abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:38:19 #223
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110428679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:26 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik zou een week helemaal van de gewichten afblijven. Volgens mij werkt dat vaak het beste, voornamelijk vanwege "psychische effecten. Een week weg van het trainen, even niet te veel letten op eten, daadwerkelijk een week uit de gym. Grote kans dat je daarna weer echt zin hebt om te knallen.
Ik ben er eigenlijk net een week vanaf geweest in verband met het paasweekeinde (roadtrip gemaakt). Uit de gym blijven is dus eerlijk gezegd niet echt een optie waar ik om sta te springen :{
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110428824
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:57 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik doe nu ook fullbody.. meteen een hoger tempo van trainen :P
Ja als je 3 dagen split oid doet is het vaak dat ze maandag borst doen.
Ik wissel FB, 2-daagse en 3-daagse split schema's af en dat bevalt prima.

quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:47 schreef Weissman het volgende:
Iemand nog tips qua whey ?

Ik heb nu enkel ervaring met Syntha-6. Wat aan de hoge kant qua carbs en vetten maar daar maak ik me geen zorgen over omdat ik 't vaak ook gebruik als meal-replacement.

Alle serieuze info is welkom. Dit is geen trollpost. Deze post heeft ook niks met crossfit te maken.

En nee, smaak doet er niet toe.
Gaspari Myofusion
Optimum Nutrition Gold (Aarbeismaak is slecht)
XXL Whey Delicious

Ben wat minder fan van B&F: slechte omschrijvingen, slechte adviezen, verkopen producten die aantoonbaar slecht voor je gezondheid zijn. De laatste keer dat ik er bestelde moest ik 3 weken(!) wachten op mijn spullen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je whey wil, imho is 'branded' whey zonde van je geld. Gewoon huismerk pakken.
Ben ik het niet mee eens. Er zit zeker wel kwaliteitsverschil tussen de verschillende wheys: hoeveelheid en samenstelling van de eiwitten en aminozuurprofielen, verhouding snel en langzaam opneembare eiwitten etc.
Plus dat de A-merken (incl. XXL) voldoen aan de Europese eis dat alleen goedgekeurde stoffen gebruikt mogen worden. Van B&F Shop is mij nog niet bekend dat men hier mee bezig is.

Voor Creatinemonohydraat (andere vormen van creatine zijn overrated) geldt dat weer niet: monohydraat is monohydraat, dus de goedkoopste is goed genoeg.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Lees z'n post, hij heeft geen squatrek. [..]

=> replace gym.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:29 schreef obsama het volgende:
Sinds donderdag al ziek, nauwelijks gegeten en natuurlijk niet gesport. Baal hier enorm van

Is het verstandig om na een langdurige ziekte 70/80% te spelen of moet ik met een goede warming-up gewoon moeten kunnen knallen ?
Probeer het aan te voelen. Doe het eerste setje van een oefening lichter. Gaat dat erg goed dan flink verzwaren.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:29 schreef obsama het volgende:
Sinds donderdag al ziek, nauwelijks gegeten en natuurlijk niet gesport. Baal hier enorm van

Is het verstandig om na een langdurige ziekte 70/80% te spelen of moet ik met een goede warming-up gewoon moeten kunnen knallen ?
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef Jajong het volgende:
Agreed. Ben liever dik dan dat ik er uit zie als Phil Heath ofzo, maar dit zou ik niet erg vinden. Although met wat meer vet :P
De bankrekening van Phil Heath staat mij ws. wel aan.
Ook zijn inkomsten zijn ws. boven "hoger middeninkomens" (150K).
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:23 schreef Panzermaus het volgende:
Gewoon jezelf dwingen altijd je kont aan te spannen terwijl je loopt en staat, en altijd rechtop zitten etc. Heeft veel voor mij gedaan + gewoon trainen natuurlijk. Oh, en zo ben je ook een stukje groter. :D
+1
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
pi_110428844
Dit topic gaat wel snel, trouwens.
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:45:29 #226
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_110428884
Gister voor het eerst weer naar de gym geweest sinds ik ziek ben geweest. Kon wel merken dat ik nog niet helemaal de oude ben. Was met dumbell bench press op 2x10x28 en 1x9x28 gebleven, kreeg gister met moeite 3x6x24 de lucht in.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_110429010
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:23 schreef Panzermaus het volgende:
Gewoon jezelf dwingen altijd je kont aan te spannen terwijl je loopt en staat, en altijd rechtop zitten etc. Heeft veel voor mij gedaan + gewoon trainen natuurlijk. Oh, en zo ben je ook een stukje groter. :D
Het was toch je buik aanspannen? dunno if it's true; ik hoor vaak dat het komt omdat mensen slacken bij het trainen van de rug.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 01:25 schreef ZetaOS het volgende:
1tje uit de oude doos.
[ afbeelding ]
Toen ik 17 was. Way before Zyzz

Hier jaartje of 20
[ afbeelding ]
Op 17-jarige leeftijd ging je ook al naar de gym?
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:45 schreef fathank het volgende:
Gister voor het eerst weer naar de gym geweest sinds ik ziek ben geweest. Kon wel merken dat ik nog niet helemaal de oude ben. Was met dumbell bench press op 2x10x28 en 1x9x28 gebleven, kreeg gister met moeite 3x6x24 de lucht in.
Dat was wel te verwachten; gewoon weer kalm aan beginnen. :)
pi_110430015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:43 schreef CarbonC het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Er zit zeker wel kwaliteitsverschil tussen de verschillende wheys: hoeveelheid en samenstelling van de eiwitten en aminozuurprofielen, verhouding snel en langzaam opneembare eiwitten etc.
Plus dat de A-merken (incl. XXL) voldoen aan de Europese eis dat alleen goedgekeurde stoffen gebruikt mogen worden. Van B&F Shop is mij nog niet bekend dat men hier mee bezig is.
Is niet zo. Ze gebruiken zo een beetje allemaal dezelfde leveranciers. XXL en B&F in ieder geval wel.

Qua prijs/kwaliteit-verhouding is B&F onverslaanbaar. Maar verder is het inderdaad een droevige webshop.
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:40:25 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_110430499
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:49 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Het was toch je buik aanspannen? dunno if it's true; ik hoor vaak dat het komt omdat mensen slacken bij het trainen van de rug.

[..]

Op 17-jarige leeftijd ging je ook al naar de gym?

[..]

Dat was wel te verwachten; gewoon weer kalm aan beginnen. :)
Ik weet het, wel balen. Was eigenlijk net zo lekker op dreef voordat ik ziek werd. Merkte gister dat ik behoorlijk snel verzuurde. Gelukkig is m'n eetlust ook weer op niveau dus herstel moet redelijk snel gaan hoop ik. Anders voel ik me zo'n nietsnut :P.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:54:38 #230
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_110430895
Wie van de mensen die SS doen/hebben gedaan doen/deden daadwerkelijk de power clean? Alternatief met rows in plaats van power cleanen staat overal wel op internet, en ik vraag me af hoeveel mensen de clean echt doen, en of ze er lang over gedaan hebben om de techniek te perfectioneren?
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2012 @ 11:04:27 #231
230491 Zith
pls tip
pi_110431211
Van tijd tot tijd bekijk ik Rippetoe's 25 min coachfilmpje erover en probeer ik het een sessie uit in de gym, maar blijf het een erg lastige oefening vinden zonder iemand die mij vertelt wat ik fout doe.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_110431335
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:54 schreef BigSmurf het volgende:
Wie van de mensen die SS doen/hebben gedaan doen/deden daadwerkelijk de power clean? Alternatief met rows in plaats van power cleanen staat overal wel op internet, en ik vraag me af hoeveel mensen de clean echt doen, en of ze er lang over gedaan hebben om de techniek te perfectioneren?
Ik doe hem ook nog niet. Ben nu zo'n twee maanden bezig met trainen, dus misschien komt het nog.
Is het nou ook echt een meerwaarde ten opzichte van het alternatief ?
pi_110431867
Iemand nog tips bij het meten van je taille voor het aanschaffen van een trainingsriem ?
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:26:35 #234
69994 seto
-|||--------|||-
pi_110431974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:04 schreef Zith het volgende:
Van tijd tot tijd bekijk ik Rippetoe's 25 min coachfilmpje erover en probeer ik het een sessie uit in de gym, maar blijf het een erg lastige oefening vinden zonder iemand die mij vertelt wat ik fout doe.
Dit.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2012 @ 11:31:52 #235
230491 Zith
pls tip
pi_110432153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:08 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Ik doe hem ook nog niet. Ben nu zo'n twee maanden bezig met trainen, dus misschien komt het nog.
Is het nou ook echt een meerwaarde ten opzichte van het alternatief ?
Het is een geheel andere oefening die echt hele andere spieren traint (je trein er je lats/rug niet mee zoals bij BOR wel) en de enige oefening in SS die explosief moet zijn.

Het is een dynamische, explosieve beweging die geen spieren target, de BOR is een statische, langzame oefening die echt 1 bepaalde spiergroep traint.

Power Clean
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BOR:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 17-04-2012 11:38:18 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:39:31 #236
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_110432461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:04 schreef Zith het volgende:
Gelukkig, ik ben dus niet de enige. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Het is een geheel andere oefening die echt hele andere spieren traint (je trein er je lats/rug niet mee zoals bij BOR wel) en de enige oefening in SS die explosief moet zijn.

Het is een dynamische, explosieve beweging die geen spieren target, de BOR is een statische, langzame oefening die echt 1 bepaalde spiergroep traint.

Power Clean
SPOILER
BOR:
SPOILER
Klopt, de clean is puur als explosieve oefening bedoeld, niet om direct een spiergroep te trainen. Daarom wil ik hem ook wel graag doen, alleen het blijft een feit dat hij gewoon moeilijk is zonder iemand ernaast die weet hoe hij je moet corrigeren. Zelfs als je het boek leest en de filmpjes meerdere malen bekijkt. Maar er is dus eigenlijk geen enigszins goed alternatief voor?
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:26:10 #237
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110434399
Kom net bij fysio weg en hij vermoed dat mn schouder die in 2010 is geopereerd weer is beschadigd. Good times, volgende week weer naar de chirurg. Kon wel een trieste brekebeen wezen teringzooi.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_110435380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Power Clean
SPOILER
BOR:
SPOILER
Maar als hij geen spieren target, wat voor nut heeft het dan voor the aesthetics?
Is een oprechte vraag, excuses als het dom overkomt ;)
pi_110435884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:53 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Maar als hij geen spieren target, wat voor nut heeft het dan voor the aesthetics?
Is een oprechte vraag, excuses als het dom overkomt ;)
Starting Strength is geen bodybuildingsschema. Ik kan me herinneren dat Mark in het boek beschrijft waarom de Power Clean er in zit. Iets met kracht, coordinatie en explosiviteit. Het maakt hem niet uit hoe je eruit ziet, als je maar sterk bent voor je sport enzo. :)

Verder spreekt de PC juist heel veel spieren aan, klik door op de bewegingen die gemaakt worden en je zult zien welke spiergroepen wanneer aan het werk zijn.
pi_110436071
ik zoek een goed pre workout supplement..

nu zijn er zoveel, dat ik niet weet wat goed en beter is.

ik wil eigenlijk deze: http://www.bodylab.nl/Ronnie-Coleman/Myo_Blitz-240-gr-2217

Dit omdat er staat dat het een kauwgom smaak heeft, en ik denk dat Ronnie Coleman niet zomaar zijn naam aan een merk bindt.

Ik gebruik nu wel eens Crack, maar dat is echt zo goor.

Iemand betere ervaringen met andere pre workout supplementen?
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2012 @ 13:13:10 #241
230491 Zith
pls tip
pi_110436251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:09 schreef Toverbal0 het volgende:
en ik denk dat Ronnie Coleman niet zomaar zijn naam aan een merk bindt.
Ik denk dat ronnie de naam bindt aan de meestbiedende.

De ingredienten lijken mij niet echt bijzonder vergeleken met andere pre-works, standard spul.
pi_110436923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:09 schreef Toverbal0 het volgende:
ik zoek een goed pre workout supplement..

nu zijn er zoveel, dat ik niet weet wat goed en beter is.

ik wil eigenlijk deze: http://www.bodylab.nl/Ronnie-Coleman/Myo_Blitz-240-gr-2217

Dit omdat er staat dat het een kauwgom smaak heeft, en ik denk dat Ronnie Coleman niet zomaar zijn naam aan een merk bindt.

Ik gebruik nu wel eens Crack, maar dat is echt zo goor.

Iemand betere ervaringen met andere pre workout supplementen?
Ik zou niet alleen op de naam afgaan. Je kunt het ook zien dat je extra betaald voor de naam.
Pre-work outs zijn vrij persoonlijk: de een gaat beter op Merk A, de ander beter op Merk B.
Zelf heb ik goede ervaringen met Jack3d, Gaspari Superpump250, BSN NO Xplode 2.0, XXL Unleash 3.
Kijk anders ook even naar de review op bodybuiling.com (shop gedeelte).
pi_110437283
Unleash3 kreeg ik zo'n sample van, maar hielp bij mij voor geen meter haha. Zoals je zegt, vrij persoonlijk.

Had het braaf een half uurtje voor het trainen ingenomen. In de auto onderweg merkte ik wel dat ik iets alerter was en dat het begon te werken. Eenmaal in de gym werkte het ook nog wel, maar nadat ik 3 oefeningen had gedaan was ik ineens zo gaar als een aap. Het was serieus erger dan zonder pre-workout.

Eetlust was er ook compleet door weggegaan, dus die word het sowieso niet.
pi_110437782
Alles met (voldoende) geranamine en cafeïne erin. Merknaam of welk stoere plaatje er op het potje staat maakt niet uit.

Zelf vind ik Noxipro een goed PWO supplement. Redelijk betaalbaar en een goede samenstelling. Natuurlijk ook met wat bullshit ingrediënten, maar dat hebben ze allemaal.

Jammer dat je relatief snel een tolerantie opbouwt voor die stimulanten, zelfs bij beperkt gebruik..

[ Bericht 24% gewijzigd door 16meter op 17-04-2012 14:02:25 ]
pi_110438170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:29 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik zou niet alleen op de naam afgaan. Je kunt het ook zien dat je extra betaald voor de naam.
Pre-work outs zijn vrij persoonlijk: de een gaat beter op Merk A, de ander beter op Merk B.
Zelf heb ik goede ervaringen met Jack3d, Gaspari Superpump250, BSN NO Xplode 2.0, XXL Unleash 3.
Kijk anders ook even naar de review op bodybuiling.com (shop gedeelte).
Ja dat is natuurlijk ook weer zo. Ik ga Jack3d eens proberen.. hoor daar inderdaad wel vaker goede verhalen over!

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:48 schreef 16meter het volgende:
Alles met (voldoende) geranamine en cafeïne erin. Merknaam of het welk plaatje er op het potje staat maakt niet uit.

Zelf vind ik Noxipro een goed PWO supplement. Redelijk betaalbaar en een goede samenstelling. Natuurlijk ook met wat bullshit ingrediënten, maar dat hebben ze allemaal.

Jammer dat je relatief snel een tolerantie opbouwt voor die stimulanten, zelfs bij beperkt gebruik..
TOP! bedankt, nu weet ik waar ik naar moet kijken tussen de ingrediënten.
pi_110438265
Geranamine staat meestal aangegeven als 1,3 dimethylamylamine. :)
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:04:48 #247
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_110438502
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:05 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Starting Strength is geen bodybuildingsschema. Ik kan me herinneren dat Mark in het boek beschrijft waarom de Power Clean er in zit. Iets met kracht, coordinatie en explosiviteit. Het maakt hem niet uit hoe je eruit ziet, als je maar sterk bent voor je sport enzo. :)

Verder spreekt de PC juist heel veel spieren aan, klik door op de bewegingen die gemaakt worden en je zult zien welke spiergroepen wanneer aan het werk zijn.
Jij bent toch ook begonnen met SS panzer? Heb jij altijd de PC gedaan?
pi_110439308
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:26 schreef Jajong het volgende:
Kom net bij fysio weg en hij vermoed dat mn schouder die in 2010 is geopereerd weer is beschadigd. Good times, volgende week weer naar de chirurg. Kon wel een trieste brekebeen wezen teringzooi.
1) succes bij de chirug!
2) post je trainingschema dan... inclusief wat je wil bereiken (welk aspect van trainen heeft voorkeur), en je voorgeschiedenis qua blessures.
3) of niet, en zie 1.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_110439424
Vraag me af of Jajong toevallig een van de volgende 'fantastische' oefeningen doet of lang gedaan heeft:
Lat pulldown 'behind the neck'
Barbell shoulder press 'behind the neck'
Dumbbell front raise
Upright row
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:27:01 #250
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110439494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:25 schreef 16meter het volgende:
Vraag me af of Jajong toevallig een van de volgende 'fantastische' oefeningen doet of lang gedaan heeft:
Lat pulldown 'behind the neck'
Barbell shoulder press 'behind the neck'
Dumbbell front raise
Upright row
Nee, juist om mn schouder niet.

Frontraises doe ik met een easy bar, is dat een probleem dan?
pi_110439626
Met easy bar heb ik het ook een tijdje gedaan, zonder problemen. Toch is het mijns inziens een tricky oefening, waar je weinig winst uithaalt en die mogelijk shit verneukt.

Maar geen 'one-way ticket to snap city', zoals de andere oefeningen die ik opnoemde.
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:37:37 #252
69994 seto
-|||--------|||-
pi_110439896
Zijn upright rows zo erg? Ik zie veel curlbro's ze bij mijn gym doen eigenlijk.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:48:40 #253
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_110440371
Ik vind ze erg "schoudergevaarlijk" als ik eerlijk ben, sowieso is je schouder een erg kwetsbaar gewricht, dat is ook 1 vd redenen waarom ik sinds een maand of 2 gestopt ben met simpelweg bankdrukken
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:52:25 #254
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110440532
Maar tijdens liften heb ik eigenlijk alleen last van mn schouder als ik ga squatten :). En voor de rest mis ik niks aan kracht zei die fysio ook, is wsl een scheurtje in t kapsel weer :/
pi_110440929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:48 schreef kidkash19 het volgende:
Ik vind ze erg "schoudergevaarlijk" als ik eerlijk ben, sowieso is je schouder een erg kwetsbaar gewricht
Eens. Toen ik nog upright rows deed, had ik ook nooit echt het gevoel dat m'n schouders er groter van werden, ofzo. :')

BB shoulder press
Lateral raise
Rear lateral raise/Face pull

Doet het truukje.
pi_110440977
Wat is een goede weegschaal om je voeding te wegen?
pi_110440999
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:03 schreef TonyMalony het volgende:
Wat is een goede weegschaal om je voeding te wegen?
Het digitale weegschaaltje van de Action, 6 euro dacht ik. Niks mis mee.
pi_110441046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:04 schreef 16meter het volgende:

[..]

Het digitale weegschaaltje van de Action, 6 euro dacht ik. Niks mis mee.
goeijen tip, ik ga straks ff kijke :D
pi_110441101
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:05 schreef Weissman het volgende:

[..]

goeijen tip, ik ga straks ff kijke :D
+1 Thanks! :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')