abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:44:24 #1
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110301164
Google Adsense & dergelijke: Deel 40 tijd voor de Belastingdopic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
pi_110304050
Goede TT :)
pi_110304776
Verdient een google site eigenlijk wel iets of is het echt veel beter om zelf een domeinnaam te hebben?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_110305259
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:43 schreef BBQSausage het volgende:
Ik baal behoorlijk, telkens kom ik met goede ideeën, registreer domeinnamen, wil een goede start maken, maar dan kakt de motivatie en de inspiratie helemaal in, en gebeurt er niks meer mee. Hoe houden jullie zoiets vol? -O-
Uitdagende dingen hou ik meestal wel lang genoeg vol :9
Maar dat is vooral het programmeer- en designwerk bij mij dan. Nu ook alweer uren bezig :7
  zaterdag 14 april 2012 @ 10:12:11 #5
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_110308112
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 01:32 schreef MouzurX het volgende:
Verdient een google site eigenlijk wel iets of is het echt veel beter om zelf een domeinnaam te hebben?
Een Google site?
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  zaterdag 14 april 2012 @ 10:14:48 #6
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_110308161
Zo ook ik had last van een grote motivatiedip :P
Nog steeds eigenlijk maar ga het proberen op te pakken weer.

Vielen jullie belastingaangiften ook zo tegen met al die inkomsten? Heb gelezen dat de belastingdienst een 'speerpunt' heeft gemaakt van inkomsten uit ander werk dit jaar dus heb er maar extra aandacht aan besteedt in me aangifte :')
pi_110308455
Ik heb uitstel aangevraagd. Betaal veel facturen in Dollars en het viel me tegen die allemaal te vinden om die aan te geven als uitgaven in dat vakje bij inkomsten uit overig werk.

Over motivatie. Ik heb dat soms ook, ik ga morgen een nieuw bureau en bureaustoel kopen. Nieuwe computer en Dell 23" scherm zijn binnen. Ik hoop dat wat comfort mij ertoe zet om dingen weer echt goed aan te pakken. Dat verwacht ik wel, doe nu alles op mijn 13" laptop of 17" laptop van de zaak liggend op de bank lol
pi_110313606
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:12 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Een Google site?
site.google.com
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_110314209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:32 schreef Skiet het volgende:
Ik heb uitstel aangevraagd. Betaal veel facturen in Dollars en het viel me tegen die allemaal te vinden om die aan te geven als uitgaven in dat vakje bij inkomsten uit overig werk.

Over motivatie. Ik heb dat soms ook, ik ga morgen een nieuw bureau en bureaustoel kopen. Nieuwe computer en Dell 23" scherm zijn binnen. Ik hoop dat wat comfort mij ertoe zet om dingen weer echt goed aan te pakken. Dat verwacht ik wel, doe nu alles op mijn 13" laptop of 17" laptop van de zaak liggend op de bank lol
Dat werkt zeker motiverend!

Straks in mijn nieuwe huis een bureau van 2.00 of 2.20m, 24" scherm en een relaxed stoel.
pi_110314492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:32 schreef Skiet het volgende:

Ik ben ouderwets, print alles dubbel uit en in excel, kleine moeite en aangifte was binnen 10minuten klaar ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110324128
Ik heb interesse om een dagboek hier bij te houden. Ik heb al 1 jaar een domein met de volgende eigenschappen:
Exacte zoekopdrachten per maand: 6.600
CPC 0.39 (verhouding adsense/amazon inkomsten schat ik op 30/70)
Domeinnaam structuur: als heet keyword "groene grote auto" is, is me domeinnaam groen-grote-auto.org
Markt=USA/engels
Site heeft al enkele tientjes opgeleverd in de eerste maanden dat hij online was, maar dat was met weinig content en sinds een half jaar heeft de domein geparkeerd gestaan.

Een betere seo analyse volgt nog, maar ben op dit moment niet thuis en kan niet bij mijn normale tools:
Hoewel concurrentie "hoog" is volgens google:
intitle:"groene grote auto" = 42.800
"groene grote auto" = 104.000
Eerste pagina vanuit USA:
1: amazon category page
2: wiki
3: microniche site
4: slechte microniche site
5: specifieke productpagina
6. slechte microniche site
7: ebay link
8: facebook link
9: youtube link
10: pdf

Ik zie hier wel brood in, ik ga dingen wel outsourcen voor een budget van ~$50 denk. Tips e.d. zeer welkom! Ik probeer vaak updates te plaatsen!
Verwachting is, laten we zeggen ~2 euro per dag autopilot over ~2-3 maanden
pi_110326974
Mijn vacebook.nl begint geld te maken, pas 2 dagen in de lucht en nu al 3 euro *O*
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_110329371
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:16 schreef benx het volgende:
Mijn vacebook.nl begint geld te maken, pas 2 dagen in de lucht en nu al 3 euro *O*
Je bent wel de boel aan het belazeren met die site.

Het enige waar je op kan klikken is de advertentie. Bovendien heb je geen inhoud, behalve een logo van Facebook :')
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_110329500
quote:
Zo heb je binnen de kortste keren een adsense ban te pakken.
pi_110332004
quote:
tering.. trots op zijn dit :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110332393
Dus ik mag het zo niet houden? Wist ik niet, hoe doe je dat dan met domeinen alleen voor adsense?
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_110332835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:08 schreef benx het volgende:
Dus ik mag het zo niet houden? Wist ik niet, hoe doe je dat dan met domeinen alleen voor adsense?
definieer domeinen alleen voor adsense?
pi_110332854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:08 schreef benx het volgende:
AdSense for Domains, maar volgens mij gingen ze daarmee stoppen. Weet ook niet of dat wat oplevert.
pi_110332976
Dat is gestopt volgens mij, voornamelijk vanwege het hoge aantal bullshit-domeinen die toch op de 1 of andere manier hoog in google kwamen te staan.
pi_110332981
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:19 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

definieer domeinen alleen voor adsense?
Dat ik met vacebook.nl geen andere plannen heb dan geld maken op mensen die verkeerd typen :')
pi_110333099
tsja net als je k3 spelletjes zeker :) en ware toevoeging voor het wereld wijde web
pi_110333213

[ Bericht 100% gewijzigd door benx op 14-04-2012 23:31:30 ]
pi_110343813
Heb een maand geleden een site gekocht en daarop het aantal bezoekers per maand verdubbelt naar 2.300 en inkomsten uit Adsense en m4n bijna verdubbelt naar 43 euro in de afgelopen 30 dagen. Maar ik heb er eigenlijk geen tijd meer voor en pas binnenkort zelf niet meer in de doelgroep.

Wat is een goede prijs om voor de site te vragen? Weinig arbeidsintensief, geen kosten gemaakt om te adverteren, 2000 unieke bezoekers per maand, 43 euro inkomsten/maand.
pi_110345037
Stuur maar even een dm, misschien heb ik wel interesse.
pi_110393579
CTR van 0,05% :')

Ik doe iets heel erg verkeerd :P
  maandag 16 april 2012 @ 13:58:46 #26
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110394360
Iemand even advies in welke kolom ik nu moet kijken
Gaat om een .ch domein (1 woord)

Land op China gezet en talen op alle.
Moet ik dan uitgaan (aantal zoekopdrachten) van de linkerkolom of de rechter? Dit is mij nog steeds niet altijd duidelijk.

Middelste getal is het exacte aantal op dit woord.

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_110394425
de rechter... als je wilt wetne hoeveel er in china wordt gezocht...
  maandag 16 april 2012 @ 14:01:02 #28
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110394457
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 14:00 schreef RanTheMan het volgende:
de rechter...
Zo'n vermoeden had ik al....bedankt in elk geval.
Laat ik het domein lekker varen
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 16 april 2012 @ 14:01:53 #29
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_110394497
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef Razor21 het volgende:
Gaat om een .ch domein (1 woord)

Land op China gezet en talen op alle.
Waarom China? :?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 16 april 2012 @ 14:02:54 #30
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110394538
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:01 schreef mstx het volgende:

[..]

Waarom China? :?
Ach denk doe eens wat anders....en bij toeval zag ik dat deze vrij was toen ik op het woord zocht. Ging om een behoorlijk bekend persoon internationaal. Had verwacht dat hij daar ook behoorlijk bekend was.

Ach laat het lekker varen. Afgelopen week 65 euro verdient met 4 domeinnamen (opruiming aan het houden). Ging om die goud domeintjes en 2 x een <woord> hotel domeinnaampje.

Nu in afwachting van een reactie (van 15 webwinkels) voor :

camera-shop punt eu
camera-winkel punt eu

Met streepjes verkopen best redelijk bij mij heb ik ontdekt. Heb die camera winkels allemaal een mail verstuurd of ze mijne willen overnemen. Met die balpennen punt eu is ook gelukt.
pi_110394636
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:01 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Zo'n vermoeden had ik al....bedankt in elk geval.
Laat ik het domein lekker varen
als je echt een topper bent doe je het zo:

maandag 16 april 2012 @ 14:09:36 #32
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_110394805
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:02 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ach denk doe eens wat anders....en bij toeval zag ik dat deze vrij was toen ik op het woord zocht. Ging om een behoorlijk bekend persoon internationaal. Had verwacht dat hij daar ook behoorlijk bekend was.

Ach laat het lekker varen. Afgelopen week 65 euro verdient met 4 domeinnamen (opruiming aan het houden). Ging om die goud domeintjes en 2 x een <woord> hotel domeinnaampje.

Nu in afwachting van een reactie (van 15 webwinkels) voor :

camera-shop punt eu
camera-winkel punt eu

Met streepjes verkopen best redelijk bij mij heb ik ontdekt. Heb die camera winkels allemaal een mail verstuurd of ze mijne willen overnemen. Met die balpennen punt eu is ook gelukt.
Heee, ben je er weer :)
Weer een beetje in "shape"?
  maandag 16 april 2012 @ 14:11:28 #33
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110394882
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:09 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Heee, ben je er weer :)
Weer een beetje in "shape"?
Ja man bedankt!
Heb echt even ruim 3 weken in een hel geleefd. Nieuwe relatie verbrak het na een intense 5 maanden (zag het niet aankomen) zo pats boem van de roze wolk af getieft.

Hahaha

Kan er nu wel weer om lachen :')

Liefdesverdriet is echt kut zeg. Goh wat kun je daar ziek van zijn :r :r (maar daar is een ander topic voor).

Ontopic :

Ja ik ben weer terug en ga binnenkort met een variant op DDKIN komen! Heb er weer zin in :o
pi_110394892
.ch is geen china he
  maandag 16 april 2012 @ 14:12:26 #35
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110394922
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:11 schreef xaban06 het volgende:
.ch is geen china he
is de officiele extensie van Zwitserland OMG wat een bijna fail van mij.... :P
Wat stom zeg dat ik daar zo vanuit ging!

Dat moet .cn zijn.
pi_110395310
Haha dat wilde ik dus ook al zeggen, iemand was me, xaban06 was me voor.

Anyways, ik ben echt bezig met het eerst op orde krijgen van mijn kantoor voordat ik me weer vol op het online gebeuren ga richten. Liggend op de bank werkt gewoon niet. Eigenlijk moet ik dan wel de PS3 en mijn 42" Panasonic uit het kantoor gooien om echt productief te worden haha.
pi_110395404
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:11 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja man bedankt!
Heb echt even ruim 3 weken in een hel geleefd. Nieuwe relatie verbrak het na een intense 5 maanden (zag het niet aankomen) zo pats boem van de roze wolk af getieft.

Hahaha

Liefdesverdriet is echt kut zeg. Goh wat kun je daar ziek van zijn :r :r (maar daar is een ander topic voor).

Ontopic :

Ja ik ben weer terug en ga binnenkort met een variant op DDKIN komen! Heb er weer zin in :o
Ben benieuwd wat het gaat worden :)
  maandag 16 april 2012 @ 14:25:59 #38
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_110395434
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:11 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja man bedankt!

Hahaha

Ontopic :

Gelukkig, ik weet helaas hoe kut LVD kan zijn, maar heeel blij te lezen dat je weer zin in heb, ik ben benieuwd :)
  maandag 16 april 2012 @ 14:29:25 #39
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110395556
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:25 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Gelukkig, ik weet helaas hoe kut LVD kan zijn, maar heeel blij te lezen dat je weer zin in heb, ik ben benieuwd :)
Zal Razor21 niet zijn als ik toch even keek of LVD punt nl vrij was :')
  maandag 16 april 2012 @ 14:30:57 #40
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_110395615
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:29 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Zal Razor21 niet zijn als ik toch even keek of LVD punt nl vrij was :')
_O- Ik heb in mij lvd periode ook aan zoiets zitten denken!
pi_110397792
Shut up fool.
  maandag 16 april 2012 @ 22:26:50 #42
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110419340
Zojuist een (denk ik) mooie vondst gedaan. Zoekterm van 4 woorden die erg veel gebruikt wordt, met zeer weinig concurrentie.

De twee daaronder zijn relevante zoekopdrachten, met 3 woorden.

Heb een aantal domeinnamen vastgelegd, en ga er binnenkort maar even goed mee aan de slag. :)
pi_110420280
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 22:26 schreef BBQSausage het volgende:
Zojuist een (denk ik) mooie vondst gedaan. Zoekterm van 4 woorden die erg veel gebruikt wordt, met zeer weinig concurrentie.

[ afbeelding ]

Heb een aantal domeinnamen vastgelegd, en ga er binnenkort maar even goed mee aan de slag. :)
Dat zijn vast "brede" resultaten.
  maandag 16 april 2012 @ 22:45:55 #44
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110420369
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hmm, nee, lijkt me niet bepaald. Het is echt een directe zoekterm, die veel gebruikt wordt, maar waar weinig resultaat voor is. Een zoekterm die in die combinatie ook het meest logisch is. :Y
pi_110420529
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 22:26 schreef BBQSausage het volgende:

[ afbeelding ]

IS dit in adsense?
pi_110420530
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar dan nog zijn het mooie aantallen, zeker ook voor de longtail searches.. En dat met een lage concurrentie.. Klinkt te goed om waar te zijn... Dr is vast iets anders mee...
pi_110420593
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:45 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

Hmm, nee, lijkt me niet bepaald. Het is echt een directe zoekterm, die veel gebruikt wordt, maar waar weinig resultaat voor is. Een zoekterm die in die combinatie ook het meest logisch is. :Y
Welke van deze checkboxen heb je aangevinkt?

pi_110420713
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Maar dan nog zijn het mooie aantallen, zeker ook voor de longtail searches.. En dat met een lage concurrentie.. Klinkt te goed om waar te zijn... Dr is vast iets anders mee...
Lage concurrentie is helemaal niet goed. Je wil als publisher juist hoge concurrentie hebben. Let op dat dit concurrentie onder de adverteerders is, niet onder degenen die willen ranken in de SERPs.
pi_110420935
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Lage concurrentie is helemaal niet goed. Je wil als publisher juist hoge concurrentie hebben. Let op dat dit concurrentie onder de adverteerders is, niet onder degenen die willen ranken in de SERPs.
Dat begrijp ik, maar 9 vd 10x loopt dit parallel aan elkaar en dan wel zulke zoekvolumes.. Dus ik word nu wel een beetje nieuwsgierig
  maandag 16 april 2012 @ 23:01:03 #50
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110421162
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

IS dit in adsense?
AdWords, ja.
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat..
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Welke van deze checkboxen heb je aangevinkt?

[ afbeelding ]
Allemaal, en inderdaad, breed geeft de hoogste score weer, neemt niet weg dat de andere resulaten niet de moeite waard zijn (IMO).
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er is wel concurrentie, maar niet op de wijze waarop ik dit wil aanpakken. Het gaat wat tijd kosten, maar daar ben ik wel voor te porren nu. :)
  maandag 16 april 2012 @ 23:02:35 #51
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_110421239

Loopt nog altijd lekker met mijn 3 sites, in het weekend zijn mijn inkomsten wel opmerkelijk lager, en 4 nieuwe sites in het vooruitzicht.
pi_110421303
Je wilt me vast geen pm sturen met een hint ofwel :)
  maandag 16 april 2012 @ 23:04:29 #53
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110421357
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef RanTheMan het volgende:
Je wilt me vast geen pm sturen met een hint ofwel :)
Daar ga ik nu nog niet aan beginnen, maar ik hou jullie op de hoogte hier. :)
pi_110427330
Ik zoek echt altijd op Exact alleen. En dan wil ik minimaal 1000 zoekopdrachten hebben met een CPC van minimaal 60 cent. Pas dan wordt het interessant. Brede resultaten zoek ik nooit op. Soms is dat onwijs hoog, maar exact heel laag.

Wat is de CPC van het zoekwoord?
pi_110427558
Ik ga overigens dit weekend met een nieuwe serie websites starten met een nieuw idee wat ik een klein beetje gepikt hebt van een andere website. Inkomen is niet heel hoog, maar wel ruim voldoende om een serie van websites op te zetten. Verwacht er toch op jaarbasis bij 10 websites ongeveer 3000 dollar mee te kunnen verdienen. Lage inschatting overigens.

Helaas kan ik het niet delen, want dan verpest ik de markt voor mezelf. Ik zal wel updates proberen te posten van het project.
pi_110427729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:36 schreef Skiet het volgende:
Ik zoek echt altijd op Exact alleen. En dan wil ik minimaal 1000 zoekopdrachten hebben met een CPC van minimaal 60 cent. Pas dan wordt het interessant. Brede resultaten zoek ik nooit op. Soms is dat onwijs hoog, maar exact heel laag.

Wat is de CPC van het zoekwoord?
1000?
Geloof dat de nummer 1 plek 35-40% oplevert, dan krijg jij per maand 350/400 bezoekers uit google, dat is niet interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2012 09:07:53 ]
pi_110427894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:01 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

1000?
Geloof dat de nummer 1 plek 35-40%, dan krijg jij per maand 350/400 bezoekers uit google, dat is niet interessant.
het gaat om exacte searches he :) dus alle brede en woordgroepen komen daar nog bij, daarnaast is het in een niche scoren relatief makkelijekr dan iets generiek
pi_110428112
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:08 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

het gaat om exacte searches he :) dus alle brede en woordgroepen komen daar nog bij, daarnaast is het in een niche scoren relatief makkelijekr dan iets generiek
Dus dat.En met weinig onderhoud hoef je dus eigenlijk niks te doen en komt het geld gewoon binnen. Doe dat keer 100 en het gaat interessant worden.
pi_110428987
1000 is ook wel wat aan de lage kant, er zijn genoeg woorden met meer zoekopdrachten waar je ook hoog kunt ranken. 1000 zoekopdrachten * 35% die de 1e hit klikt * 15% ctr * 0.6 cpc * 68% wat Google uitbetaalt = 21.42 euro per maand...
pi_110431684
Dus in principe is het gewoon het aantal zoekopdrachten * 0,002

Gemiddeld gezien als je op 1 staat.
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:15:20 #62
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110433954
Hi,

I'm open to offers for **************.com. Let me know what you have in mind.

Thanks,

Peter

Hier kan ik dus zo slecht tegen hé, ik heb geen flauw idee wat ik hier mee moet.. -O-
pi_110434586
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:15 schreef BBQSausage het volgende:
Hi,

I'm open to offers for **************.com. Let me know what you have in mind.

Thanks,

Peter

Hier kan ik dus zo slecht tegen hé, ik heb geen flauw idee wat ik hier mee moet.. -O-
Email researchen, 99% zijn spam mails .. of hier staat al, of in de volgende, dat ze een waarde schatting willen laten doen door een extern bedrijf/3e partij .. kost je 50dollar.

Scam :P
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:37:48 #64
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110434841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:30 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Email researchen, 99% zijn spam mails .. of hier staat al, of in de volgende, dat ze een waarde schatting willen laten doen door een extern bedrijf/3e partij .. kost je 50dollar.

Scam :P
Nee, sorry voor de weinige info, maar ik heb een mail gestuurd met de vraag voor een overnameprijs. Dit krijg ik als reactie, daar kan ik dus niks mee. -O-
pi_110435040
doe gewoon een bod... feitelijk wil hij dat jij de onderhandelingen begint.. ik weet niet wat jij het waard vind, maar bied daarvan gewoon de helft
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:06:33 #66
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110435927
Net g-drive punt nl gekocht.
Kwam op het idee door Google Drive....na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit ook een harddisk is.

In het Nederlands wordt er wereldwijd exact : 49.500 keer opgezocht.

Misschien dat Google hem wel overneemt :P
pi_110438659
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:37 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

Nee, sorry voor de weinige info, maar ik heb een mail gestuurd met de vraag voor een overnameprijs. Dit krijg ik als reactie, daar kan ik dus niks mee. -O-
Laatst ook gemailed voor een domeinnaam die te koop stond, ik vroeg ook wat ze ongeveer in gedachte hadden als prijs. Simpel domeinnaampje met 3 letters wat eigenlijk niets betekent en niemand op zoekt maar toch wilde ze meer dan ¤8k ervoor :') wat zijn dat voor gekken man. Domeinbank ofzo...
Facts don't care about your feelings
pi_110438781
tsja 3 letters he.. die zijn zeldzaam...
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:11:25 #69
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110438830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Laatst ook gemailed voor een domeinnaam die te koop stond, ik vroeg ook wat ze ongeveer in gedachte hadden als prijs. Simpel domeinnaampje met 3 letters wat eigenlijk niets betekent en niemand op zoekt maar toch wilde ze meer dan ¤8k ervoor :') wat zijn dat voor gekken man. Domeinbank ofzo...
Een beetje domein in beheer van zulke bedrijven staat sowieso voor minimaal ¤6k te koop ja. Ik heb de afgelopen week 6 mailtjes rondgestuurd, minimale vraagprijs was ¤5.5k en maximale was ¤12k. Gekkenwerk, maar ze willen er gewoon niet vanaf voor een lager bedragje. :')
pi_110438906
pi_110439334
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

Een beetje domein in beheer van zulke bedrijven staat sowieso voor minimaal ¤6k te koop ja. Ik heb de afgelopen week 6 mailtjes rondgestuurd, minimale vraagprijs was ¤5.5k en maximale was ¤12k. Gekkenwerk, maar ze willen er gewoon niet vanaf voor een lager bedragje. :')
Inderdaad. Misschien hopen ze dat er ooit een grote multinational ofzo met zo'n naam of afkorting komt, om dan voor veel geld te verkopen? Snap het anders ook niet, volgens mij blijven die domeinen echt jaren staan niets te doen.
pi_110440364
Ik heb zelf JDx.nl en die wilde een DJ genaamd JDX kopen, maar ook al betekend het voor de meeste mensen niets, voor minder dan 1000 gaat ie echt niet weg. Lekker kort en gebruik hem vooral veel voor subdomeinen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:06:18 #73
305022 benx
Siktigit
pi_110441072
Had wat willekeurige letters getypt, EOQ.be/QLR.be is vrij ;) (weet niet of het wat.)

[ Bericht 9% gewijzigd door benx op 17-04-2012 15:11:56 ]
pi_110442468
Zojuist iets gepost op m'n site, gek genoeg sta ik nu al op plek 8 in Google (in 10 minuten tijd) als je zoekt op datgene. Ziet Google mijn blog al als nieuwssite ofzo, dat ie zo snel geindexeerd wordt?
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:51:57 #75
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110443066
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:43 schreef RanTheMan het volgende:
doe gewoon een bod... feitelijk wil hij dat jij de onderhandelingen begint.. ik weet niet wat jij het waard vind, maar bied daarvan gewoon de helft
Heb zojuist een bod gedaan, ver onder de vraagprijs, maar hopelijk gaat hij er mee akkoord, hij doet er toch niks mee.
pi_110443241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:39 schreef JDx het volgende:
Zojuist iets gepost op m'n site, gek genoeg sta ik nu al op plek 8 in Google (in 10 minuten tijd) als je zoekt op datgene. Ziet Google mijn blog al als nieuwssite ofzo, dat ie zo snel geindexeerd wordt?
Wordpress?
  dinsdag 17 april 2012 @ 16:09:15 #77
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110443886
quote:
Google indexeert tegenwoordig erg snel. Recente artikelen krijgen ook voorrang.
pi_110444766
quote:
Niet schrikken als je nog zakt ;)
pi_110445068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:28 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Niet schrikken als je nog zakt ;)
Dat maakt ook niet uit, de meeste bezoekers komen gewoon via de mainpage of Facebook etc.
pi_110445137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:06 schreef benx het volgende:
Had wat willekeurige letters getypt, EOQ.be/QLR.be is vrij ;) (weet niet of het wat.)
.BE is sowieso niet echt hot en de letter Q ook niet. Dus regfee waard ;)
  dinsdag 17 april 2012 @ 17:02:24 #81
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110446261
Zoals verwacht: Hi,

Thank you for the offer but I had a much higher amount in mind.

Thanks ,
Peter
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:18:14 #82
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_110462864
Oke ik ben er niet echt actief mee bezig geweest maar ik heb van de week toch 10 cent ad-sense inkomsten gehad. Eigenlijk verbaasde me dat wel. ik heb op dit en een ander forum een backlink staan. 1 site, 2 stukjes tekst, Dat is alles voor anderhalve maand. Vandaag maar een stukje en 2 foto's bijgevoegd. Ik moet zeggen die 10 cent laat me wel zien dat het dus toch echt mogelijk is. Ik geloofde er eigenlijk al niet zo meer in, het klinkt ook wel een beetje als gratis geld. Al snap ik wel dat het echt mogelijk is, maar die 10 cent laten me toch weer interesse krijgen om hier wat verder mee te spelen.
Daarnaast heb ik ook een klus gekregen om een website voor iemand te maken. Voor laten we zeggen een veelvoud van die 10 cent :D Dat maakt me ook enthousiast. En dat komt voor een deel ook door jullie en dit topic ^O^ . (Ik heb de deal in de kroeg gemaakt, maar hier wel motivatie gevonden om weer met sites bezig te gaan)

Ik vraag me wel af hoeveel bezoekers ik nou krijg, daarom 2 screenshots van respectievelijk de slimstat plugin in wordpress en google analytics. Ik zou het op prijs stellen als jullie hier iets over kunnen zeggen. Ik vind bij slimstat het vreemd dat er af en toe 4 mensen (uniek ip) naar mijn site kijken en samen 12 pageviews maken. Mijn site heeft namelijk heel geen 4 pagina's om naar te kijken lijkt me. (het is een wordpress met 3 artikelen) gAnalytics lijkt me dan weer wat weinig. Graag commentaar. Op me stads die ik zo ga posten. Op mijn site mag natuurlijk ook.

(ik heb de plaatjes vrij groot gedaan om het leesbaar te houden)
  woensdag 18 april 2012 @ 01:11:38 #83
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_110470229
Voor de mensen die zich blindstaren op de geschatte CPC die Google keyword tool bij zoekwoorden laat zien, die moet je met een paar kilo zou nemen. Dat is niet wat je van AdSense zal krijgen.

Ik heb nu ook weer als adverteerder een campagne lopen. Volgens keywordtool zou ik tussen de 1,00 en 1,50 euro per klik moeten betalen.

In de praktijk betaal ik ca 8 cent per klik. Dan gaat er nog percentage af voor Google en dan blijft er nog va 6 cent over voor de uitgever (website met AdSense erop).

Nu is bovenstaande wel een extreem voorbeeld die ik niet vaak tegenkom, maar de geschatte CPC van de keyword tool heb ik in de afgelopen 7 jaar nog nooit hoeven te betalen in AdWords campagnes...
  woensdag 18 april 2012 @ 03:12:29 #84
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_110471168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:18 schreef borbit het volgende:
Oke ik ben er niet echt actief mee bezig geweest maar ik heb van de week toch 10 cent ad-sense inkomsten gehad. Eigenlijk verbaasde me dat wel. ik heb op dit en een ander forum een backlink staan. 1 site, 2 stukjes tekst, Dat is alles voor anderhalve maand. Vandaag maar een stukje en 2 foto's bijgevoegd. Ik moet zeggen die 10 cent laat me wel zien dat het dus toch echt mogelijk is. Ik geloofde er eigenlijk al niet zo meer in, het klinkt ook wel een beetje als gratis geld. Al snap ik wel dat het echt mogelijk is, maar die 10 cent laten me toch weer interesse krijgen om hier wat verder mee te spelen.
Daarnaast heb ik ook een klus gekregen om een website voor iemand te maken. Voor laten we zeggen een veelvoud van die 10 cent :D Dat maakt me ook enthousiast. En dat komt voor een deel ook door jullie en dit topic ^O^ . (Ik heb de deal in de kroeg gemaakt, maar hier wel motivatie gevonden om weer met sites bezig te gaan)

Ik vraag me wel af hoeveel bezoekers ik nou krijg, daarom 2 screenshots van respectievelijk de slimstat plugin in wordpress en google analytics. Ik zou het op prijs stellen als jullie hier iets over kunnen zeggen. Ik vind bij slimstat het vreemd dat er af en toe 4 mensen (uniek ip) naar mijn site kijken en samen 12 pageviews maken. Mijn site heeft namelijk heel geen 4 pagina's om naar te kijken lijkt me. (het is een wordpress met 3 artikelen) gAnalytics lijkt me dan weer wat weinig. Graag commentaar. Op me stads die ik zo ga posten. Op mijn site mag natuurlijk ook.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(ik heb de plaatjes vrij groot gedaan om het leesbaar te houden)
Je hebt anders wel een verschrikkelijk matige copy-paste-wiki-voor-adsense-geld-aub-site....
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_110472386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 01:11 schreef Dlocks het volgende:
Voor de mensen die zich blindstaren op de geschatte CPC die Google keyword tool bij zoekwoorden laat zien, die moet je met een paar kilo zou nemen. Dat is niet wat je van AdSense zal krijgen.

Ik heb nu ook weer als adverteerder een campagne lopen. Volgens keywordtool zou ik tussen de 1,00 en 1,50 euro per klik moeten betalen.

In de praktijk betaal ik ca 8 cent per klik. Dan gaat er nog percentage af voor Google en dan blijft er nog va 6 cent over voor de uitgever (website met AdSense erop).

Nu is bovenstaande wel een extreem voorbeeld die ik niet vaak tegenkom, maar de geschatte CPC van de keyword tool heb ik in de afgelopen 7 jaar nog nooit hoeven te betalen in AdWords campagnes...
Ik ervaar het niet zo extreem, de CPC die ze laten zien is voor de nr 1 plek volgens mij.. Zelf merk ik dat de conversies het hoogst zijn wanneer ik een gemiddelde positionering heb van rond de 3,5 als ik dat zo vluchtig beoordeel (valt tegen met 10k zoekwoorden) dan zit ik gemiddeld 20% onder de genoemde cpc...
  woensdag 18 april 2012 @ 20:03:08 #86
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_110500742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 03:12 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Je hebt anders wel een verschrikkelijk matige copy-paste-wiki-voor-adsense-geld-aub-site....
ik heb de teksten wel helemaal zelf geschreven hoor. Niks ge copy- paste maar alles herschreven. Al kan de info wel overeenkomen met andere sites. En ik moet er nog iets veel beters van maken, hou in gedachten dat dit mijn eerste microniche site is ik weet het allemaal nog neit zo goed. (toch 10 cent verdient)
pi_110500757
Een paar dagen geleden een site verbeterd (mensen gaan eerst naar een eigen deel van de site, voordat ze weggelinkt worden naar een externe site) en heb 50% meer inkomsten van die site gemiddeld. Van ongeveer 80 cent naar zo'n 1,50 per dag.

Ook met een andere site ben ik opeens gestegen in Google en sta ik in de top 10, van 5-7 bezoekers per dag opeens naar 55 al vandaag wtf... benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
pi_110506798

Ik moet haast vandaag wel geindexeerd zijn op de frontpage van Google, want opeens heb ik een enorme stijging aan bezoekers.

En een bouncepercentage vandaag van 17,11% vandaag, damn!

Hopelijk blijft dit zo!
pi_110507921
Eén van mijn sites wisselt op google steeds tussen plek 4 en plek 14. Rete irritant en geen idee hoe dat steeds komt. Inkomsten zijn vrij aardig op plek 4, maar op plek 14 zakt het weer helemaal in.
pi_110508185
Check je je rankings wel via een proxy?
  woensdag 18 april 2012 @ 21:58:06 #91
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_110508324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:52 schreef Blobje het volgende:
Eén van mijn sites wisselt op google steeds tussen plek 4 en plek 14. Rete irritant en geen idee hoe dat steeds komt. Inkomsten zijn vrij aardig op plek 4, maar op plek 14 zakt het weer helemaal in.
Rankings verschillen heel veel per gebruiker, misschien daar iets mee te maken?
pi_110508542
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:58 schreef ToshiArai het volgende:

[..]

Rankings verschillen heel veel per gebruiker, misschien daar iets mee te maken?
Er zijn er meer in dit topic die zich daar niet bewust van zijn :) haha of niet user die ik bedoel ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 22:05:26 #93
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_110508850
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:01 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Er zijn er meer in dit topic die zich daar niet bewust van zijn :) haha of niet user die ik bedoel ;)
Jup :D, zien hun site op positie 1 staan omdat ze het liken op G+, maar in werkelijk staat hij ergens op pagina 14. Was ook zo met mijn eerste site, had even een Razor21 momentje :p
pi_110509951
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:01 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Hehe, achja, sommige mensen denken dat als je thuis kijkt en op het werk ook en je staat goed op beide plekken dat het dan bij iedereen zo is, maar dat valt tegen ;)

Algemene tip:
https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=nl

Super handig!
pi_110510548
Haha jdx toch ik noemde je naam expres niet ;)
pi_110511413
Achja, zitten hier toch om tips van elkaar te krijgen en elkaar te motiveren toch!
  woensdag 18 april 2012 @ 22:49:45 #97
18159 Dlocks
pi_110511969
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik ervaar het niet zo extreem, de CPC die ze laten zien is voor de nr 1 plek volgens mij.. Zelf merk ik dat de conversies het hoogst zijn wanneer ik een gemiddelde positionering heb van rond de 3,5 als ik dat zo vluchtig beoordeel (valt tegen met 10k zoekwoorden) dan zit ik gemiddeld 20% onder de genoemde cpc...
In mijn voorbeeld betaal ik het ook voor de 1e plek :)

Maar goed, de CPC die je met de keyword tool te zien krijgt is sowieso de geschatte CPC voor het zoeknetwerk. Dus voor advertenties op google.com.

Geschatte CPC voor displaynetwerk (dus AdSense op websites) laten ze niet zien. En op displaynetwerk bieden adverteerders sowieso veel lager dan op zoeknetwerk.

Maar goed, waar het dus om ging is dat je als uitgever zijnde je absoluut niet moet gaan rijk rekenen aan de hand van een geschatte CPC voor zoeknetwerk. En dat is wat aantel mensen in dit topic wel doen :)

Overigens ervaar ik ook dat conversie (bij verkopen producten/diensten) op positie 3+ beter is dan positie 1 en 2. Op positie 1 en 2 heb je veel blind-klikkers. Dus de mensen die naar iets zoeken en zonder te lezen direct op eerste resultaat klikken.

De mensen die op positie 3+ klikken hebben de verschillende resultaten op de pagina aandachtiger gelezen waardoor de kans op een match groter is als ze op die 3+ advertentie klikken.
pi_110512527
Even een Analytics vraagje waar ik al een tijdje mee zit.

In de oude versie kon ik al m'n sites onder elkaar zien in het begin overzicht en dan per dag, week of maand het aantal bezoekers zien. Zo kon je makkelijk uitschieters ontdekken.

Sinds kort kan je niet meer in de oude versie komen, kan dit ook in de nieuwe versie?
pi_110512686
Ja :)
pi_110513065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:56 schreef RanTheMan het volgende:
Check je je rankings wel via een proxy?
Ik gebruik de Free Monitor van Cleverstat. Heb daar altijd goede ervaringen mee gehad. Ben de afgelopen weken 2 keer geswitcht van plek 14 naar 4 en weer terug. Andere sites van me zijn een stuk stabieler.
pi_110513537
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:02 schreef RanTheMan het volgende:
Ja :)
Hoe ;)
pi_110513795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef Dlocks het volgende:

[..]

In mijn voorbeeld betaal ik het ook voor de 1e plek :)

Maar goed, de CPC die je met de keyword tool te zien krijgt is sowieso de geschatte CPC voor het zoeknetwerk. Dus voor advertenties op google.com.

Geschatte CPC voor displaynetwerk (dus AdSense op websites) laten ze niet zien. En op displaynetwerk bieden adverteerders sowieso veel lager dan op zoeknetwerk.

Maar goed, waar het dus om ging is dat je als uitgever zijnde je absoluut niet moet gaan rijk rekenen aan de hand van een geschatte CPC voor zoeknetwerk. En dat is wat aantel mensen in dit topic wel doen :)

Overigens ervaar ik ook dat conversie (bij verkopen producten/diensten) op positie 3+ beter is dan positie 1 en 2. Op positie 1 en 2 heb je veel blind-klikkers. Dus de mensen die naar iets zoeken en zonder te lezen direct op eerste resultaat klikken.

De mensen die op positie 3+ klikken hebben de verschillende resultaten op de pagina aandachtiger gelezen waardoor de kans op een match groter is als ze op die 3+ advertentie klikken.
Klopt als ik al display gebruik, dan is dat 20% van de max cpc voor search, maar dat komt omdat de conversie enorm slecht is... In mijn ervaring werken alleen retentie display campagnes met een freq.cap van rond de 3, en dan alleen met visuals en geen text ads
pi_110514526
Heb via de Google Analytics API zelf al een site gemaakt waar alle info op staat die ik wil zien, stats gisteren, stats vandaag, aantal visits en pageviews van al m'n sites onder elkaar! :D
pi_110515032
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:39 schreef JDx het volgende:
Heb via de Google Analytics API zelf al een site gemaakt waar alle info op staat die ik wil zien, stats gisteren, stats vandaag, aantal visits en pageviews van al m'n sites onder elkaar! :D
Nooit geweten dat ze ook een API hadden. Misschien moet ik daar ook eens naar gaan kijken.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_110515764
Ik vermoedde het aangezien er ook een Analytics app is en dat bleek dus zo te zijn.
pi_110521504
Ik kwam dit topic gisteren tegen en het lijkt me echt interessant om ook met adsense te beginnen.
Met wat voor websites zijn jullie ooit gestart om een mooi bedrag te kunnen verdienen met adsense?

En kan iemand mijn de keywordtool wat verder uitleggen? moet de concurrentie juist laag zijn? wat ik begrijp is dat je dus een keyword moet hebben waar veel opgezocht wordt en weinig concurrentie is?

[ Bericht 15% gewijzigd door Miniem op 19-04-2012 09:53:55 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_110522248
ik denk dat je insteek anders moet zijn, maak een site voor gebruikers, zorg voor traffic en pleur er dan adsense op of affiliates of wat dan ook wat interessant is en niet andersom, tenzij je op 20ct per dag wenst te leven...
pi_110522660
Oke, logisch :)
Waar hosten jullie je sites eigenlijk?

Ik heb een antagonist pakket met 1 domeinnaam.
Maar volgens mij valt dat niet uit te breiden, tenzij je nog zon pakket koopt.
pi_110522710
Ik zeg:

http://www.flexwebhosting.nl/index.php/homepage/

Flex Mini voor 1 euro per maand, heb je al gauw winst op een projectje. Mochten je bezoekers aantallen echt enorm groeien kan je altijd een groter pakket nemen. Maar dan heb je ook meer winst.
pi_110522838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:18 schreef JDx het volgende:
Ik zeg:

http://www.flexwebhosting.nl/index.php/homepage/

Flex Mini voor 1 euro per maand, heb je al gauw winst op een projectje. Mochten je bezoekers aantallen echt enorm groeien kan je altijd een groter pakket nemen. Maar dan heb je ook meer winst.
En daar kan ook wordpress op ?
pi_110522853
sterker nog flexweb is geweldig, binnen 1 seconden heb je wordpress draaien,

theme installeren en enkele plugins en je gaat los
pi_110522892
quote:
2s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:23 schreef RanTheMan het volgende:
sterker nog flexweb is geweldig, binnen 1 seconden heb je wordpress draaien,

theme installeren en enkele plugins en je gaat los
Oke, maar ik bedoelde qua ruimte :P
250MB is niet al teveel :+
pi_110522984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:25 schreef Miniem het volgende:

[..]

Oke, maar ik bedoelde qua ruimte :P
250MB is niet al teveel :+

als je voor adsense wilt gaan is traffic belangrijk, en bij traffic is content belangrijk, dus voordat jij al die mb's vol hebt... Tenzij je grafisch erg veel wilt doen, maar dan nog ben je wel even bezig
pi_110523153
quote:
2s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:29 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

als je voor adsense wilt gaan is traffic belangrijk, en bij traffic is content belangrijk, dus voordat jij al die mb's vol hebt... Tenzij je grafisch erg veel wilt doen, maar dan nog ben je wel even bezig
Oke, thnx!
Zit nu de twijfelen tussen flex en antagonist. (waar ik al zit)
Scheelt 7 euro per jaar, maar ik heb goede ervaringen met antagonist en het pakket is wat groter.
pi_110524709
quote:
Concurrentie Laag

Wereldwijde maandelijkse zoekopdrachten 301.000

Lokale maandelijkse zoekopdrachten 6.600

De moeite of niet?
pi_110524845
Flexwebhosting is gewoon ideaal, heb zelfs met www.nvus.nl nog maar 300MB gebruikt van de 2000MB en kijk hoeveel daar op staat! Dat is wel een pakket van 3.33 trouwens.

Voor sites met vooral tekst komen never boven de 250MB.

6600/maand en weinig concurrentie is redelijk netjes.
pi_110524883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:27 schreef Miniem het volgende:

[..]

De moeite of niet?
breed exact of woordgroep? en kijk even een paar pagina's terug wat lage concurrentie inhoudt.. :+
pi_110525045
quote:
2s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:32 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

breed exact of woordgroep? en kijk even een paar pagina's terug wat lage concurrentie inhoudt.. :+
Had alle 3 de checkboxes aangevinkt.
Weet niet wat het inhoudt :P
  donderdag 19 april 2012 @ 12:14:16 #119
18159 Dlocks
pi_110526307
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:59 schreef JDx het volgende:
Even een Analytics vraagje waar ik al een tijdje mee zit.

In de oude versie kon ik al m'n sites onder elkaar zien in het begin overzicht en dan per dag, week of maand het aantal bezoekers zien. Zo kon je makkelijk uitschieters ontdekken.

Sinds kort kan je niet meer in de oude versie komen, kan dit ook in de nieuwe versie?
Ga naar Analytics en scroll helemaal naar beneden. Daar staat nu het linkje naar "gebruik oude versie". Klik daar op en vervolgens linksboven op Analytics logo klikken en dan heb je weer het oude vertrouwde overzicht.

Overigens heel vreemd dat Google in de nieuwe Analytics versie nog steeds geen overzichtspagina heeft van alle sites zoals in de oude versie. Internet staat al sinds het begin dat ze met nieuwe versie kwamen vol met klachten/verzoeken/vragen over dit onderdeel, maar blijkbaar vind Google dit geen handig overzicht. :')
pi_110528172
Ik maak mijn overzicht inPHP gemaakt via die API binnenkort wel even wat vriendelijker, kan je dan ergens op je eigen site verstoppen.

Site naam - ID - bezoekers gisteren - bezoekers vandaag (percentage van gisteren)

Zo'n soort tabel wilde ik er van maken.
pi_110537536
Ik raad aan om een hoster te nemen waar je 1 pakket kan nemen en je meerdere domeinen aan kan koppelen. Dat is relatief goedkoop. Zo heb ik voor .NL en voor .COM twee aparte hosts. Allebei met een redelijk pakket met alle domeinen eronder hangen.

Enige nadeel is dat ik sites niet aan elkaar kan linken op pagina's. Maar goed, dat hoeft ook niet.
pi_110552477
Mijn doel was lange tijd 1 euro per dag (steady), dat is inmiddels gelukt en nu op naar de 3,33 euro per dag (100/maand), heb al 2 dagen binnen van rond de 4 euro, heerlijk die beloning, geeft je meteen energie om door te gaan.

Daarna door naar de 10 euro per dag, maar voorlopig maar proberen om een maand lang boven de 3,33 te blijven!
pi_110552926
Netjes. :) Bij mij is 'steady' al als ik elke dag een klik heb. :') Maargoed, momenteel doe ik weinig met m'n websites, misschien wordt het tijd dat ik thuis mijn bureau opnieuw ga inrichten en mezelf verplichten om nuttig bezig te zijn. :P
pi_110553707
Ik heb net een verhuizing achter de rug, computer staat nog steeds in de woonkamer, moet nog beginnen met de computerkamer/kantoortje, maar komt er steeds niet van :P maar eens tekeningen maken. Je moet echt rustig kunnen werken op een schone georganiseerde werkplek. Vooral thuis ben je erg snel afgeleid.

Bij mij komt het grootste deel van passieve sites en bijna niets van blogs oid, sommige al jaren geleden gemaakt en komen nu opeens in de top 10.
pi_110554785
Dit is nog eens reclame maken, de sluiten knop van de ene ad achter de andere :')

pi_110557151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
Dit is nog eens reclame maken, de sluiten knop van de ene ad achter de andere :')

[ afbeelding ]
Ah, 't Lachblad van het Noorden :+
pi_110558648
Welke Nederlandse website is het beste om je domeinnamen te verkopen. Ik heb 15 domeinnamen die ik per direct voor een leuke prijs kwijt wil.
If not now, then when.
pi_110558664
Welke namen heb je?
pi_110558788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Welke Nederlandse website is het beste om je domeinnamen te verkopen. Ik heb 15 domeinnamen die ik per direct voor een leuke prijs kwijt wil.
"Per direct" en "leuke prijs" gaan niet goed samen. Voor een leuke prijs moet je geduld hebben, soms jaren. Maar PM me de namen maar eens als je wil. Misschien heb ik wel interesse.
pi_110558803
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

"Per direct" en "leuke prijs" gaan niet goed samen. Voor een leuke prijs moet je geduld hebben, soms jaren. Maar PM me de namen maar eens als je wil. Misschien heb ik wel interesse.
Leuke prijs voor jou bedoel ik daarmee. ;)
If not now, then when.
pi_110558830
Ik heb jullie beide een PM gestuurd.
If not now, then when.
pi_110559620
Weten jullie wel een NL site dan? Een goeie.
If not now, then when.
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:13:59 #133
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110559999
Ik zoek iemand die met mij wil samenwerken met een nieuw weblog zoals DDKIN.
Gaat een algemeen Wordpress blog worden dat over van alles gaat : leuke filmpjes, artikelen, belangrijk nieuws etc.

De persoon (zoek er één) :

- Iemand ie handig is met Wordpress / artikelen schrijven.
- Tijd hiervoor heeft. Uit eigen ervaring weet ik dat je ongeveer 1 a 2 uur per dag kwijt bent. Kan ook minder zijn.
- In bezit van Adsense account (ivm ban).
- Het liefst iemand die al een tijdje mee draait in deze reeks en ook op hoogte is van mijn eerdere succesen.

Indien serieus interesse DM mij dan even. Weet voor 1000 procent zeker dat dit ook weer winstgevend gaat worden (Adsense / Site verkopen). Van te voren spreken we de zaken goed door wat we van elkaar verwachten. Het geld delen we uiteraard.

Het blog krijgt de naam : doordouwer punt nl
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:17:27 #134
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_110560129
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Weten jullie wel een NL site dan? Een goeie.
Sitedeals punt nl een hoop 2 sites verkocht + veel domeinnamen.
TBforum.com ook 2 sites verkocht voor veel geld en domeinnamen.

Laatste genoemde is wat profesioneler.
pi_110560786
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:17 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Bedankt!
If not now, then when.
pi_110560919
quote:

[..]

TBforum professioneel _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2012 16:40:50 ]
pi_110568622
quote:

[..]

denk dat je bedoelt dat de eerst genoemde professioneler is!
pi_110577644
Mocht iemand met een hoop sites toe zijn aan een eigen server - ik heb er nu een op kantoor staan die niet meer gebruikt wordt want overpowered :P, websites van mijn klanten (geen adsense sites maar kleine sites) pastten makkelijk op een VPS'je.
  vrijdag 20 april 2012 @ 23:26:17 #139
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_110578811
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:01 schreef Quintenajax het volgende:

[..]

denk dat je bedoelt dat de eerst genoemde professioneler is!
Sitedeals :')

Kampervolk wat daar rondloopt.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_110578909
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:26 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

TBForum dan :')
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:32:28 #141
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110589817
Weet iemand toevallig hoe het zit met het gebruik maken van meerdere domeinnamen voor één site? .co , .info, .eu, .nl etc. Is het qua linkbuilding handiger om alle domeinnamen gewoon te 'herschrijven' naar een algemeen domeinnaam, of kan je ook gewoon prima bezoekers laten browsen via hun gekozen tld?

Of maakt het allemaal echt niks uit, zolang je maar de juiste pagina's te zien krijgt. :P

Het lijkt mij logisch dat Google kijkt naar linkjes naar één en de zelfde domeinnaam, dus dat ik beter alles gewoon kan laten doorsturen naar .co, bij wijze van.
pi_110601955
Per url zul je iets van linkbuilding moeten doen.. Als je bijv de .nl alle aandacht geeft groeit de .co.uk bijv organisch amper tot niet mee... Daarnaast registreer je al die domeinen met een bepaald doel, dus logischerwijs hebben ze ook afwijkende bestemmingapagina's . Zowel op taal als inhoud...
pi_110643977
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:26 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Meen je dit?
Vind het niveau toch hoger dan de gemiddelde bezoeker op Fok..
pi_110645220
Wat is een goede domeinnaam verzinnen tegenwoordig toch lastig, zeker nu bijna alles wel bezet is. Maar om hier nou te gaan vragen of jullie nog ideeën hebben is ook zo... :P

Waar halen jullie je inspiratie vandaan?
  zondag 22 april 2012 @ 20:20:26 #145
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110645258
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:55 schreef Quintenajax het volgende:

[..]

Meen je dit?
Vind het niveau toch hoger dan de gemiddelde bezoeker op Fok..
Ik heb op dit moment een ontwerper 'in dienst' via Sitedeals, prima kerel. :)
pi_110645693
-neuh, dit soort dingen zien we liever niet-

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 21:25:15 ]
Ja nee
pi_110649725
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:19 schreef Tauchmeister het volgende:
Wat is een goede domeinnaam verzinnen tegenwoordig toch lastig, zeker nu bijna alles wel bezet is. Maar om hier nou te gaan vragen of jullie nog ideeën hebben is ook zo... :P

Waar halen jullie je inspiratie vandaan?
In m'n slaap meestal, ik kom er 's avonds nooit uit en 's morgens in de tram/trein heb ik opeens een idee :P

Kliks gaan trouwens heerlijk, denk dat ik gemiddeld wel op 2 euro per dag zit, gister viel tegen met 87 cent (was tot 2 maanden geleden gemiddeld, nu vind ik het alweer tegenvallen), maar vandaag alweer over de 3 euro.
  maandag 23 april 2012 @ 06:23:59 #148
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_110662457
ik heb van de week een website gelanceerd, maar de bezoekers vallen mij nog erg tegen, hebben jullie nog tips of heeft zoiets ook gewoon tijd nodig? Het is een website over dieren met informatie en leuke videos etc
&lt;hr&gt;
pi_110663263
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 06:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb van de week een website gelanceerd, maar de bezoekers vallen mij nog erg tegen, hebben jullie nog tips of heeft zoiets ook gewoon tijd nodig? Het is een website over dieren met informatie en leuke videos etc
wat had je verwacht binnen een week? Ben je uberhaupt al geindexeerd, verder tip: offsite seo
pi_110664653
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 06:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
Bij een splinternieuwe site ga ik er altijd van uit dat het een maand duurt voordat je überhaupt iets van bezoekers hebt (via Google/linkpartners) en meerdere maanden om een beetje goed geindexeerd te worden.
pi_110710201
Wat een stilte hier, nu loopt mijn site en keer goed en is het hier dood? :')
pi_110710214
Tja, wat kan ik zeggen, bij mij gebeurt er weinig momenteel. :P
pi_110710287
Ik ben momenteel idee-loos voor wat betreft sites.. Misschien dat ik binnenkort een keer een superidee krijg.. :')
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:55:28 #154
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_110710290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:52 schreef JDx het volgende:
Wat een stilte hier, nu loopt mijn site en keer goed en is het hier dood? :')
Heb je het liever andersom dan? :')
pi_110710389
Haha nee, maar zag iedereen hier elke keer, jaaa ik heb dit gister, dit vandaag, bijv Razor :') en ik zat elke keer te kutten, godver godver ik wil ook :P nja begint nu te lukken haha.
pi_110710476
Hmm ik heb laatst m'n rekening veranderd bij adsense maar nu krijg ik zo'n melding dat de elektronische overboeking is mislukt. Naam en nummer kloppen verder gewoon, heb een P ervoor gezet omdat het ING betreft. Wat nu?
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:03:11 #157
63192 ursel
pi_110710483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:58 schreef JDx het volgende:
Haha nee, maar zag iedereen hier elke keer, jaaa ik heb dit gister, dit vandaag, bijv Razor :') en ik zat elke keer te kutten, godver godver ik wil ook :P nja begint nu te lukken haha.
Met name Razor en die nam er een aantal mee in zijn vreugde. Aangezien de aanstichter weg is vallen de andere ook wat meer af omdat het enthousiasme van Razor weg is. ;)

Wil best wel melden dat ik weer een goed weekend had hoor. :+
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:04:35 #158
63192 ursel
pi_110710515
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm ik heb laatst m'n rekening veranderd bij adsense maar nu krijg ik zo'n melding dat de elektronische overboeking is mislukt. Naam en nummer kloppen verder gewoon, heb een P ervoor gezet omdat het ING betreft. Wat nu?
Een goede bank opzoeken :+
Zal denk ik wel met die P te maken hebben :@
pi_110710571
Hmm oke dan doe ik het nu zonder P kijken wat er gebeurt....

Ik vind het raar, ze sturen altijd een klein bedrag als test en die kwam gewoon aan 8)7
pi_110710621
Ja zonder reacties hier, lijkt het wel alsof de AdSense markt instort, maar ik vond die berichten van Razor altijd wel helpen om me enthousiast te maken, zo van het kán dus wel! :)

En ja die P moet je niks mee doen, dat is typisch nederlands. Denk dat we straks toch sowieso naar complete IBAN nummers gaan.
pi_110711068
Ik wacht eigenlijk weer op een update van het pareltje van JortK.
pi_110711082
http://www.nu.nl/internet(...)ienst-drive-aan.html

Had iemand hier niet gDrive.nl ofzo?
pi_110711115
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:27 schreef JDx het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ienst-drive-aan.html

Had iemand hier niet gDrive.nl ofzo?
Razor toch?
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:55:30 #164
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_110738928
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:27 schreef CasB het volgende:
Ik wacht eigenlijk weer op een update van het pareltje van JortK.
Goed idee! Zal van de week weer posten :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:30:13 #165
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_110741464

Interesting.

Ik zoek overigens het centrale googletopic. Anyone?
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:40:37 #166
63192 ursel
pi_110742370
Mja, valt onder & dergelijke denk ik. :')
  dinsdag 24 april 2012 @ 23:03:57 #167
63192 ursel
pi_110749415
Om maar weer eens wat cijfertjes in het topic te gooien.
Stats vanaf 1 januari tot nu voor mijn beste site 8-) :

Bezoeken: 60.396
Unieke bezoekers: 44.943
Paginaweergaves: 175.540
Pagina's/bezoek: 2,91
Gem. bezoekduur: 00:01:41
Bouncepercentage: 48,20%
% nieuwe bezoeken: 69,62%
pi_110750139
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:03 schreef ursel het volgende:

Dit zijn de stats vanaf 1 januari tot nu voor mijn beste site:
Bezoeken: 74.035
Unieke bezoekers: 64.852
Paginaweergaves: 289.423
Pagina's/bezoek: 3,91
Gem. bezoekduur: 00:02:03
Bouncepercentage: 45,08%
% nieuwe bezoeken: 86,78%
pi_110750209
Waar vind ik dat overzicht?
pi_110750327
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar vind ik dat overzicht?
In google analytics (moet je dat wel hebben draaien op je site)
pi_110750345
Jaja zo dom ben ik ook weer niet :') maar waar vind ik dat lijstje dat jullie hebben gepost?

Ah gevonden, vanaf 1 januari:

Bezoeken: 188.210
Unieke bezoekers: 165.988
Paginaweergaves: 514.719
Pagina's/bezoek: 2,73
Gem. bezoekduur: 00:01:59
Bouncepercentage: 56,22%
% nieuwe bezoeken: 86,32%
pi_110750507
Je hebt altijd baas boven baas: :')

Bezoeken: 62
Unieke bezoekers: 45
Paginaweergaves: 163
Pagina's/bezoek: 2,63
Gem. bezoekduur: 00:02:14
Bouncepercentage: 74,19%
% nieuwe bezoeken: 59,68%
pi_110750559
Je hebt wel de langste gemiddelde bezoekduur :P
pi_110750766
Maar qua aantal bezoekers kan ik niet tippen aan jullie sites. Maar ik denk dat ik met een Nederlandse heel af en toe bijgewerkte site over een redelijk bekende Amerikaanse band ook nooit die aantallen ga halen..
pi_110752845
Maar wat leverden ze op ;)

Ik heb de afgelopen 10 dagen ongeveer meer dan 30 euro van slechts 4500 pageviews.

Terwijl ik op een andere site standaard 50-100 bezoekers/dag heb en niks mee verdien.
pi_110752894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 00:16 schreef JDx het volgende:
misschien dat ik dan zelfs nog wel op het zelfde niveau zit..
pi_110753025
Mijn beste site zelfs 19 euro de afgelopen 7 dagen over enkel 534 unieke bezoekers.

Dus ben erg benieuwd naar die mega sites met 1000en bezoekers per dag :)
pi_110756682
Ik win...

Visits: 52,865
Unique Visitors: 22,811
Pageviews: 128,791
Pages/Visit: 2.44
Avg. Visit Duration: 00:04:41
Bounce Rate: 64.60%
% New Visits: 38.97%

Sinds 1 april...

Alleeen adsense inkomsten vallen in mijn ogen nog wat tegen.

Even een sidenote. Deze website bestaat al langer maar heb pas statistieken beschikbaar sinds 1 april toen ik een nieuwe versie heb gemaakt.
pi_110756899
Bezoekersaantallen deel ik liever niet, maar ik ben wel trots op mijn bounce-percentage: 17,5%
  woensdag 25 april 2012 @ 08:53:19 #180
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_110756943
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Bezoekersaantallen deel ik liever niet, maar ik ben wel trots op mijn bounce-percentage: 17,5%
Netjes inderdaad. Ik was al trots op mijn bouncepercentage van 37,4%.
pi_110757456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 00:16 schreef JDx het volgende:

Ik heb de afgelopen 10 dagen ongeveer meer dan 30 euro van slechts 4500 pageviews.

Terwijl ik op een andere site standaard 50-100 bezoekers/dag heb en niks mee verdien.
Dat is natuurlijk het belangrijkste. Ik zit op ongeveer ¤200 per maand. Dus bij een gemiddelde van 2000 bezoekers per dag (60.000 per maand). Schiet niet heel erg op... als je dus ¤2000 per maand en mee zou willen verdienen moet je 20.000 bezoekers per dag hebben (of reclame posities e.d. verbeteren).

Zijn mijn bedragen lager of hoger dan gemiddeld?

[ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 25-04-2012 09:26:04 ]
pi_110757972
Qua inkomsten valt dat heel erg tegen ja, je zou denken meer te kunnen verdienen met zoveel bezoekers.

Ik vraag me af hoe je zoveel bezoekers kunt hebben, is dit met een blog of een statische site?

Meeste sites van mij zijn statisch en hebben een enorme CTR.

Op mijn site: www.nvus.nl heb ik ongeveer 100bezoekers/dag, maar bijna nooit clicks, denk toch dat blogbezoekers veel minder goed klikken.
pi_110758215
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het belangrijkste. Ik zit op ongeveer ¤200 per maand. Dus bij een gemiddelde van 2000 bezoekers per dag (60.000 per maand). Schiet niet heel erg op... als je dus ¤2000 per maand en mee zou willen verdienen moet je 20.000 bezoekers per dag hebben (of reclame posities e.d. verbeteren).

Zijn mijn bedragen lager of hoger dan gemiddeld?
Met ongeveer 3000 bezoekers per dag zitten we net onder 10 euro per dag. Had zelf meer verwacht. Heb ook een andere site met de helft van die aantal bezoekers en doe het iets minder (8 euro per dag)

Nee echt winst draaien doet het nog niet.
pi_110758752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:40 schreef JDx het volgende:
Qua inkomsten valt dat heel erg tegen ja, je zou denken meer te kunnen verdienen met zoveel bezoekers.

Ik vraag me af hoe je zoveel bezoekers kunt hebben, is dit met een blog of een statische site?

Meeste sites van mij zijn statisch en hebben een enorme CTR.

Op mijn site: www.nvus.nl heb ik ongeveer 100bezoekers/dag, maar bijna nooit clicks, denk toch dat blogbezoekers veel minder goed klikken.
Statische site, maar misschien dat ik het iets te netjes heb ingedeeld. Het komt in ieder geval niet heel erg spammerig over wat je bij sommige "adsense sites" weleens ziet. Ik wil dat eigenlijk ook niet, maar daardoor lever je blijkbaar wel in op inkomsten...

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:50 schreef Eris het volgende:

[..]

Met ongeveer 3000 bezoekers per dag zitten we net onder 10 euro per dag. Had zelf meer verwacht. Heb ook een andere site met de helft van die aantal bezoekers en doe het iets minder (8 euro per dag)

Nee echt winst draaien doet het nog niet.
Ja is dus ongeveer zelfde als bij mij, ik maak met 2000 bezoekers per dag 200 euro en jij met 3000 per dag 300 euro per maand.

Hoeveel zou het opleveren als je advertentieruimte aanbiedt, wat zijn dan ongeveer de kosten met zoveel bezoekers? Levert dat meer op dan adsense?
pi_110759013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Statische site, maar misschien dat ik het iets te netjes heb ingedeeld. Het komt in ieder geval niet heel erg spammerig over wat je bij sommige "adsense sites" weleens ziet. Ik wil dat eigenlijk ook niet, maar daardoor lever je blijkbaar wel in op inkomsten...

[..]

Ja is dus ongeveer zelfde als bij mij, ik maak met 2000 bezoekers per dag 200 euro en jij met 3000 per dag 300 euro per maand.

Hoeveel zou het opleveren als je advertentieruimte aanbiedt, wat zijn dan ongeveer de kosten met zoveel bezoekers? Levert dat meer op dan adsense?
Dat heb ik precies zo, wil ook m'n sites netjes houden, niet volgepropt met AdSense, ergerns werkt dat ook wel, als mensen willen klikken doen ze dat wel, je kan ze niet dwingen door een site vol ads te laten zien, dat werkt niet heb ik gemerkt.

Ik zit trouwens momenteel ongeveer op 3 euro per dag met 100 bezoekers per dag, dus ergens zouden jullie wel moeten kunnen verbeteren.
pi_110759191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Op dit moment vragen ze 2 euro per CPM.

Maar binnen kort echte parels online proberen te krijgen in verband met het EK en Olympische Spelen en de Politieke Crisis.

12 jaar lagen de domeinnamen in de motten ballen. Maar nu maar even kijken of we ze kunnen afstoffen.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef JDx het volgende:

[..]
Ik zit trouwens momenteel ongeveer op 3 euro per dag met 100 bezoekers per dag, dus ergens zouden jullie wel moeten kunnen verbeteren.
Mijn doel groep klikt niet echt geweldig en zonder te gaan spammen kan ik er geen adsense meer tussen stoppen.
pi_110759347
Wat is jullie ervaring qua bezoekers die beter klikken?

Ik heb het gevoel dat vrouwen veel vaker klikken dan mannen, reclame over mode, opmaaktroep, wehk amp, etc. ook zie ik vrouwen veel vaker dingen delen op Facebook, like ons en maak kans op gratis lipgloss (twv fucking 1,95 ofzo).

En dan vooral tieners en huismoeders :P

Mannen tussen de 20-40 klikken volgens mij amper op reclame tenzij het echt gericht is.

Ps... wtf als ik weh kamp aan elkaar typ, dan wordt het een link, wat irritant, alsof ik het zit te spammen ofzo :P
pi_110759405
Huh wehkamp ... :P ik kijk echt niet hoe oud mijn bezoekers zijn :') of man of vrouw.

Heeft wehkamp Fok betaald hiervoor?

Huh max 1x per bericht ofzo?
  woensdag 25 april 2012 @ 10:35:48 #189
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_110759464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh wehkamp ... :P ik kijk echt niet hoe oud mijn bezoekers zijn :') of man of vrouw.

Heeft wehkamp Fok betaald hiervoor?

Huh max 1x per bericht ofzo?
Ibood en Wehkamp hebben sponsored links. Vind het een prima manier voor FOK! om geld binnen te halen, zo intrusief is het ook weer niet.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_110759501
Nee, maar wel op dit topic, lijkt net alsof je zelf reclame zit te maken. Voor Fok zelf vind ik het prima.

Ik ben zelf ook met een site bezig waar mensen een aantal keywords mogen uitzoeken waarmee ze hun sites kunnen promoten. En als ze dan iets posten wordt dat automatisch blauw.
  woensdag 25 april 2012 @ 10:43:05 #191
27454 InTrePidIvity
pi_110759660
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:37 schreef JDx het volgende:
Nee, maar wel op dit topic, lijkt net alsof je zelf reclame zit te maken. Voor Fok zelf vind ik het prima.

Ik ben zelf ook met een site bezig waar mensen een aantal keywords mogen uitzoeken waarmee ze hun sites kunnen promoten. En als ze dan iets posten wordt dat automatisch blauw.
Wat heb jij (en anderen hier) aan programmeerkennis opgedaan voor de projecten die jullie doen? En hoe?
pi_110759837
Ik probeer mijn analytics en adsense aan elkaar te knopen, maar dit lukt niet echt. Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar krijg?
pi_110759987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:49 schreef CasB het volgende:
Ik probeer mijn analytics en adsense aan elkaar te knopen, maar dit lukt niet echt. Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar krijg?
ja was best eenvoudig meen ik maar is alweer zolang geleden... volgens mij staat er als je in adsense zit een link van "bekijk je statistieken in analytics" en als je daarop klikt kun je ze koppelen.

http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=92625
&lt;hr&gt;
pi_110760153
Als ik op "bekijk je statistieken in analytics" klik dan kom ik gewoon in mijn analytics-account terecht. :{
  woensdag 25 april 2012 @ 11:08:09 #195
63192 ursel
pi_110760342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:01 schreef CasB het volgende:
Als ik op "bekijk je statistieken in analytics" klik dan kom ik gewoon in mijn analytics-account terecht. :{
En dan zul je zien dat je een tabje adsense hebt onder de hoofdgroep Inhoud.
pi_110760394
quote:
5s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:43 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Wat heb jij (en anderen hier) aan programmeerkennis opgedaan voor de projecten die jullie doen? En hoe?
Ik ben sinds een jaar ook programmeur van beroep (PHP, SQL, DB2, C#, VBScript, ASP.NET) en heb alles geleerd doormiddel van Google en gewoon doen :) leer nog elke dag bij simpelweg door op Google te zoeken hoe iets moet.
pi_110760445
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:08 schreef ursel het volgende:

[..]

En dan zul je zien dat je een tabje adsense hebt onder de hoofdgroep Inhoud.
Dan krijg ik dit:
  woensdag 25 april 2012 @ 11:41:39 #198
63192 ursel
pi_110761456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:11 schreef CasB het volgende:

[..]

Dan krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Adsense en Analytics maken gebruik van hetzelfde Google profiel? :@
pi_110761591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:41 schreef ursel het volgende:

[..]

je kunt ook verschillende profielen koppelen hoor, mits je het verifieert..
pi_110761751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:41 schreef ursel het volgende:

[..]

Yep... Nouja, het zal wel aan mij liggen. :')
  woensdag 25 april 2012 @ 12:15:43 #201
63192 ursel
pi_110762605
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:46 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

je kunt ook verschillende profielen koppelen hoor, mits je het verifieert..
Ahh, zal wel, kan het niet echt meer controleren. Maar zag die melding staan over profiel, Viel te proberen. :+
pi_110763754
Je kan wel heel veel bezoekers op je website hebben, maar het hangt volledig van het onderwerp en het doel van de website af. Stel dat je keywords een waardeloze CPC hebben dan schiet het niet op. En wanneer mensen niet echt naar iets of een oplossing op zoek zijn dan zijn de kliks ook altijd minder.
pi_110763808
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 12:53 schreef Skiet het volgende:
Je kan wel heel veel bezoekers op je website hebben, maar het hangt volledig van het onderwerp en het doel van de website af. Stel dat je keywords een waardeloze CPC hebben dan schiet het niet op. En wanneer mensen niet echt naar iets of een oplossing op zoek zijn dan zijn de kliks ook altijd minder.
als je zoveel bezoekers als hierboven hebt zou ik ook op zoek gaan naar een alternatieve inkomstenbron naast adsense..en dat zullen enkelen wel hebben denk ik
pi_110778030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:03 schreef ursel het volgende:

Ik ook maar even mn beste site plaatsen:

Visits: 171,637
Unique Visitors: 154,470
Pageviews: 245,476
Pages/Visit: 1.43
Avg. Visit Duration: 00:00:31
Bounce Rate: 78.23%
% New Visits: 86.61%

Flink crappy (duration & bounce == :')) stats. Wel 500+ euro aan verdiend in deze periode (1 jan - nu).
Bezoekersaantallen waren ooit een stuk hoger voor deze site. Afgelopen tijd lag de site er vaak uit door een (shared) host-server die het niet meer aankon, dus daar zal Google wel niet heel blij mee zijn geweest.

Ben nu bezig een compleet vernieuwde versie van de site (sterk verbeterd) en een VPS om de boel te draaien. Ben benieuwd hoe de stats en inkomsten gaan worden na de switch :)
pi_110790831
Kan iemand mij helpen met mijn Adsense & Youtube Partner probleem:
http://groups.google.com/(...)functies/p6NNfRu8zeE
pi_110931261
Lijkt erop dat die 3,33+ per dag ook al stabiel aan het worden is, af en toe een dagje van 2,80 maar ook dagen van 4 euro.

Zou wel lekker zijn, van een paar cent naar 1 euro per dag naar 3,33 in twee maanden tijd ofzo.

Begin wel uit te vinden hoe ik het maximale kan halen uit elke bezoeker.

Kan trouwens iedereen aanraden om doelen te stellen, dus niet zoveel mogelijk of 1000 euro per maand ofzo, maar rustig opbouwen, de voldoening die je krijgt als je een doel haalt geeft inspiratie om door te gaan.
pi_110941419
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:11 schreef JDx het volgende:

Kan trouwens iedereen aanraden om doelen te stellen, dus niet zoveel mogelijk of 1000 euro per maand ofzo, maar rustig opbouwen, de voldoening die je krijgt als je een doel haalt geeft inspiratie om door te gaan.
Jep, helemaal mee eens :) Helpt bij mij ook heel erg. Gewoon kleine stapjes aan het begin, en dan steeds verdergaan (gemiddeld 1 euro per dag.. dan 2.. dan 5, 10, 150 etc :P)
  maandag 30 april 2012 @ 04:37:24 #208
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_110955976
doen jullie nog iets om bekendheid te krijgen in je niche? want mijn site is nu 2 weekjes oud (piepjong dus eigenlijk) en ik wil toch wel laten weten dat de site er is
&lt;hr&gt;
pi_110962963
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:02 schreef Eierbal het volgende:

[..]

Jep, helemaal mee eens :) Helpt bij mij ook heel erg. Gewoon kleine stapjes aan het begin, en dan steeds verdergaan (gemiddeld 1 euro per dag.. dan 2.. dan 5, 10, 150 etc :P)
Ik droomde laatst een keer dat ik idd 100/dag had, droomscenario :P

Maar daar moet ik me in eerste instantie niet op richten, moet het zien als extra'tje.
pi_110963081
Maar zetten jullie ook alles apart? Of koop je er kleding/voedsel van of bijvoorbeeld electronica?
pi_110963215
Tot mijn laatste betaling was het nog geen euro per dag en moest ik 3 tot 4 maanden wachten voordat ik eens 70 euro bij elkaar had, dat ging altijd gewoon op, merkte ik weinig van.

Maar als ik het een paar maanden steady kan krijgen dat ik elke maand 100 euro erbij heb, dan ga ik het gebruiken om een auto te financieren. Ben een echte autoliefhebber, maar heb een OV kaart van het werk voor de tram en trein, dus heb geen auto nodig.

Ik zou er mooi de wegenbelasting en verzekering etc van kunnen betalen. Nu vind ik het nog zonde omdat ik niet enorm veel overhoud elke maand.

En dan heb je het idee dat je het ergens voor doet, valt het niet in het niet bij je gewone loon.
pi_110963289
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 13:55 schreef JDx het volgende:

En dan heb je het idee dat je het ergens voor doet, valt het niet in het niet bij je gewone loon.
Aparte bankrekening openen ervoor is niet zo moeilijk, dan valt het niet in het niet.
Ik zet (tot nu toe) alles apart.
pi_110963317
Als echte autoliefhebber ga je het niet halen met 100 per maand lijkt me :') inkomsten die ik verdien gaan gewoon naar m'n zakelijke rekening en wordt aan van alles en nog wat besteedt. Uiteraard wordt er wel belasting over betaald omdat ik onderneming heb, maar in het begin toen het om kleingeld ging lette ik er ook niet echt op en kwam het gewoon af en toe op m'n bankrekening te staan.
  maandag 30 april 2012 @ 14:06:45 #214
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110963371
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:00 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Aparte bankrekening openen ervoor is niet zo moeilijk, dan valt het niet in het niet.
Ik zet (tot nu toe) alles apart.
En vervolgens je hostingkosten ervan betalen? :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_110963419
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:06 schreef Esses het volgende:

[..]

En vervolgens je hostingkosten ervan betalen? :P
Hosting/domain kosten, kopen van nieuwe websites/projecten, voorheen Adwords tegoed of andere advertentie kosten e.d.

En sparen, voor eventueel wat groters.
  maandag 30 april 2012 @ 14:10:28 #216
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110963431
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:09 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Hosting/domain kosten, kopen van nieuwe websites/projecten, voorheen Adwords tegoed of andere advertentie kosten e.d.

En sparen, voor eventueel wat groters.
Nja, ik zit net op dat punt dat ik quite draai (ook eigen servers ervan betaal). Vervolgens komt er wel een moment ooit dat ik winst maak en verder ga denken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_110963457
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:10 schreef Esses het volgende:

[..]

Nja, ik zit net op dat punt dat ik quite draai (ook eigen servers ervan betaal). Vervolgens komt er wel een moment ooit dat ik winst maak en verder ga denken.
Komt wel inderdaad :)
Maar mijn idee was, ik ken meerder mensen die websites hebben en die kopen dan een PS3 van hun winst.. of kopen er eten van of zoals hierboven betalen verzekeringen ervan..

Stel dat er dan een keer een mooi project langs komt in de low/mid xxxx range, dan kun je die niet kopen. Ik wil het (zolang mogelijk, soms is het moeilijk :P ) gescheiden houden zodat ik ook zie wat ik verdien en overhoud. En als die dag komt dat ik zeg ik ga nu 500/1000 euro per maand investeren dat ik dat geld ook heb liggen om die stap naar the next level (smaakt naar gravel :') ) te kunnen maken :P
pi_110963461
Dan verdien je wel heel weinig :P Wat kost webhosting nou tegenwoordig man, echt geen drol. Voor beetje standaard site ben ik ¤35 per jaar kwijt incl. domeinnaam. Adwords enzo doe ik niet aan, maar als je al geen ¤50 per jaar kan verdienen dat schiet het niet echt op :P

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:12 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Komt wel inderdaad :)
Maar mijn idee was, ik ken meerder mensen die websites hebben en die kopen dan een PS3 van hun winst.. of kopen er eten van of zoals hierboven betalen verzekeringen ervan..

Stel dat er dan een keer een mooi project langs komt in de low/mid xxxx range, dan kun je die niet kopen. Ik wil het (zolang mogelijk, soms is het moeilijk :P ) gescheiden houden zodat ik ook zie wat ik verdien en overhoud. En als die dag komt dat ik zeg ik ga nu 500/1000 euro per maand investeren dat ik dat geld ook heb liggen om die stap naar the next level (smaakt naar gravel :') ) te kunnen maken :P
Ja maar je verdient hiernaast toch ook wel gewoon wat, dat maakt verder toch niet uit dan welk geld je spaart of niet?
  maandag 30 april 2012 @ 14:14:57 #219
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110963500
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan verdien je wel heel weinig :P Wat kost webhosting nou tegenwoordig man, echt geen drol. Voor beetje standaard site ben ik ¤35 per jaar kwijt incl. domeinnaam. Adwords enzo doe ik niet aan, maar als je al geen ¤50 per jaar kan verdienen dat schiet het niet echt op :P

[..]

Ja maar je verdient hiernaast toch ook wel gewoon wat, dat maakt verder toch niet uit dan welk geld je spaart of niet?
Ik denk dat jij bij 1 euro hosting ofzo zit. Ik heb ook iets uitgebreidere projecten waarbij ik lekker aanklooi met HTML5 websockets enz. En dus graag zelf iets wil kunnen draaien. Ik heb dus ook een fatsoenlijke server.
pi_110963552
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Eens, dan zit je gewoon in de verkeerde niches of je doet er te weinig voor.
En ik werkte eerst wel met Adwords, keywords inkopen voor 1 a 2 cent en 8 voor terug krijgen.. of 5-10 en .50/1.20

Helaas nu een ban :')

quote:
Ik wil het gewoon gescheiden houden, sowieso lekker overzichtelijk en ik wil het gewoon met dat geld opbouwen, zodat prive er niet onder kan lijden.
pi_110963573
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:14 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik denk dat jij bij 1 euro hosting ofzo zit. Ik heb ook iets uitgebreidere projecten waarbij ik lekker aanklooi met HTML5 websockets enz. En dus graag zelf iets wil kunnen draaien. Ik heb dus ook een fatsoenlijke server.
Versio prut hier, low cost high profit, shit helemaal uitpersen..
Maar zou liever ook een snellere/stabielere server hebben ja, dan gaan de kosten wel omhoog. Maar die kan ik ook makkelijk dekken, maar toch :P
pi_110963578
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:14 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat HTML5 en websockets e.d. zijn maar ik heb kan daar gewoon sites hosten met php / mysql etc. en dataverbruik is zo hoog dat het nooit in de buurt komt van het limiet. Site is ook zelden down ofzo, alhoewel ik daar met andere websites soms wel problemen mee heb.

edit: Huh dat Version is ook heel erg goedkoop ja. Ligt het er vaak uit dan en is het traag?
  maandag 30 april 2012 @ 14:22:57 #223
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110963627
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat HTML5 en websockets e.d. zijn maar ik heb kan daar gewoon sites hosten met php / mysql etc. en dataverbruik is zo hoog dat het nooit in de buurt komt van het limiet. Site is ook zelden down ofzo, alhoewel ik daar met andere websites soms wel problemen mee heb.

edit: Huh dat Version is ook heel erg goedkoop ja. Ligt het er vaak uit dan en is het traag?
HTML5 en Websockets zijn prachtige nieuwe technieken waardoor je verbindingen tussen server & client open kunt laten. Dataverbruik is ong. 15gb per dag met 2.5 tot 5k unieke bezoekers per dag. Redelijk dus.

Dit betaald mijn andere hobby, nieuwe technieken verkennen ;)
pi_110963644
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

edit: Huh dat Versio is ook heel erg goedkoop ja. Ligt het er vaak uit dan en is het traag?
Mwa, kan het niet vergelijken maar denk dat een fatsoenlijk vps/deti toch heel wat sneller zal zijn dan een shared server met veel klanten :P

Eruit liggen, gebeurt wel eens, maarja.. prijs/kwaliteit verhouding :P opzich best tevreden verder, maar sites moeten dan niet al te groot zijn natuurlijk.
pi_110963678
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:22 schreef Esses het volgende:

[..]

HTML5 en Websockets zijn prachtige nieuwe technieken waardoor je verbindingen tussen server & client open kunt laten. Dataverbruik is ong. 15gb per dag met 2.5 tot 5k unieke bezoekers per dag. Redelijk dus.

Dit betaald mijn andere hobby, nieuwe technieken verkennen ;)
15gb per dag what the... ja dan heb je inderdaad wel goeie shit nodig haha. Maar hoe kan je nou quitte draaien met zoveel bezoekers man, daar moet toch geld mee te verdienen zijn :P
pi_110963695
Naja als je een Nederlandse site hebt voor techies, zullen er niet veel op adsense klikken lijkt me :P

Maar dat denk ik ook bij Tweakers en Fok! .. moet toch op een andere manier genoeg aan te verdienen zijn :P
  maandag 30 april 2012 @ 14:28:19 #227
211797 Esses
Splendide mendax
pi_110963699
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

15gb per dag what the... ja dan heb je inderdaad wel goeie shit nodig haha. Maar hoe kan je nou quitte draaien met zoveel bezoekers man, daar moet toch geld mee te verdienen zijn :P
Door de eerder vermeldde opmerking over "weinig tijd erin steken". Klopt, het bestaat enkel om m'n hardware te betalen zodat ik mijn hobby kan uitvoeren ;)
pi_110989193
Jammer dat het maar 1 dag in het jaar koninginnedag is.

Had gisteren maar liefst 16 euro op 1 dag. Voor mij tenminste een record.
pi_110989566
Had juist het idee dat gister een mindere dag was, niemand online ;)
pi_110989609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:17 schreef JDx het volgende:
Had juist het idee dat gister een mindere dag was, niemand online ;)
same here :( had maar 30 bezoekers op mijn site waar ik het meest verdien :(
pi_110989648
Bezoekers waren ook niet extreem hoog zelfs 6 % lager dan eer gisteren maar om een of andere reden klikte ze wel.

Hm zelfs de aantal klikken vallen ook erg tegen. Alleen cpc is 2 keer om hoog gedaan.
pi_110989777
Socket verbindingen!

Inderdaad een leuke bezigheid, was er ook mee bezig op mijn (overpowered) server. Paar keer een webcam of chat applicatie mee moeten maken bijvoorbeeld. Uiteindelijk gebruikte ik het zelf te weinig op mijn server dat die server nu te koop staat, de 'normale' websites passen allemaal op een VPS. Esses, als je nog een nieuwe server nodig hebt, die van mij is dus te koop :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:42:39 #233
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110990310
Hier waren de bezoekers ook niet hoog gisteren maar mijn website is vooral gericht op door de week en dan heb ik niet te klagen met pageviews en bezoekers. Hoe tellen jullie het aantal pageviews en bezoekers? Ik heb een Statcounter-applicatie, de statistieken van Adsense èn die van mijn host. Ze verschillen allen behoorlijk veel en de Statcounter blijft erg onder die van de andere twee. Welke zou het meest betrouwbaar zijn? (ik denk die van mijn host).

Waarom ik over bezoekers en pageviews begin komt omdat ik mijn website wil aanmelden op adverteerdirect punt nl om daar bannerruimte te verhuren. Heeft iemand hier ervaring mee? De aantallen daar van de bannervertoningen maar ook de kosten lijken mij bij de meesten onwaarschijnlijk hoog, wie kan er meer over kwijt?

Nog terug naar Adsense, ik ben druk bezig geweest met advertentieweergaves en ik zie in een week tijd al een hoger resultaat in de inkomsten. Alles wat niet met het onderwerp van mijn website te maken heeft verwijder ik.
pi_110990433
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:25 schreef vincm het volgende:
Socket verbindingen!

Inderdaad een leuke bezigheid, was er ook mee bezig op mijn (overpowered) server. Paar keer een webcam of chat applicatie mee moeten maken bijvoorbeeld. Uiteindelijk gebruikte ik het zelf te weinig op mijn server dat die server nu te koop staat, de 'normale' websites passen allemaal op een VPS. Esses, als je nog een nieuwe server nodig hebt, die van mij is dus te koop :P
Anders mag je mijn server wel kopen :P 2x quadcore, sas schijven, heel snel dus allemaal :P
pi_110990686
Zat even te kijken per maand, had 79 euro in april, dit was mijn beste maand sinds september 2005 (120,69).

Mijn beste maand was trouwens april 2005 (172,31), ik gebruik AdSense sinds 22 maart 2004.

Zou mooi zijn als ik binnenkort m'n record een keer kan verbreken! Trouwens ook nog nooit zo actief bezig geweest met AdSense, was vroeger wel altijd bezig met het verbeteren van bezoekersaantallen en het maken van mooie sites, maar nu richt ik me ook echt op het beter positioneren van ads, etc.

Enige verschil is wel dat ik destijds nog op school zat en het toen bijna een verdubbeling was van mijn totale inkomsten, tegenwoordig is het slechts een extra zakcentje.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:06:23 #236
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110991077
@JDx, scheelt het veel of een advertentie van bijvoorbeeld rechts midden op de website naar rechtsboven gaat? Qua opmaak vind ik het minder mooi maar de advertentie wordt wel eerder opgemerkt.
pi_110991208
Ik zet ze altijd op allerlei plekken, en dan niet dezelfde advertentie, ik heb alles gescheiden in AdSense, voor elke plek maak ik een nieuwe banner.

En dan na een week of 2 kan je duidelijk zien waar vaker geklikt wordt.

Opvallendste van de laatste tijd vond ik dat op een banner onderaan de site vaker geklikt werd dan die bovenaan.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:14:45 #238
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110991401
Ik gebruik ook diverse advertentieblokken en natuurlijk ook verschillende (populaire) formaten. Volgens mij doen langwerpige advertenties (skycrappers??) het ook goed maar die vind ik afbreuk doen aan de website.

Ik vind het opvallend dat tekstadvertenties meer worden aangeklikt dan beeldadvertenties. Bij mij vallen de beeldadvertenties sneller op maar blijkbaar werkt het dus niet zo goed.
pi_110991470
Beeldadvertenties worden inderdaad bijna niet op geklikt.

Als ik op een dag 15 kliks heb meestal 14 tekst en 1 afbeelding. Blijf dat ook apart vinden aangezien die afbeeldingen veel meer opvallen. Maar denk maar eens hoe vaak je op een banner klikt op Fok!

Vaak zie ik ze niet eens, zelfs niet nu hieronder eentje staat te flikkeren (onder dit tekst invoervak) tijdens het schrijven van dit bericht.
pi_110991668
Tekst lijkt me logischer dat ze klikken.
Mensen herkennen het vaak niet als advert.
pi_110991764
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:22 schreef Miniem het volgende:
Tekst lijkt me logischer dat ze klikken.
Mensen herkennen het vaak niet als advert.
:')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:29:27 #242
27454 InTrePidIvity
pi_110991876
Ik mag voor m'n werkgever een blog opzetten. Het onderwerp is al bepaald, maar verder heb ik redelijk vrij de hand in de invulling van de blog (Wordpress). Ik begrijp uiteraard dat het om de content draait, maar ik hoor graag van jullie wat nou essentiële plug-ins/themes zijn om er wat mee te kunnen verdienen.

In principe gaat het alleen om artikelen, er hoeft niet echt interactie te zijn met de bezoekers. Wel een reactieveld, misschien een poll, maar verder houdt het daar wel mee op.

Wat zijn de makkelijkste plugins voor AdSense, welk theme is het meest effectief en hoe plaats ik de advertenties daar binnen?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:29:48 #243
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110991884
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

:')
Haha, ik vind de teksten juist lelijk en bij mij vallen ze wel op (er staat altijd een url in). Misschien worden afbeeldingen makkelijker geblockt of simpelweg niet weergegeven? Hieronder moet inderdaad een advertentie staan, ik gebruik Firefox maar ik zie niks, er staat "Klik hier om de plug-in te downloaden". Verder niks van blockers ofzo aanstaan.

ps. Niemand ervaring met adverteerdirect punt nl?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:31:43 #244
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110991938
@InTrePidIvity, ik heb slechte ervaringen met reactieveldjes op een blog. Daar komen ook spammers op af en ik heb nog geen goede plugin gevonden die spammers er compleet buiten weet te houden.
pi_110992052
Ik heb ook meer succes met tekst, er zullen vast een aantal noobs zijn (moedertjes) die er in trappen maar verder is het denk ik meer te wijten aan het feit dat je vaak 3 a 4 links hebt ipv een banner..

En het sluit vaak beter aan op de content.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2012 12:35:03 ]
pi_110992139
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik mag voor m'n werkgever een blog opzetten. Het onderwerp is al bepaald, maar verder heb ik redelijk vrij de hand in de invulling van de blog (Wordpress). Ik begrijp uiteraard dat het om de content draait, maar ik hoor graag van jullie wat nou essentiële plug-ins/themes zijn om er wat mee te kunnen verdienen.

In principe gaat het alleen om artikelen, er hoeft niet echt interactie te zijn met de bezoekers. Wel een reactieveld, misschien een poll, maar verder houdt het daar wel mee op.

Wat zijn de makkelijkste plugins voor AdSense, welk theme is het meest effectief en hoe plaats ik de advertenties daar binnen?
Ook al is dit het topic er niet voor:
All in one SEO pack
Sexybookmark (shareaholic)
Google XML Sitemaps
W3 Total Cache
Wordpress Related Posts
Askimet
SEO SearchTerms Tagging 2
(Zelf vind ik Wordpress.com stats ook wel fijn)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2012 12:37:36 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:47:55 #247
27454 InTrePidIvity
pi_110992437
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:37 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ook al is dit het topic er niet voor:
All in one SEO pack
Sexybookmark (shareaholic)
Google XML Sitemaps
W3 Total Cache
Wordpress Related Posts
Askimet
SEO SearchTerms Tagging 2
(Zelf vind ik Wordpress.com stats ook wel fijn)
Ik doelde met name op Adsense-gerelateerde zaken, maar dit is ook prettig :)
pi_110992809
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:47 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik doelde met name op Adsense-gerelateerde zaken, maar dit is ook prettig :)
Ik werk niet met adsense plugins, stop de code zelf in de template :P
Bluesense is blijkbaar goed voor Adsense.

Google eens op 'high ctr wordpress templates' :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:35:11 #249
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110993934
@Geo4kant, in hoeverre is een template verantwoordelijk voor een hogere CTR? Gaat het niet om de inhoud en welke tags, etc. er gebruikt worden? Ik ben niet een expert in Wordpress maar het omschakelen naar een andere template kost volgens mij best veel moeite om alles weer goed te krijgen.
pi_110996666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:52 schreef JDx het volgende:
Zat even te kijken per maand, had 79 euro in april, dit was mijn beste maand sinds september 2005 (120,69).

Mijn beste maand was trouwens april 2005 (172,31), ik gebruik AdSense sinds 22 maart 2004.

Zou mooi zijn als ik binnenkort m'n record een keer kan verbreken! Trouwens ook nog nooit zo actief bezig geweest met AdSense, was vroeger wel altijd bezig met het verbeteren van bezoekersaantallen en het maken van mooie sites, maar nu richt ik me ook echt op het beter positioneren van ads, etc.

Enige verschil is wel dat ik destijds nog op school zat en het toen bijna een verdubbeling was van mijn totale inkomsten, tegenwoordig is het slechts een extra zakcentje.
April heeft mij zo'n klein 260 euro opgeleverd. Een van de beste maanden ooit.

Bij mij leveren de tekst banners geen klap op. Op een gegeven moment ben ik overgeschakeld naar image banners en toen daalde de CPC maar steeg de aantal kliks. Uit eindelijk leverde het toch meer geld op.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:07:06 #251
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110997052
April was voor mij tot nu toe ook de beste maand maar ik ben pas iets meer dan een half jaar bezig. Wel een flinke bedragen zie ik hier voorbij komen, ik zit gemiddeld tussen de 1,50 en 2,00 per dag terwijl er bijna 1,5 miljoen pageviews zijn door ongeveer 25000 unieke bezoekers... wat doe ik verkeerd? :P
pi_110997240
dus jouw gemiddelde bezoeker bekijkt 60 pagina's per bezoek? daar geloof ik niets van....
pi_110997308
Unieke bezoekers heeft ie het over, dus blijkbaar komen ze vaak terug op een dag en bekijken veel dingen. Misschien een forum ofzo... daar verdien je sowieso minder aan omdat die mensen niet zo snel klikken op banners die ze elke dag weer tevoorschijn zien komen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:13:23 #254
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110997351
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:11 schreef RanTheMan het volgende:
dus jouw gemiddelde bezoeker bekijkt 60 pagina's per bezoek? daar geloof ik niets van....
Geloof het of niet, er zit een forum aan gekoppeld en dit zijn de stats van mijn host.
pi_110997389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Unieke bezoekers heeft ie het over, dus blijkbaar komen ze vaak terug op een dag en bekijken veel dingen. Misschien een forum ofzo... daar verdien je sowieso minder aan omdat die mensen niet zo snel klikken op banners die ze elke dag weer tevoorschijn zien komen.
dan nog, in extreme kom je uit op 30 [pagina's per bezoek, das echt achtelijk veel
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:14:26 #256
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110997407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt het goed ;) en veel advertenties komen ook wel erg vaak in beeld dus ik heb hier en daar wijzigingen aangebracht om minder vaak dezelfde advertentie te laten zien.
pi_110997618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:14 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Je hebt het goed ;) en veel advertenties komen ook wel erg vaak in beeld dus ik heb hier en daar wijzigingen aangebracht om minder vaak dezelfde advertentie te laten zien.
Als je zoveel wederkerende gebruikers hebt, waarom plak je dan niet op het onderwerp diverse affiliates, desnoods een webshop als dat schikt.. Valt veel meer mee te verdienen dan met klikjes.. Maar afhankelijk van het onderwerp zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:27:15 #258
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110997958
Affiliates heb ik enkele weken geprobeerd maar dat leverde minder op dan Adsense (of ik pakte het verkeerd aan). De CTR is ook erg magertjes met één op de tweeduizend (0,05%) dus volgens mij valt er genoeg te verbeteren en ik ga maar eens de eerdere 41 delen van dit onderwerp lezen.
pi_110998081
Jeetje dat is echt niks, mijn beste sites hebben 15,1% 4,7% en 1,8% CTR.

Maar die zijn echt gericht op verdienen. Mijn site die ooit is begonnen als hobby, zonder eraan te hoeven verdienen (www.nvus.nl) heeft maar een CTR van 0,4%).
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:39:21 #260
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_110998489
Ah foutje zie ik nu, ik heb de hits net aangegeven, het aantal pageviews is wel ruim lager: circa een half miljoen per maand.
pi_111006263
Zo heb ik dagenlang 0 euro, vandaag 1 klik van ~EUR 1.50 :+
pi_111006295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:27 schreef WebBeestje het volgende:
Affiliates heb ik enkele weken geprobeerd maar dat leverde minder op dan Adsense (of ik pakte het verkeerd aan). De CTR is ook erg magertjes met één op de tweeduizend (0,05%) dus volgens mij valt er genoeg te verbeteren en ik ga maar eens de eerdere 41 delen van dit onderwerp lezen.
Ik weet niet wat voor forum je hebt, maar als je het goed aanpakt kan je forum + affiliates heel goed verdienen :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:09:49 #263
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111009758
Het eerste doel was iets moois proberen op te zetten voor een beperkte doelgroep (vooral mannen van 18 t/m circa 50 jaar). Daarna is alles wat verder 'opgeleukt' en nu richten wij ons op het deel van een beetje inkomsten kunnen krijgen. Dit hoeft niet hoog te zijn want het is voor ons een hobby.
pi_111010137
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:09 schreef WebBeestje het volgende:
Het eerste doel was iets moois proberen op te zetten voor een beperkte doelgroep (vooral mannen van 18 t/m circa 50 jaar). Daarna is alles wat verder 'opgeleukt' en nu richten wij ons op het deel van een beetje inkomsten kunnen krijgen. Dit hoeft niet hoog te zijn want het is voor ons een hobby.
Je hebt inderdaad ook de meest slechtste doel groep je kan bedenken. Maar misschien iets van affiliaties en dan met gadgets?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:43:04 #265
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111011648
Tja die mannen klikken niet snel haha ;) volgens mij kun je het beste tieners of vrouwen hebben als doelgroep... of vrouwelijke tieners? Anyways, uiteindelijk willen wij het zo aanpakken dat bepaalde bedrijven een vaste plek kunnen krijgen als adverteerder. Het ideaalbeeld is voor ons dat een vaste adverteerder ook geen concurrentie heeft van andere adverteerders. Als voorbeeld dus: een autofabrikant, een kledingmerk, desnoods een bepaalde bierbrouwer? (ik noem maar wat). Dit duurt nog wel een tijd dus eerst het Adsense verder/beter oppakken.

Edit: voor bepaalde adverteerders kan het juist ook aantrekkelijk zijn om ergens te adverteren dat heel specifiek ergens op gericht is of heb ik het mis?

[ Bericht 11% gewijzigd door WebBeestje op 01-05-2012 20:52:02 ]
pi_111013219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:09 schreef WebBeestje het volgende:
Ik weet je bezoekers aantallen niet en ook niet wat voor forum het is, maar met een goede aanpak moet je echt wel iets kunnen verdienen met affiliates.
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:34:34 #267
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111027672
Door wat tips hier in DM's heb ik wat aanpassingen doorgevoerd op het forum en ik weet niet of het daardoor komt maar mijn gemiddelde CTR van 0,05% werd gisteren 0,11%. Met 0,11% kan ik wel leven (hoger is nog beter natuurlijk) maar met goede dagen heb ik bijna 20.000 pageviews op een dag. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Iets meer ontopic, ik gebruik sinds kort een app voor de smartphone om de gegevens uit Adsense weer te geven in een widget. Erg handig en overzichtelijk.
pi_111037956
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:34 schreef WebBeestje het volgende:
Door wat tips hier in DM's heb ik wat aanpassingen doorgevoerd op het forum en ik weet niet of het daardoor komt maar mijn gemiddelde CTR van 0,05% werd gisteren 0,11%. Met 0,11% kan ik wel leven (hoger is nog beter natuurlijk) maar met goede dagen heb ik bijna 20.000 pageviews op een dag. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Iets meer ontopic, ik gebruik sinds kort een app voor de smartphone om de gegevens uit Adsense weer te geven in een widget. Erg handig en overzichtelijk.
Adsense Dashboard? Ik gebruik hem ook, ideaal.
pi_111045968
Zijn hier mensen die wel eens een mail hebben gekregen van United Consumers? Kreeg vandaag een mailtje van ze waarbij ze vragen om advertentie mogelijkheden op mijn website. Vraag me echter af in hoeverre ik hier serieus op in moet gaan..
pi_111046311
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:07 schreef Skiet het volgende:

[..]

Adsense Dashboard? Ik gebruik hem ook, ideaal.
Ik ook, als ik op het werk ff op de wc zit, altijd ff checken, soms ook als ik 's nachts wakker word :P
pi_111046405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:14 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ook, als ik op het werk ff op de wc zit, altijd ff checken, soms ook als ik 's nachts wakker word :P
alsof je op je werk niet gewoon lekker alles checked? :+ Chatten wel, adsense bekijken niet :) lol
pi_111050402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:06 schreef dirkjo het volgende:
Zijn hier mensen die wel eens een mail hebben gekregen van United Consumers? Kreeg vandaag een mailtje van ze waarbij ze vragen om advertentie mogelijkheden op mijn website. Vraag me echter af in hoeverre ik hier serieus op in moet gaan..
Ik werk ook met ze. Het is een serieuze club, alhoewel ik vind dat ze qua rapportage/dashboard heel veel zouden kunnen verbeteren. Dat ziet er nog erg amateuristisch uit.
pi_111052394
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:58 schreef Eris het volgende:

[..]

April heeft mij zo'n klein 260 euro opgeleverd. Een van de beste maanden ooit.

Bij mij leveren de tekst banners geen klap op. Op een gegeven moment ben ik overgeschakeld naar image banners en toen daalde de CPC maar steeg de aantal kliks. Uit eindelijk leverde het toch meer geld op.
Probeer nu een combi van tekst en afbeeldingen. Kijken wat het doet :)
Gelukkig heb ik een vrij makkelijke doelgroep :D
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:19:30 #274
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111065950
Sinds ik gisteren wat aanpassingen heb gedaan is de CTR al vanaf gisteravond gestegen van gemiddeld 0,05% naar 0,11%. Het aantal clicks is ook aardig gestegen alleen de CPC is niet ontzettend hoog (dat laatste komt volgens mij omdat er nogal wat concurrentie is in dat onderwerp).

Wanneer gaat bij jullie de teller van Adsense lopen voor een nieuwe dag? Volgens mij is het bij mij rond 8:30 's ochtends.
pi_111065989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:19 schreef WebBeestje het volgende:
Sinds ik gisteren wat aanpassingen heb gedaan is de CTR al vanaf gisteravond gestegen van gemiddeld 0,05% naar 0,11%. Het aantal clicks is ook aardig gestegen alleen de CPC is niet ontzettend hoog (dat laatste komt volgens mij omdat er nogal wat concurrentie is in dat onderwerp).

Wanneer gaat bij jullie de teller van Adsense lopen voor een nieuwe dag? Volgens mij is het bij mij rond 8:30 's ochtends.
Is het niet 9 uur (USA westcoast)?
pi_111072942
@Magnet, ja dat kan kloppen, ik weet het niet exact maar het is ergens rond die tijd inderdaad.

Wie gebruikt er affiliates naast Adsense? Zo ja, is Daisycon of Zanox aan te raden? Een nadeel van deze twee vind ik dat bannerruimte sowieso wordt opgevuld met geselecteerde banners uit die affiliates. Adverteerdirect punt nl gebruikt alleen de ruimte als die ook verkocht is en anders blijven de Adsense banners staan.
pi_111076182
Ik gebruikte vroeger wel daisycon, maar leverde niet echt veel op. Soms als je echt specifiek een affiliate kan vinden met een goede deal kan het wel goed werken.
pi_111076214
Ik kom nu wat vreemds tegen, ik heb een bepaalde reclame op de website en het forum die ik niet terug zie bij Google Adsense, komt dit vaker voor? Inmiddels plaats ik de advertenties met mijn Adsense codes via Adverteerdirect, zou Adverteerdirect (ongevraagd) advertenties er tussen stoppen?
pi_111086990
Ik ben van pla om een blog te maken op wordpress
met onder andere persoonlijke tekstjes leuke filmpjes, nieuws en andere informatie dingen (reviews, enz.)

weet iemand watvoor naam ik zou kunnen doen?
had iets gedacht met de woord Memories.
pi_111090858
Wil iemand trouwens in het kader van linkbuilding en het goede doel voor 10 euro een linkje op:
http://www.steunfcemmen.nl

Niet mijn site, maar ik steun ze ook en help ze met problemen, zijn leken qua wordpress e.d. :P

Stuur me dan even een mailtje naar info@steunfcemmen.nl, met:

Naam Site: ...
URL: ...

En maak 10 euro over naar:

Reknr: 1520.10.602
Tnv: Stichting Steun FC Emmen
Onder vermelding van je Sitenaam/URL
pi_111091687
Alle websites de deur uit gedaan, nu alle focus op een project waar ik zelf erg veel potentie in zie :)
pi_111094678
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:03 schreef Tauchmeister het volgende:
Alle websites de deur uit gedaan, nu alle focus op een project waar ik zelf erg veel potentie in zie :)
Ik begin meestal nooit aan een project waar ik zelf niks in zie ;)
pi_111102386
Tot nu toe is dit een recorddag qua clicks alleen helpt het dan niet echt als de CPC lager is dan normaal. Gisteren was de recorddag met opbrengsten... met een beetje geluk ga ik er vandaag overheen en dan heb ik ook meer dan 20 clicks te pakken.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:25:55 #284
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_111104372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:46 schreef JDx het volgende:
Wil iemand trouwens in het kader van linkbuilding en het goede doel voor 10 euro een linkje op:
http://www.steunfcemmen.nl

Niet mijn site, maar ik steun ze ook en help ze met problemen, zijn leken qua wordpress e.d. :P

Stuur me dan even een mailtje naar info@steunfcemmen.nl, met:

Naam Site: ...
URL: ...

En maak 10 euro over naar:

Reknr: 1520.10.602
Tnv: Stichting Steun FC Emmen
Onder vermelding van je Sitenaam/URL
Leuk idee, maar als AZ-er kan ik dat echt niet maken :P (morele bezwaren enzo ;))
pi_111106536
Ik ga binnenkort ook maar evalueren en sommige websites verkopen. Soms gaat er teveel tijd in zitten en zijn de inkomsten daardoor per uur te laag.
pi_111108108
Ik heb een projectje in gedachten maar zal dat niet alleen aan kunnen en het moet Engelstalig worden... ik schat dat de inkomsten toch behoorlijk kunnen worden maar het kost ook wat tijd en energie.

Vandaag op naar de 18.000 pageviews en een CTR van 0,18% :)
pi_111108545
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:14 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik begin meestal nooit aan een project waar ik zelf niks in zie ;)
Dat is waar, maar andere dingen ervoor opofferen heb ik nog niet eerder gedaan. Denk wel dat het aardig wat tijd in beslag gaat nemen; goede integratie met Facebook en Twitter is van groot belang en aangezien ik echt niet van alle markten thuis ben, wordt het nog een hele opgave. Ik kan in ieder geval niet wachten op het eindresultaat :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:02:04 #288
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111118125
Ik zie nu wat leuks, mijn Android app voor Adsense heeft denk ik een verkeerd account geladen...

Today's revenue: ¤1.215,76
Revenue this month: ¤2.655,01
Today's CPC: ¤0,25
Today's CTR: 1,79%
Today's RPM: ¤4,56
Today's Page Views: 266.367
Today's clicks: 4.776

ennuh vorige maand: ¤30.546,56 aan opbrengsten 8)7

Dat is denk ik een website die wel bekend moet zijn bij een groot publiek en ook wat 'makkelijke' doelgroep want bijna 1 op de 50 klikt een ad aan :)
pi_111118140
wtf... zie je de ua code ook :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:05:33 #290
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111118175
Waar kan ik die vinden? Ik zie dat er (minimaal) 10 'channels' aan gekoppeld zijn. Verder zijn er topdagen van iets meer dan ¤1.800 per dag. Weet iemand hoe de 'screencapture' werkt bij een Samsung Galaxy S? ;)

ps. Mag ik deze info wel hier plaatsen?

Edit: screencapture is gelukt :) ... de app wil niet meer mijn eigen account weergeven :( nu kijk ik aan tegen een revenue this month van ¤3.723,14 :'(

[ Bericht 11% gewijzigd door WebBeestje op 04-05-2012 09:20:24 ]
pi_111118461
Staat hij dan niet op het demo account?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:26:41 #292
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111118566
Nee, ik heb daar andere getallen staan maar inmiddels heb ik mijn telefoon helemaal uitgezet en weer aan gedaan en kijk weer tegen mijn vertrouwde cijfertjes aan... al is dat geen vetpot ;)
pi_111118592
Mooiste zou zijn dat je denkt dat je op een verkeerd account zit en het blijkt te kloppen :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:39:46 #294
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111122471
Vandaag wil niet echt vlotten, de afgelopen dagen een oplopende CTR (0,11% -> 0,12% -> 0,15%) en nu slechts 0,05%. Even verder in de statistieken gedoken welke advertenties het meeste worden aangeklikt en welke het meeste opleveren per klik. Op een groot deel van de advertenties heb ik nu de tekstadvertenties uitgeschakeld.

Wat zijn jullie instellingen?
pi_111122816
De afgelopen dagen schiet het bij mij niet op. :') Ik hoop vanaf volgende week weer wat meer te verdienen want dan ga ik wat nieuws proberen. :P
pi_111122988
Ik sta ook nog lekker op 0 euro vandaag, komt meestal smiddags wel verandering in :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:23:19 #297
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_111128987
Plots zie ik veel crawlerfouten in mijn Adsense overzicht. Bijna alle fouten zitten in het forumdeel en daar ontbreekt volgens mij een robots.txt bestandje. Van de andere kant, door het ontbreken kan ik niks uitsluiten dus zou Adsense gewoon toegang moeten hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_111147717
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:43 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Probeer nu een combi van tekst en afbeeldingen. Kijken wat het doet :)
Gelukkig heb ik een vrij makkelijke doelgroep :D
Ik zal even een keer testen. Kijken wat het doet...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:55:29 #299
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_111148350
Is een AdSense-ban écht levenslang of zou ik na 4 jaar het weer kunnen proberen? :@
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_111148778
Officeel is het echt levens lang maar zelf heb ik er geen ervaring mee. Ik weet wel dat het bij sommige mensen na een paar is gelukt .
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:08:19 #301
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111149125
¤ 5,79 Onbetaalde inkomsten Voorafgaand aan 1 mei 2012.
Ik voel me rijk :D!

Leveren die Youtube filmpjes toch nog iets op... :')
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')