SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
weer zo'n mooie verjaardagsslinger van Tan:
bijpassend taartje van Brainteaser:
de nu al legendarische paradijskip van Bietel:
een sjaaltje van Muck:
[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 16-04-2012 14:27:33 ]in de haak.
Ik ben ook al aan het 4e vaasje bezig... Maar heb dringend vulspul nodigquote:Op maandag 16 april 2012 15:06 schreef Herfstblad het volgende:
O, nee, nummer 5 is het. En 3 zijn zijn niet voor mij, dus dan valt het mee.
En ook sommige betaalde patronen maak ik vaak. Ik heb zebra Zoey van CK inmiddels ook al een keer of 4 gemaakt.
Ohhh, die is ook leuk!quote:Op maandag 16 april 2012 15:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb deze muts een keer of tig gemaakt:
[ afbeelding ]
Maar zo'n muts doe je in één avondje!
Thanks!quote:Op maandag 16 april 2012 15:55 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/library/swirls-cap
Lucy gebruikte voor haar Happy Flower Decoration PVA lijm, te vergelijken met houtlijm.quote:Op maandag 16 april 2012 11:15 schreef Tan het volgende:
Heeft iemand een tip om het haakwerk stevig te krijgen? Een soort stijfsel of zo?
Ik wist het inderdaad van Lucy, maar ik wist niet wat voor een lijm ik daar voor moest gebruiken. Ik ga denk ik voor de spray, lijkt me wel makkelijk. En anders gewoon stijfsel.quote:Op maandag 16 april 2012 18:02 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Lucy gebruikte voor haar Happy Flower Decoration PVA lijm, te vergelijken met houtlijm.
Dit wordt wel op de achterkant aangebracht dus ik weet niet of je nog bij de achterkant van je haaksels kunt?
Houtlijm droogt overigens wel transparant op, ik heb het gebruikt voor mijn Happy Flower.
http://attic24.typepad.com/weblog/happy-flower-decoration.html
Maar misschien is de tip van Trui handiger met 'echt' stijfsel.
Spray klinkt handiger idd.quote:Op maandag 16 april 2012 18:30 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik wist het inderdaad van Lucy, maar ik wist niet wat voor een lijm ik daar voor moest gebruiken. Ik ga denk ik voor de spray, lijkt me wel makkelijk. En anders gewoon stijfsel.
Die happy flower wil ik trouwens maken voor de oudste, ik vind haar wat te oud voor een slinger, maar deze is leuk als ze jarig is, met haar naam eronder. Waren jullie er lang mee bezig? Ik heb tot 29 mei
Ik! Bij echtstudio en bij de hobbydoos.quote:Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef x__duck het volgende:
Heeft iemand wel eens haaknaalden van clover via internet besteld?
en bij welke webshop was dat?
En wat was sneller / goedkoper?quote:Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik! Bij echtstudio en bij de hobbydoos.
Volgens mij was het om het even, al was Echtstudio destijds wel wat trager (heb het wel over een tijd geleden). En dacht dat je bij de hobbydoos toen nog kon betalen voor brievenbuspost ipv een pakket. Volgens mij kan dit niet meer en is alles nu een pakket, maar ik heb al heel lang niet besteldquote:
Ik heb ze ook wel eens bij Hobbydoos besteld. Snelle levering en als je alleen die haaknaalden besteld, betaal je maar ¤1,95 verzendkostenquote:Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef x__duck het volgende:
Heeft iemand wel eens haaknaalden van clover via internet besteld?
en bij welke webshop was dat?
die bloem heb je in een middagje af hoor!quote:Op maandag 16 april 2012 18:30 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik wist het inderdaad van Lucy, maar ik wist niet wat voor een lijm ik daar voor moest gebruiken. Ik ga denk ik voor de spray, lijkt me wel makkelijk. En anders gewoon stijfsel.
Die happy flower wil ik trouwens maken voor de oudste, ik vind haar wat te oud voor een slinger, maar deze is leuk als ze jarig is, met haar naam eronder. Waren jullie er lang mee bezig? Ik heb tot 29 mei
Die is leuk zeg! Gaat ook niet zo snel vervelen (waar ik nogal last van hebquote:Op maandag 16 april 2012 23:46 schreef trui het volgende:
[..]
die bloem heb je in een middagje af hoor!
oh en ik zag zo'n mooie 'sample'-deken.
Dat kloptquote:Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef Angelof9 het volgende:
Dat is deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/divine-hat-2
Ik denk dat dat niet stijf genoeg wordt en niet zo doorzichtig opdroogt, maar je kunt het altijd proberen natuurlijkquote:Op maandag 16 april 2012 23:36 schreef grannytastic het volgende:
Is behanglijm heel dun geen optie voor de slinger?
Die is echt prachtigquote:Op maandag 16 april 2012 23:46 schreef trui het volgende:
[..]
die bloem heb je in een middagje af hoor!
oh en ik zag zo'n mooie 'sample'-deken.
daar komen di evan mij ook allemaal vandaanquote:Op maandag 16 april 2012 19:37 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik heb ze ook wel eens bij Hobbydoos besteld. Snelle levering en als je alleen die haaknaalden besteld, betaal je maar ¤1,95 verzendkosten
Dat zou wel kunnen jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:42 schreef Ynske het volgende:
suikerwater voor die slinger om op te stijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Nee hoor, alleen maar stijf. Geen plak te bekennenquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:02 schreef trui het volgende:
van suikerwater heb ik inderdaad ook wel eens gelezen, maar het lijkt me altijd een beetje vies en plakkerig?
Thanks, ik vind ze zoo mooi.. Ik heb er nog maar 1 geprobeerdquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:21 schreef stamaar het volgende:
Maar wel heel erg gaaf... Na een paar keer word hij toch wel gemakkelijker?
Dat geloof ik ook wel, je moet er gewoon handigheid in krijgen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:21 schreef trui het volgende:
die wennen heel snel hoor yogalove! en dan gaan ze echt een stuk sneller.
Inderdaad, héél herkenbaar!quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:28 schreef YogaLove het volgende:
Inderdaad, omdat die ripple zo eentonig is, wil ik af en toe iets maken wat wél meteen klaar is.
Voor Pasen had ik nog 2 konijntjes gemaakt en mijn badkamermat (ook al zo'n lange termijn project) ligt ook nog steeds bijna klaar. Ik hoef nog maar 2 rijen te haken, maar doe het toch steeds niet..![]()
En nu dus 1 (!!) Hexagon
Je wilt het niet weten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:26 schreef stamaar het volgende:
Ghighi ik ben dus niet de enige die echt met heel veel dingen tegelijk bezig is. Zie ik weer wat leuks begin ik daar weer aan haha
quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:47 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen ja
Ik heb het met de sneeuwvlokken die ik rond kerst heb gemaakt gedaan, omdat ik nergens stijfsel kon krijgen, en die zijn nog steeds stevigMaar het lijkt me dat dat uiteindelijk gaat schimmelen? Het is de bedoeling dat die slingers jaren mee gaan. Bovendien hebben wij een vochtig huis, moet er niet aan denken wat er gebeurt als de slinger wat vochtig wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien laat ik het ook wel zoals het is, gewoon een beetje strak hangen of zo.
Ik maak er ook een deken van (foto komt binnenkort) en ik maak zo'n flower (met 1 rand om de flower heen, dus je randje vasten + je randje stokjes zegmaar) in ong. 30 minuten incl. draadjes wegwerken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:18 schreef YogaLove het volgende:
Ik dacht, als afwisseling op mijn ripple ripple blanket, ik ga tussendoor African Flower Hexagons maken (ook voor een deken).
Nou daar kom ik van terug, ik ben een paar uur bezig geweest met 1 hexagon![]()
Wát een werk voor 1 zo'n dingetje..![]()
[ afbeelding ]
Ik heb dit patroon gevolgd (wel duidelijke uitleg overigens):
http://heidibearscreative(...)rochet-tutorial.html
Wow, super mooi! Vandaar dat je dat zei, ervaring!quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef trui het volgende:
yogalove, geen deken, maar ik heb er wel een paar tassen mee gemaakt.
kijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en een paar van deze ballen:
[ afbeelding ]
Ja precies, afwisseling is wel fijn in korte en lange projecten, maar wil geen 3 lange projecten hebben liggen, anders gaan ze me tegenstaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Maar je hebt toch ook wat afwisseling nodig? Soms wil je doelloos vasten haken voor de tv, soms even lekker met een ami priegelen, dan weer even een snel tussendoor projectje...
* YogaLove gaat haar badkamerkleed weer voor de dag halen...quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:37 schreef trui het volgende:
eens met angel: meer projecten on the go is juist handig & goed!![]()
![]()
maar, strenge note: iets afmaken is ook erg OK, dus kom op yogalove, zet 'm op met die paar laatste ripplerijtjes!
Leuk! Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik maak er ook een deken van (foto komt binnenkort) en ik maak zo'n flower (met 1 rand om de flower heen, dus je randje vasten + je randje stokjes zegmaar) in ong. 30 minuten incl. draadjes wegwerken.
Het kan natuurlijk ook aan mij liggen hequote:Op dinsdag 17 april 2012 13:16 schreef melice het volgende:
Yogalove ik wil graag een deken maken met african flower hexagons voor een 1persoonbed, en ik denk met Bravo.... Maar nu ik lees dat het veel werk ik begin ik te twijfelen...
Ik wil eigenlijk altijd doelloos haken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Maar je hebt toch ook wat afwisseling nodig? Soms wil je doelloos vasten haken voor de tv, soms even lekker met een ami priegelen, dan weer even een snel tussendoor projectje...
Ik heb er inmiddels mijn 2e bestelling gedaan. Vind hem erg fijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:16 schreef melice het volgende:
Ik heb ook clovers bij hobbydoos besteld.
Vandaag wil ik bij Robbelien ofzo (staat eerder in topic vermeld) cotton 8 bestellen, 1,20 per bol ofzo. Kijken of ik dat fijn vind en zoja dan bestel ik alle kleuren daarvan... hebbe hebbe hebbe...
ik haak juist veel liever doelgericht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk altijd doelloos haken.![]()
Die blauwe tas blijf ik fantastisch vindenquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef trui het volgende:
kijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Als het eenmaal droog is, gaat het niet meer schimmelen hoorquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:36 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar het lijkt me dat dat uiteindelijk gaat schimmelen? Het is de bedoeling dat die slingers jaren mee gaan. Bovendien hebben wij een vochtig huis, moet er niet aan denken wat er gebeurt als de slinger wat vochtig wordt.
Misschien laat ik het ook wel zoals het is, gewoon een beetje strak hangen of zo.
Wat een superleuke bal!! Mijn vingers kriebelen om er zo'n paar te maken voor mijn kleuterklas. Duurt het lang om zo'n bal te maken?quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef trui het volgende:
kijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op maandag 16 april 2012 21:41 schreef LittleQ het volgende:
maar ik vind de paradijskip denk ik het meest leuke!
Ik zou de 2e en 3e rij (de blaadjes zeg maar) in ieder geval met een andere kleur doen, anders zie je inderdaad minder goed dat het een bloem is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef melice het volgende:
Is het ook leuk om 1 african hexagons in 1 kleur te doen, en dan in de deken 3 verschillende kleuren te verwerken. Of valt het dan niet op dat het bloemen zijn?
Oh hehe dacht dat het een typefoutje was. Ik moest serieus hardop lachen!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik dacht dan valt t minder op. ehhhh voor niet m'n moeder?
Bedoelen ze niet gewoon 1 toer?quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een patroon. Waarvan ik een afkorting niet ken:
1 tr v, 1 tr dst
Wat is tr?
dst is toch dubbel stokje?
Dat klinkt verdomde logischquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:33 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Bedoelen ze niet gewoon 1 toer?
Dus 1 toer vasten, 1 toer dubbele stokjes?
Volgende keer eerder vragen dus, hoef je ook niet zo te piekeren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt verdomde logischDank je wel... *voelt zich dom, loop er al twee dagen over te piekeren
*
Bloemetjes zijn erg leuk zeg. En dat schaapje. Om op te eten. Zo schattig. Leuk als kraamkado met een muziekdoosje in haar lijfje.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:52 schreef Kniertje22 het volgende:
Mijn swappakket is vandaag ook uitgepakt door de ontvangster, dus ik kan ook weer wat showen!![]()
Een krans versierd met gehaakte bloemetjes in regenboogkleuren. Het 'patroon' van het bloemetje heb ik zelf bedacht.
[ afbeelding ]
En een lief klein schaapje. Ik ben er zelf nogal verliefd op.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier staan meer foto's van het schaapje.
En wat zijn er weer veel leuke dingen voorbij gekomen!Ik weet niet alles meer uit m'n hoofd, maar de paradijskip is me wel heel goed bijgebleven! Echt super!
ik was er wel even mee zoet ja, ongeveer een week (en dan had ik vooral 's avonds tijd om te haken). zie hier de beschrijving. let op dat je de vijfhoekjes die ertussen moeten met halve stokjes doet in plaats van hele stokjes. dat had ik de eerste keer niet goed gezien waardoor ze wat te groot werden (en de bal bobbelig).quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:31 schreef Sannepoes het volgende:
Wat een superleuke bal!! Mijn vingers kriebelen om er zo'n paar te maken voor mijn kleuterklas. Duurt het lang om zo'n bal te maken?
Je kunt dit goed zien op de link van de bal die hier gepost is, de bloemen zijn bijna niet te zien als de hele hexagon in 1 kleur is gehaakt. Dat zou dan jammer zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef melice het volgende:
Is het ook leuk om 1 african hexagons in 1 kleur te doen, en dan in de deken 3 verschillende kleuren te verwerken. Of valt het dan niet op dat het bloemen zijn?
quote:Op woensdag 18 april 2012 08:03 schreef trui het volgende:
[..]
ik was er wel even mee zoet ja, ongeveer een week (en dan had ik vooral 's avonds tijd om te haken). zie hier de beschrijving. let op dat je de vijfhoekjes die ertussen moeten met halve stokjes doet in plaats van hele stokjes. dat had ik de eerste keer niet goed gezien waardoor ze wat te groot werden (en de bal bobbelig).
Misschien heb je aan deze iets? Het is wel niet hetzelfde vaasje, maar ietwat in de richting.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:38 schreef kwakz0r het volgende:
maar ik zie al dat de vaasjes niet meer in de handel zijn, dus ik ga zelf maar een ander vaasje bedenken denk ik...
quote:Op woensdag 18 april 2012 13:00 schreef grannytastic het volgende:
Af en toe vind je ergens een tas, waarvan je bijna zeker weet dat jij niet degene ben geweest die hem "opgeruimd" heeft...
[ afbeelding ]
Behalve kerstversieringook heel veel leuke kleurtjes, te leuk om weg te mieteren...
[ afbeelding ]
Wish me luck!
quote:Op woensdag 18 april 2012 13:00 schreef grannytastic het volgende:
Af en toe vind je ergens een tas, waarvan je bijna zeker weet dat jij niet degene ben geweest die hem "opgeruimd" heeft...
[ afbeelding ]
Behalve kerstversieringook heel veel leuke kleurtjes, te leuk om weg te mieteren...
[ afbeelding ]
Wish me luck!
WOahhh! Daar ben je wel 'even' zoet mee.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:00 schreef grannytastic het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wish me luck!
Als ik grannytastic was zou ik gelijk maar eten voor een hele week meenemenquote:Op woensdag 18 april 2012 13:10 schreef YogaLove het volgende:
[..]
WOahhh! Daar ben je wel 'even' zoet mee.
Ik zou het houden en op mn gemakje alles uit elkaar gaan zitten halen met een kopje pot thee
dat klopt, 3 dubbele stokjes in 3 opeenvolgende lossenquote:Op woensdag 18 april 2012 13:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje:
In mijn patroon staat 1dst in de volgende 3 L
Dus dan moet ik toch gewoon in drie lussen een dubbel stokje maken?
Dank je welquote:Op woensdag 18 april 2012 14:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat klopt, 3 dubbele stokjes in 3 opeenvolgende lossen
Dat is nog vlug klaar!quote:Op woensdag 18 april 2012 15:53 schreef grannytastic het volgende:
Zo we hebben gered wat de moeite waard was, best grappig zo'n kerel van 2 bij 2m met een bolletje paars, hahaha!
Resultaat is 1 plastic bak vol bolletjes en 1 shopper met losse grannies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YogaLove op 18-04-2012 16:21:42 ]
Hier meldt zich de gediplomeerde wolsnuffelaarquote:Op woensdag 18 april 2012 16:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ben net bij een knoeperd van een kringloopwinkel geweest. Ik had Trovey mee moeten nemen, want ik kon nog geen draadje wol vinden.
Dat meisje is van het patroon Flower People van Esbelotta, deze. Heb inmiddels ook een tweede patroon bij haar gekocht, vind ze geweldigquote:Op woensdag 18 april 2012 08:03 schreef trui het volgende:
geweldig leuke swap-maaksels zie ik voorbij komen zeg. serinde, dat kaboutermeisje, wat leuk! heb je een patroon?
en kniertje, ook erg mooi gemaakt weer, zowel bloemenkrans als schaapje.
Wat een leuke spulletjes! Bofkont!quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:42 schreef BrainTeaser het volgende:
Aangezien we allebei Fok!kers zijn, wil ik hier toch ook even showen wat ik van Serinde gekregen heb bij de Lenteswap op Ravelry!
Prachtige zelfgemaakte haaksels en leuke pimpspulletjes:
[ afbeelding ]
En een hoop cadeautjes:
[ afbeelding ]
Nogmaals bedankt!
quote:Op woensdag 18 april 2012 17:39 schreef x__duck het volgende:
Oeii, ik wandelde vanmiddag door het magazijn op school... en in de wolbak zitten een aantal nieuwe bolletjes catania... ik moet er niet aan denken dat er kleuters mee gaan knippen en plakken![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer foto's staan hier
Ik heb hier wel eens voorbij zien komen dat iemand een bol wol op had gehaakt tot een sliert lossen en die vervolgens gehaakt had, zag er heel leuk uit! En het lijkt me nog wat stevig ook.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Toffe Ollie en cool autootje!
Ik wil graag even een beroep doen op jullie haak- en garenkennis!
M'n zus wil graag wat leuke mandjes voor in de badkamer (om alle losse spulletjes in te bewaren), maar ze kan maar niet vinden wat ze precies wil. Dus haar oplossing was dat ik die wel even zou maken...
Nu ben ik op zoek naar geschikt garen daarvoor, maar ik weet niet goed wat het beste werkt...? Ik zat zelf bijv. te denken aan wat dikker garen, zoals Phildar Partner 6 ofzo.
Wat denken jullie, zou dat werken voor zoiets? Het hoeven geen supersterke mandjes te worden ofzo, want het gros van de tijd staan ze gewoon op een vast plekje. Het gaat er maar om dat ze een beetje hun vorm behouden...
Alvast bedankt!
Ik heb Zeeman Multi gebruikt voor de mandjes die ik als cadeautje heb gemaakt...werkt prima daarvoor.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Toffe Ollie en cool autootje!
Ik wil graag even een beroep doen op jullie haak- en garenkennis!
M'n zus wil graag wat leuke mandjes voor in de badkamer (om alle losse spulletjes in te bewaren), maar ze kan maar niet vinden wat ze precies wil. Dus haar oplossing was dat ik die wel even zou maken...
Nu ben ik op zoek naar geschikt garen daarvoor, maar ik weet niet goed wat het beste werkt...? Ik zat zelf bijv. te denken aan wat dikker garen, zoals Phildar Partner 6 ofzo.
Wat denken jullie, zou dat werken voor zoiets? Het hoeven geen supersterke mandjes te worden ofzo, want het gros van de tijd staan ze gewoon op een vast plekje. Het gaat er maar om dat ze een beetje hun vorm behouden...
Alvast bedankt!
Er gaat een wereld voor me open!!!quote:Op donderdag 19 april 2012 09:43 schreef Kniertje22 het volgende:
'plarn' (garen van plastic tasjes)
Ik vind dit zo'n goed idee dat ik er helemaal blij van word!quote:Op woensdag 18 april 2012 23:13 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik heb hier wel eens voorbij zien komen dat iemand een bol wol op had gehaakt tot een sliert lossen en die vervolgens gehaakt had, zag er heel leuk uit! En het lijkt me nog wat stevig ook.
het is wel ongelooflijk veel werk hoor! ik zou eerder voor dubbele draad kiezen. vind ik qua structuur ook mooier. maar het is natuurlijk wel een heel leuk idee. (van eska, als ik me niet vergis)quote:Op donderdag 19 april 2012 11:28 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind dit zo'n goed idee dat ik er helemaal blij van word!
Oef, dat wordt lastig, maar het kan wel.Dan moet je het vulsel met bijv. het andere uiteinde van de haaknaald of een pen in het lichaampje duwen.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:52 schreef nathalie85 het volgende:
Pfff ben bezig met Guusje. Alleen nu is het lijf klaar en ik heb dus nergens gelezen over vullen. Dus dacht dat moet aan het eind. Maar nu krijg ik het niet meer door zn nek heen...(Klinkt wel grappig...) iemand een tip? Of moet ik m helemaal uithalen? Oogjes zaten er ook al op....
Oh mèn, waarom doen ze dat in vredesnaam? Alle mooie kleuren gaan eruit.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:10 schreef Herfstblad het volgende:
Ik zou de vulling er in hele kleine stukjes er doorheen duwen met en pen of potlood.
Balen, hazelnotbruin (nummer 157) vn Catania gaat uit de handel. Alweer een mooie kleur weg.
Volgens mij zijn meerdere kleuren uit de handel gehaald na de overgang van Nomotta naar SMC. De SMC kleuren zijn ook net even iets anders dan de Nomotta kleuren.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:24 schreef Herfstblad het volgende:
Ja, ik snap het dus ook niet. Eerst goudbruin, nu deze. Hiervoor al een mooie oranje (weet ik geen nummer van. Zag die bij een meet bij een FOK!er die hem op Marktplaats had gekocht).
De kleur 223 (hard roze).quote:Op donderdag 19 april 2012 12:39 schreef Herfstblad het volgende:
Ik weet het alleen van goudbruin dat hij toen uit de handel is gehaald. Verder nog niets gemist.Morgen dus eens kijken of ik nog wat in kan slaan.
ZtringZ, Noodles(Scheepjes).quote:Op donderdag 19 april 2012 13:21 schreef kwiwi het volgende:
Er werden hier laatst alternatieven voor zpagetti genoemd, kan ze alleen niet meer vinden..Wat waren die andere merken ook alweer?
Oeh, dat is een goede tip! Die kende ik nog niet! Zpagetti verkopen ze hier in de buurt nergens, en ik wil het toch graag eerst even voelen. Maar misschien heb ik dan geluk bij de boekwinkel!quote:Op donderdag 19 april 2012 14:24 schreef Christa1986 het volgende:
Strengels is er ook nog is van www.boekenvoordeel.nl
quote:Op donderdag 19 april 2012 14:49 schreef trui het volgende:
BE, weet je al wat je nu gaat maken met dat garen?
Ja och... het haken brengt de filosoof in me naar boven.quote:
Nee hoor, de regenboog loopt van rood naar violetquote:Op donderdag 19 april 2012 15:08 schreef Angelof9 het volgende:
Blauw moet aan het uiteinde. Voor een goede regenboog dan.
Valt tegen hoor, reken maar op twee.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:58 schreef BrainTeaser het volgende:
Uit een bol van 900gr van zpagetti/ztringz/strengels/etc., daar kun je toch wel flink wat mee haken? Als ik bijv. mandjes van 15x20cm wil maken (en +/- 10cm hoog), dan krijg je er daar toch wel 2-3 uit?
Da's ook weer waar, maar een grijze deken?quote:Op donderdag 19 april 2012 15:18 schreef trui het volgende:
rood oranje geel groen blauw indigo paars. zo heb ik 'm geleerd. en angel, als er een regenboog is is de lucht vaak grijs.
Hmm, eerst maar eens 1 zo'n bol halen en kijken hoe ver ik kom dan...quote:Op donderdag 19 april 2012 15:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Valt tegen hoor, reken maar op twee.
Ik kreeg uit bijna 1 bol(klein beetje over) mijn pannekoektas...dat zouden dan ongeveer 2 mandjes kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:31 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Hmm, eerst maar eens 1 zo'n bol halen en kijken hoe ver ik kom dan...
Maar goed, 2 mandjes voor ¤8 is nog niet duur natuurlijk!
een grijze deken kan ook heel mooi zijn, zie breitopic. maar goed, daar ging 't helemaal niet over.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:27 schreef Angelof9 het volgende:
Da's ook weer waar, maar een grijze deken?
Nog meer kussens?quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:05 schreef grannytastic het volgende:
Ja nieuwe bank is besteld! Dusse hebben jullie foto's van leuke kussentjes die jullie gehaakt hebben? Heb inspiratie nodig
Tis deze![]()
[ afbeelding ]
Hahah sloopjes dusquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Nog meer kussens?![]()
. Vraag inderdaad net als Trui: hoe wil je het doen?
ik zou 'm in de bovenste steek doen van dat rijtje van 3 lossen. dus eigenlijk is dat de 3e losse.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:42 schreef YogaLove het volgende:
Toer 1: 'sluiten met een halve vaste' --> waarin moet ik die haken? In de eerste steek van die 3 losse van de vorige ronde?
dat doe je dan onder de 2 lusjes door van het bovenop liggende 'V-tje'.quote:Toer 2: begint met '1 vaste in kettingruimte van eerste dubbele stokje. Die snap ik.
En dan: in volgende steek: 2 x halve stokje. --> WELKE volgende steek? Het volgende gat tussen de stokjes of de steek die bovenop ligt? En welke is dat dan?
dat zou inderdaad niet moeten gebeuren, maar ik heb 'm dus niet zelf uitgeprobeerd, dus ik kan je niet goed zeggen waar dat aan ligt. na de eerste toer zou je 15 steken moeten hebben rondom als ik het goed geteld heb. na de tweede toer 24 steken rondom?quote:Verder heb ik aan het eind van iedere toer een (paar) steken over, terwijl ik volgens het patroon al moet sluiten met een halve vaste.
quote:Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb 2 pannenlappen gehaakt. En er een achterzijde van stof met de hand op genaaid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat klopt wel hoor. Dat is altijd zo, dat de toeren een beetje verspringen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 14:55 schreef Koningin het volgende:
Hallo allemaal,
Even een vraagje, mijn kleurovergangen zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Klopt dat zo? Moeten ze niet recht onder elkaar lopen?
Doe ik iets fout?
Hema heeft wel ronde kussens maar dan met veren...probeer eens de kringloop, daar heb ik ze ook vandaan (met synthetische vulling)quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:04 schreef Angelof9 het volgende:
Iemand een idee waar ik een rond kussen kan vinden (niet bij Ikea, Hema of Zeeman dus...)
Ik heb op mijn Pininterestaccount een oplossing daarvoor....even opzoeken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 14:55 schreef Koningin het volgende:
Hallo allemaal,
Even een vraagje, mijn kleurovergangen zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Klopt dat zo? Moeten ze niet recht onder elkaar lopen?
Doe ik iets fout?
Ja, daarmee kun je de kleurwisselingen wat mooier/minder zichtbaar mee maken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:19 schreef trovey het volgende:
Gevonden.![]()
http://needlenoodles.com/home/?q=node/139
Zo nu ben ik even weg ...wol snuffelen bij de kringloop.
Die konijntjes zijn liefquote:Op vrijdag 20 april 2012 15:32 schreef Serinde het volgende:
BrainTeaser en ik hadden elkaar in de swap op Ravelry blijkbaar![]()
Zij heeft al laten zien wat ik heb gemaakt dus dat hoef ik zelf niet meer te doen.
Nu haar haaksels showen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook met de cadeautjes ben ik verwendNogmaals dank
Ah ik denk dat met je 1e reactie het probleem van 'steken over hebben' al meteen is opgelost, ik sloot de toer in de 1e van de 3 lossen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:59 schreef trui het volgende:
Yogalove, ik heb 'm nooit geprobeerd, maar ik kan wel proberen of ik je vragen kan beantwoorden zo op het oog.
[..]
ik zou 'm in de bovenste steek doen van dat rijtje van 3 lossen. dus eigenlijk is dat de 3e losse.
[..]
dat doe je dan onder de 2 lusjes door van het bovenop liggende 'V-tje'.
[..]
dat zou inderdaad niet moeten gebeuren, maar ik heb 'm dus niet zelf uitgeprobeerd, dus ik kan je niet goed zeggen waar dat aan ligt. na de eerste toer zou je 15 steken moeten hebben rondom als ik het goed geteld heb. na de tweede toer 24 steken rondom?
Dit moet ik even op me laten inwerken en proberen voor me te zien.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:39 schreef trui het volgende:
wat leuk, die gehaakte tulpen! en de spring bunnies zijn ook altijd schattig, die wil ik ook nog zeker een keer maken.
koningin, zoals angel ook al zegt kun je ze wel rechter boven elkaar krijgen, de toer-sluitingen. als je elke keer aan 't begin van een toer 1 steek overslaat en in de laatste een extra steek maakt kom je wel mooier uit.
Thanks, dat is ook een leuke!quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef blabbel6 het volgende:
@ YogaLove: ik maak vaak deze hartjes: http://sparkelz-creatief.(...)tje-om-te-haken.html. Deze gaan altijd goed bij mij.
waarin moet ik die haken?quote:ronde 2: 1 halve vaste en 1 vaste in de ketting van de 2 lossen van de eerste ronde. Vervolgens: 1 half stokje, 2 halve stokjes in de vlgd steek, 3 halve stokjes in de vlgd steek, 2 halve stokjes in de vlgd steek, dan 3 x een half stokje, dan (half stokje, stokje, half stokje) dit is de punt van het hart.
Linkje naar het gratis patroon.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:20 schreef Herfstblad het volgende:
Die tulpen!Waar komt het patroon vandaan?
Het gaat nu goed tot de laatste toer.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:42 schreef YogaLove het volgende:
Heeft iemand dit patroon al eens gebruikt om een hartje te haken?
http://petitefee-kinderac(...)ehaakte-hartjes.html
Ik ben sinds een paar dagen aan het proberen - en weer uithalen - want ik kom er niet uit.
Toer 1: 'sluiten met een halve vaste' --> waarin moet ik die haken? In de eerste steek van die 3 losse van de vorige ronde?
Toer 2: begint met '1 vaste in kettingruimte van eerste dubbele stokje. Die snap ik.
En dan: in volgende steek: 2 x halve stokje. --> WELKE volgende steek? Het volgende gat tussen de stokjes of de steek die bovenop ligt? En welke is dat dan?
Verder heb ik aan het eind van iedere toer een (paar) steken over, terwijl ik volgens het patroon al moet sluiten met een halve vaste..
![]()
Tips are welcome!
Maar hoe werk ik de rand van het stof dan netjes af? En mijn machine kan geen festonsteek en ik naai niet zo netjes met de handquote:
Wat ik doe: er staat in het patroon heel duidelijk wat de punt van het hartje moet worden en dan tel ik even terug en zie ik gelijk in welke steek ik moet beginnen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:29 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben nog steeds aan het oefenen met dat hartje, het lukt al beter maar halverwege gaat er toch iets fout als ik bijna rond ben.
[..]
Thanks, dat is ook een leuke!
Ik heb hem ook al uitgeprobeerd, maar hier loop ik vast:
[..]
waarin moet ik die haken?
quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:36 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Wat ik doe: er staat in het patroon heel duidelijk wat de punt van het hartje moet worden en dan tel ik even terug en zie ik gelijk in welke steek ik moet beginnen.
Ik. En ben er ook mee gestopt want ik kwam er echt niet uit. Had ook steeds steken over.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:42 schreef YogaLove het volgende:
Heeft iemand dit patroon al eens gebruikt om een hartje te haken?
http://petitefee-kinderac(...)ehaakte-hartjes.html
Ik ben sinds een paar dagen aan het proberen - en weer uithalen - want ik kom er niet uit.
Toer 2: begint met '1 vaste in kettingruimte van eerste dubbele stokje. Die snap ik.
Verder heb ik aan het eind van iedere toer een (paar) steken over, terwijl ik volgens het patroon al moet sluiten met een halve vaste..
![]()
Tips are welcome!
OOOOh wat een leukerds.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:15 schreef BrainTeaser het volgende:
Ohja, deze hadden jullie nog tegoed:
[ afbeelding ]Beide Ups eindelijk af, nu alleen nog aan elkaar maken.
M'n moeder is al zo lief geweest om er een binnenkussen voor te maken, dus dan kan-ie eindelijk in elkaar!
Oh die tulpen zijn echt heel erg leuk geworden.En die beestjes ook hartstikke schattig.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:32 schreef Serinde het volgende:
BrainTeaser en ik hadden elkaar in de swap op Ravelry blijkbaar![]()
Zij heeft al laten zien wat ik heb gemaakt dus dat hoef ik zelf niet meer te doen.
Nu haar haaksels showen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook met de cadeautjes ben ik verwendNogmaals dank
Ik was alles op het wolprogramma, ook de Saskia. Ik heb nog nooit gehad dat de kleuren door gingen lopen, omdat het water niet zo heet wordt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:20 schreef BrainTeaser het volgende:
Maar ben ergens ook bang dat de kleuren door gaan lopen... Vooral met dat rood en wit naast elkaar. Iemand hier ervaring mee (vooral met Saskia van de Wibra dus)?
Advies is zeer welkom!
Gewoon netjes naar binnen vouwen en dan dan festonsteekjes door alle laagjes heen. Maar als je niet netjes met de hand kunt naaien, is het denk ik geen goed idee.quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:12 schreef Inu het volgende:
[..]
Maar hoe werk ik de rand van het stof dan netjes af? En mijn machine kan geen festonsteek en ik naai niet zo netjes met de hand
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:29 schreef trui het volgende:
jawel hoor, er zijn zeker naaimachines die dat wel kunnen.
Ohhh, leuk zegquote:nou, mijn een-na-laatste pay-it-forward cadeautje is uitgepakt (en gelukkig in de smaak gevallen) dus ik kan 't nu ook hier laten zien:
[ afbeelding ]
(met een muziekdoosje in de grootste paddenstoel)
Ja hè, ik ook nog steeds. Ik heb er nu 7 gemaakt en ben zelf maar een beetje 'creatief' met de steken omgegaan. Ze zijn nu min of meer gelukt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:34 schreef stamaar het volgende:
[..]
Ik. En ben er ook mee gestopt want ik kwam er echt niet uit. Had ook steeds steken over.
Dankjewel. Ik heb 'm ook maar op het wolprogramma gezet ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:02 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik was alles op het wolprogramma, ook de Saskia. Ik heb nog nooit gehad dat de kleuren door gingen lopen, omdat het water niet zo heet wordt.
Ik denk overigens niet dat het veel minder stug zal worden, dan had je het met een grotere naald moeten haken. Wol wordt wel zachter in de was, maar acryl niet.
Echt mooiquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:29 schreef trui het volgende:
nou, mijn een-na-laatste pay-it-forward cadeautje is uitgepakt (en gelukkig in de smaak gevallen) dus ik kan 't nu ook hier laten zien:
[ afbeelding ]
Nee, de ketting is ook niet echt het probleem, hoor. Dacht gewoon dat als ik ze online kon vinden en ze hadden dan ook de haaknaalden, dat dat dan wel makkelijk was geweest. Clover haaknaalden heb ik hier in de buurt nog niet echt kunnen vinden. ( ja, Pipoos, maar die heeft alleen 3,5)quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:02 schreef Angelof9 het volgende:
Oh, ik zat aan hengsels te denken, die hebben ze wel.
Maar kettingen kun je dan toch gewoon bij Praxis of Gamma halen? Of moeten het specifieke kettingen zijn met een handvat eraan ofzo?
Dankjequote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef trui het volgende:
die lijkt wel erg veel op gonzales zeg! alleen een( )hoorntje erbij.. (ok, en wat haren.).
maar mooi gelukt!
Dit is de haar die Serinde bedoelt. Met het patroon van Gonzales. Ik heb Gonzales me veel plezier gehaakt.quote:Op zondag 22 april 2012 10:27 schreef EsseEi het volgende:
hehh van wie heb je het patroon dan gekocht?? (je verwijst de hele tijd naar "haar" maar ik weet even niet wie deze haar is
Antwoord heb je inmiddels al, sorryquote:Op zondag 22 april 2012 11:38 schreef EsseEi het volgende:
ohhh ik zie het! leuke dingen heeft ze![]()
leuke hartjes en vogeltje Yogalove!
En droppen is zoiets als: een gehaakt ding op een openbare plek neerzetten zodat iemand het gratis mee mag nemen(er is een groep op ravelry, beestenboel, die dat doet, met begeleidende brief enzo
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:29 schreef trui het volgende:
nou, mijn een-na-laatste pay-it-forward cadeautje is uitgepakt (en gelukkig in de smaak gevallen) dus ik kan 't nu ook hier laten zien:
[ afbeelding ]
Zag het ook net ja! Bij de Hema hebben ze ook zoiets, voor ¤8,50.quote:Op zondag 22 april 2012 13:32 schreef nathalie85 het volgende:
Misschien een tip!
Bij kruidvat vanaf dinsdag:
XL Draad 900 gram incl. haaknaald (lijkt bamboe) en werkbeschrijving ¤ 6,99
Ze bedoelen dat je nu rondjes om de lossenketting heen gaat haken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:53 schreef nathalie85 het volgende:
Wie wil me ff helpen. Ben bezig met Guusje zijn snuit:
Haak een ketting van 6 lossen,
En dan komt die:
Haak 12v om de 5e l als volgt: 4v, 3v in de volgende v, 3v, 2v in de volgende v.
Hier snap ik dus echt helemaal niks van he! OM de 5e losse?
Hier was het deze morgen ook al van dattem!quote:Op zondag 22 april 2012 13:14 schreef Muck het volgende:
Nou grannytastic, het is niet zo erg als bij jou, maar erg blij was ik vanmorgen toch niet![]()
[ afbeelding ]
Ik voorzie een paar warme bontrandjes aan mijn handschoenen deze winter
daarom doe ik bolletjes meestal in van die sluitdiepvrieszakjesquote:Op zondag 22 april 2012 14:11 schreef Godagoyas het volgende:
[..]
Hier was het deze morgen ook al van dattem!Zou de "lente" onze dieren aansteken om zulke dingen uit te halen? Heb geen foto gemaakt, maar braaf een uur lang ontward
Mooi gehaaktquote:Op zondag 22 april 2012 14:09 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn dekentje is klaar! Totale grootte: 1.10 bij 1.80
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zou het haast denken he?quote:Op zondag 22 april 2012 14:11 schreef Godagoyas het volgende:
[..]
Hier was het deze morgen ook al van dattem!Zou de "lente" onze dieren aansteken om zulke dingen uit te halen? Heb geen foto gemaakt, maar braaf een uur lang ontward
THX, ga het ff proberen!quote:Op zondag 22 april 2012 13:57 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ze bedoelen dat je nu rondjes om de lossenketting heen gaat haken.
Je slaat de eerste losse (het dichtst bij je haaknaald) over, dan hou je nog 5 lossen over.
In de eerste 4 lossen haak je steeds 1 vaste. In de laatste losse haak je dan 3 vasten (waarmee je als het ware de bocht om gaat). Dan haak je in de andere kant van de lossenketting steeds 1 vaste in de volgende 3 lossen en 2v in de laatste losse.
Als het goed is heb je dan 1 rondje gemaakt, vanuit daar ga je verder in rondjes/ovalen werken.
Hoop dat dit helpt!
Ja, die is leuk he?quote:Op zondag 22 april 2012 15:55 schreef MizzEnroe het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was aan het snuffelen bij Ebay (zoekterm Amigurumi).![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |