Klopt.quote:Op zondag 15 april 2012 21:38 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, net na een weekje flink de griep te hebben gehad even bijgelezen, en eigenlijk niks gemist zie ik
-Schuldbezitters komen hier nog steeds om voor zichzelf te bevestigen dat ze toch echt goed zittenquote:Op zondag 15 april 2012 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt.
- CC/Xeno jammert nog steeds
- MM geeft nog steeds zijn EWF stokpaardje te eten, en klaagt zonder schroom over zijn eigen vergane voordelen.
- Wannabee kopers begrijpen nog steeds niet dat willen verkopen != moeten verkopen.
- Scheefhuurders denken nog steeds dat die 5% extra er niet komt, en als die er wel komt, dat die maar voor 1 jaar is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_fraude__.htmlquote:ma 16 apr 2012, 07:16
Vestia wankelt door fraude
Door Bart Mos
ROTTERDAM - Faillissement dreigt voor woningbouwcorporatie Vestia. Met de recente arrestatie van financieel topman Marcel de V., wegens corruptie, kunnen de banken die de woningstichting vele honderden risicovolle beleggingen verkochten, onmiddellijk alle contracten beëindigen, en Vestia tot betaling van zo’n drie miljard euro dwingen.
De corporatie kan dit bedrag niet ophoesten en valt dan om. Ontdekking van fraude bij Vestia staat als ontbindende clausule vermeld in enkele Britse derivatencontracten van betrokken banken. Zodra één bank haar contract opzegt, is de rest gerechtigd hetzelfde te doen. Indien de banken besluiten te volgen, waaronder met name ABN Amro en Deutsche Bank, kunnen zij een groot deel van de Nederlandse sociale woningbouw in handen krijgen. Dit melden goed geïnformeerde bronnen.
Je lijkt wel een ambtenaar waarom zo extreem moeilijk willen doen als het heel makkelijk kan door alleen nog maar annuitaire hypotheken in aanmerking te laten komen voor HRA?quote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Polletje: HRA aanpassen:
-Een drempelwaarde instellen (mensen die minder dan de sociale huurgrens aan hypotheekkosten hebben (grofweg 650 euro per maand) krijgen geen aftrek meer omdat dat geacht wordt zelfs voor arme drommels een betaalbaar maandbedrag te zijn, alleen alles daarboven is nog aftrekbaar)
-Een maximumbedrag aan HRA (dus niet het percentage van het salaris maar het totaal aan aftrek) van 1000 euro per maand (mensen die duurder wonen betalen dat maar gewoon zelf)
-Een maximumpercentage van de WOZ-waarde aftrekbaar (om te voorkomen dat mensen maximaal lenen), te beginnen op 75% en jaarlijks 3% minder
-Het maximum belastingpercentage waartegen kan worden afgetrokken gaat jaarlijks ook 3% omlaag zodat aflossen weer zinnig wordt
Resultaat: HRA wordt daadwerkelijk ingekort op het moment dan het nodig is, en neemt daarna jaarlijks af
Op 87.000 woningen is die 3 miljard natuurlijk een schijntje t.o.v. de "marktwaarde". Oftewel de bank doet een executieverkoop van de woningen, en de huidige bewoners kunnen hem tegen executiewaarde kopen. Lijkt me een win-win situatie, Vestia zelf heeft geen toegevoegde waarde.quote:Op maandag 16 april 2012 07:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_fraude__.html
Gaat 'leuk' worden dan. Geluk bij een ongeluk is dat de ABN Amro een soort van staatsbank is.
Ik vraag me dan af in hoeverre de banksters op de hoogte waren van fraude.... ik ga ervan uit dat het geen domme jongens zijn en ze zelf ook corrupt zijn tot in de kern.quote:Op maandag 16 april 2012 07:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_fraude__.html
Gaat 'leuk' worden dan. Geluk bij een ongeluk is dat de ABN Amro een soort van staatsbank is.
Maar helaas door hun grote juridische afdelingen waarschijnlijk zover ingedekt zijn dat hun wederom niets te verwijten zal zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 09:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af in hoeverre de banksters op de hoogte waren van fraude.... ik ga ervan uit dat het geen domme jongens zijn en ze zelf ook corrupt zijn tot in de kern.
Enkele britse derivatencontracten? Geleverd door de ABN en deutsche bank? Waarom britse derivaten zijn deze in ponden en hebben ze nog een valutaswap erin zitten? Te vaag televaag bericht dat meer vragen oproept dan antwoorden geeft.quote:. Ontdekking van fraude bij Vestia staat als ontbindende clausule vermeld in enkele Britse derivatencontracten van betrokken banken. Zodra één bank haar contract opzegt, is de rest gerechtigd hetzelfde te doen.
Ik heb gehoord dat er wel wat hedgefunds zijn die een deel van de portefeuille willen overnemen, nu er meer marktwerking gaat komen in de huursector.quote:Op maandag 16 april 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op 87.000 woningen is die 3 miljard natuurlijk een schijntje t.o.v. de "marktwaarde". Oftewel de bank doet een executieverkoop van de woningen, en de huidige bewoners kunnen hem tegen executiewaarde kopen. Lijkt me een win-win situatie, Vestia zelf heeft geen toegevoegde waarde.
Dat is om het starters moeilijker te maken, en de mensen die net te veel verdienen voor de sociale huur? Als ze dan toch kopen maar hun baan kwijtraken hebben ze wel relatief hoge maandlasten maar geen recht op HRA of huurtoeslag?quote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
-Een drempelwaarde instellen (mensen die minder dan de sociale huurgrens aan hypotheekkosten hebben (grofweg 650 euro per maand) krijgen geen aftrek meer omdat dat geacht wordt zelfs voor arme drommels een betaalbaar maandbedrag te zijn, alleen alles daarboven is nog aftrekbaar)
Ik wist wel dat onze WOZ-waarde veel te laag geschat is door de gemeentequote:-Een maximumpercentage van de WOZ-waarde aftrekbaar (om te voorkomen dat mensen maximaal lenen), te beginnen op 75% en jaarlijks 3% minder
Daar is toch de toezichthouder voor om die aantallen te bewakenquote:Op maandag 16 april 2012 09:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er wel wat hedgefunds zijn die een deel van de portefeuille willen overnemen, nu er meer marktwerking gaat komen in de huursector.Lijkt me een drama, maar goed. Wel weer goed voor het deel van Nederland wat van zelfkastijding houdt. Whatever floats your boat, zeg maar.
Britse contracten kunnen 'gewoon' in euro's zijn afgesloten.quote:Op maandag 16 april 2012 09:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Enkele britse derivatencontracten? Geleverd door de ABN en deutsche bank? Waarom britse derivaten zijn deze in ponden en hebben ze nog een valutaswap erin zitten? Te vaag televaag bericht dat meer vragen oproept dan antwoorden geeft.
Dat zou kunnen, maar waarom zou je via een nederlandse of duitse intermediar enkele britse contracten afsltuiten. Vooral die benoeming van enkele britse contracten waarbij bij fraude alles gevroderd kan worden impliceerd helemaal niet dat het geldt voor alle andere contracten. Wat de televaag wel probeert aan elkaar te verbinden. Maar totaal niet duidelijk maakt in dit bericht.quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef malleable het volgende:
[..]
Briste contracten kunnen 'gewoon' in euro's zijn afgesloten.
Komen die hier om dat voor zichzelf te bevestigen ja? Volgens mij is het afhankelijk van je portomonnee om te weten of je goed zit, niet van Fok!?quote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
-Schuldbezitters komen hier nog steeds om voor zichzelf te bevestigen dat ze toch echt goed zitten
-Wannabee verkopers begrijpen nog steeds niet dat wachten met verkopen != meer opbrengst
-Enz. enz.
-Een maximumbedrag aan HRA (dus niet het percentage van het salaris maar het totaal aan aftrek) van 1000 euro per maand (mensen die duurder wonen betalen dat maar gewoon zelf)
-Een maximumpercentage van de WOZ-waarde aftrekbaar (om te voorkomen dat mensen maximaal lenen), te beginnen op 75% en jaarlijks 3% minder
-Het maximum belastingpercentage waartegen kan worden afgetrokken gaat jaarlijks ook 3% omlaag zodat aflossen weer zinnig wordt
Resultaat: HRA wordt daadwerkelijk ingekort op het moment dan het nodig is, en neemt daarna jaarlijks af
quote:Kadaster registreert minder verkochte woningen dan in maart vorig jaar
In maart 2012 registreerde het Kadaster 9.064 verkochte woningen. Dit is een daling van 13,1% ten opzichte van maart 2011 (10.432). Vergeleken met februari 2012 is er sprake van een stijging van 16,1%. Het Kadaster registreerde toen 7.805 verkochte woningen.
Woningtypen
De grootste daling deed zich voor bij de tussenwoningen met 14,4% in vergelijking tot maart 2011. Hoekwoningen daalden het minst in die periode met 8,9%. Ten opzichte van de voorgaande maand (februari 2012) laten de tussenwoningen dan weer de grootste stijging zien (18,9%). Vrijstaande woningen stegen met 7,9% het minst.
Provincies
Ten opzichte van maart 2011 is in alle provincies een daling te zien van het aantal geregistreerde verkochte woningen. De grootste daling doet zich voor in de provincie Friesland met 25,9%. Overijssel laat de kleinste daling zien van 3,5%. Ten opzichte van februari 2012 is er een stijging in alle provincies. De grootste stijging is in Overijssel met 23,9%, de kleinste in Flevoland met 7,1%.
Hypotheken
Het aantal geregistreerde hypotheken nam in maart 2012 met 33,3% af ten opzichte van maart 2011, van 23.968 naar 15.992. Vergeleken met februari 2012 is er een stijging van 12,9%.
Executieveilingen
In maart 2012 vonden 259 executieveilingen plaats. In maart 2011 waren dat er 270.
Bronquote:Op maandag 16 april 2012 09:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..] de banksters [..] zelf ook corrupt zijn tot in de kern.
Wordt jij per onzinnige regel betaald ofzoquote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Gewoon een gevalletje van 'waar rook is....'quote:
Nee, daarom vraagt hij ook aan je om met cijfers te komenquote:Op maandag 16 april 2012 16:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon een gevalletje van 'waar rook is....'
Of ben jij zo goedgelovig van aard?
Ach anders zouden we met dit topic pas bij deel #20 of zo zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 16:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, daarom vraagt hij ook aan je om met cijfers te komen![]()
Feit blijft dat jij nog niks hebt ondersteund met cijfers. Je roept een hoop, maar elke keer dat er naar cijfermatige onderbouwing van je stellingen wordt gevraagd reageer jij met een oneliner, maar onderbouwingen blijven uit.
Nee, maar anders zou ik nog niet rijk wordenquote:Op maandag 16 april 2012 15:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wordt jij per onzinnige regel betaald ofzo![]()
Ik had die opmerking verwacht... Het meest eenvoudige zou zijn ALLE financiele bemoeiienis van de overheid bij de huizenmarkt afschaffen. Echter, dan gaan heel veel mensen klagen, dus blijkbaar moet het langzaam ingeperkt worden. Zo kom je ironisch genoeg inderdaad op MEER regelgeving, en ik verwacht ook dat het Catshuis (als er al iets uitkomt) hetzelfde doet... De overheid zal niet zelfstandig minder regelgeving opleveren.quote:Jij wilt 1 systeem dat niet werkt vervangen door een hele zwik aan regels die vast hetzelfde gaan kosten aan bureacratie en ambtenarij als ze op zouden leveren. Ik dacht dat jij zo'n voorstander was van minder regelgeving?
Search your feelings, You know it to be truequote:Op maandag 16 april 2012 16:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, daarom vraagt hij ook aan je om met cijfers te komen![]()
Feit blijft dat jij nog niks hebt ondersteund met cijfers. Je roept een hoop, maar elke keer dat er naar cijfermatige onderbouwing van je stellingen wordt gevraagd reageer jij met een oneliner, maar onderbouwingen blijven uit.
Dat bedoel ik. Je wil reageren om het reageren, maar je komt opzettelijk niet met cijfers, w.s. omdat je die simpelweg niet hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 16:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Search your feelings, You know it to be true
Als de overheid de financiele bemoeienis van de huizenmarkt afschaft hoe wil je dan de beheerbv constructies voorkomen? Als je dat gaat dicht timmeren dan vertrekken alle bedrijven uit NL omdat ze hun investeringen niet van hun winsten meer mogen aftrekken. Alleen maar zogenaamd omdat huizenprijzen in de beperkte visie van sommige mensen hier alleen door de HRA zo hoog geworden zijn. Die HRA bestond al meer dan 100 jaar en valt daarom mijns inziens niet als drijvende factor van de hoge huizenprijzen te benoemen. Het enigste wat er de afgelopen 15 jaar veranderd is zijn de versoepelde financierinsnormen van banken, met hun hypotheken op 2 inkomens en hun rotzooihypotheekproducten.quote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee, maar anders zou ik nog niet rijk worden
[..]
Ik had die opmerking verwacht... Het meest eenvoudige zou zijn ALLE financiele bemoeiienis van de overheid bij de huizenmarkt afschaffen. Echter, dan gaan heel veel mensen klagen, dus blijkbaar moet het langzaam ingeperkt worden. Zo kom je ironisch genoeg inderdaad op MEER regelgeving, en ik verwacht ook dat het Catshuis (als er al iets uitkomt) hetzelfde doet... De overheid zal niet zelfstandig minder regelgeving opleveren.
Dus als er geen cijfers zijn is het niet zo/bestaat het niet?quote:Op maandag 16 april 2012 16:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je wil reageren om het reageren, maar je komt opzettelijk niet met cijfers, w.s. omdat je die simpelweg niet hebt.
Ik denk dat het daarmee wel zal meevallen. Mensen gaan ook geen vage constructies bedenken voor hun prive-auto, die willen ze gewoon bezitten. Met huizen zal dat ook zo gaan, uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 16 april 2012 16:31 schreef Basp1 het volgende:
Als de overheid de financiele bemoeienis van de huizenmarkt afschaft hoe wil je dan de beheerbv constructies voorkomen?
quote:Op maandag 16 april 2012 16:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus als er geen cijfers zijn is het niet zo/bestaat het niet?
I find your lack of faith disturbing...
Nogal volatiel die mening van je.quote:Op maandag 16 april 2012 14:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op de site waar naar verwezen word zitten waarschijnlijk heel veel mensen die jouw filosofie m.b.t. het controleren van zaken delen
Rugzak inpakken, en gaan kijken hoe het gaat in vergelijkbare landen waar geen HRA is. En schrikken van de impact op betaalbaarheidquote:Op maandag 16 april 2012 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat het daarmee wel zal meevallen. Mensen gaan ook geen vage constructies bedenken voor hun prive-auto, die willen ze gewoon bezitten. Met huizen zal dat ook zo gaan, uitzonderingen daargelaten.
En anders hef je een enorme belasting op adviseurs die zich daarmee bezighouden
Op de desbetreffende site zijn cijfers te vinden, echter ga ik ze hier niet spammenquote:Op maandag 16 april 2012 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
Nogal volatiel die mening van je.
Kan je met deze constructies in je achterhoofd verklaren waarom huizenprijzen (om dichtbij te blijven) in Duitsland bijvoorbeeld niet geexplodeerd zijn?quote:Op maandag 16 april 2012 16:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Rugzak inpakken, en gaan kijken hoe het gaat in vergelijkbare landen waar geen HRA is. En schrikken van de impact op betaalbaarheid
Welk Duitsland bedoel je, Munchen of Ost-Preusen?quote:Op maandag 16 april 2012 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je met deze constructies in je achterhoofd verklaren waarom huizenprijzen (om dichtbij te blijven) in Duitsland bijvoorbeeld niet geexplodeerd zijn?
Relevante cijfers bedoelt men hierquote:Op maandag 16 april 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op de desbetreffende site zijn cijfers te vinden, echter ga ik ze hier niet spammen
Das een rare conclusie. Ik zeg dat jij die cijfers niet kunt presenteren hier, dat is heel wat anders dan de bewering die jij nu doet.quote:Op maandag 16 april 2012 16:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
quote:http://www.tvgids.nl/programma/12533291/Nieuwsuur
Spaans dorp houdt stand in crisis
Spanje heeft het zwaar, maar één klein dorpje biedt dapper weerstand tegen de crisis. In Marinaleda is geen eigen politiemacht, een huis kost vijftien euro per maand, voor kinderopvang betaal je twaalf euro. Wat is het geheim van het succes? Saskia Dekkers doet verslag en vraag het aan de burgemeester.
Wijers blikt terug op tien jaar AkzoNobel
Na tien jaar stopt Hans Wijers als bestuursvoorzitter van AkzoNobel. Hoe kijkt hij terug op zijn tijd bij het megaconcern dat hij midden in de schuldencrisis achterlaat?
Ja, de HRA zorgt dat huisprijzen in Nederland systematisch hoger zijn dan in landen waar men dat niet heeft. Maar heeft niet voor de recente zeepbel in Nederland gezorgd. Dat is uiterraard wegens rotzooihypotheken... net als in Amerika. (Ook vreemd wanneer ze zeggen dat alles uit Amerika is komen overwaaien, banken hier ook hier zijn Europa absoluut niet vies van met geld gooien,)quote:Op maandag 16 april 2012 16:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de overheid de financiele bemoeienis van de huizenmarkt afschaft hoe wil je dan de beheerbv constructies voorkomen? Als je dat gaat dicht timmeren dan vertrekken alle bedrijven uit NL omdat ze hun investeringen niet van hun winsten meer mogen aftrekken. Alleen maar zogenaamd omdat huizenprijzen in de beperkte visie van sommige mensen hier alleen door de HRA zo hoog geworden zijn. Die HRA bestond al meer dan 100 jaar en valt daarom mijns inziens niet als drijvende factor van de hoge huizenprijzen te benoemen. Het enigste wat er de afgelopen 15 jaar veranderd is zijn de versoepelde financierinsnormen van banken, met hun hypotheken op 2 inkomens en hun rotzooihypotheekproducten.
Dus dan maar de rente omhoog op je lening en op je spaardeel?quote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
goed planquote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
-Schuldbezitters komen hier nog steeds om voor zichzelf te bevestigen dat ze toch echt goed zitten
-Wannabee verkopers begrijpen nog steeds niet dat wachten met verkopen != meer opbrengst
-Enz. enz.
Als je praat over grote getallen dan zijn er toch cijfers die daaraan ten grondslag liggen???quote:Op maandag 16 april 2012 16:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kunnen we dit met cijfers onderbouwen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 00:19 schreef de_ier het volgende:
Ja, de HRA zorgt dat huisprijzen in Nederland systematisch hoger zijn dan in landen waar men dat niet heeft.
HRA verminderd vanzelf als HRA alleen nog maar mag gelden voor annuitaire hypotheken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:04 schreef HD9 het volgende:
Het is wel zaak om de HRA met 50 % te verminderen en arbeid goedkoper maken
Ja goed advies, net telefoon gehad, huis is verkocht. Is ook al niet de derde keer dat dit gebeurt. (ik baal even verder, maar bedankt voor het meedenken).quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
@Pharkus: Als je zelf geen haast hebt kan je twee biedingen neerleggen: bedrag X voor 1 juli, 4% minder na 1 juli.
Sorry voor jou, in ieder geval goed om te horen dat de markt helemaal niet dood is zoals sommige hier beweren, vooral als er al 3* bij jou een redelijk geprijsd huis aan je neus voorbij gegaan is. Maar zo zien we ook dat je zelfs in deze markt met zulke aanbieding nog snel moet zijn omdat je anders achter het net vist.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:14 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ja goed advies, net telefoon gehad, huis is verkocht. Is ook al niet de derde keer dat dit gebeurt. (ik baal even verder, maar bedankt voor het meedenken).
Wat ik tijdens mijn zoektocht bemerk is dat de 'koopjes' erg vlot gaan, sneller dan 'wij' kunnen en willen handelen, bijv. gisteren wezen kijken (en 2 andere kijkers op die dag voor dat huis) en kennelijk heeft 1 van die twee een goed bod gedaan. Ben haast geneigd om een volgende keer maar gewoon een laag bod te doen om maar in onderhandeling te zijn. Een optie vragen vind ik een verzwakking van de onderhandelingspositie.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sorry voor jou, in ieder geval goed om te horen dat de markt helemaal niet dood is zoals sommige hier beweren, vooral als er al 3* bij jou een redelijk geprijsd huis aan je neus voorbij gegaan is. Maar zo zien we ook dat je zelfs in deze markt met zulke aanbieding nog snel moet zijn omdat je anders achter het net vist.
De grote vraag bij die "aanbeidingen" is of er uberhaubt nog veel over onderhandeld wordt of mensen gewoon die prijs perse willen hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:44 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Wat ik tijdens mijn zoektocht bemerk is dat de 'koopjes' erg vlot gaan, sneller dan 'wij' kunnen en willen handelen, bijv. gisteren wezen kijken (en 2 andere kijkers op die dag voor dat huis) en kennelijk heeft 1 van die twee een goed bod gedaan. Ben haast geneigd om een volgende keer maar gewoon een laag bod te doen om maar in onderhandeling te zijn. Een optie vragen vind ik een verzwakking van de onderhandelingspositie.
je zult altijd echte kopers en echte verkopers houden, momenteel zijn er teveel mensen die niet echt serieus zijn of kunnen zijn, vraag aan de makelaar wat de verkoopprijs is voor je huis, en zet die prijs op het bord en blijf er bijquote:Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sorry voor jou, in ieder geval goed om te horen dat de markt helemaal niet dood is zoals sommige hier beweren, vooral als er al 3* bij jou een redelijk geprijsd huis aan je neus voorbij gegaan is. Maar zo zien we ook dat je zelfs in deze markt met zulke aanbieding nog snel moet zijn omdat je anders achter het net vist.
Makelaar zijn ook alleen maar omhoog gevallen copycats die niets anders doen dan de rest met elkaar te vergelijken en op basis daarvan dan de prijs te bepalen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:37 schreef HD9 het volgende:
[..]
je zult altijd echte kopers en echte verkopers houden, momenteel zijn er teveel mensen die niet echt serieus zijn of kunnen zijn, vraag aan de makelaar wat de verkoopprijs is voor je huis, en zet die prijs op het bord en blijf er bij
Aks ze dan maar met een verkoopprijs komen, en niet met een luchtprijsquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Makelaar zijn ook alleen maar omhoog gevallen copycats die niets anders doen dan de rest met elkaar te vergelijken en op basis daarvan dan de prijs te bepalen.
Ik ken te weinig huizen(ver)kopers om een representatieve uitspraak te doen, maar ik heb het laatste halfjaar toch wel vaak gehoord dat de initiële vlugge koper zijn financiering niet op orde kreeg en daardoor alsnog van de aankoop moest afzien. Met de wettelijke bedenktijd en het veel toegepaste financieringsvoorbehoud is het misschien ook wel erg makkelijk geworden om als kijker 'verkocht!' te roepen, terwijl je nog helemaal niet zeker weet of je het betreffende huis echt wilt en kunt kopen. Misschien is er dus nog een redelijke kans dat die verkoop niet doorgaat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:44 schreef Pharkus het volgende:
Wat ik tijdens mijn zoektocht bemerk is dat de 'koopjes' erg vlot gaan, sneller dan 'wij' kunnen en willen handelen, bijv. gisteren wezen kijken (en 2 andere kijkers op die dag voor dat huis) en kennelijk heeft 1 van die twee een goed bod gedaan.
Omdat toen Nederland net een huisprijscrash had gehad?quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kunnen we dit met cijfers onderbouwen?
Het niet exemplarische voorbeeld wat ik heb wat het ontkracht maar waarvoor ik helaas geen cijfers heb alleen mijn eigen belevenins, is dat in de jaren 80 en 90 in limburg heel veel duitsers kwamen wonen omdat de huizenprijzen in NL stukken goedkoper waren dan de huizenprijzen in DLD. Dit zou juist dan niet gebeurd moeten zijn volgens jou stelling dat de huizen systematisch duurder dan in het buitenland zouden moeten zijn.
Lees meer: http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#ixzz1sJ9CkmmVquote:Het wetenschappelijk bureau van de VVD, de Teldersstichting, wil af van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
Ook moeten constructies op de helling waarbij de overheid mensen te hulp schiet als hun woning onverkoopbaar is geworden. Het kabinet wil de NHG, die nu nog op 350.000 euro staat, na 1 juli afbouwen, maar de liberale wetenschappers gaan een stuk verder en willen op termijn helemaal af van de NHG. „Omdat burgers in principe de verantwoordelijkheid moeten dragen van de financiële risico’s die ze zelf zijn aangegaan”, aldus de Teldersstichting dinsdag in een rapport over bevolkingskrimp.
Logisch, dat systeem brengt grote risico's met zich mee.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:27 schreef HD9 het volgende:
VVD wil van de staatsgarantie op leningen af
[..]
Lees meer: http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#ixzz1sJ9CkmmV
En waarom zou in dld toendertijd geen huizencrash geweest zijn? De financieringsrentes (waardoor de crash veroorzaakt is volgens mij) tussen DLD en NL verschilden toch niet zoveel?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:05 schreef de_ier het volgende:
[..]
Omdat toen Nederland net een huisprijscrash had gehad?
Nederland is een land met regering die zeepbellen voor elkaar weet te krijgen. Duitsland is stabiel, Nederland heeft zeepbel, crash, zeepbel. Soms duurder dan Duitsland, soms goedkoper.
Als je naar de effectieve rente kijkt, in combinatie met de HRA, scheelt het een factor 5 ofzo.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En waarom zou in dld toendertijd geen huizencrash geweest zijn? De financieringsrentes (waardoor de crash veroorzaakt is volgens mij) tussen DLD en NL verschilden toch niet zoveel?
doe eens een rekenvoorbeeld dan?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je naar de effectieve rente kijkt, in combinatie met de HRA, scheelt het een factor 5 ofzo.
op termijn zou dat inderdaad kunnen, of ze moeten die garantie door banken laten doenquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Logisch, dat systeem brengt grote risico's met zich mee.
"Omdat burgers in principe de verantwoordelijkheid moeten dragen van de financiële risico’s die ze zelf zijn aangegaan”"quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
Haar prioriteit ligt dus helemaal verkeerd, als minister van volkshuisvestiging zou 'de volkshuisvesting' haar prioriteit moeten zijn. Als het bestraffen van mensen die wel een solide financieel beleid voeren tot je prioriteit verworden is.... ben je misschien beter af als meesteres in een SM kelder Liesbethquote:Spies: Alle prioriteit voor huurverhoging
DEN HAAG - Minister Liesbeth Spies (Wonen) geeft nog steeds 'alle prioriteit' aan de plannen om de huren extra te verhogen voor bewoners van een corporatiehuis die een inkomen van meer dan 43.000 euro per jaar hebben. Dat zei ze dinsdag in de Tweede Kamer.
Het voorstel kreeg in de Tweede Kamer een meerderheid, dus Spies vindt het logisch om te proberen de wet nu ook door de Eerste Kamer te loodsen. Of de huurverhoging nog per 1 juli kan ingaan, daar durfde ze niets meer over te zeggen.
Dat was wel de bedoeling, maar vrijdag oordeelde de rechter dat de fiscus ten onrechte al begonnen was met het verstrekken van informatie over het inkomen van huurders aan hun huisbazen.
bron: Telegraaf
Correctie, de Teldersstichting is niet de VVD hoor. Ik ben het er overigens wel mee eens om mensen zelf verantwoordelijk te houden voor de risico's die zij zijn aangegaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
Het wetenschappelijk proefballonnetjes bureau van de VVD lijkt me meer van toepassing.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Correctie, de Teldersstichting is niet de VVD hoor.
Heel leuk het eigen verantwoordelijk riedeltje. Dan moeten mensen wel de producten die men van financiele dienstverleners afneemt snappen. Het enige wat mensen snapten is wat ze per maand betaalden, of ze na 30 jaar een restschuld of totaal niets afgelost hadden niet snapten is geen issue wat mij betreft zulke leningen hadden gewoon niet verstrekt mogen worden. De lening voor een woonhuis waar iemand in verblijft zou men gewoon als een normale lening moeten beschouwen en dus niet een gedeelte van die lening als een doorlopend credit waarderen ook al staat er een redelijk onderpand tegenover.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Correctie, de Teldersstichting is niet de VVD hoor. Ik ben het er overigens wel mee eens om mensen zelf verantwoordelijk te houden voor de risico's die zij zijn aangegaan.
Que? Doe mij ook maar zo'n lening dan, waarbij zaak is wanhopig zo on-kritisch mogelijk te zijn, en niks te willen doorgronden, om vervolgens dan een 'verlaat de gevangenis zonder te betalen' kaartje te krijgen.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heel leuk het eigen verantwoordelijk riedeltje. Dan moeten mensen wel de producten die men van financiele dienstverleners afneemt snappen. Het enige wat mensen snapten is wat ze per maand betaalden, of ze na 30 jaar een restschuld of totaal niets afgelost hadden niet snapten is geen issue wat mij betreft zulke leningen hadden gewoon niet verstrekt mogen worden. De lening voor een woonhuis waar iemand in verblijft zou men gewoon als een normale lening moeten beschouwen en dus niet een gedeelte van die lening als een doorlopend credit waarderen ook al staat er een redelijk onderpand tegenover.
Die verantwoordelijkheid begint wat mij betreft bij de banken die geen bizarre financieringen zouden mogen aanbieden. Doen ze dat toch dan mogen die banken zlef voor de kosten gaan opdraaien.
Zelfs zonder doorlezen, begrijpt elke jan-lul dat een lening moet worden terugbetaald.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:59 schreef Emu het volgende:
Mee eens Dinosaur_Sr. Mensen moeten gewoon voor hun eigen daden verantwoordelijk worden gesteld. Naar mijn vermoeden staat voor een hypotheek toch echt alles in het contract.
Bovendien mag ik hopen dat iedereen die een contract onderschrijft het ook daadwerkelijk begrijpt, en als hij dat niet doet, ten minste ten rade gaat bij een familielid, vriend, kennis of iemand die er professioneel verstand van heeft.
Heb zelf nog nooit een contract of verbentenis getekend waarbij ik niet duidelijk weet waar ik aan toe ben. Hetzelfde geldt met noteriële aktes en dergelijke. Denk dat we met zijn allen verbaast zouden zijn, hoeveel mensen deze NIET grondig doorlezen, want ach ja, het zal allemaal wel kloppen toch?
En juist de NHG maakt dat mogelijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heel leuk het eigen verantwoordelijk riedeltje. Dan moeten mensen wel de producten die men van financiele dienstverleners afneemt snappen. Het enige wat mensen snapten is wat ze per maand betaalden, of ze na 30 jaar een restschuld of totaal niets afgelost hadden niet snapten is geen issue wat mij betreft zulke leningen hadden gewoon niet verstrekt mogen worden. De lening voor een woonhuis waar iemand in verblijft zou men gewoon als een normale lening moeten beschouwen en dus niet een gedeelte van die lening als een doorlopend credit waarderen ook al staat er een redelijk onderpand tegenover.
Die verantwoordelijkheid begint wat mij betreft bij de banken die geen bizarre financieringen zouden mogen aanbieden. Doen ze dat toch dan mogen die banken zlef voor de kosten gaan opdraaien.
Nog steeds geintereseerd hoor, als de effectieve rente in Deutschland 5x zo hoog is, zie ik wel een leuke arbitrage mogelijkheid. Ik ben alleen bang dat ik niet de enige zou zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
doe eens een rekenvoorbeeld dan?
Een lening door laten lopen en eeuwig blijven betalen of afbetalen is nogal een verschil tussen dag en nacht in mijn belevenis.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zelfs zonder doorlezen, begrijpt elke jan-lul dat een lening moet worden terugbetaald.
Of zouden er veel mensen zijn die dachten, ja hoi, leuk, gratis geld
niet alleen fiscaal aantrekkelijk maar ook nog eens garant gaat staan voor diezelfde leningenquote:Op woensdag 18 april 2012 08:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En juist de NHG maakt dat mogelijk.
Dat mensen producten afnemen die ze niet begrijpen is ronduit dom. En dat de overheid dergelijke producten fiscaal aantrekkelijk maakt lijkt me ongewenst.
http://www.rabobank.nl/pa(...)eek/regeling_opmaat/quote:Op woensdag 18 april 2012 07:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Benoem eens wat een bizarre financiering is. Want behalve de opportunisten die zich gewillig hebben laten naaien door DSB, zou ik het niet weten. Of is 'aflossingsvrij' al een term die iets te raden overlaat voor het meerendeel van de NL bevolking?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |