abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110231083
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 38
Werkzoekend # 39

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

PS: Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.
pi_110231188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:40 schreef Aloria het volgende:
Nou, ik kan nog steeds niemand bereiken van het kantoor waar ik gister mijn gesprek gehad heb. Nouja het is nu maar afwachten op het antwoord van mijn mailtje, om 15.00 moet ik naar Nijmegen voor een sollicitatie gesprek als helpende. Wilde deze eigenlijk afbellen, maar dat durf ik nu ook niet als ik niks officieels te horen gekregen heb...

Pff het gaat nooit zoals je het eigenlijk hoopt.... Heb al een gat in de lucht gesprongen toen de klok 12 sloeg, maar begin nu steeds meer onzekerder te worden. Vooral omdat er gewoon niemand op het kantoor zit..... ;(
Ooo wat vervelend!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_110231322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:49 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

Hey Ferry,

Als je nog een opleiding wilt gaan volgen na de zomer moet je wel opschieten hé. De populaire opleidingen zitten al gauw vol in Mei

gr

Ps, je had tog een niveau 2 diploma, hier in t topic staat dat je een niv 3 heb gehaald!!
Ja dat is een beetje vaag ja.

Ik heb destijds een niveau 3 diploma behaald, maar ik zat net op verschillende sites te kijken van scholen. En daar zie ik dat het veranderd is, want nu is het eigenlijk een niveau 2 opleiding. Ik heb toen een diploma behaald voor een Basis kok MBO 3, maar dat is nu niveau 2 en niveau 3 is nu Zelfstandig Werkend Kok. De regels zijn volgens mij weer strenger geworden waardoor dat weer anders is geworden. Moet ook zeggen dat ik dat diploma 7 jaar geleden heb gehaald, dus het kan best dat de regels en het niveau veranderd zijn.

Dat merk je ook in de ICT qua opleidingen. Daar kan het aantal jaren ook verschillen omdat het de techniek en de stoffen veranderen.

Ik moet inderdaad opschieten ja voordat ik dalijk 2 jaar heb weggegooid. Daarom zit ik echt te denken om gewoon toch mijn eerste keus achterna te gaan en gewoon ervoor te gaan. Want anders ben ik dalijk wel echt te laat en dan kan ik helemaal niet meer naar school.
pi_110232849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:56 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat heb ik wel nog steeds dat ik het leuk vind om naar die kookprogramma's te kijken. Maar ik heb nu al 7 jaar alleen in de keuken gestaan en begeven moment wordt je dat ook wel een beetje zat.

Wat doe je nu dan voor werk als ik vragen mag?
Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.

Ga nu als parttimer aan het werk als bagagemedewerker tot aan de grote vakantie dan wordt het fulltime. Vanwege de grote drukte natuurlijk van de vakantieperiode. Daarna ben ik eigenlijk beschikbaar voor elk werk dan ook.
pi_110233519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.

Ga nu als parttimer aan het werk als bagagemedewerker tot aan de grote vakantie dan wordt het fulltime. Vanwege de grote drukte natuurlijk van de vakantieperiode. Daarna ben ik eigenlijk beschikbaar voor elk werk dan ook.
Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.
Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik vaak ook hoor dat het toch ook wel een apart wereldje is, en je toch wel steeds weer bij moet leren.

Waarom wil je niet meer de ICT in?

En dat bedoel ik met de ICT dat je heel moeilijk aan de bak kom. Ok je hebt HBO maar ze willen ook dat je al een aantal jaar werkervaring heb. En ik moet nog gaan beginnen met MBO 3 of MBO 4 en dan daarna nog HBO wellicht.
Dus je kan begrijpen dat het voor mij ook wel echt lastig gaat worden om in de ICT te komen. Want heb ik alle diploma's van MBO3 tot HBO dan ben ik ook tegen de 35, en dan wordt het denk erg lastig om aan de bak te komen.

Maar ik kan je wel vertellen dat het voor jou ook echt wennen gaat zijn mocht je de Horeca in willen gaan. Zijn toch merendeels de avonden en weekenden werken en ook de feestdagen. Dat moet je ook allemaal maar willen.
pi_110233895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.
Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik vaak ook hoor dat het toch ook wel een apart wereldje is, en je toch wel steeds weer bij moet leren.

Waarom wil je niet meer de ICT in?

En dat bedoel ik met de ICT dat je heel moeilijk aan de bak kom. Ok je hebt HBO maar ze willen ook dat je al een aantal jaar werkervaring heb. En ik moet nog gaan beginnen met MBO 3 of MBO 4 en dan daarna nog HBO wellicht.
Dus je kan begrijpen dat het voor mij ook wel echt lastig gaat worden om in de ICT te komen. Want heb ik alle diploma's van MBO3 tot HBO dan ben ik ook tegen de 35, en dan wordt het denk erg lastig om aan de bak te komen.

Maar ik kan je wel vertellen dat het voor jou ook echt wennen gaat zijn mocht je de Horeca in willen gaan. Zijn toch merendeels de avonden en weekenden werken en ook de feestdagen. Dat moet je ook allemaal maar willen.
Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.

Op zich zou je wel kunnen gaan beginnen aan een opleiding MBO Informatica. Dan zou je direct kunnen gaan werken of doorgaan voor het HBO. Het HBO is toch wel pittig, maar wellicht voor jou goed te doen. Er blijft de komende jaren toch nog genoeg vraag naar ICT'ers.
Je moet je zelf wel afvragen pas je er tussen. Het is toch wel, ben ik nu achtergekomen, een hele eigen wereld waarin je dan komt.

Ja precies het omgekeerde van jou ja :D. Ach ik ben inmiddels 27, de feestjaren liggen inmiddels achter mij en de feestdagen zijn mij ook niet heilig en ben nergens aan gebonden(vriendin, vrouw, hond :P )
pi_110235222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef StephanL het volgende:

[..]

Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.

Op zich zou je wel kunnen gaan beginnen aan een opleiding MBO Informatica. Dan zou je direct kunnen gaan werken of doorgaan voor het HBO. Het HBO is toch wel pittig, maar wellicht voor jou goed te doen. Er blijft de komende jaren toch nog genoeg vraag naar ICT'ers.
Je moet je zelf wel afvragen pas je er tussen. Het is toch wel, ben ik nu achtergekomen, een hele eigen wereld waarin je dan komt.

Ja precies het omgekeerde van jou ja :D. Ach ik ben inmiddels 27, de feestjaren liggen inmiddels achter mij en de feestdagen zijn mij ook niet heilig en ben nergens aan gebonden(vriendin, vrouw, hond :P )
Ik heb in principe ook nooit echt moeite gehad hoor met de Horeca. Ook met de reden dat ik geen vriendin, vrouw, hond en helaas ook niet echt veel vrienden had maar dat terzijde.
Vandaar dat ik het ook niet erg vond om de wisselende diensten te draaien en de feestdagen te werken. Ik hoefde toch niet rekening te houden met andere thuis.
Maar 2 jaar geleden toen het kerst was en mijn familie allemaal uit eten ging, toen had ik het wel een beetje moeilijk. Want ik moest alle kerst dagen werken en dan ook echt de hele dag, en ik kon dus niet mee met dat etentje. Misschien boeit het mensen niet hoor maar vond het toch wel heel jammer om er niet bij te zijn.
En zo heb ik nog wel meer van zulke dagen gehad.

Qua ICT had ik altijd wel zo'n beetje dat het een apart wereldje is, maar zag altijd dat je wel echt goed kon verdienen. Maar het punt is ook dat het werk ook leuk moet zijn, en ben toch om eerlijk te zijn bang dat ik het te saai gaat vinden als je snapt wat ik bedoel.

Daarom twijfel ik nog wel een beetje of ik misschien toch maar in de Horeca blijf, en dan toch ook door gaat leren tot MBO4. Kijk ik zou het nog wel leuk vinden, maar dan meer in zaken die iets strakkere uren hebben zoals een lunchroom ofzo. Die beginnen meestal om 9 en zijn dan 18:00 weer dicht, of op koopavonden dan wel later. Maar het zijn toch andere tijden dan echte cafe's of restaurants

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds leuk vind om met eten bezig te zijn, en daardoor zat ik ook te bedenken of het bakkersvak wellicht iets voor me is. Maar dat wordt volgens mij ook heel erg moeilijk omdat het naar eigen zeggen ook niet echt goed gaat met de bakkerij.
pi_110236396
Ja de brood en banketbakkerij opleiding zag ik ook. Niks voor mij, zou bijna alles zelf op eten dan :P En volgens mij wordt vandaag de dag weinig meer brood gebakken door echte bakkers. Gaat volgens mij allemaal machinaal. Banket is natuurlijk een ander ding. Ook heel leuk, maar volgens mij weinig vraag naar.

Met een uurtje googlen kom je een hoop info tegen wat betreft koksopleiding. Er is zelfs een fastservice opleiding speciaal voor bij fastfoods restaurants en pannenkoekenrestaurants en dat soort
dingen.

Maar weer terug naar de koksopleiding. Het lijkt mij serieus wel gaaf om het koks vak te leren. Zeker bij een Van der Valk met die heerlijke brunches :9 Lijkt mij geweldig om dat zelf te leren maken. Kreeft en krab bereiden moet ik nu niet aan denken, maar dat went van zelf wel.

Vraag mij alleen af wat beter is. Niveau 2 of 3. Niveau 4, manager hoeft van mij niet zo. Ik denk dat ik 3 wel aan zou kunnen, zie niet in waarom niet.

Ben alweer helemaal enthousiast maar dat ben ik snel :P
pi_110237117
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....

Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Tomtom helemaal over de zeik......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb ;(
pi_110237409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef Aloria het volgende:
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....

Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb ;(
Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_110237753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan :).
Nee hoor. Vaak gaat het dan nog slechter.
pi_110237896
Je kan met een smart toch wel een parkeergarage in? Tenminste, die dingen zijn toch nog altijd niet hoger dan 2m90??
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110238256
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:13 schreef kalinhos het volgende:
Je kan met een smart toch wel een parkeergarage in? Tenminste, die dingen zijn toch nog altijd niet hoger dan 2m90??
Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.
pi_110238406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:22 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.
Jup en het is niet de hoogte, maar meer dat mijn smartje geen geweldige rem heeft, en ik altijd op automaat rijd. Dus als ik dan een kaartje in een automaat moet stoppen ben ik bang dat ik achteruit rijd als ik het gas in druk. ( ja iets met handrem beethouden, pff neem het risico niet )

Dan ook nog moeten betalen voor een sollicitaie gesprek, dat heb ik ook nog nooit hoeven doen, ze zorgen maar voor voldoende perkeergelegenheid bij hun bedrijf zelf !

En dan weet ik zelf nog niet eens als ik op de goede locatie zat.... _O-
pi_110238487
quote:

Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110238525
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?
Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit.... }:| terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....

ik ben en zal altijd een plattellands dorpsmeisje zijn haha, ik kan de weg nog net in eindhoven vinden en den bosch is ook nog te doen, maar dan krijg je het monster Nijmegen nou....... -O-
pi_110238598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit.... }:| terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....
Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110238630
Zwanenveld is een soort wijk waar je de straat kunt vinden aan het nummer 90 en de 82 is dan als het ware het huisnummer.
pi_110238654
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:30 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?
Dat zei de postbode ook al :D

interzorg kan dat ?
het is een thuiszorg bedrijf, maarja het is niet van groot belang meer want ik heb mijn BBL opleiding binnen tot zo ver ik weet :Y
pi_110238686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

ik ben en zal altijd een plattellands dorpsmeisje zijn haha, ik kan de weg nog net in eindhoven vinden en den bosch is ook nog te doen, maar dan krijg je het monster Nijmegen nou....... -O-
Op de satellietbeelden ziet het er uit als een bloemkoolwijk. Dan is het niet gek dat je de weg kwijtraakt. :N
pi_110238697
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:31 schreef Guidetti het volgende:
Zwanenveld is een soort wijk waar je de straat kunt vinden aan het nummer 90 en de 82 is dan als het ware het huisnummer.
ja rijd jij maar eens met een tomtom die geen idee heeft waar die heen moet, en de mensen zelf die daar wonen konden mij helaas ook niet helpen... het is een een doolhof vertel ik je ! Ter grote van het dorp waar ik nu in woon !

gister een gesprek gehad in Uden, komplete dorp ligt open, nou zelfs dat was nog makkelijk te vinden dan waar ik nu moest zijn...
pi_110238911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:25 schreef Aloria het volgende:
Dan ook nog moeten betalen voor een sollicitaie gesprek, dat heb ik ook nog nooit hoeven doen, ze zorgen maar voor voldoende perkeergelegenheid bij hun bedrijf zelf !
quote:
Had ook geen telefoonnummer bij de hand....
Sorry, maar: :')
pi_110239068
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:39 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar: :')
Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet ! :{
pi_110239139
Nja ook het niet willen betalen om te parkeren. Hell, ik heb in 't verleden sollicitatiegesprekken gehad in bv. Rotterdam, Dordrecht of Breda. Overal betaald parkeren. Boeiend, misschien kost het je 3-4 euro, zie het maar als investering. Of van tevoren even de locatie google-mappen zodat je een beetje kan zien waar je moet zijn en waar je moet parkeren.

Ik heb overigens ook wel eens gehad dat ik een adres niet kon vinden hoor, maar toen ging het om een meeloopstage en was ik 17.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110239227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:44 schreef Aloria het volgende:

[..]

Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet ! :{
Altijd telefoonnummer mee, stel je dat je pech krijgt of in de file komt. Ik heb het ook wel eens gehad. Dan ben je blij dat je even kunt bellen.
En geen parkeergeld willen betalen, dan ben je gewoon naïef _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')