Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijkequote:Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,
Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.
We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.
Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.
![]()
![]()
![]()
![]()
Uitdagende dingen hou ik meestal wel lang genoeg volquote:Op vrijdag 13 april 2012 23:43 schreef BBQSausage het volgende:
Ik baal behoorlijk, telkens kom ik met goede ideeën, registreer domeinnamen, wil een goede start maken, maar dan kakt de motivatie en de inspiratie helemaal in, en gebeurt er niks meer mee. Hoe houden jullie zoiets vol?
Een Google site?quote:Op zaterdag 14 april 2012 01:32 schreef MouzurX het volgende:
Verdient een google site eigenlijk wel iets of is het echt veel beter om zelf een domeinnaam te hebben?
Dat werkt zeker motiverend!quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:32 schreef Skiet het volgende:
Ik heb uitstel aangevraagd. Betaal veel facturen in Dollars en het viel me tegen die allemaal te vinden om die aan te geven als uitgaven in dat vakje bij inkomsten uit overig werk.
Over motivatie. Ik heb dat soms ook, ik ga morgen een nieuw bureau en bureaustoel kopen. Nieuwe computer en Dell 23" scherm zijn binnen. Ik hoop dat wat comfort mij ertoe zet om dingen weer echt goed aan te pakken. Dat verwacht ik wel, doe nu alles op mijn 13" laptop of 17" laptop van de zaak liggend op de bank lol
Ik ben ouderwets, print alles dubbel uit en in excel, kleine moeite en aangifte was binnen 10minuten klaarquote:Op zaterdag 14 april 2012 10:32 schreef Skiet het volgende:
Ik heb uitstel aangevraagd. Betaal veel facturen in Dollars en het viel me tegen die allemaal te vinden om die aan te geven als uitgaven in dat vakje bij inkomsten uit overig werk.
Over motivatie. Ik heb dat soms ook, ik ga morgen een nieuw bureau en bureaustoel kopen. Nieuwe computer en Dell 23" scherm zijn binnen. Ik hoop dat wat comfort mij ertoe zet om dingen weer echt goed aan te pakken. Dat verwacht ik wel, doe nu alles op mijn 13" laptop of 17" laptop van de zaak liggend op de bank lol
Je bent wel de boel aan het belazeren met die site.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:16 schreef benx het volgende:
Mijn vacebook.nl begint geld te maken, pas 2 dagen in de lucht en nu al 3 euro
Zo heb je binnen de kortste keren een adsense ban te pakken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:16 schreef benx het volgende:
tering.. trots op zijn ditquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:16 schreef benx het volgende:
definieer domeinen alleen voor adsense?quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:08 schreef benx het volgende:
Dus ik mag het zo niet houden? Wist ik niet, hoe doe je dat dan met domeinen alleen voor adsense?
AdSense for Domains, maar volgens mij gingen ze daarmee stoppen. Weet ook niet of dat wat oplevert.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:08 schreef benx het volgende:
Dus ik mag het zo niet houden? Wist ik niet, hoe doe je dat dan met domeinen alleen voor adsense?
Dat ik met vacebook.nl geen andere plannen heb dan geld maken op mensen die verkeerd typenquote:Op zaterdag 14 april 2012 23:19 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
definieer domeinen alleen voor adsense?
Zo'n vermoeden had ik al....bedankt in elk geval.quote:
Waarom China?quote:Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef Razor21 het volgende:
Gaat om een .ch domein (1 woord)
Land op China gezet en talen op alle.
Ach denk doe eens wat anders....en bij toeval zag ik dat deze vrij was toen ik op het woord zocht. Ging om een behoorlijk bekend persoon internationaal. Had verwacht dat hij daar ook behoorlijk bekend was.quote:
als je echt een topper bent doe je het zo:quote:Op maandag 16 april 2012 14:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al....bedankt in elk geval.
Laat ik het domein lekker varen
Heee, ben je er weerquote:Op maandag 16 april 2012 14:02 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ach denk doe eens wat anders....en bij toeval zag ik dat deze vrij was toen ik op het woord zocht. Ging om een behoorlijk bekend persoon internationaal. Had verwacht dat hij daar ook behoorlijk bekend was.
Ach laat het lekker varen. Afgelopen week 65 euro verdient met 4 domeinnamen (opruiming aan het houden). Ging om die goud domeintjes en 2 x een <woord> hotel domeinnaampje.
Nu in afwachting van een reactie (van 15 webwinkels) voor :
camera-shop punt eu
camera-winkel punt eu
Met streepjes verkopen best redelijk bij mij heb ik ontdekt. Heb die camera winkels allemaal een mail verstuurd of ze mijne willen overnemen. Met die balpennen punt eu is ook gelukt.
Ja man bedankt!quote:Op maandag 16 april 2012 14:09 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Heee, ben je er weer
Weer een beetje in "shape"?
is de officiele extensie van Zwitserland OMG wat een bijna fail van mij....quote:
Ben benieuwd wat het gaat wordenquote:Op maandag 16 april 2012 14:11 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja man bedankt!
Heb echt even ruim 3 weken in een hel geleefd. Nieuwe relatie verbrak het na een intense 5 maanden (zag het niet aankomen) zo pats boem van de roze wolk af getieft.
Hahaha
Kan er nu wel weer om lachen![]()
Liefdesverdriet is echt kut zeg. Goh wat kun je daar ziek van zijn![]()
(maar daar is een ander topic voor).
Ontopic :
Ja ik ben weer terug en ga binnenkort met een variant op DDKIN komen! Heb er weer zin in
Gelukkig, ik weet helaas hoe kut LVD kan zijn, maar heeel blij te lezen dat je weer zin in heb, ik ben benieuwdquote:Op maandag 16 april 2012 14:11 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja man bedankt!
Heb echt even ruim 3 weken in een hel geleefd. Nieuwe relatie verbrak het na een intense 5 maanden (zag het niet aankomen) zo pats boem van de roze wolk af getieft.
Hahaha
Kan er nu wel weer om lachen![]()
Liefdesverdriet is echt kut zeg. Goh wat kun je daar ziek van zijn![]()
(maar daar is een ander topic voor).
Ontopic :
Ja ik ben weer terug en ga binnenkort met een variant op DDKIN komen! Heb er weer zin in
Zal Razor21 niet zijn als ik toch even keek of LVD punt nl vrij wasquote:Op maandag 16 april 2012 14:25 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Gelukkig, ik weet helaas hoe kut LVD kan zijn, maar heeel blij te lezen dat je weer zin in heb, ik ben benieuwd
quote:Op maandag 16 april 2012 14:29 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Zal Razor21 niet zijn als ik toch even keek of LVD punt nl vrij was
Dat zijn vast "brede" resultaten.quote:Op maandag 16 april 2012 22:26 schreef BBQSausage het volgende:
Zojuist een (denk ik) mooie vondst gedaan. Zoekterm van 4 woorden die erg veel gebruikt wordt, met zeer weinig concurrentie.
[ afbeelding ]
De twee daaronder zijn relevante zoekopdrachten, met 3 woorden.
Heb een aantal domeinnamen vastgelegd, en ga er binnenkort maar even goed mee aan de slag.![]()
Hmm, nee, lijkt me niet bepaald. Het is echt een directe zoekterm, die veel gebruikt wordt, maar waar weinig resultaat voor is. Een zoekterm die in die combinatie ook het meest logisch is.quote:Op maandag 16 april 2012 22:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat zijn vast "brede" resultaten.
IS dit in adsense?quote:Op maandag 16 april 2012 22:26 schreef BBQSausage het volgende:
Zojuist een (denk ik) mooie vondst gedaan. Zoekterm van 4 woorden die erg veel gebruikt wordt, met zeer weinig concurrentie.
[ afbeelding ]
De twee daaronder zijn relevante zoekopdrachten, met 3 woorden.
Heb een aantal domeinnamen vastgelegd, en ga er binnenkort maar even goed mee aan de slag.![]()
Maar dan nog zijn het mooie aantallen, zeker ook voor de longtail searches.. En dat met een lage concurrentie.. Klinkt te goed om waar te zijn... Dr is vast iets anders mee...quote:Op maandag 16 april 2012 22:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat zijn vast "brede" resultaten.
Welke van deze checkboxen heb je aangevinkt?quote:Op maandag 16 april 2012 22:45 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Hmm, nee, lijkt me niet bepaald. Het is echt een directe zoekterm, die veel gebruikt wordt, maar waar weinig resultaat voor is. Een zoekterm die in die combinatie ook het meest logisch is.
Lage concurrentie is helemaal niet goed. Je wil als publisher juist hoge concurrentie hebben. Let op dat dit concurrentie onder de adverteerders is, niet onder degenen die willen ranken in de SERPs.quote:Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Maar dan nog zijn het mooie aantallen, zeker ook voor de longtail searches.. En dat met een lage concurrentie.. Klinkt te goed om waar te zijn... Dr is vast iets anders mee...
Dat begrijp ik, maar 9 vd 10x loopt dit parallel aan elkaar en dan wel zulke zoekvolumes.. Dus ik word nu wel een beetje nieuwsgierigquote:Op maandag 16 april 2012 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lage concurrentie is helemaal niet goed. Je wil als publisher juist hoge concurrentie hebben. Let op dat dit concurrentie onder de adverteerders is, niet onder degenen die willen ranken in de SERPs.
AdWords, ja.quote:
Ik zou niet weten wat..quote:Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Maar dan nog zijn het mooie aantallen, zeker ook voor de longtail searches.. En dat met een lage concurrentie.. Klinkt te goed om waar te zijn... Dr is vast iets anders mee...
Allemaal, en inderdaad, breed geeft de hoogste score weer, neemt niet weg dat de andere resulaten niet de moeite waard zijn (IMO).quote:Op maandag 16 april 2012 22:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welke van deze checkboxen heb je aangevinkt?
[ afbeelding ]
Er is wel concurrentie, maar niet op de wijze waarop ik dit wil aanpakken. Het gaat wat tijd kosten, maar daar ben ik wel voor te porren nu.quote:Op maandag 16 april 2012 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lage concurrentie is helemaal niet goed. Je wil als publisher juist hoge concurrentie hebben. Let op dat dit concurrentie onder de adverteerders is, niet onder degenen die willen ranken in de SERPs.
Daar ga ik nu nog niet aan beginnen, maar ik hou jullie op de hoogte hier.quote:Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef RanTheMan het volgende:
Je wilt me vast geen pm sturen met een hint ofwel
1000?quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:36 schreef Skiet het volgende:
Ik zoek echt altijd op Exact alleen. En dan wil ik minimaal 1000 zoekopdrachten hebben met een CPC van minimaal 60 cent. Pas dan wordt het interessant. Brede resultaten zoek ik nooit op. Soms is dat onwijs hoog, maar exact heel laag.
Wat is de CPC van het zoekwoord?
het gaat om exacte searches hequote:Op dinsdag 17 april 2012 09:01 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
1000?
Geloof dat de nummer 1 plek 35-40%, dan krijg jij per maand 350/400 bezoekers uit google, dat is niet interessant.
Dus dat.En met weinig onderhoud hoef je dus eigenlijk niks te doen en komt het geld gewoon binnen. Doe dat keer 100 en het gaat interessant worden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
het gaat om exacte searches hedus alle brede en woordgroepen komen daar nog bij, daarnaast is het in een niche scoren relatief makkelijekr dan iets generiek
Email researchen, 99% zijn spam mails .. of hier staat al, of in de volgende, dat ze een waarde schatting willen laten doen door een extern bedrijf/3e partij .. kost je 50dollar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:15 schreef BBQSausage het volgende:
Hi,
I'm open to offers for **************.com. Let me know what you have in mind.
Thanks,
Peter
Hier kan ik dus zo slecht tegen hé, ik heb geen flauw idee wat ik hier mee moet..
Nee, sorry voor de weinige info, maar ik heb een mail gestuurd met de vraag voor een overnameprijs. Dit krijg ik als reactie, daar kan ik dus niks mee.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:30 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Email researchen, 99% zijn spam mails .. of hier staat al, of in de volgende, dat ze een waarde schatting willen laten doen door een extern bedrijf/3e partij .. kost je 50dollar.
Scam
Laatst ook gemailed voor een domeinnaam die te koop stond, ik vroeg ook wat ze ongeveer in gedachte hadden als prijs. Simpel domeinnaampje met 3 letters wat eigenlijk niets betekent en niemand op zoekt maar toch wilde ze meer dan ¤8k ervoorquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:37 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Nee, sorry voor de weinige info, maar ik heb een mail gestuurd met de vraag voor een overnameprijs. Dit krijg ik als reactie, daar kan ik dus niks mee.
Een beetje domein in beheer van zulke bedrijven staat sowieso voor minimaal ¤6k te koop ja. Ik heb de afgelopen week 6 mailtjes rondgestuurd, minimale vraagprijs was ¤5.5k en maximale was ¤12k. Gekkenwerk, maar ze willen er gewoon niet vanaf voor een lager bedragje.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Laatst ook gemailed voor een domeinnaam die te koop stond, ik vroeg ook wat ze ongeveer in gedachte hadden als prijs. Simpel domeinnaampje met 3 letters wat eigenlijk niets betekent en niemand op zoekt maar toch wilde ze meer dan ¤8k ervoorwat zijn dat voor gekken man. Domeinbank ofzo...
Inderdaad. Misschien hopen ze dat er ooit een grote multinational ofzo met zo'n naam of afkorting komt, om dan voor veel geld te verkopen? Snap het anders ook niet, volgens mij blijven die domeinen echt jaren staan niets te doen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Een beetje domein in beheer van zulke bedrijven staat sowieso voor minimaal ¤6k te koop ja. Ik heb de afgelopen week 6 mailtjes rondgestuurd, minimale vraagprijs was ¤5.5k en maximale was ¤12k. Gekkenwerk, maar ze willen er gewoon niet vanaf voor een lager bedragje.
Heb zojuist een bod gedaan, ver onder de vraagprijs, maar hopelijk gaat hij er mee akkoord, hij doet er toch niks mee.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:43 schreef RanTheMan het volgende:
doe gewoon een bod... feitelijk wil hij dat jij de onderhandelingen begint.. ik weet niet wat jij het waard vind, maar bied daarvan gewoon de helft
Wordpress?quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef JDx het volgende:
Zojuist iets gepost op m'n site, gek genoeg sta ik nu al op plek 8 in Google (in 10 minuten tijd) als je zoekt op datgene. Ziet Google mijn blog al als nieuwssite ofzo, dat ie zo snel geindexeerd wordt?
Google indexeert tegenwoordig erg snel. Recente artikelen krijgen ook voorrang.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef JDx het volgende:
Zojuist iets gepost op m'n site, gek genoeg sta ik nu al op plek 8 in Google (in 10 minuten tijd) als je zoekt op datgene. Ziet Google mijn blog al als nieuwssite ofzo, dat ie zo snel geindexeerd wordt?
Niet schrikken als je nog zaktquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef JDx het volgende:
.BE is sowieso niet echt hot en de letter Q ook niet. Dus regfee waardquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:06 schreef benx het volgende:
Had wat willekeurige letters getypt, EOQ.be/QLR.be is vrij(weet niet of het wat.)
Je hebt anders wel een verschrikkelijk matige copy-paste-wiki-voor-adsense-geld-aub-site....quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:18 schreef borbit het volgende:
Oke ik ben er niet echt actief mee bezig geweest maar ik heb van de week toch 10 cent ad-sense inkomsten gehad. Eigenlijk verbaasde me dat wel. ik heb op dit en een ander forum een backlink staan. 1 site, 2 stukjes tekst, Dat is alles voor anderhalve maand. Vandaag maar een stukje en 2 foto's bijgevoegd. Ik moet zeggen die 10 cent laat me wel zien dat het dus toch echt mogelijk is. Ik geloofde er eigenlijk al niet zo meer in, het klinkt ook wel een beetje als gratis geld. Al snap ik wel dat het echt mogelijk is, maar die 10 cent laten me toch weer interesse krijgen om hier wat verder mee te spelen.
Daarnaast heb ik ook een klus gekregen om een website voor iemand te maken. Voor laten we zeggen een veelvoud van die 10 centDat maakt me ook enthousiast. En dat komt voor een deel ook door jullie en dit topic
. (Ik heb de deal in de kroeg gemaakt, maar hier wel motivatie gevonden om weer met sites bezig te gaan)
Ik vraag me wel af hoeveel bezoekers ik nou krijg, daarom 2 screenshots van respectievelijk de slimstat plugin in wordpress en google analytics. Ik zou het op prijs stellen als jullie hier iets over kunnen zeggen. Ik vind bij slimstat het vreemd dat er af en toe 4 mensen (uniek ip) naar mijn site kijken en samen 12 pageviews maken. Mijn site heeft namelijk heel geen 4 pagina's om naar te kijken lijkt me. (het is een wordpress met 3 artikelen) gAnalytics lijkt me dan weer wat weinig. Graag commentaar. Op me stads die ik zo ga posten. Op mijn site mag natuurlijk ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(ik heb de plaatjes vrij groot gedaan om het leesbaar te houden)
Ik ervaar het niet zo extreem, de CPC die ze laten zien is voor de nr 1 plek volgens mij.. Zelf merk ik dat de conversies het hoogst zijn wanneer ik een gemiddelde positionering heb van rond de 3,5 als ik dat zo vluchtig beoordeel (valt tegen met 10k zoekwoorden) dan zit ik gemiddeld 20% onder de genoemde cpc...quote:Op woensdag 18 april 2012 01:11 schreef Dlocks het volgende:
Voor de mensen die zich blindstaren op de geschatte CPC die Google keyword tool bij zoekwoorden laat zien, die moet je met een paar kilo zou nemen. Dat is niet wat je van AdSense zal krijgen.
Ik heb nu ook weer als adverteerder een campagne lopen. Volgens keywordtool zou ik tussen de 1,00 en 1,50 euro per klik moeten betalen.
In de praktijk betaal ik ca 8 cent per klik. Dan gaat er nog percentage af voor Google en dan blijft er nog va 6 cent over voor de uitgever (website met AdSense erop).
Nu is bovenstaande wel een extreem voorbeeld die ik niet vaak tegenkom, maar de geschatte CPC van de keyword tool heb ik in de afgelopen 7 jaar nog nooit hoeven te betalen in AdWords campagnes...
ik heb de teksten wel helemaal zelf geschreven hoor. Niks ge copy- paste maar alles herschreven. Al kan de info wel overeenkomen met andere sites. En ik moet er nog iets veel beters van maken, hou in gedachten dat dit mijn eerste microniche site is ik weet het allemaal nog neit zo goed. (toch 10 cent verdient)quote:Op woensdag 18 april 2012 03:12 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Je hebt anders wel een verschrikkelijk matige copy-paste-wiki-voor-adsense-geld-aub-site....
Rankings verschillen heel veel per gebruiker, misschien daar iets mee te maken?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:52 schreef Blobje het volgende:
Eén van mijn sites wisselt op google steeds tussen plek 4 en plek 14. Rete irritant en geen idee hoe dat steeds komt. Inkomsten zijn vrij aardig op plek 4, maar op plek 14 zakt het weer helemaal in.
Er zijn er meer in dit topic die zich daar niet bewust van zijnquote:Op woensdag 18 april 2012 21:58 schreef ToshiArai het volgende:
[..]
Rankings verschillen heel veel per gebruiker, misschien daar iets mee te maken?
Jupquote:Op woensdag 18 april 2012 22:01 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Er zijn er meer in dit topic die zich daar niet bewust van zijnhaha of niet user die ik bedoel
Hehe, achja, sommige mensen denken dat als je thuis kijkt en op het werk ook en je staat goed op beide plekken dat het dan bij iedereen zo is, maar dat valt tegenquote:Op woensdag 18 april 2012 22:01 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Er zijn er meer in dit topic die zich daar niet bewust van zijnhaha of niet user die ik bedoel
In mijn voorbeeld betaal ik het ook voor de 1e plekquote:Op woensdag 18 april 2012 08:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik ervaar het niet zo extreem, de CPC die ze laten zien is voor de nr 1 plek volgens mij.. Zelf merk ik dat de conversies het hoogst zijn wanneer ik een gemiddelde positionering heb van rond de 3,5 als ik dat zo vluchtig beoordeel (valt tegen met 10k zoekwoorden) dan zit ik gemiddeld 20% onder de genoemde cpc...
Ik gebruik de Free Monitor van Cleverstat. Heb daar altijd goede ervaringen mee gehad. Ben de afgelopen weken 2 keer geswitcht van plek 14 naar 4 en weer terug. Andere sites van me zijn een stuk stabieler.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:56 schreef RanTheMan het volgende:
Check je je rankings wel via een proxy?
Klopt als ik al display gebruik, dan is dat 20% van de max cpc voor search, maar dat komt omdat de conversie enorm slecht is... In mijn ervaring werken alleen retentie display campagnes met een freq.cap van rond de 3, en dan alleen met visuals en geen text adsquote:Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef Dlocks het volgende:
[..]
In mijn voorbeeld betaal ik het ook voor de 1e plek
Maar goed, de CPC die je met de keyword tool te zien krijgt is sowieso de geschatte CPC voor het zoeknetwerk. Dus voor advertenties op google.com.
Geschatte CPC voor displaynetwerk (dus AdSense op websites) laten ze niet zien. En op displaynetwerk bieden adverteerders sowieso veel lager dan op zoeknetwerk.
Maar goed, waar het dus om ging is dat je als uitgever zijnde je absoluut niet moet gaan rijk rekenen aan de hand van een geschatte CPC voor zoeknetwerk. En dat is wat aantel mensen in dit topic wel doen
Overigens ervaar ik ook dat conversie (bij verkopen producten/diensten) op positie 3+ beter is dan positie 1 en 2. Op positie 1 en 2 heb je veel blind-klikkers. Dus de mensen die naar iets zoeken en zonder te lezen direct op eerste resultaat klikken.
De mensen die op positie 3+ klikken hebben de verschillende resultaten op de pagina aandachtiger gelezen waardoor de kans op een match groter is als ze op die 3+ advertentie klikken.
Nooit geweten dat ze ook een API hadden. Misschien moet ik daar ook eens naar gaan kijken.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:39 schreef JDx het volgende:
Heb via de Google Analytics API zelf al een site gemaakt waar alle info op staat die ik wil zien, stats gisteren, stats vandaag, aantal visits en pageviews van al m'n sites onder elkaar!
En daar kan ook wordpress op ?quote:Op donderdag 19 april 2012 10:18 schreef JDx het volgende:
Ik zeg:
http://www.flexwebhosting.nl/index.php/homepage/
Flex Mini voor 1 euro per maand, heb je al gauw winst op een projectje. Mochten je bezoekers aantallen echt enorm groeien kan je altijd een groter pakket nemen. Maar dan heb je ook meer winst.
Oke, maar ik bedoelde qua ruimtequote:Op donderdag 19 april 2012 10:23 schreef RanTheMan het volgende:
sterker nog flexweb is geweldig, binnen 1 seconden heb je wordpress draaien,
theme installeren en enkele plugins en je gaat los
als je voor adsense wilt gaan is traffic belangrijk, en bij traffic is content belangrijk, dus voordat jij al die mb's vol hebt... Tenzij je grafisch erg veel wilt doen, maar dan nog ben je wel even bezigquote:Op donderdag 19 april 2012 10:25 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oke, maar ik bedoelde qua ruimte
250MB is niet al teveel![]()
Oke, thnx!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
als je voor adsense wilt gaan is traffic belangrijk, en bij traffic is content belangrijk, dus voordat jij al die mb's vol hebt... Tenzij je grafisch erg veel wilt doen, maar dan nog ben je wel even bezig
De moeite of niet?quote:Concurrentie Laag
Wereldwijde maandelijkse zoekopdrachten 301.000
Lokale maandelijkse zoekopdrachten 6.600
breed exact of woordgroep? en kijk even een paar pagina's terug wat lage concurrentie inhoudt..quote:
Had alle 3 de checkboxes aangevinkt.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:32 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
breed exact of woordgroep? en kijk even een paar pagina's terug wat lage concurrentie inhoudt..![]()
Ga naar Analytics en scroll helemaal naar beneden. Daar staat nu het linkje naar "gebruik oude versie". Klik daar op en vervolgens linksboven op Analytics logo klikken en dan heb je weer het oude vertrouwde overzicht.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:59 schreef JDx het volgende:
Even een Analytics vraagje waar ik al een tijdje mee zit.
In de oude versie kon ik al m'n sites onder elkaar zien in het begin overzicht en dan per dag, week of maand het aantal bezoekers zien. Zo kon je makkelijk uitschieters ontdekken.
Sinds kort kan je niet meer in de oude versie komen, kan dit ook in de nieuwe versie?
Ah, 't Lachblad van het Noordenquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
Dit is nog eens reclame maken, de sluiten knop van de ene ad achter de andere
[ afbeelding ]
"Per direct" en "leuke prijs" gaan niet goed samen. Voor een leuke prijs moet je geduld hebben, soms jaren. Maar PM me de namen maar eens als je wil. Misschien heb ik wel interesse.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Welke Nederlandse website is het beste om je domeinnamen te verkopen. Ik heb 15 domeinnamen die ik per direct voor een leuke prijs kwijt wil.
Leuke prijs voor jou bedoel ik daarmee.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
"Per direct" en "leuke prijs" gaan niet goed samen. Voor een leuke prijs moet je geduld hebben, soms jaren. Maar PM me de namen maar eens als je wil. Misschien heb ik wel interesse.
Sitedeals punt nl een hoop 2 sites verkocht + veel domeinnamen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Weten jullie wel een NL site dan? Een goeie.
Bedankt!quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:17 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Sitedeals punt nl een hoop 2 sites verkocht + veel domeinnamen.
TBforum.com ook 2 sites verkocht voor veel geld en domeinnamen.
Laatste genoemde is wat profesioneler.
TBforum professioneelquote:Op vrijdag 20 april 2012 16:17 schreef Razor21 het volgende:
[..]
denk dat je bedoelt dat de eerst genoemde professioneler is!quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:17 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Sitedealsquote:Op vrijdag 20 april 2012 20:01 schreef Quintenajax het volgende:
[..]
denk dat je bedoelt dat de eerst genoemde professioneler is!
TBForum danquote:Op vrijdag 20 april 2012 23:26 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Sitedeals
Kampervolk wat daar rondloopt.
Meen je dit?quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:26 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Sitedeals
Kampervolk wat daar rondloopt.
Ik heb op dit moment een ontwerper 'in dienst' via Sitedeals, prima kerel.quote:Op zondag 22 april 2012 19:55 schreef Quintenajax het volgende:
[..]
Meen je dit?
Vind het niveau toch hoger dan de gemiddelde bezoeker op Fok..
In m'n slaap meestal, ik kom er 's avonds nooit uit en 's morgens in de tram/trein heb ik opeens een ideequote:Op zondag 22 april 2012 20:19 schreef Tauchmeister het volgende:
Wat is een goede domeinnaam verzinnen tegenwoordig toch lastig, zeker nu bijna alles wel bezet is. Maar om hier nou te gaan vragen of jullie nog ideeën hebben is ook zo...
Waar halen jullie je inspiratie vandaan?
wat had je verwacht binnen een week? Ben je uberhaupt al geindexeerd, verder tip: offsite seoquote:Op maandag 23 april 2012 06:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb van de week een website gelanceerd, maar de bezoekers vallen mij nog erg tegen, hebben jullie nog tips of heeft zoiets ook gewoon tijd nodig? Het is een website over dieren met informatie en leuke videos etc
Bij een splinternieuwe site ga ik er altijd van uit dat het een maand duurt voordat je überhaupt iets van bezoekers hebt (via Google/linkpartners) en meerdere maanden om een beetje goed geindexeerd te worden.quote:Op maandag 23 april 2012 06:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb van de week een website gelanceerd, maar de bezoekers vallen mij nog erg tegen, hebben jullie nog tips of heeft zoiets ook gewoon tijd nodig? Het is een website over dieren met informatie en leuke videos etc
Heb je het liever andersom dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:52 schreef JDx het volgende:
Wat een stilte hier, nu loopt mijn site en keer goed en is het hier dood?
Met name Razor en die nam er een aantal mee in zijn vreugde. Aangezien de aanstichter weg is vallen de andere ook wat meer af omdat het enthousiasme van Razor weg is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:58 schreef JDx het volgende:
Haha nee, maar zag iedereen hier elke keer, jaaa ik heb dit gister, dit vandaag, bijv Razoren ik zat elke keer te kutten, godver godver ik wil ook
nja begint nu te lukken haha.
Een goede bank opzoekenquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm ik heb laatst m'n rekening veranderd bij adsense maar nu krijg ik zo'n melding dat de elektronische overboeking is mislukt. Naam en nummer kloppen verder gewoon, heb een P ervoor gezet omdat het ING betreft. Wat nu?
Razor toch?quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:27 schreef JDx het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ienst-drive-aan.html
Had iemand hier niet gDrive.nl ofzo?
Goed idee! Zal van de week weer postenquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:27 schreef CasB het volgende:
Ik wacht eigenlijk weer op een update van het pareltje van JortK.
Dit zijn de stats vanaf 1 januari tot nu voor mijn beste site:quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:03 schreef ursel het volgende:
Om maar weer eens wat cijfertjes in het topic te gooien.
Stats vanaf 1 januari tot nu voor mijn beste site:
Bezoeken: 60.396
Unieke bezoekers: 44.943
Paginaweergaves: 175.540
Pagina's/bezoek: 2,91
Gem. bezoekduur: 00:01:41
Bouncepercentage: 48,20%
% nieuwe bezoeken: 69,62%
In google analytics (moet je dat wel hebben draaien op je site)quote:
Netjes inderdaad. Ik was al trots op mijn bouncepercentage van 37,4%.quote:Op woensdag 25 april 2012 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Bezoekersaantallen deel ik liever niet, maar ik ben wel trots op mijn bounce-percentage: 17,5%
Dat is natuurlijk het belangrijkste. Ik zit op ongeveer ¤200 per maand. Dus bij een gemiddelde van 2000 bezoekers per dag (60.000 per maand). Schiet niet heel erg op... als je dus ¤2000 per maand en mee zou willen verdienen moet je 20.000 bezoekers per dag hebben (of reclame posities e.d. verbeteren).quote:Op woensdag 25 april 2012 00:16 schreef JDx het volgende:
Maar wat leverden ze op
Ik heb de afgelopen 10 dagen ongeveer meer dan 30 euro van slechts 4500 pageviews.
Terwijl ik op een andere site standaard 50-100 bezoekers/dag heb en niks mee verdien.
Met ongeveer 3000 bezoekers per dag zitten we net onder 10 euro per dag. Had zelf meer verwacht. Heb ook een andere site met de helft van die aantal bezoekers en doe het iets minder (8 euro per dag)quote:Op woensdag 25 april 2012 09:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het belangrijkste. Ik zit op ongeveer ¤200 per maand. Dus bij een gemiddelde van 2000 bezoekers per dag (60.000 per maand). Schiet niet heel erg op... als je dus ¤2000 per maand en mee zou willen verdienen moet je 20.000 bezoekers per dag hebben (of reclame posities e.d. verbeteren).
Zijn mijn bedragen lager of hoger dan gemiddeld?
Statische site, maar misschien dat ik het iets te netjes heb ingedeeld. Het komt in ieder geval niet heel erg spammerig over wat je bij sommige "adsense sites" weleens ziet. Ik wil dat eigenlijk ook niet, maar daardoor lever je blijkbaar wel in op inkomsten...quote:Op woensdag 25 april 2012 09:40 schreef JDx het volgende:
Qua inkomsten valt dat heel erg tegen ja, je zou denken meer te kunnen verdienen met zoveel bezoekers.
Ik vraag me af hoe je zoveel bezoekers kunt hebben, is dit met een blog of een statische site?
Meeste sites van mij zijn statisch en hebben een enorme CTR.
Op mijn site: www.nvus.nl heb ik ongeveer 100bezoekers/dag, maar bijna nooit clicks, denk toch dat blogbezoekers veel minder goed klikken.
Ja is dus ongeveer zelfde als bij mij, ik maak met 2000 bezoekers per dag 200 euro en jij met 3000 per dag 300 euro per maand.quote:Op woensdag 25 april 2012 09:50 schreef Eris het volgende:
[..]
Met ongeveer 3000 bezoekers per dag zitten we net onder 10 euro per dag. Had zelf meer verwacht. Heb ook een andere site met de helft van die aantal bezoekers en doe het iets minder (8 euro per dag)
Nee echt winst draaien doet het nog niet.
Dat heb ik precies zo, wil ook m'n sites netjes houden, niet volgepropt met AdSense, ergerns werkt dat ook wel, als mensen willen klikken doen ze dat wel, je kan ze niet dwingen door een site vol ads te laten zien, dat werkt niet heb ik gemerkt.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Statische site, maar misschien dat ik het iets te netjes heb ingedeeld. Het komt in ieder geval niet heel erg spammerig over wat je bij sommige "adsense sites" weleens ziet. Ik wil dat eigenlijk ook niet, maar daardoor lever je blijkbaar wel in op inkomsten...
[..]
Ja is dus ongeveer zelfde als bij mij, ik maak met 2000 bezoekers per dag 200 euro en jij met 3000 per dag 300 euro per maand.
Hoeveel zou het opleveren als je advertentieruimte aanbiedt, wat zijn dan ongeveer de kosten met zoveel bezoekers? Levert dat meer op dan adsense?
Op dit moment vragen ze 2 euro per CPM.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Statische site, maar misschien dat ik het iets te netjes heb ingedeeld. Het komt in ieder geval niet heel erg spammerig over wat je bij sommige "adsense sites" weleens ziet. Ik wil dat eigenlijk ook niet, maar daardoor lever je blijkbaar wel in op inkomsten...
[..]
Ja is dus ongeveer zelfde als bij mij, ik maak met 2000 bezoekers per dag 200 euro en jij met 3000 per dag 300 euro per maand.
Hoeveel zou het opleveren als je advertentieruimte aanbiedt, wat zijn dan ongeveer de kosten met zoveel bezoekers? Levert dat meer op dan adsense?
Mijn doel groep klikt niet echt geweldig en zonder te gaan spammen kan ik er geen adsense meer tussen stoppen.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zit trouwens momenteel ongeveer op 3 euro per dag met 100 bezoekers per dag, dus ergens zouden jullie wel moeten kunnen verbeteren.
Ibood en Wehkamp hebben sponsored links. Vind het een prima manier voor FOK! om geld binnen te halen, zo intrusief is het ook weer niet.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh wehkamp ...ik kijk echt niet hoe oud mijn bezoekers zijn
of man of vrouw.
Heeft wehkamp Fok betaald hiervoor?
Huh max 1x per bericht ofzo?
Wat heb jij (en anderen hier) aan programmeerkennis opgedaan voor de projecten die jullie doen? En hoe?quote:Op woensdag 25 april 2012 10:37 schreef JDx het volgende:
Nee, maar wel op dit topic, lijkt net alsof je zelf reclame zit te maken. Voor Fok zelf vind ik het prima.
Ik ben zelf ook met een site bezig waar mensen een aantal keywords mogen uitzoeken waarmee ze hun sites kunnen promoten. En als ze dan iets posten wordt dat automatisch blauw.
ja was best eenvoudig meen ik maar is alweer zolang geleden... volgens mij staat er als je in adsense zit een link van "bekijk je statistieken in analytics" en als je daarop klikt kun je ze koppelen.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:49 schreef CasB het volgende:
Ik probeer mijn analytics en adsense aan elkaar te knopen, maar dit lukt niet echt. Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar krijg?
En dan zul je zien dat je een tabje adsense hebt onder de hoofdgroep Inhoud.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:01 schreef CasB het volgende:
Als ik op "bekijk je statistieken in analytics" klik dan kom ik gewoon in mijn analytics-account terecht.
Ik ben sinds een jaar ook programmeur van beroep (PHP, SQL, DB2, C#, VBScript, ASP.NET) en heb alles geleerd doormiddel van Google en gewoon doenquote:Op woensdag 25 april 2012 10:43 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Wat heb jij (en anderen hier) aan programmeerkennis opgedaan voor de projecten die jullie doen? En hoe?
Dan krijg ik dit:quote:Op woensdag 25 april 2012 11:08 schreef ursel het volgende:
[..]
En dan zul je zien dat je een tabje adsense hebt onder de hoofdgroep Inhoud.
je kunt ook verschillende profielen koppelen hoor, mits je het verifieert..quote:Op woensdag 25 april 2012 11:41 schreef ursel het volgende:
[..]
Adsense en Analytics maken gebruik van hetzelfde Google profiel?
Yep... Nouja, het zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:41 schreef ursel het volgende:
[..]
Adsense en Analytics maken gebruik van hetzelfde Google profiel?
Ahh, zal wel, kan het niet echt meer controleren. Maar zag die melding staan over profiel, Viel te proberen.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:46 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
je kunt ook verschillende profielen koppelen hoor, mits je het verifieert..
als je zoveel bezoekers als hierboven hebt zou ik ook op zoek gaan naar een alternatieve inkomstenbron naast adsense..en dat zullen enkelen wel hebben denk ikquote:Op woensdag 25 april 2012 12:53 schreef Skiet het volgende:
Je kan wel heel veel bezoekers op je website hebben, maar het hangt volledig van het onderwerp en het doel van de website af. Stel dat je keywords een waardeloze CPC hebben dan schiet het niet op. En wanneer mensen niet echt naar iets of een oplossing op zoek zijn dan zijn de kliks ook altijd minder.
Ik ook maar even mn beste site plaatsen:quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:03 schreef ursel het volgende:
Om maar weer eens wat cijfertjes in het topic te gooien.
Stats vanaf 1 januari tot nu voor mijn beste site:
Bezoeken: 60.396
Unieke bezoekers: 44.943
Paginaweergaves: 175.540
Pagina's/bezoek: 2,91
Gem. bezoekduur: 00:01:41
Bouncepercentage: 48,20%
% nieuwe bezoeken: 69,62%
Jep, helemaal mee eensquote:Op zondag 29 april 2012 15:11 schreef JDx het volgende:
Kan trouwens iedereen aanraden om doelen te stellen, dus niet zoveel mogelijk of 1000 euro per maand ofzo, maar rustig opbouwen, de voldoening die je krijgt als je een doel haalt geeft inspiratie om door te gaan.
Ik droomde laatst een keer dat ik idd 100/dag had, droomscenarioquote:Op zondag 29 april 2012 20:02 schreef Eierbal het volgende:
[..]
Jep, helemaal mee eensHelpt bij mij ook heel erg. Gewoon kleine stapjes aan het begin, en dan steeds verdergaan (gemiddeld 1 euro per dag.. dan 2.. dan 5, 10, 150 etc
)
Aparte bankrekening openen ervoor is niet zo moeilijk, dan valt het niet in het niet.quote:Op maandag 30 april 2012 13:55 schreef JDx het volgende:
En dan heb je het idee dat je het ergens voor doet, valt het niet in het niet bij je gewone loon.
En vervolgens je hostingkosten ervan betalen?quote:Op maandag 30 april 2012 14:00 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Aparte bankrekening openen ervoor is niet zo moeilijk, dan valt het niet in het niet.
Ik zet (tot nu toe) alles apart.
Hosting/domain kosten, kopen van nieuwe websites/projecten, voorheen Adwords tegoed of andere advertentie kosten e.d.quote:Op maandag 30 april 2012 14:06 schreef Esses het volgende:
[..]
En vervolgens je hostingkosten ervan betalen?
Nja, ik zit net op dat punt dat ik quite draai (ook eigen servers ervan betaal). Vervolgens komt er wel een moment ooit dat ik winst maak en verder ga denken.quote:Op maandag 30 april 2012 14:09 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Hosting/domain kosten, kopen van nieuwe websites/projecten, voorheen Adwords tegoed of andere advertentie kosten e.d.
En sparen, voor eventueel wat groters.
Komt wel inderdaadquote:Op maandag 30 april 2012 14:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja, ik zit net op dat punt dat ik quite draai (ook eigen servers ervan betaal). Vervolgens komt er wel een moment ooit dat ik winst maak en verder ga denken.
Ja maar je verdient hiernaast toch ook wel gewoon wat, dat maakt verder toch niet uit dan welk geld je spaart of niet?quote:Op maandag 30 april 2012 14:12 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Komt wel inderdaad
Maar mijn idee was, ik ken meerder mensen die websites hebben en die kopen dan een PS3 van hun winst.. of kopen er eten van of zoals hierboven betalen verzekeringen ervan..
Stel dat er dan een keer een mooi project langs komt in de low/mid xxxx range, dan kun je die niet kopen. Ik wil het (zolang mogelijk, soms is het moeilijk) gescheiden houden zodat ik ook zie wat ik verdien en overhoud. En als die dag komt dat ik zeg ik ga nu 500/1000 euro per maand investeren dat ik dat geld ook heb liggen om die stap naar the next level (smaakt naar gravel
) te kunnen maken
Ik denk dat jij bij 1 euro hosting ofzo zit. Ik heb ook iets uitgebreidere projecten waarbij ik lekker aanklooi met HTML5 websockets enz. En dus graag zelf iets wil kunnen draaien. Ik heb dus ook een fatsoenlijke server.quote:Op maandag 30 april 2012 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan verdien je wel heel weinigWat kost webhosting nou tegenwoordig man, echt geen drol. Voor beetje standaard site ben ik ¤35 per jaar kwijt incl. domeinnaam. Adwords enzo doe ik niet aan, maar als je al geen ¤50 per jaar kan verdienen dat schiet het niet echt op
[..]
Ja maar je verdient hiernaast toch ook wel gewoon wat, dat maakt verder toch niet uit dan welk geld je spaart of niet?
Eens, dan zit je gewoon in de verkeerde niches of je doet er te weinig voor.quote:Op maandag 30 april 2012 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan verdien je wel heel weinigWat kost webhosting nou tegenwoordig man, echt geen drol. Voor beetje standaard site ben ik ¤35 per jaar kwijt incl. domeinnaam. Adwords enzo doe ik niet aan, maar als je al geen ¤50 per jaar kan verdienen dat schiet het niet echt op
[..]
Ik wil het gewoon gescheiden houden, sowieso lekker overzichtelijk en ik wil het gewoon met dat geld opbouwen, zodat prive er niet onder kan lijden.quote:Ja maar je verdient hiernaast toch ook wel gewoon wat, dat maakt verder toch niet uit dan welk geld je spaart of niet?
Versio prut hier, low cost high profit, shit helemaal uitpersen..quote:Op maandag 30 april 2012 14:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat jij bij 1 euro hosting ofzo zit. Ik heb ook iets uitgebreidere projecten waarbij ik lekker aanklooi met HTML5 websockets enz. En dus graag zelf iets wil kunnen draaien. Ik heb dus ook een fatsoenlijke server.
Ik heb geen idee wat HTML5 en websockets e.d. zijn maar ik heb kan daar gewoon sites hosten met php / mysql etc. en dataverbruik is zo hoog dat het nooit in de buurt komt van het limiet. Site is ook zelden down ofzo, alhoewel ik daar met andere websites soms wel problemen mee heb.quote:Op maandag 30 april 2012 14:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat jij bij 1 euro hosting ofzo zit. Ik heb ook iets uitgebreidere projecten waarbij ik lekker aanklooi met HTML5 websockets enz. En dus graag zelf iets wil kunnen draaien. Ik heb dus ook een fatsoenlijke server.
HTML5 en Websockets zijn prachtige nieuwe technieken waardoor je verbindingen tussen server & client open kunt laten. Dataverbruik is ong. 15gb per dag met 2.5 tot 5k unieke bezoekers per dag. Redelijk dus.quote:Op maandag 30 april 2012 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat HTML5 en websockets e.d. zijn maar ik heb kan daar gewoon sites hosten met php / mysql etc. en dataverbruik is zo hoog dat het nooit in de buurt komt van het limiet. Site is ook zelden down ofzo, alhoewel ik daar met andere websites soms wel problemen mee heb.
edit: Huh dat Version is ook heel erg goedkoop ja. Ligt het er vaak uit dan en is het traag?
Mwa, kan het niet vergelijken maar denk dat een fatsoenlijk vps/deti toch heel wat sneller zal zijn dan een shared server met veel klantenquote:Op maandag 30 april 2012 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
edit: Huh dat Versio is ook heel erg goedkoop ja. Ligt het er vaak uit dan en is het traag?
15gb per dag what the... ja dan heb je inderdaad wel goeie shit nodig haha. Maar hoe kan je nou quitte draaien met zoveel bezoekers man, daar moet toch geld mee te verdienen zijnquote:Op maandag 30 april 2012 14:22 schreef Esses het volgende:
[..]
HTML5 en Websockets zijn prachtige nieuwe technieken waardoor je verbindingen tussen server & client open kunt laten. Dataverbruik is ong. 15gb per dag met 2.5 tot 5k unieke bezoekers per dag. Redelijk dus.
Dit betaald mijn andere hobby, nieuwe technieken verkennen
Door de eerder vermeldde opmerking over "weinig tijd erin steken". Klopt, het bestaat enkel om m'n hardware te betalen zodat ik mijn hobby kan uitvoerenquote:Op maandag 30 april 2012 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
15gb per dag what the... ja dan heb je inderdaad wel goeie shit nodig haha. Maar hoe kan je nou quitte draaien met zoveel bezoekers man, daar moet toch geld mee te verdienen zijn
same herequote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:17 schreef JDx het volgende:
Had juist het idee dat gister een mindere dag was, niemand online
Anders mag je mijn server wel kopenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:25 schreef vincm het volgende:
Socket verbindingen!
Inderdaad een leuke bezigheid, was er ook mee bezig op mijn (overpowered) server. Paar keer een webcam of chat applicatie mee moeten maken bijvoorbeeld. Uiteindelijk gebruikte ik het zelf te weinig op mijn server dat die server nu te koop staat, de 'normale' websites passen allemaal op een VPS. Esses, als je nog een nieuwe server nodig hebt, die van mij is dus te koop
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:22 schreef Miniem het volgende:
Tekst lijkt me logischer dat ze klikken.
Mensen herkennen het vaak niet als advert.
Haha, ik vind de teksten juist lelijk en bij mij vallen ze wel op (er staat altijd een url in). Misschien worden afbeeldingen makkelijker geblockt of simpelweg niet weergegeven? Hieronder moet inderdaad een advertentie staan, ik gebruik Firefox maar ik zie niks, er staat "Klik hier om de plug-in te downloaden". Verder niks van blockers ofzo aanstaan.quote:
Ook al is dit het topic er niet voor:quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik mag voor m'n werkgever een blog opzetten. Het onderwerp is al bepaald, maar verder heb ik redelijk vrij de hand in de invulling van de blog (Wordpress). Ik begrijp uiteraard dat het om de content draait, maar ik hoor graag van jullie wat nou essentiële plug-ins/themes zijn om er wat mee te kunnen verdienen.
In principe gaat het alleen om artikelen, er hoeft niet echt interactie te zijn met de bezoekers. Wel een reactieveld, misschien een poll, maar verder houdt het daar wel mee op.
Wat zijn de makkelijkste plugins voor AdSense, welk theme is het meest effectief en hoe plaats ik de advertenties daar binnen?
Ik doelde met name op Adsense-gerelateerde zaken, maar dit is ook prettigquote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:37 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ook al is dit het topic er niet voor:
All in one SEO pack
Sexybookmark (shareaholic)
Google XML Sitemaps
W3 Total Cache
Wordpress Related Posts
Askimet
SEO SearchTerms Tagging 2
(Zelf vind ik Wordpress.com stats ook wel fijn)
Ik werk niet met adsense plugins, stop de code zelf in de templatequote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:47 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik doelde met name op Adsense-gerelateerde zaken, maar dit is ook prettig
April heeft mij zo'n klein 260 euro opgeleverd. Een van de beste maanden ooit.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:52 schreef JDx het volgende:
Zat even te kijken per maand, had 79 euro in april, dit was mijn beste maand sinds september 2005 (120,69).
Mijn beste maand was trouwens april 2005 (172,31), ik gebruik AdSense sinds 22 maart 2004.
Zou mooi zijn als ik binnenkort m'n record een keer kan verbreken! Trouwens ook nog nooit zo actief bezig geweest met AdSense, was vroeger wel altijd bezig met het verbeteren van bezoekersaantallen en het maken van mooie sites, maar nu richt ik me ook echt op het beter positioneren van ads, etc.
Enige verschil is wel dat ik destijds nog op school zat en het toen bijna een verdubbeling was van mijn totale inkomsten, tegenwoordig is het slechts een extra zakcentje.
Geloof het of niet, er zit een forum aan gekoppeld en dit zijn de stats van mijn host.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:11 schreef RanTheMan het volgende:
dus jouw gemiddelde bezoeker bekijkt 60 pagina's per bezoek? daar geloof ik niets van....
dan nog, in extreme kom je uit op 30 [pagina's per bezoek, das echt achtelijk veelquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Unieke bezoekers heeft ie het over, dus blijkbaar komen ze vaak terug op een dag en bekijken veel dingen. Misschien een forum ofzo... daar verdien je sowieso minder aan omdat die mensen niet zo snel klikken op banners die ze elke dag weer tevoorschijn zien komen.
Je hebt het goedquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Unieke bezoekers heeft ie het over, dus blijkbaar komen ze vaak terug op een dag en bekijken veel dingen. Misschien een forum ofzo... daar verdien je sowieso minder aan omdat die mensen niet zo snel klikken op banners die ze elke dag weer tevoorschijn zien komen.
Als je zoveel wederkerende gebruikers hebt, waarom plak je dan niet op het onderwerp diverse affiliates, desnoods een webshop als dat schikt.. Valt veel meer mee te verdienen dan met klikjes.. Maar afhankelijk van het onderwerp zijn er natuurlijk veel meer mogelijkhedenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:14 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Je hebt het goeden veel advertenties komen ook wel erg vaak in beeld dus ik heb hier en daar wijzigingen aangebracht om minder vaak dezelfde advertentie te laten zien.
Ik weet niet wat voor forum je hebt, maar als je het goed aanpakt kan je forum + affiliates heel goed verdienenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:27 schreef WebBeestje het volgende:
Affiliates heb ik enkele weken geprobeerd maar dat leverde minder op dan Adsense (of ik pakte het verkeerd aan). De CTR is ook erg magertjes met één op de tweeduizend (0,05%) dus volgens mij valt er genoeg te verbeteren en ik ga maar eens de eerdere 41 delen van dit onderwerp lezen.
Je hebt inderdaad ook de meest slechtste doel groep je kan bedenken. Maar misschien iets van affiliaties en dan met gadgets?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:09 schreef WebBeestje het volgende:
Het eerste doel was iets moois proberen op te zetten voor een beperkte doelgroep (vooral mannen van 18 t/m circa 50 jaar). Daarna is alles wat verder 'opgeleukt' en nu richten wij ons op het deel van een beetje inkomsten kunnen krijgen. Dit hoeft niet hoog te zijn want het is voor ons een hobby.
Ik weet je bezoekers aantallen niet en ook niet wat voor forum het is, maar met een goede aanpak moet je echt wel iets kunnen verdienen met affiliates.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:09 schreef WebBeestje het volgende:
Het eerste doel was iets moois proberen op te zetten voor een beperkte doelgroep (vooral mannen van 18 t/m circa 50 jaar). Daarna is alles wat verder 'opgeleukt' en nu richten wij ons op het deel van een beetje inkomsten kunnen krijgen. Dit hoeft niet hoog te zijn want het is voor ons een hobby.
Adsense Dashboard? Ik gebruik hem ook, ideaal.quote:Op woensdag 2 mei 2012 08:34 schreef WebBeestje het volgende:
Door wat tips hier in DM's heb ik wat aanpassingen doorgevoerd op het forum en ik weet niet of het daardoor komt maar mijn gemiddelde CTR van 0,05% werd gisteren 0,11%. Met 0,11% kan ik wel leven (hoger is nog beter natuurlijk) maar met goede dagen heb ik bijna 20.000 pageviews op een dag. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Iets meer ontopic, ik gebruik sinds kort een app voor de smartphone om de gegevens uit Adsense weer te geven in een widget. Erg handig en overzichtelijk.
Ik ook, als ik op het werk ff op de wc zit, altijd ff checken, soms ook als ik 's nachts wakker wordquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:07 schreef Skiet het volgende:
[..]
Adsense Dashboard? Ik gebruik hem ook, ideaal.
alsof je op je werk niet gewoon lekker alles checked?quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:14 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ook, als ik op het werk ff op de wc zit, altijd ff checken, soms ook als ik 's nachts wakker word
Ik werk ook met ze. Het is een serieuze club, alhoewel ik vind dat ze qua rapportage/dashboard heel veel zouden kunnen verbeteren. Dat ziet er nog erg amateuristisch uit.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:06 schreef dirkjo het volgende:
Zijn hier mensen die wel eens een mail hebben gekregen van United Consumers? Kreeg vandaag een mailtje van ze waarbij ze vragen om advertentie mogelijkheden op mijn website. Vraag me echter af in hoeverre ik hier serieus op in moet gaan..
Probeer nu een combi van tekst en afbeeldingen. Kijken wat het doetquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:58 schreef Eris het volgende:
[..]
April heeft mij zo'n klein 260 euro opgeleverd. Een van de beste maanden ooit.
Bij mij leveren de tekst banners geen klap op. Op een gegeven moment ben ik overgeschakeld naar image banners en toen daalde de CPC maar steeg de aantal kliks. Uit eindelijk leverde het toch meer geld op.
Is het niet 9 uur (USA westcoast)?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:19 schreef WebBeestje het volgende:
Sinds ik gisteren wat aanpassingen heb gedaan is de CTR al vanaf gisteravond gestegen van gemiddeld 0,05% naar 0,11%. Het aantal clicks is ook aardig gestegen alleen de CPC is niet ontzettend hoog (dat laatste komt volgens mij omdat er nogal wat concurrentie is in dat onderwerp).
Wanneer gaat bij jullie de teller van Adsense lopen voor een nieuwe dag? Volgens mij is het bij mij rond 8:30 's ochtends.
Ik begin meestal nooit aan een project waar ik zelf niks in ziequote:Op donderdag 3 mei 2012 17:03 schreef Tauchmeister het volgende:
Alle websites de deur uit gedaan, nu alle focus op een project waar ik zelf erg veel potentie in zie
Leuk idee, maar als AZ-er kan ik dat echt niet makenquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:46 schreef JDx het volgende:
Wil iemand trouwens in het kader van linkbuilding en het goede doel voor 10 euro een linkje op:
http://www.steunfcemmen.nl
Niet mijn site, maar ik steun ze ook en help ze met problemen, zijn leken qua wordpress e.d.
Stuur me dan even een mailtje naar info@steunfcemmen.nl, met:
Naam Site: ...
URL: ...
En maak 10 euro over naar:
Reknr: 1520.10.602
Tnv: Stichting Steun FC Emmen
Onder vermelding van je Sitenaam/URL
Dat is waar, maar andere dingen ervoor opofferen heb ik nog niet eerder gedaan. Denk wel dat het aardig wat tijd in beslag gaat nemen; goede integratie met Facebook en Twitter is van groot belang en aangezien ik echt niet van alle markten thuis ben, wordt het nog een hele opgave. Ik kan in ieder geval niet wachten op het eindresultaatquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:14 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik begin meestal nooit aan een project waar ik zelf niks in zie
Ik zal even een keer testen. Kijken wat het doet...quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:43 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Probeer nu een combi van tekst en afbeeldingen. Kijken wat het doet
Gelukkig heb ik een vrij makkelijke doelgroep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |