+1. Denkbeeldig op een trommel slaan als de beat weer terug in het nummer komt. Muziek is voor mij een deel van de belevenis. Ben daarom ook heel blij met mixen die speciaal voor hardlopen zijn samengesteld. Als iemand nog suggesties/links daarvoor heeft, houd ik me altijd aanbevolen. Mijn tip is hier al eerder voorbij gekomen: de Running Trax mixen van Ministry of Sound.quote:Op maandag 16 april 2012 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan écht niet zonder muziek. Nou ja, als m'n iPod er mee ophoudt dan ren ik echt m'n rondje wel af, maar anders wacht ik tot hij genoeg opgeladen is om m'n rondje te kunnen rennen. Maar ik zing en dans en hups tijdens het hardlopen ook gewoon mee, wat er hilarisch uit moet zien soms
Ja!quote:Op maandag 16 april 2012 11:58 schreef robdriessen het volgende:
[..]
+1. Denkbeeldig op een trommel slaan als de beat weer terug in het nummer komt. Muziek is voor mij een deel van de belevenis. Ben daarom ook heel blij met mixen die speciaal voor hardlopen zijn samengesteld. Als iemand nog suggesties/links daarvoor heeft, houd ik me altijd aanbevolen. Mijn tip is hier al eerder voorbij gekomen: de Running Trax mixen van Ministry of Sound.
ik heb wel eens mixen van Podrunner aan, das op bpm, meestal een mix van een uur. Loopt wel lekker weg.quote:Op maandag 16 april 2012 11:58 schreef robdriessen het volgende:
[..]
+1. Denkbeeldig op een trommel slaan als de beat weer terug in het nummer komt. Muziek is voor mij een deel van de belevenis. Ben daarom ook heel blij met mixen die speciaal voor hardlopen zijn samengesteld. Als iemand nog suggesties/links daarvoor heeft, houd ik me altijd aanbevolen. Mijn tip is hier al eerder voorbij gekomen: de Running Trax mixen van Ministry of Sound.
zoals in je UI?quote:Op maandag 16 april 2012 12:02 schreef Drassss het volgende:
Moet er echt niks van hebben. Heb liever rust om me heen
Aan de andere kant denk ik dat al die informatievoorziening wel motiverend werkt en dat veel meer mensen beginnen met hardlopen tegenwoordig. Al die cijfertjes en muziekjes en dingen motiveren gewoon, waardoor veel mensen niet alleen beginnen met hardlopen, maar dat ook volhouden.quote:Op maandag 16 april 2012 12:20 schreef Jarno het volgende:
Mijn - wat oudere - manager, ex-marathon loper, snapt daar dus helemaal niks van he, dat geloop met telefoons, muziek en coaches.. 'Gewoon je schoenen aan en naar buiten toe'. Op zich kan -ie een hartslagmeter nog wel redelijk hebben maar dat is wel de limit.
We zijn natuurlijk wel heel erg informatieverzamelgeil tegenwoordig en ook entertainment (muziek) verslaafd... de eerste keer dat ik alleen met een sporthorloge naar buiten ging had ik ook zoiets van 'wow...'. Je hoort gewoon de vogels, ziet echt de omgeving, je hoort je lichaam ademhalen en reageren... en ik kom veel meer tot mezelf zonder al die afleiding merk ik.
Er zullen fans van beide kanten van het spectrum te vinden zijn. Ik zou iig iedereen aanraden het eens beide te proberen, al is het alleen maar voor de ervaring. Ik ben ook altijd zo'n wandelende gadgethouder maar ik keek er echt van op hoe lekker het was zo vrij en simpel...quote:Op maandag 16 april 2012 12:23 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik dat al die informatievoorziening wel motiverend werkt en dat veel meer mensen beginnen met hardlopen tegenwoordig. Al die cijfertjes en muziekjes en dingen motiveren gewoon, waardoor veel mensen niet alleen beginnen met hardlopen, maar dat ook volhouden.
Ik heb het op dit moment gewoon echt nodig, mijn muziekje met runkeeper erbij zodat ik weet wanneer ik weer moet rennen en wanneer ik weer even moet stoppen. Die motivatie heb ik echt even nodig om er weer in te komen.quote:Op maandag 16 april 2012 12:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zullen fans van beide kanten van het spectrum te vinden zijn. Ik zou iig iedereen aanraden het eens beide te proberen, al is het alleen maar voor de ervaring. Ik ben ook altijd zo'n wandelende gadgethouder maar ik keek er echt van op hoe lekker het was zo vrij en simpel...
Daarom heb ik zondag de 5km ook zonder muziek of koptelefoon gelopen, wel foon met Runkeeper op zak, maar voor de rest luisterde ik naar de muziek langs de weg, de klappende toeschouwers en de mopperende scholiertjes die alleen maar mee moesten doen omdat de gymleraar ze had ingeschreven.quote:Op maandag 16 april 2012 12:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zullen fans van beide kanten van het spectrum te vinden zijn. Ik zou iig iedereen aanraden het eens beide te proberen, al is het alleen maar voor de ervaring. Ik ben ook altijd zo'n wandelende gadgethouder maar ik keek er echt van op hoe lekker het was zo vrij en simpel...
Ik liep gisteren, zondagochtend om kwart over 8 's ochtends in het bos op de veluwe. Ik heb niemand gezien, niets gehoord behalve de endomondo bitch die elke kilometer aan me vertelde hoe hard ik ging.quote:Op maandag 16 april 2012 12:20 schreef Jarno het volgende:
Mijn - wat oudere - manager, ex-marathon loper, snapt daar dus helemaal niks van he, dat geloop met telefoons, muziek en coaches.. 'Gewoon je schoenen aan en naar buiten toe'. Op zich kan -ie een hartslagmeter nog wel redelijk hebben maar dat is wel de limit.
We zijn natuurlijk wel heel erg informatieverzamelgeil tegenwoordig en ook entertainment (muziek) verslaafd... de eerste keer dat ik alleen met een sporthorloge naar buiten ging had ik ook zoiets van 'wow...'. Je hoort gewoon de vogels, ziet echt de omgeving, je hoort je lichaam ademhalen en reageren... en ik kom veel meer tot mezelf zonder al die afleiding merk ik.
Ik loop meestal met muziek op, maar het staat echt heel zacht. Meer achtergrond muziek, aangezien ik mezelf nog hoor lopen en ademhalen. Verkeer hoor ik ook altijd, wel zo veilig ook als je buiten loopt.quote:Op maandag 16 april 2012 12:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik loop altijd zonder muziek, lekker relaxen, vogeltjes, wat ouwehoeren met een medeloper. En aangezien ik buiten loop vind ik het ook wel prettiger als ik fietsers en auto's aan hoor komen.
dat sowieso ja, ik heb hem nooit knallend hard op zodat ik nog alles aan kan horen komenquote:Op maandag 16 april 2012 13:14 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Ik loop meestal met muziek op, maar het staat echt heel zacht. Meer achtergrond muziek, aangezien ik mezelf nog hoor lopen en ademhalen. Verkeer hoor ik ook altijd, wel zo veilig ook als je buiten loopt.
veel succes, en doe idd rustig aan!quote:Op maandag 16 april 2012 13:26 schreef de_Paans het volgende:
Na een aantal weken hier meegelezen te hebben zal ik hier ook maar een keer posten.
Begin vorig jaar begonnen met hardlopen. Maar vanwege een hernia een hele tijd stil gelegen. Aangezien het maar niet over ging eind november een MRI scan ondergaan waarna een operatie als de enige optie overbleef. Eind januari werd ik liggend het ziekenhuis ingebracht en de dag erna liep ik weer naar buiten.
Nu na een paar weken fysiotherapie (fitness) en twee weken opbouwen van het hardlopen op de loopband, begonnen met 4 keer 2 minuten op 7 km/h. Vanochtend 2 sets van 5 minuten, een op 9 km/h en een op 9,5 km/h. Nu ben ik zo ver dat ik weer buiten hard mag gaan lopen.
Buiten moet ik het wel weer rustig opbouwen aangezien dat toch anders lopen is dan op een loopband. Op dit moment heb ik als doel om tegen het eind van de zomer 30 minuten aan een stuk prettig te kunnen hardlopen.
Ik heb er nu alweer een 3-4 dagen geen last meer van, maar ik stel het nog een dagje uit. Ik hoop dat het mooie zonnetje er morgen ook is.quote:Op maandag 16 april 2012 15:22 schreef GlenHighland het volgende:
Twee weken niet gelopen i.v.m. pijn aan mijn enkel.
Maar vanavond ga ik het weer proberen
Wat voor enkelblessure heb je dan? Of gewoon overbelasting?quote:Op maandag 16 april 2012 15:36 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik heb er nu alweer een 3-4 dagen geen last meer van, maar ik stel het nog een dagje uit. Ik hoop dat het mooie zonnetje er morgen ook is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |