Wat zei de gemeente toen je ze dit 'probleem' voorlegde?quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:22 schreef boffer het volgende:
Ik had wel verwacht dat er weer mensen zullen zijn met opmerkingen als "je kunt niet rijden enz. enz. )
Die opmerkingen sla ik dus wel over.
Waar het mij om gaat is het juridische deel. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de brandweer. Om dat soort redenen dus......en bijvoorbeeld parkeren op een stoep......parkeren voor een oprit........dat soort dingen..
Haal wat van die takken weg.quote:En nee......het achterwaarts uitrijden levert mij echt heel veel problemen op.....zoals bijvoorbeeld de takken die over de lak van mijn auto lopen te krassen.....
Ik had het over achterwaarts inparkeren en dan vooruit weer wegrijden. Lezen is blijkbaar ook een kunst. Maar goed, de brandweer heeft geen moeite met je auto en duwt hem zo aan de kant als het moet.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:22 schreef boffer het volgende:
Ik had wel verwacht dat er weer mensen zullen zijn met opmerkingen als "je kunt niet rijden enz. enz. )
Waar het mij om gaat is het juridische deel. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de brandweer. Om dat soort redenen dus......en bijvoorbeeld parkeren op een stoep......parkeren voor een oprit........dat soort dingen..
En nee......het achterwaarts uitrijden levert mij echt heel veel problemen op.....zoals bijvoorbeeld de takken die over de lak van mijn auto lopen te krassen.....
Het gaat er niet om of hij voor mijn uitrit geparkeerd staat. Het gaat er om dat ik erg veel moeite moet doen om mijn inrit uit te rijden en de draai te maken om weg te rijden zonder zijn auto te raken......quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:18 schreef Marie30 het volgende:
Als hij jouw oprit blokkeert (en dus enkel dat je er niet meer uit kan rijden), kan je de politie bellen die het voertuig bijgevolg laat takelen (als de eigenaar niet gevonden wordt)... Zo werkt dat toch in België.
Edit: ik zie nu pas die andere auto aan de overkant staat. Schrap dus bovenstaande maar.Is toch geen probleem?
En dat is vervelend. Daarom is die tip van achterwaarts inparkeren misschien wel een ideetje? Maar ik denk niet dat jij jouw buurman juridisch iets kan maken. Als die man zijn auto op het voetpad parkeert riskeert hij wel een boete als de politie langsrijdt...quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:23 schreef boffer het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of hij voor mijn uitrit geparkeerd staat. Het gaat er om dat ik erg veel moeite moet doen om mijn inrit uit te rijden en de draai te maken om weg te rijden zonder zijn auto te raken......
iemand erbij willen naaien omdat jij niet kan rijden....quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:22 schreef boffer het volgende:
En nee......het achterwaarts uitrijden levert mij echt heel veel problemen op.....zoals bijvoorbeeld de takken die over de lak van mijn auto lopen te krassen.....
Aha, kijk....hier heb ik tenminste iets aanquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:25 schreef Marie30 het volgende:
[..]
En dat is vervelend. Daarom is die tip van achterwaarts inparkeren misschien wel een ideetje? Maar ik denk niet dat jij jouw buurman juridisch iets kan maken. Als die man zijn auto op het voetpad parkeert riskeert hij wel een boete als de politie langsrijdt...
Ja, ik heb hier ontzettend veel last van. En ik ben echt geen beroerde chauffeuse maar ik heb er echt moeite mee.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:27 schreef Sylver_ het volgende:
Heb je serieus last van die rode auto? Kan me niet voorstellen dat je niet zonder problemen uit je parkeervak kunt komen
De contradictiequote:Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef boffer het volgende:
[..]
Ja, ik heb hier ontzettend veel last van. En ik ben echt geen beroerde chauffeuse maar ik heb er echt moeite mee.
Ja, dat zijn opritten van je eigen huisquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef YebCar het volgende:
trouwens TS
de linkerkant is toch geen oprit van je huis?
zijn toch gewoon parkeervakken? of zie ik dat nou verkeerd?
Kun jij mij dat juridisch uitleggen in regels waarin dat staat beschreven? Want ik moet iets hebben om mee te schermen als ik naar de politie gaquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef quo_ het volgende:
Je mag niet parkeren voor een uitrit, ook niet voor de van jezelf.
Al die punten lijken me niet relevant. Kan me wel voorstellen dat de buurman er niet mag staan als dit daadwerkelijk een voetpad is.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:27 schreef boffer het volgende:
Voor al die sukkels die steeds maar weer lopen te zeiken over mijn stuurkunsten.....get a life.
Ik wil het nogmaals hebben over het jurische deel van deze zaak. En wat lees ik op het internet?
Artikel 24. RVV
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
b. voor een inrit of een uitrit;
c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;
d. op een parkeergelegenheid:
1e. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;
2e. op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;
3e. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;
e. langs een gele onderbroken streep;
f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;
g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |