abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110271599
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, omdat Mollema behalve de puntentrui uiteindelijk niets won. Ik heb het dan ook over een overwinning. Als je zelfs dan nog geen aandacht krijgt dan houdt het wel op, maar dat weten we nu niet.
Mollema reed op een gegeven moment rond in de rode leiderstrui. Daarnaast had hij serieuze kans om als eerste Nederlander sinds Breukink op het podium te komen in een grote ronde. Dan mag je van een wielerfan verwachten dat hij een keer gaat kijken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110272129
Dat deden ze ook. Het gaat erom dat de niet-wielerfans niet gingen kijken ;)
pi_110272735
quote:
NK Weg voor twee jaar naar Kerkrade

Het Nederlands kampioenschap op de weg wordt in 2012 georganiseerd in Kerkrade, ook heeft de organisatie een optie voor 2013 als het beide partijen bij de evaluatie in oktober goed bevallen is. Het rondje is 10,4 kilometer lang en kent vier hellingen: de Oud- Erensteinerweg (Mont Chevre), de Haanraderweg, het Duivels Bosch en de Wijngracht. Het Duivels Bosch is nu nog deels onverhard, kent pieken van twintig procent en wordt speciaal voor dit NK geasfalteerd. Gemiddeld is het stijgingspercentage van negen procent, waarmee deze titelstrijd tot de meest selectieve van de afgelopen jaren mag worden gerekend. De profs zullen op zondag 24 juni 22 ronden afleggen (228 km), een dag eerder komen ook de vrouwen (11 ronden) en de beloften (15 ronden) aan bod.

Wielerland
pi_110272827
Ik snap de sponsorbelangen wel, maar wat wint Rabobank als sponsor er mee dat er drie ipv twee van de Nederlandse "toppers" in een ronde die ze niet ligt starten? Als 1 van de 3 voor de Giro + Vuelta zou gaan zou dit niet of nauwelijks ten koste van Tour publiciteit gaan, maar wel wat publiciteit in die andere 2 rondes winnen.

Toen Menchov de Giro won ging de NOS ook de slotrit plots live uitzenden wat ze normaal nooit deden. Toen Gesink kans leek te maken om de Vuelta te winnen gingen ze ook de doordeweekse bergetappe live uitzenden wat ze normaal nooit doen (helaas was dat de etappe waar Gesink tijd verloor door die blessure, maar dat terzijde).
pi_110278653

Profiel van het NK
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:07:53 #7
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_110278678
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef DutchSL het volgende:
Ik snap de sponsorbelangen wel, maar wat wint Rabobank als sponsor er mee dat er drie ipv twee van de Nederlandse "toppers" in een ronde die ze niet ligt starten? Als 1 van de 3 voor de Giro + Vuelta zou gaan zou dit niet of nauwelijks ten koste van Tour publiciteit gaan, maar wel wat publiciteit in die andere 2 rondes winnen.

Toen Menchov de Giro won ging de NOS ook de slotrit plots live uitzenden wat ze normaal nooit deden. Toen Gesink kans leek te maken om de Vuelta te winnen gingen ze ook de doordeweekse bergetappe live uitzenden wat ze normaal nooit doen (helaas was dat de etappe waar Gesink tijd verloor door die blessure, maar dat terzijde).
Gesink, Mollema en Kruijswijk willen dat zelf. Het kom niet alleen van Rabo vandaan hè. Als je ze verplicht om van de Giro een doel te maken tekenen ze misschien niet meer bij.
pi_110278688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef DutchSL het volgende:

Die slotrit in de Giro leverde wel schitterende beelden op vanuit de bus bij Rabo _O_
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:18:37 #9
67089 Gillingham
The horror...
pi_110281862
Iemand enig idee wat de situatie is in Castilla y Leon?
What's it going to be then, eh?
pi_110281960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:18 schreef Gillingham het volgende:
Iemand enig idee wat de situatie is in Castilla y Leon?
http://www.biciciclismo.c(...)ine-ficha.asp?id=185

Vier leiders: Shilov (Lokosphinx), Pedraza (EPM-UNE), Wetterhall (Endura Racing) en Zingle (Cofidis). Laatste tijdsverschil was 5'40" met nog 55 km. te gaan. Enige sprinterskans deze ronde, dus Rabo rijdt voor Bos, die op papier de rapste is (samen met Downing).
pi_110281997
4:30 met nog 45 km te gaan, het gaat dus volgens het boekje.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:23:26 #12
67089 Gillingham
The horror...
pi_110282061
Dank.

Rabobank heeft naast Bos ook nog Brown en Vermeltfoort in de gelederen.
pi_110282126
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:23 schreef Gillingham het volgende:
Dank.

Rabobank heeft naast Bos ook nog Brown en Vermeltfoort in de gelederen.
Die gaan hier echt Bos uitspelen. Wees daar maar zeker van.
pi_110282649
Bos tegen de oude culthelden Napolitano en Furlan _O_
pi_110282757
Ze gaan de koplopers waarschijnlijk wel pakken, nog 2 minuten met 25 km te gaan.
Album top 100 2024
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:42:27 #16
67089 Gillingham
The horror...
pi_110282788
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:39 schreef Marcoss het volgende:
Ferrari rijdt ook mee.
pi_110282829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:39 schreef Marcoss het volgende:
Eerder tegen Downing en Cardoso. Hou ook rekening met Lobato en Aberasturi.

Ze moeten ze overigens nog wel eerst terugpakken. Wordt nog lastig zat.
pi_110282862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:42 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ferrari rijdt ook mee.
Andere Ferrari. Dit is Fabricio Ferrari de Uruguayaanse klimmer, jij bedoelt Roberto Ferrari de Italiaanse sprinter.
pi_110282964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:43 schreef TheArt het volgende:

[..]

Uiteraard, al is het normaal geen bedreiging voor Bos, denk ik. Hopelijk kunnen Brown en Vermeltfoort hem goed brengen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:49:24 #20
67089 Gillingham
The horror...
pi_110283047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:44 schreef TheArt het volgende:

[..]

Andere Ferrari. Dit is Fabricio Ferrari de Uruguayaanse klimmer, jij bedoelt Roberto Ferrari de Italiaanse sprinter.
Ah, kijk eens aan. Dan wordt het wachten op de eerste Lamborghini in het profpeloton.
pi_110283471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:43 schreef TheArt het volgende:

[..]

40 seconden op 11 km van de streep, moet te doen zijn voor het peloton.
Album top 100 2024
pi_110283578
Goeie timing. Rabo die de koers controleert?
pi_110283674
Ja, zeer waarschijnlijk voor Bos.

quote:
El pelotón viene dividido por los abanicos, aunque con escasas diferencias entre los grupos. Bonito espectáculo.
Is het peloton nu in tweeen? Mijn Spaans is niet zo goed.

Dit geeft Google Translate:
Het peloton wordt gedeeld door de fans, maar met weinig verschil tussen de groepen. Leuk show.
:D
Album top 100 2024
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:10:20 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_110283744
Fan als in waaier.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_110283907
Cardoso wint, Bos niet bij de eerste 3.

1. Manuel Cardoso (Caja Rural) 3:45:05
2. Enrique Sanz (Movistar Team) m.t.
3. Francisco Pacheco (Gios-Desyer) m.t
Album top 100 2024
pi_110284033
Hm, Rabo bashen mag niet, maar het is wel weer net niet, he?
pi_110284189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:19 schreef cafca het volgende:
Mag ondertussen wel hoor.
pi_110284465
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mag ondertussen wel hoor.
Nee toerders in Rabotenue, die mag je bashen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:57:47 #29
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_110285250
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:16 schreef Felagund het volgende:
Cardoso wint, Bos niet bij de eerste 3.

1. Manuel Cardoso (Caja Rural) 3:45:05
3. Francisco Pacheco (Gios-Desyer) m.t
Puik! Bij Cardoso blijf ik altijd denken aan hoe hij in 2010 Valverde en Evans het nakijken gaf in de Tour Down Under en hoe hij enkele maanden later ernstig ten val kwam in de proloog van de TdF.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_110286573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:19 schreef cafca het volgende:
Nét niet inderdaad.
quote:
1. Manuel Cardoso (Caja Rural) 3:45:05 Palmarés completo
3. Francisco Pacheco (Gios-Deyser) m.t.
4. Danilo Napolitano (Acqua&Sapone) m.t.
5. Sergio Ribeiro (Efapel-Glaasdrive) m.t.
6. Juan José Lobato (Andalucía) m.t.
7. Fabio Taborre (Acqua&Sapone) m.t.
8. Russell Downing (Endura Racing) m.t.
9. Aníbal Borrajo (Jamis Sutter) m.t.
10. Jon Aberasturi (Orbea) m.t.
11. Jordi Simón (Andalucía) m.t.
12. Theo Bos (Rabobank) m.t.
13. Evgeny Shalunov (Lokosphinkx) m.t.
14. Pablo Urtasun (Euskaltel-Euskadi) m.t.
15. Fco. Manuel Antón (Burgos-BH) m.t.
In the coolest little capital of the world
pi_110286698
In ieder geval hard gewerkt voor die 12e plaats :P
pi_110288219
Ach, hij blijft Shalunov tenminste nog voor.
Album top 100 2024
pi_110292230
Is dat NK echt zo zwaar als het eruit ziet?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 april 2012 @ 21:36:25 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110294594
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:54 schreef Steven184 het volgende:
Is dat NK echt zo zwaar als het eruit ziet?

Als ze het hard maken heb je weinig tijd om bij te komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 april 2012 @ 22:01:45 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110296033
Ik weet niet of het al gepost is maar:

quote:
Tony Martin mag ziekenhuis verlaten

Tony Martin heeft vrijdag het ziekenhuis in het Zwitserse Zürich mogen verlaten en herstelt momenteel in zijn woonst in Kreuzlingen. Dat meldde Alessandro Tegner, woordvoerder van Omega Pharma-Quick.Step-woordvoerder vrijdag aan het Duitse persagentschap DPA.

De regerende wereldkampioen tijdrijden raakte woensdag ernstig gewond bij een ongeval op training. Daarbij liep Martin een jukbeenbreuk, kaakbeenbreuk en een gebroken oogkas op. De 27-jarige Duitser was tevens een kwartier buiten bewustzijn en kon zich achteraf niets meer van het ongeval herinneren. De eerste vaststellingen werden gedaan in het ziekenhuis van Munsterlingen, donderdagochtend werd Martin overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis van Zürich.

Succes

Tony Martin rijdt na vier jaar HTC sinds januari voor de ploeg van Patrick Lefevere. 2011 was tot nog toe het meest succesvolle jaar voor de 27-jarige Duitser, met onder meer rit- en eindwinst in Parijs-Nice, zeges in de tijdrit in de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje, en de wereldtitel tijdrijden in Kopenhagen als kers op de taart.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110296926
Ben benieuwd hoe lang hij eruit is..
  FOK!fotograaf vrijdag 13 april 2012 @ 23:00:49 #37
73911 ultra_ivo
pi_110299030
Op een Duits forum stond meer nieuws over het ongeluk van Tony Martin. Hij reed op een fietspad op vals plat naar beneden. Een automobiliste van 70 stak de weg over en zag Tony Martin over het hoofd. Ze reed hem finaal van de fiets. Hij was iets van 15 minuten buiten bewustzijn.
Ik vraag me af of je nog auto mag rijden als je 'zomaar' fietsers over het hoofd ziet. Dat is meestal eerder een kwestie van niet opletten.
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:11:43 #38
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110302374
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:

Ik vraag me af of je nog auto mag rijden als je 'zomaar' fietsers over het hoofd ziet. Dat is meestal eerder een kwestie van niet opletten.
Dan zou het lekker rustig op straat worden.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:55:26 #39
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_110303817
Een zwaar NK op het 1e hoog.
Alleen maar mooi voor de variatie.
Weer eens wat anders dan de standaard heuvelachtige parkoersen.
Maar hopelijk krijgen we ook weer eens een vlak parcours.
Jarenlang was er een heuvelachtig NK rondom Meerssen terwijl we in die tijd een topsprinter hadden (Blijlevens)
Daarna enkele jaren vlak en hadden we juist goede heuvelrenners.
Nu hebben we weer enkele goede sprinters (Bos, Van Hummel) en zijn de rondjes weer heuvelachtig.
Net efkes anges
pi_110307188
quote:
Re: NK Wielrennen 2012 - Kerkrade
Gepost door: Leon. ()
Datum: 13 april 2012 23:29

Lijkt me vooral op veel plekken een erg smal parcours. Enkele van die semi-verharde klimmetjes zijn maar een meter of 2,5 breed, met een peloton zal er dan wel snel een onbedoelde natuurlijke selectie plaatsvinden.

Het zijn vooral veel korte klimmetjes van een meter of 400-500, dus redelijk explosief, met daarna nog een uitloopkilomter voordat er weer gedaald gaat worden. En zo te zien kom je per ronde uit op ongeveer 140 hoogtemeters. ter vergelijking: dat is ongeveer evenveel als het WK-rondje over Cau- en Bemelerberg, alleen telt dat rondje 6km meer.
NK is 22 rondes, dan zit je net boven de 3000 hoogtemeters.
De finish loopt trouwens ook omhoog, da's ook mooi.

Van de prik gehaald mbt NK.
pi_110307212
Telegraaf gooide van de week na de contractverlenging trouwens het volgende gerucht de wereld in:

quote:
De contractverlenging is opmerkelijk aangezien de kans groot is dat Liquigas op het einde van het jaar het sponsorcontract beëindigt. Amadio gaat echter de WorldTour-ploeg overkopen en een board of directors installeren, waaronder de huidige bestuursvoorzitter van Liquigas, Paolo Zani. Met Sagan heeft hij dan het perfecte visitekaartje om een nieuwe sponsor te vinden.
Er gaan inderdaad geruchten dat er een Italiaanse sponsor zou stoppen, maarja Nelissen(dat is eerder een bron voor het tegenovergestelde). Liquigas zou kunnen, aangezien ze afgelopen 2 jaar volgens mij al minder geld in de ploeg pompen.

Ander nieuws: Na het nieuws van Dekker heeft ook Scarponi definitief besloten om de Giro te gaan rijden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 09:37:25 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110307647
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als ze het hard maken heb je weinig tijd om bij te komen
Van het kaliber Brabantse Pijl, inderdaad.
  zaterdag 14 april 2012 @ 09:52:10 #43
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_110307844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:58 schreef Steven184 het volgende:

Ander nieuws: Na het nieuws van Dekker heeft ook Scarponi definitief besloten om de Giro te gaan rijden.
Oud nieuws maar hier nog niet gemeld geloof ik: Uran is Sky's kopman voor de Giro.
pi_110310649
Vandaag interview met Thomas Dekker in AD Sportwereld. Weinig nieuws. Twee dingen die ik nog niet eerder had gehoord:
- Er was schijnbaar 1 renner van Garmin die tegen zijn komst was/bedenkingen had. Schijnbaar gebeld om te zeggen dat je TD niet moet tegenwerken.
- In februari had hij de derde beste test van de ploeg. En hij gaat niet door met wielrennen als blijkt dat hij tevreden moet zijn met het meespringen in vroege ontsnappingen.
pi_110311161
De op twee na beste zijn zegt lang niet alles. Volgens mij was Jantje Boven altijd de beste in de tests bij de Raboploeg. :D

Neemt niet weg dat hij puur op talent nog wel wat kan bereiken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_110312757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:48 schreef marcodej het volgende:
De op twee na beste zijn zegt lang niet alles. Volgens mij was Jantje Boven altijd de beste in de tests bij de Raboploeg. :D

Neemt niet weg dat hij puur op talent nog wel wat kan bereiken.
Voor TD vind ik het dan wel weer bemoedigend nieuws, voornamelijk gezien de tijdritten. Zijn grootste kracht was voorheen daar namelijk vooral zijn ongelooflijk aerodynamische positie op de fiets. Maar testen zeggen lang niet alles.
pi_110313157
En voor TD is het ook goed gezien zijn test resultaten afgelopen jaar. Hij heeft hoe dan ook een stap gemaakt, lijkt weer een degelijke prof te kunnen gaan zijn, lijkt weer te willen gaan voor zijn vak. En een andere pre van TD was toch ook wel zijn drang om te winnen. Dat maakt hem toch nog wel kansrijker om af en toe een overwinninkje te pakken - ongeacht zijn niveau.
pi_110313162
Op 27 km van de streep de volgende kopgroep in Castilla y Leon

Castroviejo, Moreno (Movistar), Urtasun, Velasco (Euskaltel), Slagter (Rabobank), Machado (RadioShack), Toribio (Andalucía), De la Cruz (Caja Rural), Levarlet (Saur Sojasun), Blanco (Efapel), Dempster (Endura) en Maté (Cofidis)

2 minuten voorsprong op het peloton
pi_110313187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:02 schreef Marcoss het volgende:
Op 27 km van de streep de volgende kopgroep in Castilla y Leon

Castroviejo, Moreno (Movistar), Urtasun, Velasco (Euskaltel), Slagter (Rabobank), Machado (RadioShack), Toribio (Andalucía), De la Cruz (Caja Rural), Levarlet (Saur Sojasun), Blanco (Efapel), Dempster (Endura) en Maté (Cofidis)

2 minuten voorsprong op het peloton
Op papier zijn Urtasun en Mate de snelsten, maar de finish is in Avila, via de steentjes. Er waren echter berichten dat de finish iets verlegd is, maar geen idee naar waar precies.
pi_110313832
Luis-Leon Sanchez is komen aansluiten, nu 9 vluchters:
Castroviejo y Moreno (Movistar), Urtasun y Velasco (Euskaltel-Euskadi), Luis León Sánchez y Slagter (Rabobank), Machado (RadioShack), De la Cruz (Caja Rural) y Levarlet (Saur Sojasun)

Mate er dus niet meer bij.
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')