quote:Op donderdag 12 april 2012 10:28 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Uit het boek eat-stop-eat:
In dozens of published peer reviewed scientific studies, short-term intermittent fasting has been found to have the following health benefits:
• Decreased body fat & body weight
• Maintenance of skeletal muscle mass
• Decreased blood glucose levels
• Decreased insulin levels & increased insulin sensitivity
• Increased lipolysis & fat oxidation
• Increased Uncoupling Protein 3 mRNA
• Increased norepinephrine & epinephrine levels (is dus een verhoogde concentratie, erg merkbaar als je gaat vasten)
• Increased Glucagon levels
• Increased growth hormone levels.
Daarom: was mijn eerste 24-uurs vast.quote:
Hm, klinkt me een beetje als broscience: hoe meer (vet)verbranding, hoe hoger je lichaamstemperatuur zou moeten zijn, lijkt me.quote:Dit betekent dat er meer bloed uit je handen weggaat en er meer bloed naar delen gaat waar de vetverbranding wordt ingezet.
Hoort hier eigenlijk een stijging van cortisol bij (ondanks de stijging van insuline?). Het lijstje is natuurlijk behoorlijk pro-IF, alle eventuele catabole processen zou ik als ik hun was wegmoffelen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:30 schreef Diabox het volgende:
Dat hele lijstje is nogal voor de hand liggend wat vasten betreft. Wat had je dan verwacht, daling van glucagon, stijging van insuline, stijging van glucose, daling van GH, etc. lol
Ja, ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoort hier eigenlijk een stijging van cortisol bij (ondanks de stijging van insuline?). Het lijstje is natuurlijk behoorlijk pro-IF, alle eventuele catabole processen zou ik als ik hun was wegmoffelen.
Eerlijk gezegd zie ik IF meer als een 'methode om te eten' en stelt al het onderzoek ernaar me gerust dat ik niet na 3 uur honger spier aan het afbreken ben.quote:
normaal gaat je lichaam in de spaarstand, de aardbevingmodus noem ik het altijdquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:30 schreef kevin_ het volgende:
Het hoeft niet altijd 24 uur hè.
Er stond volgens mij in dat boek ook dat mensen die vasten klagen over koude handen. Dit betekent dat er meer bloed uit je handen weggaat en er meer bloed naar delen gaat waar de vetverbranding wordt ingezet. Dit merk ik altijd als mijn vast langer duurt dan 18 uur. Maar volgens Martin krijg je de grootste voordelen van vasten ook als je 16-20 uur vast.
ik heb de verwarming altijd op 16 graden, dan verbrand ik vet liggend op de bankquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:32 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, klinkt me een beetje als broscience: hoe meer (vet)verbranding, hoe hoger je lichaamstemperatuur zou moeten zijn, lijkt me.
Hebben ze bronnen gequote?
Ephedrine heeft dit effect ook (en een kleinere jantje, ook alsof je naakt buiten in de kou loopt), misschien zit er hetzelfde (vetverbrandende?) effect achter, maar geen idee.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:32 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, klinkt me een beetje als broscience: hoe meer (vet)verbranding, hoe hoger je lichaamstemperatuur zou moeten zijn, lijkt me.
Hebben ze bronnen gequote?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb de verwarming altijd op 16 graden, dan verbrand ik vet liggend op de bank
Welkomquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
normaal gaat je lichaam in de spaarstand, de aardbevingmodus noem ik het altijd
Spaarstand.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
normaal gaat je lichaam in de spaarstand, de aardbevingmodus noem ik het altijd
Om nog maar te zwijgen over het algehele positieve effect op je organen zoals je lever. Daarbij is de spijsvertering 1 vd meest stressvolle dingen die je lichaam zichzelf kan aandoen, doe dit 6x per dag en tsja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:10 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Spaarstand.![]()
Je metabolisme gaat omhoog als je vast.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |