Heb jij die luxe dat je zelf je werktijden kan bepalen? ..doe je goedquote:Op maandag 16 april 2012 11:08 schreef IrishBastard het volgende:
Inderdaad, de hele multiriem was al lekker plakkerig Klotespul, maar ik had op zondag natuurlijk niets in huis. Vanmiddag maar eerder met werk stoppen zodat ik het een en ander kan halen.
En het antwoord was: vastgezet op max 125nm, terwijl de dealer die op minimaal 140 maar meestal 150nm vastzet. Dus dat was toch hoogstwaarschijnlijk de oorzaak, al zou het volgens hen wel vreemd zijn omdat ze dat altijd doen (ware het niet dat ze vooral de oudere types doen en daar volstaat 110nm al). Gelukkig geen gevolgschade.quote:Op maandag 16 april 2012 10:06 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo maar eens achterhalen of de wielen van m'n V70 inderdaad op het verkeerde aanhaalmoment vastgezet zijn. Dat bedrijf doet vooral 850's etc en die zet je met 110nm vast, en dat is vééls te weinig voor het nieuwere type V70. Die moet namelijk 140nm vast. Volgens een medewerker van een Volvo-dealer zou 110nm of minder resulteren in wegvliegende wielen op een V70N.
Zal ze leren, vieze paupersquote:Op maandag 16 april 2012 14:03 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
En het antwoord was: vastgezet op max 125nm, terwijl de dealer die op minimaal 140 maar meestal 150nm vastzet. Dus dat was toch hoogstwaarschijnlijk de oorzaak, al zou het volgens hen wel vreemd zijn omdat ze dat altijd doen (ware het niet dat ze vooral de oudere types doen en daar volstaat 110nm al). Gelukkig geen gevolgschade.
Ze waren echter niet blij dat ik 't op een forum neergezet had, want dat hadden ze via-via gehoord.
Handigquote:Op maandag 16 april 2012 14:13 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Zal ze leren, vieze paupers
En ik kan inderdaad m'n werktijden behoorlijk flexibel indelen, zolang ik m'n uren maar (ongeveer) maak
Ja, sorry..quote:
Ja het wint geen schoonheidsprijs inderdaadquote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Mag ik zeggen dat het een absurde en belabberde en ook nog eens lelijke net-niet oplossing vind?
Liever nietquote:Op woensdag 18 april 2012 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Gewoon op de achterbank smijten geen optie? ..
Ja, mijn jas gooi ik gewoon ergens neerquote:
Jas hangt af welke ik aan heb. Overjas hang ik wel vaak, meer casual jassen gooi ik ook weleens op de ahterbank. Maar m'n colberts/blazers hang ik altijd.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja, mijn jas gooi ik gewoon ergens neer
Colberts? Blazers? Wat moet ik daarmee?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Jas hangt af welke ik aan heb. Overjas hang ik wel vaak, meer casual jassen gooi ik ook weleens op de ahterbank. Maar m'n colberts/blazers hang ik altijd.
Dragen.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Colberts? Blazers? Wat moet ik daarmee?
Nah, mij niet gezienquote:
Ik hang gewoon m'n jasjes fatsoenlijk op? Wtf is je probleemquote:Op woensdag 18 april 2012 22:38 schreef r8v2 het volgende:
Mensen die het erg vinden als er een kreuk in hun pretentiekleding komt .
Dat was, in veel minder nette bewoordingen, wat ik dachtquote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Mag ik zeggen dat het een absurde en belabberde en ook nog eens lelijke net-niet oplossing vind?
Ben wel benieuwd hoe je dat in nette bewoordingen omschrijft dan?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat was, in veel minder nette bewoordingen, wat ik dacht
Jaa dat kan ook nog idd.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:53 schreef IrishBastard het volgende:
Ik gooi m'n jas/jasje altijd op de achterbank. Als ik (bijv. 's zomers) een overhemd mee heb wat ik netjes gestreken heb en nog niet aan doe tijdens het rijden, dan hang ik dat op een hanger gewoon aan het aanwezige haakje
Zag H-D vanmiddag rond half één nog fietsen trouwens
Ik dacht het zelf in minder nette bewoordingenquote:Op woensdag 18 april 2012 22:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe je dat in nette bewoordingen omschrijft dan?
Een hoofdsteun afknellen waarbij dat ding in je kop zit te penetreren is wel netjes wil je zeggen?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat was, in veel minder nette bewoordingen, wat ik dacht
Oh je dacht het alleenquote:Op woensdag 18 april 2012 22:56 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik dacht het zelf in minder nette bewoordingen
Ja, bèta hè, dus ik heb daar meteen in het eerste gebouw collegequote:Op woensdag 18 april 2012 23:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh je dacht het alleen
Waar ging jij trouwens heen dan? Naar de campus?
Eerste zal neem ik aan wel overna gedacht zijn :S ..hoop ik...quote:Op woensdag 18 april 2012 23:06 schreef IrishBastard het volgende:
Volgens mij was mijn post niet duidelijk:
Ik vind het een godse lelijke kutoplossing, die bovendien ook nog eens gevaarlijk lijkt te zijn: knal maar eens met een ongeval terug met je hoofd op die beugel. Daarnaast monteert geen enkel welwillend mens zo'n monsterlijk apparaat toch
Ja ik ben altijd zo jaloers! Hg is echt ubermooi gebouw. Mooi licht, mooi design alles. En ik heb altijd in die pauperzooi college TvA enzo. Muffe, donkere bedomde veredelde bezemkasten.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:07 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, bèta hè, dus ik heb daar meteen in het eerste gebouw college
Jaloeziequote:Op vrijdag 20 april 2012 16:54 schreef Charged het volgende:
Grin,vandaag noodgedwongen met de v70 naar de bouw in Amsterdam,normaal met de werkbus,heerlijk commentaar zoals,zo,flink bijgebeund zeker of ik zal ook maar bij jullie komen solliciteren,mooi als je ze dan verteld welk bouwjaar de roffel is en wat ze gemiddeld kosten.
Schoonvaders gaat ook serieus eens kijken voor een Volvo,ook een classic.
Bekend, ik krijg ook commentaar van 'burgerlijk' tot 'mooie wagen'. Studiegenoot met een 205 GTI was toch wel verbaast dat ik hem er wel uit trok vanaf stilstand met de 140PK/290NMquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:09 schreef CasB het volgende:
Op mijn werk werd ik ook aangesproken over het feit dat ik zo'n burgerlijke auto rijdt. Ik heb maar niet verteld dat er meer dan 200 paarden onder de motorkap verborgen zijn. Overigens rijdt diegene zelf een lease Peugeot 308SW die hij volledig aftrapt.
Best heel prima. Ik begon in een Peugeot 106, toen een 440 en toen een S40. Was iedere keer een beste stap vooruit. Ik zou alleen wel zoeken naar een interieur uit de Phase 2, die zitten veel beter. Dan neem ik de niet werkende SIPS wel op de koop toequote:Op vrijdag 20 april 2012 21:14 schreef Nero22 het volgende:
Hoe is dat nou, zo'n S40 van rond het jaar '97 als beginnersauto?
Als er iets burgerlijk is is het wel een 308SWquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:09 schreef CasB het volgende:
Op mijn werk werd ik ook aangesproken over het feit dat ik zo'n burgerlijke auto rijdt. Ik heb maar niet verteld dat er meer dan 200 paarden onder de motorkap verborgen zijn. Overigens rijdt diegene zelf een lease Peugeot 308SW die hij volledig aftrapt.
Een van de meest gehoorde opmerkingen tot nu toe ja; "fijne stoelen zeker?". Kennelijk staan ze daar nogal om bekend. Toegegeven, het is ook gewoon zo .quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:31 schreef IrishBastard het volgende:
Best heel prima. Ik begon in een Peugeot 106, toen een 440 en toen een S40. Was iedere keer een beste stap vooruit. Ik zou alleen wel zoeken naar een interieur uit de Phase 2, die zitten veel beter. Dan neem ik de niet werkende SIPS wel op de koop toe
Ik krijg ook te horen idd dat de 960 bij mij pastquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:37 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik krijg altijd te horen dat mensen de 740 "Een auto die bij mij past" vinden.. Weet alleen niet of dat nou positief is, dat zo'n ouwelullenbak bij mij past.
FYI: Ik ben 21
Gefeliciteerdquote:Op zondag 22 april 2012 16:22 schreef Hyman het volgende:
Wat leuk, ik hoor sinds vandaag ook bij de club van 21'ers.
Het begint er wel op te lijken xDquote:Op zondag 22 april 2012 17:41 schreef JDude het volgende:
Zeg, ik ben met m'n 30 lentes toch niet de oudste in een Volvotopic hè?
Ik ben een jaartje ouder, niet leuk!quote:Op zondag 22 april 2012 17:41 schreef JDude het volgende:
Zeg, ik ben met m'n 30 lentes toch niet de oudste in een Volvotopic hè?
Geboortejaar '76 meldt zichquote:Op zondag 22 april 2012 17:41 schreef JDude het volgende:
Zeg, ik ben met m'n 30 lentes toch niet de oudste in een Volvotopic hè?
Dr zitten sowieso ook maar weinig 40 a 50 plussers op fokquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef H-D het volgende:
Idd, terwijl je dat misschien niet direct verwacht
Oh de Duettendag? Of is die weer op een andere dag?quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:49 schreef r8v2 het volgende:
Genieten van perfect gerestaureerde Duetten (waaronder die van dezelfde meneer als die bordeaux-rode 245 ), 544's en 444's .
Nee das weer wat anders. Dit was een soort van verlate nieuwjaarsborrel + rit .quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Oh de Duettendag? Of is die weer op een andere dag?
Hoezo?quote:Op woensdag 25 april 2012 00:27 schreef Bart-Willem het volgende:
Die spiegels op die manier is 5 minuten leuk, maar daarna erger je je er rot aan. Ik had 't ooit ook zo op mijn Amazon Combi, maar wist niet hoe snel ik een klemspiegel bij de deur erop moest zetten.
Volvo classics in barneveld ( dus niet volvo klassiekers van dries bakkenes)quote:Op woensdag 25 april 2012 11:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Je ziet er geen zak in. Het is een beetje 't oldskool caravanspiegels-idee maar dan heel klein zeg maar.
Overigens valt 3750 inclusief rubbers (veel nieuwe rubbers loopt aardig in de papieren), lassen en al die extra onderdelen wel mee. Was 't alleen het spuitwerk dan was het wel duur. Waar laat je 't nu doen trouwens?
Ik vind dit mooier als ie ijsblauw (origineel) met wit dak wordt, dan heb je bijna geen contrast.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:13 schreef Sjoegerd het volgende:
Maareh Heimo.. Waarom niet de originele kleur?
Ah, bij heerschap Bottinga. Die doet wel mooie dingen en is wel een geschikte gast vind ik. En belangrijker: hij licht je niet op.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:23 schreef Hyman het volgende:
[..]
Volvo classics in barneveld ( dus niet volvo klassiekers van dries bakkenes)
Ah, bekenden van je ? Het leek me een goede vent met veel verstandquote:Op woensdag 25 april 2012 15:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah, bij heerschap Bottinga. Die doet wel mooie dingen en is wel een geschikte gast vind ik. En belangrijker: hij licht je niet op.
Bakkenes, tja: die had 3750 geroepen en uiteindelijk zou het dan heel veel meer worden.
Voor zover ik weet wel. Zal ik em de groeten doen als ik em weer zie?quote:Op woensdag 25 april 2012 21:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Bottinga ken ik ja, is eigenlijk leraar maar zijn 2e hobby liep nogal uit de hand. Hij weet vooral veel van 164's maar een Amazon of 140 is uiteraard ook in goede handen bij hem. Is 'ie nu fulltime ermee bezig eigenlijk?
Wat is er nu nog niet goed aan de V70?quote:Op donderdag 26 april 2012 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Moet je wel Rob van Scandcar zeggen. Scandcar huurt me geregeld in en heb Wim geregeld aan de lijn.
Ik ben zelf misschien toch in de markt voor wellicht iets nieuws (maar dan gebruikt) omdat m'n V70 nog steeds niet in orde is. Maar voor een dumpprijs weg doen is ook zonde, dan hobbel ik er liever nog even mee door. En ergens doe ik dat ook liever zodat ik voldoende spaarcenten op m'n rekening hou, want de recessie hakt er overal flink in. Ik zou vanmiddag moeten werken, maar ben afgebeld omdat 't veels te rustig is. Idem voor gisteren en vorige week.
Wat ik eventueel zou willen kopen als vervanger weet ik niet: ergens zou ik wel een C30 willen, maar goed: spaarrekening plunderen. Aan de andere kant vond ik mijn 244 diesel altijd wel fijn (maar wel te sloom), dus dan is een 740 turbodiesel automaat ook wel heel tof.
Heb je een eigen bedrijf/freelance iets ofzo dan?quote:Op donderdag 26 april 2012 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Moet je wel Rob van Scandcar zeggen. Scandcar huurt me geregeld in en heb Wim geregeld aan de lijn.
Ik ben zelf misschien toch in de markt voor wellicht iets nieuws (maar dan gebruikt) omdat m'n V70 nog steeds niet in orde is. Maar voor een dumpprijs weg doen is ook zonde, dan hobbel ik er liever nog even mee door. En ergens doe ik dat ook liever zodat ik voldoende spaarcenten op m'n rekening hou, want de recessie hakt er overal flink in. Ik zou vanmiddag moeten werken, maar ben afgebeld omdat 't veels te rustig is. Idem voor gisteren en vorige week.
Wat ik eventueel zou willen kopen als vervanger weet ik niet: ergens zou ik wel een C30 willen, maar goed: spaarrekening plunderen. Aan de andere kant vond ik mijn 244 diesel altijd wel fijn (maar wel te sloom), dus dan is een 740 turbodiesel automaat ook wel heel tof.
Koop een S80 T6/V8 of V70R danquote:Op donderdag 26 april 2012 19:07 schreef Bart-Willem het volgende:
V70 mist wat vermogen, zuipt meer en ligt een beetje dweilerig op de weg. Ik heb een eigen bedrijfje, eigenlijk systeembeheer etc maar nu ook in Volvo-onderdelensales!
Die S80 T6/V8 kom je best nette van tegen hr V70R heb ik nooit zo naar gekeken want station is niet mijn ding eigenlijkquote:Op donderdag 26 april 2012 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb al een T-5R gehad. Leuk en aardig zo'n ding, maar ze zijn allemaal afgetrapt. Als je zoiets wil hebben en geen gesodemieter wil moet je 'm gewoon nieuw kopen.
I know your feeling.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Die S80 T6/V8 kom je best nette van tegen hr V70R heb ik nooit zo naar gekeken want station is niet mijn ding eigenlijk
Aaah eigenlijk is het altijd gewoon een marteling om weer naar auto's te kijken op internet
Het is zo erg want het was helemaal niet eens mijn bedoeling maar kwam het min of meer per toeval tegen en ik heb eigenlijk al een superfijne autoquote:
Tja, ik kom ook zoveel tegen per toeval. Of ik verveel me kapot en ga op Marktplaats neuzenquote:Op donderdag 26 april 2012 19:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Het is zo erg want het was helemaal niet eens mijn bedoeling maar kwam het min of meer per toeval tegen en ik heb eigenlijk al een superfijne auto
Idd soms ook gewoon om tijd te doden.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja, ik kom ook zoveel tegen per toeval. Of ik verveel me kapot en ga op Marktplaats neuzen
Zo'n S80 6-cilinder kan je wel met een geruster hart kopen (minder gewild bij het Volvo-aftrapvolk ), maar ze zuipen als een malle.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Die S80 T6/V8 kom je best nette van tegen hr V70R heb ik nooit zo naar gekeken want station is niet mijn ding eigenlijk
Aaah eigenlijk is het altijd gewoon een marteling om weer naar auto's te kijken op internet
Nouja upgrade is in mijn geval niet heel verkeerd . Toch ben ik wel gehecht aan mijn koekblikje.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd soms ook gewoon om tijd te doden.
Maar eigenlijk moeten we gewoon tevreden zijn met wat we hebben
Wat is het rustig op Fok! btw
Klopt toch wel leuk eigenlijk dat je er dan toch gehecht aan raakt op een of andere manier. Ondanks dat het wss niet je eerste keus isquote:Op donderdag 26 april 2012 20:03 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nouja upgrade is in mijn geval niet heel verkeerd . Toch ben ik wel gehecht aan mijn koekblikje.
Wat vind jij zuipen als een malle?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Zo'n S80 6-cilinder kan je wel met een geruster hart kopen (minder gewild bij het Volvo-aftrapvolk ), maar ze zuipen als een malle.
Als ik vrije keus zou hebben zou t waarschijnlijk een D5 zijnquote:Op donderdag 26 april 2012 20:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat vind jij zuipen als een malle?
En ik stond vorige keer even te praten met de eigenaar van de garage waar ik mijn auto gekocht heb/in onderhoud heb en die rijdt een S80 V8 Executive (echt een prachtding) en hij zei dat het verbruik niet zo heel veel scheelt t.o.v. de T6. En dan zou ik toch echt wel voor de V8 gaan
Diesel-adept als ik vrije Volvo keus zou hebben zou het een S80 V8 zijn. Als ik compleet vrije keus zou hebben zou het geen Volvo meer zijn er zijn toch wel dingen waar mijn autohart net nog wat sneller van gaat kloppen dat die S80 V8quote:Op donderdag 26 april 2012 20:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als ik vrije keus zou hebben zou t waarschijnlijk een D5 zijn
Ik zou niet weten wat ik zou moeten kopen. Ben totaal niet weg van de Duitse brigade en dure sportwagens. Zou dan liever een V70 D5 met full options nemen en misschien dat blok nogal kietelenquote:Op donderdag 26 april 2012 20:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Diesel-adept als ik vrije Volvo keus zou hebben zou het een S80 V8 zijn. Als ik compleet vrije keus zou hebben zou het geen Volvo meer zijn er zijn toch wel dingen waar mijn autohart net nog wat sneller van gaat kloppen dat die S80 V8
Ik zou sterk twijfelen dus een Quattroporte ( ik blijf iets met Italiaans houden ) of een XJ/XJR/XJ Supersport.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat ik zou moeten kopen. Ben totaal niet weg van de Duitse brigade en dure sportwagens. Zou dan liever een V70 D5 met full options nemen en misschien dat blok nogal kietelen
Maar wel vetter geluidquote:Op donderdag 26 april 2012 20:16 schreef r8v2 het volgende:
Die Yamaha V8 is ook niet echt heel groot van volume. Het is gewoon een rustige koppelmotor. Daarom is het verbruik niet veel hoger/gelijk dan zo'n turbojoekel .
Zou ik heel graag willen .. Maar het budget is er nietquote:Op donderdag 26 april 2012 20:17 schreef r8v2 het volgende:
Oja en als jullie je vervelen:
- Koop/huur een sleutelhok/garage
- Koop een 2, 7 of 9 serie met een harde carosserie
- Sloop alles eraf
- Reviseer het blok en schroef er een immens grote turbo op
- Maak schoon, vervang of vernieuw de rest van de onderdelen
- Have fun .
Budget is altijd een probleem iddquote:Op donderdag 26 april 2012 20:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou ik heel graag willen .. Maar het budget is er niet
Sinds ik deze diesel rij kan ik me daar ook wel in vinden ja. Dat koppel is zo simpel nóg verder omhoog te krijgen, en je staat toch iedere keer weer lachend aan de pomp. En ook die wegenbelasting valt nu wel mee, als je ziet hoe de benzineprijzen ski-high geworden zijnquote:Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat ik zou moeten kopen. Ben totaal niet weg van de Duitse brigade en dure sportwagens. Zou dan liever een V70 D5 met full options nemen en misschien dat blok nogal kietelen
Laatst was het wel weer goedkoper geworden trouwensquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:36 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Sinds ik deze diesel rij kan ik me daar ook wel in vinden ja. Dat koppel is zo simpel nóg verder omhoog te krijgen, en je staat toch iedere keer weer lachend aan de pomp. En ook die wegenbelasting valt nu wel mee, als je ziet hoe de benzineprijzen ski-high geworden zijn
oei sund.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:45 schreef mithrandirrr het volgende:
Ons mam heeft woensdag met haar wagen tegen de mijne aan gezeten . Wat flinke krassen. Nu kijken of ik voor de reparatie wat andere onderdelen mee kan laten spuiten.
[ afbeelding ]
De T6 krijg je met rustig rijden met moeite op 1 op 9 kennelijk. Zelfs m'n T-5R was zuiniger.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat vind jij zuipen als een malle?
En ik stond vorige keer even te praten met de eigenaar van de garage waar ik mijn auto gekocht heb/in onderhoud heb en die rijdt een S80 V8 Executive (echt een prachtding) en hij zei dat het verbruik niet zo heel veel scheelt t.o.v. de T6. En dan zou ik toch echt wel voor de V8 gaan
Vind een D5 anders best dik. Vooral de nieuwere modellen hebben wel een bak vermogen en koppel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:51 schreef H-D het volgende:
[..]
Laatst was het wel weer goedkoper geworden trouwens
En ik vind het opzich wel jammer dat Volvo niet echt dikke diesels heeft in hun motorenaanbod, dus als ik echt diesel zou gaan rijden zou ik daarom misschien toch wel een ander merk kiezen
Ooooh dat is nog wel acceptabelquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:01 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
De T6 krijg je met rustig rijden met moeite op 1 op 9 kennelijk. Zelfs m'n T-5R was zuiniger.
Mwah ik vind het totaal niet te vergelijken met bijv de 530d/535d of de zwaardere Audi diesels.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind een D5 anders best dik. Vooral de nieuwere modellen hebben wel een bak vermogen en koppel.
Dank je voor de tip. Hoe merk je dat tijdens het rijden, als de wegligging niet optimaal is?quote:Op zondag 29 april 2012 11:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Draagarmen. Da's het zwakke punt vanaf de 850 t/m de huidige V70's. Niet heel duur op zich (100 Euro per zijde) maar je moet ook je auto weer laten uitlijnen bij vervanging. Dus als ze twijfelachtig zijn heb je een goede reden om er gauw 300 Euro van af te krijgen.
Ik denk dat ie inderdaad van een oude man is geweest, want het is een automaat. Eerst die hele lijst eens door gaan lezen. Bedankt!quote:Op zondag 29 april 2012 13:10 schreef IrishBastard het volgende:
En bovenste motorsteunrubber, carterventilatie en ga zo nog even door Zie deze lijst
Overigens denk ik wel dat die auto een idiooterg lage stand heeft, die zou ik even checken/laten checken. Bij die stand zou ik ook even de koppeling controleren, aangezien de kans wat groter is dat hij van een oud mannetje geweest is Even in z'n drie op laten komen dus om te kijken of hij niet slipt
Ik vond de km-stand ook echt heeeeel laag. Bijna zo laag dat ik bang zou worden dat je zo rond te stand bent dat er vanalles moet gebeuren. Of dat ie erg veel last heeft van heel-veel-korte-ritjes-syndroom Maar als de prijs mooi is of dat ie er gewoon al veel vervangen is...quote:Op zondag 29 april 2012 13:10 schreef IrishBastard het volgende:
En bovenste motorsteunrubber, carterventilatie en ga zo nog even door Zie deze lijst
Overigens denk ik wel dat die auto een idiooterg lage stand heeft, die zou ik even checken/laten checken. Bij die stand zou ik ook even de koppeling controleren, aangezien de kans wat groter is dat hij van een oud mannetje geweest is Even in z'n drie op laten komen dus om te kijken of hij niet slipt
Mooie conclusie voor een auto die toentertijd behoorlijk in het luxe segment vielquote:Op zondag 29 april 2012 13:14 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik denk dat ie inderdaad van een oude man is geweest, want het is een automaat.
¤ 2450,- met inruil van een Clio uit '92.quote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond de km-stand ook echt heeeeel laag. Bijna zo laag dat ik bang zou worden dat je zo rond te stand bent dat er vanalles moet gebeuren. Of dat ie erg veel last heeft van heel-veel-korte-ritjes-syndroom Maar als de prijs mooi is of dat ie er gewoon al veel vervangen is...
Eigenlijk zouden we gewoon testredacteur moeten worden bij een autoblad, dan kun je gewoon zo'n beetje alles wel een keer rijden wat je maar kan rijdenquote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef IrishBastard het volgende:
Door in meerdere auto's te rijden van hetzelfde type. Zo leer je hoe de auto hoort te rijden Verder natuurlijk van die basale dingen als niet trekken naar links of rechts, niet schudden, niet 'kloenken' bij gas los op direct gas er op, dat soort zaken
En bedankt...quote:Op zondag 29 april 2012 13:14 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik denk dat ie inderdaad van een oude man is geweest, want het is een automaat. Eerst die hele lijst eens door gaan lezen. Bedankt!
Lol!quote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mooie conclusie voor een auto die toentertijd behoorlijk in het luxe segment viel
Daar moet ik me trouwens bij aansluiten. Mijn S40 zat ook rond de 1,5 ton, maar toen kwam ik wel overal aan toe: ophanging, draaiende delen, vering etc. Vergewis je van het feit dat dit of gedaan is, of nog niet nodig is. Die auto's kunnen makkelijk veel meer aan, dus blindstaren op de kilometers lijkt me niet heel noodzakelijkquote:Op zondag 29 april 2012 13:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond de km-stand ook echt heeeeel laag. Bijna zo laag dat ik bang zou worden dat je zo rond te stand bent dat er vanalles moet gebeuren. Of dat ie erg veel last heeft van heel-veel-korte-ritjes-syndroom Maar als de prijs mooi is of dat ie er gewoon al veel vervangen is...
Op zich niet heel verkeerd, maar reken nog maar even wat bij voor onderhoud aan de eerder genoemde delen Of laat 'm gewoon ANWB of Dekra keuren ofzo, als je het écht serieus meentquote:Op zondag 29 april 2012 13:16 schreef Apuleius het volgende:
[..]
¤ 2450,- met inruil van een Clio uit '92.
Hmmm, even een nieuwe afspraak maken om één en ander te checken dus.quote:Op zondag 29 april 2012 13:17 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Daar moet ik me trouwens bij aansluiten. Mijn S40 zat ook rond de 1,5 ton, maar toen kwam ik wel overal aan toe: ophanging, draaiende delen, vering etc. Vergewis je van het feit dat dit of gedaan is, of nog niet nodig is. Die auto's kunnen makkelijk veel meer aan, dus blindstaren op de kilometers lijkt me niet heel noodzakelijk
Ook in het interieur valt me dat bij de meerdere V70's uit die tijd die ik gezien heb reuze mee
Ja je kunt er makkelijk meer dan 300k mee zoals met heel veel Volvo's wel toch? En die interieurs hebben vaak ook wel een hoge build qualityquote:Op zondag 29 april 2012 13:17 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Daar moet ik me trouwens bij aansluiten. Mijn S40 zat ook rond de 1,5 ton, maar toen kwam ik wel overal aan toe: ophanging, draaiende delen, vering etc. Vergewis je van het feit dat dit of gedaan is, of nog niet nodig is. Die auto's kunnen makkelijk veel meer aan, dus blindstaren op de kilometers lijkt me niet heel noodzakelijk
Ook in het interieur valt me dat bij de meerdere V70's uit die tijd die ik gezien heb reuze mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep, goed plan. Ga ik doen.quote:Op zondag 29 april 2012 13:18 schreef IrishBastard het volgende:
Controleer op datzelfde forum anders eens of je hem kunt vinden, zit bijzonder veel kennis daar, én er zijn speciale topics voor
Ik was ook maar wat aan het dollenquote:
quote:Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja je kunt er makkelijk meer dan 300k mee zoals met heel veel Volvo's wel toch? En die interieurs hebben vaak ook wel een hoge build quality
Watvoor motortype is het eigenlijk?^^
Ik wist trouwens niet dat er ook niet-juristen waren die het woord 'vergewissen' gebruikenHet is een 2,5 - 5 cilinder, meer weet ik er niet van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Positief denken! Jij kan het! Jij hebt er verstand van! Jij doet geen miskoop! En jezelf kleine doelstellingen stellen!quote:Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef Apuleius het volgende:
Wat rottig lezen op het Volvo forum zeg. Een behoorlijke proefrit maken moest ik eerst maar eens gaan regelen.
Bedankt allen! Mocht het wat worden, dan kom ik hier wel weer janken over mijn recente miskoop.
De Volvo staat bij deze heren. Die hebben het neem ik aan niet nodig om met de kilometerstand van een oude Volvo te gaan lopen rommelen.quote:Op zondag 29 april 2012 13:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Positief denken! Jij kan het! Jij hebt er verstand van! Jij doet geen miskoop! En jezelf kleine doelstellingen stellen!
En al dat soort selfcoaching-geneuzel.
Lijkt mij in principe ook niet. Maar toch wel vragen of het aantoonbaar is ofzo. Je weet nooit toch?quote:Op zondag 29 april 2012 13:58 schreef Apuleius het volgende:
[..]
De Volvo staat bij deze heren. Die hebben het neem ik aan niet nodig om met de kilometerstand van een oude Volvo te gaan lopen rommelen.
Ja, ik vraag het absoluut. Anders ga ik bij deze kijken. Kost hetzelfde, maar het interieur is veel luxer.quote:Op zondag 29 april 2012 14:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Lijkt mij in principe ook niet. Maar toch wel vragen of het aantoonbaar is ofzo. Je weet nooit toch?
Ik wil die '91 XJS eigenlijk wel die ze daar hebben
Ziet er zo netjes uit.quote:Op zondag 29 april 2012 14:16 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, ik vraag het absoluut. Anders ga ik bij deze kijken. Kost hetzelfde, maar het interieur is veel luxer.
Geen idee wat een T5 was, maar dat ziet er ook heel best uit ja. En die Jaquar is akelig bruut. Maar dan blijf je tanken.quote:Op zondag 29 april 2012 14:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Ziet er zo netjes uit.
Moet wel zeggen dat als ik een S70 zou kopen ik wel meteen voor een T5 zou gaan
Da's de 2.3 I5 motor met een HPT erop --> 240pk en 330nm aan koppel.quote:Op zondag 29 april 2012 14:28 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Geen idee wat een T5 was, maar dat ziet er ook heel best uit ja. En die Jaquar is akelig bruut. Maar dan blijf je tanken.
Huu, een 'autobedrijf' met alleen een 06 nummer en zo'n shabby website Verder geen NAP keuring op Marktplaats, dus de stand klopt mogelijk ook niet. Zou ik toch twee keer nadenken óf even nazoeken of ze bekend staan om een of ander, én de auto laten keuren.quote:Op zondag 29 april 2012 14:16 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, ik vraag het absoluut. Anders ga ik bij deze kijken. Kost hetzelfde, maar het interieur is veel luxer.
Sowieso dat laatste idd. Zeker als ze de auto zelf onderhouden hebben e.d. kunnen ze je vaak wel alles vertellen. En ze hebben een reputatie hoog te houden.quote:Op zondag 29 april 2012 14:40 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Huu, een 'autobedrijf' met alleen een 06 nummer en zo'n shabby website Verder geen NAP keuring op Marktplaats, dus de stand klopt mogelijk ook niet. Zou ik toch twee keer nadenken óf even nazoeken of ze bekend staan om een of ander, én de auto laten keuren.
Hier geldt, stom genoeg, ook weer: via dat 850 forum staan er regelmatig auto's aangeboden, en daar zijn in veel gevallen de verhalen vooraf bekend. Kan een hoop gezeur schelen.
Of, als je liever bij een bedrijf koopt: ga even langs een Volvo specialist. Zijn misschien iets duurder dan die auto's die je aan hebt gegeven, of anders meer kilometers, maar dan zou ik er zelf meer vertrouwen in hebben
Mja, in dat geval zal ik nog even door moeten sparen, of langs de ANWB moeten voor een keuring.quote:Op zondag 29 april 2012 14:40 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Huu, een 'autobedrijf' met alleen een 06 nummer en zo'n shabby website Verder geen NAP keuring op Marktplaats, dus de stand klopt mogelijk ook niet. Zou ik toch twee keer nadenken óf even nazoeken of ze bekend staan om een of ander, én de auto laten keuren.
Hier geldt, stom genoeg, ook weer: via dat 850 forum staan er regelmatig auto's aangeboden, en daar zijn in veel gevallen de verhalen vooraf bekend. Kan een hoop gezeur schelen.
Of, als je liever bij een bedrijf koopt: ga even langs een Volvo specialist. Zijn misschien iets duurder dan die auto's die je aan hebt gegeven, of anders meer kilometers, maar dan zou ik er zelf meer vertrouwen in hebben
Ik heb ooit eens keer zoiets gekocht, da's pas klotequote:Op zondag 29 april 2012 14:43 schreef IrishBastard het volgende:
Oh wacht, ik zie dat ze aangeven wel NAP te leveren, en de onderhoudsbeurten in boekjes staan (zoals op de foto te zien is ). Lijk dan al wat beter
Desalniettemin heb ik altijd een beetje een raar gevoel bij zulke bedrijven Ben bij te veel handelaren geweest waar gewoon geen zak van klopte denk ik
http://www.gerbenbrouwer.nl/ is misschien wat verder rijden, maar is op zich wel goed. De prijzen daar vallen mij ook alleszins meequote:Op zondag 29 april 2012 14:48 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Mja, in dat geval zal ik nog even door moeten sparen, of langs de ANWB moeten voor een keuring.
Bij de specialist? Maar dan krijg je wel wat dingen en zekerheden voor terug natuurlijk.quote:Op zondag 29 april 2012 15:06 schreef Apuleius het volgende:
Het begint zo'n beetje bij ¤ 2000,- meer.
Althans automaten. Mijn budget is die ¤ 2450,- zo'n beetje. Er kan nog wel wat bij, maar er moet ook overblijven voor het geval ik onverhoopt het wrak van het jaar aanschaf.quote:Op zondag 29 april 2012 15:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Bij de specialist? Maar dan krijg je wel wat dingen en zekerheden voor terug natuurlijk.
Wat is je max. budget dan?
Maar dan heb je een V70N. Toen ik keek voor ik mijn V70 classic kocht hadden ze een aantal V70's en S70's voor zo'n 2500 euro, netjes onderhoudenquote:Op zondag 29 april 2012 15:06 schreef Apuleius het volgende:
Het begint zo'n beetje bij ¤ 2000,- meer.
Het maakt mij in principe niet zoveel uit wat voor Volvo het is, als hij maar in orde is. Bij een dealer kan ik niets vinden voor dat geld.quote:Op zondag 29 april 2012 15:18 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Maar dan heb je een V70N. Toen ik keek voor ik mijn V70 classic kocht hadden ze een aantal V70's en S70's voor zo'n 2500 euro, netjes onderhouden
Of je geeft iets meer uit en je weet zeker dat je niet het wrak van het jaar aanschaft?quote:Op zondag 29 april 2012 15:17 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Althans automaten. Mijn budget is die ¤ 2450,- zo'n beetje. Er kan nog wel wat bij, maar er moet ook overblijven voor het geval ik onverhoopt het wrak van het jaar aanschaf.
Ik vind het best, maar kan dus niets vinden.quote:Op zondag 29 april 2012 15:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Of je geeft iets meer uit en je weet zeker dat je niet het wrak van het jaar aanschaft?
Het was ook een meer algemen opmerking.quote:Op zondag 29 april 2012 15:24 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik vind het best, maar kan dus niets vinden.
Toch wat kunnen vinden bij een Volvo dealer: Volvo S70 EUROPA Dat lijkt jullie verstandiger om naar te gaan kijken, ondanks het aantal km meer en het jaartal?quote:
Klikquote:Op zondag 29 april 2012 15:24 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik vind het best, maar kan dus niets vinden.
Ja je kan altijd langs gaan. Kijk als zij die wagen kennen en altijd onderhouden hebben en alles netjes is...dan lijkt mij dat 'safer' dan van een handelaar kopen die beweert dat alles ok is.quote:Op zondag 29 april 2012 15:57 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Toch wat kunnen vinden bij een Volvo dealer: Volvo S70 EUROPA Dat lijkt jullie verstandiger om naar te gaan kijken, ondanks het aantal km meer en het jaartal?
Op drie pagina's geen enkele Volvo automaat binnen mijn budget.quote:
Dat lijkt mij ook, hoewel er ook dealers zijn die maar wat zwammen. Neem de Opel garage hier. Het was helemaal niets. Nu zit er een nieuwe eigenaar en dat is een hele goede.quote:Op zondag 29 april 2012 16:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja je kan altijd langs gaan. Kijk als zij die wagen kennen en altijd onderhouden hebben en alles netjes is...dan lijkt mij dat 'safer' dan van een handelaar kopen die beweert dat alles ok is.
Wat dat betreft Achja, ik zou gewoon gaan kijken bij verschillende auto's. Zo leer je het type kennen, en met een lijst op zak van aandachtspunten kom je een heel eind. Bedenk alleen wel dat er met een tweedehands auto áltijd iets moet gebeuren. Zolang je dat in je achterhoofd houdtquote:Op zondag 29 april 2012 16:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, hoewel er ook dealers zijn die maar wat zwammen. Neem de Opel garage hier. Het was helemaal niets. Nu zit er een nieuwe eigenaar en dat is een hele goede.
Wat hij zegt idd. Gewoon verschillende modellen bekijken.quote:Op zondag 29 april 2012 16:43 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat dat betreft Achja, ik zou gewoon gaan kijken bij verschillende auto's. Zo leer je het type kennen, en met een lijst op zak van aandachtspunten kom je een heel eind. Bedenk alleen wel dat er met een tweedehands auto áltijd iets moet gebeuren. Zolang je dat in je achterhoofd houdt
Ook prima, maar waar?quote:Op zondag 29 april 2012 16:38 schreef r8v2 het volgende:
Koop anders een 940 automaat. Die zijn zeker goed en RWD .
Of een 960 als je Volvo's prachtige 6 cylinder lijnmotor wilt.quote:Op zondag 29 april 2012 16:55 schreef Apuleius het volgende:
850, of 940 dus. Heb ooit 940 station gereden, niets mis mee.
Zal op Marktplaats zoeken naar ALLE types Volvo.quote:Op zondag 29 april 2012 17:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Of een 960 als je Volvo's prachtige 6 cylinder lijnmotor wilt.
Dat kan ook natuurlijkquote:Op zondag 29 april 2012 17:03 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zal op Marktplaats zoeken naar ALLE types Volvo.
Een 440 in top staat zit ook wel in dat budgetquote:Op zondag 29 april 2012 17:03 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zal op Marktplaats zoeken naar ALLE types Volvo.
Of een 340 oldtimer. Kan ik meteen lid worden van hun club. Arko erin. (Alle ramen kunnen open)quote:Op zondag 29 april 2012 17:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Een 440 in top staat zit ook wel in dat budget
erg leuke club hoor. en de 360 is gewoon luxe met die B200E erin.quote:Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Of een 340 oldtimer. Kan ik meteen lid worden van hun club. Arko erin. (Alle ramen kunnen open)
Doe dan een 460quote:Op zondag 29 april 2012 17:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Een 440 in top staat zit ook wel in dat budget
Lijkt een elektrisch probleempje...quote:Op maandag 30 april 2012 13:28 schreef Charged het volgende:
Verdorie,kvs lampje brand,niveau is goed en geen stijging van de temp,geen lucht in het systeem..ook loopt hij af en toe op benzine terwijl hij op gas staat...zucht..
Nee hoor, ik wil er wel 1.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:57 schreef r8v2 het volgende:
Keer een stuk of 5 gekocht. De manueel schakelende versies zijn al naar Zweden, en met de automaten blijf je zitten .
Bouwjaar geeft niet, kilometers ook niet. LPG, neh.quote:
Pics! Specs! Allen estates denk ik?quote:
Dank u.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:24 schreef r8v2 het volgende:
Dan valt eentje dus al af. Dat vind m'n pa ook vast niet erg want die rijdt er het liefst zelf mee rond .
Die andere 2 zal ik ff achteraan gaan.
Have fun!quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:46 schreef Apuleius het volgende:
Ik ga voor de Volvo s70 bij de Autosalon.
Bedankt allemaal!
Volgende week zaterdag pas een grotere testrit en daarna beslissen of ik eigenaar ga worden. Stiekem weet ik het natuurlijk al.quote:
Haha grote testrit is wel belangrijk thoughquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:46 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Volgende week zaterdag pas een grotere testrit en daarna beslissen of ik eigenaar ga worden. Stiekem weet ik het natuurlijk al. [ afbeelding ]
Ja, alleen lijkt het nog een jaar weg, ipv volgende week.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha grote testrit is wel belangrijk though
Is altijd met auto's. Emotie enzoquote:Op woensdag 2 mei 2012 19:40 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, alleen lijkt het nog een jaar weg, ipv volgende week.
Alleen al die oldtimers bij die lui. Als je ¤ 30.000,- bij je hebt, dan kan je iets 'grappigs uitzoeken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Is altijd met auto's. Emotie enzo
iig bij mij.
Er is ook zoveel dat ik wilquote:Op woensdag 2 mei 2012 19:57 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Alleen al die oldtimers bij die lui. Als je ¤ 30.000,- bij je hebt, dan kan je iets 'grappigs uitzoeken.
wat zou je echt heel graag willen dan?quote:
quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:10 schreef H-D het volgende:
[..]
wat zou je echt heel graag willen dan?
meer autorijtopic dit eigenlijk maargoed
Geen Volvo meer?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een knappe redhead op de motorkap.
Jajaja, dat is nog eens genieten dan.
Een Chevrolet Corvette Stingray. En wat Human postte.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:10 schreef H-D het volgende:
[..]
wat zou je echt heel graag willen dan?
meer autorijtopic dit eigenlijk maargoed
Wheheh, tja je vroeg wat je graag wilde. Niet of het ooit komt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Geen Volvo meer?
Die laatste zin klinkt heel fout btw
Human?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:21 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Een Chevrolet Corvette Stingray. En wat Human postte.
Ja, ik vond het wel een redelijk menselijke post.quote:
Ach, je maakt er iig geen Hymen van.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:25 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, ik vond het wel een redelijk menselijke post.
Haha..waarom heb je niet graag Hymen dan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:21 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wheheh, tja je vroeg wat je graag wilde. Niet of het ooit komt.
Maar die mustang komt er vast wel over een jaartje of 5 a 10
Okee kan ookquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:21 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Een Chevrolet Corvette Stingray. En wat Human postte.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha..waarom heb je niet graag Hymen dan?
[..]
Okee kan ook
bevalt nog steeds?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:30 schreef Hyman het volgende:
Oh wauw, sinds 27-4 heb ik mn s40 alweer een jaar.
Ongeveer 20.000 per jaar denk ik.quote:
Oh das wel lekkerquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ongeveer 20.000 per jaar denk ik.
Ik kocht em met 258.000, nu heeft ie na een jaar 273.000, maar dat was sinds april dus. Amazon niet meegerekend. Al zal die niet meer dan 300km per jaar rijden.
Grootste gedeelte van het reizen ga ik met de trein.quote:
School kan ik nog met de fiets 15minquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:43 schreef Hyman het volgende:
[..]
Grootste gedeelte van het reizen ga ik met de trein.
Naar school enzo.
Hij staat niet bij mij voor de deurquote:Op donderdag 10 mei 2012 00:18 schreef mithrandirrr het volgende:
Vertel! Qua uiterlijk zou ik misschien alleen nog chromen handgrepen nemen, maar dat weet ik nog niet zeker
Sommige mensenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:50 schreef IrishBastard het volgende:
Bah, op werk heeft iemand schade gereden aan m'n auto, ergens tussen 08:15 en 12:00 Natuurlijk was er geen auto meer naast geparkeerd
Gaat om de krassen op de voordeur en op de stootstrip van de achterdeur
[ afbeelding ]
Waarom ontslagenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:31 schreef Hyman het volgende:
Ik ben v/d week dus ontslagen. Dus ik vroeg me af, wanneer ik straks werk wat dichterbij heb, dat ik dan mss mn S40 kan inruilen voor een 850.
Rijdt veel beter, beter geluid en nog goedkoper qua vaste lasten.(verzekering blijft hetzelfde)
Dus dan moet ik voor na de ferkansie mn fiets maar eens fixen, zodat ik niet elke dag naar het station toe hoef te rijden .
0-uren contracten zijn allemaal opgezegd. Dus een collega en ik zijn beide ontslagen, waardoor er een ontzettend groot gat in de alarmdiensten is gekomen mja das hun probleem.quote:
M'n S40 1.8 doet gemiddeld 1 op 11 à 12 denk ik. Niet heel zuinig, maar het kan erger inderdaadquote:
Hmm balen manquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:33 schreef Hyman het volgende:
[..]
0-uren contracten zijn allemaal opgezegd. Dus een collega en ik zijn beide ontslagen, waardoor er een ontzettend groot gat in de alarmdiensten is gekomen mja das hun probleem.
Het kan zoveel ergerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:35 schreef JDude het volgende:
[..]
M'n S40 1.8 doet gemiddeld 1 op 11 à 12 denk ik. Niet heel zuinig, maar het kan erger inderdaad
Valt wel een beetje mee hoor. Ik nu een keer iets wat dichterbij zoeken en dan hoef ik hopelijk ook niet elke zaterdag om 5:45 eruit.quote:
Ik voel je. Ik moet elke donderdag 5.00 eruitquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:39 schreef Hyman het volgende:
[..]
Valt wel een beetje mee hoor. Ik nu een keer iets wat dichterbij zoeken en dan hoef ik hopelijk ook niet elke zaterdag om 5:45 eruit.
Zuur man , bakker ofzo?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik voel je. Ik moet elke donderdag 5.00 eruit
PostNL de enige dag dat ik 'sochtends moet werken. Vroeger ook nog de zaterdag om de week.quote:
Kijk even een paar pagina's eerder, volgens mij zijn toen dezelfde vragen gesteld Kijk bij die stand wel even naar de eventueel vervangen draagarmen/veerpootrubbers etc. Had in mijn model van '97 ook dat die allemaal aan vervanging toe waren. Dure geinquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:31 schreef pussywillow het volgende:
Ik vroeg me af of iemand hier me iets zou kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van een Volvo V40 van de eerste serie, dus die van 1996 tot 2000 is geleverd (als ik het goed heb).
Ik zit namelijk na te denken over een nieuwe (oude) auto, en ik heb de V40 altijd een mooie auto gevonden. Nu zag ik bij een dealer in de buurt een V40 1.8 Comfort Line staan. Niet overdreven veel gereden (net over de 150k heen), ziet er op het eerste gezicht nog heel netjes uit en de onderhoudshistorie is aanwezig (hoewel dat op zich natuurlijk weinig zegt, maar vooruit). Ik zou er ongeveer 10.000 km per jaar mee gaan rijden.
Wat ik zo gauw heb kunnen vinden wijst erop dat het vrij betrouwbare auto's zijn, er worden ook nogal wat onderdelen met Mitsubishi gedeeld. Maar wat zijn nu eigenlijk ervaringen van mensen die zelf met zo'n ding rijden of gereden hebben? Bijzonderheden, zwakke punten? Zijn ze duur in onderhoud? Het zou niet echt een hele rationele aanschaf zijn, ik heb de ruimte (nog) niet nodig en het brandstofverbruik is ook wel een puntje, maar ja
Dank
Wij hebben er hier eentje uit 96, op gas en met bijna 240.000 op de teller. Afgelopen 10 jaar op het buiten de normale kleine dingen/standaard dingen;quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:31 schreef pussywillow het volgende:
Ik vroeg me af of iemand hier me iets zou kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van een Volvo V40 van de eerste serie, dus die van 1996 tot 2000 is geleverd (als ik het goed heb).
Ik zit namelijk na te denken over een nieuwe (oude) auto, en ik heb de V40 altijd een mooie auto gevonden. Nu zag ik bij een dealer in de buurt een V40 1.8 Comfort Line staan. Niet overdreven veel gereden (net over de 150k heen), ziet er op het eerste gezicht nog heel netjes uit en de onderhoudshistorie is aanwezig (hoewel dat op zich natuurlijk weinig zegt, maar vooruit). Ik zou er ongeveer 10.000 km per jaar mee gaan rijden.
Wat ik zo gauw heb kunnen vinden wijst erop dat het vrij betrouwbare auto's zijn, er worden ook nogal wat onderdelen met Mitsubishi gedeeld. Maar wat zijn nu eigenlijk ervaringen van mensen die zelf met zo'n ding rijden of gereden hebben? Bijzonderheden, zwakke punten? Zijn ze duur in onderhoud? Het zou niet echt een hele rationele aanschaf zijn, ik heb de ruimte (nog) niet nodig en het brandstofverbruik is ook wel een puntje, maar ja
Dank
Vreemd hè Zit bijna 10 jaar ontwikkeltijd tussen, en de nieuwprijzen verschillen ook wel wat lijkt mequote:Op zondag 13 mei 2012 16:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Persoonlijk vind ik de auto wat lawaaiig, zeker wanneer je hem vergelijkt met bv een V50.
Heeft ie eigenlijk een starre achteras of onafhankelijke ophanging?quote:Op zondag 13 mei 2012 23:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Vreemd hè Zit bijna 10 jaar ontwikkeltijd tussen, en de nieuwprijzen verschillen ook wel wat lijkt me
Verder is de vering inderdaad wat zacht, standaard. Onderhoudskosten (ook qua onderdelen) liggen niet heel hoog, maar er zijn wel wat zaken die mogelijk aan vervanging toe zijn. Houd daar dus even rekening mee
Oh nice. Al is ie wss ook een beetje jong voor starre ophanging of doen ze dat nog wel her en der? Geen idee eigenlijk.quote:
Ik dacht dat de vergelijking met de V50 ter illustratie handig zou zijn, een ijkpunt is handig. Duizendmaal mijn nederige excuses oh grote meester der volvo's........quote:Op zondag 13 mei 2012 23:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Vreemd hè Zit bijna 10 jaar ontwikkeltijd tussen, en de nieuwprijzen verschillen ook wel wat lijkt me
Verder is de vering inderdaad wat zacht, standaard. Onderhoudskosten (ook qua onderdelen) liggen niet heel hoog, maar er zijn wel wat zaken die mogelijk aan vervanging toe zijn. Houd daar dus even rekening mee
Stel je aan zegquote:Op maandag 14 mei 2012 09:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik dacht dat de vergelijking met de V50 ter illustratie handig zou zijn, een ijkpunt is handig. Duizendmaal mijn nederige excuses oh grote meester der volvo's........
Bij zo'n auto is dat ook wel lekker natuurlijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 09:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik dacht dat de vergelijking met de V50 ter illustratie handig zou zijn, een ijkpunt is handig. Duizendmaal mijn nederige excuses oh grote meester der volvo's........
En de huidige mustang is een leuk voorbeeld van een auto die over een starre achteras beschikt.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Van opa geweest ofzo?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:38 schreef luigi1k het volgende:
Woensdag een gratis witte volvo 340 GL automaat, in absolute nieuwstaat met 40dkm op te teller ophalen
Bijbaantjequote:Op maandag 14 mei 2012 16:57 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Van opa geweest ofzo?
@ Hyman: was 't een bijbaantje of werk je al fulltime? En hoezo is een 850 goedkoper in vaste lasten?
Wel heel chill dat je vader de mrb betaalt!quote:Op maandag 14 mei 2012 19:09 schreef Hyman het volgende:
[..]
Bijbaantje
een s40 op gas is duurder p/m dan een 850 op benzine per maand qua vaste lasten.
Alleen betaalt mn pa dus de wegenbelasting, en ik de rest. Maar omdat ik dus minder ga rijden heb ik eigenlijk geen auto meer nodig op LPG. Daarom dacht ik, als ik de S40 verkoop, en voor rond 2k een 850 koop, dan rij ik wel iets diks. en heb ik (weliswaar eenmalig) centen over.
Alleen zal ik wel vaker de fiets moeten pakken, dus elke dag weer naar het station toe fietsen Dan komt het neer op 1 a 2 tripjes per week naar het volgende dorpje. (mits mijn volgende bijbaantje daar is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |