SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
weer zo'n mooie verjaardagsslinger van Tan:
bijpassend taartje van Brainteaser:
de nu al legendarische paradijskip van Bietel:
een sjaaltje van Muck:
[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 16-04-2012 14:27:33 ]in de haak.
Ik ben ook al aan het 4e vaasje bezig... Maar heb dringend vulspul nodigquote:Op maandag 16 april 2012 15:06 schreef Herfstblad het volgende:
O, nee, nummer 5 is het. En 3 zijn zijn niet voor mij, dus dan valt het mee.
En ook sommige betaalde patronen maak ik vaak. Ik heb zebra Zoey van CK inmiddels ook al een keer of 4 gemaakt.
Ohhh, die is ook leuk!quote:Op maandag 16 april 2012 15:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb deze muts een keer of tig gemaakt:
[ afbeelding ]
Maar zo'n muts doe je in één avondje!
Thanks!quote:Op maandag 16 april 2012 15:55 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/library/swirls-cap
Lucy gebruikte voor haar Happy Flower Decoration PVA lijm, te vergelijken met houtlijm.quote:Op maandag 16 april 2012 11:15 schreef Tan het volgende:
Heeft iemand een tip om het haakwerk stevig te krijgen? Een soort stijfsel of zo?
Ik wist het inderdaad van Lucy, maar ik wist niet wat voor een lijm ik daar voor moest gebruiken. Ik ga denk ik voor de spray, lijkt me wel makkelijk. En anders gewoon stijfsel.quote:Op maandag 16 april 2012 18:02 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Lucy gebruikte voor haar Happy Flower Decoration PVA lijm, te vergelijken met houtlijm.
Dit wordt wel op de achterkant aangebracht dus ik weet niet of je nog bij de achterkant van je haaksels kunt?
Houtlijm droogt overigens wel transparant op, ik heb het gebruikt voor mijn Happy Flower.
http://attic24.typepad.com/weblog/happy-flower-decoration.html
Maar misschien is de tip van Trui handiger met 'echt' stijfsel.
Spray klinkt handiger idd.quote:Op maandag 16 april 2012 18:30 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik wist het inderdaad van Lucy, maar ik wist niet wat voor een lijm ik daar voor moest gebruiken. Ik ga denk ik voor de spray, lijkt me wel makkelijk. En anders gewoon stijfsel.
Die happy flower wil ik trouwens maken voor de oudste, ik vind haar wat te oud voor een slinger, maar deze is leuk als ze jarig is, met haar naam eronder. Waren jullie er lang mee bezig? Ik heb tot 29 mei
Ik! Bij echtstudio en bij de hobbydoos.quote:Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef x__duck het volgende:
Heeft iemand wel eens haaknaalden van clover via internet besteld?
en bij welke webshop was dat?
En wat was sneller / goedkoper?quote:Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik! Bij echtstudio en bij de hobbydoos.
Volgens mij was het om het even, al was Echtstudio destijds wel wat trager (heb het wel over een tijd geleden). En dacht dat je bij de hobbydoos toen nog kon betalen voor brievenbuspost ipv een pakket. Volgens mij kan dit niet meer en is alles nu een pakket, maar ik heb al heel lang niet besteldquote:
Ik heb ze ook wel eens bij Hobbydoos besteld. Snelle levering en als je alleen die haaknaalden besteld, betaal je maar ¤1,95 verzendkostenquote:Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef x__duck het volgende:
Heeft iemand wel eens haaknaalden van clover via internet besteld?
en bij welke webshop was dat?
die bloem heb je in een middagje af hoor!quote:Op maandag 16 april 2012 18:30 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik wist het inderdaad van Lucy, maar ik wist niet wat voor een lijm ik daar voor moest gebruiken. Ik ga denk ik voor de spray, lijkt me wel makkelijk. En anders gewoon stijfsel.
Die happy flower wil ik trouwens maken voor de oudste, ik vind haar wat te oud voor een slinger, maar deze is leuk als ze jarig is, met haar naam eronder. Waren jullie er lang mee bezig? Ik heb tot 29 mei
Die is leuk zeg! Gaat ook niet zo snel vervelen (waar ik nogal last van hebquote:Op maandag 16 april 2012 23:46 schreef trui het volgende:
[..]
die bloem heb je in een middagje af hoor!
oh en ik zag zo'n mooie 'sample'-deken.
Dat kloptquote:Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef Angelof9 het volgende:
Dat is deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/divine-hat-2
Ik denk dat dat niet stijf genoeg wordt en niet zo doorzichtig opdroogt, maar je kunt het altijd proberen natuurlijkquote:Op maandag 16 april 2012 23:36 schreef grannytastic het volgende:
Is behanglijm heel dun geen optie voor de slinger?
Die is echt prachtigquote:Op maandag 16 april 2012 23:46 schreef trui het volgende:
[..]
die bloem heb je in een middagje af hoor!
oh en ik zag zo'n mooie 'sample'-deken.
daar komen di evan mij ook allemaal vandaanquote:Op maandag 16 april 2012 19:37 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik heb ze ook wel eens bij Hobbydoos besteld. Snelle levering en als je alleen die haaknaalden besteld, betaal je maar ¤1,95 verzendkosten
Dat zou wel kunnen jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:42 schreef Ynske het volgende:
suikerwater voor die slinger om op te stijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Nee hoor, alleen maar stijf. Geen plak te bekennenquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:02 schreef trui het volgende:
van suikerwater heb ik inderdaad ook wel eens gelezen, maar het lijkt me altijd een beetje vies en plakkerig?
Thanks, ik vind ze zoo mooi.. Ik heb er nog maar 1 geprobeerdquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:21 schreef stamaar het volgende:
Maar wel heel erg gaaf... Na een paar keer word hij toch wel gemakkelijker?
Dat geloof ik ook wel, je moet er gewoon handigheid in krijgen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:21 schreef trui het volgende:
die wennen heel snel hoor yogalove! en dan gaan ze echt een stuk sneller.
Inderdaad, héél herkenbaar!quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:28 schreef YogaLove het volgende:
Inderdaad, omdat die ripple zo eentonig is, wil ik af en toe iets maken wat wél meteen klaar is.
Voor Pasen had ik nog 2 konijntjes gemaakt en mijn badkamermat (ook al zo'n lange termijn project) ligt ook nog steeds bijna klaar. Ik hoef nog maar 2 rijen te haken, maar doe het toch steeds niet..![]()
En nu dus 1 (!!) Hexagon
Je wilt het niet weten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:26 schreef stamaar het volgende:
Ghighi ik ben dus niet de enige die echt met heel veel dingen tegelijk bezig is. Zie ik weer wat leuks begin ik daar weer aan haha
quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:47 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen ja
Ik heb het met de sneeuwvlokken die ik rond kerst heb gemaakt gedaan, omdat ik nergens stijfsel kon krijgen, en die zijn nog steeds stevigMaar het lijkt me dat dat uiteindelijk gaat schimmelen? Het is de bedoeling dat die slingers jaren mee gaan. Bovendien hebben wij een vochtig huis, moet er niet aan denken wat er gebeurt als de slinger wat vochtig wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien laat ik het ook wel zoals het is, gewoon een beetje strak hangen of zo.
Ik maak er ook een deken van (foto komt binnenkort) en ik maak zo'n flower (met 1 rand om de flower heen, dus je randje vasten + je randje stokjes zegmaar) in ong. 30 minuten incl. draadjes wegwerken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:18 schreef YogaLove het volgende:
Ik dacht, als afwisseling op mijn ripple ripple blanket, ik ga tussendoor African Flower Hexagons maken (ook voor een deken).
Nou daar kom ik van terug, ik ben een paar uur bezig geweest met 1 hexagon![]()
Wát een werk voor 1 zo'n dingetje..![]()
[ afbeelding ]
Ik heb dit patroon gevolgd (wel duidelijke uitleg overigens):
http://heidibearscreative(...)rochet-tutorial.html
Wow, super mooi! Vandaar dat je dat zei, ervaring!quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef trui het volgende:
yogalove, geen deken, maar ik heb er wel een paar tassen mee gemaakt.
kijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en een paar van deze ballen:
[ afbeelding ]
Ja precies, afwisseling is wel fijn in korte en lange projecten, maar wil geen 3 lange projecten hebben liggen, anders gaan ze me tegenstaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Maar je hebt toch ook wat afwisseling nodig? Soms wil je doelloos vasten haken voor de tv, soms even lekker met een ami priegelen, dan weer even een snel tussendoor projectje...
* YogaLove gaat haar badkamerkleed weer voor de dag halen...quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:37 schreef trui het volgende:
eens met angel: meer projecten on the go is juist handig & goed!![]()
![]()
maar, strenge note: iets afmaken is ook erg OK, dus kom op yogalove, zet 'm op met die paar laatste ripplerijtjes!
Leuk! Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik maak er ook een deken van (foto komt binnenkort) en ik maak zo'n flower (met 1 rand om de flower heen, dus je randje vasten + je randje stokjes zegmaar) in ong. 30 minuten incl. draadjes wegwerken.
Het kan natuurlijk ook aan mij liggen hequote:Op dinsdag 17 april 2012 13:16 schreef melice het volgende:
Yogalove ik wil graag een deken maken met african flower hexagons voor een 1persoonbed, en ik denk met Bravo.... Maar nu ik lees dat het veel werk ik begin ik te twijfelen...
Ik wil eigenlijk altijd doelloos haken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Maar je hebt toch ook wat afwisseling nodig? Soms wil je doelloos vasten haken voor de tv, soms even lekker met een ami priegelen, dan weer even een snel tussendoor projectje...
Ik heb er inmiddels mijn 2e bestelling gedaan. Vind hem erg fijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:16 schreef melice het volgende:
Ik heb ook clovers bij hobbydoos besteld.
Vandaag wil ik bij Robbelien ofzo (staat eerder in topic vermeld) cotton 8 bestellen, 1,20 per bol ofzo. Kijken of ik dat fijn vind en zoja dan bestel ik alle kleuren daarvan... hebbe hebbe hebbe...
ik haak juist veel liever doelgericht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk altijd doelloos haken.![]()
Die blauwe tas blijf ik fantastisch vindenquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef trui het volgende:
kijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Als het eenmaal droog is, gaat het niet meer schimmelen hoorquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:36 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar het lijkt me dat dat uiteindelijk gaat schimmelen? Het is de bedoeling dat die slingers jaren mee gaan. Bovendien hebben wij een vochtig huis, moet er niet aan denken wat er gebeurt als de slinger wat vochtig wordt.
Misschien laat ik het ook wel zoals het is, gewoon een beetje strak hangen of zo.
Wat een superleuke bal!! Mijn vingers kriebelen om er zo'n paar te maken voor mijn kleuterklas. Duurt het lang om zo'n bal te maken?quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef trui het volgende:
kijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op maandag 16 april 2012 21:41 schreef LittleQ het volgende:
maar ik vind de paradijskip denk ik het meest leuke!
Ik zou de 2e en 3e rij (de blaadjes zeg maar) in ieder geval met een andere kleur doen, anders zie je inderdaad minder goed dat het een bloem is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef melice het volgende:
Is het ook leuk om 1 african hexagons in 1 kleur te doen, en dan in de deken 3 verschillende kleuren te verwerken. Of valt het dan niet op dat het bloemen zijn?
Oh hehe dacht dat het een typefoutje was. Ik moest serieus hardop lachen!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik dacht dan valt t minder op. ehhhh voor niet m'n moeder?
Bedoelen ze niet gewoon 1 toer?quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een patroon. Waarvan ik een afkorting niet ken:
1 tr v, 1 tr dst
Wat is tr?
dst is toch dubbel stokje?
Dat klinkt verdomde logischquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:33 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Bedoelen ze niet gewoon 1 toer?
Dus 1 toer vasten, 1 toer dubbele stokjes?
Volgende keer eerder vragen dus, hoef je ook niet zo te piekeren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt verdomde logischDank je wel... *voelt zich dom, loop er al twee dagen over te piekeren
*
Bloemetjes zijn erg leuk zeg. En dat schaapje. Om op te eten. Zo schattig. Leuk als kraamkado met een muziekdoosje in haar lijfje.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:52 schreef Kniertje22 het volgende:
Mijn swappakket is vandaag ook uitgepakt door de ontvangster, dus ik kan ook weer wat showen!![]()
Een krans versierd met gehaakte bloemetjes in regenboogkleuren. Het 'patroon' van het bloemetje heb ik zelf bedacht.
[ afbeelding ]
En een lief klein schaapje. Ik ben er zelf nogal verliefd op.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier staan meer foto's van het schaapje.
En wat zijn er weer veel leuke dingen voorbij gekomen!Ik weet niet alles meer uit m'n hoofd, maar de paradijskip is me wel heel goed bijgebleven! Echt super!
ik was er wel even mee zoet ja, ongeveer een week (en dan had ik vooral 's avonds tijd om te haken). zie hier de beschrijving. let op dat je de vijfhoekjes die ertussen moeten met halve stokjes doet in plaats van hele stokjes. dat had ik de eerste keer niet goed gezien waardoor ze wat te groot werden (en de bal bobbelig).quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:31 schreef Sannepoes het volgende:
Wat een superleuke bal!! Mijn vingers kriebelen om er zo'n paar te maken voor mijn kleuterklas. Duurt het lang om zo'n bal te maken?
Je kunt dit goed zien op de link van de bal die hier gepost is, de bloemen zijn bijna niet te zien als de hele hexagon in 1 kleur is gehaakt. Dat zou dan jammer zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef melice het volgende:
Is het ook leuk om 1 african hexagons in 1 kleur te doen, en dan in de deken 3 verschillende kleuren te verwerken. Of valt het dan niet op dat het bloemen zijn?
quote:Op woensdag 18 april 2012 08:03 schreef trui het volgende:
[..]
ik was er wel even mee zoet ja, ongeveer een week (en dan had ik vooral 's avonds tijd om te haken). zie hier de beschrijving. let op dat je de vijfhoekjes die ertussen moeten met halve stokjes doet in plaats van hele stokjes. dat had ik de eerste keer niet goed gezien waardoor ze wat te groot werden (en de bal bobbelig).
Misschien heb je aan deze iets? Het is wel niet hetzelfde vaasje, maar ietwat in de richting.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:38 schreef kwakz0r het volgende:
maar ik zie al dat de vaasjes niet meer in de handel zijn, dus ik ga zelf maar een ander vaasje bedenken denk ik...
quote:Op woensdag 18 april 2012 13:00 schreef grannytastic het volgende:
Af en toe vind je ergens een tas, waarvan je bijna zeker weet dat jij niet degene ben geweest die hem "opgeruimd" heeft...
[ afbeelding ]
Behalve kerstversieringook heel veel leuke kleurtjes, te leuk om weg te mieteren...
[ afbeelding ]
Wish me luck!
quote:Op woensdag 18 april 2012 13:00 schreef grannytastic het volgende:
Af en toe vind je ergens een tas, waarvan je bijna zeker weet dat jij niet degene ben geweest die hem "opgeruimd" heeft...
[ afbeelding ]
Behalve kerstversieringook heel veel leuke kleurtjes, te leuk om weg te mieteren...
[ afbeelding ]
Wish me luck!
WOahhh! Daar ben je wel 'even' zoet mee.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:00 schreef grannytastic het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wish me luck!
Als ik grannytastic was zou ik gelijk maar eten voor een hele week meenemenquote:Op woensdag 18 april 2012 13:10 schreef YogaLove het volgende:
[..]
WOahhh! Daar ben je wel 'even' zoet mee.
Ik zou het houden en op mn gemakje alles uit elkaar gaan zitten halen met een kopje pot thee
dat klopt, 3 dubbele stokjes in 3 opeenvolgende lossenquote:Op woensdag 18 april 2012 13:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje:
In mijn patroon staat 1dst in de volgende 3 L
Dus dan moet ik toch gewoon in drie lussen een dubbel stokje maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |