel erg van de docent af of ik het leuk vind of niet. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110400113
xco is leuk kwak!

ik ben ook een keer kotsend uit de les gegaan :') naar de wc, hoppa en toen weer terug :D beetje te enthousiast gesport :').
pi_110400139
En RPM is verschrikkelijk, vind ik althans. Met of zonder sexay zeemleren broek!
pi_110400180
quote:
3s.gif Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik doe mijn spinning altijd zonder broek met zeem. Vind zo'n broek ook maar vervelend zitten en het is nou niet dat je 3 uur lang aan het fietsen bent ofzo. :)

Ik doe overigens geen RPM, maar spinning. En dat hangt heel erg van de docent af of ik het leuk vind of niet. :)
pi_110400210
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

pfffff geen zin, geen tijd, geen zin, ehhh... ik vind het altijd wel leuk als ik er ben, maar nadat ik kotsend thuiskwam ben ik niet meer gegaan. en geen smoes is goed genoeg als verklaring ;) dus ik ga maar gewoon weer vanavond, vriendje is toch niet thuis dus t is hier sowieso saai.

groepslesjes helpen denk ik wel om ritme te houden :Y

XCO (met zo'n grindbuis) is ook een optie vanavond
Jammer! Goed dat je weer begint *O* XCO lijkt mij wel heel leuk.
pi_110400252
Ik voel mijn buikspieren al sinds ik vanmiddag Jillian heb gedaan, dat gaat leuk worden morgen.
pi_110400322
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:27 schreef Sarabi het volgende:
Ik voel mijn buikspieren al sinds ik vanmiddag Jillian heb gedaan, dat gaat leuk worden morgen.
Ai, das snel. Sterkte! ;)
  maandag 16 april 2012 @ 16:30:39 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110400404
over xco: ik ben altijd zo bang dat het van die trut-lesjes zijn, waar je wél moe van wordt maar geen donder mee opschiet qua conditie en/of spieropbouw... :')

bodypump vond ik wel leuk om de reden dat t echt wat doet, en fitness kan ik zelf ook zo zwaar maken als ik wil, maar ik gá dus niet naar fitness, dat is t probleem...

maar bodypump vind ik eng, want ik kan nog niet zoveel nu.. dus ik zie wel, ga er gewoon heen en ter plekke kies ik een lokaal, Xco of rpm :P
Kwak
pi_110400544
"trut-lesjes"? Als je er lichamelijk moe van word dan doet het iets goeds, toch? Misschien zou jij bodycombat zo'n trut lesje vinden maar ik merk dat het echt mijn conditie verbetert!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')