abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113142042
Nee er is geen kopie van mij, ik ben origineel.
pi_113142092
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Al de tweede keer dat je even wil laten weten dat je op de universiteit zit. Is dat nou zo belangrijk voor je? Tegenwoordig zitten er overigens meer droeftoeters op een uni dan bij de gemiddelde HBO. Arrogante blaaskaakjes zijn het, en jij lijkt (!) er een prototype van te zijn..
Eng hè universiteiten?
medicijnen, computers en andere wetenschappelijke shit
pi_113142099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:12 schreef t4rt4rus het volgende:
Nee er is geen kopie van mij, ik ben origineel.
^O^
pi_113142152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:13 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Eng hè universiteiten?
Ik weet niet wat je hier mee probeert te bereiken maar het komt niet over alsof je echt een duidelijk beeld van deze materie hebt.
En ik voel me ook niet geroepen om je daarmee te helpen.

:W
pi_113142193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je hier mee probeert te bereiken maar het komt niet over alsof je echt een duidelijk beeld van deze materie hebt.
En ik voel me ook niet geroepen om je daarmee te helpen.

:W
oh vraag maar aan Scrummie, die probeert universiteiten af te kraken omdat ze daar nadenken.
pi_113142253
oké ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113142339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:13 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Eng hè universiteiten?
Nee hoor,
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:16 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

oh vraag maar aan Scrummie, die probeert universiteiten af te kraken omdat ze daar nadenken.
Als je leugens gaat rond bazuinen, doe dat even ergens anders. Ik heb nooit gezegd wat jij nu zegt. Ik constateer wat, en ik vind nadenken helemaal niet eng, ik vind universiteiten ook niet eng, alles behalve. Uitstekend werk word daar verricht, vooral in Enschede en Delft, tenminste, die komen er vaak mee in het nieuws. Niets dan lof.
pi_113142342
Heb je bewijzen voor trollen? Ik heb ze niet.

Moeilijk hè om met rede te praten?
Ik heb het hier wel gezien, valt hier toch niet te praten.
pi_113142361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:19 schreef t4rt4rus het volgende:
Heb je bewijzen voor trollen? Ik heb ze niet.

Moeilijk hè om met rede te praten?
Ik heb het hier wel gezien, valt hier toch niet te praten.
Opgerot staat netjes. Eindelijk.
pi_113142373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:19 schreef Scrummie het volgende:
ik vind universiteiten ook niet eng, alles behalve. Uitstekend werk word daar verricht, vooral in Enschede en Delft, tenminste, die komen er vaak mee in het nieuws. Niets dan lof.
Dank u. :)
pi_113142386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ach nog steeds zo praten?
Ik vind je wel zielig Scrummie.
pi_113142426
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:20 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Ach nog steeds zo praten?
Ik vind je wel zielig Scrummie.
Fijn voor je. Hou je je nu aan je woord? Ik kan het wetenschappelijk bewijzen namelijk dat je net heb gezegd dat je het hier voor gezien houd.
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 14:21:40 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_113142427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou, dat is ook niet echt vriendelijk.
pi_113143154
Led en mediaconsument all over again :')
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:18:47 #240
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113147746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:02 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ervaar, leef, vertrouw op je eigen bevindingen.

Zo is het maar net :)
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:24:26 #241
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113148032
Graag weer ontopic over geesten en demonen ... ^O^
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:06:41 #242
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113149915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bent iemand met een roeping :o

Het is lastig te zeggen wat wijsheid is. Iemand zou natuurlijk nog zieker kunnen worden als hij bevestigd wordt in zijn overtuigingen. Maar iemand die gelooft dat hij werkelik door de duivel bezeten is, kan ook werkelik geloven dat die dan uitgedreven kan worden en zo dus baat hebben bij een dergelijke behandeling door het placebo-effect.
Of ze gaan dood: http://whatstheharm.net/exorcisms.html
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_113150918
ja dat kan ook.. Maar ja, er gaan wel vaker mensen dood. Ook weleens als ze regulier worden behandeld.
(ik kan de link niet openen op mijn mobiel, kennelijk..dus ik weet niet wat er in je voorbeeld gebeurd is.)
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:00:05 #244
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113152215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ja dat kan ook.. Maar ja, er gaan wel vaker mensen dood. Ook weleens als ze regulier worden behandeld.
(ik kan de link niet openen op mijn mobiel, kennelijk..dus ik weet niet wat er in je voorbeeld gebeurd is.)
Een vaak gehoorde/gelezen opmerking is "what's the harm in believing in phenomenon X". De website (whatstheharm.net) verzamelt verhalen van mensen die overlijden, gewond raken of financieel lijden doordat mensen in onbewijsbare/onbewezen zaken geloofden; de link brengt je gelijk bij een lijst met verhalen over exorcisme waarbij er veel mensen (opvallend veel kinderen) overlijden/gewond zijn geraakt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_113152366
Denk persoonlijk ook niet dat DMT daadwerkelijk voor uittreding zorgt. Het zal ongetwijfeld een interessante trip zijn, een die mij ook wel interesseert, maar waarschijnlijk niet meer dan een trip door de eigen gedachten wereld zoals deze zich ook voordoet tijdens het dromen. De simpele opbouw van het DMT molecuul, die tevens een basis vormt voor stoffen die dagelijks geconsumeerd worden of in het lichaam voorkomen, is wel enigszins interessant.

Betreft geesten, zijn er ook andere interessante theorieën. Wat ik zelf wel een plausibele verklaring vind, is dat het brein in staat is de herinneringen/gedachten van een overleden persoon, voorgaand opgeslagen in diegene zijn eigen brein (die vrijkomen tijdens het overlijden of in ieder geval in een periode na het sterven van het lichaam, maar net als elke vorm van materie/energie op een bepaalde wijze blijven bestaan volgens de wet van behoud), kan ontvangen. Deze opgevangen deeltjes worden in het brein geïnterpreteerd, zoals een TV of radio dat ook doet met signalen die vervolgens omgezet worden naar beeld/geluid en bij de mens dus mogelijk in elke vorm van de 5 zintuigen waarover men beschikt. Op dit moment is het helaas nog niet geheel duidelijk wat een herinnering feitelijk is. (denkend aan een vorm van energie)
Extra interessant is natuurlijk de intensiteit van een herinnering. Logischerwijs zou je verwachten dat een intense herinnering een sterker signaal afgeeft, mits een herinnering daadwerkelijk in de vorm van een energiedeeltje wordt opgeslagen. Beweerde ''ghost sightings'' worden immers meestal gedaan van in het verleden getraumatiseerde (voornamelijk plaatsgevonden vlak voor de dood zelf) personen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cockwhale op 20-06-2012 18:08:54 ]
pi_113155589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:00 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Een vaak gehoorde/gelezen opmerking is "what's the harm in believing in phenomenon X". De website (whatstheharm.net) verzamelt verhalen van mensen die overlijden, gewond raken of financieel lijden doordat mensen in onbewijsbare/onbewezen zaken geloofden; de link brengt je gelijk bij een lijst met verhalen over exorcisme waarbij er veel mensen (opvallend veel kinderen) overlijden/gewond zijn geraakt.
Dat is natuurlijk heel ernstig! Kwakzalverij is sowieso een kwalijke zaak..
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:09:08 #247
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113157637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is natuurlijk heel ernstig! Kwakzalverij is sowieso een kwalijke zaak..
Mja, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen :P

... anderzijds, waar ligt de grens ?
Het "placebo effect" (oftewel het geloof in de behandeling ! ) is hier van toepassing. Sommigen hebben er dus werkelijk baad bij. Puur door hun eigen mindset dan wel, maar of je iemand nu een niet werkend pilletje geeft of één of ander vaag elixer ... what's the difference ?

De eventuele achterliggende gedachte (moedwillige oplichting, of goed bedoelde miskleun) is veel interessanter (en kwalijker in geval van moedwil) maar evengoed lastig te bepalen.

Iemand die ondeugdelijke apparatuur verkoopt, zoals veel namaak "merk" artikelen b.v., is evengoed een "kwakzalver" ... maar dan vind men het wel normaal dat je er zelf een beetje om vraagt ...

Waarom zou dat met medicijnen anders zijn ?

Toch vooral een kwestie van eigen verantwoordelijkheid & kennis (voorlichting e.d.)
((Kleine) Kinderen uitgesloten uiteraard, dan kijken we (ik iig) boos naar de ouders :P )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_113158197
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Mja, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen :P

... anderzijds, waar ligt de grens ?
Het "placebo effect" (oftewel het geloof in de behandeling ! ) is hier van toepassing. Sommigen hebben er dus werkelijk baad bij. Puur door hun eigen mindset dan wel, maar of je iemand nu een niet werkend pilletje geeft of één of ander vaag elixer ... what's the difference ?

De eventuele achterliggende gedachte (moedwillige oplichting, of goed bedoelde miskleun) is veel interessanter (en kwalijker in geval van moedwil) maar evengoed lastig te bepalen.

Iemand die ondeugdelijke apparatuur verkoopt, zoals veel namaak "merk" artikelen b.v., is evengoed een "kwakzalver" ... maar dan vind men het wel normaal dat je er zelf een beetje om vraagt ...

Waarom zou dat met medicijnen anders zijn ?

Toch vooral een kwestie van eigen verantwoordelijkheid & kennis (voorlichting e.d.)
((Kleine) Kinderen uitgesloten uiteraard, dan kijken we (ik iig) boos naar de ouders :P )
Op die site worden ook de excessen breed uitgemeten. Ik twijfel er niet aan dat mensen baat kunnen hebben bij de behandeling door een sjamaan, een geestelijke, whatever..

Ik definieer kwakzalverij als gepruts door mensen die niet weten wat ze doen of erger nog: mensen bewust in gevaar brengen voor eigen gewin.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:32:09 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113158656
Bewijs.
Ik zocht ook (zelf) naar bewijs voor het bestaan van geesten, heb het gevonden, en hoe, m'n hele wereld stond op z'n kop, en niks is veranderd sinds dat moment.

Ook wel grappig: ik kreeg te horen van een demoon "Je gaat branden in de hel" ik "geloof ik niet" hij "kom je wel achter rrrrrotjong", dat kan gewoon geen hallucinatie zijn, hij klonk als een oude vent met ruige stem.
Als ik dat nu vertel tegen die anderen zeggen ze tegen hem "GVD heb je dat gezegd?"
Die hele onzin begon na het spelen met bandstemmen, kan ook geen toeval zijn.

Mijn enige en laatste bewijs zit in die opnames die ik eerder plaatste, klootzak.mp3 en "wat roept ie.mp3" zijn het meest duidelijk, de rest is alleen te horen als je goed luistert, ik hoor ze direct.
pi_113159005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:32 schreef Manke het volgende:
Bewijs.
Ik zocht ook (zelf) naar bewijs voor het bestaan van geesten, heb het gevonden, en hoe, m'n hele wereld stond op z'n kop, en niks is veranderd sinds dat moment.

Ook wel grappig: ik kreeg te horen van een demoon "Je gaat branden in de hel" ik "geloof ik niet" hij "kom je wel achter rrrrrotjong", dat kan gewoon geen hallucinatie zijn, hij klonk als een oude vent met ruige stem.
Als ik dat nu vertel tegen die anderen zeggen ze tegen hem "GVD heb je dat gezegd?"
Die hele onzin begon na het spelen met bandstemmen, kan ook geen toeval zijn.

Mijn enige en laatste bewijs zit in die opnames die ik eerder plaatste, klootzak.mp3 en "wat roept ie.mp3" zijn het meest duidelijk, de rest is alleen te horen als je goed luistert, ik hoor ze direct.
Hoe overtuigenend ook, een ervaring is niet meer dan een ervaring. Daarom denk ik niet dat het handig is om door te gaan op keiharde bewijsvoering. Dat is echt zinloos.

Als je andere mensen die stemmen kon laten horen, dan pas is het iets dat zich aantoonbaar niet alleen in je eigen hoofd afspeelt.
Maar ja, dat is niet het geval, dus laten we ons beperken tot de ervaringen, die voor degene die ze heeft natuurlijk echt zijn en daarom ook serieus moeten worden genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')