Nee. Maar als we toch risicogroepen gaan benoemen, dan hoort deze er zeker bij, net als families waarin autisme speelt of ADHD, verstandelijke handicaps of alcoholmisbruik. Om even aan te geven dat zo'n als kind mishandeld persoon later misschien nog een keer genaaid kan worden (zie verhaal Paddy) omdat er een káns is op mishandeling, terwijl de echt spelende mishandelingen niet eens goed afgehandeld worden. Dan klopt er toch echt iets niet in het systeem...quote:
Ja ik had liever gehad dat zij mij niet gehad had.Ik ben er nu.ik leef mijn leven ,en heb nooit de neiging gehad of gevonden van ik mag er niet zijn.en ik leef zoals ik hem leven wil.Het probleem is echter dat voor mijn 18de iedereen je zielig vind maar na je 18de ,je gedrag niet meer accepteren en je in een wereld zit die ik niet begrijp omdat heel veel mensen mij niet snappen in mijn gedrag of je denkwijzequote:Op zaterdag 14 april 2012 11:36 schreef Re het volgende:
[..]
had je liever gehad dat je moeder bijvoorbeeld verplicht gesteriliseerd had moeten worden?
Je zal, net als de persoon waar ik het over had, nu doet, een eigen verleden op moeten bouwen zodat de pijn van je eigen verleden niet over zal gaan op je kinderen. Leren van hoe het niet moet en dit overbrengen op je kinderen (die je misschien ooit krijgt) is de zoetste wraak die je maar kan geven. Vecht terug door te genieten van de mooie dingen die je nu kan ontdekken. Het verleden zal je dan niet helemaal los kunnen laten, maar de toekomst gaat je verleden niet over (laat dat niet toe). Jij zal alleen wat harder moeten vechten dan iemand die uit een doorsnee gezin komt om gelukkig te zijn. Uiteindelijk zullen de mooie dingen ook tot je verleden/herinneringen gaan behorenquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:48 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Ja ik had liever gehad dat zij mij niet gehad had.Ik ben er nu.ik leef mijn leven ,en heb nooit de neiging gehad of gevonden van ik mag er niet zijn.en ik leef zoals ik hem leven wil.Het probleem is echter dat voor mijn 18de iedereen je zielig vind maar na je 18de ,je gedrag niet meer accepteren en je in een wereld zit die ik niet begrijp omdat heel veel mensen mij niet snappen in mijn gedrag of je denkwijze
Ongelooflijk wat een verhaal...quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:32 schreef opgewondenstandje het volgende:
Ikzelf heb geen kinderen ,ben gelukkig in staat omdat besef zelf te hebben,Je erft niet alles van je ouders gelukkig..ik heb geen kinderen omdat ik weet van mijzelf dat mijn kind eerder leert om zijn/haar middelvinger naar politie op te steken dat dat het zijn veters kan strikken
ik ben uit huis gehaald door politie toen ik 2 was en toen ik 3 was begon ik te praten en het eerste wat ik zei was klootzak...Heb in 5 kindertehuizen gezeten,7 pleeggezinnen 27 keer verhuisd en 17 scholen voor mijn 16de jaar ..7 voogden gehad en 1 voogd heb ik ooit in hetr echt gezien.de rest is op papier
nu is het genoeg .voor de rest wil ik er niet over praten.Maar Laat ik niet merken dat er mensen hier nu geintjes over mij over deze post gaan maken
Dat vindt ik heel lief dat je dit zegt...Dat doet me zeker wel iets..Er zijn toch mensen die snappen waar het om gaat..wij moeten zo knokken om bij te blijven..De gewoonste dingen weet je niet bv de verjaardag van je ouders etc...als je dan in een kroeg zit en toevallig vraagt iemand hoe oud was je vader toen die dood ging en ik antwoorde bot..hoe moet ik dat nou weten en de persoon zegt belachelijk dat je dat niet weet en hierdoor geen respect toont jaahhh dan eindigd dat in een vechtparty j van mijn kant uit toen...dat zijn dingen waar je altijd te impulsief voor jezelf opkomt..ik zit op het politieburea later en hij niet..Dat bedoel ik ook met onze wereld en de wereld om ons heenquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Je zal, net als de persoon waar ik het over had, nu doet, een eigen verleden op moeten bouwen zodat de pijn van je eigen verleden niet over zal gaan op je kinderen. Leren van hoe het niet moet en dit overbrengen op je kinderen is de zoetste wraak die je maar kan geven. Vecht terug door te genieten van de mooie dingen die je nu kan ontdekken. Het verleden zal je dan niet helemaal los kunnen laten, maar de toekomst gaat je verleden niet over (laat dat niet toe). Jij zal alleen wat harder moeten vechten dan iemand die uit een doorsnee gezin komt om gelukkig te zijn. Uiteindelijk zullen de mooie dingen ook tot je verleden/herinneringen gaan behoren
Wens je enorm veel geluk en liefde toe
Net zoals jij met je eigen verleden moet leren omgaan, zul je ook met de rest van de wereld moeten leren omgaan. En de rest van de wereld houdt eigenlijk geen rekening met al die dingen die voor jou niet vanzelfsprekend zijn, zoals steun van je ouders of familie, zelfvertrouwen, zelfbeheersing, verjaardagen, sterfdagen, kortom: een basis voor een normaal leven. Dat zul je allemaal op eigen kracht moeten compenseren en aanleren. Die ander in die kroeg had gewoon geen idee dat dat voor jou niet speelt. Ik denk dat hij verbaasd was, en niet per se onrespectvol.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:11 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Dat vindt ik heel lief dat je dit zegt...Dat doet me zeker wel iets..Er zijn toch mensen die snappen waar het om gaat..wij moeten zo knokken om bij te blijven..De gewoonste dingen weet je niet bv de verjaardag van je ouders etc...als je dan in een kroeg zit en toevallig vraagt iemand hoe oud was je vader toen die dood ging en ik antwoorde bot..hoe moet ik dat nou weten en de persoon zegt belachelijk dat je dat niet weet en hierdoor geen respect toont jaahhh dan eindigd dat in een vechtparty j van mijn kant uit toen...dat zijn dingen waar je altijd te impulsief voor jezelf opkomt..ik zit op het politieburea later en hij niet..Dat bedoel ik ook met onze wereld en de wereld om ons heen
Nee hoor,een ouder heeft recht op een kind,maar een kind heeft ook recht op een ouderquote:Op zaterdag 14 april 2012 12:16 schreef Ulx het volgende:
Toch ben ik niet van mening dat jij daarom nooit kinderen zou mogen krijgen.
Dat bepaal je maar lekker zelf.
Toch wil ik van te voren niet voor jou bepalen of jij kinderen zou kunnen opvoeden.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:24 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Nee hoor,een ouder heeft recht op een kind,maar een kind heeft ook recht op een ouder
ik snap je even niet dan, alle risicogroepen moeten verplicht worden om gesteriliseerd te worden omdat we mogelijk een kans is dat de kinderen worden mishandeld of ter voorkoming dat de kinderen zelf kinderen krijgen die ze dan weer mishandelen? Zoals hierboven aangetipt spreek je wel over ongeveer 5 miljoen mensenquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee. Maar als we toch risicogroepen gaan benoemen, dan hoort deze er zeker bij, net als families waarin autisme speelt of ADHD, verstandelijke handicaps of alcoholmisbruik. Om even aan te geven dat zo'n als kind mishandeld persoon later misschien nog een keer genaaid kan worden (zie verhaal Paddy) omdat er een káns is op mishandeling, terwijl de echt spelende mishandelingen niet eens goed afgehandeld worden. Dan klopt er toch echt iets niet in het systeem...
Het gaat om ouders die al een kind kwijt zijn door jeugdzorg ,verwaarlozing die de dood tot gevolg.hebben gehad .Daar gaat deze discussie overquote:Op zaterdag 14 april 2012 12:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch wil ik van te voren niet voor jou bepalen of jij kinderen zou kunnen opvoeden.
Maar jij kan de kracht misschien vinden om het om te draaien en een hele lieve ouder te worden terwijl er meer dan genoeg klootzakken zijn die de maatschappij vertiefen en die komen uit een warm nest.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:04 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Het gaat om ouders die al een kind kwijt zijn door jeugdzorg ,verwaarlozing die de dood tot gevolg.hebben gehad .Daar gaat deze discussie over
Dar gaat het niet over.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:04 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Het gaat om ouders die al een kind kwijt zijn door jeugdzorg ,verwaarlozing die de dood tot gevolg.hebben gehad .Daar gaat deze discussie over
Je moet dus nog voordat iets is misgegaan als ingrijpen op basis van, tja, wat eigenlijk? Rapportje van een arts? Huisbezoekje van een ambtenaar? Gesprek met een commissie? Waarop gaat men baseren dat iemand niet geschikt is om voor kinderen te zorgen? Wie voorkomt de willekeur?quote:Verslaafde moeders, psychiatrische patiënten, verstandelijk gehandicapten
En hoe is dit idee dan in het belang van het kind?quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:04 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Door zo een moeder ouder te belemmeren om nog een kind op de wereld te zetten.Dan is het in het belang van het volgend kind Dus verplichte anticonceptiequote:Op zaterdag 14 april 2012 13:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En hoe is dit idee dan in het belang van het kind?
Maar er zijn zoveel ouders die hun kinderen ideeen meegeven die niet gewenst zijn,ik vind nog steeds niet dat je dan anticonceptie kan verplichten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:21 schreef opgewondenstandje het volgende:
@ flower3 Kinderen zijn gek op mij en ik ben gek op kinderen...Als ik een kind zou hebben (ben nu 42) zou hij/zij net zoveel haat of wanvertrouwen in het rechtssysteem hebben als ik.Alleen niet uit ervaring maar omdat ik hem/haar dat geleerd heb.
Ik ben zo boos over hoe de dingen zijn gelopen maar vooral nu als volwassene je probeert antwoorden te krijgen via jeugdzorg en overheid .hun gewoon de deuren voor je dichtgooien.
Als ik een kind zou hebben zou het niets te kort komen maar het zou wel door mijn ervaringen en daardoor nu mijn kijk op het leven ook een haat opbouwen naar de maatschappy..Daarom vindt ik mij niet geschikt als ouder. De basis moet goed zijn dit geen goede basis..
Maar die persoon heeft bewezen dat een paar minuten eerder ergens zijn belangrijker is dan het leven van zijn/haar kind. Wil je het risico lopen dat zoiets nog een keer kan gebeuren?quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:34 schreef opgewondenstandje het volgende:
Iemand die zijn kind niet goed in een autostoeltje zet met gevolg tot dood .die heeft daarzelf zo een trauma van die zou zelf verlopig geen eens kinderen meer willen hebben
Zoiets zou bijdiezelfde persoon nooit meer gebeuren.Heeft zijn lesje geleerdquote:Op zaterdag 14 april 2012 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar die persoon heeft bewezen dat een paar minuten eerder ergens zijn belangrijker is dan het leven van zijn/haar kind. Wil je het risico lopen dat zoiets nog een keer kan gebeuren?
Dus het is in het belang van het kind dat niet bestaat? Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:37 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Door zo een moeder ouder te belemmeren om nog een kind op de wereld te zetten.Dan is het in het belang van het volgend kind Dus verplichte anticonceptie
Daar zou per persoon naar gekeken moeten worden.Dus deze wetgeving zal er nooit doorkomen..Ik vind het wel goed dat er eens gekeken wordt naar het gemak hoe wij maar kinderen op de wereld zetten met het alsof het produchten van volwassene zijn waar iedereen maar rechten aan wil verlenenquote:Op zaterdag 14 april 2012 13:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel ouders die hun kinderen ideeen meegeven die niet gewenst zijn,ik vind nog steeds niet dat je dan anticonceptie kan verplichten.
Het is je goed recht om niet voor kinderen te kiezen vanwege je verleden, maar het is niet andermans recht om je bij voorbaat kinderen te verbieden.
Dat is een aanname. Maar wegens zijn/haar schuld is wèl een kind dood. Het is erg makkelijk te roepen dat die persoon het nooit meer zal overkomen, maar daarvoor is geen garantie.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:40 schreef opgewondenstandje het volgende:
[..]
Zoiets zou bijdiezelfde persoon nooit meer gebeuren.Heeft zijn lesje geleerd
Nee! Ik ben ontzettend tegen gedwongen sterilisatie/anticonceptie. Ik stip alleen even aan dat er een heleboel risicogroepen zijn. Dat is juist een argument waarom ik tegen ben, omdat ik daar een glijdende schaal in zie met een stevige menselijke factor qua mogelijke fouten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:50 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap je even niet dan, alle risicogroepen moeten verplicht worden om gesteriliseerd te worden omdat we mogelijk een kans is dat de kinderen worden mishandeld of ter voorkoming dat de kinderen zelf kinderen krijgen die ze dan weer mishandelen? Zoals hierboven aangetipt spreek je wel over ongeveer 5 miljoen mensen
precies 1 mensje dan al minder op de wereld die ineens iemand neer kan steken ,woedebuien heeft en door bezuinigingen een nog slechtere begeleiding gekregen heeft van jeugdzorg omdat wij het zonodig vonden dat iedereen in welke situati dan ook een kind op de wereld mogen zetten ...Als er zo een kind is en de 18 bereikt noemen we het uitschot ,kosten ze ons te veel en horen ze niet thuis in onze maatschappyquote:Op zaterdag 14 april 2012 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het is in het belang van het kind dat niet bestaat? Hoe moet ik me dat voorstellen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |