abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110271599
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, omdat Mollema behalve de puntentrui uiteindelijk niets won. Ik heb het dan ook over een overwinning. Als je zelfs dan nog geen aandacht krijgt dan houdt het wel op, maar dat weten we nu niet.
Mollema reed op een gegeven moment rond in de rode leiderstrui. Daarnaast had hij serieuze kans om als eerste Nederlander sinds Breukink op het podium te komen in een grote ronde. Dan mag je van een wielerfan verwachten dat hij een keer gaat kijken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110272129
Dat deden ze ook. Het gaat erom dat de niet-wielerfans niet gingen kijken ;)
pi_110272735
quote:
NK Weg voor twee jaar naar Kerkrade

Het Nederlands kampioenschap op de weg wordt in 2012 georganiseerd in Kerkrade, ook heeft de organisatie een optie voor 2013 als het beide partijen bij de evaluatie in oktober goed bevallen is. Het rondje is 10,4 kilometer lang en kent vier hellingen: de Oud- Erensteinerweg (Mont Chevre), de Haanraderweg, het Duivels Bosch en de Wijngracht. Het Duivels Bosch is nu nog deels onverhard, kent pieken van twintig procent en wordt speciaal voor dit NK geasfalteerd. Gemiddeld is het stijgingspercentage van negen procent, waarmee deze titelstrijd tot de meest selectieve van de afgelopen jaren mag worden gerekend. De profs zullen op zondag 24 juni 22 ronden afleggen (228 km), een dag eerder komen ook de vrouwen (11 ronden) en de beloften (15 ronden) aan bod.

Wielerland
pi_110272827
Ik snap de sponsorbelangen wel, maar wat wint Rabobank als sponsor er mee dat er drie ipv twee van de Nederlandse "toppers" in een ronde die ze niet ligt starten? Als 1 van de 3 voor de Giro + Vuelta zou gaan zou dit niet of nauwelijks ten koste van Tour publiciteit gaan, maar wel wat publiciteit in die andere 2 rondes winnen.

Toen Menchov de Giro won ging de NOS ook de slotrit plots live uitzenden wat ze normaal nooit deden. Toen Gesink kans leek te maken om de Vuelta te winnen gingen ze ook de doordeweekse bergetappe live uitzenden wat ze normaal nooit doen (helaas was dat de etappe waar Gesink tijd verloor door die blessure, maar dat terzijde).
pi_110278653

Profiel van het NK
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:07:53 #7
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_110278678
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef DutchSL het volgende:
Ik snap de sponsorbelangen wel, maar wat wint Rabobank als sponsor er mee dat er drie ipv twee van de Nederlandse "toppers" in een ronde die ze niet ligt starten? Als 1 van de 3 voor de Giro + Vuelta zou gaan zou dit niet of nauwelijks ten koste van Tour publiciteit gaan, maar wel wat publiciteit in die andere 2 rondes winnen.

Toen Menchov de Giro won ging de NOS ook de slotrit plots live uitzenden wat ze normaal nooit deden. Toen Gesink kans leek te maken om de Vuelta te winnen gingen ze ook de doordeweekse bergetappe live uitzenden wat ze normaal nooit doen (helaas was dat de etappe waar Gesink tijd verloor door die blessure, maar dat terzijde).
Gesink, Mollema en Kruijswijk willen dat zelf. Het kom niet alleen van Rabo vandaan hè. Als je ze verplicht om van de Giro een doel te maken tekenen ze misschien niet meer bij.
pi_110278688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef DutchSL het volgende:

Die slotrit in de Giro leverde wel schitterende beelden op vanuit de bus bij Rabo _O_
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:18:37 #9
67089 Gillingham
The horror...
pi_110281862
Iemand enig idee wat de situatie is in Castilla y Leon?
What's it going to be then, eh?
pi_110281960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:18 schreef Gillingham het volgende:
Iemand enig idee wat de situatie is in Castilla y Leon?
http://www.biciciclismo.c(...)ine-ficha.asp?id=185

Vier leiders: Shilov (Lokosphinx), Pedraza (EPM-UNE), Wetterhall (Endura Racing) en Zingle (Cofidis). Laatste tijdsverschil was 5'40" met nog 55 km. te gaan. Enige sprinterskans deze ronde, dus Rabo rijdt voor Bos, die op papier de rapste is (samen met Downing).
pi_110281997
4:30 met nog 45 km te gaan, het gaat dus volgens het boekje.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:23:26 #12
67089 Gillingham
The horror...
pi_110282061
Dank.

Rabobank heeft naast Bos ook nog Brown en Vermeltfoort in de gelederen.
pi_110282126
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:23 schreef Gillingham het volgende:
Dank.

Rabobank heeft naast Bos ook nog Brown en Vermeltfoort in de gelederen.
Die gaan hier echt Bos uitspelen. Wees daar maar zeker van.
pi_110282649
Bos tegen de oude culthelden Napolitano en Furlan _O_
pi_110282757
Ze gaan de koplopers waarschijnlijk wel pakken, nog 2 minuten met 25 km te gaan.
Album top 100 2024
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:42:27 #16
67089 Gillingham
The horror...
pi_110282788
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:39 schreef Marcoss het volgende:
Ferrari rijdt ook mee.
pi_110282829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:39 schreef Marcoss het volgende:
Eerder tegen Downing en Cardoso. Hou ook rekening met Lobato en Aberasturi.

Ze moeten ze overigens nog wel eerst terugpakken. Wordt nog lastig zat.
pi_110282862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:42 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ferrari rijdt ook mee.
Andere Ferrari. Dit is Fabricio Ferrari de Uruguayaanse klimmer, jij bedoelt Roberto Ferrari de Italiaanse sprinter.
pi_110282964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:43 schreef TheArt het volgende:

[..]

Uiteraard, al is het normaal geen bedreiging voor Bos, denk ik. Hopelijk kunnen Brown en Vermeltfoort hem goed brengen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:49:24 #20
67089 Gillingham
The horror...
pi_110283047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:44 schreef TheArt het volgende:

[..]

Andere Ferrari. Dit is Fabricio Ferrari de Uruguayaanse klimmer, jij bedoelt Roberto Ferrari de Italiaanse sprinter.
Ah, kijk eens aan. Dan wordt het wachten op de eerste Lamborghini in het profpeloton.
pi_110283471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:43 schreef TheArt het volgende:

[..]

40 seconden op 11 km van de streep, moet te doen zijn voor het peloton.
Album top 100 2024
pi_110283578
Goeie timing. Rabo die de koers controleert?
pi_110283674
Ja, zeer waarschijnlijk voor Bos.

quote:
El pelotón viene dividido por los abanicos, aunque con escasas diferencias entre los grupos. Bonito espectáculo.
Is het peloton nu in tweeen? Mijn Spaans is niet zo goed.

Dit geeft Google Translate:
Het peloton wordt gedeeld door de fans, maar met weinig verschil tussen de groepen. Leuk show.
:D
Album top 100 2024
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:10:20 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_110283744
Fan als in waaier.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_110283907
Cardoso wint, Bos niet bij de eerste 3.

1. Manuel Cardoso (Caja Rural) 3:45:05
2. Enrique Sanz (Movistar Team) m.t.
3. Francisco Pacheco (Gios-Desyer) m.t
Album top 100 2024
pi_110284033
Hm, Rabo bashen mag niet, maar het is wel weer net niet, he?
pi_110284189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:19 schreef cafca het volgende:
Mag ondertussen wel hoor.
pi_110284465
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mag ondertussen wel hoor.
Nee toerders in Rabotenue, die mag je bashen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:57:47 #29
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_110285250
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:16 schreef Felagund het volgende:
Cardoso wint, Bos niet bij de eerste 3.

1. Manuel Cardoso (Caja Rural) 3:45:05
3. Francisco Pacheco (Gios-Desyer) m.t
Puik! Bij Cardoso blijf ik altijd denken aan hoe hij in 2010 Valverde en Evans het nakijken gaf in de Tour Down Under en hoe hij enkele maanden later ernstig ten val kwam in de proloog van de TdF.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_110286573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:19 schreef cafca het volgende:
Nét niet inderdaad.
quote:
1. Manuel Cardoso (Caja Rural) 3:45:05 Palmarés completo
3. Francisco Pacheco (Gios-Deyser) m.t.
4. Danilo Napolitano (Acqua&Sapone) m.t.
5. Sergio Ribeiro (Efapel-Glaasdrive) m.t.
6. Juan José Lobato (Andalucía) m.t.
7. Fabio Taborre (Acqua&Sapone) m.t.
8. Russell Downing (Endura Racing) m.t.
9. Aníbal Borrajo (Jamis Sutter) m.t.
10. Jon Aberasturi (Orbea) m.t.
11. Jordi Simón (Andalucía) m.t.
12. Theo Bos (Rabobank) m.t.
13. Evgeny Shalunov (Lokosphinkx) m.t.
14. Pablo Urtasun (Euskaltel-Euskadi) m.t.
15. Fco. Manuel Antón (Burgos-BH) m.t.
In the coolest little capital of the world
pi_110286698
In ieder geval hard gewerkt voor die 12e plaats :P
pi_110288219
Ach, hij blijft Shalunov tenminste nog voor.
Album top 100 2024
pi_110292230
Is dat NK echt zo zwaar als het eruit ziet?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 april 2012 @ 21:36:25 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110294594
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:54 schreef Steven184 het volgende:
Is dat NK echt zo zwaar als het eruit ziet?

Als ze het hard maken heb je weinig tijd om bij te komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 april 2012 @ 22:01:45 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110296033
Ik weet niet of het al gepost is maar:

quote:
Tony Martin mag ziekenhuis verlaten

Tony Martin heeft vrijdag het ziekenhuis in het Zwitserse Zürich mogen verlaten en herstelt momenteel in zijn woonst in Kreuzlingen. Dat meldde Alessandro Tegner, woordvoerder van Omega Pharma-Quick.Step-woordvoerder vrijdag aan het Duitse persagentschap DPA.

De regerende wereldkampioen tijdrijden raakte woensdag ernstig gewond bij een ongeval op training. Daarbij liep Martin een jukbeenbreuk, kaakbeenbreuk en een gebroken oogkas op. De 27-jarige Duitser was tevens een kwartier buiten bewustzijn en kon zich achteraf niets meer van het ongeval herinneren. De eerste vaststellingen werden gedaan in het ziekenhuis van Munsterlingen, donderdagochtend werd Martin overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis van Zürich.

Succes

Tony Martin rijdt na vier jaar HTC sinds januari voor de ploeg van Patrick Lefevere. 2011 was tot nog toe het meest succesvolle jaar voor de 27-jarige Duitser, met onder meer rit- en eindwinst in Parijs-Nice, zeges in de tijdrit in de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje, en de wereldtitel tijdrijden in Kopenhagen als kers op de taart.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110296926
Ben benieuwd hoe lang hij eruit is..
  FOK!fotograaf vrijdag 13 april 2012 @ 23:00:49 #37
73911 ultra_ivo
pi_110299030
Op een Duits forum stond meer nieuws over het ongeluk van Tony Martin. Hij reed op een fietspad op vals plat naar beneden. Een automobiliste van 70 stak de weg over en zag Tony Martin over het hoofd. Ze reed hem finaal van de fiets. Hij was iets van 15 minuten buiten bewustzijn.
Ik vraag me af of je nog auto mag rijden als je 'zomaar' fietsers over het hoofd ziet. Dat is meestal eerder een kwestie van niet opletten.
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:11:43 #38
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110302374
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:

Ik vraag me af of je nog auto mag rijden als je 'zomaar' fietsers over het hoofd ziet. Dat is meestal eerder een kwestie van niet opletten.
Dan zou het lekker rustig op straat worden.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:55:26 #39
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_110303817
Een zwaar NK op het 1e hoog.
Alleen maar mooi voor de variatie.
Weer eens wat anders dan de standaard heuvelachtige parkoersen.
Maar hopelijk krijgen we ook weer eens een vlak parcours.
Jarenlang was er een heuvelachtig NK rondom Meerssen terwijl we in die tijd een topsprinter hadden (Blijlevens)
Daarna enkele jaren vlak en hadden we juist goede heuvelrenners.
Nu hebben we weer enkele goede sprinters (Bos, Van Hummel) en zijn de rondjes weer heuvelachtig.
Net efkes anges
pi_110307188
quote:
Re: NK Wielrennen 2012 - Kerkrade
Gepost door: Leon. ()
Datum: 13 april 2012 23:29

Lijkt me vooral op veel plekken een erg smal parcours. Enkele van die semi-verharde klimmetjes zijn maar een meter of 2,5 breed, met een peloton zal er dan wel snel een onbedoelde natuurlijke selectie plaatsvinden.

Het zijn vooral veel korte klimmetjes van een meter of 400-500, dus redelijk explosief, met daarna nog een uitloopkilomter voordat er weer gedaald gaat worden. En zo te zien kom je per ronde uit op ongeveer 140 hoogtemeters. ter vergelijking: dat is ongeveer evenveel als het WK-rondje over Cau- en Bemelerberg, alleen telt dat rondje 6km meer.
NK is 22 rondes, dan zit je net boven de 3000 hoogtemeters.
De finish loopt trouwens ook omhoog, da's ook mooi.

Van de prik gehaald mbt NK.
pi_110307212
Telegraaf gooide van de week na de contractverlenging trouwens het volgende gerucht de wereld in:

quote:
De contractverlenging is opmerkelijk aangezien de kans groot is dat Liquigas op het einde van het jaar het sponsorcontract beëindigt. Amadio gaat echter de WorldTour-ploeg overkopen en een board of directors installeren, waaronder de huidige bestuursvoorzitter van Liquigas, Paolo Zani. Met Sagan heeft hij dan het perfecte visitekaartje om een nieuwe sponsor te vinden.
Er gaan inderdaad geruchten dat er een Italiaanse sponsor zou stoppen, maarja Nelissen(dat is eerder een bron voor het tegenovergestelde). Liquigas zou kunnen, aangezien ze afgelopen 2 jaar volgens mij al minder geld in de ploeg pompen.

Ander nieuws: Na het nieuws van Dekker heeft ook Scarponi definitief besloten om de Giro te gaan rijden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 09:37:25 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110307647
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als ze het hard maken heb je weinig tijd om bij te komen
Van het kaliber Brabantse Pijl, inderdaad.
  zaterdag 14 april 2012 @ 09:52:10 #43
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_110307844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:58 schreef Steven184 het volgende:

Ander nieuws: Na het nieuws van Dekker heeft ook Scarponi definitief besloten om de Giro te gaan rijden.
Oud nieuws maar hier nog niet gemeld geloof ik: Uran is Sky's kopman voor de Giro.
pi_110310649
Vandaag interview met Thomas Dekker in AD Sportwereld. Weinig nieuws. Twee dingen die ik nog niet eerder had gehoord:
- Er was schijnbaar 1 renner van Garmin die tegen zijn komst was/bedenkingen had. Schijnbaar gebeld om te zeggen dat je TD niet moet tegenwerken.
- In februari had hij de derde beste test van de ploeg. En hij gaat niet door met wielrennen als blijkt dat hij tevreden moet zijn met het meespringen in vroege ontsnappingen.
pi_110311161
De op twee na beste zijn zegt lang niet alles. Volgens mij was Jantje Boven altijd de beste in de tests bij de Raboploeg. :D

Neemt niet weg dat hij puur op talent nog wel wat kan bereiken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_110312757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:48 schreef marcodej het volgende:
De op twee na beste zijn zegt lang niet alles. Volgens mij was Jantje Boven altijd de beste in de tests bij de Raboploeg. :D

Neemt niet weg dat hij puur op talent nog wel wat kan bereiken.
Voor TD vind ik het dan wel weer bemoedigend nieuws, voornamelijk gezien de tijdritten. Zijn grootste kracht was voorheen daar namelijk vooral zijn ongelooflijk aerodynamische positie op de fiets. Maar testen zeggen lang niet alles.
pi_110313157
En voor TD is het ook goed gezien zijn test resultaten afgelopen jaar. Hij heeft hoe dan ook een stap gemaakt, lijkt weer een degelijke prof te kunnen gaan zijn, lijkt weer te willen gaan voor zijn vak. En een andere pre van TD was toch ook wel zijn drang om te winnen. Dat maakt hem toch nog wel kansrijker om af en toe een overwinninkje te pakken - ongeacht zijn niveau.
pi_110313162
Op 27 km van de streep de volgende kopgroep in Castilla y Leon

Castroviejo, Moreno (Movistar), Urtasun, Velasco (Euskaltel), Slagter (Rabobank), Machado (RadioShack), Toribio (Andalucía), De la Cruz (Caja Rural), Levarlet (Saur Sojasun), Blanco (Efapel), Dempster (Endura) en Maté (Cofidis)

2 minuten voorsprong op het peloton
pi_110313187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:02 schreef Marcoss het volgende:
Op 27 km van de streep de volgende kopgroep in Castilla y Leon

Castroviejo, Moreno (Movistar), Urtasun, Velasco (Euskaltel), Slagter (Rabobank), Machado (RadioShack), Toribio (Andalucía), De la Cruz (Caja Rural), Levarlet (Saur Sojasun), Blanco (Efapel), Dempster (Endura) en Maté (Cofidis)

2 minuten voorsprong op het peloton
Op papier zijn Urtasun en Mate de snelsten, maar de finish is in Avila, via de steentjes. Er waren echter berichten dat de finish iets verlegd is, maar geen idee naar waar precies.
pi_110313832
Luis-Leon Sanchez is komen aansluiten, nu 9 vluchters:
Castroviejo y Moreno (Movistar), Urtasun y Velasco (Euskaltel-Euskadi), Luis León Sánchez y Slagter (Rabobank), Machado (RadioShack), De la Cruz (Caja Rural) y Levarlet (Saur Sojasun)

Mate er dus niet meer bij.
Album top 100 2024
pi_110314359
Vierde zege voor Rabobank. Luis Leon Sanchez wint in Avila.
pi_110314413
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:47 schreef TheArt het volgende:
Vierde zege voor Rabobank. Luis Leon Sanchez wint in Avila.
Knap gedaan dan, aansluiten en afmaken in de sprint.
pi_110314414
Knap, zeker na zo'n lange achtervolging (als hij echt 2 minuten heeft dichtgereden dan, dat was niet helemaal duidelijk bij de ticker).

Morgen is wel een stuk zwaarder dan vandaag, maar ook een prima uitgangspunt voor eindwinst natuurlijk.
pi_110314446
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:49 schreef Marcoss het volgende:
Knap, zeker na zo'n lange achtervolging (als hij echt 2 minuten heeft dichtgereden natuurlijk).

Morgen is wel een stuk zwaarder dan vandaag, maar ook een prima uitgangspunt voor eindwinst natuurlijk.
Hij is ook leider nu, dus zeker een goed uitgangspunt voor eindwinst.
pi_110314906
1. Luis León Sánchez (Rabobank) 4:18:14
2. Guillaume Levarlet (Saur-Sojasun) a 2
3. Pablo Urtasun (Euskaltel-Euskadi) m.t.
4. Linus Gerdemann (RadioShack-Nissan) a 5
5. Jonathan Castroviejo (Movistar Team) m.t.
6. David de la Cruz (Caja Rural) m.t.
7. Javier Moreno (Movistar Team) m.t.
8. Tom Jelte Slagter (RabobanK) a 9
9. Iván Velasco (Euskaltel-Euskadi) a 12
10. Tiago Machado (RadioShack-Nissan) a 14
pi_110315051
hendriksmj twitterde op zaterdag 14-04-2012 om 15:07:42 Galimzyanov heeft bij valpartij twee weken geleden zijn nier(!) gescheurd. Nier kon worden behouden, maar was op t randje, zegt Piva. reageer retweet
WTF. Ik wist dat het ernstig was, maar zo ernstig.
pi_110315300
Edit: laat maar.
pi_110317744
knap hoor van LL een zeer goede aankoop ^O^
pi_110317757
Het is wel echt een winnaar inderdaad. En die hebben ze niet veel in de ploeg.
pi_110317868
Voorselectie Liquigas voor de Giro:

Valerio Agnoli, Ivan Basso, Maciej Bodnar, Eros Capecchi, Paolo Longo Borghini, Vincenzo Nibali, Fabio Sabatini, Cristiano Salerno, Josè Sarmiento, Sylvester Szmyd, Alessandro Vanotti
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:57:04 #61
179534 Waaghals
pi_110318057
Zo'n Spanjaard die wint vind ik eigenlijk niet zo boeiend.
Kelderman ondertussen kansloos voor een leuk klassement op die manier.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:37:07 #62
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110319210
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:57 schreef Waaghals het volgende:
Ze hadden het inderdaad moeten dichtrijden met Slagter en Sánchez vooraan. Stomme Rabo-tactieken ook altijd.
pi_110319332
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:57 schreef Waaghals het volgende:
Kelderman was niet zo fit laatste dagen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:51:00 #64
179534 Waaghals
pi_110319619
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ze hadden het inderdaad moeten dichtrijden met Slagter en Sánchez vooraan. Stomme Rabo-tactieken ook altijd.
Leuke conclusie, maar dat bedoel ik helemaal niet.
Het boeit me niks of er een spanjaard wint van Rabo of een Italiaan van Lampre of whatever.
Ik zeg dat ik hoop op een leuk klassement voor Kelderman en dat in de situatie van vandaag Rabo niet gaat achtervolgen snapt mijn oma nog.
Maar jouw gevoelige teentjes zien blijkbaar alles als Rabo bash.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:54:32 #65
39333 Zelva
pi_110319736
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:51 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Leuke conclusie, maar dat bedoel ik helemaal niet.
Het boeit me niks of er een spanjaard wint van Rabo of een Italiaan van Lampre of whatever.
Ik zeg dat ik hoop op een leuk klassement voor Kelderman en dat in de situatie van vandaag Rabo niet gaat achtervolgen snapt mijn oma nog.
Maar jouw gevoelige teentjes zien blijkbaar alles als Rabo bash.
Wat is er mis met een leuk klassement van Slagter?
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:56:56 #66
179534 Waaghals
pi_110319811
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat is er mis met een leuk klassement van Slagter?
Ja wat is er mis met een leuk klassement van LLS? Helemaal niks.
Maar zoals ik al zei ik hoopte op een leuk klassement van Kelderman.
Slagter zien we wel uitgebreid terug in de Giro.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 14 april 2012 @ 17:58:09 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110319842
Rabobank, succesploeg
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 17:59:58 #68
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_110319894
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:56 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Kelderman is 20 ofzo man, over iemand uitgebreid terugzien gesproken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:01:13 #69
39333 Zelva
pi_110319928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:56 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ik volg je echt niet meer hoor. Eigenlijk gaat het dus niet alleen om Spanjaarden of wie dan ook en dat Slagter hierdoor wel een goed klassement kan rijden is ook niet van belang. Ik moet hieruit concluderen dat je puur Keldermanfan bent en alles wat in zijn nadeel is als een slechte ontwikkeling bestempelt?

Of wat is je kritiek eigenlijk precies?
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:02:02 #70
179534 Waaghals
pi_110319960
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik volg je echt niet meer hoor. Eigenlijk gaat het dus niet alleen om Spanjaarden of wie dan ook en dat Slagter hierdoor wel een goed klassement kan rijden is ook niet van belang. Ik moet hieruit concluderen dat je puur Keldermanfan bent en alles wat in zijn nadeel is als een slechte ontwikkeling bestempelt?

Of wat is je kritiek eigenlijk precies?
Misschien moet je mijn eerste post nog eens lezen. Daar staat helemaal geen kritiek in.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:05:26 #71
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_110320054
het lek bij Rabo is boven _O_
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:06:12 #72
39333 Zelva
pi_110320079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:02 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Misschien moet je mijn eerste post nog eens lezen. Daar staat helemaal geen kritiek in.
'Op die manier' in combinatie met niet-boeiende overwinningen van Spanjaarden impliceert nogal de nodige frustratie.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:09:07 #73
179534 Waaghals
pi_110320159
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

'Op die manier' impliceert nogal de nodige frustratie.
Kom op zeg. Ik neem aan dat je het wielrennen net zoveel volgt als mij.
En dan weet jij ook dat er in de koers ineens een beslissing valt en de helft van het veld kansloos is.
Dat is wat vandaag gebeurde. Ik betreur alleen dat Kelderman niet bij de mannen vooraan behoorde.
Dat is geen kritiek op wie dan ook, eerder teleurstellend koersverloop.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:21:28 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_110320501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:09 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Kom op zeg. Ik neem aan dat je het wielrennen net zoveel volgt als mij.
En dan weet jij ook dat er in de koers ineens een beslissing valt en de helft van het veld kansloos is.
Dat is wat vandaag gebeurde. Ik betreur alleen dat Kelderman niet bij de mannen vooraan behoorde.
Dat is geen kritiek op wie dan ook, eerder teleurstellend koersverloop.
En Zelva (en ikzelf eigenlijk ook) snapt niet waarom dat teleurstellend zou zijn... Winst voor Rabo en een Nederlander in de kopgroep die een goed klassement kan rijden is toch gewoon goed? Wie dan vervolgens de Nederlanders is zou niet heel veel uit moeten maken als neutrale wielerfan
pi_110342229
inrng twitterde op zondag 15-04-2012 om 10:15:03 Very bad weather in Spain for the Vuelta Castilla y Leon again today. Some riders don't want to start the stage says @biciciclismoweb reageer retweet
pi_110342793
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 10:16 schreef marcodej het volgende:
inrng twitterde op zondag 15-04-2012 om 10:15:03 Very bad weather in Spain for the Vuelta Castilla y Leon again today. Some riders don't want to start the stage says @biciciclismoweb reageer retweet
Ik hoorde gister al renners erover dat xe hun skies uit het vet gingen halen.
pi_110342929
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 april 2012 @ 11:29:45 #78
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110343861
Het zit ze wel mee bij die Spaanse rondjes
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110346775
Duidelijk nieuwsbericht. Ik weet verdomme geeneens over welk boek het gaat en welke Dave dit is.
pi_110346895
..

[ Bericht 97% gewijzigd door bjarki op 15-04-2012 13:33:26 (verkeerde topic) ]
pi_110346907
David Millar? Zijn boek is onlangs in het Nederlands vertaald dacht ik.

Wel wazig ja.
pi_110346954
Is een goed boek.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_110347058
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:10 schreef Steven184 het volgende:
Duidelijk nieuwsbericht. Ik weet verdomme geeneens over welk boek het gaat en welke Dave dit is.
Wat een vaag artikel.
pi_110350990
Etappe 3:
1. Yelko Gómez (Caja Rural) 4:42:17
2. Javier Moreno (Movistar Team) m.t.
3. Brice Feillu (Saur-Sojasun) m.t.

Eindklassement
1. Javier Moreno (Movistar Team) 12:46:05
2. Guillaume Levarlet (Saur-Sojasun) a 1
3. Pablo Urtasun (Euskaltel-Euskadi) a 3

Sanchez was gelost op de laatste klim van de dag
  zondag 15 april 2012 @ 19:13:03 #85
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_110360946
Rujano blijkbaar gevallen in Ronde van de Apenijnen en uit wedstrijd gestapt. Nog geen berichten kunnen vinden over de aard van zijn verwondingen..
pi_110395108
http://www.nusport.nl/boers/2787833/fuck-middenmoot.html

Geen idee of dit nou sarcastisch is?
Vooral toen ik dit las
'Kijk, over mislukte koerscampagnes is het zaak je niet te veel op te winden.'

???
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_110397170
Raar stukje inderdaad. Als je denkt dat het alleen maar aan geld ontbreekt heb je er niet veel van begrepen. Niet dat ik nog de illusie had dat dat voor dit heerschap geldt.
  maandag 16 april 2012 @ 16:10:05 #88
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_110399479
Galimzyanov schijnt op EPO-gebruik betrapt te zijn. -O-

Bron
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_110401399
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef BusterPosey het volgende:

Bron
Hij dacht zeker dat ze niet meer op EPO testen? -O-

stom, en jammer.
  maandag 16 april 2012 @ 17:02:34 #90
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110401681
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:11 schreef eentwee het volgende:
Raar stukje inderdaad. Als je denkt dat het alleen maar aan geld ontbreekt heb je er niet veel van begrepen. Niet dat ik nog de illusie had dat dat voor dit heerschap geldt.
Inderdaad wel heel erg kort door de bocht om te stellen dat met geld alles opgelost zijn. Verder kan ik iemand niet serieus nemen die meent dat Terpstra en Poels je opeens wel naar de top gaan brengen (uiteraard allebei goede renners, maar winnen zelden).

Wel vind ik het transferbeleid van Rabo de laatste jaren zwak, maar dat staat eigenlijk los van de hoeveelheid geld. Vooral keuzes die er gemaakt worden, want Renshaw is niet goedkoop om er een te noemen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 april 2012 @ 18:25:10 #91
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110404834
quote:
De ploegleiding van de Rabo Wielerploegen heeft voor de Tour of California (13 tot en met 20 mei) een team samengesteld met een kern van routiniers en sterke ronderenners. Ook Robert Gesink is van de partij. Hij heeft een goede historie in de grootste en belangrijkste Amerikaanse ronde. Gesink won driemaal de jongerentrui en was in 2008 de beste in de Koninginnenrit. De complete Raboploeg voor 'California' bestaat uit: Robert Gesink, Laurens ten Dam, Wilco Kelderman, Bram Tankink, Maarten Tjallingii, Luis Leon Sanchez, Michael Matthews en Graeme Brown.
Gesink kijkt met plezier uit naar een weerzien met Californië. “Het is een hele mooie en lastige koers. Met veel publiek. Leuke en enthousiaste mensen, die voor een hele aparte sfeer zorgen.

Ik kom er heel graag. Het is voor mij persoonlijk én ook voor de sponsor met de Amerikaanse belangen een prima keuze.” Aanvankelijk had hij een ander programma voor ogen. “Ik zou na de klassiekers naar Zwitserland gaan, maar uiteindelijk hebben we besloten om daags na Luik-Bastenaken-Luik naar Californië te reizen. Een paar dagen rust en vervolgens doe ik daar een hoogtestage van twee weken. Dan staat de Tour of California al voor de deur.”

De ronde past ook prima in zijn programma op weg naar de Tour de France. Gesink: “De Tour of California krijgt steeds meer status en wordt ieder jaar weer een stukje zwaarder. Het is intussen echt een hele lastige ronde. Een leuke combinatie van het nuttige met het aangename. Ik rijd graag in Noord-Amerika en ben er ook al een paar keer op vakantie geweest. Een prettig vakantieland. Ik voel mij er persoonlijk en als wielrenner heel goed thuis.”
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110404986
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:25 schreef borisz het volgende:

[..]

goede keuze
  maandag 16 april 2012 @ 19:29:22 #93
67089 Gillingham
The horror...
pi_110407547
Vandaag in NRC een stuk over de Amstel Gold Race. In feite was het meer een stuk over Freire en Rabobank. Het woord 'Vacansoleil' is geen enkele keer gevallen, laat staan dat 'Argos Oil' is gebruikt. Het is een redelijk kritisch stuk ten aanzien van Rabobank. Dat is niet direct onterecht, maar Rabobank deed het toch duidelijk beter dan Vacansoleil. In Nederland wordt vergeten dat Vacansoleil in wezen een ploeg is van dezelfde omvang als Rabobank. In de AGR mag je van die ploeg net zozeer een betere prestatie verwachten, maar dat krijgt geen aandacht.
pi_110409630
http://www.cyclingnews.co(...)_linkname=0&ns_fee=0

Contador zo goed als zeker in de Eneco Tour, als hij bij Saxo Bank blijft.
  maandag 16 april 2012 @ 20:21:36 #95
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110410683
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef Gillingham het volgende:
Vandaag in NRC een stuk over de Amstel Gold Race. In feite was het meer een stuk over Freire en Rabobank. Het woord 'Vacansoleil' is geen enkele keer gevallen, laat staan dat 'Argos Oil' is gebruikt. Het is een redelijk kritisch stuk ten aanzien van Rabobank. Dat is niet direct onterecht, maar Rabobank deed het toch duidelijk beter dan Vacansoleil. In Nederland wordt vergeten dat Vacansoleil in wezen een ploeg is van dezelfde omvang als Rabobank. In de AGR mag je van die ploeg net zozeer een betere prestatie verwachten, maar dat krijgt geen aandacht.
Vacansoleil heeft misschien zelfs een ploeg die meer in de melk te brokkelen heeft dan Rabobank. Sowieso viel VCS tegen in de AGR, dus vreemd dat daar niks over gezegd wordt.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_110416012
Only in Italy. Ze hebben vandaag de leiderstruien van de Giro gepresenteerd d.m.v. het bodypainten van de shirts op naaktmodellen _O-
pi_110416062
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:38 schreef TheArt het volgende:
Only in Italy. Ze hebben vandaag de leiderstruien van de Giro gepresenteerd d.m.v. het bodypainten van de shirts op naaktmodellen _O-
[ afbeelding ]
naaktmodellen met een BH aan :?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_110416267
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:21 schreef Redefine het volgende:

[..]

Vacansoleil heeft misschien zelfs een ploeg die meer in de melk te brokkelen heeft dan Rabobank. Sowieso viel VCS tegen in de AGR, dus vreemd dat daar niks over gezegd wordt.
Als Kittel zich net zo blijft ontwikkelen als vorig jaar sluit ik niet uit dat Argos zelfs nog meer overwinningen gaat pakken dan Rabo..
pi_110416275
Bodypainten met een bh aan. :')
pi_110416474
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 21:38 schreef franklop het volgende:

[..]

naaktmodellen met een BH aan :?
Ik ben dus schijnbaar blind. Ik zag dat in eerste instantie niet _O- Ik ging er vanuit, omdat het bodypainten was dat het sowieso zonder bh was :')
  maandag 16 april 2012 @ 21:46:17 #101
194695 franklop
Fran knock
pi_110416569
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als Kittel zich net zo blijft ontwikkelen als vorig jaar sluit ik niet uit dat Argos zelfs nog meer overwinningen gaat pakken dan Rabo..
Volgens mij had Skill vorig jaar al meer zeges (dankzij Kittel en van Hummel) dan Rabo..
pi_110417910
Morgen begint de Ronde van Trentino met een ploegentijdrit. De ronde is live te zien op Eurosport. Naast de ploegentijdrit zijn er alleen maar 3 bergetappes met aankomst bergop. Één daarvan is bergop op de Punta Veleno. Het blijft een bizarre klim :D

maandag 16 april 2012 @ 22:07:26 #103
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110418070
In Italië spugen ze op een normale klim :7
pi_110418705
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:46 schreef franklop het volgende:

[..]

Volgens mij had Skill vorig jaar al meer zeges (dankzij Kittel en van Hummel) dan Rabo..
Skil 30 en Rabo 26 inderdaad (Vacansoleil had er 25). Van die 30 kwamen er 17 van Kittel en 8 van van Hummel ja.
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 22:23:14 #105
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110419112
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:05 schreef TheArt het volgende:
Morgen begint de Ronde van Trentino met een ploegentijdrit. De ronde is live te zien op Eurosport. Naast de ploegentijdrit zijn er alleen maar 3 bergetappes met aankomst bergop. Één daarvan is bergop op de Punta Veleno. Het blijft een bizarre klim :D

[ afbeelding ]
_O- Laat het organiseren van wielerwedstrijden maar aan Italianen over.
pi_110419255
Leuke voorbereiding op LBL voor Cunego en Scarponi :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 23:15:13 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110421878
quote:

[ afbeelding ]
mooi bochtje om aan de binnenkant te pakken
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110422055
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 23:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mooi bochtje om aan de binnenkant te pakken
Zou er iemand überhaupt in staat zijn om die bocht aan de binnenkant te pakken zonder om te vallen? :D
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 23:36:17 #109
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110422812
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zou er iemand überhaupt in staat zijn om die bocht aan de binnenkant te pakken zonder om te vallen? :D
Hoeveel procent zal dat zijn?
  dinsdag 17 april 2012 @ 06:26:16 #110
179534 Waaghals
pi_110426480
ach tis nog geen Scanupia he ;)

pi_110430150
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 06:26 schreef Waaghals het volgende:
ach tis nog geen Scanupia he ;)

[ afbeelding ]
Daar ben ik eens een stuk naar boven gelopen, maar dan schrik je wel even zeg :D
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:36:41 #112
39333 Zelva
pi_110430364
Mag je, helaas, niet meer fietsen.
pi_110430409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:36 schreef Zelva het volgende:
Mag je, helaas, niet meer fietsen.
Volgens mij gooien ze hem nog 1 keer per jaar open bij een bepaald event.

Vanaf minuut 2 krijg je een goed beeld hoe steil het nou echt is :o
pi_110430456
Zo even wat inhalen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.nusport.nl/boers/2787833/fuck-middenmoot.html

Geen idee of dit nou sarcastisch is?
Vooral toen ik dit las
'Kijk, over mislukte koerscampagnes is het zaak je niet te veel op te winden.'

???
Geld lost natuurlijk altijd wel iets op >:) . Maar in het geval van Rabobank niet, aangezien het beleid wat ze nu willen uitvoeren goed te doen is met de financiele middelen die ze tot hun beschikking hebben. Sterker nog, wanneer enkele Nederlanders daar niet meer zouden worden overbetaald zou het meer dan genoeg moeten zijn. Men moet accepteren dat met een grotendeels Nederlandse ploeg zonder grote buitenlandse kopmannen je niet overal om de zege mee kan doen.

Wel leuk dat Boers zichzelf zo tegenspreekt. Het zit niet mee bij Rabo en er moet gelijke een grote koerswijziging plaatsvinden. Het loopt even niet bij BMC, en die mogen rustig afwachten tot het beleid zijn vruchten afwerpt. Andersom redeneren zou vele malen logischer zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef BusterPosey het volgende:

Bron
Lul.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:29 schreef Gillingham het volgende:
Men ziet Rabobank nog steeds als het top team van enkele jaren terug toen ze wel een van de grootste budgetten ter beschikking hadden. Inmiddels is dat al lang niet meer zo en ik denk dat Vacansoleil puur voor het profteam het geeneens met zo'n lager budget moet doen. Zoals vaker gezien ligt de fout vaak bij de verwachtingen van de kijker en niet bij de prestatie van het team in die zin. Vacansoleil had je hier veel harder kunnen afslachten als pers zijnde(op basis van deze koers), zeker aangezien die wel een ''grote mond'' hadden vooraf. Rabobank temperde juist de verwachtingen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:05 schreef Marcoss het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)_linkname=0&ns_fee=0

Contador zo goed als zeker in de Eneco Tour, als hij bij Saxo Bank blijft.
Dat zou goed nieuws voor deze koers zijn. Voor Contador minder met al die valpartijen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:38 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
:( Plaatje werkt niet.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:17 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Skil 30 en Rabo 26 inderdaad (Vacansoleil had er 25). Van die 30 kwamen er 17 van Kittel en 8 van van Hummel ja.
Argos is natuurlijk goed aan het groeien en hebben met Degenkolb een meer dan goede vervanger voor van Hummel binnengehaald. Bedoeling is om WT te worden vanaf volgend jaar. Misschien dat ze dan wel enigzins tegen het eigen beleid in moeten gaan om aan genoeg RiderValue te komen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:11:31 #115
11102 knep
Mountainfreak
pi_110431450
quote:

[ afbeelding ]
Beter! Leuk klimmetje ( :P)

pi_110431704
Afwachten wat er trouwens overblijft van de mooie parcours in Trentino. Weersverwachtingen zijn nogals slecht.
pi_110432695
http://www.nu.nl/sport/27(...)ven-tour-france.html

quote:
Terpstra verkiest Ronde van Spanje boven Tour de France
Laatste update: 17 april 2012 09:38 info
AMSTERDAM - Niki Terpstra houdt woord en neemt komende zomer geen deel aan de Tour de France. De 27-jarige Nederlander richt zich in die periode op de Olympische Spelen en de WK op de weg in Valkenburg.

Foto: ANP
Dat is na een overleg met de ploegleiding van Omega Pharma-QuickStep besloten. ''Een Tour de France past niet echt in mijn programma'', zegt Terpstra in De Telegraaf.
''Ik rijd de Ronde van Spanje, want dat is wel weer ideaal met het oog op de WK. Ik moet dus kiezen tussen twee grote rondes, want allebei gaat zeker niet in zo'n jaar als dit.''
Terpstra zei vorig jaar al tijdens de Tour dat de kans klein was dat hij hem dit jaar opnieuw ging rijden. Er zijn weinig Touretappes waarin de nummer zes van de afgelopen Ronde van Vlaanderen zijn kwaliteiten optimaal kan benutten.
''Ik ben nu vier jaar achter elkaar gestart. In 2010 moest ik helaas al twee dagen na de proloog in Rotterdam ziek naar huis. En in de andere drie gevallen heb ik gemerkt dat een aanvallende renner als ik daar weinig kans heeft op een ritzege.''
Pieken
''Iedereen binnen de ploeg was het ook volledig met me eens dat de Spelen en de WK betere wedstrijden zijn voor mij om te pieken. Wat overigens niet uitsluit dat ik in de toekomst weer in de Tour start.''
Het eerstvolgende grote doel van Terpstra is na 2010 weer de NK op de weg te winnen, eind juni in Kerkrade.
Goede keuze, al geeft de Vuelta dit jaar ook weinig kansen voor Terpstra denk ik?
pi_110432764
In de Vuelta wordt niet elke vlakke etappe standaard dood gecontroleerd door de sprintersploegen en zie je vaker vluchters weg blijven, probleem voor Terpstra is wel dat vlak in Frankrijk echt vlak is en in Spanje meestal niet al valt dat gezien de AGR wellicht ook nog wel mee.
pi_110432806
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.nu.nl/sport/27(...)ven-tour-france.html

[..]

Goede keuze, al geeft de Vuelta dit jaar ook weinig kansen voor Terpstra denk ik?
Maakt niet uit. Vuelta is ook om de vorm helemaal optimaal te maken voor het WK. Daarvoor hoef je niet per se om etappewinst mee te strijden. Wil je wat van de Tour maken, moet dat wel. En daar worden alle vlakke etappes totaal doodgemaakt. In de Vuelta is dat veel minder.
pi_110432887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:48 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Vuelta is ook om de vorm helemaal optimaal te maken voor het WK. Daarvoor hoef je niet per se om etappewinst mee te strijden. Wil je wat van de Tour maken, moet dat wel. En daar worden alle vlakke etappes totaal doodgemaakt. In de Vuelta is dat veel minder.
Nu ik nog eens kijk zitten er eigenlijk ook best wat vluchtetappe's in. Dacht dat het vrijwel alleen maar bergetappe's waren of vlak maar dan zo'n muurfinish.

Leuk nieuws :)
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:00:21 #121
39333 Zelva
pi_110433307
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zag een gerelateerd filmpje:

_O-
pi_110433319
Hij kan ook eens een Ekimovje proberen, zo'n aanval vlak voor de finish zoals op op het WK in Australië en zondag. Meer kans dat het peloton in de Vuelta je niet terug pakt dan zo'n Cavendish machine in de Tour.
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:13:02 #123
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110436241
Terpstra reed twee jaar geleden ook al een erg goede Vuelta. Juist ook in het (midden) gebergte. Lastige ritten kan hij best wel winnen, zolang ze niet op een zware klim aankomen of over het echte hooggebergte gaan. Dus denk ik dat hij best wel wat ritjes uit kan zoeken. Natuurlijk win je niet zomaar even een rit in een grote ronde, maar kansloos is hij allerminst.

In de Tour valt tegenwoordig inderdaad niets meer te halen. Tot een paar jaar geleden had je tenminste nog twee, drie ritten die gewonnen werd door een aanvaller. Dat is nu helaas helemaal niet meer. Zoals Terpstra (en ook Boom) vorig jaar reed had hij grote kans gemaakt op een ritzege enkele jaren geleden. Die ene rit waar hij het langste voorop bleef was normaal gesproken echt een rit waar het peloton de vluchters liet gaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 april 2012 @ 13:37:47 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110437306
quote:

[..]

:o
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:58:29 #125
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_110440758
Valpartij van 2 renners van lampre in Giro del trentino, zat geen kopman bij
Wat doe ik hier?
pi_110440832
Lekkere valpartij bij Lampre zeg, jezus. Lloyd valt en Possoni gaat er overheen tegen een muurtje aan.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:00:34 #127
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_110440848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:00 schreef TheArt het volgende:
Lekkere valpartij bij Lampre zeg, jezus. Lloyd valt en Possoni gaat er overheen tegen een muurtje aan.
Ja hij zal wel niet gezien hebben waar de valpartij was :{
Wat doe ik hier?
pi_110440915
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:00 schreef tdrone het volgende:

[..]

Ja hij zal wel niet gezien hebben waar de valpartij was :{
Possoni reed ook achteraan, dus die kon het ook niet echt zien. Zat precies op de verkeerde plek en aan de verkeerde kant van het wiel van zijn voorganger.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:15:53 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_110441415
quote:

[..]

omhoog lijkt me al verschrikkelijk, maar naar beneden lijkt me doodeng :D
pi_110442604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:15 schreef Blik het volgende:

[..]

omhoog lijkt me al verschrikkelijk, maar naar beneden lijkt me doodeng :D
Dat kan denk ik alleen met een downhill-bike. Heb dit weekend ook gefietst op steile afdalingen en klimmen (25% en meer). Doodeng.
pi_110443809
Oi, ik heb Trentino gemist. Gelukkig over een uurtje (om 5 uur) herhaling op ES2 :P
pi_110445210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:13 schreef Redefine het volgende:
Terpstra reed twee jaar geleden ook al een erg goede Vuelta. Juist ook in het (midden) gebergte. Lastige ritten kan hij best wel winnen, zolang ze niet op een zware klim aankomen of over het echte hooggebergte gaan. Dus denk ik dat hij best wel wat ritjes uit kan zoeken. Natuurlijk win je niet zomaar even een rit in een grote ronde, maar kansloos is hij allerminst.

In de Tour valt tegenwoordig inderdaad niets meer te halen. Tot een paar jaar geleden had je tenminste nog twee, drie ritten die gewonnen werd door een aanvaller. Dat is nu helaas helemaal niet meer. Zoals Terpstra (en ook Boom) vorig jaar reed had hij grote kans gemaakt op een ritzege enkele jaren geleden. Die ene rit waar hij het langste voorop bleef was normaal gesproken echt een rit waar het peloton de vluchters liet gaan.
Rui Costa, Sanchez, Hushovd (2x), Hagen wonnen vorig jaar nog ritten vanuit een vroege vlucht.

In 2010 Chavanel, Casar, Paulinho, Vinokourov, Riblon, Voeckler en Fedrigo.

Ik zie daar wel een constante in: het zijn eigenlijk allemaal steengoede renners die een vroege vlucht of een aanval succesvol afrondden. De Tour is nou eenmaal enorm belangrijk met een bijzonder sterk deelnemersveld en een flink deel van het peloton in topvorm. Dan is het als subtopper die het van de aanval moet hebben al moeilijk om een rit te winnen, laat staan als subtopper die niet echt piekt naar de Tour.
pi_110445336
De constante is dat het bijna allemaal (midden)gebergte etappes waren waar de Cavendishen toch niet konden winnen.
pi_110445882
Dan richt je daar als aanvaller toch je pijlen op? Er liggen wel degelijk minstens een handvol kansen voor aanvallers in tegenstelling tot wat er beweerd wordt. Er wordt zelfs gezegd dat Terpstra, die als voorbeeld genomen werd, juist in het middengebergte wat zou moeten kunnen.

En de andere renner die genoemd wordt (Boom) liet in de Vuelta ook zien dat er juist in het middengebergte wat te halen valt. Maar dat was dan weer niet toevallig in een grote ronde waar Boom echt zijn pijlen op gericht had als zijn debuutronde en met de proloog in Assen.
pi_110446158
Terpstra kan dat niet, die werd vorig jaar nog kansloos weggereden in die Hoogerland-Sanchez-Voeckler etappe.

De laatste keer dat een voor Terpstra geschikte etappe in een succesvolle vlucht eindigde was denk ik toen Ivanov weg reed van o.a. Maaskant, hoe lang is dat wel niet geleden?

[ Bericht 23% gewijzigd door DutchSL op 17-04-2012 17:07:47 ]
pi_110446190
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:14 schreef marcodej het volgende:
David Millar? Zijn boek is onlangs in het Nederlands vertaald dacht ik.

Wel wazig ja.
quote:
De ouders van Frank Vandenbroucke, Chantal en Jean-Jacques, kunnen de passages over slaappillen, hoeren en bloedtransfusies in het boek 'Koersen in het duister' van VDB's gewezen ploegmaat David Millar allerminst smaken. 'Frank kon rare stoten uithalen, maar het is oneerlijk iemand te beschuldigen die zich niet meer kan verdedigen.'

Millar, in het verleden zelf geschorst voor dopinggebruik, wijdt een hoofdstuk aan de overleden 'wielergod'. Hij schetst daarin een bijzonder zwart beeld van VDB. Het gaat meer bepaald over zijn verslaving aan roesmiddelen en de wilde nachten voor een wedstrijd. De teneur is duidelijk: drugs hebben zijn leven vernietigd. VDB overleed op 12oktober 2009 in een sjofel rendez-voushotel in Senegal na een dubbele longembolie.

Vele van die verhalen zijn al langer gekend. Nieuw is dat Millar onomwonden stelt dat VDB zich net voor het wereldkampioenschap '99 zou geprepareerd hebben met verboden bloedtransfusies. VDB zat zo ver boven de toegestane 50%-limiet dat hij de dag voor het WK in allerijl twee zakken bloedplasma nodig had. Die bloedzakken werden door een teamgenoot van Cofidis naar zijn hotel gebracht om zijn bloedvolume te verhogen en zijn hematocrietwaarde te verlagen, schrijft hij. VDB zou op dat WK zijn beide polsen breken, met die dubbele breuk verder koersen en op de zevende plaats eindigen.

'Verhaal is compleet verzonnen'

Het zijn zware beschuldigingen van Millar, waar de ouders van VDB allerminst mee opgezet zijn. 'Ach, al die wilde verhalen over Frank. Ze mogen stoppen. Waarom zijn zulke verhalen jaren na zijn dood plots nodig?', vraagt moeder Chantal Vanruymbeke zich af. 'Zelfs na zijn dood kunnen ze Frank niet met rust laten. Dat verhaal is compleet verzonnen. En Frank kan zich niet meer verdedigen tegen zulke leugens.'

Ook toenmalig Belgisch ploegleider en tv-commentator José De Cauwer acht het verhaal weinig waarschijnlijk. 'De avond voor die zogezegde bloedtransfusie kreeg Frank dopingcontroleurs over de vloer. Ik meen mij toch te herinneren dat onze kopman de ochtend nadien gewoon mocht starten.'
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:20:56 #137
194695 franklop
Fran knock
pi_110449463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zag een gerelateerd filmpje:

_O-
daar heb ik gelopen! op mn slippers :D
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:30:58 #138
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_110456149
erg slechte voorbereiding van liquigas vandaag in Trentino, in de ploegentijdrit verkijken ze zich helemaal op een bocht waardoor ze een man verliezen..
Wat doe ik hier?
pi_110482537
In Trentino wint Cunego voor Betancourt en Kreuziger.
pi_110482659
Wie is die co-commentator bij Eurosport? Totaal onverstaanbaar.
pi_110482705
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:53 schreef marcodej het volgende:
Wie is die co-commentator bij Eurosport? Totaal onverstaanbaar.
Mouris. Is inderdaad de slechtste co-commentator onder de wielrenners tot nu toe. Dekker, Honig en Langeveld waren allemaal meer dan prima.
pi_110482707
Mouris volgens mij.
pi_110482784
Marc de Maar 8e.
pi_110482785
quote:
1 - Cunego
2 - Betancur
3 - Kreuziger
4 - Capecchi
5 - Reda
6 - Dupont
7 - Frank
8 - De Maar
9 - Bisolti
10 - Huzarski
pi_110483022
Neemt Cunego nu de leiding over of heeft Lampre teveel verloren gisteren?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 16:08:49 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110489559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Neemt Cunego nu de leiding over of heeft Lampre teveel verloren gisteren?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110489613
Bazenachternaam heeft die Frank zeg _O_
  woensdag 18 april 2012 @ 17:03:03 #148
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110492292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:10 schreef franklop het volgende:
Bazenachternaam heeft die Frank zeg _O_
Tja anders was je nick name Kreuzigerklop geweest. Zou ook weer zo raar zijn :P
  woensdag 18 april 2012 @ 20:15:48 #149
39333 Zelva
pi_110501459
Was maar een saaie rit.
pi_110501573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:15 schreef Zelva het volgende:
Was maar een saaie rit.
Slotklim was niet lastig genoeg en een heel deel favorieten/goede klimmers zaten in de tweede groep nadat het scheurde in de afdaling, zoals Rujano, Serpa, Szmyd, Di Luca enz.
  woensdag 18 april 2012 @ 20:19:26 #151
39333 Zelva
pi_110501657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Slotklim was niet lastig genoeg en een heel deel favorieten/goede klimmers zaten in de tweede groep nadat het scheurde in de afdaling, zoals Rujano, Serpa, Szmyd, Di Luca enz.
Kan best, maar dat betekent nog dat iedereen maar lekker in het wiel hoeft te blijven zitten tot 300 meter voor de streep. Proberen staat vrij.
pi_110506742
rabowielrennen twitterde op woensdag 18-04-2012 om 21:21:02 Rabo ProTeam Luik-Bastenaken-Luik (22-04): Gesink, Mollema, Kruijswijk, Ten Dam, Clement, Sanchez, Martens, Boom. reageer retweet
  woensdag 18 april 2012 @ 21:44:52 #153
39333 Zelva
pi_110507406
Tsja, zie toch liever Slagter weer. Boom en Clement voegen helemaal niets toe.
pi_110508429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:44 schreef Zelva het volgende:
Tsja, zie toch liever Slagter weer. Boom en Clement voegen helemaal niets toe.
Ik had het liefst ook Slagter gezien. Clement reed de laatste tijd wel heel sterk in dienst van kopmannen, dus die snap ik wel. Maar Boom, waarom in hemelsnaam? Doe dan Slagter. Ook dit is weer een bewijs van dat ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.
pi_110511760
Misschien start Slagter in Turkije?
  woensdag 18 april 2012 @ 22:52:45 #156
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_110512163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:45 schreef Marcoss het volgende:
Misschien start Slagter in Turkije?
nee gaat naar Romandië
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  woensdag 18 april 2012 @ 22:58:27 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_110512478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik had het liefst ook Slagter gezien. Clement reed de laatste tijd wel heel sterk in dienst van kopmannen, dus die snap ik wel. Maar Boom, waarom in hemelsnaam? Doe dan Slagter. Ook dit is weer een bewijs van dat ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.
Dit doet me wel een beetje denken aan het 16 miljoen bondscoaches gevoel... :')
pi_110512584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit doet me wel een beetje denken aan het 16 miljoen bondscoaches gevoel... :')
Gelukkig brengt Art het nooit zo stellig :P
pi_110513514
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:00 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Gelukkig brengt Art het nooit zo stellig :P
Nooit hè :P

Maar het was een mooi vervolg van het AGR-topic, waarin we eigenlijk met wat mensen tot dezelfde conclusie kwamen.
pi_110519478
http://www.telegraaf.nl/t(...)in_Overijssel__.html

quote:
RIJSSEN - Sven Kramer is de grootste blikvanger in de 60e jubileumronde van Overijssel. De wielerkoers bestaat uit een proloog (4 mei), waarna een dag later de wegwedstrijd wordt gereden.

„We konden wel vijfhonderd renners krijgen. Zo groot was de belangstelling. Het is leuk dat Sven Kramer meedoet. Dat zal veel extra publiciteit opleveren. Zoals veel schaatsers is hij ook een goede wielrenner. Kramer won al drie amateurklassiekers. Al is dit natuurlijk van een heel andere orde”, zei oud-prof Jos Lammertink van de organisatie.
pi_110528762
quote:
Telegraaf :')

Kramer won drie eliteklassiekers en daar starten ook semi-profs. Wel iets anders dan amateurklassiekers!
pi_110528792
Verder wel slim van de NWVG om hem aan te trekken. Mooi startrecht overal.
  donderdag 19 april 2012 @ 14:51:19 #163
179534 Waaghals
pi_110532566
Ze zijn nu op die klim in Trentino zo te zien
pi_110532809
quote:
Vacansoleil-DCM heeft vandaag zijn voorselectie voor de Giro d'Italia bekend gemaakt. De Nederlandse formatie heeft met Kenny van Hummel en Martijn Keizer maar twee Nederlanders daarin opgenomen. De Ronde van Italië wordt verreden van 5 tot en met 27 mei.

Voorselectie Vacansoleil-DCM voor de Ronde van Italië
Frederik Veuchelen, Gustav Erik Larsson, Jacek Morajko, Kenny van Hummel, Martijn Keizer, Martin Mortensen, Matteo Carrara, Mirko Selvaggi, Romain Feillu, Sergey Lagutin, Stefan Denifl, Thomas de Gendt en Tomasz Marczynski
Bron: wielerflits

Ik dacht dat er al eerder een (voor)selectie voor de Giro was gepost was van Vacansoleil, maar die kan ik zo 1,2,3 niet vinden.
Album top 100 2024
  donderdag 19 april 2012 @ 14:59:16 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_110532894
iemand een stream van Trentino?
  donderdag 19 april 2012 @ 15:01:17 #166
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_110532979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:59 schreef Blik het volgende:
iemand een stream van Trentino?
Wordt gewoon op Eurosport uitgezonden.
The more debt, the better
pi_110533037
Zieke col :o Iedereen fietst alleen
  donderdag 19 april 2012 @ 15:05:25 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_110533182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:01 schreef flyguy het volgende:

[..]

Wordt gewoon op Eurosport uitgezonden.
als ik een tv bij de hand had zou ik wel op de tv kijken. Eurosport heeft volgens mij geen stream op de website
pi_110533516
Uitslag van de derde etappe, even onder een spoilertag voor diegenen die nog aan het kijken zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Album top 100 2024
pi_110534184
Wat een bazenklim blijft die Punta Veleno toch _O_
  donderdag 19 april 2012 @ 15:27:13 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_110534208
Lekkere verschillen, morgen is volgens mij de laatste bergetappe (ook weer met finish bergop)
  donderdag 19 april 2012 @ 15:27:26 #174
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_110534216
SPOILER
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 19 april 2012 @ 15:29:04 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_110534311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:27 schreef Szura het volgende:
SPOILER
We zijn nu al even binnen op tv, dus nu kan je je afvragen waarom Pozzovivo het nog nooit heeft kunnen laten zien in de Giro :P
  donderdag 19 april 2012 @ 15:29:59 #177
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_110534342
Oh ik kwam net thuis en las toevallig die post in spoiler :P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_110536444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:27 schreef Szura het volgende:
SPOILER
Kijk alleen al naar de rit van gisteren, daar komt hij zelf op ruime achterstand binnen.

Verder denk ik dat bij hem het beste er al af is als er hard gevlamd wordt in de vlakke etappes en in aanloop naar een slotklim...
pi_110536831
Gisteren kwam hij op achterstand binnen door een breuk in het peloton waar hij achter zat, daarna in zijn eentje bijna een groot gat dicht gereden maar toen ze vooraan gingen versnellen was hij gezien.

Puur qua klimmen is het een geweldenaar (pakt ook gewoon bijna 1000 CQ punten, zonder grote punten in grote koersen, niet niks), maar inderdaad hij wordt op het vlakke zo kapot gereden in de Giro dat hij er daar meestal niet aan toe komt. Als er waaiers of valpartijen zijn, dan weet je dat Pozzovivo 9 van de 10x de sjaak is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 april 2012 @ 16:38:12 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110537617
voor diegene die het gemist hadden: Martin alweer op de fiets
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 19 april 2012 @ 17:13:59 #181
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_110539137
Verkeerde aflsag van Di Luca en Basso _O-
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_110547670
Selectie BMC voor de Giro:

Alessandro Ballan (Ita), Mathias Frank (Zwi), Thor Hushovd (Noo), Taylor Phinney (VSt), Marco Pinotti (Ita), Mauro Santambrogio (Ita), Ivan Santaromita (Ita), Johann Tschopp (Zwi), Danilo Wyss (Zwi)
  vrijdag 20 april 2012 @ 01:03:17 #183
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110549066
Pozzovivo blijft als klimmer zeker een topper. Maar attent rijden kan hij niet. Hij ligt heel vaak bij een valpartij en zit nog veel vaker in het verkeerde peloton als er breuken ontstaat. Zoals gezegd werd, is voor hem vooral het probleem het hoge tempo van een hard rijdend peloton bij te houden.

Het is ook echt wel een vlieggewicht en hij rijdt sowieso heel weinig wedstrijden waarin dat hardrijden een probleem is. Misschien als hij eens bij Lampre of Liquigas zou gaan rijden dat hij na een jaar (of twee) daar beter toe in staat is. Dan zou hij wel een programma rijden, waarin er echt gereden wordt.

Maar ik denk niet dat hij ooit bij een WT ploeg zal gaan rijden. Zonde, want het blijft een begenadigde klimmer.

Edit: wat DutchSL natuurlijk al zegt :P
  vrijdag 20 april 2012 @ 01:05:46 #184
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110549111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bron: wielerflits

Ik dacht dat er al eerder een (voor)selectie voor de Giro was gepost was van Vacansoleil, maar die kan ik zo 1,2,3 niet vinden.
Veel Nederlanders kunnen we i.i.g. niet verwachten. Mja, misschien dat Kenny nog wat top tien klasseringen bij elkaar kan fietsen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 01:13:38 #185
14505 OProg
A Life in Music
pi_110549208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 01:03 schreef Redefine het volgende:
Pozzovivo blijft als klimmer zeker een topper. Maar attent rijden kan hij niet. Hij ligt heel vaak bij een valpartij en zit nog veel vaker in het verkeerde peloton als er breuken ontstaat. Zoals gezegd werd, is voor hem vooral het probleem het hoge tempo van een hard rijdend peloton bij te houden.

Het is ook echt wel een vlieggewicht en hij rijdt sowieso heel weinig wedstrijden waarin dat hardrijden een probleem is. Misschien als hij eens bij Lampre of Liquigas zou gaan rijden dat hij na een jaar (of twee) daar beter toe in staat is. Dan zou hij wel een programma rijden, waarin er echt gereden wordt.

Maar ik denk niet dat hij ooit bij een WT ploeg zal gaan rijden. Zonde, want het blijft een begenadigde klimmer.

Edit: wat DutchSL natuurlijk al zegt :P
Met een goede ploeg zouden ze hem natuurlijk van voren kunnen houden door er een mannetje voor te zetten. :)

Zelf zit hij vaak precies op het plekje waar hij dan net niet moet zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 20 april 2012 @ 01:31:25 #186
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_110549434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 01:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Met een goede ploeg zouden ze hem natuurlijk van voren kunnen houden door er een mannetje voor te zetten. :)

Zelf zit hij vaak precies op het plekje waar hij dan net niet moet zitten.
Met de jochies die in zijn ploeg zitten, is dat lastig inderdaad. Colnago vind ik best een leuke ploeg. Ze houden het bewust bij de jeugd, maar het nadeel is dat je dan niet echt grote wedstrijden als ploeg zult winnen. Want zodra ze beter worden, gaan ze naar een andere ploeg.
pi_110552566
Taylor Phinney heeft z'n Garmin meegenomen in de Giro del Trentino..

http://app.strava.com/rides/7004423#131593367

7.7 km per uur gemiddeld op die laatste klim _O-
pi_110552738
Laurens ten Dam trouwens vader geworden. Blijkbaar goede vrienden gemaakt in het peleton:

:)
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:39:13 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_110553645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Taylor Phinney heeft z'n Garmin meegenomen in de Giro del Trentino..

http://app.strava.com/rides/7004423#131593367

7.7 km per uur gemiddeld op die laatste klim _O-
was ook echt een beest van een beklimming, maar 7,7 km/h voor een prof is wel bizar
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:23:09 #190
11102 knep
Mountainfreak
pi_110556599
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Laurens ten Dam trouwens vader geworden. Blijkbaar goede vrienden gemaakt in het peleton:

:)
Komt uit de LtD tijd :).
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:24:30 #191
11102 knep
Mountainfreak
pi_110556637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:39 schreef Blik het volgende:

[..]

was ook echt een beest van een beklimming, maar 7,7 km/h voor een prof is wel bizar
Mooi dat de profs ook dat soort snelheden rijden als ze het laten lopen.
Voel ik me wat minder slecht als ik op de Stelvio ploeter met 11 km/h :').
pi_110558665
Atapuma wint in de sneeuw van de Passo Pordoi _O_ Hij reed in de laatste honderden meters weg bij Betancur en Pozzovivo, die eindwinnaar wordt. Szmyd en Cunego werd 4e en 5e.
pi_110559151
De Colombianen komen eraan, die staan echt klaar om de wielerwereld op klimgebied weer te veroveren, kan niet wachten tot de Giro begint _O_
pi_110559224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:47 schreef Columbiafan het volgende:
De Colombianen komen eraan, die staan echt klaar om de wielerwereld op klimgebied weer te veroveren, kan niet wachten tot de Giro begint _O_
Alleen jammer dat deze twee Colombianen niet meedoen ;(
pi_110559283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:49 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Alleen jammer dat deze twee Colombianen niet meedoen ;(
Uran, Henao en het grote supertalent Quintana wel :Y
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:59:33 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_110559543
Beetje jammer dat ik weer net de finish mis...

Maar van die Columbianen, misschien leuke renners voor zo'n enorme bergetappe maar verder heb ik er weinig fiducie in
pi_110559555
Ben vooral benieuwd naar die laatste twee. Bij Uran begin ik me toch af te vragen of een ronde van drie weken niet iets te lang is.
pi_110560097
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:00 schreef baggerbaas het volgende:
Ben vooral benieuwd naar die laatste twee. Bij Uran begin ik me toch af te vragen of een ronde van drie weken niet iets te lang is.
Uran is pas 25 he, vergeet dat vooral niet, ik denk wel dat hij een grote ronde aan moet kunnen, we zullen zien :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:51:27 #199
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_110574075
Geen idee of het hier al eens vermeld is : maar Rebellin heeft blijkbaar ook weer een ploeg gevonden. Hij gaat nu toch rijden voor wat nog overschiet van Team Miche ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_110574883
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:16 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Uran is pas 25 he, vergeet dat vooral niet, ik denk wel dat hij een grote ronde aan moet kunnen, we zullen zien :)
Uran kan ik me nog herinneren van z'n valpartij in de ronde van Duitsland, het lijkt echt alsof die al 10 jaar meerijdt ofzo
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:44:55 #201
67640 SaintOfKillers
pi_110608151
Caja Rural, Andalucia, Cofidis en Argos krijgen wild cards voor de Vuelta.

Benieuwd of Argos dit jaar Degenkolb en Kittel volledig gaat uitpersen door ze ook nog eens in zowel Tour als Vuelta te laten starten, anders kan het wel eens een pijnlijke Vuelta worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_110608274
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:

Benieuwd of Argos dit jaar Degenkolb en Kittel volledig gaat uitpersen door ze ook nog eens in zowel Tour als Vuelta te laten starten, anders kan het wel eens een pijnlijke Vuelta worden.
er rijden toch wel meer renners de tour en vuelta?
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:56:47 #203
67640 SaintOfKillers
pi_110608777
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef Evertjan het volgende:

[..]

er rijden toch wel meer renners de tour en vuelta?
Ik betwijfel dat er daar veel tussen zitten die 22/23 zijn, dat wordt op die leeftijd als een nogal domme beslissing gezien.
pi_110610101
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Uran kan ik me nog herinneren van z'n valpartij in de ronde van Duitsland, het lijkt echt alsof die al 10 jaar meerijdt ofzo
Tjah, was toen ongehoord bruut als gozertje van 20 won toen ook al een rit in de ronde van Zwitserland, en reed in die ronde tot z'n valpartij enorm sterk bergop, dat was van het niveau van een Sagan hoor ^O^
pi_110623819
Vandaag gaat ook de Ronde van Turkije van start. Veel giro voorbereiders. Veel sprinters met Bos, Petacchi, Guardini, Kittel, Goss, Greipel, Chicchi, Haedo. Ook Vino gaat van start.

Vandaag dus 8 rondes op een plaatselijk circuit rondom Alanya.

In Italie wist Aru Toscana - Coppa delle Nazioni te winnen, de belofte die later dit jaar naar Astana zal trekken. Benieuwd wat die klaar gaat maken.
  zondag 22 april 2012 @ 11:18:47 #206
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_110624704
Bos heeft een verleden in Turkeije..

Wat doe ik hier?
  zondag 22 april 2012 @ 12:15:33 #207
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_110626041
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:

Cofidis. Moncoutié voor z'n vijfde bergtrui ?!
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_110629074
Ronde v. Turkije vanaf 14:00 op Eurosport 2.

[ Bericht 20% gewijzigd door TargaFlorio op 22-04-2012 14:14:06 ]
pi_110633313
Nog 4 km in Turkije. Gaat een massasprint worden.
pi_110633417
Chaotische laatste km's.
  zondag 22 april 2012 @ 15:24:17 #211
194695 franklop
Fran knock
pi_110633440
greenedge gooit de gaskraan weer open
  zondag 22 april 2012 @ 15:24:29 #212
194695 franklop
Fran knock
pi_110633453
valpartij, zwaar ook, rabo er wel door, met Chicci en GreenEdge
pi_110633466
Grote valpartij 2 km voor het einde.
Rabo goed van voren.
pi_110633490
Nou Bos doe het maar.
  zondag 22 april 2012 @ 15:25:42 #215
194695 franklop
Fran knock
pi_110633508
Bos wint!
pi_110633510
Bos wint _O_
  zondag 22 april 2012 @ 15:26:04 #217
194695 franklop
Fran knock
pi_110633525
Knap hoor, werd op 500m nog ingesloten
pi_110633534
Netjes hoor!
pi_110633549
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:26 schreef franklop het volgende:
Knap hoor, werd op 500m nog ingesloten
Ik was even bang dat hij het kon vergeten.
pi_110633572
^O^, hopelijk kan hij in de Giro (ik neem aan dat ze hem meenemen) ook iets laten zien.
Album top 100 2024
pi_110633597
Netjes hoor, Brown en Renshaw kwamen wel te vroeg op kop. Missen gewoon een mannetje.
  zondag 22 april 2012 @ 15:28:09 #222
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_110633605
Mooi ^O^.
sig verwijderd door FA
pi_110633724
Knappe zege hoor, kwam nog heel sterk terug nadat hij eerst ingesloten werd. Renshaw viel me wel wat tegen. Hij moest inderdaad iets te vroeg beginnen, maar hij werd al heel snel bijgehaald door de anderen, dat heeft hij wel eens beter gedaan.
  zondag 22 april 2012 @ 15:33:23 #224
194695 franklop
Fran knock
pi_110633800
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:31 schreef Marcoss het volgende:
Knappe zege hoor, kwam nog heel sterk terug nadat hij eerst ingesloten werd. Renshaw viel me wel wat tegen. Hij moest inderdaad iets te vroeg beginnen, maar hij werd al heel snel bijgehaald door de anderen, dat heeft hij wel eens beter gedaan.
toen hij ervanaf moest was het nog 600 meter en zat al 300/400 meter op kop ofzo
  zondag 22 april 2012 @ 15:33:38 #225
14505 OProg
A Life in Music
pi_110633813
Toch netjes idd. Goss was dan tweede. :) Petacchi vier en wie er tussen zat weet ik niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_110633865
Etappe 1
1. Bos
2. Goss
3. Colli
4. Petacchi
5. Van Poppel
6. Chicchi
7. Miyazawa
8. Andriato
9. Baggio
10. Veelers
pi_110633871
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:33 schreef franklop het volgende:

[..]

toen hij ervanaf moest was het nog 600 meter en zat al 300/400 meter op kop ofzo
Klopt, maar toch verwacht ik van Renshaw (een topper op dat gebied) wel iets meer dan dat, maar misschien overschat ik hem dan :)
  zondag 22 april 2012 @ 15:35:48 #228
194695 franklop
Fran knock
pi_110633913
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:35 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Klopt, maar toch verwacht ik van Renshaw (een topper op dat gebied) wel iets meer dan dat, maar misschien overschat ik hem dan :)
Bij Cavendish kwam hij veel en veel later op kop bij de sprints
pi_110634573
Poppel ook weer goed erbij.
pi_110634657
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:27 schreef Steven184 het volgende:
Netjes hoor, Brown en Renshaw kwamen wel te vroeg op kop. Missen gewoon een mannetje.
Lars Boom er nog bij en je hebt een prima trein.
pi_110648541
http://www.rabosport.nl/wielrennen/nieuws/4271/'Jonge_renners_geven_toch_een_mooi_signaal'&utm_source=twitter&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=rabowielrennen_feed
  zondag 22 april 2012 @ 21:22:39 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110649451
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:27 schreef Felagund het volgende:
^O^, hopelijk kan hij in de Giro (ik neem aan dat ze hem meenemen) ook iets laten zien.
In de Giro heb je vaak lastige aankomsten, weet niet of dat iets voor Bos is. De aankomsten in de Tour zijn beter voor hem, maar daar is de concurrentie veel te groot.

Of kan Bos inmiddels ook de lastige aankomsten goed aan?
pi_110653608
Oi, weer gemist :(

Gelukkig nog video'tjes op cyclingfans :)

Crash: http://www.cyclingfans.com/node/4490
laatste km: http://www.cyclingfans.com/node/4491

:P
  zondag 22 april 2012 @ 23:19:06 #234
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_110656921
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:23 schreef bjarki het volgende:
Oi, weer gemist :(
Nu beelden op Eurosport.
sig verwijderd door FA
pi_110658578
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:08 schreef Evertjan het volgende:
http://www.rabosport.nl/wielrennen/nieuws/4271/'Jonge_renners_geven_toch_een_mooi_signaal'&utm_source=twitter&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=rabowielrennen_feed
Een goed signaal :')

Ik ben heus geen Rabo-basher, maar dit (klassieke) voorjaar was echt zwaar teleurstellend, bagger eerder. Ze hebben vrijwel nergens echt meegedaan in de koers, laat staan voor winstkansen.
Molkema als uitzondering, die een zeer behoorlijke reeks neerzet.
  maandag 23 april 2012 @ 04:36:37 #236
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_110662328
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:58 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Ik ben heus geen Rabo-basher, maar dit (klassieke) voorjaar was echt zwaar teleurstellend, bagger eerder. Ze hebben vrijwel nergens echt meegedaan in de koers, laat staan voor winstkansen.
die reed echt beroerd bij de recreanten ofzo
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_110665287
Vanochtend was Jaap de Groot bij vandaag de dag. Wat een prutser zeg :')

Hij vond het voorjaar maar saai, want de Nederlanders deden het zo slecht. Alleen Mollema en Westra deden het volgens hem goed in Baskenland en Parijs-Nice. Zeker Terpstra vergeten :') Plus dat Boom erg goed reed in de Hel.

Daarbij komt dat de meeste koersen best leuk waren om te zien.
pi_110666453
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:58 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Voorjaar was Rabo was echt niet slecht qua uitslagen. Probleem was dat er bepaalde renners totaal niet op niveau waren. Dat er winnaars ontbreken bij Rabo is al heel lang duidelijk, maar daarom was het voorjaar niet slecht.
pi_110666636
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:20 schreef Tommeke het volgende:
Vanochtend was Jaap de Groot bij vandaag de dag. Wat een prutser zeg :')

Hij vond het voorjaar maar saai, want de Nederlanders deden het zo slecht. Alleen Mollema en Westra deden het volgens hem goed in Baskenland en Parijs-Nice. Zeker Terpstra vergeten :') Plus dat Boom erg goed reed in de Hel.

Daarbij komt dat de meeste koersen best leuk waren om te zien.
Jaap de Groot heeft alleen verstand van Cruijff..
pi_110667256
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Voorjaar was Rabo was echt niet slecht qua uitslagen. Probleem was dat er bepaalde renners totaal niet op niveau waren. Dat er winnaars ontbreken bij Rabo is al heel lang duidelijk, maar daarom was het voorjaar niet slecht.
Het vertrek van eerst Menchov en een jaar later Freire is in zekere zin een aderlating. Dat zijn toch renners die altijd wel een grote koers (grote ronde in het geval van Menchov dus en een klassieker in het geval van Freire) konden winnen.
pi_110667624
Als Iglinskiy, Gasparotto, Gerrans, Zaugg, Vansummeren, Nuyens en Goss een klassieker kunnen winnen.. dat waren voor ze hun grote zege haalden toch ook niet renners die meer als winnaar bekend stonden dan de betere huidige Raborenners/Nederlanders.

Maar ook bij vele "toevalstreffers" is het nooit een Nederlander die de dag van zijn leven rijdt.
pi_110667665
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het vertrek van eerst Menchov en een jaar later Freire is in zekere zin een aderlating. Dat zijn toch renners die altijd wel een grote koers (grote ronde in het geval van Menchov dus en een klassieker in het geval van Freire) konden winnen.
En niet alleen een grote ronde, Menchov was natuurlijk ook wel top in de weekjes her en der in Spanje. Aan de andere kant, wat heeft Menchov dit jaar nou bij elkaar gereden? Freire is wat dat betreft een ander verhaal, natuurlijk.
pi_110667901
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:32 schreef DutchSL het volgende:
Als Iglinskiy, Gasparotto, Gerrans, Zaugg, Vansummeren, Nuyens en Goss een klassieker kunnen winnen.. dat waren voor ze hun grote zege haalden toch ook niet renners die meer als winnaar bekend stonden dan de betere huidige Raborenners/Nederlanders.

Maar ook bij vele "toevalstreffers" is het nooit een Nederlander die de dag van zijn leven rijdt.
Nou ja, Gerrans vind ik toch wel een winnaarstype. Hij heeft niet voor niets in alle grote rondes een rit gewonnen en ook was hij als eens de snelste in de GP de Plouay. Alleen een echte klassieker had ie nog niet.

Maar Gerrans vind ik wel een renner waarvan je verwacht dat ie een klassieker kan winnen met een voor hem gunstig koersverloop. Hij is nergens topfavoriet, maar je staat ook niet met je ogen te knipperen wanneer hij Milaan - San Remo wint.

Dat geldt ook wel voor Iglinski. Dat zijn goede renners die al een en ander hebben gewonnen, maar nog moesten wachten op hun echt grote klassiekerzege.
  maandag 23 april 2012 @ 11:41:33 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_110667934
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:32 schreef DutchSL het volgende:

Tjallingii vorig jaar maar dan heb je weer een van Summeren die gewoon nog wat beter is. Maar het is inderdaad dun bezaaid met uitschieters aan Nederlandse kant, iedere generatie zie je een groepje veelbelovende renners die het daarna nooit meer echt waarmaken. Hopen dat Mollema en Boom in ieder geval wel progressie blijven boeken maar dan is de basis nog steeds vrij wankel. Waarbij Mollema misschien ook een andere koers gaat varen als hij wederom dit jaar in een grote ronde een goed klassement rijdt.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 11:51:01 #245
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110668272
Vacansoleil mag wel wat meer kritiek hebben vind ik. Waarom zij niet en Rabobank wel?
Ze hebben geen goede klassieker gereden. Parijs-Nice en Tirreno wel erg goed natuurlijk, daarna was het niet veel meer.
pi_110668337
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:51 schreef Slobeend het volgende:
Vacansoleil mag wel wat meer kritiek hebben vind ik. Waarom zij niet en Rabobank wel?
Ze hebben geen goede klassieker gereden. Parijs-Nice en Tirreno wel erg goed natuurlijk, daarna was het niet veel meer.
Om dezelfde reden dat Rabobank vindt dat ze ieder jaar het NK moeten winnen :) Zij profileren zich als grootste ploeg van Nederland, dan moeten de prestatie's daar ook naar zijn.

Overigens vond ik vooral het optreden van Rabo in de AGR teleurstellend. Dat is toch hun koers. Mollema redt het nog een beetje maar voor de rest de hele dag wat kleurloos rond gereden daar.
pi_110668552
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat Rabobank vindt dat ze ieder jaar het NK moeten winnen :) Zij profileren zich als grootste ploeg van Nederland, dan moeten de prestatie's daar ook naar zijn.

Overigens vond ik vooral het optreden van Rabo in de AGR teleurstellend. Dat is toch hun koers. Mollema redt het nog een beetje maar voor de rest de hele dag wat kleurloos rond gereden daar.
En dat was niet aangekondigd van te voren?
pi_110668620
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:59 schreef Steven184 het volgende:

[..]

En dat was niet aangekondigd van te voren?
Dat wel, zeker. Maar dat maakt het voor mij niet minder teleurstellend :)
pi_110668715
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 04:36 schreef The_Hives het volgende:

[..]

die reed echt beroerd bij de recreanten ofzo
In de Mart-Smeets-Memorial.
pi_110668716
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat wel, zeker. Maar dat maakt het voor mij niet minder teleurstellend :)
Dat zou natuurlijk wel moeten, omdat aan de hand daarvan er een ander verwachtingspatroon zou moeten zijn.

Ik hoop dat Rabo de ballen heeft om de komende jaren de AGR hetzelfde aan te vangen als dit jaar.
pi_110668866
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is het probleem dus juist. Het was dit jaar juist Vacansoleil die zich naarmate de eerste maanden van het wielerjaar vorderde, profileerden als dé ploeg van Nederland. Zij zouden wel even de fakkel overnemen van Rabo, de koers dragen in de AGR enz.

Maar niets van alles. Rabo eindigt in bijna elke klassieker (alleen MSR 20e om 21e niet) hoger dan Vacansoleil en wie krijgt de kritiek? Juist Rabo. Slaat echt nergens op.
pi_110669107
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, Gerrans vind ik toch wel een winnaarstype. Hij heeft niet voor niets in alle grote rondes een rit gewonnen en ook was hij als eens de snelste in de GP de Plouay. Alleen een echte klassieker had ie nog niet.

Maar Gerrans vind ik wel een renner waarvan je verwacht dat ie een klassieker kan winnen met een voor hem gunstig koersverloop. Hij is nergens topfavoriet, maar je staat ook niet met je ogen te knipperen wanneer hij Milaan - San Remo wint.

Dat geldt ook wel voor Iglinski. Dat zijn goede renners die al een en ander hebben gewonnen, maar nog moesten wachten op hun echt grote klassiekerzege.
Iglinskiy heeft nog nooit van zijn leven aanspraak gemaakt op welke klassieke zege dan ook of zelfs het podium, verre ereplaatsen. Dan waren Nuyens en Vansummeren die ik noemde nog minder vreemd eigenlijk..

Gaat me niet om Iglinskiy af te kraken, slechts het opmerkelijke aantonen dat in al die generaties op Knaven (dankzij ploeg) na nooit een "toevallige" Nederlandse klassieke zege is geweest. Dat er toevallig geen Nederlandse superkampioenen geboren worden ok, maar dat alle subtoppers nooit een uitschieter hebben gehad behalve Knaven in de laatste 25 jaar is statistisch echt bizar te noemen.
pi_110669332
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:16 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Iglinskiy heeft nog nooit van zijn leven aanspraak gemaakt op welke klassieke zege dan ook of zelfs het podium, verre ereplaatsen. Dan waren Nuyens en Vansummeren die ik noemde nog minder vreemd eigenlijk..

Gaat me niet om Iglinskiy af te kraken, slechts het opmerkelijke aantonen dat in al die generaties op Knaven (dankzij ploeg) na nooit een "toevallige" Nederlandse klassieke zege is geweest. Dat er toevallig geen Nederlandse superkampioenen geboren worden ok, maar dat alle subtoppers nooit een uitschieter hebben gehad behalve Knaven in de laatste 25 jaar is statistisch echt bizar te noemen.
Krijg je toch weer cyclisme a deux vitesses gedachten bij..
  maandag 23 april 2012 @ 12:24:00 #254
67089 Gillingham
The horror...
pi_110669372
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor toevallige uitschieters heb je geen doping nodig.
pi_110669450
Dat gezeik over Iglinskiy komt me ook echt de keel uit. Die jongen rijdt het hele voorjaar al enorm sterk en rijdt nu eens een keer tactisch ook goed. In de Waalse Pijl werd hij nog 13e na flink met z'n krachten gesmeten te hebben. Prima renner.
pi_110669544
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:26 schreef Chiappucci het volgende:
Dat gezeik over Iglinskiy komt me ook echt de keel uit. Die jongen rijdt het hele voorjaar al enorm sterk en rijdt nu eens een keer tactisch ook goed. In de Waalse Pijl werd hij nog 13e na flink met z'n krachten gesmeten te hebben. Prima renner.
Hij is bovendien één van de weinige renners die presteert in zowel de kassei- als heuvelklassiekers
pi_110669648
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:28 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Hij is bovendien één van de weinige renners die presteert in zowel de kassei- als heuvelklassiekers
Eens. Ook al een keer 3e in de E3. Was de enige die meekon met Boonen en Pozzato destijds. Ook al een 8e in de RVV, 8e in Milaan-San Remo. Dan kan je een klassieker met een gelukje op een hele goede dag ook winnen.
pi_110669739
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tja, dan verschillen we van mening.
Ik vind 4 of 5 overwinningen, een paar top-10 plaatsen en een derde plaats toch wel erg pover.
Maar nog meer dan dat vind ik het zeer teleurstellend dat ze (vrijwel) nergens echt hebben meegedaan voor de overwinning, in heel het (klassieke) voorjaar niet. In veel koersen waren ze totaal niet zichtbaar danwel gevaarlijk.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de Rabobankploeg op voorhand tevreden zou zijn met deze resultaten. En om dat dan weer af te doen met loze kreten als 'een goed signaal', 'rek in onze brigade', 'perspectief voor de toekomst', 'de ploeg heeft er alles aan gedaan' zoals in het artikel op de Rabosite vind ik werkelijk treurig.
  maandag 23 april 2012 @ 12:32:23 #259
67089 Gillingham
The horror...
pi_110669741
En hij heeft natuurlijk de Strade Bianchi al een keer gewonnen. Er staan (op Löfkvist na) alleen grote namen op de erelijst van die toffe koers.
pi_110669864
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:32 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Tja, dan verschillen we van mening.
Ik vind 4 of 5 overwinningen, een paar top-10 plaatsen en een derde plaats toch wel erg pover.
Maar nog meer dan dat vind ik het zeer teleurstellend dat ze (vrijwel) nergens echt hebben meegedaan voor de overwinning, in heel het (klassieke) voorjaar niet. In veel koersen waren ze totaal niet zichtbaar danwel gevaarlijk.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de Rabobankploeg op voorhand tevreden zou zijn met deze resultaten. En om dat dan weer af te doen met loze kreten als 'een goed signaal', 'rek in onze brigade', 'perspectief voor de toekomst', 'de ploeg heeft er alles aan gedaan' zoals in het artikel op de Rabosite vind ik werkelijk treurig.
Wat bedoel je met 'meedoen voor de overwinning'? Dat is namelijk wel een bijzonder rekbaar begrip.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:32 schreef Gillingham het volgende:
En hij heeft natuurlijk de Strade Bianchi al een keer gewonnen. Er staan (op Löfkvist na)calleen grote namen op de erelijst van die toffe koers.
Een koers die volgens Herbert helemaal niets voorstelt :') Echt die vent moet zo spoedig mogelijk opgenomen worden in een kliniek.
  maandag 23 april 2012 @ 13:14:18 #261
67640 SaintOfKillers
pi_110671469
quote:

[..]

Iglinskiy heeft nog nooit van zijn leven aanspraak gemaakt op welke klassieke zege dan ook of zelfs het podium, verre ereplaatsen. Dan waren Nuyens en Vansummeren zie ik noemde nog minder vreemd eigenlijk..

De vraag is welke Nederlander in een superdag had gekund wat Iglinsky gisteren deed. Eigenlijk zie ik alleen Gesink in staat om zoiets (mits fit en in vorm) te doen.

Zelfde bij Gasparotto. Je kan moeilijk zeggen dat Mollema dat in een goede dag ook wel had kunnen winnen. Die had een goede dag en zat waar hij moest zetten.

Het valt te motiveren dat een Langeveld wel had kunnen doen wat Nuyens deed, maar had Langeveld een sprint gewonnen van Chavanel en Cancellara? Ik durf het te betwijfelen.

Ik ben het er wel mee eens dat de kasseiklassiekers van vorig jaar en de heuvelklassiekers van dit jaar mogelijkheden waren voor outsiders die niet benut werden, dat gaat alle jaren niet gebeuren. Je hebt ook bij de subtop afwerkers en niet-afwerkers en als je bij de niet-afwerkers zit, tja... dan ben je ook bij de subtop eigenlijk maar subtop. Klasse en talent genoeg, maar als je die sprint of die koelbloedigheid of dat killer instinct of die efficientie of dat koersintellect of hoe je 't allemaal maar wil noemen niet hebt, dan zal 't altijd moeilijk blijven, ook als de top het eens laat afweten.

Al is 't natuurlijk wel heel vreemd dat het allemaal "close but no cigar" renners zijn. Heeft dat iets met een verkeerde opleiding te maken? Hebben ze 't te gemakkelijk waardoor ze bij de jeugd altijd gewoon kunnen wegrijden en nooit tactisch moeten rijden om te winnen? Geen idee, maar het zit er zo ingebakken dat er toch ergens een configuratiefout moet inzitten.
pi_110671529
Ik ben blij dat ik hier in Grenoble (half jaar studie) niks van Herbert zijn gewauwel meekrijg. Dat die man al 15 jaar wielercommentaar mag geven... En dan Ducrot ernaast. Op die manier krijg je mensen ook niet warm voor de wielersport, met zo'n kleuters in het commentaarhok.
pi_110671670
Nederlanders bij Vacansoleil of in buitenlandse dienst hebben ook een lege prijzenkast.
pi_110671702
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'meedoen voor de overwinning'? Dat is namelijk wel een bijzonder rekbaar begrip.

Klopt, moeilijk uit te leggen.
Ik heb eigenlijk nergens het gevoel gehad dat er wat te halen viel voor Rabo. Ze lieten zich zeer weinig zien, konden al helemaal niets forceren en waren meestal slechts pelotonvulling. Zeker op beslissende momenten was er niemand die echt mee kon komen. Zelfs een Boom in PR (waar hij toch behoorlijk aan het koersen was) had nergens de macht om echt voor de overwinning te gaan, en dat is dan nog de positieve uitschieter. Al met al vond ik het allemaal veel te flets, niet fris en afwachtend, ze hebben ook nooit echt geprobeerd om voorwaarden te scheppen om wel een man te laten winnen. Zo vind ik de Amstel een werkelijk treurig voorbeeld. Nota bene de kopman geeft aan dat hij gebaat is bij een harde koers en wat doen ze: ze laten zich meevoeren. Ik weet dat ze op voorhand hebben gezegd niet de koers op zich te willen nemen, maar als er op 10 km van de finish nog niets is gebeurd vind ik dat een gemiste kans. Overigens vind ik Mollema de enige uitzondering op het geheel. Hij heeft wel steeds vooraan meegekoerst.
Ik weet dat rabo een ploeg is die zich vooral focust op de tour, maar een heel (prachtig) voorjaar zo afwezig zijn in zowel etappekoersen als klassiekers vind ik erg matig.
pi_110672739
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, Dekker en Boogie waren clean :')

Die generatie was eigenlijk best top. Met De Jongh, Van Bon etc... er nog bij.
  maandag 23 april 2012 @ 13:49:27 #266
194695 franklop
Fran knock
pi_110672981
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 13:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, Dekker en Boogie waren clean :')

Die generatie was eigenlijk best top. Met De Jongh, Van Bon etc... er nog bij.
In 2001 hadden we Vlaanderen (Dekker), Roubaix (Knaven), Gent-Wevelgem (van Bon), LBL (boogerd), AGR (Dekker) moeten/kunnen winnen alleen Boogerd zat er toen 'ver' vanaf :D
pi_110673010
Den Bakker, Blijlevens, Knaven, Voskamp, Hofmann... Hebben toch best wat aardige overwinningen behaald.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 13:54:06 #268
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110673137
Maar in al die jaren werden er amper klassementen gereden door Nederlanders, behalve Boogerd in 98. Wat we nu hebben met Gesink, Mollema, Kruijswijk, en Poels konden we toen alleen maar van dromen, maar nu hebben we alleen nog maar klassementsrenners. _O-
pi_110673167
Ach ja, achteraf gezien is alles beter. Het gemekker over Schalken (of Krajicek zelfs) als 'net-niet tennisser' was ook behoorlijk luid gedurende de carriere. Blijlevens won ook altijd maar 1 sprint in de Tour.

Uiteindelijk acht ik de kans nog steeds klein dat niemand van de generatie Gesink/Boom/Mollema/Terpstra/Langeveld/... een klassieker gaat winnen. En dat is iets wat de generatie ten Dam niet kan zeggen.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 14:12:03 #270
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110673779
Argos mag naar de Vuelta trouwens, met Caja Rural, Andalucia en Cofidis. Benieuwd of ze daar nog een goede ploeg kunnen neerzetten. Ze rijden een vol programma met een behoorlijk kleine groep.
pi_110674834
Zou me eigenlijk niks verbazen als ze Kittel en Degenkolb niet allebei naar de Tour sturen. Kittel voor de Tour en dan Degenkolb voor Polen/Vuelta.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 14:56:06 #272
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110675399
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:40 schreef Marcoss het volgende:
Zou me eigenlijk niks verbazen als ze Kittel en Degenkolb niet allebei naar de Tour sturen. Kittel voor de Tour en dan Degenkolb voor Polen/Vuelta.
Lijkt me toch dat ze hun twee beste renners in de Tour willen hebben.
  maandag 23 april 2012 @ 15:25:48 #273
330085 ToshiArai
is een aapje
pi_110676593
Iemand al opgevallen dat zowat alle voorjaarskoersen gewonnen zijn op een specialized fiets? En dat 9 van de 10 vorige zeges in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen ook op een specialized waren. Best opmerkelijk vind ik
pi_110676850
Greipel wint erg makkelijk 2e etappe Ronde van Turkije, Goss nieuwe leider
pi_110677157
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Lijkt me toch dat ze hun twee beste renners in de Tour willen hebben.
Lijkt me ook ja, maar dan houden ze weinig over voor Polen (waar ze ook een wildcard voor hebben ontvangen). Eigenlijk rijdt Argos teveel wedstrijden voor zo'n "kleine" ploeg.
pi_110686567
quote:
TeleVisie: Rabobank mist ziel

door Raymond Kerckhoffs
De doelstelling was begin 2008 duidelijk. Een nieuwe structuur, een nieuwe manager en een nieuwe doelstelling. Rabobank moest bij de beste sportploegen ter wereld gaan horen, zoals Ferrari (autosport), Real Madrid (voetbal), de Boston Red Sox (honkbal) en de LA Lakers (basketbal). In het vijfde jaar dat de bank de macht over de ploeg heeft overgenomen, glijdt de Nederlandse formatie echter weg naar de middenmoot van het peloton.De klassiekers brachten niet wat er van verwacht mocht worden. Nergens deed de ploeg echt voor de zege mee.
De prestaties van Bauke Mollema en in mindere mate Lars Boom en Matti Breschel waren aardig en hoopgevend, maar aan die strohalm houdt de ploeg zich al jaren vast. Het grote probleem van het voorjaar 2012 is dat er niemand echte stappen voorwaarts heeft gezet en dat vooral de renners op het tweede en derde plan met de huidige structuur op een dood spoor zitten. Er zit nauwelijks ontwikkeling in deze renners, waardoor de ploeg ook in kleinere wedstrijden geen dominantie toont. Van de 27 Rabo-renners hebben er dertien nog geen top 10-uitslag neergezet.

Triest dieptepunt was de Volta Limburg Classic (voorheen: Hel van het Mergelland, de op één na zwaarste eendagskoers in Nederland). Met een 34e en 36e plaats in de uitslag werd Rabobank daar zoek gereden. Slechts twee renners bereikten de finish. Het commentaar van ploegleider Jan Boven op Rabosport: „Individueel was het goed. Respect voor de inzet ook.”Hier komen we weer op het punt waar het al vanaf 2008 aan schort. Er is in alle geledingen van de ploeg nauwelijks sprake van zelfreflectie. Dit is juist iets dat binnen een sportploeg gekweekt moet worden. Aan de top van de ploeg ontbreekt de wielerkennis en doordat de onderlinge verhoudingen troebel zijn, is er binnen de gehele organisatie nauwelijks een wij-gevoel. Grote probleem is dat er geen leider (lees: baas) is.
Op papier is Harold Knebel die persoon, maar zijn bijnamen binnen de ploeg luiden ’de fotograaf’ en ’de hobbyist’. En zijn rechterhand Erik Breukink is ook niet de persoon die de verantwoording naar zich toetrekt. Gevolg: de spreekwoordelijke vuist ontbreekt. Het vuur, de verantwoording en het realisme zijn niet voor de volle honderd procent aanwezig. De ploeg bestaat grotendeels uit meelopers en mist daardoor de laatste jaren een ziel. In een interview met Telesport zei voormalig topploegleider José de Cauwer: „Je moet een ploeg niet als een bank leiden. Niet alles valt te programmeren, er moet ook veel vanuit de buik komen. Bij Rabobank gebeurt alles veel te dwangmatig.”

De balans moet dus meer naar de sport uitslaan. Hoe dankbaar we Rabobank ook moeten zijn als sponsor, de macht die de bank binnen de ploeg heeft genomen (en waar Jan Raas zich tot het uiterste tegen verzet heeft), pakt slecht uit voor het Nederlandse wielrennen. Wielrennen blijft een prestatiesport. En moet ook zo beoordeeld worden. Wanneer het niet goed is, weet je dat je kritiek krijgt. Daar moet je zeker niet voor weg lopen. Al vijf jaar lang is dat nu wel het geval. Er moet snel een sterke persoon vanuit het wielrennen worden aangetrokken die de boel gaat reorganiseren. Dat de bezem door de ploeg moet, is duidelijk. Anders is Rabobank niet meer serieus te nemen. In plaats van reageren moet het team weer ageren. Zorgen dat het voorop loopt met een visie voor de toekomst. Nu groeit de achterstand op de grote Angelsaksische ploegen alleen maar.
http://www.telegraaf.nl/t(...)ank_mist_ziel__.html
pi_110686794
Beetje een zuur verhaal van Kerckhoffs
pi_110687588
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:26 schreef Marcoss het volgende:
Beetje een zuur verhaal van Kerckhoffs
Het is werkelijk waar belachelijk dat je zo'n slecht stuk in de krant mag zetten :') Die man presteert het om elke keer hetzelfde uitgekauwde verhaal te herproduceren en dan net te doen of het een geweldig stuk is en alles klopt wat erin staat.

Kerckhoffs valt sowieso niet serieus te nemen.
pi_110688319
quote:
In een interview met Telesport zei voormalig topploegleider José de Cauwer: „Je moet een ploeg niet als een bank leiden.
Hoe hij ook weer zijn eigen bronnen ook nog weer even extra op een voetstuk zet :')

Niet dat De Cauwer een slechte ploegleider was, maar toch
pi_110703697
Wordt Romandië nog ergens uitgezonden?
pi_110704255
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:53 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Hoe hij ook weer zijn eigen bronnen ook nog weer even extra op een voetstuk zet :')

Niet dat De Cauwer een slechte ploegleider was, maar toch
Vooral succesvol omdat hij Jurgen Vandenbroeck al in de jeugd volstopte met allemaal dingetjes. Kan ik niet bewijzen maar is wel waar.
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 00:39:41 #282
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110704767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:26 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Vooral succesvol omdat hij Jurgen Vandenbroeck al in de jeugd volstopte met allemaal dingetjes. Kan ik niet bewijzen maar is wel waar.
Oké. :')
pi_110705680
Ik besef dat die post royal sadness is, heb ook spijt dat ik hem gepost heb :') Hoewel het niet onwaar is :P
pi_110706063
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:35 schreef TheArt het volgende:

Een koers die volgens Herbert helemaal niets voorstelt :') Echt die vent moet zo spoedig mogelijk opgenomen worden in een kliniek.
Strade Bianche stelt ook niet zo veel voor, laten we wel wezen. Neemt niet weg dat het wel een prachtige koers is en er veel toekomst in zit. Om nu dat net als punt van kritiek op Herbert te hebben...

Overigens vind ik Herbert wel tof, maar Ducrot wauwelt maar wat in de rondte. Enkel Herbert en Boogerd zou ik best een goed duo vinden.
pi_110709526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:25 schreef thettes het volgende:

[..]

Strade Bianche stelt ook niet zo veel voor, laten we wel wezen. Neemt niet weg dat het wel een prachtige koers is en er veel toekomst in zit. Om nu dat net als punt van kritiek op Herbert te hebben...

Overigens vind ik Herbert wel tof, maar Ducrot wauwelt maar wat in de rondte. Enkel Herbert en Boogerd zou ik best een goed duo vinden.
Als je alleen de erelijst al bekijkt, zou je de koers met wat meer respect moeten bekijken. Dit sloeg helemaal nergens op. Alsof het één of andere 1.2 koers in Oost-Europa is. Het zijn daar altijd grote namen die winnen en er eindigen ook altijd veel andere grote namen in de top-10. Je moet echt van goeden huize komen, wil je daar winnen.

Herbert volgt het wielrennen veel te slecht en daarom heeft hij daar in dat commentaarhok niets te zoeken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 april 2012 @ 09:31:35 #286
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110709615
Gewoon weer Mart al het commentaar laten doen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:54:56 #287
194695 franklop
Fran knock
pi_110710273
quote:
Bondscoach Leo van Vliet heeft Thomas Dekker uitgenodigd voor een trainingsstage met de Nederlandse ploeg.

Dit maakte Dekker dinsdag bekend in het tijdschrift NUsport. "Hij nodigde me uit om na Luik-Bastenaken-Luik twee dagen te trainen met de ploeg. Het was de eerste keer in drie jaar dat ik hem sprak."
Dekker keerde in augustus 2011 terug in het profpeloton na een schorsing van twee jaar wegens het gebruik van doping.

De uitnodiging van Van Vliet komt kort nadat Dekker achttiende werd in de Amstel Gold Race. De Garmin-renner was na Bauke Mollema (tiende) de tweede Nederlander in de uitslag. Op zondag 23 september 2012 wordt het WK verreden over hetzelfde parcours.
Valt me nog mee dat Van Vliet hem heeft zien koersen
pi_110710983
Een sprinter als Dekker verleert het na een schorsing ook niet, dat zag je wel in La Sarthe natuurlijk! /Van Vliet

Die man blijft hilarisch... :D Wel terecht dat Dekker meetraint, maakt prima progressie weer. :)
Jack does it in real time...
pi_110712087
quote:

[..]

Het is te bizar voor woorden dat sinds de jaren tachtig enkel Knaven een monument won.

Daar kunnen we nu echt niet meer omheen.
pi_110712090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:24 schreef DeeBee het volgende:
Een sprinter als Dekker verleert het na een schorsing ook niet, dat zag je wel in La Sarthe natuurlijk! /Van Vliet

Die man blijft hilarisch... :D Wel terecht dat Dekker meetraint, maakt prima progressie weer. :)
_O-
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:01:17 #291
39333 Zelva
pi_110712116
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:32 schreef Gillingham het volgende:
En hij heeft natuurlijk de Strade Bianchi al een keer gewonnen. Er staan (op Löfkvist na) alleen grote namen op de erelijst van die toffe koers.
Rare uitspraak als je weet dat in het jaar dat Iglinskiy won Löfkvist tweede werd.
pi_110712150
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:24 schreef DeeBee het volgende:

Dit heb je verzonnen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:02:33 #293
67089 Gillingham
The horror...
pi_110712169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Rare uitspraak als je weet dat in het jaar dat Iglinskiy won Löfkvist tweede werd.
Leg uit.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:07:16 #294
39333 Zelva
pi_110712301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:02 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Leg uit.
Wat is het waard als Iglinskiy Löfkvist versloeg en die volgens jou geen grote naam is? Dan heeft hij volgens jou een niet-grote naam verslagen en levert zijn overwinning daar niet of niet veel meer bewijskracht om je punt te onderbouwen.
pi_110712375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het is te bizar voor woorden dat sinds de jaren tachtig enkel Knaven een monument won.

Daar kunnen we nu echt niet meer omheen.
Ik heb er geen verstand van, maar toeval is dit niet te noemen. Dit heeft alles te maken met 'kwaliteit' (in de breedste betekenis van het woord) lijkt mij. De kenners leggen er de vinger op.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:10:28 #296
67089 Gillingham
The horror...
pi_110712408
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat is het waard als Iglinskiy Löfkvist versloeg en die volgens jou geen grote naam is? Dan heeft hij volgens jou een niet-grote naam verslagen en levert zijn overwinning daar niet of niet veel meer bewijskracht om je punt te onderbouwen.
Löfkvist is geen grote vis, maar wel een goede renner. Iglinsky versloeg in dat jaar tevens mannen als Cancellara, Pozzato, Flecha, enz.
pi_110712410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Valt me nog mee dat Van Vliet hem heeft zien koersen
Van Vliet is koersdirecteur van de Gold Race, die koers moet hij dus verplicht bekijken, denk dat hij Dekker daar heeft zien koersen :P
pi_110712418
Ik vind trouwens net als onder meer TheArt dat Iglinski te weinig respect voor zijn zege krijgt. Die jongen had echt al een en ander gewonnen en de nodige ereplaatsen behaald en niet in de minste koersen.
pi_110712655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:10 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind trouwens net als onder meer TheArt dat Iglinski te weinig respect voor zijn zege krijgt. Die jongen had echt al een en ander gewonnen en de nodige ereplaatsen behaald en niet in de minste koersen.
Eens,hij heeft in zijn carriere laten zien dat hij een zeer allround coureur is. Kasseienkoersen kan hij aan, maar bijvoorbeeld ook zwaardere klimmen als je naar zijn klasseringen in de Tirreno en Romandie kijkt.

Vorig jaar had ik hem in verschillende spelletje opgenomen, toen reed hij natuurlijk dramatisch :') .

Maar het was gewoon erop wachten tot dat hij een grote finale ging rijden en met Rodriguez mee en Nibali vooruit viel alles op zijn plaats. Rodriguez in de zin dat LBL hem toch niet zo lekker schijnt te liggen en Nibali omdat zijn motor net een beetje te klein is voor dit soort dingen. Rodriguez moest namelijk gewoon lossen bij de achtervolgende groep volgens mij.
Tevens zal de hele week kou, zowel in Nederland als Belgie als in Trentino toch een behoorlijk aanslag hebben gehad op de wielrenners. Dan komen er ook andere kwaliteiten bij kijken.

Overigens mochten we verwachten dat er een outsider zou winnen. De enige twee die aan de start stonden en stabiel hoge prestaties wisten neer te zetten in LBL waren Valverde en F. Schleck. De rest was allemaal zeer ongeregelmatig. Valverde was niet goed genoeg en Frankie werd door de kou bevangen. Zo vreemd was het allemaal dus niet.
pi_110712686
Gesink vertrekt naar Californië
Ben benieuwd of hij daar weer een stap vooruit maakt.

Berlijn trekt zich terug voor Tourstart 2016
pi_110712750
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit heb je verzonnen.
Ja een PI had er nog wel bij gehoord, maar het had zo'n beetje een quote van hem kunnen zijn...

Ook onwijs opportunistisch omdat Dekker weer 'op tv in beeld is' hem weer te bellen, kom op man, enig contact in die periode van schorsing of na z'n nieuwe contract lijkt mij niet gek. :)

En tsja, ik vind een 'coach' uberhaupt nogal nutteloos bij wielrennen, maar Van Vliet doét maar wat... Ach ja, het is in ieder geval hilarisch meestal. :)
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')