http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fschieten-Dank.dhtmlquote:SP-raadslid: Kan iemand die Jort afschieten? Dank.
Kan iemand die Jort afschieten? Dank'. Dat schreef Pascal Smit, een duoraadslid van de SP in Amsterdam West gisteravond op Facebook.
Smit wenst de presentator ook een chronische ziekte toe. 'Hij moet een chronische ziekte krijgen en kreperen in de bijstand die pleurishond en de rest van zijn soort. En elke dag pijn lijden en zelf zn medicijnen dokken...naar de voedselbank die hufter.'
De SP'er schrijft uitgebreid over zijn haat richting liberalen en zegt een celstraf niet erg te vinden als hij daadwerkelijk over zou gaan tot moord. 'Ik word beroemd en krijg gratis eten. Langer dan vijftien jaar krijg ik toch niet', schrijft Smit.
quote:SP'er: kan iemand Jort Kelder afschieten?
AMSTERDAM - Een duoraadslid van de SP in Amsterdam-West zou presentator Jort Kelder maar wat graag van de aardbodem zien verdwijnen. "Kan iemand die Jort afschieten? Dank", aldus Pascal Smit.
Smit wenst Jort Kelder ook een chronische ziekte toe op zijn Facebookprofiel. "Hij moet een chronische ziekte krijgen en kreperen in de bijstand die pleurishond en de rest van zijn soort. En elke dag pijn lijden en zelf z'n medicijnen dokken...naar de voedselbank die hufter."
Overigens is Jort Kelder niet de enige die het moet ontgelden bij Smit. Ook Mark Rutten moet vrezen voor zijn leven als het aan Smit ligt: "Ben uien aan 't snijden nu. Weet niet wat me meer aan t huilen maakt. Die uien of onze asociale onmenselijke teringregering. Ik en een mes. En geen Rutte in de buurt. Hij zal eens GEEN mazzel hebben die bloedhond."
De SP'er schrijft uitgebreid over zijn haat richting liberalen. "Ik haat die types", schrijft hij. "En maar champagne blijven tanken en Aston Martin blijven rijden. Bestond de guillotine nog maar! Doodtrappen dat tuig." Mocht het daadwerkelijk tot moord komen en Smit krijgt een celstraf, dan vindt hij dat niet erg. "Ik word beroemd en krijg gratis eten. Langer dan vijftien jaar krijg ik toch niet", schrijft Smit.
Dit is natuurlijk onzin.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zoveel ophef zal er wel niet komen, rapen zijn pas gaar als Wilders iets in die trant zegt
Ik deel deze mening.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:32 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Geen taal voor een raadslid. Kan beter vertrekken.
Iemand een chronische ziekte wensen is geen vrijheid van meningsuiting, ga terug naar school.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting?
of wacht, dat was alleen wanneer het uitkomt
Hoe zou je zo'n uitlating anders willen noemen? Je mag zeggen wat je wil onder het kopje "Vrijheid van meningsuiting"quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:39 schreef Sjappel het volgende:
Iemand een chronische ziekte wensen is geen vrijheid van meningsuiting, ga terug naar school.
ach welnee, je krijgt hier ook niet direct een ban wanneer je iemand uitmaakt voor:quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:40 schreef LaFleur het volgende:
Zo zo. Daar zou je hier toch een stevige ban voor krijgen.
quote:
Zover hoeft het niet te komen. De uitlatingen zijn al aangiftewaardig.quote:Mocht het daadwerkelijk tot moord komen en Smit krijgt een celstraf, dan vindt hij dat niet erg.
Dat is het welquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:39 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Iemand een chronische ziekte wensen is geen vrijheid van meningsuiting, ga terug naar school.
Vragen of iemand afgeschoten kan worden valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. En gelukkig maar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting?
of wacht, dat was alleen wanneer het uitkomt
Waarom zou dat geen vrijheid van meningsuiting zijn? Pas bij concrete dreigementen en/of geweld houdt vrijheid van meningsuiting op.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:39 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Naar iemand roepen ''krijg toch de kanker klootzak'' is een belediging en beledigingen zijn wel vrijheid van meningsuiting (of dat zou zo moeten zijn). Zeggen dat je iemand neer zou steken met een mes en de 15 jaar voor lief neemt is wel bedreiging omdat dat actie van jou vereist.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:39 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Is Jort echt rijk dan? Hij doet wel veel alsof, omdat dit helpt met zn imago... Maar hij was collumist/hoofdredactor en doet nu wat programmas voor de PO.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:37 schreef Sjappel het volgende:
Mocht Jort Kelder ooit zoiets ongelukkigs overkomen, dan heeft hij hard gewerkt om met zijn eigen financiële middelen zijn behandeling en zijn levensonderhoud te bekostigen.
Eens.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:32 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Geen taal voor een raadslid. Kan beter vertrekken.
"Eindelijk iemand die zegt hoe het is!" zou je horen wanneer het een rechtse "aanval" was geweestquote:
Helemaal eens. Maar die opmerking die die figuur maakte over dat uien snijden kan je toch wel zien als een bedreiging hoor. Dat schrukt wel heel erg tegen de grens van meningsuiting aan, als het er niet al overheen is .quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Naar iemand roepen ''krijg toch de kanker klootzak'' is een belediging en beledigingen zijn wel vrijheid van meningsuiting (of dat zou zo moeten zijn). Zeggen dat je iemand neer zou steken met een mes en de 15 jaar voor lief neemt is wel bedreiging omdat dat actie van jou vereist.
Exact mijn gedachte toen ik zijn foto zagquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:32 schreef Bonkers. het volgende:
Ik wist niet dat zanger Rinus een broer had.
Zoals al geopperd....als gekke Geert dit had geroepen waren de topics en reacties in kranten en overige media niet aan te slepen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef pervertedhermit het volgende:
En hier wordt uiteraard nauwlijks aandacht aan besteed door de media.
die foto heeft wel wat weg van eenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:48 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Exact mijn gedachte toen ik zijn foto zag
[ afbeelding ]
Beledigingen zijn ook strafbaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Naar iemand roepen ''krijg toch de kanker klootzak'' is een belediging en beledigingen zijn wel vrijheid van meningsuiting (of dat zou zo moeten zijn). Zeggen dat je iemand neer zou steken met een mes en de 15 jaar voor lief neemt is wel bedreiging omdat dat actie van jou vereist.
Het enige verschil is dat zanger Rinus wel een legitieme reden heeft om wartaal uit te slaan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:48 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Exact mijn gedachte toen ik zijn foto zag
[ afbeelding ]
Omdat het niet nieuws waardig is, anders had het ook wel al met chocolade letters op de voorpagina van de pauperkrant van nederland gestaan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef pervertedhermit het volgende:
Beledigen mag maar niet van een ambtenaar in dienst.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Beledigingen zijn ook strafbaar.
Nee, dat zijn ze niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Meh, een partijleider is natuurlijk wel even iets anders dan een of andere paupertokkie uit een deelgemeenteraad.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals al geopperd....als gekke Geert dit had geroepen waren de topics en reacties in kranten en overige media niet aan te slepen.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef pervertedhermit het volgende:
Gelukkig hebben we daar nogal een groot gedoog beleid voor. Of heb jij nog nooit het woordje klootzak in de mond genomen? Wat vaak wel vervolgd wordt is een statement met een leugen erin. ''Jij bent een klootzak want je neukt kinderen!'' bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nu is er wel een verschil tussen een lokaal partijlid en de landelijke partijleider.. Als Emile Roemer het had geroepen waren de kranten ook niet te stoppen geweest.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals al geopperd....als gekke Geert dit had geroepen waren de topics en reacties in kranten en overige media niet aan te slepen.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef pervertedhermit het volgende:
Roept een 1ste kamerlid van de PVV echter dat hij een PvdA raadslid zou willen laten inslapen dan komt er niet eens een topic op FOK!quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
artikel 267quote:
quote:Gewone belediging is alleen strafbaar als het slachtoffer een klacht indient.
Is dat gebeurd dan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Zith het volgende:
Roept een 1ste kamerlid van de PVV echter dat hij een PvdA raadslid zou willen laten inslapen dan komt er niet eens een topic op FOK!
Stumpers waarbij alles tegenzit projecteren dat graag op anderenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef klaaskippegaas het volgende:
Maar waarom is hij nou zo kwaad op Rutte en Kelder?
Is dat alleen vanwege hun gedachtegoed of is hem persoonlijk iets aangedaan?
Waar roep ik precies dat ik me daar niet schuldig aan maak?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we daar nogal een groot gedoog beleid voor. Of heb jij nog nooit het woordje klootzak in de mond genomen? Wat vaak wel vervolgd wordt is een statement met een leugen erin. ''Jij bent een klootzak want je neukt kinderen!'' bijvoorbeeld.
Willen ze eens werkkampen maken tegen de allochtonen crmininelen is het nog niet goed genoeg voor de hardliner rechtsen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil, het is alleen de vraag of je zulk soort idioten een land wil laten regeren.
Als de SP aan de macht komt gaan er een boel mensen de werkkampen in vrees ik
http://www.parool.nl/paro(...)an-wethoudster.dhtmlquote:
Dat zal best, maar in de praktijk zal niemand er ooit voor veroordeeld worden. Blasfemie is ook nog steeds verboden, maar dat weerhoud niemand ervan godverdomme te roepen, dan wel te verkondigen dat de katholieke kerk een pedoclubje is en een moskee een haatpaleis.quote:
Toont eens te meer aan dat de SP en de PVV gewoon dezelfde groep idioten is alleen dan met een ander plakplaatje.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:57 schreef Nielsch het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)an-wethoudster.dhtml
Maar het was ironie, dus dan is het okee![]()
Dat zo'n PVV-tokkie het verschil tussen ironie en beeldspraak niet snapt is ook wel weer begrijpelijk.
Wilde Geert niet mensen naar seberie sturen om in werkkampen te werken? <-quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Willen ze eens werkkampen maken tegen de allochtonen crmininelen is het nog niet goed genoeg voor de hardliner rechtsen.
Dat dusquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toont eens te meer aan dat de SP en de PVV gewoon dezelfde groep idioten is alleen dan met een ander plakplaatje.
Ook ongeschikt als volksvertegenwoordiger.
twitter:emileroemer twitterde op vrijdag 13-04-2012 om 12:49:36Hoor net van de tekst van een SP deelraadslid. Schandalig en volstrekt onacceptabel. Hij is inmiddels terecht op non actief gezet. reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef Nielsch het volgende:
twitter:emileroemer twitterde op vrijdag 13-04-2012 om 12:49:36Hoor net van de tekst van een SP deelraadslid. Schandalig en volstrekt onacceptabel. Hij is inmiddels terecht op non actief gezet. reageer retweet
rechtsen? ik ben niet rechts noch links, ik zie bij beide punten die me aanstaan en punten die me tegenstaanquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Willen ze eens werkkampen maken tegen de allochtonen crmininelen is het nog niet goed genoeg voor de hardliner rechtsen.
Jalouzie dus?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
Stumpers waarbij alles tegenzit projecteren dat graag op anderen
Die zal ook wel een kop koffie over zijn beeldscherm hebben gespuugd toen hij dit hoorde...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef Nielsch het volgende:
Tja, het blijft iemand waar ik nog wel eens biertje mee wil drinken, toch hoop ik dat hij zijn plannen nooit en te nimmer zal mogen verwezenlijkenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef Nielsch het volgende:
Hmwa.. klik gaat in dit voorbeeld welliswaar om een groep maar er is genoeg jurisprudentie te vinden over de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:58 schreef 1-0-8 het volgende:
Dat zal best, maar in de praktijk zal niemand er ooit voor veroordeeld worden.
Het gaat vaak samen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef DS4 het volgende:
Wat dit overigens met links zijn te maken heeft ontgaat mij. Dit is gewoon een gestoorde.
Dat hangt af van de manier hoe de SP met deze kwestie omgaat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:59 schreef DS4 het volgende:
Toont eens te meer aan dat de SP en de PVV gewoon dezelfde groep idioten is alleen dan met een ander plakplaatje.
O, kijk eens aan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef Nielsch het volgende:
Dat blijkt met die PVV-er (hoewel dat wel minder ernstig was dan dit). Maar je zegt het ook heel goed: op de flanken vind je de idioten met de kronkel in de kop. Dat is overigens meer dat je als extreme partij idioten aantreft dan dat een extreme partij uit idioten bestaat, hoewel ik dat laatste ook niet meteen wens uit te sluiten...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:01 schreef Yakamoz het volgende:
Op beide flanken lopen er individuen rond met een kronkel in hun hoofd.
Klopt. Dan is het meest ergerlijke nog dat de SP zich voordoet als fatsoenspartij. De PVV doet daar niet eens meer moeite voor.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goede en terecht actie van Roemer. Schandalige uitspraken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef Nielsch het volgende:
Kon ook niet anders natuurlijk. Ik heb nul komma nul met de SP, maar dit kan je ze niet verwijten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:00 schreef Nielsch het volgende:
Gelukkig niet. Dit is toch best zeldzaam.quote:
Ja, maar die hebben dan ook een hoop malloten bij elkaar verzameld ook. Met b.v. die brievenbusplasser...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:04 schreef Scorpie het volgende:
Klopt. Dan is het meest ergerlijke nog dat de SP zich voordoet als fatsoenspartij. De PVV doet daar niet eens meer moeite voor.
Ieder mens, links of rechts, met enig verstand zal deze uitspraken niet verdedigen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:02 schreef Scorpie het volgende:
In before de linksen het weer komen goedpraten.
Dat gaat over discriminatie en racisme. Dat is ook belediging, maar toch even een ander soort, dunkt me.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa.. klik gaat in dit voorbeeld welliswaar om een groep maar er is genoeg jurisprudentie te vinden over de afgelopen jaren.
Je bent in de war met rechts en berichten over de PVV.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:02 schreef Scorpie het volgende:
In before de linksen het weer komen goedpraten.
Ja maar, de linksen...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:05 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Ieder mens, links of rechts, met enig verstand zal deze uitspraken niet verdedigen.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Book_of_Communismquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De uitlatingen zijn idioot en afkeurenswaardig, maar het zijn uitlatingen van 1 persoon, die toevallig links is. Die TT slaat dus helemaal nergens op.
Die spunk 2.0 blogger met zn banga grap is voor heel wat minder (ook een tweet) gearresteerd waarbij ook zijn computers in beslag genomen zijn voor onderzoek. Ik zeg: klassenjustitie als deze gek vandaag geen bezoek krijgt van de politie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:56 schreef Schunckelstar het volgende:
Waarom is deze mafkees nog niet opgepakt?
Als je een beledigende cartoon of een overduidelijk grappig bedoelde "dreig" tweet plaatst word je toch ook meteen meegenomen?
Wat een idiotenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:12 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
Trouwens... ik zou als ik Rochdale was ook eens met mijn medewerkster gaan praten... Met haar "je hebt gelijk" tegen een raaskallende idioot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |