abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110318554
Het volgende probleem doet zich voor.
Vooropgesteld dat ik met de persoon hierover heb gepraat maar hij was niet voor rede vatbaar.
Dan dus maar de juridische weg volgen.
Maar voordat ik dat doe zou ik graag willen weten of ik wel sterk in mijn schoenen sta.
Het gaat om het volgende:
Mijn auto staat aan de linkerkant geparkeerd op mijn eigen oprit.( dus diegene die aan de achterzijde zichtbaar is, de blauwe )
Als ik achterwaarts eruit wil rijden heb ik elke keer een probleem met de rode Renault die daar steeds wordt geparkeerd.
De bewuste persoon heeft meerdere auto's waarvan hij er eentje op zijn eigen inrit neerzet ( de groene ) en vervolgens zet hij nummer twee daar weer voor.
Daar waar hij de rode Renault neer zet is een stoep.

Mijn vraag aan jullie is:
Mag hij daar zijn auto zomaar parkeren? ( Het is niet voor eventjes maar dat ding staat er elke dag en elke avond)

http://imageshack.us/photo/my-images/689/testhlw.jpg (copy/paste deze link)

Bedankt voor jullie tips/adviezen
pi_110318604
Geen idee of het mag maar kom op, je hebt ruimte zat om eruit te komen. Hoe doe je dat anders op een parkeerplaats?
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 17:18:19 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110318621
Je hebt toch plek zat om eruit te komen? En parkeer je auto eens andersom, dat kan ook nog wel eens helpen.
Ik zie het probleem niet zo goed.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 17:18:51 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110318633
Als hij jouw oprit blokkeert (en dus enkel dat je er niet meer uit kan rijden), kan je de politie bellen die het voertuig bijgevolg laat takelen (als de eigenaar niet gevonden wordt)... Zo werkt dat toch in België.

Edit: ik zie nu pas die andere auto aan de overkant staat. Schrap dus bovenstaande maar. :') Is toch geen probleem?
Are you fokking to me?
pi_110318700
Ik had wel verwacht dat er weer mensen zullen zijn met opmerkingen als "je kunt niet rijden enz. enz. )
Die opmerkingen sla ik dus wel over.
Waar het mij om gaat is het juridische deel. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de brandweer. Om dat soort redenen dus......en bijvoorbeeld parkeren op een stoep......parkeren voor een oprit........dat soort dingen..
En nee......het achterwaarts uitrijden levert mij echt heel veel problemen op.....zoals bijvoorbeeld de takken die over de lak van mijn auto lopen te krassen.....
pi_110318707
Of ie er mag staan of niet... Als jij bij mij zou komen klagen in deze situatie zou ik ook niet voor reden vatbaar zijn en je daarnaast recht in je gezicht uitlachen. Van die auto heb je helemaal geen last, aansteller. :')

Als je wel serieus last hebt van die auto moet je wellicht overwegen je rijbewijs in te leveren en lekker te gaan fietsen.
pi_110318733
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:22 schreef boffer het volgende:
Ik had wel verwacht dat er weer mensen zullen zijn met opmerkingen als "je kunt niet rijden enz. enz. )
Waar het mij om gaat is het juridische deel. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de brandweer. Om dat soort redenen dus......en bijvoorbeeld parkeren op een stoep......parkeren voor een oprit........dat soort dingen..
Wat zei de gemeente toen je ze dit 'probleem' voorlegde?

quote:
En nee......het achterwaarts uitrijden levert mij echt heel veel problemen op.....zoals bijvoorbeeld de takken die over de lak van mijn auto lopen te krassen.....
Haal wat van die takken weg. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 17:23:47 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110318739
quote:
Ik had het over achterwaarts inparkeren en dan vooruit weer wegrijden. Lezen is blijkbaar ook een kunst. Maar goed, de brandweer heeft geen moeite met je auto en duwt hem zo aan de kant als het moet.
pi_110318746
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:18 schreef Marie30 het volgende:
Als hij jouw oprit blokkeert (en dus enkel dat je er niet meer uit kan rijden), kan je de politie bellen die het voertuig bijgevolg laat takelen (als de eigenaar niet gevonden wordt)... Zo werkt dat toch in België.

Edit: ik zie nu pas die andere auto aan de overkant staat. Schrap dus bovenstaande maar. :') Is toch geen probleem?
Het gaat er niet om of hij voor mijn uitrit geparkeerd staat. Het gaat er om dat ik erg veel moeite moet doen om mijn inrit uit te rijden en de draai te maken om weg te rijden zonder zijn auto te raken......
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:24:15 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_110318758
Het enige wat misschien tegen de wet is, het parkeren op de stoep. Voetgangers moeten nu over de weg. Je zou de gemeente eens kunnen bellen en vragen of ze langs willen rijden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:25:13 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_110318789
Staan er aan het begin v/d straat blauwe borden met een P of is het een woonerf (met borden)?

Verder staat ie gewoon op de stoep (afwijkende stenen = duidelijk voor voetgangers bedoeld), en dat mag niet natuurlijk.
Dum de dum
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 17:25:56 #12
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110318813
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:23 schreef boffer het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of hij voor mijn uitrit geparkeerd staat. Het gaat er om dat ik erg veel moeite moet doen om mijn inrit uit te rijden en de draai te maken om weg te rijden zonder zijn auto te raken......
En dat is vervelend. Daarom is die tip van achterwaarts inparkeren misschien wel een ideetje? Maar ik denk niet dat jij jouw buurman juridisch iets kan maken. Als die man zijn auto op het voetpad parkeert riskeert hij wel een boete als de politie langsrijdt...
Are you fokking to me?
pi_110318823
quote:
iemand erbij willen naaien omdat jij niet kan rijden....

Sneu.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:27:19 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110318854
Heb je serieus last van die rode auto? Kan me niet voorstellen dat je niet zonder problemen uit je parkeervak kunt komen :?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_110318859
Voor al die sukkels die steeds maar weer lopen te zeiken over mijn stuurkunsten.....get a life.
Ik wil het nogmaals hebben over het jurische deel van deze zaak. En wat lees ik op het internet?

Artikel 24. RVV

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;

b. voor een inrit of een uitrit;

c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;

d. op een parkeergelegenheid:

1e. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;

2e. op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

3e. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;

e. langs een gele onderbroken streep;

f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
pi_110318881
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:25 schreef Marie30 het volgende:

[..]

En dat is vervelend. Daarom is die tip van achterwaarts inparkeren misschien wel een ideetje? Maar ik denk niet dat jij jouw buurman juridisch iets kan maken. Als die man zijn auto op het voetpad parkeert riskeert hij wel een boete als de politie langsrijdt...
Aha, kijk....hier heb ik tenminste iets aan
pi_110318883
Als dit trouwens een woonerf is mag hij daar gewoon staan indien niet aangegeven dat het niet mag.
pi_110318929
trouwens TS
de linkerkant is toch geen oprit van je huis?
zijn toch gewoon parkeervakken? of zie ik dat nou verkeerd?
pi_110318940
Je mag niet parkeren voor een uitrit, ook niet voor de van jezelf.
-
pi_110318950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:27 schreef Sylver_ het volgende:
Heb je serieus last van die rode auto? Kan me niet voorstellen dat je niet zonder problemen uit je parkeervak kunt komen :?
Ja, ik heb hier ontzettend veel last van. En ik ben echt geen beroerde chauffeuse maar ik heb er echt moeite mee.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:29:53 #21
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_110318961
1e informatiepunt: 0900-8844, je goede vrienden van de Politie :7
Foutparkeren is tegenwoordig al snel 70 euro...
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:30:18 #22
180174 Diemux
People vs Me
pi_110318975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef boffer het volgende:

[..]

Ja, ik heb hier ontzettend veel last van. En ik ben echt geen beroerde chauffeuse maar ik heb er echt moeite mee.
De contradictie :')
pi_110318976
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef YebCar het volgende:
trouwens TS
de linkerkant is toch geen oprit van je huis?
zijn toch gewoon parkeervakken? of zie ik dat nou verkeerd?
Ja, dat zijn opritten van je eigen huis
pi_110319007
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef quo_ het volgende:
Je mag niet parkeren voor een uitrit, ook niet voor de van jezelf.
Kun jij mij dat juridisch uitleggen in regels waarin dat staat beschreven? Want ik moet iets hebben om mee te schermen als ik naar de politie ga
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:32:34 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110319052
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:27 schreef boffer het volgende:
Voor al die sukkels die steeds maar weer lopen te zeiken over mijn stuurkunsten.....get a life.
Ik wil het nogmaals hebben over het jurische deel van deze zaak. En wat lees ik op het internet?

Artikel 24. RVV

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;

c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;

d. op een parkeergelegenheid:

1e. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;

2e. op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

3e. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;

e. langs een gele onderbroken streep;

f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
Al die punten lijken me niet relevant. Kan me wel voorstellen dat de buurman er niet mag staan als dit daadwerkelijk een voetpad is.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 17:32:56 #26
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110319067
quote:

[..]

Is je auto een break (stationwagen)? Kan niet goed zien op de foto. De straat is ook wat smal en je moet sowieso recht uitrijden om die struiken zijlings niet te raken... dus ik begrijp je frustratie wel. Maar je moet wel altijd goed nadenken alvorens je ruzie gaat maken met de buren. Voor hetzelfde geld mogen jullie nog dertig jaar op elkaars smoel kijken...
Are you fokking to me?
pi_110319094
ach Je hebt toch een trekhaak :P
gewoon naar achteren met dat ding
pi_110319166
Wow, al heb je misschien gelijk als het een stoep is en geen woon erf, dat je hier moeite mee hebt... wow.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:37:57 #29
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110319241
Oh, ik lees gewoon even over een puntje heen :P
quote:
Maar op het trottoir parkeren mag ook niet :N
pi_110319320
De buurman mag daar niet parkeren. Hij blokkeert immers een oprit. De oprit die geblokkeerd wordt is weliswaar zijn eigen oprit, maar dat maakt niet uit. Om handhaving praktisch uitvoerbaar te maken, hoeft een ambtenaar niet eerst uit te zoeken of de auto die voor een oprit staat niet toevallig toebehoord aan de rechthebbende van de betreffende oprit. Dat vindt onze wetgever veel te omslachtig.

Daarnaast lijkt het er op dat de auto op het voetpad geparkeerd staat. Ook dat mag niet.
Wanneer de straat een woonerf betreft mag er sowieso alleen maar op als zodanig aangegeven parkeervakken geparkeerd worden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:41:04 #31
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110319348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:35 schreef miro86 het volgende:
Wow, al heb je misschien gelijk als het een stoep is en geen woon erf, dat je hier moeite mee hebt... wow.
In geval van een woonerf mag je toch sowieso alleen op de aangewezen plaatsen parkeren?

Edit: wat Ivo1985 zegt, dus :P
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:43:19 #32
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110319402
quote:

[..]

Nou, als je dat krap vindt kan ik je toch geen goede chauffeuse noemen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:43:44 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110319411
Leer parkeren, vooral achteruit inparkeren lamlul!
pi_110319542
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:32 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Is je auto een break (stationwagen)? Kan niet goed zien op de foto. De straat is ook wat smal en je moet sowieso recht uitrijden om die struiken zijlings niet te raken... dus ik begrijp je frustratie wel. Maar je moet wel altijd goed nadenken alvorens je ruzie gaat maken met de buren. Voor hetzelfde geld mogen jullie nog dertig jaar op elkaars smoel kijken...
volgens mij is dat een idd een ford mondeo station.
bijna 5m die dingen :D
geen wonder dat je er niet uit komt
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:49:19 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110319576
Of er nu een stoep is of dat er een auto staat maakt niet uit. Als jij uit je parkeervak wilt rijden dan mag je daar toch niet overheen rijden :)

Daar parkeren zal niet mogen, als het inderdaad de stoep is. Dus in die zin is je buurman wel fout.
Kan je er iets tegen doen? Nee, hooguit de politie bellen als je er echt last van hebt en meent dat de veiligheid in het geding is. Maar dan ben je wel een echte NSB'er.

Als er brand is en de brandweer moet er echt bij, dan rammen ze 'm wel opzij.
Ook hoi !
pi_110319583
Je mag sowieso nooit voor een oprit parkeren, ook niet als deze van jezelf is.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:51:04 #37
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110319622
quote:

[..]

Weet je dat zeker? Je kan er namelijk op dezelfde manier in als uit. En ik neem aan dat je ook niet op de stoep gaat rijden om erin te komen.
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:53:44 #38
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110319711
Oh, en als je er moeilijk uitkomt, dan steek je 'm gewoon schuin naar achter, zodat je met de kont van je auto ruim voor of achter de auto van de buurman uitkomt. En rijdt je vervolgens weg met een prachtige draai.
Ook hoi !
pi_110319749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:49 schreef Inlognaam het volgende:
Daar parkeren zal niet mogen, als het inderdaad de stoep is. Dus in die zin is je buurman wel fout.
Kan je er iets tegen doen? Nee, hooguit de politie bellen als je er echt last van hebt en meent dat de veiligheid in het geding is. Maar dan ben je wel een echte NSB'er.
Wat een onzin. De regels zijn duidelijk, de buurman is aangesproken en wil zich er niet aan houden, dan kun je rustig de politie er bijhalen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:57:52 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110319837
Denk dat als je de politie er bij haalt (wat mij betreft terecht) die buurman gelijk zal weten dat jij er achter zat en dat komt de sfeer in de buurt niet ten goede. Then again, de meeste buren komen de sfeer in de buurt niet ten goede. Hier parkeren mensen autos op de stoep, op gras en gewoon midden op een weg, want blijkbaar is 10 meter lopen toch écht niet acceptabel. Bij de parkeervakken verderop is namelijk zat ruimte. Maar ja dan sta je niet kaarsrecht voor je eigen huis he, dus plempen we de autos maar overal neer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:59:23 #41
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110319873
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:48 schreef YebCar het volgende:

[..]

volgens mij is dat een idd een ford mondeo station.
bijna 5m die dingen :D
geen wonder dat je er niet uit komt
Volgens mij is het een Kia Rio.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:09:20 #42
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_110320163
Het lijkt erop dat de Renault op de stoep staat geparkeerd.

Mss dat je daar iets mee kan.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:09:49 #43
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110320170
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:54 schreef joepvd het volgende:

[..]

Wat een onzin. De regels zijn duidelijk, de buurman is aangesproken en wil zich er niet aan houden, dan kun je rustig de politie er bijhalen.
En daarmee burenruzie creeren. Dat is inderdaad erg gezellig.
Het komt mij een beetje neer of dat je omwille van je eigen onkunde en omdat je je zin niet krijgt iemand een boete probeert aan te smeren. Dat moet echt een geweldig gevoel geven.

Leven en laten leven!

Als je je echt aan dit soort situaties ergert, dan is een carriere als stadswacht jouw droombaan.
Ook hoi !
pi_110320274
Leg deze vraag eens voor aan de gemeente met die foto erbij. Als die vervolgens zegt dat daar inderdaad niet geparkeerd kan worden omdat het bijvoorbeeld een stoep is zou ik nogmaals je buurman daarop aanspreken. Als dat niet het gewenste resultaat geeft kan je altijd nog verdere stappen ondernemen (hoewel ik daar persoonlijk absoluut niet achter sta en daar een mening over heb die je niet wil horen).
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:17:47 #45
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110320403
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:13 schreef Dennis101 het volgende:
Als dat niet het gewenste resultaat geeft kan je altijd nog verdere stappen ondernemen (hoewel ik daar persoonlijk absoluut niet achter sta en daar een mening over heb die je niet wil horen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hoi !
pi_110320425
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:17 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:19:09 #47
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110320435
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:09 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En daarmee burenruzie creeren. Dat is inderdaad erg gezellig.
Het komt mij een beetje neer of dat je omwille van je eigen onkunde en omdat je je zin niet krijgt iemand een boete probeert aan te smeren. Dat moet echt een geweldig gevoel geven.

Leven en laten leven!

Als je je echt aan dit soort situaties ergert, dan is een carriere als stadswacht jouw droombaan.

Ik vind dit altijd opzienbarende reacties. "Leven en laten leven". Prima, maar dat geldt dan ook voor die buurman. Want als hij daar zijn auto niet parkeert op een stoep, dan had TS nooit een probleem gehad en had je haar ook nergens over gehoord. Oorzaak en gevolg, en zo.. Als je het mij vraagt creeert de buurman hier de ruzie, niet TS.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:19:20 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320439
Het beeld zal wel vertekend zijn want als TS zegt dat ze er echt niet uit komt dan geloof ik dat echt!
De straat ziet er uit alsof ie 4 meter breed is maar waarschijnlijk is ie maar 1,5 meter breed. En dan kan TS er echt niet uit!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110320447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:09 schreef Inlognaam het volgende:
Het komt mij een beetje neer of dat je omwille van je eigen onkunde en omdat je je zin niet krijgt iemand een boete probeert aan te smeren.
De TS wil de buurman helemaal geen boete aansmeren, die wil alleen zonder moeilijke toeren zijn auto op zijn eigen oprit kunnen in- en uitparkeren.
pi_110320458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef Maanvis het volgende:
Het beeld zal wel vertekend zijn want als TS zegt dat ze er echt niet uit komt dan geloof ik dat echt!
De straat ziet er uit alsof ie 4 meter breed is maar waarschijnlijk is ie maar 1,5 meter breed. En dan kan TS er echt niet uit!
Ik geloof ook best dat TS er niet uit komt, ik betwijfel daarentegen of dat aan de straat ligt.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:21:35 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef joepvd het volgende:

[..]

De TS wil de buurman helemaal geen boete aansmeren, die wil alleen zonder moeilijke toeren zijn auto op zijn eigen oprit kunnen in- en uitparkeren.
Moeilijke toeren, moeilijke toeren. Voor de meeste mensen zijn dat geen moeilijke toeren. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor iemand die net haar rijbewijs heeft moeilijke toeren zijn.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:21:48 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110320510
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik geloof ook best dat TS er niet uit komt, ik betwijfel daarentegen of dat aan de straat ligt.
TS heeft al aangegeven dat ze er best uit komt, maar dat het haar onnodig moeite kost en schade aan de auto kan veroorzaken vanwege de takken. Nogal een nuanceverschil.
pi_110320561
Ik denk niet dat het een stoep is maar gewoon weg. Das dan zou je er mogen parkeren. Nu mag je officeel niet voor je eigen uitrit parkeren, maar dit wordt eigenlijk overal toegestaan.

De weg van de minste weerstand is waarschijnlijk parkeersensoren.

Is jouw auto een Kia Rio? Zo'n ronde aflopende achterkant is vaak lastig achteruit rijden, of die nou 3 of 5 meter is.
.
pi_110320562
De rijdende rechter lijkt me de ideale plek om dit probleem op te lossen. :)
pi_110320571
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

TS heeft al aangegeven dat ze er best uit komt, maar dat het haar onnodig moeite kost en schade aan de auto kan veroorzaken vanwege de takken. Nogal een nuanceverschil.
Niet helemaal, dan nog kan dat ook aan de rijkunsten van TS liggen. Maar zoals TS al zelf zei, die staan hier niet ter discussie.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:25:22 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320601
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
De rijdende rechter lijkt me de ideale plek om dit probleem op te lossen. :)
Dan staat TS voor heel nederland voor lul omdat ze niet zo goed kan parkeren.. dus doe maar niet.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:27:00 #57
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_110320638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd opzienbarende reacties. "Leven en laten leven". Prima, maar dat geldt dan ook voor die buurman. Want als hij daar zijn auto niet parkeert op een stoep, dan had TS nooit een probleem gehad en had je haar ook nergens over gehoord. Oorzaak en gevolg, en zo.. Als je het mij vraagt creeert de buurman hier de ruzie, niet TS.
Hier ben ik het mee eens. Want ik neem aan dat de ts het netjes heeft aangegeven er problemen mee te hebben.

Snap ook niet waarom iedereen de ts rijlessen adviseerd. Dat heeft er nml geen reet mee te maken.

Het gaat om een situatie die voor de ts lastig begint te worden en waar de buurman heel simpel een oplossing voor kan hebben.

En dat is imo die bak van hem van de stoep afhalen en netjes ergens anders parkeren.
pi_110320641
Mensen als de TS zorgen altijd voor mooie afleveringen van De rijdende rechter.
pi_110320660
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan staat TS voor heel nederland voor lul omdat ze niet zo goed kan parkeren.. dus doe maar niet.
De overbuurman mag daar niet staan dus dat wordt vermakelijke televisie.
pi_110320792
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:27 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Want ik neem aan dat de ts het netjes heeft aangegeven er problemen mee te hebben.

Snap ook niet waarom iedereen de ts rijlessen adviseerd. Dat heeft er nml geen reet mee te maken.

Het gaat om een situatie die voor de ts lastig begint te worden en waar de buurman heel simpel een oplossing voor kan hebben.

En dat is imo die bak van hem van de stoep afhalen en netjes ergens anders parkeren.
Ik ben er niet zo overtuigd van dat hij op een stoep staat. Indien dat inderdaad een stoep is moet hij inderdaad opkrassen met die auto (zoals ik zelf ook al aangaf).
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:39:08 #61
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110320941
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:27 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde persoon met een rijbewijs daar probleemloos kan parkeren. En ook weer probleemloos weg kan rijden uit het parkeervak. Het is niet zo dat het een heel nauw straatje is.

Dus het is wel degelijk een kwestie van voertuigbeheersing. Die beheersing laat kennelijk te wensen over.

Maar goed, bel maar lekker de politie. Juridisch gezien heb je volkomen gelijk namelijk. Die wagen hoort daar niet te staan.

Nu is het simpel: metertje uiteruit rijden en dan gewoon aan het stuur beginnen te draaien terwijl je de auto langzaam naar achter laat rollen. Draai je het stuur met de klok mee, dan kom je uit met je neus naar de onderkant van de foto. Draai je het stuur tegen de klok in, dan kun je probleemloos de andere kant op rijden. En als je dat omkeert en je realiseert dat je moet keren. Ja, dan moet je heel hard de politie bellen want dan staat ie wel hinderlijk in de weg.

[ Bericht 9% gewijzigd door Inlognaam op 14-04-2012 18:52:50 ]
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:40:13 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320962
Zolang je de politie maar niet vertelt dat jij er niet uit kunt. Ik heb namelijk gehoord van educatieve maatregel opleggen voor mensen die niet kunnen rijden.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:53:48 #63
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110321364
Het vriendje van TS ook ;(
Ook hoi !
pi_110322217
Belachelijk trouwens dat die buurman z'n voortuin niet bestraat, nu is het ook zonder die auto op de stoep natuurlijk onmogelijk om er fatsoenlijk uit te komen.
pi_110324694
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:39 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde persoon met een rijbewijs daar probleemloos kan parkeren. En ook weer probleemloos weg kan rijden uit het parkeervak. Het is niet zo dat het een heel nauw straatje is.
Ja ja, we weten het nou wel.
De vraag is niet of het kán, maar of het mág.
pi_110324785
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Mensen als de TS zorgen altijd voor mooie afleveringen van De rijdende rechter.
Je bedoelt de overbuurman?
pi_110324954
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef Maanvis het volgende:
Straat zal ongeveer 3 meter zijn en de stoep ongeveer 1 meter, de rode streep tussen stoep en weg is 50 cm breed.
Overigens is het geheel afhankelijk van het type erf dat ts heeft of hij of zij gelijk kan beginnen met draaien of dat deze vrijwel geheel recht naar achteren moet om daarna pas te kunnen draaien.
Ik geloof dan ook wel dat ts er moeite mee heeft, of in ieder geval geen zin heeft in meerdere keren steken terwijl dat normaal niet hoeft.

Overigens heeft ts nog steeds geen antwoord gegeven of dit een woonerf is of niet.
Indien woonerf dan mag die auto daar niet staan maar moet op eigen terrein of in een vak voorzien van een P
Indien geen woonerf dan mag die auto daar niet staan omdat deze nu op de stoep geparkeerd staat.
pi_110325039
Straat van TS:
pi_110325077
TS krijgt gelijk en de rest blijft afwachten. ;)
pi_110325083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:35 schreef klipper het volgende:
Straat van TS:
[ afbeelding ]
Die rode auto mag daar toch gewoon niet staan? Deze belemmert het voetpad en tevens is het een uitrit. Maakt niet uit of het zijn auto is of niet (dat stukje waar de rode auto staat is van de gemeente).
pi_110325223
Ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn in ieder geval, als ik TS was.
pi_110325229
quote:
Straat van TS:
[ afbeelding ]
Die Renault kan ook naast de lantaarnpaal.
pi_110325318
Loopt die oprit nou eigenlijk nog naast de woning door? M.a.w. kunnen er geen twee auto's op de oprit?

-ja, dat lijkt logisch dat mensen dat dan zouden doen, maar mijn overburen doen het dus niet, waardoor ik een zelfde situatie heb als op de foto, alleen met een veel bredere straat-
pi_110325344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:38 schreef lezzer het volgende:
Ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn in ieder geval, als ik TS was.
Nee inderdaad, velen kunnen nu wel belachelijk doen, maar je zou zo'n mafketel in je straat hebben wonen.
pi_110325487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee inderdaad, velen kunnen nu wel belachelijk doen, maar je zou zo'n mafketel in je straat hebben wonen.
Tsja met 2 auto's heb je al een probleem daar. :{
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:43:40 #76
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325512
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Met zo'n buurvrouw zou ik me auto ook niet lekker daar kunnen neerzetten.
Maar om 'm daar nu 100m verderop voor neer te zetten zou mij ook te ver gaan als buurman. En om nu te zeggen dat ie in de weg staat. Nee.

Draaicirkel van die kia is trouwens ook niet zo groot.
Ook hoi !
pi_110325558
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Maar om 'm daar nu 100m verderop voor neer te zetten zou mij ook te ver gaan als buurman. En om nu te zeggen dat ie in de weg staat. Nee.
Ja, en als je er samen niet uit komt, dan zijn er dus regels.
En daar gaat het nu dan om.
pi_110325568
Overbuurman zijn boompjes weg en 2e parkeerplek. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2012 20:45:30 ]
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:45:51 #79
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325622
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:44 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, en als je er samen niet uit komt, dan zijn er dus regels.
En daar gaat het nu dan om.
Dus wat de buurvrouw moet doen is de politie bellen, burenruzie veroorzaken en daarna wat extra rijlessen nemen. En vooral nooit in de grote stad komen.

Of gewoon lekker de fiets pakken :)
SPOILER
Ook hoi !
pi_110325682
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:45 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dus wat de buurvrouw moet doen is de politie bellen, burenruzie veroorzaken en daarna wat extra rijlessen nemen. En vooral nooit in de grote stad komen.

Of gewoon lekker de fiets pakken :)
Of... de buurman houdt zich aan de regels... Kan ook.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:47:58 #81
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325728
Of ze legt zich bij de situatie neer... Kan ook.
Ook hoi !
pi_110325752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef lezzer het volgende:

[..]

Overbuurman met 2 auto's en geen parkeerplek in de straat te vinden zo te zien.
pi_110325792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef Inlognaam het volgende:
En maar klagen over mensen die alles gedaan krijgen met een grote bek. ;)
pi_110325814
Bij zijn buren is nog plek. :+
pi_110325880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef lezzer het volgende:

[..]

Welke regels zijn er overtreden dan volgens jou? Ik zie nog nergens uitsluitsel dat hij zijn auto daar niet neer mag zetten.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:51:57 #86
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325941
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bij zijn buren is nog plek. :+
Misschien kan ze daarheen achteruitmanouvreren en vanuit hun plek wegrijden? Kan ook.
Ook hoi !
pi_110325997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Welke regels zijn er overtreden dan volgens jou? Ik zie nog nergens uitsluitsel dat hij zijn auto daar niet neer mag zetten.
Nee, dat is dus ook de vraag...
Het gaat niet over de rijvaardigheden van TS.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:53:16 #88
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110326000
quote:

[..]

Mwah, het is duidelijk dat dat stukje bedoeld is voor voetgangers. Heb tenminste nog nooit een straat gezien waar niet tenminste aan een kant voetgangers ongestoord kunnen wandelen.
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:56:35 #89
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110326138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, dat is dus ook de vraag...
Het gaat niet over de rijvaardigheden van TS.
Daar gaat het wel degelijk om. Ze heeft er last van dat die wagen er staat omdat ze moeilijkheden heeft met het wegrijden uit de parkeerplaats. Ze klaagt niet over een situatie waarbij ze met een kinderwagen* wandelend gedwongen wordt de rijbaan op te gaan omdat er een auto haar weg blokkeert.

*dat lijkt me gewoon een leuke situatie. Dat TS vervolgens tegen het kindje zegt : "Kijk, lief kotertje, waag het niet om als jij later je rijbewijs hebt om zo te parkeren want dan wordt mama boos!'.
Ook hoi !
pi_110326150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Draaicirkel van die kia is trouwens ook niet zo groot.
100 meter ligt ruim binnen de norm om te parkeren.
Overigens kan de overbuurman ook in de naastgelegen straten parkeren, zo kijkt de gemeente namelijk ook.
Het is geen recht om in je eigen straat te kunnen parkeren hooguit een gunst.
pi_110326155
quote:

[..]

Het is een voetpad, de gehandicapte medemens moet om de auto heen met de rollator.
pi_110326173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef Inlognaam het volgende:
Regels gaan natuurlijk voor, anders wordt het overal een zooitje.
pi_110326177
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:36 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

Die rode auto mag daar toch gewoon niet staan? Deze belemmert het voetpad en tevens is het een uitrit. Maakt niet uit of het zijn auto is of niet (dat stukje waar de rode auto staat is van de gemeente).
pi_110326344
Ik sluit me wel aan bij de algemene tendens. De auto mag daar niet staan, maar het is ook wel sneu als je stelt dat je er niet (of heel moeilijk) uit komt. Waar is de solidariteit gebleven?
pi_110326380
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:57 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

TS gaat winnen en verliezen tegelijk. ;)
pi_110326470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:01 schreef snabbi het volgende:
Ik sluit me wel aan bij de algemene tendens. De auto mag daar niet staan, maar het is ook wel sneu als je stelt dat je er niet (of heel moeilijk) uit komt. Waar is de solidariteit gebleven?
Ja, waar is de solidariteit van de overbuurman gebleven. Vraag ik me ook af :Y
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:07:33 #97
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110326590
Waarom solidair zijn met een zeikwijf? Ik snap die buurman wel, zou ook zoiets hebben van 'Sorry, maar ruimte zat. Zo krap is het hier niet.'

Als ze erin kan, kan ze er even makkelijk uit. Het is geen kind dat als zaadje erin komt en als baby eruit moet.
Ook hoi !
pi_110326755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:07 schreef Inlognaam het volgende:
Waarom solidair zijn met een zeikwijf? Ik snap die buurman wel, zou ook zoiets hebben van 'Sorry, maar ruimte zat. Zo krap is het hier niet.'

Als ze erin kan, kan ze er even makkelijk uit. Het is geen kind dat als zaadje erin komt en als baby eruit moet.
Als er een bejaarde met rollator langs wil , moet die halsbrekende toeren uithalen.
pi_110327064
quote:

Heel erg typisch dit.
TS moet solidair zijn, maar zodra er gevraagd wordt waarom haar overbuurman dat dan niet moet zijn is TS opeens een zeikwijf....

Solidariteit moet van twee kanten komen, maar dat doet het in het algemeen niet.

De overbuurman mag gewoon blij zijn met zo'n "zeikwijf" tegenover hem, velen anderen hadden het allang anders opgelost. 8)7
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:21:06 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110327237
quote:

Hij hoeftniet solidair te zijn met een zeikwijf, hij moet zich gewoon aan de regels houden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:21:59 #101
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110327284
quote:

Als je dat serieus zegt dan moet jij maar eens wat rijlessen extra, niet de TS. Of ben jij zo iemand die sowieso de auto achteruit een hoek om plempt, zonder te kijken? Maar goed, dat de top 100 bestuurders van de wereld op Fok zitten *kuch* dat wist ik al langer.

TS zegt nergens dat ze er niet uit komt.
Ze heeft onnodig moeite, omdat daar een auto staat. Dan heb je de volgende situatie:
- TS heeft moeite met uitparkeren
- TS vraagt de buurman of hij zijn auto misschien ergens anders neer kan zetten
- Buurman haalt zijn schouders op en zegt: je zoekt het maar uit

Ja, dan moet je als buurman ook niet mekkeren daarna. Solidariteit werkt namelijk ook twee kanten op. Dus dat die buurman daarna 50 meter moet lopen om bij zijn, let wel, TWEEDE auto te komen is toch geen ramp? 50 meter is een pokkeklein stukje, helemaal geen rare afstand (in veel binnensteden heb je zelfs geen parkeermogelijkheden binnen die afstand) en om alvast een reactie voor te zijn: als die buurman wat zwaars moet tillen vindt TS het vast niet erg als hij die 2e auto even 5 minuten voor het huis zet om uit te laden. Daarna kan hij 'm alsnog op de parkeerplaats 50 meter verderop zetten. En als buurman te lui is om te lopen, dan gebruikt hij toch fijn zijn eerste auto? TS vroeg aardig, buurman wil niet meewerken. W.m.b. is buurman een egoistische zak.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:22:56 #102
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110327342
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als er een bejaarde met rollator langs wil , moet die halsbrekende toeren uithalen.
Ts is niet bejaard. Gedraagd zicht enkel zo.

Een bejaarde met rollator moet in beweging blijven. Daar is deze situatie ideaal voor!
Ook hoi !
pi_110327378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, waar is de solidariteit van de overbuurman gebleven. Vraag ik me ook af :Y
Als er 100 meter verderop een parkeerplaats is (dus niet op de oprit van een ander huis) dan geef ik je helemaal gelijk, echter op basis van deze foto neem ik aan dat de dichtsbijzijnde parkeerplaats een aardig eind weg is.

quote:
15s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kom op, het is geen druk bereden weg oid. Er omheen lopen is niet echt heel moeilijk.

Het neemt niet weg dat het niet mag en de buren ook iets aan de situatie kunnen doen, er lijken mij wel belangrijkere problemen in het leven te bestaan.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:24:30 #104
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110327420
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:17 schreef klipper het volgende:

[..]

Heel erg typisch dit.
TS moet solidair zijn, maar zodra er gevraagd wordt waarom haar overbuurman dat dan niet moet zijn is TS opeens een zeikwijf....

Solidariteit moet van twee kanten komen, maar dat doet het in het algemeen niet.

De overbuurman mag gewoon blij zijn met zo'n "zeikwijf" tegenover hem, velen anderen hadden het allang anders opgelost. 8)7
Denk je? Ik denk dat 1% hierover zou klagen. TS behoort tot die groep.
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:26:09 #105
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110327509
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hij hoeftniet solidair te zijn met een zeikwijf, hij moet zich gewoon aan de regels houden.
TS ook, dus die zou dat hele stuk niet eens nodig moeten hebben voor het in- en uitparkeren. Ze zou haar plaats op de weg moeten weten.
Ook hoi !
pi_110327590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:24 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Denk je? Ik denk dat 1% hierover zou klagen. TS behoort tot die groep.
Alleen omdat TS een vrouw is, als het mijn overbuurman was geweest had die allang weggeweest als hij daar had willen blijven wonen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:27:59 #107
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_110327599
Als ik TS was zou ik me zolang ik er met wat moeite altijd langskom de moeite en ellende van een weg naar de rechter besparen. (over rijkunsten is al genoeg gezegd :X)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:28:21 #108
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110327614
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:26 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

TS ook, dus die zou dat hele stuk niet eens nodig moeten hebben voor het in- en uitparkeren. Ze zou haar plaats op de weg moeten weten.
TS heeft het stuk niet nodig, ze wil alleen voorkomen dat de trekhaak lelijke sporen achterlaat in de auto van haar buurman als deze eens een keer niet helemaal op het voetpad staat.
pi_110327640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:23 schreef snabbi het volgende:

echter op basis van deze foto neem ik aan dat de dichtsbijzijnde parkeerplaats een aardig eind weg is.
Vergis je niet in mensen. Tegenover mij is een doorgang tussen 2 blokken en daar staan houten dingen om auto's te weren vanwege voetgangers oversteekplaats en nog plaatsen ze de auto's ervoor. De Parkeervakken zijn letterlijk 5 meter verder.
pi_110327654
Kan me best voorstellen dat TS dit vervelend vindt. Beetje kinderachtig om over zn rijkunsten te gaan zeuren. Het zal neem ik aan vast wel lukken om eruit te komen, echter wordt het door die auto wel lastiger. Ik zou het ook vervelend vinden om elke dag met extra gemanoeuvreer mn oprit op en af te moeten, omdat iemand permanent zn auto ergens neerzet waar dat niet mag. Je moet dan wel uitzoeken of dit daadwerkelijk niet mag. Ik zou gewoon een briefje naar de gemeente sturen met een foto met de vraag of dit toegestaan is.
pi_110327742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:26 schreef Inlognaam het volgende:

Beetje kansloze jankbal ben je he? Ze kan in en uitparkeren staat er. Het is alleen fucking irri dat die auto erstaat.

Endamagnieneehe
pi_110327780
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

TS heeft het stuk niet nodig, ze wil alleen voorkomen dat de trekhaak lelijke sporen achterlaat in de auto van haar buurman als deze eens een keer niet helemaal op het voetpad staat.
Uh als je bij het uitrijden daadwerkelijk met de trekhaak de auto raakt, dan is het hele betoog over niet kunnen rijden hier bevestigt. Niet om het feit dat je je vergist en de auto net raakt, maar wel omdat je blijkbaar bent vergeten te sturen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:28 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Vergis je niet in mensen. Tegenover mij is een doorgang tussen 2 blokken en daar staan houten dingen om auto's te weren vanwege voetgangers oversteekplaats en nog plaatsen ze de auto's ervoor. De Parkeervakken zijn letterlijk 5 meter verder.
Zoals ik al zei, als er dichtbij wel een parkeervak is, dan geef ik de betreffende persoon gelijk.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:33:00 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110327833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:31 schreef snabbi het volgende:

[..]

Uh als je bij het uitrijden daadwerkelijk met de trekhaak de auto raakt, dan is het hele betoog over niet kunnen rijden hier bevestigt. Niet om het feit dat je je vergist en de auto net raakt, maar wel omdat je blijkbaar bent vergeten te sturen.

[..]

Zoals ik al zei, als er dichtbij wel een parkeervak is, dan geef ik de betreffende persoon gelijk.
Je vergeet voor het gemak het tweede deel van mijn post te lezen?
pi_110327866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:31 schreef snabbi het volgende:

[..]

[..]

Een parkeervak dichtbij behoeft niet in dezelfde straat gesitueerd te zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 21:34:44 #115
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110327908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als je dat serieus zegt dan moet jij maar eens wat rijlessen extra, niet de TS. Of ben jij zo iemand die sowieso de auto achteruit een hoek om plempt, zonder te kijken? Maar goed, dat de top 100 bestuurders van de wereld op Fok zitten *kuch* dat wist ik al langer.

Ze heeft onnodig moeite, omdat daar een auto staat. Dan heb je de volgende situatie:

Ja, dan moet je als buurman ook niet mekkeren daarna. Solidariteit werkt namelijk ook twee kanten op. Dus dat die buurman daarna 50 meter moet lopen om bij zijn, let wel, TWEEDE auto te komen is toch geen ramp? 50 meter is een pokkeklein stukje, helemaal geen rare afstand (in veel binnensteden heb je zelfs geen parkeermogelijkheden binnen die afstand) en om alvast een reactie voor te zijn: als die buurman wat zwaars moet tillen vindt TS het vast niet erg als hij die 2e auto even 5 minuten voor het huis zet om uit te laden. Daarna kan hij 'm alsnog op de parkeerplaats 50 meter verderop zetten. En als buurman te lui is om te lopen, dan gebruikt hij toch fijn zijn eerste auto? TS vroeg aardig, buurman wil niet meewerken. W.m.b. is buurman een egoistische zak.
Dit.

Ik vind het ook best associaal van die buurman. Maar als ik TS was maakte ik er geen heisa om. Met de buren wil je gewoon geen ruzie... Peis en vree waar je woont enzo...
Are you fokking to me?
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:37:02 #116
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110328003
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als je met beleid wegrijdt, kun je prima wegrijden en 99% kans dat de buurman zo ook denkt. Je moet niet met 30km/u volgas achteruit willen rijden en uiteraard gewoon. Vergelijk het met fileparkeren. Zelf manier erin als eruit. Met beleid, rustig manouvrerend.

Maar, nogmaals die auto hoort daar niet te staan. Maar tegelijkertijd hoor je daar ook niet te rijden met je auto.

Wie zegt dat het de buurman TWEEDE auto is? Misschien is auto 1 wel van zijn vrouw, zoon, dochter of misschien wel van een inwonend sletje van 'm.

En buurvrouw gaat zeker zeiken als ie die auto daar 2 minuten neerzet als buurman wat zwaars moet tillen. Want dan kan ze er niet uit... al zal ze dan opeens wel met beleid eruit kunnen.

Solidariteit werkt ook 2 kanten op. Als zij 'm daar niet kan parkeren, dan kan zij 'm ook 50m verderop parkeren. Ze hoeft 'm niet op haar eigen parkeerplek te zetten. Als zij wel een auto erin kan krijgen, maar niet eruit dan kan ze gewoon niet rijden. Het is echt geen smal straatje en die auto van dr is geen limousine van 8 meter met lange draaicirkel.

Egoist.. groot woord. Hij zou socialer kunnen zijn, maar zij is ook egoistisch bezig door dat stukje stoep - zo noem ik het maar even- op te eisen omdat ze daar moet parkeren.
Ook hoi !
pi_110328006
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:34 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Dit.

Ik vind het ook best associaal van die buurman. Maar als ik TS was maakte ik er geen heisa om. Met de buren wil je gewoon geen ruzie... Peis en vree waar je woont enzo...
Welnee, met vrienden wil je geen ruzie, buren zie je amper hooguit in het voorbijgaan.
De tijd dat buren bij elkaar kwamen is echt al decennia achterhaald.
pi_110328026
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:33 schreef klipper het volgende:

Een parkeervak dichtbij behoeft niet in dezelfde straat gesitueerd te zijn.
Dit mijn waarde is zeer stad gebonden :)

Ik weet nog dat m'n oma zich druk maakte omdat de buurman de auto voor haar huis zette (Eindhoven) terwijl de familie uit Amsterdam al blij is als hij 3 straten verder staat.

En dat gaat over m'n amsterdamse oma die hier kwam wonen.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 21:38:58 #119
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110328084
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Welnee, met vrienden wil je geen ruzie, buren zie je amper hooguit in het voorbijgaan.
De tijd dat buren bij elkaar kwamen is echt al decennia achterhaald.
Ik bedoel dat zo helemaal niet... Ik werk op een advocatenkantoor, geloof mij met je buren wil je geen ruzie. Wat sommige mensen elkaar allemaal aandoen. :') De irritatiefactor blijft enorm omdat je elkaar blijft zien + het is heel makkelijk om andermans bezittingen (incl. huisdieren) te vernietigen.
Are you fokking to me?
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:39:21 #120
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110328099
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De trekhaak nog wel! Kijk, als je zegt de bumper, dan zeg ik 'ja, kan gebeuren'. Maar met de trekhaak? Dan wil ze dus echt rechtuit naar achter zonder uberhaupt aan het stuur te draaien.

Dan vraag ik me echt af hoe ze die auto daar uberhaupt parkeert zoals ie op de foto staat.
Ook hoi !
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:39:24 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110328102
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Als je met beleid wegrijdt, kun je prima wegrijden en 99% kans dat de buurman zo ook denkt. Je moet niet met 30km/u volgas achteruit willen rijden en uiteraard gewoon. Vergelijk het met fileparkeren. Zelf manier erin als eruit. Met beleid, rustig manouvrerend.

Maar, nogmaals die auto hoort daar niet te staan. Maar tegelijkertijd hoor je daar ook niet te rijden met je auto.

Wie zegt dat het de buurman TWEEDE auto is? Misschien is auto 1 wel van zijn vrouw, zoon, dochter of misschien wel van een inwonend sletje van 'm.

En buurvrouw gaat zeker zeiken als ie die auto daar 2 minuten neerzet als buurman wat zwaars moet tillen. Want dan kan ze er niet uit... al zal ze dan opeens wel met beleid eruit kunnen.

Solidariteit werkt ook 2 kanten op. Als zij 'm daar niet kan parkeren, dan kan zij 'm ook 50m verderop parkeren. Ze hoeft 'm niet op haar eigen parkeerplek te zetten. Als zij wel een auto erin kan krijgen, maar niet eruit dan kan ze gewoon niet rijden. Het is echt geen smal straatje en die auto van dr is geen limousine van 8 meter met lange draaicirkel.

Egoist.. groot woord. Hij zou socialer kunnen zijn, maar zij is ook egoistisch bezig door dat stukje stoep - zo noem ik het maar even- op te eisen omdat ze daar moet parkeren.
Jij verveelt je... Niet? Hoe gaat het met je diepvriezer?
pi_110328178
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is momenteel een vriezer en geen diepvriezer, maar wat wil je met het vriesvak boven.
pi_110328212
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:38 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat zo helemaal niet... Ik werk op een advocatenkantoor, geloof mij met je buren wil je geen ruzie. Wat sommige mensen elkaar allemaal aandoen. :') De irritatiefactor blijft enorm omdat je elkaar blijft zien + het is heel makkelijk om andermans bezittingen (incl. huisdieren) te vernietigen.
Daarom een goed gesprek moet meer dan genoeg zijn.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:42:11 #124
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110328227
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:31 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Beetje kansloze jankbal ben je he? Ze kan in en uitparkeren staat er. Het is alleen fucking irri dat die auto erstaat.

Endamagnieneehe
Nee, dat kan ze niet want het levert haar problemen op. Daar gaat het topic om. Want ze is -volgens Sjeen- bang om met dr trekhaak nota bene (je weet wel, dat ding dat midden op de achterkant uitsteekt) - die auto te raken. Dus niet met dr bumper, maar met de trekhaak.
Ook hoi !
pi_110328318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:42 schreef Inlognaam het volgende:
Daar gaat het topic om.
Nee, dat heb jij er zelf van gemaakt.
De vraag is of de overbuurman zijn auto daar mag parkeren.
pi_110328345
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak het tweede deel van mijn post te lezen?
Ik weet niet hoe groot jouw trekhaak ik, maar wanneer je stuurt om de oprit te verlaten is het best mogelijk om de auto te raken, echter dat zal nooit met de trekhaak zijn. Dit kan alleen wanneer de auto aan jouw kant van de weg staat.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:45:03 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110328373
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:42 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Nee, dat kan ze niet want het levert haar problemen op. Daar gaat het topic om. Want ze is -volgens Sjeen- bang om met dr trekhaak nota bene (je weet wel, dat ding dat midden op de achterkant uitsteekt) - die auto te raken. Dus niet met dr bumper, maar met de trekhaak.
Schattebout... Als die auto in de weg blijft staan, levert dat steeds meer irritatie op. En ik ben dan best bereid om per ongeluk een keer te vergeten om aan het stuur te draaien, oeps...
pi_110328457
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Schattebout... Als die auto in de weg blijft staan, levert dat steeds meer irritatie op. En ik ben dan best bereid om per ongeluk een keer te vergeten om aan het stuur te draaien, oeps...
Heeft die trekhaak ook nog eens nut. :7
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:48:09 #129
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110328510
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vrees dat ie nog steeds op -3 staat ;( en dat ik morgen noodgedwongen iets uit de diepvries klaar ga maken. En dat ik zo m'n derde cornetto ga eten voor vandaag. Heerlijk zacht en romig nu ;)

En, ik verveel me licht, maar ik vind dit topic gewoon leuk ;)
Ook hoi !
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 21:48:29 #130
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110328526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Trekhaak heeft altijd nut... betere bescherming dan parkeersensor :') (voor je eigen wagen dan toch... :'))
Are you fokking to me?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:48:48 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110328538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Het lullig is (bij mijn auto dan) dat ik 'm daarvoor ook nog eerst uit de achterbak moet halen :')
pi_110328590
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:48 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Trekhaak heeft altijd nut... betere bescherming dan parkeersensor :') (voor je eigen wagen dan toch... :'))
Zo is dat. Ik had eens een auto die bij de mijne achterop reed, maar die had meer schade dan ik wegens mijn trekhaak. Trekhaak FTW :7
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:50:08 #133
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110328596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:44 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, dat heb jij er zelf van gemaakt.
De vraag is of de overbuurman zijn auto daar mag parkeren.
En daar is het antwoord al tig keer gegeven: Nee, dat mag niet. Maar de aanleiding van die vraag is... omdat mevrouw problemen heeft om uit het parkeervlak te komen en zij dat stukje stoep daarvoor nodig heeft.
Ook hoi !
pi_110328642
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:50 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En daar is het antwoord al tig keer gegeven:
Ja, en dit gezaag:
quote:
omdat mevrouw problemen heeft om uit het parkeervlak te komen en zij dat stukje stoep daarvoor nodig heeft.
dus ook... :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:51:52 #135
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110328677
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dan komt de buurman langs: Buurmuts, je hebt een deuk in mijn auto veroorzaakt tijdens het wegrijden. Zullen we het schadeformulier even invullen? Waarop dat gedaan wordt en mevrouw nog maandenlang moet snikken omdat ze zich realiseert dat d'r verzekeringspremie de eerstkomende x jaar flink duurder is en dat een paar rijlesjes toch voordeliger waren.
Ook hoi !
pi_110328763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:51 schreef Inlognaam het volgende:
Buurmuts,
:D
quote:
je hebt een deuk in mijn auto veroorzaakt tijdens het wegrijden. Zullen we het schadeformulier even invullen? Waarop dat gedaan wordt en mevrouw nog maandenlang moet snikken omdat dr verzekeringspremie de eerstkomende x jaar flink duurder is.
Zou dan een rol spelen dat die buurman z'n auto ergens neergezet had waar dat helemaal niet mocht?
-effe serieus hoor :D -
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 21:54:02 #137
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110328792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zo is dat. Ik had eens een auto die bij de mijne achterop reed, maar die had meer schade dan ik wegens mijn trekhaak. Trekhaak FTW :7
:D Datzelfde is mij overkomen. En die vent helemaal huilie doen omdat zijn stomme Golf :') vooraan helemaal naar de knoppen was... Beter uitkijken sukkel :')
Are you fokking to me?
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:55:24 #138
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110328855
Ja, dat maakt uit. Want zij verlaat een parkeerplaats en dan moet je overig verkeer voorlaten. En bovendien stond de auto stil. De schuld ligt dus bij haar. Misschien, als ze geluk heeft, zorgt de verzekeraar dat de schuld een beetje bij de buurman ligt door 'm dat te verwijten, maar die kans lijkt me vrij klein.
Ook hoi !
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 21:55:28 #139
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110328860
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:53 schreef lezzer het volgende:

Zou dan een rol spelen dat die buurman z'n auto ergens neergezet had waar dat helemaal niet mocht?
-effe serieus hoor :D -
Ik denk van niet. Ik denk dat hij enkel een boete kan krijgen voor het parkeren op het voetpad, maar dat is geen vrijbrief om er tegenaan te rijden. Het blijft een geparkeerde auto. De rijdende is in fout dus...
Are you fokking to me?
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:57:46 #140
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110328974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:50 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En daar is het antwoord al tig keer gegeven: Nee, dat mag niet. Maar de aanleiding van die vraag is... omdat mevrouw problemen heeft om uit het parkeervlak te komen en zij dat stukje stoep daarvoor nodig heeft.
Maakt de aanleiding veel uit? TS heeft er last van en vraagt (naar ik mag aannemen) vriendelijk aan de buurman of hij zijn auto ergens anders kan parkeren. Dit wil hij niet. TS heeft er nog steeds last van en vraagt dus of die auto er eigenlijk uberhaupt wel mag staan.

Het antwoord op die vraag is niet afhankelijk van het feit of 'men' vindt dat zij wel uit het parkeervak kunnen komen, zonder hinder te ondervinden van de andere auto.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:58:11 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110328997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:51 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En dan komt de buurman langs: Buurmuts, je hebt een deuk in mijn auto veroorzaakt tijdens het wegrijden. Zullen we het schadeformulier even invullen? Waarop dat gedaan wordt en mevrouw nog maandenlang moet snikken omdat ze zich realiseert dat d'r verzekeringspremie de eerstkomende x jaar flink duurder is en dat een paar rijlesjes toch voordeliger waren.
Zit inmiddels zo hoog in bonus-malus dat ik dat er wel voor over heb :P
pi_110329129
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zorgen dat je er een filmpje van maakt, kun je nog aardig mee verdienen denk ik :Y
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 22:00:39 #143
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110329141
quote:

[..]

Lol, ik moest lachen... Jij bevestigt hier wel even onze slechte naam als vrouwelijke chauffeurs hé :P
Are you fokking to me?
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:03:10 #144
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110329280
quote:

[..]

Dan moet je het goed doen en wel op zo'n manier dat die hele wagen in puin ligt en de dagwaarde vergoed krijgt en er financieel op achteruit gaat ;) Of, nee, juist niet. Dat ie een duurdere auto koopt en 'm daar niet meer neer durft te zetten.

Net even gekeken: m'n vriezer staat nog steeds op -3 graden :(
Ook hoi !
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 22:03:23 #145
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110329295
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:00 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Lol, ik moest lachen... Jij bevestigt hier wel even onze slechte naam als vrouwelijke chauffeurs hé :P
Nee joh, al 17 jaar schadevrij :)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 22:06:00 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110329441
Even iets heel anders en toch ongeveer hetzelfde... Bij ons in de straat zijn parkeervakken, maar die liggen niet helemaal mooi tov de huizen. Met als gevolg dat voor ons huis een half parkeervak ligt, waar je niet een normale auto kunt zetten zonder dat je halve auto voor mijn oprit staat. Mag je daar eigenlijk wel parkeren?
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:10:05 #147
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110329676
Denk het niet... evenmin dat je niet mag parkeren met 2 wielen op de stoep tenzij anders aangegeven.

Maar staat de auto dan half in de lengterichting of half in de breedterichting voor jouw oprit? Niet dat dat uit zal maken qua wetgeving, maar qua blokkeerlengte weer wel.
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:11:45 #148
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110329764
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:06 schreef Sjeen het volgende:
Even iets heel anders en toch ongeveer hetzelfde... Bij ons in de straat zijn parkeervakken, maar die liggen niet helemaal mooi tov de huizen. Met als gevolg dat voor ons huis een half parkeervak ligt, waar je niet een normale auto kunt zetten zonder dat je halve auto voor mijn oprit staat. Mag je daar eigenlijk wel parkeren?
Je mag niet voor in- en uitritten parkeren, ook niet half lijkt mij?

Mag alleen deze er staan :P

Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 22:11:51 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110329772
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:10 schreef Inlognaam het volgende:
Denk het niet... evenmin dat je niet mag parkeren met 2 wielen op de stoep tenzij anders aangegeven.

Maar staat de auto dan half in de lengterichting of half in de breedterichting voor jouw oprit? Niet dat dat uit zal maken qua wetgeving, maar qua blokkeerlengte weer wel.
Lengte... De parkeerplaatsen zijn tussen stoep en straat. De oetlul van een architect vond het belangrijker dat de bomen in de straat op een exacte afstand van elkaar stonden dan dat er gewoon geparkeerd kan worden. Dus voor mijn huis een halve plaats en voor het huis van de buren anderhalve plaats :')
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:15:59 #150
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110329995
Dat kun je dan toch geen parkeervak noemen? Zelfs een smartje past daar dan niet helemaal in denk ik.

Die situatie lijkt me wel iets om aan te kaarten bij de gemeente want dan lijkt me dat er echt sprake is van blokkade.
Ook hoi !
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 22:19:06 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110330134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:15 schreef Inlognaam het volgende:
Dat kun je dan toch geen parkeervak noemen?
Nee, vertel dat aan die ouwe lijken die hun blik er neerzetten omdat het lekker dichtbij begraafplaats is. Als ik buiten ben op zo'n moment ga ik altijd hardop de schade aan mijn bumper bespreken met buurvrouw en dat ik zo'n waardeloze chauffeur ben.
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:31:18 #152
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110330698
Vind dat wel een mooie voor FHF. Dat we gewoon met een paar man de stenen weghalen en daar een mooi tuintje van maken :Y

Als ze echt pal voor je inrit staan heb je terecht recht van spreken. Laat dit de gemeente dan maar oplossen. Ook parkeervakken moeten aan wettelijke voorschriften voldoen en ik heb zo het idee dat die hier niet gehaald worden. Of een paar stenen vervangen en dan heb je een parkeerplek voor een limousine voor je deur :) Even meneer Sjeen lief aankijken, want je laat je dan natuurlijk wel rijden.

SPOILER
Ook hoi !
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 22:33:57 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110330842
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:31 schreef Inlognaam het volgende:
Vind dat wel een mooie voor FHF. Dat we gewoon met een paar man de stenen weghalen en daar een mooi tuintje van maken :Y

Als ze echt pal voor je inrit staan heb je terecht recht van spreken. Laat dit de gemeente dan maar oplossen. Ook parkeervakken moeten aan wettelijke voorschriften voldoen en ik heb zo het idee dat die hier niet gehaald worden. Of een paar stenen vervangen en dan heb je een parkeerplek voor een limousine voor je deur :) Even meneer Sjeen lief aankijken, want je laat je dan natuurlijk wel rijden.
Mijn oprit is elf meter, dus die limousine parkeren lukt wel. Kom alleen de oprit niet meer af als er iemand voor parkeert :P
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:36:24 #154
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110330975
Das jouw probleem niet. Dat zoekt de chauffeur of meneer Sjeen maar uit :P
Ook hoi !
pi_110331675
Waar is TS?
pi_110331860
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar is TS?
Nog steeds bezig met uitparkeren.
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:32:40 #157
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_110333467
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:56 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nog steeds bezig met uitparkeren.
_O-
zo goed..?
pi_110337106
Als de buurman zijn auto er niet mag parkeren omdat het een voetpad/trottoir is, mag TS er met het uitparkeren ook niet komen... Ergo; Als TS er last van heeft, is TS zelf ook in strijd met wet bezig (Wel andere reden maar toch) :')....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_110337280
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 01:02 schreef existenz het volgende:
Als de buurman zijn auto er niet mag parkeren omdat het een voetpad/trottoir is, mag TS er met het uitparkeren ook niet komen... Ergo; Als TS er last van heeft, is TS zelf ook in strijd met wet bezig (Wel andere reden maar toch) :')....
Nu ga je wel erg spijkers op laag water zoeken. :{w
pi_110337296
quote:
15s.gif Op zondag 15 april 2012 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nu ga je wel erg spijkers op laag water zoeken. :{w
Zie de tijd :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_110337353
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 01:11 schreef existenz het volgende:

[..]

Zie de tijd :P
Tsja rond deze tijd ram ik mijn knakenbak met trekhaak gewoon achteruit en boeie als er toevallig wat achterstaat. :7
pi_110337375
quote:
6s.gif Op zondag 15 april 2012 01:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tsja rond deze tijd ram ik mijn knakenbak met trekhaak gewoon achteruit en boeie als er toevallig wat achterstaat. :7
Zal de buurman leren :Y
pi_110337462
quote:
17s.gif Op zondag 15 april 2012 01:14 schreef existenz het volgende:

[..]

Zal de buurman leren :Y
Heb geen idee waarom maar de buren wisselen nogal snel hier.
  Redactie Frontpage zondag 15 april 2012 @ 11:29:25 #164
38148 crew  Innisdemon
pi_110343851
Die stoep is bewust even hoog bestraat als de straat zelf. Dat heet dan ook een parkeerstrook.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_110344010
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:29 schreef Innisdemon het volgende:
Die stoep is bewust even hoog bestraat als de straat zelf. Dat heet dan ook een parkeerstrook.
Een parkeerstrook is een langs de rijbaan gelegen verharding, dat bestemd is voor stilstaande of geparkeerde voertuigen. Dat is zeker geen stoep. Je moet daarbij meer aan zoiets denken:
  zondag 15 april 2012 @ 12:38:04 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110345834
quote:
Straat van TS:
[ afbeelding ]
Darn, ik zat dit topic gisteren mobiel bij te lezen en dacht even dat deze afbeelding een grapje was, maar het is echt de afbeelding uit de OP...

Wat is in hemelsnaam het probleem, hoe kun je nou een probleem hebben met uitparkeren tenzij je de eigenaar van die groend Kangoo bent?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 april 2012 @ 12:55:20 #167
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_110346317
Pfff, formeel zit die overbuurman waarschijnlijk fout, maar je bent een waardeloze chauffeur als je hier een uitparkeerprobleem meent te hebben, en je moet je echt wel de pleuris doodvervelen om zin te hebben om hier een burenruzie over te beginnen door de politie erbij te halen. Sommige mensen vergallen echt hun eigen leven met overbodige ergernissen.

Nou, vooruit TS, ga je gelijk halen bij de rijden rechter ofzo, maar ik ben godskelere blij dat je mijn buurvrouw niet bent.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 15 april 2012 @ 13:18:18 #168
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110347037
Omdat ik erg meedenkend ben, zal ik nog een 2 haalbare oplossingen aanreiken:
1.Haal de struiken en takken weg en creeer extra parkeerruimte :)
2.Koop een kleinere auto
3-Drink meer alcohol en laat je dus rijden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Inlognaam op 15-04-2012 13:30:33 ]
Ook hoi !
  zondag 15 april 2012 @ 13:41:59 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110347781
Gewoon achteruit parkeren, en als je dan struiken in je gezicht krijgt bij het uitstappen dan moet je die struiken dus even snoeien.

Maar als ik kijk hoe krap een gemiddelde vinexwijk is, dan vermoed ik dat TS dan ook een probleem zou hebben...
Ik gok dat deze straat net zo breed is als bij TS, alleen dan zonder extra "stoep".

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 april 2012 @ 14:22:20 #170
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_110349162
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
Gewoon achteruit parkeren, en als je dan struiken in je gezicht krijgt bij het uitstappen dan moet je die struiken dus even snoeien.

Maar als ik kijk hoe krap een gemiddelde vinexwijk is, dan vermoed ik dat TS dan ook een probleem zou hebben...
Ik gok dat deze straat net zo breed is als bij TS, alleen dan zonder extra "stoep".

[ afbeelding ]
De drempel is 15 tegels breed van stoeprand tot goot, dat is dus 15*30 cm = 450 cm.

Betonklinkers zijn 21,5 cm lang en zijn in een visgraat-/keperverband gelegd, zowel bij jouw foto als die van TS. Per m2 zijn er ca. 44 stuks nodig, dus ga uit van 6,5 stuks per m1.

Als ik naar de foto van TS kijk, dan kom ik uit op ongeveer 26 stuks over de hele breedte van de weg. Dat zou inhouden dat de weg zo'n 4 meter breed is excl. goten aan beide kanten van de weg.

Als de auto 5 meter is kan je hier nog makkelijk wegdraaien.
Maar vooruit inparkeren is sowieso altijd gevaarlijker en moeilijker dan achteruit inparkeren.
Als je namelijk achteruit inparkeert dan kan je een betere draai maken om recht te staan + bij het wegrijden heb je goed zicht op de weg.
pi_110352103
Inparkeren is voor mietjes. :{w Gewoon recht voor de deur scheef op de stoep. 8-)
  zondag 15 april 2012 @ 15:43:06 #172
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_110352783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:28 schreef 1-0-8 het volgende:
Als dit trouwens een woonerf is mag hij daar gewoon staan indien niet aangegeven dat het niet mag.
Onjuist. In een woonerf mag je juist niet parkeren tenzij anders aangegeven.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_110355774
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:

[ afbeelding ]
Deze straat is 4,5 meter breed

edit is al gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')