abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110318554
Het volgende probleem doet zich voor.
Vooropgesteld dat ik met de persoon hierover heb gepraat maar hij was niet voor rede vatbaar.
Dan dus maar de juridische weg volgen.
Maar voordat ik dat doe zou ik graag willen weten of ik wel sterk in mijn schoenen sta.
Het gaat om het volgende:
Mijn auto staat aan de linkerkant geparkeerd op mijn eigen oprit.( dus diegene die aan de achterzijde zichtbaar is, de blauwe )
Als ik achterwaarts eruit wil rijden heb ik elke keer een probleem met de rode Renault die daar steeds wordt geparkeerd.
De bewuste persoon heeft meerdere auto's waarvan hij er eentje op zijn eigen inrit neerzet ( de groene ) en vervolgens zet hij nummer twee daar weer voor.
Daar waar hij de rode Renault neer zet is een stoep.

Mijn vraag aan jullie is:
Mag hij daar zijn auto zomaar parkeren? ( Het is niet voor eventjes maar dat ding staat er elke dag en elke avond)

http://imageshack.us/photo/my-images/689/testhlw.jpg (copy/paste deze link)

Bedankt voor jullie tips/adviezen
pi_110318604
Geen idee of het mag maar kom op, je hebt ruimte zat om eruit te komen. Hoe doe je dat anders op een parkeerplaats?
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 17:18:19 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110318621
Je hebt toch plek zat om eruit te komen? En parkeer je auto eens andersom, dat kan ook nog wel eens helpen.
Ik zie het probleem niet zo goed.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 17:18:51 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110318633
Als hij jouw oprit blokkeert (en dus enkel dat je er niet meer uit kan rijden), kan je de politie bellen die het voertuig bijgevolg laat takelen (als de eigenaar niet gevonden wordt)... Zo werkt dat toch in België.

Edit: ik zie nu pas die andere auto aan de overkant staat. Schrap dus bovenstaande maar. :') Is toch geen probleem?
Are you fokking to me?
pi_110318700
Ik had wel verwacht dat er weer mensen zullen zijn met opmerkingen als "je kunt niet rijden enz. enz. )
Die opmerkingen sla ik dus wel over.
Waar het mij om gaat is het juridische deel. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de brandweer. Om dat soort redenen dus......en bijvoorbeeld parkeren op een stoep......parkeren voor een oprit........dat soort dingen..
En nee......het achterwaarts uitrijden levert mij echt heel veel problemen op.....zoals bijvoorbeeld de takken die over de lak van mijn auto lopen te krassen.....
pi_110318707
Of ie er mag staan of niet... Als jij bij mij zou komen klagen in deze situatie zou ik ook niet voor reden vatbaar zijn en je daarnaast recht in je gezicht uitlachen. Van die auto heb je helemaal geen last, aansteller. :')

Als je wel serieus last hebt van die auto moet je wellicht overwegen je rijbewijs in te leveren en lekker te gaan fietsen.
pi_110318733
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:22 schreef boffer het volgende:
Ik had wel verwacht dat er weer mensen zullen zijn met opmerkingen als "je kunt niet rijden enz. enz. )
Waar het mij om gaat is het juridische deel. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de brandweer. Om dat soort redenen dus......en bijvoorbeeld parkeren op een stoep......parkeren voor een oprit........dat soort dingen..
Wat zei de gemeente toen je ze dit 'probleem' voorlegde?

quote:
En nee......het achterwaarts uitrijden levert mij echt heel veel problemen op.....zoals bijvoorbeeld de takken die over de lak van mijn auto lopen te krassen.....
Haal wat van die takken weg. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 17:23:47 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110318739
quote:
Ik had het over achterwaarts inparkeren en dan vooruit weer wegrijden. Lezen is blijkbaar ook een kunst. Maar goed, de brandweer heeft geen moeite met je auto en duwt hem zo aan de kant als het moet.
pi_110318746
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:18 schreef Marie30 het volgende:
Als hij jouw oprit blokkeert (en dus enkel dat je er niet meer uit kan rijden), kan je de politie bellen die het voertuig bijgevolg laat takelen (als de eigenaar niet gevonden wordt)... Zo werkt dat toch in België.

Edit: ik zie nu pas die andere auto aan de overkant staat. Schrap dus bovenstaande maar. :') Is toch geen probleem?
Het gaat er niet om of hij voor mijn uitrit geparkeerd staat. Het gaat er om dat ik erg veel moeite moet doen om mijn inrit uit te rijden en de draai te maken om weg te rijden zonder zijn auto te raken......
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:24:15 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_110318758
Het enige wat misschien tegen de wet is, het parkeren op de stoep. Voetgangers moeten nu over de weg. Je zou de gemeente eens kunnen bellen en vragen of ze langs willen rijden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:25:13 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_110318789
Staan er aan het begin v/d straat blauwe borden met een P of is het een woonerf (met borden)?

Verder staat ie gewoon op de stoep (afwijkende stenen = duidelijk voor voetgangers bedoeld), en dat mag niet natuurlijk.
Dum de dum
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 17:25:56 #12
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110318813
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:23 schreef boffer het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of hij voor mijn uitrit geparkeerd staat. Het gaat er om dat ik erg veel moeite moet doen om mijn inrit uit te rijden en de draai te maken om weg te rijden zonder zijn auto te raken......
En dat is vervelend. Daarom is die tip van achterwaarts inparkeren misschien wel een ideetje? Maar ik denk niet dat jij jouw buurman juridisch iets kan maken. Als die man zijn auto op het voetpad parkeert riskeert hij wel een boete als de politie langsrijdt...
Are you fokking to me?
pi_110318823
quote:
iemand erbij willen naaien omdat jij niet kan rijden....

Sneu.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:27:19 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110318854
Heb je serieus last van die rode auto? Kan me niet voorstellen dat je niet zonder problemen uit je parkeervak kunt komen :?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_110318859
Voor al die sukkels die steeds maar weer lopen te zeiken over mijn stuurkunsten.....get a life.
Ik wil het nogmaals hebben over het jurische deel van deze zaak. En wat lees ik op het internet?

Artikel 24. RVV

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;

b. voor een inrit of een uitrit;

c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;

d. op een parkeergelegenheid:

1e. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;

2e. op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

3e. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;

e. langs een gele onderbroken streep;

f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
pi_110318881
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:25 schreef Marie30 het volgende:

[..]

En dat is vervelend. Daarom is die tip van achterwaarts inparkeren misschien wel een ideetje? Maar ik denk niet dat jij jouw buurman juridisch iets kan maken. Als die man zijn auto op het voetpad parkeert riskeert hij wel een boete als de politie langsrijdt...
Aha, kijk....hier heb ik tenminste iets aan
pi_110318883
Als dit trouwens een woonerf is mag hij daar gewoon staan indien niet aangegeven dat het niet mag.
pi_110318929
trouwens TS
de linkerkant is toch geen oprit van je huis?
zijn toch gewoon parkeervakken? of zie ik dat nou verkeerd?
pi_110318940
Je mag niet parkeren voor een uitrit, ook niet voor de van jezelf.
-
pi_110318950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:27 schreef Sylver_ het volgende:
Heb je serieus last van die rode auto? Kan me niet voorstellen dat je niet zonder problemen uit je parkeervak kunt komen :?
Ja, ik heb hier ontzettend veel last van. En ik ben echt geen beroerde chauffeuse maar ik heb er echt moeite mee.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:29:53 #21
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_110318961
1e informatiepunt: 0900-8844, je goede vrienden van de Politie :7
Foutparkeren is tegenwoordig al snel 70 euro...
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:30:18 #22
180174 Diemux
People vs Me
pi_110318975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef boffer het volgende:

[..]

Ja, ik heb hier ontzettend veel last van. En ik ben echt geen beroerde chauffeuse maar ik heb er echt moeite mee.
De contradictie :')
pi_110318976
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef YebCar het volgende:
trouwens TS
de linkerkant is toch geen oprit van je huis?
zijn toch gewoon parkeervakken? of zie ik dat nou verkeerd?
Ja, dat zijn opritten van je eigen huis
pi_110319007
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:29 schreef quo_ het volgende:
Je mag niet parkeren voor een uitrit, ook niet voor de van jezelf.
Kun jij mij dat juridisch uitleggen in regels waarin dat staat beschreven? Want ik moet iets hebben om mee te schermen als ik naar de politie ga
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:32:34 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110319052
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:27 schreef boffer het volgende:
Voor al die sukkels die steeds maar weer lopen te zeiken over mijn stuurkunsten.....get a life.
Ik wil het nogmaals hebben over het jurische deel van deze zaak. En wat lees ik op het internet?

Artikel 24. RVV

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;

c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;

d. op een parkeergelegenheid:

1e. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;

2e. op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

3e. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;

e. langs een gele onderbroken streep;

f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
Al die punten lijken me niet relevant. Kan me wel voorstellen dat de buurman er niet mag staan als dit daadwerkelijk een voetpad is.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 17:32:56 #26
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110319067
quote:

[..]

Is je auto een break (stationwagen)? Kan niet goed zien op de foto. De straat is ook wat smal en je moet sowieso recht uitrijden om die struiken zijlings niet te raken... dus ik begrijp je frustratie wel. Maar je moet wel altijd goed nadenken alvorens je ruzie gaat maken met de buren. Voor hetzelfde geld mogen jullie nog dertig jaar op elkaars smoel kijken...
Are you fokking to me?
pi_110319094
ach Je hebt toch een trekhaak :P
gewoon naar achteren met dat ding
pi_110319166
Wow, al heb je misschien gelijk als het een stoep is en geen woon erf, dat je hier moeite mee hebt... wow.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:37:57 #29
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110319241
Oh, ik lees gewoon even over een puntje heen :P
quote:
Maar op het trottoir parkeren mag ook niet :N
pi_110319320
De buurman mag daar niet parkeren. Hij blokkeert immers een oprit. De oprit die geblokkeerd wordt is weliswaar zijn eigen oprit, maar dat maakt niet uit. Om handhaving praktisch uitvoerbaar te maken, hoeft een ambtenaar niet eerst uit te zoeken of de auto die voor een oprit staat niet toevallig toebehoord aan de rechthebbende van de betreffende oprit. Dat vindt onze wetgever veel te omslachtig.

Daarnaast lijkt het er op dat de auto op het voetpad geparkeerd staat. Ook dat mag niet.
Wanneer de straat een woonerf betreft mag er sowieso alleen maar op als zodanig aangegeven parkeervakken geparkeerd worden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:41:04 #31
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110319348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:35 schreef miro86 het volgende:
Wow, al heb je misschien gelijk als het een stoep is en geen woon erf, dat je hier moeite mee hebt... wow.
In geval van een woonerf mag je toch sowieso alleen op de aangewezen plaatsen parkeren?

Edit: wat Ivo1985 zegt, dus :P
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:43:19 #32
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110319402
quote:

[..]

Nou, als je dat krap vindt kan ik je toch geen goede chauffeuse noemen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:43:44 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110319411
Leer parkeren, vooral achteruit inparkeren lamlul!
pi_110319542
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:32 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Is je auto een break (stationwagen)? Kan niet goed zien op de foto. De straat is ook wat smal en je moet sowieso recht uitrijden om die struiken zijlings niet te raken... dus ik begrijp je frustratie wel. Maar je moet wel altijd goed nadenken alvorens je ruzie gaat maken met de buren. Voor hetzelfde geld mogen jullie nog dertig jaar op elkaars smoel kijken...
volgens mij is dat een idd een ford mondeo station.
bijna 5m die dingen :D
geen wonder dat je er niet uit komt
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:49:19 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110319576
Of er nu een stoep is of dat er een auto staat maakt niet uit. Als jij uit je parkeervak wilt rijden dan mag je daar toch niet overheen rijden :)

Daar parkeren zal niet mogen, als het inderdaad de stoep is. Dus in die zin is je buurman wel fout.
Kan je er iets tegen doen? Nee, hooguit de politie bellen als je er echt last van hebt en meent dat de veiligheid in het geding is. Maar dan ben je wel een echte NSB'er.

Als er brand is en de brandweer moet er echt bij, dan rammen ze 'm wel opzij.
Ook hoi !
pi_110319583
Je mag sowieso nooit voor een oprit parkeren, ook niet als deze van jezelf is.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:51:04 #37
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110319622
quote:

[..]

Weet je dat zeker? Je kan er namelijk op dezelfde manier in als uit. En ik neem aan dat je ook niet op de stoep gaat rijden om erin te komen.
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:53:44 #38
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110319711
Oh, en als je er moeilijk uitkomt, dan steek je 'm gewoon schuin naar achter, zodat je met de kont van je auto ruim voor of achter de auto van de buurman uitkomt. En rijdt je vervolgens weg met een prachtige draai.
Ook hoi !
pi_110319749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:49 schreef Inlognaam het volgende:
Daar parkeren zal niet mogen, als het inderdaad de stoep is. Dus in die zin is je buurman wel fout.
Kan je er iets tegen doen? Nee, hooguit de politie bellen als je er echt last van hebt en meent dat de veiligheid in het geding is. Maar dan ben je wel een echte NSB'er.
Wat een onzin. De regels zijn duidelijk, de buurman is aangesproken en wil zich er niet aan houden, dan kun je rustig de politie er bijhalen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:57:52 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110319837
Denk dat als je de politie er bij haalt (wat mij betreft terecht) die buurman gelijk zal weten dat jij er achter zat en dat komt de sfeer in de buurt niet ten goede. Then again, de meeste buren komen de sfeer in de buurt niet ten goede. Hier parkeren mensen autos op de stoep, op gras en gewoon midden op een weg, want blijkbaar is 10 meter lopen toch écht niet acceptabel. Bij de parkeervakken verderop is namelijk zat ruimte. Maar ja dan sta je niet kaarsrecht voor je eigen huis he, dus plempen we de autos maar overal neer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:59:23 #41
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110319873
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:48 schreef YebCar het volgende:

[..]

volgens mij is dat een idd een ford mondeo station.
bijna 5m die dingen :D
geen wonder dat je er niet uit komt
Volgens mij is het een Kia Rio.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:09:20 #42
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_110320163
Het lijkt erop dat de Renault op de stoep staat geparkeerd.

Mss dat je daar iets mee kan.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:09:49 #43
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110320170
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:54 schreef joepvd het volgende:

[..]

Wat een onzin. De regels zijn duidelijk, de buurman is aangesproken en wil zich er niet aan houden, dan kun je rustig de politie er bijhalen.
En daarmee burenruzie creeren. Dat is inderdaad erg gezellig.
Het komt mij een beetje neer of dat je omwille van je eigen onkunde en omdat je je zin niet krijgt iemand een boete probeert aan te smeren. Dat moet echt een geweldig gevoel geven.

Leven en laten leven!

Als je je echt aan dit soort situaties ergert, dan is een carriere als stadswacht jouw droombaan.
Ook hoi !
pi_110320274
Leg deze vraag eens voor aan de gemeente met die foto erbij. Als die vervolgens zegt dat daar inderdaad niet geparkeerd kan worden omdat het bijvoorbeeld een stoep is zou ik nogmaals je buurman daarop aanspreken. Als dat niet het gewenste resultaat geeft kan je altijd nog verdere stappen ondernemen (hoewel ik daar persoonlijk absoluut niet achter sta en daar een mening over heb die je niet wil horen).
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:17:47 #45
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110320403
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:13 schreef Dennis101 het volgende:
Als dat niet het gewenste resultaat geeft kan je altijd nog verdere stappen ondernemen (hoewel ik daar persoonlijk absoluut niet achter sta en daar een mening over heb die je niet wil horen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hoi !
pi_110320425
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:17 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:19:09 #47
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110320435
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:09 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En daarmee burenruzie creeren. Dat is inderdaad erg gezellig.
Het komt mij een beetje neer of dat je omwille van je eigen onkunde en omdat je je zin niet krijgt iemand een boete probeert aan te smeren. Dat moet echt een geweldig gevoel geven.

Leven en laten leven!

Als je je echt aan dit soort situaties ergert, dan is een carriere als stadswacht jouw droombaan.

Ik vind dit altijd opzienbarende reacties. "Leven en laten leven". Prima, maar dat geldt dan ook voor die buurman. Want als hij daar zijn auto niet parkeert op een stoep, dan had TS nooit een probleem gehad en had je haar ook nergens over gehoord. Oorzaak en gevolg, en zo.. Als je het mij vraagt creeert de buurman hier de ruzie, niet TS.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:19:20 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320439
Het beeld zal wel vertekend zijn want als TS zegt dat ze er echt niet uit komt dan geloof ik dat echt!
De straat ziet er uit alsof ie 4 meter breed is maar waarschijnlijk is ie maar 1,5 meter breed. En dan kan TS er echt niet uit!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110320447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:09 schreef Inlognaam het volgende:
Het komt mij een beetje neer of dat je omwille van je eigen onkunde en omdat je je zin niet krijgt iemand een boete probeert aan te smeren.
De TS wil de buurman helemaal geen boete aansmeren, die wil alleen zonder moeilijke toeren zijn auto op zijn eigen oprit kunnen in- en uitparkeren.
pi_110320458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef Maanvis het volgende:
Het beeld zal wel vertekend zijn want als TS zegt dat ze er echt niet uit komt dan geloof ik dat echt!
De straat ziet er uit alsof ie 4 meter breed is maar waarschijnlijk is ie maar 1,5 meter breed. En dan kan TS er echt niet uit!
Ik geloof ook best dat TS er niet uit komt, ik betwijfel daarentegen of dat aan de straat ligt.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:21:35 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef joepvd het volgende:

[..]

De TS wil de buurman helemaal geen boete aansmeren, die wil alleen zonder moeilijke toeren zijn auto op zijn eigen oprit kunnen in- en uitparkeren.
Moeilijke toeren, moeilijke toeren. Voor de meeste mensen zijn dat geen moeilijke toeren. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor iemand die net haar rijbewijs heeft moeilijke toeren zijn.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:21:48 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110320510
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik geloof ook best dat TS er niet uit komt, ik betwijfel daarentegen of dat aan de straat ligt.
TS heeft al aangegeven dat ze er best uit komt, maar dat het haar onnodig moeite kost en schade aan de auto kan veroorzaken vanwege de takken. Nogal een nuanceverschil.
pi_110320561
Ik denk niet dat het een stoep is maar gewoon weg. Das dan zou je er mogen parkeren. Nu mag je officeel niet voor je eigen uitrit parkeren, maar dit wordt eigenlijk overal toegestaan.

De weg van de minste weerstand is waarschijnlijk parkeersensoren.

Is jouw auto een Kia Rio? Zo'n ronde aflopende achterkant is vaak lastig achteruit rijden, of die nou 3 of 5 meter is.
.
pi_110320562
De rijdende rechter lijkt me de ideale plek om dit probleem op te lossen. :)
pi_110320571
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

TS heeft al aangegeven dat ze er best uit komt, maar dat het haar onnodig moeite kost en schade aan de auto kan veroorzaken vanwege de takken. Nogal een nuanceverschil.
Niet helemaal, dan nog kan dat ook aan de rijkunsten van TS liggen. Maar zoals TS al zelf zei, die staan hier niet ter discussie.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:25:22 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320601
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
De rijdende rechter lijkt me de ideale plek om dit probleem op te lossen. :)
Dan staat TS voor heel nederland voor lul omdat ze niet zo goed kan parkeren.. dus doe maar niet.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:27:00 #57
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_110320638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd opzienbarende reacties. "Leven en laten leven". Prima, maar dat geldt dan ook voor die buurman. Want als hij daar zijn auto niet parkeert op een stoep, dan had TS nooit een probleem gehad en had je haar ook nergens over gehoord. Oorzaak en gevolg, en zo.. Als je het mij vraagt creeert de buurman hier de ruzie, niet TS.
Hier ben ik het mee eens. Want ik neem aan dat de ts het netjes heeft aangegeven er problemen mee te hebben.

Snap ook niet waarom iedereen de ts rijlessen adviseerd. Dat heeft er nml geen reet mee te maken.

Het gaat om een situatie die voor de ts lastig begint te worden en waar de buurman heel simpel een oplossing voor kan hebben.

En dat is imo die bak van hem van de stoep afhalen en netjes ergens anders parkeren.
pi_110320641
Mensen als de TS zorgen altijd voor mooie afleveringen van De rijdende rechter.
pi_110320660
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan staat TS voor heel nederland voor lul omdat ze niet zo goed kan parkeren.. dus doe maar niet.
De overbuurman mag daar niet staan dus dat wordt vermakelijke televisie.
pi_110320792
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:27 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Want ik neem aan dat de ts het netjes heeft aangegeven er problemen mee te hebben.

Snap ook niet waarom iedereen de ts rijlessen adviseerd. Dat heeft er nml geen reet mee te maken.

Het gaat om een situatie die voor de ts lastig begint te worden en waar de buurman heel simpel een oplossing voor kan hebben.

En dat is imo die bak van hem van de stoep afhalen en netjes ergens anders parkeren.
Ik ben er niet zo overtuigd van dat hij op een stoep staat. Indien dat inderdaad een stoep is moet hij inderdaad opkrassen met die auto (zoals ik zelf ook al aangaf).
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:39:08 #61
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110320941
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:27 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde persoon met een rijbewijs daar probleemloos kan parkeren. En ook weer probleemloos weg kan rijden uit het parkeervak. Het is niet zo dat het een heel nauw straatje is.

Dus het is wel degelijk een kwestie van voertuigbeheersing. Die beheersing laat kennelijk te wensen over.

Maar goed, bel maar lekker de politie. Juridisch gezien heb je volkomen gelijk namelijk. Die wagen hoort daar niet te staan.

Nu is het simpel: metertje uiteruit rijden en dan gewoon aan het stuur beginnen te draaien terwijl je de auto langzaam naar achter laat rollen. Draai je het stuur met de klok mee, dan kom je uit met je neus naar de onderkant van de foto. Draai je het stuur tegen de klok in, dan kun je probleemloos de andere kant op rijden. En als je dat omkeert en je realiseert dat je moet keren. Ja, dan moet je heel hard de politie bellen want dan staat ie wel hinderlijk in de weg.

[ Bericht 9% gewijzigd door Inlognaam op 14-04-2012 18:52:50 ]
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:40:13 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110320962
Zolang je de politie maar niet vertelt dat jij er niet uit kunt. Ik heb namelijk gehoord van educatieve maatregel opleggen voor mensen die niet kunnen rijden.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:53:48 #63
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110321364
Het vriendje van TS ook ;(
Ook hoi !
pi_110322217
Belachelijk trouwens dat die buurman z'n voortuin niet bestraat, nu is het ook zonder die auto op de stoep natuurlijk onmogelijk om er fatsoenlijk uit te komen.
pi_110324694
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:39 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde persoon met een rijbewijs daar probleemloos kan parkeren. En ook weer probleemloos weg kan rijden uit het parkeervak. Het is niet zo dat het een heel nauw straatje is.
Ja ja, we weten het nou wel.
De vraag is niet of het kán, maar of het mág.
pi_110324785
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Mensen als de TS zorgen altijd voor mooie afleveringen van De rijdende rechter.
Je bedoelt de overbuurman?
pi_110324954
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:19 schreef Maanvis het volgende:
Straat zal ongeveer 3 meter zijn en de stoep ongeveer 1 meter, de rode streep tussen stoep en weg is 50 cm breed.
Overigens is het geheel afhankelijk van het type erf dat ts heeft of hij of zij gelijk kan beginnen met draaien of dat deze vrijwel geheel recht naar achteren moet om daarna pas te kunnen draaien.
Ik geloof dan ook wel dat ts er moeite mee heeft, of in ieder geval geen zin heeft in meerdere keren steken terwijl dat normaal niet hoeft.

Overigens heeft ts nog steeds geen antwoord gegeven of dit een woonerf is of niet.
Indien woonerf dan mag die auto daar niet staan maar moet op eigen terrein of in een vak voorzien van een P
Indien geen woonerf dan mag die auto daar niet staan omdat deze nu op de stoep geparkeerd staat.
pi_110325039
Straat van TS:
pi_110325077
TS krijgt gelijk en de rest blijft afwachten. ;)
pi_110325083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:35 schreef klipper het volgende:
Straat van TS:
[ afbeelding ]
Die rode auto mag daar toch gewoon niet staan? Deze belemmert het voetpad en tevens is het een uitrit. Maakt niet uit of het zijn auto is of niet (dat stukje waar de rode auto staat is van de gemeente).
pi_110325223
Ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn in ieder geval, als ik TS was.
pi_110325229
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:35 schreef klipper het volgende:
Straat van TS:
[ afbeelding ]
Die Renault kan ook naast de lantaarnpaal.
pi_110325318
Loopt die oprit nou eigenlijk nog naast de woning door? M.a.w. kunnen er geen twee auto's op de oprit?

-ja, dat lijkt logisch dat mensen dat dan zouden doen, maar mijn overburen doen het dus niet, waardoor ik een zelfde situatie heb als op de foto, alleen met een veel bredere straat-
pi_110325344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:38 schreef lezzer het volgende:
Ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn in ieder geval, als ik TS was.
Nee inderdaad, velen kunnen nu wel belachelijk doen, maar je zou zo'n mafketel in je straat hebben wonen.
pi_110325487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee inderdaad, velen kunnen nu wel belachelijk doen, maar je zou zo'n mafketel in je straat hebben wonen.
Tsja met 2 auto's heb je al een probleem daar. :{
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:43:40 #76
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325512
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Met zo'n buurvrouw zou ik me auto ook niet lekker daar kunnen neerzetten.
Maar om 'm daar nu 100m verderop voor neer te zetten zou mij ook te ver gaan als buurman. En om nu te zeggen dat ie in de weg staat. Nee.

Draaicirkel van die kia is trouwens ook niet zo groot.
Ook hoi !
pi_110325558
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Maar om 'm daar nu 100m verderop voor neer te zetten zou mij ook te ver gaan als buurman. En om nu te zeggen dat ie in de weg staat. Nee.
Ja, en als je er samen niet uit komt, dan zijn er dus regels.
En daar gaat het nu dan om.
pi_110325568
Overbuurman zijn boompjes weg en 2e parkeerplek. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2012 20:45:30 ]
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:45:51 #79
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325622
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:44 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, en als je er samen niet uit komt, dan zijn er dus regels.
En daar gaat het nu dan om.
Dus wat de buurvrouw moet doen is de politie bellen, burenruzie veroorzaken en daarna wat extra rijlessen nemen. En vooral nooit in de grote stad komen.

Of gewoon lekker de fiets pakken :)
SPOILER
Ook hoi !
pi_110325682
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:45 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dus wat de buurvrouw moet doen is de politie bellen, burenruzie veroorzaken en daarna wat extra rijlessen nemen. En vooral nooit in de grote stad komen.

Of gewoon lekker de fiets pakken :)
Of... de buurman houdt zich aan de regels... Kan ook.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:47:58 #81
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325728
Of ze legt zich bij de situatie neer... Kan ook.
Ook hoi !
pi_110325752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef lezzer het volgende:

[..]

Overbuurman met 2 auto's en geen parkeerplek in de straat te vinden zo te zien.
pi_110325792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef Inlognaam het volgende:
En maar klagen over mensen die alles gedaan krijgen met een grote bek. ;)
pi_110325814
Bij zijn buren is nog plek. :+
pi_110325880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef lezzer het volgende:

[..]

Welke regels zijn er overtreden dan volgens jou? Ik zie nog nergens uitsluitsel dat hij zijn auto daar niet neer mag zetten.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:51:57 #86
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110325941
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bij zijn buren is nog plek. :+
Misschien kan ze daarheen achteruitmanouvreren en vanuit hun plek wegrijden? Kan ook.
Ook hoi !
pi_110325997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Welke regels zijn er overtreden dan volgens jou? Ik zie nog nergens uitsluitsel dat hij zijn auto daar niet neer mag zetten.
Nee, dat is dus ook de vraag...
Het gaat niet over de rijvaardigheden van TS.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:53:16 #88
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110326000
quote:

[..]

Mwah, het is duidelijk dat dat stukje bedoeld is voor voetgangers. Heb tenminste nog nooit een straat gezien waar niet tenminste aan een kant voetgangers ongestoord kunnen wandelen.
Ook hoi !
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:56:35 #89
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110326138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, dat is dus ook de vraag...
Het gaat niet over de rijvaardigheden van TS.
Daar gaat het wel degelijk om. Ze heeft er last van dat die wagen er staat omdat ze moeilijkheden heeft met het wegrijden uit de parkeerplaats. Ze klaagt niet over een situatie waarbij ze met een kinderwagen* wandelend gedwongen wordt de rijbaan op te gaan omdat er een auto haar weg blokkeert.

*dat lijkt me gewoon een leuke situatie. Dat TS vervolgens tegen het kindje zegt : "Kijk, lief kotertje, waag het niet om als jij later je rijbewijs hebt om zo te parkeren want dan wordt mama boos!'.
Ook hoi !
pi_110326150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Draaicirkel van die kia is trouwens ook niet zo groot.
100 meter ligt ruim binnen de norm om te parkeren.
Overigens kan de overbuurman ook in de naastgelegen straten parkeren, zo kijkt de gemeente namelijk ook.
Het is geen recht om in je eigen straat te kunnen parkeren hooguit een gunst.
pi_110326155
quote:

[..]

Het is een voetpad, de gehandicapte medemens moet om de auto heen met de rollator.
pi_110326173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:47 schreef Inlognaam het volgende:
Regels gaan natuurlijk voor, anders wordt het overal een zooitje.
pi_110326177
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:36 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

Die rode auto mag daar toch gewoon niet staan? Deze belemmert het voetpad en tevens is het een uitrit. Maakt niet uit of het zijn auto is of niet (dat stukje waar de rode auto staat is van de gemeente).
pi_110326344
Ik sluit me wel aan bij de algemene tendens. De auto mag daar niet staan, maar het is ook wel sneu als je stelt dat je er niet (of heel moeilijk) uit komt. Waar is de solidariteit gebleven?
pi_110326380
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:57 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

TS gaat winnen en verliezen tegelijk. ;)
pi_110326470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:01 schreef snabbi het volgende:
Ik sluit me wel aan bij de algemene tendens. De auto mag daar niet staan, maar het is ook wel sneu als je stelt dat je er niet (of heel moeilijk) uit komt. Waar is de solidariteit gebleven?
Ja, waar is de solidariteit van de overbuurman gebleven. Vraag ik me ook af :Y
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:07:33 #97
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110326590
Waarom solidair zijn met een zeikwijf? Ik snap die buurman wel, zou ook zoiets hebben van 'Sorry, maar ruimte zat. Zo krap is het hier niet.'

Als ze erin kan, kan ze er even makkelijk uit. Het is geen kind dat als zaadje erin komt en als baby eruit moet.
Ook hoi !
pi_110326755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:07 schreef Inlognaam het volgende:
Waarom solidair zijn met een zeikwijf? Ik snap die buurman wel, zou ook zoiets hebben van 'Sorry, maar ruimte zat. Zo krap is het hier niet.'

Als ze erin kan, kan ze er even makkelijk uit. Het is geen kind dat als zaadje erin komt en als baby eruit moet.
Als er een bejaarde met rollator langs wil , moet die halsbrekende toeren uithalen.
pi_110327064
quote:

Heel erg typisch dit.
TS moet solidair zijn, maar zodra er gevraagd wordt waarom haar overbuurman dat dan niet moet zijn is TS opeens een zeikwijf....

Solidariteit moet van twee kanten komen, maar dat doet het in het algemeen niet.

De overbuurman mag gewoon blij zijn met zo'n "zeikwijf" tegenover hem, velen anderen hadden het allang anders opgelost. 8)7
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 april 2012 @ 21:21:06 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110327237
quote:

Hij hoeftniet solidair te zijn met een zeikwijf, hij moet zich gewoon aan de regels houden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')