Lijkt me niet, is toch ook een stress baan,(tenminste dit gedeelte ervan) als je deze man ontslaat krijgen de overblijvers nog meer stress.quote:Op maandag 16 april 2012 08:55 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo een kerel zoals nu bijvoorbeeld bij Schumacher het geval was daags erna nog gewoon die baan heeft.
Ik bedoel er staat veel op het spel enzo.
Hoe gaat dat doorgaans? Schuppen ze zo iemand er meteen uit als het zijn schuld is dat hun coureur uitvalt?
Ze trainen er wel veel op en bij Mercedes zitten ze altijd in de top qua pitstop snelheid, het is ook nog maar de vraag of dat gisteren een fout van diegene was.quote:Op maandag 16 april 2012 09:00 schreef vosss het volgende:
Nouja ik weet het niet. Ik kan het me voorstellen. Een 1-2 was niet ondenkbaar. Dat zijn een hoop misgelopen punten en voor de constructeur is dat het enige wat telt.
Dat Pietje dan toevallig zn dag niet heeft zal hem worst wezen lijkt me.
Je moet een moer losdraaien en vastdraaien.
En dat gaat dan fout.
Elk seizoen een paar keer.
Ik snap dat niet.
En ik vroeg me dus af of ze zo een faalhaas meteen de deur uit kicken.
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.quote:Op maandag 16 april 2012 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die houdt het echt niet tegen hoor. als het licht ook maar een fractie van een seconde op groen staat is de coureur vertrokken
Het was moeilijk te zien, maar ik dacht gezien te hebben dat de bandenman in eerste instantie de wheelgun wel tegen de wheelnut had staan. Vervolgens de wheelgun eraf haalde en het ding bestudeerde (omdat er iets niet werkte?), toen hij weer opkeek had Schumacher al groen licht en weg was hij.quote:Op maandag 16 april 2012 09:09 schreef vosss het volgende:
Ja ik hoorde op de BBC iets over het wegsturen dat dat gelinked zou zijn aan de wheelguns die er allemaal opgezeten moesten hebben of iets.
Dan nog vreemd dat een systeem denkt die bout zit vast terwijl die monteur direct ziet dat dat niet het geval is.
Mochten ze een dergelijk systeem hebben dan werkt het dus klaarblijkelijk niet goed.
Zoiets moet het inderdaad geweest zijnquote:Op maandag 16 april 2012 10:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.
[..]
Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.
Oh was hij dat ook?!quote:Op maandag 16 april 2012 00:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
I denk eerder dat Webber dacht: "Oh no, not this shit again"
Dank! Het is inderdaad vrijwel niet te zien.quote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)
Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.
Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear."quote:Op zondag 15 april 2012 19:40 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken
dat is humorquote:Op maandag 16 april 2012 12:02 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear."
Deze reekstopics komen automagisch in je AT te staan... En ja, ik kom nog wel eens op FOK!quote:Op zondag 15 april 2012 11:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Wanneer ga je kijken dan? En waarom ga je naar dit topic wetende dat je misschien dingen leest die je nog niet hebt gezien?
Ach, ik bedoel eigenlijk dat het verschil tussen Vettel en de rest niet zo groot is. Alonso rijdt de rest van de grid ook niet met een seconde per ronde naar huis (in een gelijkwaardige auto), op een paar coureurs na misschien, zoals Karthikeyan.quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen!quote:Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef Nober het volgende:
Die kwalifcatie was absurd, vooral in Q2 waar Webber met 1:35.700 de snelste was en Vettel met 1:36.031 Q3 niet haalde.
[ afbeelding ]
Webber 1:35.700
Rosberg 1:35.725
Schumacher 1:35.794
Pérez 1:35.831
Kobayashi 1:35.853
Hamilton 1:35.902
Grosjean 1:35.903
Räikkönen 1:35.921
Button 1:35.942
Alonso 1:35.982
11 Vettel 1:36.031
12 Massa 1:36.255
Dat zijn dus de zes teams, en in de race komt Williams ook nog wel in de top 10.
In Q1 trouwens ook al paniek want er waren er meerdere op de softs bezig aan het eind, en dat om te voorkomen dat je 18de eindigt.
Ja zo een systeem werkt toch niet?quote:Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.
Ik had tijdens de race de hele tijd t idee dat het om het rechter achterwiel ging, maar het was de frontquote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)
Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.
Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Waarschijnlijk meer richting kwalificatie gegaan met setup of gewoon een kwestie van banden die het nu wel deden in de kwalificatie en in de race niet zo lang meegingen als normaal.quote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Eenskijken het volgende:
Eens. Die banden zijn echt kut.
Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen..
Iedereen was safe. Hulkenberg voltooide zijn ultieme ronde met nog iets minder dan 3 minuten te gaan en Ricciardo met nog een minuut of 2 op de klok en beiden waren langzamer dan iedereen die nog binnen stond. Daarmee was iedereen inclusief Vettel safe en als Hulkenberg over Vettel heen was gegaan was er nog tijd geweest om alsnog naar buiten te gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen!
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..quote:
1. Het is een moer, en geen boutquote:Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch?
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschrevenquote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:quote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
quote:The team used a design pioneered by Mercedes-Benz in DTM – of incorporating the wheel nut actually into its wheel rim, so it is impossible for the nut to fly off during a stop.
http://bbs.hupu.com/3090257.html
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfdequote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
1. Het is een moer, en geen bout![]()
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.quote:Op maandag 16 april 2012 18:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde
quote:Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
Het sleutelwoord is "tegenwoordig".quote:Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
Ben aan 't zoekenquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Bij Mercedes wel jaquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk.quote:
Je weet wat ik bedoel.quote:Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groenquote:Op maandag 16 april 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
Het systeem met de lampen dan.
Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.
Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
Niet op geluid bedoel ik, maar gewoon als 4 wheelguns doorslaan zegmaar dat ze op dat moment een signaal afgeven naar die lamp.quote:Op maandag 16 april 2012 19:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groen. Het systeem bij Mclaren vond ik dan nog het mooist daar kon je goed per wiel zien wat er aan de hand was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |