1. Het is een moer, en geen boutquote:Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch?
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschrevenquote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:quote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
quote:The team used a design pioneered by Mercedes-Benz in DTM – of incorporating the wheel nut actually into its wheel rim, so it is impossible for the nut to fly off during a stop.
http://bbs.hupu.com/3090257.html
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfdequote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
1. Het is een moer, en geen bout![]()
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.quote:Op maandag 16 april 2012 18:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde
quote:Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
Het sleutelwoord is "tegenwoordig".quote:Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
Ben aan 't zoekenquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Bij Mercedes wel jaquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk.quote:
Je weet wat ik bedoel.quote:Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groenquote:Op maandag 16 april 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
Het systeem met de lampen dan.
Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.
Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
Niet op geluid bedoel ik, maar gewoon als 4 wheelguns doorslaan zegmaar dat ze op dat moment een signaal afgeven naar die lamp.quote:Op maandag 16 april 2012 19:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groen. Het systeem bij Mclaren vond ik dan nog het mooist daar kon je goed per wiel zien wat er aan de hand was.
Dat is gewoon zijn Hair-duct hóórquote:Op maandag 16 april 2012 19:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog iets wat ik tegenkwam (terwijl ik nog naar die verdomde wielmoer aan het zoeken ben)
Zo warm was het niet in China dat Rosberg extra koeling nodig hadVerklaart wel waarom die zonder ook maar een zweet druppeltje op zijn voorhoofd te hebben op het podium stond.
Maaar, Schumacher heeft 'm niet![]()
[ afbeelding ]
en nu?quote:
ik zie nu een Mercedes met een sleuf ja.quote:
Nee, denk dat je McLaren niet moet uitvlakken...die ontwikkelen hun wagen gedurende het jaar het beste. Ik zet mijn geld op Button of Hamilton dit jaar qua WK.quote:Op maandag 16 april 2012 20:03 schreef Nober het volgende:
Maar nu we hebben gezien dat Mercedes het ook in de race kan (niet alleen in de kwalificatie) kunnen we ons dan opmaken voor Schumachers achtste titel? Aangezien Ross Brawn's doelen zijn dat Rosberg zijn eerste GP wint (streep erdoor) en dat Michael zijn achtste titel zal winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |