SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In een piramidespel stappen is sowieso al dom, maar om er in te stappen vlak voordat ie gaat omvallen is wel het toppuntquote:Op maandag 16 april 2012 14:17 schreef 123dudeguys het volgende:
Hallo allemaal, ik heb op internet een trading systeem gevonden dat 10% per jaar verdient. Deze kost 1500 euro en ik denk erover deze te kopen. Is dit te goed om waar te zijn of wat denken jullie?Het systeem bestaat al een aantal jaren, ik wist van het bestaan af in 2010. De maker zei in 2011 zelfs meer dan 10% winst, dus het lijkt te werken zelfs als je vooruit test.
Zoals ik ooit een een fundmanager van een verzekeraar heb horen zeggen vlak voordat ze door hun dekkingsgraad dreigden te vallen: "maar we kunnen ook short, hoor!"quote:Op maandag 16 april 2012 14:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
In een piramidespel stappen is sowieso al dom, maar om er in te stappen vlak voordat ie gaat omvallen is wel het toppunt
Ik kan het systeem wel leveragen door optires of futures maar ik weet niet dat dat slim is. De 10% per jaar is met 1x leverage. als ik 100% wil moet ik 10x leverage doen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou er tien kopen, da's 100% per jaar dan.
ja, te goed om waar te zijn
Hoe trek je in hemelsnaam die conclusie op basis van de bovenstaande reacties?quote:Op maandag 16 april 2012 15:42 schreef 123dudeguys het volgende:
dus ik moet het kopen en testen is de consensus???
dat wordt hierboven gezegd?quote:Op maandag 16 april 2012 15:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoe trek je in hemelsnaam die conclusie op basis van de bovenstaande reacties?
Precies, maak daar 15.000 euro van, dan heb je 1500 euro winst per jaar! Die kan je dan vervolgens weer beleggen! Reken maar mee:quote:Op maandag 16 april 2012 15:42 schreef 123dudeguys het volgende:
dus ik moet het kopen en testen is de consensus??? serieus dit kan toch waar zijn, 10% is niet heel bijzonder... Buffet heeft 20%..en 1500 euro is weinig.
maar door inflatie is een boterham dan ¤4, 1 miljoen koopt dan weinig, je moet ook de groei van inflatie meerekenen. Als het systeem 30% per jaar geeft dan is het te mooi, maar dit is maar 10%. Is maar 7% rendement na inflatie. Is volgens mij heel redelijk.quote:Op maandag 16 april 2012 16:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies, maak daar 15.000 euro van, dan heb je 1500 euro winst per jaar! Die kan je dan vervolgens weer beleggen! Reken maar mee:
Nu: 15.000 euro
Volgend jaar: 16.500 euro
2020: 35.369 euro!
2025: 56962 euro!
2030: 91.738 euro!
2040: 237.946 euro!
2056: 1.093.357 euro!
Dit kan niet mis gaan!
Gratis geldquote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
maar door inflatie is een boterham dan ¤4, 1 miljoen koopt dan weinig, je moet ook de groei van inflatie meerekenen. Als het systeem 30% per jaar geeft dan is het te mooi, maar dit is maar 10%. Is maar 7% rendement na inflatie. Is volgens mij heel redelijk.
Als je zo zeker van je zaak bent, dan moet je hier niet gaan lopen janken als het niet werkt. Je luistert toch niet.quote:Op maandag 16 april 2012 19:13 schreef 123dudeguys het volgende:
Ok ik weet genoeg.![]()
Als jullie willen weten ik had het systeem al gekocht en wilde weten of het goed was, niemand hier zegt dat het een goede beslissing was. Maar ik ga jullie bewijzen dat het tegendeel geldt, ik heb wel gelijk dit systeem werkt!Jullie zullen versteld staan
GE-WEL-DIGquote:Op maandag 16 april 2012 19:13 schreef 123dudeguys het volgende:
Ok ik weet genoeg.![]()
Als jullie willen weten ik had het systeem al gekocht en wilde weten of het goed was, niemand hier zegt dat het een goede beslissing was. Maar ik ga jullie bewijzen dat het tegendeel geldt, ik heb wel gelijk dit systeem werkt!Jullie zullen versteld staan
Allez, we horen het wel hoe het is afgelopenquote:Op maandag 16 april 2012 19:13 schreef 123dudeguys het volgende:
Ok ik weet genoeg.![]()
Veel geld verloren.quote:Op maandag 16 april 2012 21:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Allez, we horen het wel hoe het is afgelopen
Mag in R&P of hier.
Ik betaal niet per jaar, het systeem is nu van mij, je hebt het mis, dit systeem maakt winst!quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:34 schreef SeLang het volgende:
Er wordt veel geld verdiend met dit soort systemen. Het is een goed business model.
Het werkt als volgt: je maakt een groot aantal van dit soort systemen en verkoopt ze aan klanten onder verschillende namen. De systemen mogen gewoon random trades genereren maar het is handig als ze een goede backtest hebben over de laatste paar jaar want dat trekt klanten. Het belangrijkste is dat ze niet zijn gecorreleerd aan elkaar, al kun je wel paren creëren die precies tegengesteld zijn aan elkaar (op hetzelfde signaal gaat het ene systeem long terwijl het andere juist short gaat).
Na een jaar zal ongeveer de helft van je systemen winst hebben gemaakt en de andere helft verlies. De verliesgevende systemen stop je. In het tweede jaar heeft weer de helft van je overgebleven systemen winst en de andere helft verlies. De verliesgevende systemen stop je en de winnaars gaan door.
Nu heb je dus al een aantal systemen die 2 jaar op rij winst hebben met echte controleerbare realtime trades! Je kunt zelfs echte mensen die er winst mee hebben gemaakt testimonials laten posten. Maar ook zal je op fora positieve commentaren kunnen lezen van mensen die er geld mee hebben verdiend en die denken dat het systeem dus echt werkt! Vanaf dat punt kun je serieus geld gaan vragen voor je systemen. Want veel mensen zijn bereid om $1000/ jaar te betalen voor een systeem dat aantoonbaar winstgevend is geweest in de afgelopen paar jaar!
Uiteindelijk valt je $1000 systeem ook een keer in de 50% groep die verliesgevend is en dan stop je het. Maar dat geeft niet want ondertussen had je alweer een nieuwe groep random systemen onder verschillende namen gelanceerd en de survivor bias heeft alweer een nieuwe ster opgeleverd waarvoor je $1000 per jaar kunt vragen.
Rinse, repeat....
^^ Ik denk het ook. Of heel erg dom/naief.quote:
selang heeft het over paar jaar backtest. het kan geen toeval zijn als je het systeem test of 13 jaar op een niet gerelateerde index en nog steeds dichtbij 10% per jaar winst maakt. Het systeem werkt dan gewoon! Geef het toequote:Op dinsdag 17 april 2012 11:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Jij moet wel een troll zijn, de uitleg van SeLang laat toch weinig aan onduidelijkheden over?
Ja, mensen. U jelly?quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:04 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
selang heeft het over paar jaar backtest. het kan geen toeval zijn als je het systeem test of 13 jaar op een niet gerelateerde index en nog steeds dichtbij 10% per jaar winst maakt. Het systeem werkt dan gewoon! Geef het toe50-50 dat ik de heilige graal heb ontdekt.
Dus je gaat voor 5% rendementquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:04 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
selang heeft het over paar jaar backtest. het kan geen toeval zijn als je het systeem test of 13 jaar op een niet gerelateerde index en nog steeds dichtbij 10% per jaar winst maakt. Het systeem werkt dan gewoon! Geef het toe50-50 dat ik de heilige graal heb ontdekt.
Elk jaar weer opnieuw je 50-50 kans geeft op lange termijn dus gewoon 0%quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:04 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Geloof jij werkelijk dat iemand een systeem dat gegarandeerd 10% rendement oplevert publiekelijk gaat verkopen?quote:Op maandag 16 april 2012 15:42 schreef 123dudeguys het volgende:
dus ik moet het kopen en testen is de consensus??? serieus dit kan toch waar zijn, 10% is niet heel bijzonder... Buffet heeft 20%..en 1500 euro is weinig.
[..]
Ik kan het systeem wel leveragen door optires of futures maar ik weet niet dat dat slim is. De 10% per jaar is met 1x leverage. als ik 100% wil moet ik 10x leverage doen.
Wie gaat er een systeem verkopen dat 10% per jaar winst maakt? Ik ken niemand!quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Geloof jij werkelijk dat iemand een systeem dat gegarandeerd 10% rendement oplevert publiekelijk gaat verkopen?![]()
![]()
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het vaak ook niet waar...
maar schaf het vooral aan als je niet wil luisteren. Maar niet over een jaar komen janken dat het toch niet werkte.
Klopt, daar heb je een punt. Er is overigens ook 50% kans dat ik dit jaar verkozen word tot president van de VS. Immers, óf ik word het wel, óf ik word het nietquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:04 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
50-50 dat ik de heilige graal heb ontdekt.
Systeem lijkt te werken? Degene die het verkocht, dat systeem lijkt te werken. Lekker 1500 per klant binnen tikken.quote:Op zondag 25 november 2012 17:50 schreef 123dudeguys het volgende:
systeem is nu in8% winst dwz dat -4% eerste helft van jaar en +12% t/m nov. systeem lijkt wel te werken![]()
![]()
misschien moet ik het systeem doorverkopenquote:Op zondag 25 november 2012 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Systeem lijkt te werken? Degene die het verkocht, dat systeem lijkt te werken. Lekker 1500 per klant binnen tikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |